Voor zover mij bekend is is de ICE de enige trein die 200 km/u heeft gereden op de Hanzelijn, en was dat bedoeld om te testen of de baansystemen (onderstations, ETCS, etc.) het aankonden. Ritten met de V250 over de HZL zullen denk ik eerder zijn geweest om de V250 zelf te testen en niet de infra.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef greavy het volgende:
Dat kan ik niet uit die foto's halen. Details van die testritten zijn mij iig niet bekend.
ICE heeft wel 200km/h gehaald onder 1500 volt.
Oud, dat gooide ik hier vanochtend al neer.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:40 schreef greavy het volgende:
Ratten verdacht van Frans treinongeluk
maandag 28 juli 2014
De botsing tussen een Franse TGV en een regionale trein vorige week in Zuid-Frankrijk is waarschijnlijk door ratten veroorzaakt. Dat heeft jusititie in Frankrijk bekend gemaakt. Bij het ongeluk raakten veertig personen gewond.
Het ongeluk is veroorzaakt door een verkeerd sein. Een menselijke fout of onderhoudswerkzaamheden leken daarachter te zitten. Maar maandag maakte justitie bekend dat het sein waarschijnlijk verkeerd stond, doordat ratten de bedrading hadden beschadigd. De Franse spoorwegen gaan onmiddellijk de bedrading in zeker 10.000 seinen nakijken.
Bron: Treinreiziger.nl
quote:Ernstige hinder treinverkeer Midden Nederland
Door hevige regenval is er op diverse trajecten in Midden Nederland sprake van wateroverlast. Op stations Amersfoort Schothorst, Arnhem en Heemskerk zijn tunnels onder water gelopen. Op verschillende plaatsen moet het spoor gecontroleerd worden. Ook door andere oorzaken is het treinverkeer gehinderd. Getroffen trajecten:
* Arnhem-Nijmegen: geen treinverkeer door reparatie aan de spoorbaan
* Nijmegen-Oss: geen treinverkeer door geplande werkzaamheden.
* Dordrecht-Geldermalsen: deels businzet door stroomstoring
* Beverwijk-Uitgeest: geen treinverkeer door ondergelopen tunnel
* Amsterdam-Uitgeest: minder treinen door een wisselstoring
* Leiden-Alphen aan den Rijn: geen treinverkeer door een aanrijding met persoon
Wij proberen zoveel mogelijk bussen in te zetten. Plan uw reis kort voor vertrek op ns.nl.
18.45 uur
Vreselijk! Waar is het basisbestand, kunnen we zelf iets beters verzinnen!quote:Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een idee van Railcolor.net over hoe de nieuwe NS-Traxxen eruit zouden kunnen zien.
Op zich vind ik dit er best prima uitzien, al mis ik nog iets op de neus. Een chromen NS-logo zou er niet op misstaan, denk ik
Als de Velserspoortunnel onder water staat, zie ik die niet snel weer in dienst komen.quote:
Geel en blauw staat niet mooi op locs. Op treinstellen wel, maar hierop nietquote:Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een idee van Railcolor.net over hoe de nieuwe NS-Traxxen eruit zouden kunnen zien.
Op zich vind ik dit er best prima uitzien, al mis ik nog iets op de neus. Een chromen NS-logo zou er niet op misstaan, denk ik
NS meldt dat de beperkingen tussen Beverwijk en Uitgeest inmiddels voorbij zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de Velserspoortunnel onder water staat, zie ik die niet snel weer in dienst komen.
Dat komt vast doordat je nu naar een losse loc kijkt, die bovendien fout gefotoshopt is.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geel en blauw staat niet mooi op locs. Op treinstellen wel, maar hierop niet
Als die tunnel onder water staat, is de stremming toch Haarlem - Beverwijk, en niet Beverwijk - Uitgeest?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de Velserspoortunnel onder water staat, zie ik die niet snel weer in dienst komen.
Andere manier van tarieven berekenen: Arriva werkt met kilometers en NS met tariefeenheden die ook nog eens degressief zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag even een test gedaan met laat uitchecken bij Arriva Noord-Nederland. Tussen uitcheck en nieuwe incheck moet minimaal 2 minuten zitten, tenzij iemand anders in de tussentijd bij het paaltje is geweest.
Helaas levert het geen korting op. Heen en terugreis kostte hetzelfde. Toch apart dat het bij de NS anders is en het kort na het uitchecken weer inchecken wel als overstap gezien wordt en bij Arriva niet
Noord-Nederland volgt het NS-tarief en werkt ook degressief. Vandaar dat het mij opviel dat de interpretatie niet gelijk was.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Andere manier van tarieven berekenen: Arriva werkt met kilometers en NS met tariefeenheden die ook nog eens degressief zijn.
Dat is om het makkelijker te maken. Nu is het 2 minuten, dan weer 100 seconden, dan weer niet als er tussendoor iemand gepaald is, dan kan het weer wel meteen bij verschillende paaltjes, niemand weet echt hoe het zitquote:Op maandag 28 juli 2014 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag even een test gedaan met laat uitchecken bij Arriva Noord-Nederland. Tussen uitcheck en nieuwe incheck moet minimaal 2 minuten zitten, tenzij iemand anders in de tussentijd bij het paaltje is geweest.
Helaas levert het geen korting op. Heen en terugreis kostte hetzelfde. Toch apart dat het bij de NS anders is en het kort na het uitchecken weer inchecken wel als overstap gezien wordt en bij Arriva niet
Wie zegt dat ik het over die stremming had!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als die tunnel onder water staat, is de stremming toch Haarlem - Beverwijk, en niet Beverwijk - Uitgeest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Klopt. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel onbegrijpelijkerquote:Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is om het makkelijker te maken. Nu is het 2 minuten, dan weer 100 seconden, dan weer niet als er tussendoor iemand gepaald is, dan kan het weer wel meteen bij verschillende paaltjes, niemand weet echt hoe het zit
Dus blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel onbegrijpelijker
zeker, want veel reizigersvoordelen zijn erdoor verdwenen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
En andere ervoor teruggekomen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, want veel reizigersvoordelen zijn erdoor verdwenen.
Ik hoef al drie jaar niet meer langs de kaartautomaat, vind ik wel een dikke plus.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, want veel reizigersvoordelen zijn erdoor verdwenen.
Voor 06:30 vertrekken en de hele rit vrij reizen of met 40% korting? Dan kreeg je niet voor elkaar met die geintjes met twee kaartjes voor het deel voor en na 09:00...quote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die zijn over het algemeen stukken minder voordelig.
Klopt, maar daar staat wel tegenover dat je in de avondspits niet meer met 40% korting kunt reizen. Daarnaast zijn onder meer retourtjes, weekendretourtjes en via-kaartjes afgeschaft. Die laatste bestaat nog wel, maar is lang niet meer zo voordelig als vroeger.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor 06:30 vertrekken en de hele rit vrij reizen of met 40% korting? Dan kreeg je niet voor elkaar met die geintjes met twee kaartjes voor het deel voor en na 09:00...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |