Ja. Zonder met de ogen te knipperenquote:Op maandag 30 juni 2014 19:39 schreef Yreal het volgende:
dat de thalys buiten de regeltjes staat is wel een hele sterke
al vind ik het wel mooi dat ze dat doen. Tja, als mensen het kopen is het wel heel erg communisme het te gaan verbiedenquote:Op maandag 30 juni 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Zonder met de ogen te knipperenEn maar huilen dat mensen klaar zijn met de politiek
Alleen denk ik niet dat Mono werkt vanuit een bezemkastquote:Op maandag 30 juni 2014 19:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jij bent zeker net zo'n natuurliefhebber als Sierd de Vos
Beveiligingsautomaat, m.a.w. even uit- en weer aanzetten.quote:
Elektrische schakelaar. Eigenlijk gewoon het internetsysteem uitzetten en weer opnieuw op laten startenquote:
Daar is het verkoopsysteem van SNCF geloof ik niet op ingericht, als er een stoel is verkocht voor Rotterdam - Antwerpen blijft deze leeg tussen Amsterdam en Rotterdam en tussen Antwerpen en Parijs. Handig om ondercapaciteit op te vangen (mensen met semi-Flex/full-Flex/last minute die toch nog mee willen), maar minder ideaal voor de prijs.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ietsje goedkoper naar Brussel en je kunt dezelfde stoel tweemaal verkopen
Waarschijnlijk iemand die van trein is veranderdquote:Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Regenjas het volgende:
Dat is toch niet mijn ervaring met Thalys, al meerdere keren tijdens een reis Amsterdam - Parijs een andere reiziger naast mij gekregen in Brussel.
ik heb een kaartje van 9 euro Lille-Amsterdam en een plek in rijtuig 16, terwijl me dat toch echt no flex lijktquote:Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Regenjas het volgende:
Thalys heeft wel een soort rassenscheiding in de tweede klas:, no-flex komt in rijtuig 5/15/25 en 8/18/28, mid-flex in rijtuig 6/16/26 en 7/17/27.
dat valt wel op ja, sommige stukken afgeladen vol, andere zo goed als leegquote:Op maandag 30 juni 2014 20:41 schreef Regenjas het volgende:
Dat is toch niet mijn ervaring met Thalys, al meerdere keren tijdens een reis Amsterdam - Parijs een andere reiziger naast mij gekregen in Brussel. Thalys heeft wel een soort rassenscheiding in de tweede klas:, no-flex komt in rijtuig 5/15/25 en 8/18/28, mid-flex in rijtuig 6/16/26 en 7/17/27.
Er is altijd ruimte voor afwijkingen natuurlijk, zeker als je een flink pakket goedkope tickets op de markt gooit.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik heb een kaartje van 9 euro Lille-Amsterdam en een plek in rijtuig 16, terwijl me dat toch echt no flex lijkt
Ehm, er zijn nieuwe sprinters?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Die WC's in de nieuwe sprinters zijn trouwens echt super modern. Wat vinden jullie ervan?
Er zitten geen WC's in de nieuwe sprinters? Waar heb jij je bruine baby in gebaardquote:Op maandag 30 juni 2014 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Die WC's in de nieuwe sprinters zijn trouwens echt super modern. Wat vinden jullie ervan?
quote:Op maandag 30 juni 2014 21:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zitten geen WC's in de nieuwe sprinters? Waar heb jij je bruine baby in gebaard?
oh, je bedoelt die gemoderniseerde dubbeldekkers. Dat zijn nu intercity's geworden die nog regelmatig in de stoptreindiensten ingezet wordenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben nog veel te treinnoob zie ik al. Ze zien er in ieder geval erg modern uit en op de glazen scheidingen zit een patroon met allemaal vliegjes.
Hij rijdt vaak van Utrecht naar de Bible Belt.
twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 30-06-2014 om 21:25:57Getuigenis uit A’pen Centraal over sabotage treinen, blokkeren sporen en intimideren personeel.Foto via @jantograaf http://t.co/eN6HnCTASg reageer retweet
Die bedoel ik dan denk ik!quote:Op maandag 30 juni 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, je bedoelt die gemoderniseerde dubbeldekkers. Dat zijn nu intercity's geworden die nog regelmatig in de stoptreindiensten ingezet worden
Jemig, dat is toch geen staken meer te noemenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 30-06-2014 om 21:25:57Getuigenis uit A’pen Centraal over sabotage treinen, blokkeren sporen en intimideren personeel.Foto via @jantograaf http://t.co/eN6HnCTASg reageer retweet
Nee, dat is sabotage.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Jemig, dat is toch geen staken meer te noemen
En dan zo'n zoiets gevolgd door het volgende nieuwsbericht:quote:Op maandag 30 juni 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 30-06-2014 om 21:25:57Getuigenis uit A’pen Centraal over sabotage treinen, blokkeren sporen en intimideren personeel.Foto via @jantograaf http://t.co/eN6HnCTASg reageer retweet
Het wordt steeds treuriger.quote:"We komen op voor ons werk en voor onze collega's, ook voor degenen die willen werken. 1 miljoen achterstallige dagen lijkt me toch een reden om op te komen."
Nogal ja, want als ik het zo lees dan kwamen ze helemaal niet op voor hun collega's, maar waren ze alleen maar uit op maximalisatie van de ellendequote:
Wat een neukfoutenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 30-06-2014 om 21:25:57Getuigenis uit A’pen Centraal over sabotage treinen, blokkeren sporen en intimideren personeel.Foto via @jantograaf http://t.co/eN6HnCTASg reageer retweet
Niet dat je dat een spoorbond ooit uit kan leggen, maar het idee is dat je degene waarmee je een arbeidsconflict hebt raakt. Niet het publiek tenzij je heel heel zeker bent dat je niet binnen no time de publieke opinie tegen je hebt.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:58 schreef b2py het volgende:
Dat is juist het idee van staken, publiek treffen en daardoor de tegenwerkende partij sneller overstag te laten gaan.
Precies. Nekschot met dat klerevolk. Een grap is leuk maar er zijn grenzen. En die zijn al heel lang geleden overschreden.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 30-06-2014 om 21:25:57Getuigenis uit A’pen Centraal over sabotage treinen, blokkeren sporen en intimideren personeel.Foto via @jantograaf http://t.co/eN6HnCTASg reageer retweet
Ja waar waren ze dan?quote:Op maandag 30 juni 2014 22:19 schreef ReisT het volgende:
De traktatie van vanmorgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Handig om te weten!"quote:
Van HGBTFquote:Wettelijk is het zelfs verboden seinhuizen te bezetten(wet van 1963 op vitale sektoren) en andzerzijds verbiedt het strafwetboek de bezetting van de sporen! Maar zolang de vakbonden geen rechtspersoonlijkheid hebben moet ge elke staker individueel gaan vervolgen......! Onder druk van onze politici gaat niemand de politie willen opdragen tussenbeide te komen! Kl..land
Het is allemaal weer zo systeemautistisch ingericht. Er is dus een kaartautomaat voor OV-chipkaarthouders, en een kaartautomaat voor NS. Kan ik bij die automaat voor chipkaarthouders ook terecht voor producten van de RET? Nee, zeker niet. En bij die met NS-logo kan ik zeker niet terecht om mijn OV-chipkaart op te laden? Oh, toch wel.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Handig om te weten!"![]()
![]()
Die lui kunnen beter tweedehands auto's gaan verkopen of zo
Ja, want als ik wat uit de ENE automaat nodig heb en ik sta voor een ANDERE. Dan staat er natuurlijk niet een ENE naast. Nee die staat aan de andere kant van de stationshal. Misschien. Of op het perron. achter de poortjes.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:39 schreef James1988 het volgende:
zorg er gewoon voor dat alle automaten hetzelfde kunnen doen...
ja, wij kunnen zo veel van mening zijn, het maakt allemaal geen kut uitquote:Op maandag 30 juni 2014 23:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voorts zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.
Ik ben voor.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef dennistd het volgende:
Ik ben van mening dat de vaste bezoekers van het treinentopic een gratis NS jaarkaart 1e klas moeten krijgen
Boooohquote:Op maandag 30 juni 2014 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Of een lifetime InterRail-pass, lijkt me ook wel geinig
Amenquote:Op maandag 30 juni 2014 23:04 schreef Duvel het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
En dat is uiteindelijk ook gelukt.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam mag ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 01-07-2014 08:06:15 ]
Dat is een naar begin van de dag. Ik drink een biertje, vrij van alle trein(ellende) voor de komende 17 uur.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 05:47 schreef _serial_ het volgende:
Door het oneindige gepruts met deuren van de SGM sprinter van 5.38 van Dordrecht meteen al +30 te pakken doordat ik m'n overstap op Rotterdam CS niet ga halen (was 5 minuten)
Proost !quote:Op dinsdag 1 juli 2014 05:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is een naar begin van de dag. Ik drink een biertje, vrij van alle trein(ellende) voor de komende 17 uur.
De zoveelste.. En geen reisadvies natuurlijkquote:Mogelijk extra reistijd rond Schiphol
Oorzaak
Rond Schiphol rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 8:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Reisadvies
Mja, er rijden minder treinen i.p.v. geen treinen, dus er is weinig ander reisadvies anders dan "pak de eerstvolgende trein naar Schiphol" gok ikquote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De zoveelste.. En geen reisadvies natuurlijk
Ik heb wel kaartautomaten gezien waarbij de lichtbak is veranderd naar "OV-chipkaarthouders" en waarbij de kartonnen plaat is weggehaald. Ik gok dat dit niet in één nacht bij alle kaartautomaten te veranderen is, dus die kartonnen dingen zullen wel ter overbrugging zijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:39 schreef James1988 het volgende:
Die grote kartonnen platen met pijlen bovenop die automaten zijn ook een toppunt van sneuheid. Zet het dan gewoon meteen op die verlichte tekst boven het scherm. Of zorg er gewoon voor dat alle automaten hetzelfde kunnen doen...
ja wel hoor, maar gewoon, de nonchalance. "Ooh hier gaan we niks aan doen lalala".quote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mja, er rijden minder treinen i.p.v. geen treinen, dus er is weinig ander reisadvies anders dan "pak de eerstvolgende trein naar Schiphol" gok ik
Zeker interessant, en ik denk dat tarief differentiatie zeker kan helpen daar. Laten we beginnen met het saneren van de tweede machinist die halverwege zit. Zal wel stakingen tot gevolg hebben maar goed..quote:Op maandag 30 juni 2014 22:07 schreef James1988 het volgende:
Interessant leesvoer over inkomsten bij TfL: 5 Lessons U.S. Transit Systems Should Learn from London.
Is dat met of zonder correctie 'Schuld van NSH of niet?'quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:02 schreef DriekOplopers het volgende:
De betrouwbaarheid van IC-Direct is in het tweede kwartaal fors verslechterd. Dat is te wijten aan een forse stijging van het percentage uitgevallen ritten.
http://www.voorbeterov.nl/140317.php
Dat maakt voor de reiziger uiteindelijk niets uit hè.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat met of zonder correctie 'Schuld van NSH of niet?'
Ze waren al vernummerdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 03:34 schreef Monopoly het volgende:
Vandaag gaan er 3 GTW's van Arriva in het noorden naar Polen toe.
De 247, 248 en 249 gaan naar Polen (en niet om vernietigd te worden), om verlengd te worden. Ze krijgen er een tussenbak bij, en komen terug (datum is mij onbekend) als de 347, 348 en de 349
DDZ is leuk, maar om 3 uur in te zitten?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:07 schreef Duvel het volgende:
Komt wel overeen met mijn gevoel. Altijd als ik op Rotterdam C aankom, is er wel eentje uitgevallen.
Er zit trouwens een DDZ6 in de ic Rtd - Lw die om 7:35 vertrok. Het normale materieel had +12 en is de tuin in gedirigeerd.
Bijna geen enkele trein is leuk om drie uur in te zitten. Alleen de rode fransman is te doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
DDZ is leuk, maar om 3 uur in te zitten?
Hoewel je wel lekker op die banken kan tukken...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Bijna geen enkele trein is leuk om drie uur in te zitten. Alleen de rode fransman is te doen.
Thalys bedoel je? Zo ruim is de beenruimte daar nou ook weer nietquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Bijna geen enkele trein is leuk om drie uur in te zitten. Alleen de rode fransman is te doen.
wel voetsteunen en een goede stoel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Thalys bedoel je? Zo ruim is de beenruimte daar nou ook weer niet
Maar in die 7,50 zit gewoon die 4 euro die je onder de 0 kan verwerkt. Dat kan bijna niet anders, daar betaal je gewoon voor.Iemand die dagelijks een ritje van 5 euro met de bus doet, koopt anders een chipkaart voor 2 euro, doet er 1 euro op en verreist 5 euro en smijt m weg....quote:Op zondag 29 juni 2014 01:07 schreef AIex het volgende:
2,50¤ is natuurlijk wel correcter dan die schandalige 7,50¤.
Dat gelukkig wel, maar als je wat langer bent dan zit je bijvoorbeeld bij het opstaan bijna het plafond aan. Gelukkig zelf geen last van, maar een kameraad van mij welquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wel voetsteunen en een goede stoel.
Ik heb weleens een trein eerder/later genomen. Een keer ene klapstoeltje op het balkon, best ok, alleen bij het remmen een enorme warmte die daar ergens vandaan kwamquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wel voetsteunen en een goede stoel.
dat kan zowiezo niet, minimum is toch 5 of zelfs 10 euro?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
doet er 1 euro op en verreist 5 euro en smijt m weg....
Bij de NS automaat kan je er 1 euro opzetten. met een 1 cent erop kan je inchecken bij de bus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan zowiezo niet, minimum is toch 5 of zelfs 10 euro?
werkt niet op alle buslijnen, want sommigen hebben een hoger instaptarief vanwege de langere afstanden die afgelegd worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bij de NS automaat kan je er 1 euro opzetten. met een 1 cent erop kan je inchecken bij de bus.
Ja, dat is ook net iets van 2 wekenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werkt niet op alle buslijnen, want sommigen hebben een hoger instaptarief vanwege de langere afstanden die afgelegd worden.
Jaquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, dat is ook net iets van 2 weken![]()
Jij moet ook altijd al mijn Theorieren verstieren he
Ik kon vorige week zelfs met ¤ 0,00 inchecken bij HTM.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bij de NS automaat kan je er 1 euro opzetten. met een 1 cent erop kan je inchecken bij de bus.
En als dat nou niet had gelukt Willem Jan Diederik?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kon vorige week zelfs met ¤ 0,00 inchecken bij HTM.
Nee, daar heb ik iets te weinig plek voor in mn lange weekend koffer. Ik moest vorige keer al een ventilator rechtvouwenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja
Heb je die strijkijzertest nou ook al eens in Nederlandse treinen gedaan?
Dan was ik bij de volgende halte weer uitgestapt en verder gaan lopen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En als dat nou niet had gelukt Willem Jan Diederik?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan was ik bij de volgende halte weer uitgestapt en verder gaan lopen.
Het kwam afgelopen weekend toevallig weer bij me boven toen het in een gesprek met een aantal anderen op strijken kwam. Uiteraard jouw actie niet besproken, maar hier nu welquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik iets te weinig plek voor in mn lange weekend koffer. Ik moest vorige keer al een ventilator rechtvouwen![]()
Dat je dat nog weet trouwens
Eh hallo?quote:Beste Duck,
Hartelijk dank voor je bestelling op de NS Spoordeelwinkel. De bestelde producten worden op dit moment samengesteld en binnen 24 uur [b]per e-mail aan je verzonden[/b]. Alle tickets hebben een beperkte geldigheid. Controleer deze dus goed. Je ontvangt na deze bevestiging nog 1 e-mail(s).
Een e-mail met de toegangsbewijzen[b] voor het uitje*[/b] en/of de ticket(s) voor de 1e klas upgrade, de NS fietsenstalling of het OV-fietsabonnement.
* Met het uitje wordt het park, museum, horecagelegenheid, show of evenement dat je gaat bezoeken bedoeld.
Moet ik nu een 3D printer aanschaffen ofzoquote:Beste klant,
Hierbij ontvang je de tickets voor het uitje. De tickets zijn als bijlage toegevoegd aan dit bericht, controleer of je de tickets kunt openen.
Klik op onderstaande link om de voorwaarden van je uitje te kunnen lezen:
Voorwaarden Anonieme OV Chipkaart
BELANGRIJKE INFORMATIE
• De tickets zijn in de bijlage van deze e-mail toegevoegd (tip: print de tickets direct uit);
• Deze tickets zijn alleen geldig als toegangsbewijs voor het uitje of als bon voor de horecagelegenheid;
• Dit zijn geen vervoersbewijzen voor de trein, deze worden in een aparte mail toegezonden;
• Neem zowel deze tickets als de NS-vervoersbewijzen mee tijdens je dagje uit;
• Zorg dat de tekst en de streepjescodes op de tickets goed leesbaar zijn.
Tickets kunnen met Adobe Reader geopend en geprint worden. Nog geen Adobe Reader? Download en installeer deze gratis van: http://get.adobe.com/nl/reader/
Met vragen kan je contact met ons opnemen.
Klantenservice Spoordeelwinkel
Bel ons op 0900-1100012 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten) Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur, op zaterdag 09:00 tot 17:00 uur en op zondag van 09:00 tot 12:00 uur. Op feestdagen gesloten.
E-mails kunnen verzonden worden naar info@spoordeelwinkel.nl . E-mails worden binnen 48 uur beantwoord. Vermeld in je e-mail het ordernummer, die staat bovenin deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
De Spoordeelwinkel
Wegwerpchipkaarten dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar wat versta ik onder 'losse kaartjes en alles voor de OV Chipkaart' bij een automaat als bij de ander 'Saldo en bestellingen staat', wat mist daar dan
serieus, dat is het enige? Zo een omslachtige omschrijving?quote:
Hahahaha, de anonieme kaarten zijn aangemerkt als uitjequote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Serieus, ik heb zojuist 3 anonieme chipkaarten bestelt. Om weg te geven of uit te lenen aan Franse collegas als ze Nederland bezoeken.
Krijg ik de volgende emails
[..]
Eh hallo?![]()
Maar dan komt de volgende binnen
[..]
Moet ik nu een 3D printer aanschaffen ofzo![]()
Wat is dit voor teringshit
quote:Voorwaarden aanbieding Anonieme OV-Chipkaart
De Spoordeelwinkel
Gedurende de actie kan de levertijd oplopen tot meer dan 3 maanden.
quote:
Wel voor de kwestie die VBOV aanvecht..quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat maakt voor de reiziger uiteindelijk niets uit hè.
De ICd-reiziger krijgt keer op keer te maken met een wanprestatie van formaat. De trein rijdt veel te laat of geheel niet, en er is een reële kans dat je je eindbestemming niet eens haalt door de zoveelste technische storing.quote:
Nee, volledig spoordeelwinkel, maar wel als 'uitje'quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hahahaha, de anonieme kaarten zijn aangemerkt als uitje
Je zult wel een paar kortingscodes krijgen ofzo, zodat je op www.ov-chipkaart.nl weer verder kunt met bestellen?
Nee. Dit is de definitieve situatie vanaf 9 juli.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dit is toch een tijdelijke situatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |