abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142804590
Laatste updates;

- Geen militaire missie naar rampplek Oekraïne
- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit
- Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied
- Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet
- Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven
- Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/parfitt_tom
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
ronfresen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 19:56:30 Eerste (Nederlandse) slachtoffer geïdentificeerd. #MH17 reageer retweet
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142804614
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dit wel een goede reactie onder het artikel: Geloven dat wij in Nederland een onafhankelijk en kritische pers hebben en ons het gevoel willen geven dat we superieur zijn is ook propaganda!
Aan een zekere mate van subjectief ontkom je niet, dat klopt. Van staatspropaganda is in Nederland echter geen sprake. Wij kennen hier persvrijheid; de Russen niet of nauwelijks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142804620
Hoeveel Russen zouden nu op dit moment de eigen media, regering en zijn daden (publiekelijk) bekritiseren?
  maandag 28 juli 2014 @ 10:12:57 #4
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142804770
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aan een zekere mate van subjectief ontkom je niet, dat klopt. Van staatspropaganda is in Nederland echter geen sprake. Wij kennen hier persvrijheid; de Russen niet of nauwelijks.
Dat ben ik grotendeels met je eens.

Wij kennen hier inderdaad persvrijheid (zie bijvoorbeeld Joris Luijendijk, Carolien Roelants). Maar ik ben ook van mening het zeer bedroevend gesteld is met de kwaliteit van de gemiddelde journalist. Specifiek bedoel ik daarmee: als je om je heen leest voor hoeveel journalisten de schuldvraag inzake MH17 onbetwistbaar is, dan riekt dat naar zuivere staatspropaganda -ook al is dit een resultaat van de vrije hand. Dat praktisch niemand in staat is hier de feiten van de suggesties te onderscheiden, is ronduit triest. Misschien is de wil er niet eens (waar ik de Volkskrant van beticht). Voelt dan echt niemand zich geroepen ook de andere partijen eens kritisch onder de loep te nemen? Er ligt een schat aan interessante onderzoeksvragen, in die richting.

Dat er in Rusland veel minder persvrijheid is, kan niet ontkend worden. Dat dit sterk verbeterd is sinds 1991, is ook een feit. Wat dat betreft zie ik een verbeterd Rusland.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:14:16 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142804789
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:12 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Dat ben ik grotendeels met je eens.

Wij kennen hier inderdaad persvrijheid (zie bijvoorbeeld Joris Luijendijk, Carolien Roelants). Maar ik ben ook van mening het zeer bedroevend gesteld is met de kwaliteit van de gemiddelde journalist. Specifiek bedoel ik daarmee: als je om je heen leest voor hoeveel journalisten de schuldvraag inzake MH17 onbetwistbaar is, dan riekt dat naar zuivere staatspropaganda -ook al is dit een resultaat van de vrije hand. Dat praktisch niemand in staat is hier de feiten van de suggesties te onderscheiden, is ronduit triest. Misschien is de wil er niet eens (waar ik de Volkskrant van beticht).

Dat er in Rusland veel minder persvrijheid is, kan niet ontkend worden. Dat dit sterk verbeterd is sinds 1991, is ook een feit. Wat dat betreft zie ik een verbeterd Rusland.
Dat de kwaliteit van de Nederlandse journalisten belabberd is kan ik uit eigen ervarin beamen. Nog nooit zo'n gemakzuchtige, laffe en naïeve beroepsgroep gezien.
The End Times are wild
  maandag 28 juli 2014 @ 10:14:54 #6
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142804806
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat de kwaliteit van de Nederlandse journalisten belabberd is kan ik uit eigen ervarin beamen. Nog nooit zo'n gemakzuchtige, laffe en naïeve beroepsgroep gezien.
Dan zijn wij het met elkaar eens. :Y)
  maandag 28 juli 2014 @ 10:16:44 #7
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142804835
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:01 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Alles wat ze schrijft. ^O^
Maar je weet zo even geen relevant artikel?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142804853
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:14 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Dan zijn wij het met elkaar eens. :Y)
Onzinnige generalisatie. Er valt zat aan te merken op bepaalde Nederlandse journalisten, maar er zijn er ook die hun werk goed doen. Ik noem een Joris Luyendijk of een Olaf Koens.

In elke sector heb je flapdrollen en helden.

Overigens ontkom je er niet aan dat de journalistiek verschraalt als redacties gedwongen worden te krimpen omdat Nederlanders denken dat nieuws gratis is.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:18:32 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142804877
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je vergeet te zeggen dat ze ook niks met feiten juist vermelden hebben....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_142804888
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of je er bij de NOS tussenkomt als je een andere mening hebt.
Iedereen weet hoe het werkt bij gerechtelijke dwalingen - alles wat op een andere oorzaak wijst, wordt stelselmatig genegeerd - en toch doet onze staatsomroep precies hetzelfde.
pi_142804924
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of je er bij de NOS tussenkomt als je een andere mening hebt.
Hoe gaat dat in z'n werk, denk je? Tijdens sollicitatiegesprekken wordt gevraagd wat je politieke opvattingen zijn en als die niet in de smaak vallen, dan moet je opzouten?
pi_142804963
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in z'n werk, denk je? Tijdens sollicitatiegesprekken wordt gevraagd wat je politieke opvattingen zijn en als die niet in de smaak vallen, dan moet je opzouten?
Ik denk dat je al afvalt als je zegt dat je zaken van alle kanten wilt bekijken.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:23:14 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142804964
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je vergeet te zeggen dat ze ook niks met feiten juist vermelden hebben....
Nou ja, je kunt ze gewoon de feiten geven die jij graag vermeldt wil hebben en die staan dan de volgende dag in de krant.

Verder verbaas ik me altijd weer (als het over onderwerpen gaat waar ik verstand van heb) hoeveel onjuistheden er in het artikel staan en hoe slecht de journalist blijkbaar begrepen heeft waarover het precies gaat.
The End Times are wild
pi_142804973
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat je al afvalt als je zegt dat je zaken van alle kanten wilt bekijken.
Maar natuurlijk meid.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:25:56 #15
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805018
Over dit onderwerp wil ik ook nog iets ontopic zeggen:

De koers van Merkel/Duitsland.
Laat ik als eerst zeggen, zij wekken de indruk de enige verstandige partij binnen de EU te zijn inzake MH17. Al heb ik eerder ook complimenten geuit richting Timmermans/Rutte. De Duitsers zullen allicht tegen een aantal zaken zijn aangelopen, bijvoorbeeld:

- Wie gaat de rekening Oekraïne betalen, binnen de EU? En wat zal die rekening zijn? (Denk aan macro economische hervormingen, wat in de honderden miljarden zal lopen).
- Wat gaat de toegevoegde rol van Oekraïne zijn, binnen de EU -in economisch opzicht?
- Met wie doen wij zaken, met Oekraïne? Zijn zij gelieerd aan nazi-gedachtengoed?
- Zijn de omstandigheden mbt neerhalen MH17 wellicht opzettelijk door Oekraïne geschapen?
- Rusland is niet direct verantwoordelijk voor MH17, waarom dan sancties?
- Wat doen die sancties met de Duitse economie?
- Hoe betrouwbaar zijn Amerikaanse inlichtingen en wat is op dit moment de band met de VS?
- Hoe schadelijk zijn Rusland sancties voor de gehele EU?
- Rusland lijkt bereid te investeren in Oekraïne, is dat wellicht een betere oplossing?
- Is Poetin een betrouwbaar bondgenoot gebleken, afgegaan op de feiten?

Zomaar een aantal onderzoeksvragen van de Duitsers, die ik uit het hoofd binnen een minuut kan formuleren. Zou dit wellicht hun neutrale houding tot nu toe verklaren? Als je alles onder elkaar zet, is Oekraïne de doos van Pandora voor de EU. En alleen de Duitsers/Merkel lijkt/lijken zich dit te realiseren. Hopelijk starten ze binnenkort een krachtige lobby om de neuzen die kant op te krijgen.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:26:25 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142805030
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzinnige generalisatie. Er valt zat aan te merken op bepaalde Nederlandse journalisten, maar er zijn er ook die hun werk goed doen. Ik noem een Joris Luyendijk of een Olaf Koens.

Overigens ontkom je er niet aan dat de journalistiek verschraalt als redacties gedwongen worden te krimpen omdat Nederlanders denken dat nieuws gratis is.
Internet is inderdaad één van de belangrijkste redenen van de ondergang van kwaliteitsjournalistiek. Egbert Hermsen is overigens ook een goede journalist. Zeker in Bosnie/Servie goed werk afgeleverd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 28 juli 2014 @ 10:27:13 #17
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142805052
Ik zie anders weinige onjuiste 'feiten' verkondigd worden in de Nederlandse Media.

De duiding en opinie die dit vervolgens oplevert is iets anders, maar het is altijd wel duidelijk dat het hier meningen betreft en geen vaststaande feiten.

Dus ik snap niet wat iedereen loopt te zeiken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 28 juli 2014 @ 10:27:30 #18
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805057
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die had ik al genoemd. Maar in z'n algemeenheid is het triest gesteld met het niveau. Vandaar ook dat ik durf te generaliseren.
pi_142805109
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:25 schreef Schurkenstaat het volgende:

Laat ik als eerst zeggen, zij wekken de indruk de enige verstandige partij binnen de EU te zijn inzake MH17. Al heb ik eerder ook complimenten geuit richting Timmermans/Rutte. De Duitsers zullen allicht tegen een aantal zaken zijn aangelopen, bijvoorbeeld:

- Wie gaat de rekening Oekraïne betalen, binnen de EU? En wat zal die rekening zijn? (Denk aan macro economische hervormingen, wat in de honderden miljarden zal lopen).
- Wat gaat de toegevoegde rol van Oekraïne zijn, binnen de EU -in economisch opzicht?
- Met wie doen wij zaken, met Oekraïne? Zijn zij gelieerd aan nazi-gedachtengoed?
- Zijn de omstandigheden mbt neerhalen MH17 wellicht opzettelijk door Oekraïne geschapen?
- Hoe betrouwbaar zijn Amerikaanse inlichtingen en wat is op dit moment de band met de VS?
- Rusland lijkt bereid te investeren in Oekraïne, is dat wellicht een betere oplossing?

Zomaar een aantal onderzoeksvragen van de Duitsers, die ik uit het hoofd binnen een minuut kan formuleren. Zou dit wellicht hun neutrale houding tot nu toe verklaren? Als je alles onder elkaar zet, is Oekraïne de doos van Pandora voor de EU. En alleen de Duitsers/Merkel lijkt/lijken zich dit te realiseren. Hopelijk starten ze binnenkort een krachtige lobby om de neuzen die kant op te krijgen.
Hoe kom je er bij dat Oekraïne onderdeel van de EU zou gaan worden? Daar is voor de afzienbare termijn van enkele decennia nooit sprake van geweest. Daarmee gaat het grootste deel van de onderzoeksvragen direct de prullenbak in.
En de kosten van de sancties beide kanten op zijn al lang en breed berekend. In absolute getallen scheelt het elkaar niet zoveel, in omvang van de economie treft het Rusland vele malen harder.

Ofwel, is het misschien eens een idee je een klein beetje in te lezen in de materie voor je gaat roeptoeteren?
pi_142805114
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:27 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Die had ik al genoemd. Maar in z'n algemeenheid is het triest gesteld met het niveau. Vandaar ook dat ik durf te generaliseren.
Er worden anders prima stukken geschreven. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om vanaf de zijlijn te roepen dat het allemaal ruk is.

In de VK verschijnen vaak prima analyses en achtergrondverhalen en eenzijdig zijn die allerminst. Toegegeven, de hoofdredactie nam vorige week misschien iets te fanatiek stelling tegen Rusland, maar die houding is niet louter gebaseerd op de vliegramp, maar op de manier waarop het land zich de laatste jaren manifesteert. Kritische noten richting Poetin en Rusland zijn zeker op zijn plaats. En dat heeft niets met eenzijdigheid of propaganda te maken.
pi_142805147
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:27 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zie anders weinige onjuiste 'feiten' verkondigd worden in de Nederlandse Media.

De duiding en opinie die dit vervolgens oplevert is iets anders, maar het is altijd wel duidelijk dat het hier meningen betreft en geen vaststaande feiten.

Dus ik snap niet wat iedereen loopt te zeiken.
Vermoedelijk is het voor die figuren niet goed zolang Poetin niet wordt vrijgepleit en Obama of de EU niet de schuld krijgt...
pi_142805202
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat Oekraïne onderdeel van de EU zou gaan worden? Daar is voor de afzienbare termijn van enkele decennia nooit sprake van geweest. Daarmee gaat het grootste deel van de onderzoeksvragen direct de prullenbak in.
En de kosten van de sancties beide kanten op zijn al lang en breed berekend. In absolute getallen scheelt het elkaar niet zoveel, in omvang van de economie treft het Rusland vele malen harder.

Ofwel, is het misschien eens een idee je een klein beetje in te lezen in de materie voor je gaat roeptoeteren?
Volgens mij stelt hij vragen.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:34:47 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_142805204
quote:

Onwaarschijnlijk. Onthoud dat Merkel maanden geleden al letterlijk zei dat Poetin gek geworden was en juist samen met de VS op de eerste sancties aanstuurde. Duitsland is terughoudend puur vanwege economische motieven (of Ostalgie maar dat lijkt me niet), ze zijn van alle EU landen ongeveer het meest afhankelijk van Russisch gas en hebben enormveel export (Duitse machines) naar Rusland. De Duitse industrie is een sterke lobby.

Wat ik van Duitsers hoor is het bovenal dat Merkel grossiert in helemaal niks doen bij alle internationale problemen en haar resoluutheid vooral een zorgvuldig gecultiveerd imago is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:35:20 #24
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805216
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kun je je Van Baalen en Verhofstadt nog herinneren? Het is niet de concrete toezegging, maar wel de ingeslagen koers en leningen uitgedrukt in Euro's. Min-of-meer zal het daar wel op neerkomen, en dat vraagt om macro-ecomische hervormingen die in de honderden (!!!) miljarden gaan lopen. Duitsland weet dat het al gauw zelf voor deze rekening in mag staan.

De toegezegde tientallen miljarden Euro's zijn een druppel op een groeiende plaat. Een lachertje.
pi_142805217
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk is het voor die figuren niet goed zolang Poetin niet wordt vrijgepleit en Obama of de EU niet de schuld krijgt...
Dit inderdaad.

Zo'n Olaf Koens is bijvoorbeeld heel goed bezig. Praat ook veel met de lokale bevolking en maakt daarmee duidelijk dat de situatie niet zo zwart/wit is als sommige Nederlanders lijken te denken.
pi_142805250
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Volgens mij stelt hij vragen.
Hij stelt onderzoeksvragen voor die belangrijk zouden zijn voor Duitsland. Als je je vragen echter enkel baseert op je eigen gedachtenspinsels en niet op de echte grote mensen wereld dan heb je daar toch niets aan?
pi_142805282
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:35 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Kun je je Van Baalen en Verhofstadt nog herinneren? Het is niet de concrete toezegging, maar wel de ingeslagen koers en leningen uitgedrukt in Euro's. Min-of-meer zal het daar wel op neerkomen, en dat vraagt om macro-ecomische hervormingen die in de honderden (!!!) miljarden gaan lopen. Duitsland weet dat het al gauw zelf voor deze rekening in mag staan.

De toegezegde tientallen miljarden Euro's zijn een druppel op een groeiende plaat. Een lachertje.
Het was niet handig van Van Baalen en Verhofstadt, maar je moet de significantie van hun bezoek niet overdrijven.

Verder valt de steun voor de pro-Europese krachten in Kiev wel te begrijpen. Een verdrag lag in het verschiet, maar op het laatste moment koos Janoekovitsj toch voor Rusland. Daarna liet hij zijn pro-Europese landgenoten in puin slaan.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:38:51 #28
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805298
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij stelt onderzoeksvragen voor die belangrijk zouden zijn voor Duitsland. Als je je vragen echter enkel baseert op je eigen gedachtenspinsels en niet op de echte grote mensen wereld dan heb je daar toch niets aan?
Die vragen kun je onmogelijk als iets onbelangrijks wegzetten.
pi_142805339
Rusland heeft nog minder last van een kokervisie dan wij want Rusland denkt weliswaar steevast dat Oekraine erachter zit, maar houdt de mogelijkheid open dat het een fout van de rebellen is geweest. Hier echter is de pers ervan overtuigd dat Poetin zelf erachter zit - wat vorige week door de Amerikaanse inlichtingendiensten onderuit is gehaald, ze leken iets beteuterd - maar de rol van Oekraine in het geheel wordt geheel en dan ook geheel genegeerd. Ik heb op de tv nog geen enkele vraag van een journalist gezien over het openstellen van het ruim door Oekraine, de ruzie in het parlement van Oekraine heb ik helemaal niet op tv gezien. Dat Oekraine roet in het eten gooit de laatste dagen wordt aangestipt, maar vragen worden er niet bij gesteld. Volgens mij kan Nieuwsuur er nu echt niet meer onderuit dus ik ben benieuwd naar vanavond.
pi_142805363
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
Hier echter is de pers ervan overtuigd dat Poetin zelf erachter zit
Bron?

Ik heb werkelijk nog enkel Nederlands medium dat zien beweren.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:41:48 #31
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805365
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was niet handig van Van Baalen en Verhofstadt, maar je moet de significantie van hun bezoek niet overdrijven.

Verder valt de steun voor de pro-Europese krachten in Kiev wel te begrijpen. Een verdrag lag in het verschiet, maar op het laatste moment koos Janoekovitsj toch voor Rusland. Daarna liet hij zijn pro-Europese landgenoten in puin slaan.
Die significantie was juist enorm, op die plek, met die teksten. Dat moest een historische handreiking voorstellen. Een historische fout, als je het mij vraagt. Lachwekkend en potsierlijk, bovendien.

Uitgedrukt in puberterminologie: Oekraïne is een armoedig boevennest, zonder economische levensvatbaarheid. Dat moet je bij Rusland duwen, zodat ze graanschuurtje en spoorbouwertje kunnen blijven spelen.
pi_142805370
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:23 schreef LXIV het volgende:
Verder verbaas ik me altijd weer (als het over onderwerpen gaat waar ik verstand van heb) hoeveel onjuistheden er in het artikel staan en hoe slecht de journalist blijkbaar begrepen heeft waarover het precies gaat.
Elke situatie waar ik persoonlijk bij betrokken ben geweest en waarvan ik goed wist hoe het zat, stond volkomen verkeerd weergegeven in de krant. Elke situatie. Toen ik ooit daar op FOK! aan toevoegde dat ik dus ook vraagtekens zette bij alle andere krantenberichten en zéker die situaties die zich niet naast de deur afspeelden werd dat gezien als Henk en Ingrid's onderbuikgevoelens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142805372
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:35 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Dat ging om een associatieverdrag met de EU. Turkije heeft dat al sinds 1970 en is nog decennia verwijderd van een eventuele toetreding tot de EU. Dat daarnaast Oekraïne enige steun ontvangt om zich te verdedigen tegen de imperialistische ambities van poetin is niet zo heel gek.
pi_142805394
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:38 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Die vragen kun je onmogelijk als iets onbelangrijks wegzetten.
Zeer zeker wel, dat heb ik zojuist onderbouwd gedaan. Je uitgangspunten kloppen niet, dat maakt je vragen knap waardeloos. Of die vragen zijn reeds lang en breed beantwoord.
pi_142805430
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
Rusland heeft nog minder last van een kokervisie dan wij want Rusland denkt weliswaar steevast dat Oekraine erachter zit, maar houdt de mogelijkheid open dat het een fout van de rebellen is geweest. Hier echter is de pers ervan overtuigd dat Poetin zelf erachter zit - wat vorige week door de Amerikaanse inlichtingendiensten onderuit is gehaald, ze leken iets beteuterd - maar de rol van Oekraine in het geheel wordt geheel en dan ook geheel genegeerd. Ik heb op de tv nog geen enkele vraag van een journalist gezien over het openstellen van het ruim door Oekraine, de ruzie in het parlement van Oekraine heb ik helemaal niet op tv gezien. Dat Oekraine roet in het eten gooit de laatste dagen wordt aangestipt, maar vragen worden er niet bij gesteld. Volgens mij kan Nieuwsuur er nu echt niet meer onderuit dus ik ben benieuwd naar vanavond.
Heb je überhaupt kranten gelezen de afgelopen weken?
pi_142805431
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bron?

Ik heb werkelijk nog enkel Nederlands medium dat zien beweren.
Dan heb je niet opgelet of je bent het vergeten omdat dat beter uitkomt.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:45:58 #37
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805445
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeer zeker wel, dat heb ik zojuist onderbouwd gedaan. Je uitgangspunten kloppen niet, dat maakt je vragen knap waardeloos. Of die vragen zijn reeds lang en breed beantwoord.
Voor jou misschien. Daarmee toon je alleen aan dat je gezakt bent voor het vak algemene economie. Tamelijk belangrijk, voor de EU en deelnemers.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:46:40 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142805460
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het verschil tussen nieuws en opinie wel begrijpt?
pi_142805479
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:45 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Voor jou misschien. Daarmee toon je alleen aan dat je gezakt bent voor het vak algemene economie. Tamelijk belangrijk, voor de EU en deelnemers.
Hoe kom je hier precies bij? Neem bijvoorbeeld je vragen over de sancties, die zijn al lang en breed beantwoord. En je suggesties dat Oekraïne zomaar bij de EU zou komen slaan ook nergens op.

Wat blijft dan nog over aan concrete vragen?
pi_142805490
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je überhaupt kranten gelezen de afgelopen weken?
Ik heb het over tv, het medium waar heel Nederland naar kijkt de laatste weken.
pi_142805504
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er wordt gesteld dat Poetin een kwalijke rol speelt in dit conflict. Niemand beweert dat hij daadwerkelijk verantwoordelijk is voor het neerhalen van de vlucht.

Ik snap dat lezen lastig kan zijn, maar misschien moet je iets beter je best doen.

Oh, en de Telegraaf links laten liggen.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:49:36 #42
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142805518
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt gesteld dat Poetin een kwalijke rol speelt in dit conflict. Niemand beweert dat hij daadwerkelijk verantwoordelijk is voor het neerhalen van de vlucht.

Ik snap dat lezen lastig kan zijn, maar misschien moet je iets beter je best doen.

Oh, en de Telegraaf links laten liggen.
Beter laat je 'm rechts liggen, waar ie thuis hoort. :P
pi_142805525
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die rellen in het Oekrainse parlement zijn gewoon uitgezonden door de NOS.

Verder is het ronduit onzinnig om puur en alleen te leunen op de NOS.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:50:59 #44
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805549
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom je hier precies bij? Neem bijvoorbeeld je vragen over de sancties, die zijn al lang en breed beantwoord. En je suggesties dat Oekraïne zomaar bij de EU zou komen slaan ook nergens op.

Wat blijft dan nog over aan concrete vragen?
Jij bent geen woordvoerder van de Duitse regering toch? Jij beantwoordt vragen op basis van jouw inzichten. Daarin zit nogal een nuance. Maar je bent vrij om er zo over te denken.
pi_142805555
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Aha, de TV is de pers volgens jou?
pi_142805609
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:50 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Jij bent geen woordvoerder van de Duitse regering toch? Jij beantwoordt vragen op basis van jouw inzichten. Daarin zit nogal een nuance. Maar je bent vrij om er zo over te denken.
En jij bent niet degene die vragen stelt aan de Duitse regering :).

Maar zou je deze vragen stellen dan maak je jezelf in ieder geval mooi belachelijk :).

En het gaat gewoon ook om feitelijkheden. Oekraïne wordt niet op afzienbare tijd lid van de EU en de schade van de sancties beide kanten op is al lang en breed uitgerekend.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:56:22 #47
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142805682
quote:

Het IMF betaalt dat. Maar dat zijn in principe leningen. Verder kan er wel steun gegeven worden, maar dat loopt niet in de honderden miljarden. De Oekraine maakt geen deel uit van de EU en zal dat voorlopig ook niet doen.

quote:
Het is een politieke kwestie, niet een economische. Oekraine kan zijn eigen broek ophouden. Ze moeten eerder oppassen dat ze niet worden uitgebuit. Want westerse bedrijven zien mogelijkheden genoeg om de landbouwsector en energiesector te moderniseren en de dienstensector over te nemen.

quote:
Dat is zwaar overdreven. Of beter, het is propaganda van de (pro)Russen. Bij de verkiezingen haalde de groepering nauwelijks stemmen.

quote:
Dit is een complottheorie / zeer ongeloofwaardig.

quote:
Zij destabiliseren Oekraine. Daar wijst alles op. De leiders die allemaal uit Rusland (m.n Moskou) komen. De Briefings van Strelkov, de tweets van de pro-Russen over de transporten van wapens en mannen. Het enige dat tegen pleit is de hypocriete ontkenning van het Kremlin.

quote:
Dat is de prijs die je betaald voor je principes.

quote:
De Amerikaanse inlichtingen vertellen niemand iets nieuws die de ontwikkeling goed volgt.

quote:

quote:
Rusland heeft hetzelfde Olichargen model dat in Oekraine al 23 jaar de economie bergafwaarts help.

quote:
Nee, hij liegt.

quote:
De Duitsers hebben Rusland tot nog toe de hand boven het hoofd gehouden. Dat is geen neutrale houding, maar een ontkenning van de feiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 28-07-2014 11:10:47 ]
The view from nowhere.
pi_142805729
Waarom is de media zo stil over het offensief welke door Oekraïne is gestart en mede het onderzoek naar de vluchtramp in gevaar brengt?
  maandag 28 juli 2014 @ 10:59:10 #49
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142805753
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:58 schreef doge het volgende:
Waarom is de media zo stil over het offensief welke door Oekraïne is gestart en mede het onderzoek naar de vluchtramp in gevaar brengt?
Ik hoor Radio 1 de hele ochtend al nergens anders over, dus uh...?
pi_142805780
quote:
Op de website van de Volkskrant stond gisteren in blokletters te lezen dat het Oekrainse leger aan het oprukken was.

Misschien daadwerkelijk de media volgen voordat je iets roept.
pi_142805796
Ik als burger vind ik het volstrekt walgelijk dat Oekraine het luchtruim openstelde voor ons vliegtuig, terwijl ze geheel op de hoogte waren van de feiten, en ik vind het eveneens volstrekt walgelijk dat ze nu voorkomen dat de laatste lichamen geborgen kunnen worden. Ik weet zeker dat veel meer mensen zo denken, maar mijn gevoelens worden door niemand vertolkt op de nationale tv.
Lichamen liggen onder de brokstukken. Dat kunnen er 3 zijn, maar ook 20. Het is logisch dat er lichamen onder brokstukken komen te liggen. Er is groot materieel nodig om die brokstukken van hun plaats te halen. Wie saboteert dat proces? Rusland? De Rebellen? Nee, de regering van Oekraine.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:01:48 #52
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805822
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het IMF betaald dat. Maar dat zijn in principe leningen. Verder kan er wel steun gegeven wonrden, maar dat loopt niet in de honderden miljarden. De Oekraine maakt geen deel uit van de EU en zal dat voorlopig ook niet doen.

[..]

Het is een politieke kwestie, niet een economische. Oekraine kan zijn eigen broek ophouden. Ze moeten eerder oppassen dat ze niet worden uitgebuit. Want westerse bedrijven zien mogelijkheden genoeg om de landbouwsector te moderniseren en de dienstensector over te nemen.

[..]

Dat is zwaar overdreven. Of beterm het is proapaganda van de (pro)Russen. Bij de verkiezingen haalde de groepering nauwelijks stemmen.

[..]

Dit is een complottheorie / zeer ongeloofwaardig.

[..]

Zij destabiliseren Oekraine. Daar wijst alles op. De leider die allemaal uit Rusland (m.n Moskou komen). De Briefings van Strelkov, de tweets van de pro-Russen over de transporten van wapens en mannen. Het enige dat tegen pleit is de hypocriete ontkenning van het Kremlin.

[..]

[..]

De Amerikaanse inlichtingen vertellen niemand iets nieuws die de ontwikkeling goed volgt.

[..]

[..]

Rusland heeft hetzelfde Olicharchen model dat in Oekraine al 23 jaar de economie bergafwaards help.

[..]

Nee, hij liegt.

[..]

De Duitser hebben Rusland tot nog toe de hand boven het hoofd gehouden. Dat is geen neutrale houding, maar een ontkenning van de feiten.
Hulde voor de moeite die je ervoor neemt, maar ik heb twijfel over je antwoorden. Laten we hier wel heel eerlijk over zijn: jij en ik kunnen zo onze inzichten hierover hebben en eindeloos over discussiëren. Echter: de feiten (als in: de werkelijke antwoorden op onderzoeksvragen) zullen we helaas nooit achterhalen. Dat de vragen relevant of koersbepalend zijn voor de Duitsers, acht ik zeer aannemelijk (laat ik bescheiden zijn).
pi_142805919
quote:

Het antwoord hierop is eenduidig 'nee'. Hij gebruikt allerlei (legale) trucjes om iets anders te kunnen zeggen dan wat hij doet - dat speelde ook tijdens het Nederland-Ruslandjaar al. Dat is tactisch slim, maar als het één groot strategisch nadeel heeft, dan is het wel dat hij daarmee voor ons een onbetrouwbare, leugenachtige partij is. Het maakt het zinloos om met hem te onderhandelen en afspraken te maken; het enige dat werkt is om feiten te creëren die hem tot een bepaalde actie dwingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 11:05:45 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 11:05:31 #54
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805929
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op de website van de Volkskrant stond gisteren in blokletters te lezen dat het Oekrainse leger aan het oprukken was.

Misschien daadwerkelijk de media volgen voordat je iets roept.
Die rukken niet op. De voorraden van de zgn. rebellen zijn eindeloos. Natuurlijk worden die gasten wel door Rusland gesteund. En actieve steun van Rusland betekent doorgaans een ijzersterke positie, in een militair conflict.
Rusland is een schaker, die hebben het gevolg van het gevolg allang uitgetekend. De Oekraïners gedragen zich opportunistisch. Dat gaat ze aan het einde van de rit de das omdoen. De MH17 is niet voor niets als game-changer gecreëerd/misbruikt (bron: eigen inzicht).
  maandag 28 juli 2014 @ 11:07:25 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142805972
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:00 schreef Loekie1 het volgende:
Ik als burger vind ik het volstrekt walgelijk dat Oekraine het luchtruim openstelde voor ons vliegtuig terwijl ze geheel op de hoogte waren van de feiten
Niet sloten, subtiel verschil. Overigens hadden ze wel vlak daarvoor de minimum cruising altitude opgehoogd.
quote:
en ik vind het eveneens volstrekt walgelijk dat ze nu voorkomen dat de laatste lichamen geborgen kunnen worden.
Want het ging wel lekker vlot toen we alleen met de separatisten van doen hadden?
quote:
Ik weet zeker dat veel meer mensen zo denken, maar mijn gevoelens worden door niemand vertolkt op de nationale tv.
Een (slecht geïnformeerde) minderheid, dan toch.
quote:
Lichamen liggen onder de brokstukken. Dat kunnen er 3 zijn, maar ook 20. Het is logisch dat er lichamen onder brokstukken komen te liggen. Er is groot materieel nodig om die brokstukken van hun plaats te halen. Wie saboteert dat proces? Rusland? De Rebellen? Nee, de regering van Oekraine.
Ok , hoe zie jij dit voor je? Waar gaat dat groot materieel vandaan komen?
Wie levert dat? Door welk gebied moet dit groot materieel heen?
  maandag 28 juli 2014 @ 11:08:05 #56
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142805990
quote:
Ik als burger vind ik het volstrekt walgelijk dat Oekraine het luchtruim openstelde voor ons vliegtuig, terwijl ze geheel op de hoogte waren van de feiten, en ik vind het eveneens volstrekt walgelijk dat ze nu voorkomen dat de laatste lichamen geborgen kunnen worden. Ik weet zeker dat veel meer mensen zo denken, maar mijn gevoelens worden door niemand vertolkt op de nationale tv.
De maandag voor de crash was het niemand bekent dat de rebellen vliegtuigen boven 3,5 km konden raken. Op die Maandag werd een AN-26 neergeschoten op 6,5 km hoogte. Men wist niet of de rebellen dat zelf deden of de Russen. Het was bij de Stad Lugansk, vlak bij de grens met Rusland.

De lichamen liggen in een actief oorloggebied. In die oorlog zijn er meer burgerslachtoffers gevallen dan in de crash. Dat zijn Oekrainese burgers. Toch stopt dat de oorlog niet. Het vrij onnozel om te denken dat de oorlog wijkt voor het neergeschoten passagiersvliegtuig. Dat zijn normen in vredestijd.
The view from nowhere.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:10:45 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142806050
Het Oekrainse leger lijkt nu ook een bepaald momentum te hebben opgebouwd en dat gaan ze nu niet onderbreken.

Zeker niet gezien de levering van zware wapens vanuit Rusland onverminderd doorgaat en een korte gevechtspauze er al voor kan zorgen dat je bij de volgende confrontatie alweer tegen een veel sterkere vijand staat.

Dus nu door pushen vind ik niet meer dan logisch.
pi_142806057
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:05 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Die rukken niet op. De voorraden van de zgn. rebellen zijn eindeloos. Natuurlijk worden die gasten wel door Rusland gesteund. En actieve steun van Rusland betekent doorgaans een ijzersterke positie, in een militair conflict.
Rusland is een schaker, die hebben het gevolg van het gevolg allang uitgetekend. De Oekraïners gedragen zich opportunistisch. Dat gaat ze aan het einde van de rit de das omdoen. De MH17 is niet voor niets als game-changer gecreëerd/misbruikt (bron: eigen inzicht).
Je bent veel te veel verstokt in dat schaakbord-denken. Zodanig dat je niet door lijkt te hebben dat ten eerste heus niet alles bewust gebeurt en niet alle gevolgen te overzien zijn, ook voor Rusland niet; ten tweede dat schaakbord-denken voor ons in West-Europa niet mogelijk is aangezien voor ons een open en transparante besluitvorming én wenselijk is én noodzakelijk is als je met 30 landen samen iets moet afspreken; en ten derde dat het voor ons daarom ook niet erg aantrekkelijk is om zaken te willen doen met schakers aangezien je dan dus een ongelijke onderhandelingspositie hebt.
pi_142806112
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

Want het ging wel lekker vlot toen we alleen met de separatisten van doen hadden?

Ja. Binnen no-time waren er reddingswerkiers en de lichamen werden ook behoorlijk vlot afgevoerd.
pi_142806114
quote:
Gister nog uitgebreid op het acht uur journaal dacht ik.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:13:38 #61
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142806124
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent veel te veel verstokt in dat schaakbord-denken. Zodanig dat je niet door lijkt te hebben dat ten eerste heus niet alles bewust gebeurt en niet alle gevolgen te overzien zijn, ook voor Rusland niet; ten tweede dat schaakbord-denken voor ons in West-Europa niet mogelijk is aangezien voor ons een open en transparante besluitvorming én wenselijk is én noodzakelijk is als je met 30 landen samen iets moet afspreken; en ten derde dat het voor ons daarom ook niet erg aantrekkelijk is om zaken te willen doen met schakers aangezien je dan dus een ongelijke onderhandelingspositie hebt.
Laat ik daar duidelijk over zijn: het is een tafel waar wij als EU nooit bij aan moeten schuiven. Ik wilde ermee zeggen dat dat het spel van Rusland/Poetin is. En die dat als een grootmeester beheersen. Het is misschien wel het brein van de Rus, dat zo in elkaar steekt. De volksaard.
Wat dat betreft ben ik met je eens dat dat nooit het spel van een EU mag en kan zijn.
pi_142806134
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:01 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Hulde voor de moeite die je ervoor neemt, maar ik heb twijfel over je antwoorden. Laten we hier wel heel eerlijk over zijn: jij en ik kunnen zo onze inzichten hierover hebben en eindeloos over discussiëren. Echter: de feiten (als in: de werkelijke antwoorden op onderzoeksvragen) zullen we helaas nooit achterhalen. Dat de vragen relevant of koersbepalend zijn voor de Duitsers, acht ik zeer aannemelijk (laat ik bescheiden zijn).
Je stelt de vragen net zo dat ze nergens op slaan. Dat maakt ze voor de Duitsers volstrekt irrelevant en waardeloos.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:15:22 #63
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142806174
quote:
Rusland is een schaker, die hebben het gevolg van het gevolg allang uitgetekend.
Recipe for Disaster
The view from nowhere.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:16:25 #64
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142806196
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je stelt de vragen net zo dat ze nergens op slaan. Dat maakt ze voor de Duitsers volstrekt irrelevant en waardeloos.
Je schiet oneliners af alsof het grad-raketten op een woonwijk zijn. Mocht je twijfel hebben over je eigen kwaliteiten, kan je dit altijd op je cv zetten.
Het zou je sieren om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Wellicht dat je andere mensen daarmee aan het denken krijgt.
pi_142806264
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:16 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Je schiet oneliners af alsof het grad-raketten op een woonwijk zijn. Mocht je twijfel hebben over je eigen kwaliteiten, kan je dit altijd op je cv zetten.
Het zou je sieren om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Wellicht dat je andere mensen daarmee aan het denken krijgt.
Die inhoudelijke reactie heb ik je al gegeven en dat heeft Deelnemer ook gedaan. Alleen het punt is dat je die negeert. Vandaar ook mijn eerdere suggestie om je eens in te lezen in de materie.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:19:45 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142806266
Moskou wil onderzoek
Is die link al geplaatst ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_142806348
quote:

[..]

Ik begin jouw kritiek op onze media nu wat beter te begrijpen.
pi_142806656
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 10:37:05 Na ongeveer 1 uur is konvooi van oa OVSE, experts en separatisten gestopt, bij front. Nu, na 15 min kunnen we weer door. reageer retweet
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 10:42:10 Pers mag niet door. Bombardementen te horen in de verte.. reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142807368
Oekraine bombardeert eigen burgers.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
pi_142807671
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:57 schreef Loekie1 het volgende:
De Oekraïners zijn nog erger dan de separatisten. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142807741
Op 43 (KPN) npo nieuws zitten ze weer te overleggen in Den Haag. Bontes zit er ook weer, lijkt bijna geïsoleerd maar dat komt omdat z'n buren er niet zijn.
pi_142807800
En het onderzoeksteam is alweer op de terugweg naar Donetsk. Komen er niet door.
pi_142807982
Het Oekraïense leger bestormt maandag dorpen in het gebied waar vlucht MH17 is neergestort. De Nederlandse onderzoekers die in de ochtend naar het gebied afreisden, keren daarom terug naar Donetsk.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:29:23 #74
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142808317
Wat is nou eigenlijk het bewijs dat de separatisten het vliegtuig neergeschoten hebben?
  maandag 28 juli 2014 @ 12:31:30 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142808374
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:29 schreef MrStalin het volgende:
Wat is nou eigenlijk het bewijs dat de separatisten het vliegtuig neergeschoten hebben?
wie anders?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142808650
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:29 schreef MrStalin het volgende:
- De Zwarte Doos schijnt te bevestigen dat het vliegtuig is neergeschoten.
- De verspreiding van de brokstukken bevestigt dat het vliegtuig is neergeschoten
- De brokstukken lijken te zeggen dat de raket van voren kwam.
- De VS zeggen dat ze satellietinformatie hebben waaruit blijkt dat de raket waarmee het vliegtuig is neergeschoten, is afgeschoten vanaf een veld ten zuiden van Snizhne.
- Er is een foto die aantoont dat er een projectiel is afgeschoten vanaf precies dat veld ten zuiden van Snizhne, vlak voordat het vliegtuig neerstortte.
- Dat veld was op dat moment in het territorium van de separatisten.
- Als de raket vanaf dat veld is neergeschoten, dan raakte deze het vliegtuig inderdaad van voren.
- Er is een (later verwijderd) bericht op de sociale media van separatistenleider Igor, die beweerde een militair vliegtuig te hebben neergeschoten op de plek en het tijdstip dat MH17 neerstortte.
- Er zijn afgeluisterde geluidsopnames van rebellen die nogal geschrokken zich beseffen dat er een passagiersvliegtuig en geen militair vliegtuig is neergehaald.
- Er zijn foto's op sociale media die laten zien dat er een BUK-systeem van de separatisten in dat gebied aanwezig is geweest.
- Er zijn grote hoeveelheden zwaar oorlogsmaterieel van Rusland naar het gebied van de separatisten verplaatst.
- Separatisten worden getraind in Rusland en er zijn Russische soldaten 'op vakantie' in het gebied van de separatisten, dus er is enige knowhow
- De separatisten hadden sowieso geen beschikking over een volledige BUK-installatie inclusief radarsysteem. En waarschijnlijk ook niet van een volledig team van experts wat betreft de bediening. Dan is een vergissing snel gemaakt.
- Er waren precies in dat gebied in de dagen daarvoor twee vliegtuigen van het Oekraïense leger neergeschoten door de separatisten.
- De separatisten hebben geen vliegtuigen en schendingen van het luchtruim door Russische vliegtuigen zijn niet militair aangepakt door het Oekraïense leger. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat het Oekraïense leger luchtdoelraketten zou hebben gebruikt. (Behalve als je een complotdenker bent die ervan uitgaat dat het een stel sadisten zijn die bewust een buitenlands passagiersvliegtuig neerschieten als "false flag".)

Vergeet ik nog iets?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 12:46:54 ]
pi_142808835
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:31 schreef Re het volgende:

[..]

wie anders?
Een oma met wrok tegen Malaysia Airlines omdat haar kat niet mee met haar mocht op een vlucht. Zat ook achter de verdwijning boven Indische oceaan.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:46:14 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142808919
quote:

Duitsland zal de meeste schade ondervinden van de sancties. Het is dan ook de vraag of die kosten verdeeld worden binnen de EU. En zoals Bolkestein al zei: De EU is zo verdeeld dit dit bijna een onmogelijke opgave is.

Daarbij word er dagelijks propaganda gevoerd in Rusland dat het nieuwe 4e rijk Rusland zal gaan bezetten. De naam Hitler is daar weer hot. En bij de oude generatie zullen de Duitsers nog steeds niet geliefd zijn. De Duitsers hebben een enorme slachting aangericht onder de Russische bevolking in WW2. Dat is men nog niet vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 28-07-2014 12:54:01 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 28 juli 2014 @ 12:52:56 #79
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142809144
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:57 schreef Loekie1 het volgende:
Als Kiev daar de boel overneemt zullen nog wel meer kopen rollen. Een zuivering is dan ook niet uitgesloten. Want de legers die vanuit Kiev aangestuurd worden zijn nu ook bepaald niet zuiver op de graad.
pi_142809451
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Elke situatie waar ik persoonlijk bij betrokken ben geweest en waarvan ik goed wist hoe het zat, stond volkomen verkeerd weergegeven in de krant. Elke situatie. Toen ik ooit daar op FOK! aan toevoegde dat ik dus ook vraagtekens zette bij alle andere krantenberichten en zéker die situaties die zich niet naast de deur afspeelden werd dat gezien als Henk en Ingrid's onderbuikgevoelens.
Herinner me hoe hoe in Leuven eind jaren '80 bij een tegenbetoging tegen het NSV de rijkswacht heel de Naamsestraat en de Oude Markt schoonveegde met waterkanon en traangasgranaten.
Lees ik twee dagen later in de krant dat de minister in het parlement verklaarde dat er geen traangas was gebruikt. Dat ondanks de beelden en verslagen die de dag voordien waren verschenen.
Plots leek het verschil met Oost Europa niet zo groot meer...
  maandag 28 juli 2014 @ 13:02:42 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142809488
dat kan best in het andere topic, lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142809553
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Herinner me hoe hoe in Leuven eind jaren '80 bij een tegenbetoging tegen het NSV de rijkswacht heel de Naamsestraat en de Oude Markt schoonveegde met waterkanon en traangasgranaten.
Lees ik twee dagen later in de krant dat de minister in het parlement verklaarde dat er geen traangas was gebruikt. Dat ondanks de beelden en verslagen die de dag voordien waren verschenen.
Plots leek het verschil met Oost Europa niet zo groot meer...
Daar is niets Oost-Europees aan, dat is gewoon luie journalistiek.

Natuurlijk zal de minister verklaren dat er traangasgranaten zijn gebruikt. En dat mag de journalist ook best opschrijven. Vervolgens moet die echter op zoek gaan naar bewijs van het tegendeel.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:04:32 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142809566
Ok we zijn er uit, het was officieel ma 28 jul 2014, 12:49

Nu nog wie er dan aan de knoppen zat van welke lanceerinstallatie

http://www.telegraaf.nl/b(...)H17_bevestigd__.html
|
quote:
lees voor
Kiev: experts bevestigen raketinslag MH17
KIEV - Het onderzoek naar de zwarte dozen van het Maleisische toestel dat onderweg van Amsterdam naar Kuala Lumpur neerstortte, bevestigt dat er een raket op is afgevuurd. Dat meldde een woordvoerder van het Oekraïense crisiscentrum dat voor de ramp en de oorlog in het oosten van Oekraïne in het leven is geroepen.

Foto: AP

„Experts van de onderzoekscommissie hebben ons geïnformeerd dat de zwarte dozen de oorzaak van de vernietiging van het toestel hebben uitgewezen. Het was het gevolg van een massale explosie en decompressie als gevolg van fragmentatie en een exploderende raket”, aldus luitenant-kolonel Andrej Lysenko van de Oekraïense veiligheidsraad. De Amerikaanse zender CBS meldde zaterdag hetzelfde op basis van een anonieme Europese bron rond het onderzoek.

De Boeing 777 vloog met 298 mensen aan boord boven het oosten van Oekraïne waar wordt gevochten tussen regeringstroepen en separatisten.

Een woordvoerder van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zegt nog niets over de informatie die de zwarte dozen hebben opgeleverd. ,,Wij willen die informatie in samenhang met andere informatie die het onderzoek oplevert, beoordelen. We brengen niet steeds delen ervan naar buiten. Dat is de reden dat we nog geen commentaar geven op de informatie van de zwarte dozen.''

De raad heeft vorige week wel laten weten dat de data van de twee zwarte dozen van het neergestorte toestel van Malaysia Airlines bruikbaar waren voor onderzoek. een raket
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 28 juli 2014 @ 13:04:34 #84
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142809567
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:39 schreef Igen het volgende:

[..]

- De Zwarte Doos schijnt te bevestigen dat het vliegtuig is neergeschoten.
- De verspreiding van de brokstukken bevestigt dat het vliegtuig is neergeschoten
- De brokstukken lijken te zeggen dat de raket van voren kwam.
- De VS zeggen dat ze satellietinformatie hebben waaruit blijkt dat de raket waarmee het vliegtuig is neergeschoten, is afgeschoten vanaf een veld ten zuiden van Snizhne.
- Er is een foto die aantoont dat er een projectiel is afgeschoten vanaf precies dat veld ten zuiden van Snizhne, vlak voordat het vliegtuig neerstortte.
- Dat veld was op dat moment in het territorium van de separatisten.
- Als de raket vanaf dat veld is neergeschoten, dan raakte deze het vliegtuig inderdaad van voren.
- Er is een (later verwijderd) bericht op de sociale media van separatistenleider Igor, die beweerde een militair vliegtuig te hebben neergeschoten op de plek en het tijdstip dat MH17 neerstortte.
- Er zijn afgeluisterde geluidsopnames van rebellen die nogal geschrokken zich beseffen dat er een passagiersvliegtuig en geen militair vliegtuig is neergehaald.
- Er zijn foto's op sociale media die laten zien dat er een BUK-systeem van de separatisten in dat gebied aanwezig is geweest.
- Er zijn grote hoeveelheden zwaar oorlogsmaterieel van Rusland naar het gebied van de separatisten verplaatst.
- Separatisten worden getraind in Rusland en er zijn Russische soldaten 'op vakantie' in het gebied van de separatisten, dus er is enige knowhow
- De separatisten hadden sowieso geen beschikking over een volledige BUK-installatie inclusief radarsysteem. En waarschijnlijk ook niet van een volledig team van experts wat betreft de bediening. Dan is een vergissing snel gemaakt.
- Er waren precies in dat gebied in de dagen daarvoor twee vliegtuigen van het Oekraïense leger neergeschoten door de separatisten.
- De separatisten hebben geen vliegtuigen en schendingen van het luchtruim door Russische vliegtuigen zijn niet militair aangepakt door het Oekraïense leger. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat het Oekraïense leger luchtdoelraketten zou hebben gebruikt. (Behalve als je een complotdenker bent die ervan uitgaat dat het een stel sadisten zijn die bewust een buitenlands passagiersvliegtuig neerschieten als "false flag".)

Vergeet ik nog iets?
Dat het neergeschoten is hoef je mij niet te vertellen. Ik vind het alleen erg opvallend dat het enige 'harde' bewijs uit de VS komt, wat door iedereen als een betrouwbare bron wordt gezien, iets wat ik in deze crisis een beetje betwijfel. Ik ben overigens geen complotdenker hoor, ik ga er ook van uit dat MH17 door de separatisten is neergehaald maar ik vind het gewoon zeer opvallend dat iedereen binnen een paar uur na de crash gelijk met de vingertjes naar Rusland wijst.
pi_142809645
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:04 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Dat het neergeschoten is hoef je mij niet te vertellen. Ik vind het alleen erg opvallend dat het enige 'harde' bewijs uit de VS komt, wat door iedereen als een betrouwbare bron wordt gezien, iets wat ik in deze crisis een beetje betwijfel. Ik ben overigens geen complotdenker hoor, ik ga er ook van uit dat MH17 door de separatisten is neergehaald maar ik vind het gewoon zeer opvallend dat iedereen binnen een paar uur na de crash gelijk met de vingertjes naar Rusland wijst.
Separatisten hebben niet de beschikking over dergelijk wapentuig hè. Dat komt dus uit Rusland.
I´m back.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:06:51 #86
323876 michaelmoore
pi_142809646
quote:

[..]

Omdat van het begin duidelijk was dat de militanten vliegtuigen aan het neerschieten waren met enkele installaties

En na het "ongeluk" snel weer zijn teruggereden , ook daar is waterdicht bewijs van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 28 juli 2014 @ 13:09:52 #87
323876 michaelmoore
pi_142809734
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:44 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Een oma met wrok tegen Malaysia Airlines omdat haar kat niet mee met haar mocht op een vlucht. Zat ook achter de verdwijning boven Indische oceaan.
lijkt mee n logische verklaring, die dame zat dus ook in het Oekrainsche jachtvliegtuig dat door de Russen achter MH17 is gesignaleerd

Ja sommige mensen doen alles voor hun huisdieren
  maandag 28 juli 2014 @ 13:11:49 #88
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142809791
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat van het begin duidelijk was dat de militanten vliegtuigen aan het neerschieten waren met enkele installaties

En na het "ongeluk" snel weer zijn teruggereden , ook daar is waterdicht bewijs van
Waterdicht bewijs? Watdan?
  maandag 28 juli 2014 @ 13:12:25 #89
323876 michaelmoore
pi_142809809
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:11 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Waterdicht bewijs? Watdan?
de foto

maandag 28 juli 2014 @ 13:13:25 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142809835
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt ze gewoon de feiten geven die jij graag vermeldt wil hebben en die staan dan de volgende dag in de krant.

Dat is waar.
pi_142809887
Overigens heb ik er niets meer over gelezen, maar dat luchtdoelgeschut stond vlakbij een dorp/stad waar paar dagen eerder kennelijk een Oekraïens bombardement was geweest, waarbij 11 mensen om het leven waren gekomen...
I´m back.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:19:21 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142810029
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de foto

[ afbeelding ]
Als ik heel eerlijk moet zijn zegt een foto mij niets. Na die klucht van WMD in Irak zijn dat voor mij nooit waterdichte bewijzen.
Maar goed ik geloof wel dat de separatisten die raket afgeschoten hebben. Rusland levert die zooi en zijn dus mede verantwoordelijk.
Het zou wel slim zijn een Russisch onderzoek team mee te laten werken aan het onderzoek. Doe je dit niet dan roept dit toch een twijfel op. Zeker bij de Russen.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:21:11 #93
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142810090
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de foto

[ afbeelding ]
Hoe kun je dit ooit waterdicht bewijs noemen. Je hebt een foto van iets wat een buk zou kunnen zijn. Kun je me vertellen wanneer deze foto gemaakt is? Waar? Door wie?
  maandag 28 juli 2014 @ 13:21:47 #94
323876 michaelmoore
pi_142810102
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk moet zijn zegt een foto mij niets. Na die klucht van WMD in Irak zijn dat voor mij nooit waterdichte bewijzen.
Maar goed ik geloof wel dat de separatisten die raket afgeschoten hebben. Rusland levert die zooi en zijn dus mede verantwoordelijk.
Het zou wel slim zijn een Russisch onderzoek team mee te laten werken aan het onderzoek. Doe je dit niet dan roept dit toch een twijfel op. Zeker bij de Russen.
je kun t niet claimen dat Oekraine een raket afschiet vanuit terroristengebied
  maandag 28 juli 2014 @ 13:23:17 #95
323876 michaelmoore
pi_142810170
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:21 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Hoe kun je dit ooit waterdicht bewijs noemen. Je hebt een foto van iets wat een buk zou kunnen zijn. Kun je me vertellen wanneer deze foto gemaakt is? Waar? Door wie?
ja dat bewijs is geleverd en beschikbaar
heb het nu niet maar dat is bekend overtuigend aangetoond op de terugweg naar Rusland

iemand anders zal t wel kunne laten zien
  maandag 28 juli 2014 @ 13:24:40 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142810219
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je kun t niet claimen dat Oekraine een raket afschiet vanuit terroristengebied
Dat claim ik ook niet. Maar ik heb het puur over een foto.
pi_142810276
quote:

[..]

Dat het neergeschoten is hoef je mij niet te vertellen. Ik vind het alleen erg opvallend dat het enige 'harde' bewijs uit de VS komt, wat door iedereen als een betrouwbare bron wordt gezien, iets wat ik in deze crisis een beetje betwijfel.
De stukjes bewijs van de VS komen precies overeen met de hele waslijst aan andere aanwijzingen die ik postte. Daarom is er juist in deze crisis niet zo veel reden tot twijfel.

Als je de informatie van de VS weglaat heb je nog steeds genoeg om tot dezelfde conclusies te komen. Alleen net iets minder stellig.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:27:22 #98
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142810327
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dat bewijs is geleverd en beschikbaar
heb het nu niet maar dat is bekend overtuigend aangetoond op de terugweg naar Rusland

iemand anders zal t wel kunne laten zien
Net als dat filmpje zeker met een langsrijdende Buk, dat later ook niet bleek te kloppen.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:28:11 #99
323876 michaelmoore
pi_142810355
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Net als dat filmpje zeker met een langsrijdende Buk, dat later ook niet bleek te kloppen.
nee de locatie van die foto is waterdicht aangetoond
  maandag 28 juli 2014 @ 13:29:56 #100
323876 michaelmoore
pi_142810420
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat claim ik ook niet. Maar ik heb het puur over een foto.
een foto dat men die raket afschiet, ja dat zou mooi zijn.

maar de juichkreet van die kommandant op VK en Twitter vindt ik ook al heel wat
  maandag 28 juli 2014 @ 13:29:59 #101
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142810423
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de locatie van die foto is waterdicht aangetoond
Oke, als je mij dat zou kunnen laten zien of door kunt linken, ben ik bereid je te geloven :P
  maandag 28 juli 2014 @ 13:30:56 #102
323876 michaelmoore
pi_142810458
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:29 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Oke, als je mij dat zou kunnen laten zien of door kunt linken, ben ik bereid je te geloven :P
die is er , heb hem gisteren nog voorbij zien komen
  maandag 28 juli 2014 @ 13:31:17 #103
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_142810474
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:29 schreef MrStalin het volgende:

[..]

http://ukraineatwar.blogs(...)cted-of-missile.html
A grand adventure has begun.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:32:30 #104
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142810513
quote:
Thanks, zal het lezen.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:35:50 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142810626
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:32 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Thanks, zal het lezen.
Er was ook nog een andere reportage waarbij iemand naar de waarschijnlijke lanceerplek was gegaan en daar duidelijke brandsporen vond.
pi_142810998
Overigens, ik zit net eens de Su-25 te wikipediaen, aangezien deze 'zogezegd' de Boeing begeleide, maar er staat het volgende;

quote:
Service ceiling: 7,000 m[98] (22,965 ft) clean, 5,000 m (16,000 ft) with max weapons
Kortom, kan nooit de hoogte van de MH17 hebben benaderd, het scheelt ruim 3km...
  maandag 28 juli 2014 @ 13:52:16 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142811184
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens, ik zit net eens de Su-25 te wikipediaen, aangezien deze 'zogezegd' de Boeing begeleide, maar er staat het volgende;

[..]

Kortom, kan nooit de hoogte van de MH17 hebben benaderd, het scheelt ruim 3km...
Oooooooh, dat is ook echte een heel apart verhaal (en ergens wel lachwekkend):
Did Russian Officials Edit Wikipedia to Back Up a Bogus MH17 Theory?

Je moet ook de Talk pagina eens doorlezen:
Talk:Sukhoi Su-25
pi_142811355
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, epic fail _O- al zou hij dus hoger klimmen dan 7km (wat al praktisch onmogelijk is als het bewapend zou zijn en de hoogte van de Boeing wil benaderen) dan kost hem dat zoveel snelheidsverlies dat hij langzamer is dan de Boeing. Dus no way in hell dat een Su-25 een Boeing 777 op 10km hoogte kan bijhalen/begeleiden :')
  maandag 28 juli 2014 @ 14:00:38 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142811468
AFP twitterde op maandag 28-07-2014 om 13:54:58 #BREAKING: Ukraine rebels say lost control over part of MH17 crash site reageer retweet
Maar goed dat het onderzoeksteam er niet heeft kunnen komen vandaag. Anders zaten ze er nu midden in.
pi_142811542
quote:
Oekraïens leger gaat rampplek MH17 omsingelen
door Eric Vrijsen 28 jul 2014

Het Oekraïense leger is van plan om de plek waar de brokstukken liggen van vlucht MH17 te omsingelen in de hoop de 'terroristen' uit het gebied te drijven. Ze zullen de plek hoe dan ook niet met geweld binnenvallen.

Dat zegt kolonel Andrij Lysenko van de Nationale Defensie- en Veiligheidsraad tegen elsevier.nl.

Terroristen
'We omsingelen het gebied opdat de terroristen de crashsite verlaten,' zegt Lysenko. Hij geeft de garantie dat het Oekraïense leger de locatie niet zal binnenvallen omdat dit essentieel bewijsmateriaal zou kunnen vernietigen.

Lysenko zegt dat zijn leger de afgelopen dagen overwinningen heeft geboekt op de separatisten. 'Hun verdedigingslinie wordt steeds kleiner'.

Veiligheidsexperts
Daarnaast vertelde de kolonel dat het de Nederlandse, Australische en Maleisische veiligheidsexperts is toegestaan om het gebied te betreden mits ze met maximaal 50 personen zijn. Dit is een regeling die met minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) zo is afgesproken.

De Australische minister van Buitenlandse Zaken Julie Bishop probeert op dit moment het Oekraïense parlement te overtuigen om het debat dat voor donderdag staat gepland te vervroegen. Een beslissing van het parlement over een verdrag met Nederland kan het onderzoeksteam meer mandaat geven.

Intussen zijn de onderzoekers die vandaag de rampplek zouden bezoeken onverrichter zake teruggekeerd. De locatie was wederom te onveilig om aan het werk te kunnen gaan.
bron
  maandag 28 juli 2014 @ 14:06:25 #111
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142811676
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:02 schreef Felixa het volgende:

[..]

bron
Hopen dat het lukt, ze maken het zichzelf wel moeilijk door 2 fronten te creëren zo.
pi_142812004
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hopen dat het lukt, ze maken het zichzelf wel moeilijk door 2 fronten te creëren zo.
Wordt toch chaos lijkt me? Is een smalle corridor tussen LNR en DNR... Snap wel dat ze zo wellicht ook hopen Donetsk af te sluiten van Russische hulp via LNR, maar wordt nog flinke kluif dat gebied in handen te houden.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:17:30 #113
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142812035
Mocht het Oekraïne lukken de crashsite te ontzetten zonder schade aan te richten aan de wrakstukken en de rest van het bewijsmateriaal, is dat uitsluitend gunstig voor ons mits zij een gebied veroveren dat dusdanig groot is dat de rebellen het niet kunnen beschieten vanaf een afstand. Het gebied zelf was als ik me niet vergis 35 km2. Op de wikipedia pagina van de veel gebruikte Grad-raketten staat het volgende over de range:
quote:
Maximum firing range 20 km (new rockets 30–45 km)
Zij zouden dan een heel erg groot gebied moeten veroveren. Dat zijn een hoop alsen. Ik wacht dus nog even met optimisme over deze actie...

Edit: De afstand tussen Donetsk en Luhansk is ongeveer 140 kilometer, dus dan moet je praktisch heel Donbass ten westen van Luhansk in handen hebben...
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142812213
quote:
Large Militants convoy heads to Shakhtarsk from Makiivka
Shakhtarsk ligt weer vlak onder de crash site. Het is niet te hopen dat het een veldslag wordt daar, dan valt er helemaal niks meer te onderzoeken / repatriëren.
pi_142812214
quote:

[..]

Vorige week werd inderdaad hier ook al geconstateerd dat de russisch-talige wiki precies op die dag wijzigde van vliegplafond 7km naar 10km.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:32:36 #117
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 juli 2014 @ 14:32:53 #118
163650 Greys
pi_142812512
Niet terug gelezen vandaag, maar wat gaat KLu C130 Hercules in Oekraïne doen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142812960
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
Ok we zijn er uit, het was officieel ma 28 jul 2014, 12:49

Nu nog wie er dan aan de knoppen zat van welke lanceerinstallatie

http://www.telegraaf.nl/b(...)H17_bevestigd__.html
|

[..]

quote:
Kiev zegt zoveel. Ik twijfel er niet aan dat het een raket was, maar de zwarte doos heeft dat niet bevestigd, en kan dat ook niet bevestigen. CBS schreef "is consistent with", en meer dan dat kan je ook niet afleiden uit een plots wegvallen van de luchtdruk.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:53:25 #120
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_142813236
Hoe groot denken jullie dat de kans is dat de overige slachtoffers naar Nederland komen? Hoop is zo niet echt groot (vind ik dan).
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_142813271
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:17 schreef DeJori het volgende:
Mocht het Oekraïne lukken de crashsite te ontzetten zonder schade aan te richten aan de wrakstukken en de rest van het bewijsmateriaal, is dat uitsluitend gunstig voor ons mits zij een gebied veroveren dat dusdanig groot is dat de rebellen het niet kunnen beschieten vanaf een afstand. Het gebied zelf was als ik me niet vergis 35 km2. Op de wikipedia pagina van de veel gebruikte Grad-raketten staat het volgende over de range:
In ieder geval wat er nog van over is want de zaag heeft er al in gestaan en er is een kraan bezig geweest om stukken te verplaatsen/verwijderen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_142813339
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:32 schreef Greys het volgende:
Niet terug gelezen vandaag, maar wat gaat KLu C130 Hercules in Oekraïne doen?
Luchtbrug, het zijn nu 2 C130's van Nederland en 2 C17's van Australië
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 28 juli 2014 @ 14:57:01 #123
323876 michaelmoore
pi_142813373
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Kiev zegt zoveel. Ik twijfel er niet aan dat het een raket was, maar de zwarte doos heeft dat niet bevestigd, en kan dat ook niet bevestigen. CBS schreef "is consistent with", en meer dan dat kan je ook niet afleiden uit een plots wegvallen van de luchtdruk.
Maar 20 enkele aanwijzingen dat het een raket was zijn, samen wel sterk bewijs daarvoor
  maandag 28 juli 2014 @ 14:58:13 #124
323876 michaelmoore
pi_142813436
Ziet er naar uit dat er onbelemmerd gezocht kan worden naar overblijfselen , voorzover die nog niet weggesleept zijn door vossen en honden

quote:
ma 28 jul 2014, 14:45
|
lees voor
Kiev meldt veroveringen rond rampgebied
KIEV -

Oekraïense militairen hebben verscheidene plaatsjes rond de rampplek van vlucht MH17 veroverd op de rebellen. Dat meldde het perscentrum voor de antiterreuroperatie maandag. De stad Debalcevo, de strategisch belangrijke heuvel Saur-Mogila, Sjachtarsk en Torez zouden zijn ingenomen. Vanuit die laatste plaats gingen de stoffelijke resten van veel inzittenden van de Boeing 777 per trein naar Charkov. In de nabijgelegen plaats Snizjne zou stevig worden gevochten.

Internationale onderzoekers, onder wie ook leden van het Landelijk Team Forensische Opsporing en marechaussees, gingen maandag op weg naar de rampplek. Ze keerden echter onverrichter zake terug. Door de gevechten was het te gevaarlijk.

De rebellen in Donetsk gaven later op de dag toe de controle over een deel van het rampgebied te hebben verloren aan het Oekraïense regeringsleger.
pi_142813643
quote:
Psychische hulp na werk rampplek

Toegevoegd: maandag 28 jul 2014, 14:51

Politie en defensiemedewerkers in Oekraïne krijgen meteen psychische bijstand na terugkeer van de rampplek van MH17. Dat zegt commandant der Strijdkrachten Middendorp in een briefing met de Tweede Kamer.

Volgens Middendorp is de waardering zeer groot voor alle mensen die bezig zijn om de stoffelijke resten en de spullen van slachtoffers naar Nederland te krijgen. "Het is zeer ingrijpend werk, dat niemand onberoerd laat. Iedereen is tot het bot gemotiveerd om stoffelijke resten over te brengen, dit gebeurt in goed teamverband met Australië en Maleisië."

Met geen pen te beschrijven

Korpschef van de nationale politie Gerard Bouman, zegt dat "met geen pen te beschrijven is" wat onderzoekers in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum aantreffen. Maar volgens is hem geen moeite om mensen te vinden die willen helpen, omdat ook in het zwaarst denkbare scenario iedereen bereid is alles te doen wat nodig is.
bron

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik hoop dat de bevolking (t.z.t.) daar ook iets van psychische hulp krijgt aangeboden. Wat die hebben gezien is natuurlijk ook niet niks.
pi_142813680
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:53 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Hoe groot denken jullie dat de kans is dat de overige slachtoffers naar Nederland komen? Hoop is zo niet echt groot (vind ik dan).
Zeer klein. Maar op npo nieuws is nu een live uitzending die wel aardig interessant is. Het is afschuwelijk dat wilde dieren daar hoogstwaarschijnlijk rondgelopen hebben, met alle gevolgen van dien. Gruwelijk voor de nabestaanden.
pi_142813871
quote:
Inderdaad :r :r :r
En dan die artiesten die er komen..... :r :r :r
  maandag 28 juli 2014 @ 15:09:16 #128
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_142813936
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:03 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Zeer klein. Maar op npo nieuws is nu een live uitzending die wel aardig interessant is. Het is afschuwelijk dat wilde dieren daar hoogstwaarschijnlijk rondgelopen hebben, met alle gevolgen van dien. Gruwelijk voor de nabestaanden.
Oh? Ik kan het live niet volgen helaas. Maar het gaat dus over dat de lichamen wellicht zijn aangetast door wilde dieren?
  maandag 28 juli 2014 @ 15:10:43 #129
361691 DeJori
pi_142814005
quote:
quote:
'die vandaag ook nog ‘grote namen’ als Marco Borsato, Nick en Simon en Guus Meeuwis hoopt te strikken.'
Heb je al zo'n dramatische gebeurtenis achter de rug, komen Nick en Simon ook nog eens voor je zingen :N
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142814085
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Inderdaad :r :r :r
En dan die artiesten die er komen..... :r :r :r
Dubbel genaaid, is je geliefde dood, moet je nog naar het gekweel van Nick en Simon luisteren. Ongetwijfeld komt Jett Rebel of een of andere 'beste singer/songwriter van NL' ook nog ;(
  maandag 28 juli 2014 @ 15:14:26 #131
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142814160
Wat gaat er met dat geld van het concert gebeuren?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142814408
quote:
Ik vind stille tochten al niet zo, maar begrijp dat er behoefte aan is.
Maar dit is idd echt :r :r :r
Woord.
  maandag 28 juli 2014 @ 15:21:35 #133
276912 Broodjekipkorn
Rocket Racoon
pi_142814449
quote:
.... Zo gaan we tegenwoordig overal mee om, volgens mij. Altijd maar een concert ervoor. Onzin.
  maandag 28 juli 2014 @ 15:23:56 #134
3542 Gia
User under construction
pi_142814560
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:03 schreef empa1010 het volgende:

De eerste indianen zagen dat als onderdeel van de kringloop des levens.
pi_142814648
Tenenkrommend, zo'n herdenkingsconcert. Ik kan me ook niet voorstellen dat nabestaanden daar op zitten te wachten. Überhaupt al niet, laat staan zo kort na de ramp. Dat wordt vast een dag met allerlei zoetsappige liedjes en dito toespraken doordrenkt met valse sentimenten. :r
pi_142814731
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:26 schreef Felixa het volgende:
Tenenkrommend, zo'n herdenkingsconcert. Ik kan me ook niet voorstellen dat nabestaanden daar op zitten te wachten. Überhaupt al niet, laat staan zo kort na de ramp. Dat wordt vast een dag met allerlei zoetsappige liedjes en dito toespraken doordrenkt met valse sentimenten. :r
Je bent duidelijk geen fan. Prima, kijk dan niet. Waarom je eigen frustraties zo op anderen projecteren?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 juli 2014 @ 15:30:23 #137
361691 DeJori
pi_142814817
Bontes wil graag een inschatting van hoeveel Nederlandse lichamen er nog op de crashsite liggen. Niet om die man de hele tijd uit af te zeiken, maar hoe heeft hij in gedachten dat ze dat moeten weten? :')
pi_142814943
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent duidelijk geen fan. Prima, kijk dan niet. Waarom je eigen frustraties zo op anderen projecteren?
Ik ga ook absoluut niet kijken.
Ik snap gewoon werkelijk niet dat zoiets wordt georganiseerd.
pi_142815002
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:02 schreef Felixa het volgende:

[..]

bron

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik hoop dat de bevolking (t.z.t.) daar ook iets van psychische hulp krijgt aangeboden. Wat die hebben gezien is natuurlijk ook niet niks.
Ik denk dat de regering in de Oekraïne andere prioriteiten heeft op dit moment. Heel het land kan psychische hulp gebruiken.
pi_142815040
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:30 schreef DeJori het volgende:
Bontes wil graag een inschatting van hoeveel Nederlandse lichamen er nog op de crashsite liggen. Niet om die man de hele tijd uit af te zeiken, maar hoe heeft hij in gedachten dat ze dat moeten weten? :')
CSI-syndroom. Binnen een uurtje moet het wel lukken om alle identificaties klaar te hebben.
pi_142815044
quote:
Ik heb er geen problemen mee hoor, alleen een jaarlijks terugkerend gebeuren hiervan te maken is te veel van het goede.
pi_142815051
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:33 schreef Felixa het volgende:

[..]

Sja, ik snap half FOK! niet (SHO, UTO, ESF), maar ik laat die mensen lekker met hun hobbies.

Ik begrijp niet dat als mensen iets niet leuk vinden of er zelfs gefrustreerd door raken, dat ze het dan op anderen willen projecteren.

Leven en laten leven. Oekraiense pun intended.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142815096
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee hoor, alleen een jaarlijks terugkerend gebeuren hiervan te maken is te veel van het goede.
198 onschuldige burgerdoden in een militair conflict waar ze niets mee te maken hadden herdenken "is" teveel van het goede?

maandag 28 juli 2014 @ 15:40:48 #144
361691 DeJori
pi_142815203
Politie twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:34:32 #MH17 Press meeting at 19.00hrs by the head of the mission in Ukraine, Pieter Jan Aalbersberg, at Radisson Blue Hotel in Kiev reageer retweet
pi_142815215
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

198 onschuldige burgerdoden in een militair conflict waar ze niets mee te maken hadden herdenken "is" teveel van het goede?
Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef dat het jaarlijks terugkeren van een concert voor deze gelegenheid te veel van het goede is. Niet het concert zelf.
pi_142815282
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef dat het jaarlijks terugkeren van een concert voor deze gelegenheid te veel van het goede is. Niet het concert zelf.
Ja, dat vind jij inderdaad. Is is nogal een uitspraak.

Als mensen dat jaarlijks willen herdenken, en jij en ik niet, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden? Laat die mensen lekker, het is toch niet zo dat jij last hebt van die herdenkingen?

pi_142815338
quote:

[..]

Bizar verhaal.

Russische officials hebben geen reden om de service ceiling te veranderen naar 10 km, want dat zou hun eigen verhaal tegenspreken: "reach 10 km for a short period" of iets gelijkaardigs stond in hun statement, wat dus duidelijk niet over de service ceiling gaat.

De suggestie dat het officials zouden zijn, en het feit dat het IP adres naar het Kremlin wijst, betekent ofwel dat er zwaar amateuristisch geknoeid wordt langs Russische kant, wat me nogal vreemd lijkt na alle berichten over Russische cyberwar expertise, en de reputatie van de FSB, of het is iemand die het ip-adres heeft gespoofed. Misschien om te voorkomen dat iemand een maximum ceiling met een WP:RS zou toevoegen aan het artikel. Want denk dat ze voorlopig niets meer gaan aanvaarden, reliable source of niet.

Een erg simpele berekening toont dat ie met een snelheid van 873 km/h op 7 km hoogte genoeg kinetische energie heeft om 10 km hoogte te bereiken. Heeft ie wel geen snelheid meer.

Een meer realistische maximum hoogte berekenen is moeilijk, hangt af van motorvermogen in functie van de hoogte, oppervlak en profiel van de vleugels, etc.. De voorbeelden van zo'n berekening die ik heb gezien gaven weinig hoop dat iemand het thuis zelf kan bepalen, je hebt er niet alle gegevens voor.
7000 meter is een verdacht rond getal, dus weet je ook niet wat z'n exacte service ceiling is. Misschien hebben de Russen gelijk, want waarom zouden ze een fake scenario verzinnen dat fysisch onmogelijk is?
Een scenario dat iedereen bij voorbaat als onmogelijk afwijst zou hen daarentegen wel helpen, als ze op het juiste moment demonstreren dat de VS of NAVO liegt en een Su-25 inderdaad zo hoog kan.

Erg onduidelijk allemaal...
pi_142815356
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat vind jij inderdaad. Is is nogal een uitspraak.

Als mensen dat jaarlijks willen herdenken, en jij en ik niet, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden? Laat die mensen lekker, het is toch niet zo dat jij last hebt van die herdenkingen?
Schrijf ik dat ik er last van zou hebben als het elk jaar zou gebeuren? Dat is me nogal een uitspraak zeg.
pi_142815432
quote:
Als je ook maar een beetje het nieuws volgt kun je daar zo uit opmaken dat daar op dit moment geen zinnige inschatting van te maken valt. Heeft die man überhaupt wel nagedacht over zijn vragen?
Woord.
pi_142815487
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Schrijf ik dat ik er last van zou hebben als het elk jaar zou gebeuren? Dat is me nogal een uitspraak zeg.
Waarom "is het dan teveel van het goede"? Waarom wil jij dat voor die mensen bepalen? Als je zelf die jaarlijkse herdenking niet zou meevieren.

pi_142815537
quote:
Knevel & Van den Brink over vliegramp MH17

28 juli, 2014
Vanavond begint weer een nieuw seizoen van Knevel & Van den Brink. In deze eerste uitzending staan we uitgebreid stil bij de vliegramp met vlucht MH17.

Journalisten Jeroen Akkermans (RTL Nieuws) en Rudy Bouma (Nieuwsuur) komen hun verhaal doen. De afgelopen week waren zij veelvuldig op de rampplek in Oekraïne.

Militair historicus Christ Klep bespreekt de risico's die de ongewapende marechaussees en onderzoekers lopen. Wat vindt hij van het besluit om niet op militaire missie te gaan?

Ook zijn nabestaanden en naasten van slachtoffers te gast. We praten met hen over het verlies van hun dierbaren en over alle ontwikkelingen sinds het vliegtuig van Malaysia Airlines op 17 juli uit de lucht werd geschoten.
pi_142815678
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "is het dan teveel van het goede"? Waarom wil jij dat voor die mensen bepalen? Als je zelf die jaarlijkse herdenking niet zou meevieren.
Kerel, ik bepaal niks voor andere mensen. Ik zeg dat het concert prima is, goed initiatief. Alleen jaar in, jaar uit zo'n concert gaat denk ik niet werken. Buiten dat, we herdenken op 4 mei al mensen gevallen in militaire conflicten (was voorheen WO II, maar de laatste jaren wordt het steeds algemener)

Maar als ze het elk jaar gaan doen? Dikke prima. Ik zal er echt geen seconde minder om slapen. Als het voor de nabestaanden helpt: vooral doen. Zo.

Jij trouwens wel goed geslapen? Je lijkt wat geprikkeld.
pi_142815723
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:48 schreef Felixa het volgende:

[..]

pi_142815789
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:46 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Als je ook maar een beetje het nieuws volgt kun je daar zo uit opmaken dat daar op dit moment geen zinnige inschatting van te maken valt. Heeft die man überhaupt wel nagedacht over zijn vragen?
Je zou niet zeggen dat de beste man ooit cum laude afgestudeerd is. Hij heeft wel punten maar z'n opstelling is soms hoogst irritant. Lijkt of z'n verstand gekrompen is in de loop der jaren.
pi_142815951
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vind het wel knap dat zo'n griezel zo ijdel is om op tv te willen.. de meesten zouden dat uit schaamte niet doen denk ik.
pi_142815999
Wat is die Schoof een flapdrol, sjezus zeg. Die doet ff een partij raar tussen z'n verhaal door. Lijkt wel een puber.
pi_142816265
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:54 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Je zou niet zeggen dat de beste man ooit cum laude afgestudeerd is. Hij heeft wel punten maar z'n opstelling is soms hoogst irritant. Lijkt of z'n verstand gekrompen is in de loop der jaren.
Zou je inderdaad niet zo snel van hem denken. Misschien dacht 'ie makkelijk te kunnen scoren ofzo. Of z'n verstand is inderdaad aan het afbrokkelen.
Woord.
pi_142817192
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:33 schreef Felixa het volgende:

[..]

Vreselijk. En het ergste is ook dat je gewoon weet dat er commercieel belang achter zit en dat het niets te maken heeft met mededogen.
pi_142817254
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Vreselijk. En het ergste is ook dat je gewoon weet dat er commercieel belang achter zit en dat het niets te maken heeft met mededogen.
Precies, net als al die scholletjes die nu over de rug van de slachtoffers hun punt willen maken dat we niet moeten bezuinigen op defensie, over de Russen moeten slopen, of weet ik welk debiel punt ze hebben
pi_142817381
quote:
Russia bans fruit import from Poland, Moldova and the Netherlands
:')
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 16:54:59 #161
8781 crew  Frutsel
pi_142817923
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:')
Bron?
Ze hadden net besloten om Moldavisch fruit te vervangen door o.a. Pools fruit vanwege de vele overtredingen op de importrechten op versproducten :')

Bron:http://www.agf.nl/artikel(...)-en-Tsjechisch-fruit
pi_142817962
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bron?
Ze hadden net besloten om Moldavisch fruit te vervangen door o.a. Pools fruit vanwege de vele overtredingen op de importrechten op versproducten :')

Bron:http://www.agf.nl/artikel(...)-en-Tsjechisch-fruit
http://www.ntv.ru/novosti/1166256/
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 16:56:40 #163
8781 crew  Frutsel
  maandag 28 juli 2014 @ 16:57:36 #164
323876 michaelmoore
pi_142818028
quote:
ach laat die mensen muziek maken joh, er zal wel subsidie voor zijn
pi_142818082
Ik ga er maar vanuit dat er geen stoffelijke resten meer terug komen en dat het onderzoek er niet komt. Kan het altijd meevallen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 28 juli 2014 @ 17:11:18 #166
361691 DeJori
pi_142818542
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 juli 2014 @ 17:12:18 #167
163650 Greys
pi_142818582
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:56 schreef Kirov het volgende:

[..]

Luchtbrug, het zijn nu 2 C130's van Nederland en 2 C17's van Australië
Dank je.
Maar waarom is die nu onderweg dan, enig idee? Want er is voorlopig toch weinig meer te vervoeren? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 28 juli 2014 @ 17:13:30 #168
361691 DeJori
pi_142818632
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je.
Maar waarom is die nu onderweg dan, enig idee? Want er is voorlopig toch weinig meer te vervoeren? :@
Handwapens voor de KMar :P
pi_142818938
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je.
Er vliegen continue mensen heen en weer, het laatste ploegje wat ik heb meegekregen is wat geneeskundig personeel van de luchtmobiel.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_142819415
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:58 schreef marcodej het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat er geen stoffelijke resten meer terug komen en dat het onderzoek er niet komt. Kan het altijd meevallen.
Lijkt me onbestaanbaar. Kan je niet maken naar de nabestaanden, moet Nederland nooit accepteren. Er kunnen nog makkelijk 100 slachtoffers niet gevonden zijn.
pi_142819443
Verdrag
Toch heeft minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) maandag een een verdrag getekend met de Oekraïners die het voor Nederlandse militairen mogelijk maakt wapens te gebruiken in het conflictgebied.
Hoewel commandant Middendorp de Kamer verzekerde dat militair ingrijpen - in het geval het mis zou gaan met de onbewapende missie - de situatie alleen maar zou doen escaleren, lijkt Timmermans met het tekenen van het verdrag het zekere voor het onzekere te willen nemen.
http://www.nu.nl/vliegram(...)jke-resten-mh17.html
pi_142819489
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:36 schreef Automatisch het volgende:
Verdrag
Toch heeft minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) maandag een een verdrag getekend met de Oekraïners die het voor Nederlandse militairen mogelijk maakt wapens te gebruiken in het conflictgebied.
Hoewel commandant Middendorp de Kamer verzekerde dat militair ingrijpen - in het geval het mis zou gaan met de onbewapende missie - de situatie alleen maar zou doen escaleren, lijkt Timmermans met het tekenen van het verdrag het zekere voor het onzekere te willen nemen.
http://www.nu.nl/vliegram(...)jke-resten-mh17.html
Als het leger de crash site in handen krijgt maakt het niet uit. Enkel met de rebellen was er een gevaar op escalatie
  maandag 28 juli 2014 @ 17:47:15 #173
323876 michaelmoore
pi_142819770
Ik heb gehoord dat Rusland een eigen versie van Wikipedia gaat maken, daarin zal Poetin in het jaar NUL geboren zijn en in 5 dagen de wereld gemaakt hebben, zittend op een beer
pi_142820019
quote:
MOSCOW/LONDON/AMSTERDAM, July 28 (Reuters) - The Hague's arbitration court ruled on Monday that Russia must pay a group of shareholders in oil giant Yukos $50.02 billion for expropriating its assets, a big hit for a country teetering on the brink of recession.

The arbitration panel in the Netherlands said it had awarded shareholders in the GML group just under half of their $114 billion claim, going some way to covering the money they lost when the Kremlin seized Yukos, once controlled by Mikhail Khodorkovsky, a decade ago.

"The award is a slam dunk. It is for $50 billion, and that cannot be disputed," said Tim Osborne, director of GML. "It's now a question of enforcing it."
..
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0Q30QX20140728
50 miljard..
denk dat Rusland zich binnenkort terugtrekt uit al die internationale overeenkomsten, want voordeel halen ze er niet uit.. :D
pi_142820266
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0Q30QX20140728
50 miljard..
denk dat Rusland zich binnenkort terugtrekt uit al die internationale overeenkomsten, want voordeel halen ze er niet uit.. :D
Op RT (Russia Today) wordt dit als de definitieve echtscheiding tussen Rusland en het Westen gezien. En Rusland gaat niet betalen. Erkent de rechtspraak van Den Haag niet.

Overigens...... Wat een timing!!!!!!! Die zaak speelt al heeeel lang, en juist nu komt er een uitspraak. Tussen Rusland en Nederland komt het voorlopig niet meer goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door barthol op 28-07-2014 18:12:21 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_142820319
Zijn dat Nederlandse auto's btw (van de experts), indien zo hoe zijn die daar gekomen?

Tragisch gezicht btw die vluchtende mensen......
I´m back.
pi_142820382
Verschrikkelijk werk voor de mensen in de Van Opheusden kazerne....
I´m back.
pi_142820419
19:30 reportage van Jaap van Deurzen. RTL4
I´m back.
  Redactie Games maandag 28 juli 2014 @ 18:08:59 #179
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142820452
Gvd, nog steeds geen flikker opgeschoten in Oekraïne :r
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142820535
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:02 schreef barthol het volgende:

[..]

Op RT (Russia Today) wordt dit als de definitieve echtscheiding tussen Rusland en het Westen gezien. En Rusland gaat niet betalen. Erkent de rechtspraak van Den Haag niet.

Overigens...... Wat een timing!!!!!!! Die zaak speelt al heeeel lang, en juist nu komt er een uitspraak. Tussen Rusland en Nederland komt het voorlopig niet meer goed.
De FP zegt dat ze in principe Russian assets waar dan ook kunnen in beslag nemen, lijkt me niet te kloppen met wat er op wikipedia staat, vonissen zouden door justitie in het land van de veroordeelde bekrachtigd en uitgevoerd moeten worden.
http://www.foreignpolicy.(...)l_hague_khodorkovsky
  maandag 28 juli 2014 @ 18:30:16 #181
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142821033
quote:

[..]

Gaat hier niet over het Internationaal Strafhof, maar over Het Permanent Hof van Arbitrage.
Rusland is daar gewoon lid van.
http://www.pca-cpa.org/showpage.asp?pag_id=1038
Daarbij:
quote:
Arbitrage vindt plaats met toestemming en op verzoek van beide partijen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Permanent_Hof_van_Arbitrage

Rusland zal alsnog wel naar manieren gaan zoeken om hier onderuit te komen, maar dat gaat wel lastig worden. :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_142821074
quote:

[..]

Dat laatste is wel erg typisch. Immers:
quote:
The Conference was convened at the initiative of Czar Nicolas II of Russia "with the object of seeking the most objective means of ensuring to all peoples the benefits of a real and lasting peace, and above all, of limiting the progressive development of existing armaments." The most concrete achievement of the Conference was the establishment of the PCA: the first global mechanism for the settlement of disputes between states.
Een eeuw geleden heeft Rusland dus zelf het initiatief genomen om het Hof van Arbitrage in Den Haag op te zetten. En dan komt nu het argument ...
quote:
The Russian Duma never ratified the treaty under which this judgment has been made.
... dat Rusland nooit ermee heeft ingestemd? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 18:43:05 ]
pi_142821308
O wacht, het gaat om de Energy Charter Treaty. Die maakt het mogelijk voor investeerders om eenzijdig een zaak aan te spannen. En:
quote:
In December 2006, Russia indicated that the ratification of the ECT was unlikely due to the provisions requiring third-party access to Russia's pipelines. On 20 August 2009, it officially informed the depository of the treaty (Government of Portugal) that it did not intend to become a contracting party to the treaty and the related protocol terminating the provisional application of the ECT and the PEEREA starting from 18 October 2009.

Notwithstanding the termination of provisional application of the ECT by Russia, the provisions regarding dispute settlements and investment protection are still in force for additional twenty years.
Zulke regelgeving die het mogelijk maakt voor kapitalisten om landen voor een internationaal gerecht te dagen, onder het mom van investeringsbescherming, is trouwens best controversieel. Sommigen zien er een inperking van de nationale soevereiniteit in en het is ook een belangrijke reden waarom sommigen tegen het vrijhandelsverdrag tussen EU en VS zijn.

Maar verdient dit niet eigenlijk een nieuw topic? :@
pi_142821341
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat laatste is wel erg typisch. Immers:

[..]

Een eeuw geleden heeft Rusland dus zelf het initiatief genomen om het Hof van Arbitrage in Den Haag op te zetten. En dan komt nu het argument ...

[..]

... dat Rusland nooit ermee heeft ingestemd? :D
Ze hebben wel een revolutie gehad en die Tsaar en z'n familie een kopje kleiner gemaakt.
pi_142821417
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Gaat hier niet over het Internationaal Strafhof, maar over Het Permanent Hof van Arbitrage.
Rusland is daar gewoon lid van.
http://www.pca-cpa.org/showpage.asp?pag_id=1038
Daarbij:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Permanent_Hof_van_Arbitrage

Rusland zal alsnog wel naar manieren gaan zoeken om hier onderuit te komen, maar dat gaat wel lastig worden. :D
Ze kunnen daar gewoon uitstappen.
pi_142821520
Dat hele Yukos / Rosneft verhaal klopt natuurlijk van geen kant, maar ik denk dat je daar niet al te diep in moet gaan wroeten. Chordokovski zelf is ook niet al te zuiver.
pi_142821595
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:44:54 Kom net uit persco met Igor Strelkov, die tweet verstuurde dat zijn mannen vliegtuig hadden neergehaald vlak na neerstorten #MH17 reageer retweet
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:46:34 Strelkov, gezien als man achter neerhalen #MH17 Hij ontkent "ik heb gewone militaire opleiding en kan niet met zulke complexe wapens omgaan" reageer retweet
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 18:52:02 #188
257132 crew  Awsom
pi_142821623
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:04 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn dat Nederlandse auto's btw (van de experts), indien zo hoe zijn die daar gekomen?

Tragisch gezicht btw die vluchtende mensen......
Met het vliegtuig :P
pi_142821705
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:50 schreef Felixa het volgende:
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:44:54 Kom net uit persco met Igor Strelkov, die tweet verstuurde dat zijn mannen vliegtuig hadden neergehaald vlak na neerstorten #MH17 reageer retweet
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:46:34 Strelkov, gezien als man achter neerhalen #MH17 Hij ontkent "ik heb gewone militaire opleiding en kan niet met zulke complexe wapens omgaan" reageer retweet
Liever hadden ze wél goed genoeg met zulke complexe wapens om kunnen gaan om niet zomaar het eerste het beste passagiersvliegtuig uit de lucht te halen. :X
pi_142821752
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:40 schreef Igen het volgende:
Maar verdient dit niet eigenlijk een nieuw topic? :@
Ja eigenlijk wel, het is niet gerelateerd. Maar door de timing gaan die vliegramp en deze uitspraak wel door elkaar spelen. Ook in de Russische Media. Rusland voelt zich aangevallen door het Westen.
Met de beschuldigingen t.a.v. de vliegramp, de dreiging van sancties, en nu deze uitspraak.
Ook daar het gevoel van Koude Oorlog nr.2.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_142821821
Zou het niet beter zijn alle onderzoekers weg te halen zolang daar oorlog woedt rond het rampgebied? Een moord is snel gebeurd en de tegenpartij krijgt gewoon de schuld, hoe simpel is dat. Eerst moet Oekraine de belofte nakomen dat het gebied 40 km rondom veilig is. Eerst lokken ze een vliegtuig naar binnen en nu de onderzoekers.
pi_142821890
Nog helemaal niets bereikt en we gaan ook gewoon geen ene flikker bereiken :)
Zonder wrijving geen glans
pi_142821911
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goede smiley.
pi_142822048
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:50 schreef Felixa het volgende:
Strelkov.

Tja. Als er 1 iemand niet te vertrouwen is. Hel, ik zou eerder Putin blindelings vertrouwen dan Strelkov.
pi_142822205
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:06:41 Persco, gefrustreerd hoofd OVSE-missie: iedereen duidelijk gemaakt dat we morgen tegen elke prijs naar crashsite #MH17 moeten reageer retweet
pi_142822549
Aparte fotoserie van The New York Times, over woningen en werkplekken van een aantal slachtoffers:

The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash
pi_142822673
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:07 schreef marcodej het volgende:
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:06:41 Persco, gefrustreerd hoofd OVSE-missie: iedereen duidelijk gemaakt dat we morgen tegen elke prijs naar crashsite #MH17 moeten reageer retweet
Als het lukt, laat de onderzoekers dan in godsnaam wat body bags of wat ze ook nodig hebben meenemen en redden wat er te redden valt. :X
  maandag 28 juli 2014 @ 19:28:51 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142823073
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Strelkov.

Tja. Als er 1 iemand niet te vertrouwen is. Hel, ik zou eerder Putin blindelings vertrouwen dan Strelkov.
En als er iemand achter zit, dan is hij het wel.

'Gewone militaire opleiding' mn reet gast.

Hoe zit het met onze elite troepen, kunnen zij deze man kidnappen op internationale gronden? Of is dat stiekem het verdrag om ook met wapens rond te mogen lopen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142823255
quote:
Aldus dé autoriteit op militair en geopolitiek terrein.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:33:54 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142823288
quote:
194... Wat een knurft is die vent ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 28 juli 2014 @ 19:37:50 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142823454
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor die mensen? Voor welke mensen eigenlijk?

Hebben de nabestaanden er om gevraagd? Hebben de nabestaanden wel gratis toegang of moeten ze straks ook dik betalen om bij een herdenkingsconcert voor hun eigen familie te zijn?

Wie heeft hier belang bij en wat is dat belang?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142823502
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef Leandra het volgende:
Hebben de nabestaanden er om gevraagd? Hebben de nabestaanden wel gratis toegang of moeten ze straks ook dik betalen om bij een herdenkingsconcert voor hun eigen familie te zijn?
Dat vind ik tenminste relevante vragen. Het ging mij om het algemene, wat je veel op FOK! ziet. Zij moeten niet zus of zo doen, want dat "is walgelijk/onrespectvol/whatever"

maandag 28 juli 2014 @ 19:48:59 #203
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_142823870
quote:
Mooi gemaakt. Beetje lang, ben pas op de helft. Het gevaar bestaat wel dat je in een bepaalde denkrichting gestuurd wordt, als alles zo hapklaar en in elkaar passend wordt gepresenteerd. (Terwijl er nog zoveel info ontbreekt).
pi_142823904
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef Felixa het volgende:
Aparte fotoserie van The New York Times, over woningen en werkplekken van een aantal slachtoffers:

Heel appart ja.. op zichzelf zeggen die fotos niet zoveel, maar doordat je de achtergrond weet...
Echt heel raar
Woord.
pi_142824373
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik tenminste relevante vragen. Het ging mij om het algemene, wat je veel op FOK! ziet. Zij moeten niet zus of zo doen, want dat "is walgelijk/onrespectvol/whatever"
Dat concert......ik moet ook toegeven......al zal er best wel weer ergens een goed doel genoemd worden......vind ik eerlijk gezegd uitbuiting van deze ramp, beetje Amerikaans aanvoelend.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142824434
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat concert......ik moet ook toegeven......al zal er best wel weer ergens een goed doel genoemd worden......vind ik eerlijk gezegd uitbuiting van deze ramp, beetje Amerikaans aanvoelend.
Kan ik inkomen, helemaal na de terechte vragen van Leandra.

Neem wel aan dat je VSAmerikaans bedoelt. Die Boston Strong Bullshit bijvoorbeeld.

pi_142824532
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan ik inkomen, helemaal na de terechte vragen van Leandra.

Neem wel aan dat je VSAmerikaans bedoelt. Die Boston Strong Bullshit bijvoorbeeld.
Precies

Erger nog, als nabestaande zou ik beledigd zijn dat een evenementenorganisatie meeleunt op de naam van deze ramp.

Zal ik anders ook eens bij het Gelredome informeren over een 9/11 of Holocaustconcert?, zou dat net zo positief worden ontvangen?

Goed, ik overdrijf het misschien een beetje, maar ik heb er gewoon een wrange smaak van.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  maandag 28 juli 2014 @ 20:10:20 #208
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_142824742
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:04 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Precies

Erger nog, als nabestaande zou ik beledigd zijn dat een evenementenorganisatie meeleunt op de naam van deze ramp.

Zal ik anders ook eens bij het Gelredome informeren over een 9/11 of Holocaustconcert?, zou dat net zo positief worden ontvangen?

Goed, ik overdrijf het misschien een beetje, maar ik heb er gewoon een wrange smaak van.
Holocaustconcert? Met Tokio Hotel als hoofdact? Nee dank je :{
pi_142824762
Kunnen ze niet eens met dit soort ideeen wachten tot alle slachtoffers begraven zijn?
pi_142824829
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:10 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Holocaustconcert? Met Tokio Hotel als hoofdact? Nee dank je :{
Ja, of Landser ofzo :')
pi_142824922
The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash.

Wel sentimenteel-Amerikaans natuurlijk, maar met instemming van de nabestaanden (ten minste, dat neem ik natuurljk aan als je ziet waar deze foto's zijn gemaakt). Mooi gedaan wel.
  maandag 28 juli 2014 @ 21:05:43 #212
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142826854
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:15 schreef El_jefe07 het volgende:
The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash.

Wel sentimenteel-Amerikaans natuurlijk, maar met instemming van de nabestaanden (ten minste, dat neem ik natuurljk aan als je ziet waar deze foto's zijn gemaakt). Mooi gedaan wel.
Dit vangt de emotie op de goede manier, waar het op tv voorlezen uit een dagboek dat dus niet deed :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 28 juli 2014 @ 21:37:15 #213
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142828101
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef Felixa het volgende:

Kippenvel. ;(

Dagelijks kom ik, wanneer ik naar mijn werk fiets, 2x langs het verlaten huis van een van de slachtoffers (met heel veel bloemen ervoor). Iedere keer weer krijg ik er een heel naar gevoel van in mijn onderbuik.
pi_142828819
quote:
Integendeel, dit is een van de meest leerzame periodes van mijn leven.
  maandag 28 juli 2014 @ 21:58:15 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_142829096
Wat gebeurd er met/voor slachtoffers die niet geïdentificeerd (kunnen) worden ?
Hoe lang duurt het voor dat die officieel overleden/dood (zullen) worden verklaard ?

Wat mij ook erg lastig lijkt te gaan worden is dat er resten van verschillende mensen in één lijkzak (b)lijken te zitten.

Het lijkt mij verschrikkelijk om als nabestaande een mogelijk (zeer) lange periode, geen of nooit zekerheid te hebben, Ik vermoed dat dit i.c.m. de onfrisse situatie nog lang gevolgen zal gaan hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_142829320
Erg goede samenvatting, vragen en goede kritiek over het gehele propaganda gedoe omtrent MH17. Gozer legt het hele plaatje duidelijk uit.

''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142829385
quote:
4s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Vallon het volgende:
Wat gebeurd er met/voor slachtoffers die niet geïdentificeerd (kunnen) worden ?
Ik ga er niet vanuit dat er van iemand helemaal niets meer wordt gevonden. Botten, tanden... Er is altijd wel iets.
quote:
Hoe lang duurt het voor dat die officieel overleden/dood (zullen) worden verklaard ?
Zie vorig antwoord.
quote:
Wat mij ook erg lastig lijkt te gaan worden is dat er resten van verschillende mensen in één lijkzak (b)lijken te zitten.
Dna test op alle delen.
quote:
Het lijkt mij verschrikkelijk om als nabestaande een mogelijk (zeer) lange periode, geen of nooit zekerheid te hebben, Ik vermoed dat dit i.c.m. de onfrisse situatie nog lang gevolgen zal gaan hebben.
Opentrappen van een open deur.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142829519
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:04 schreef Bredemug het volgende:
Erg goede samenvatting, vragen en goede kritiek over het gehele propaganda gedoe omtrent MH17. Gozer legt het hele plaatje duidelijk uit.

De toon in de media, maar ook hier verbazen me ook.

Er is reden genoeg voorzichtig te zijn in plaats van alles maar voor zoete koek aan te nemen. Helaas zien we een haatcultuurtje ontstaan door de vrij eenzijdige berichtgeving. Gevaarlijk als je het mij vraagt. Ik geloof in ieder geval weinig tot niets, tot er fatsoenlijk bewijs is geleverd dat door onafhankelijke experts is bekrachtigd.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:10:24 #219
38114 beantherio
pi_142829564
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:29 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Nee, je bent niet de enige.

Ik vraag me óók af waarom deze tragedie zo'n enorme impact heeft op de meeste van ons. Het is een combinatie van meerdere factoren: de slachtoffers hebben allemaal een gezicht dankzij social media/internet. Ook de gevonden Nederlandse spullen zoals boeken, paspoorten,t-shirts met daarop "I love Amsterdam" etc. maken het allemaal 'echt'. En dan zijn er de foto's en video's van de lichamen....

Deze ramp is een nationaal trauma. Hopelijk zal de berichtgeving de komende dagen/weken minder worden en kunnen we het met zijn allen een plekje geven. Het leven gaat immers door: gelukkig maar.
Wat je in de sociale media soms ook leest wat vrienden en bekenden over slachtoffers zeggen gaat soms door merg en been. Veel meer dan bij rampen uit het verleden leer je op die manier mensen kennen. Ik ken niemand van de slachtoffers persoonlijk maar het zijn niet meer echt "namen" en "nummers" meer voor me (wat slachtoffers vroeger vaak wel waren). Veel meer dan bij eerdere rampen waarbij Nederlanders betrokken waren kost het me moeite om afstand te nemen. Ik schaam me daar een beetje voor maar het is oprecht pijnlijk.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:13:29 #220
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142829705
Gezellig bericht verkondigd iemand in Nieuwsuur. In de meeste lijkzakken zitten gewoon stukken mens, dus de vraag is maar of alles al gevonden is.
Elite
Tegen TTIP
pi_142829828
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:13 schreef Happel het volgende:
Gezellig bericht verkondigd iemand in Nieuwsuur. In de meeste lijkzakken zitten gewoon stukken mens, dus de vraag is maar of alles al gevonden is.
Dat is en was toch heel duidelijk vanaf het begin?
pi_142829932
quote:
Als je het aantal lijkkisten optelt en dat neerlegt naast het aantal passagiers + bemanning. Dan zal je zien dat het aantal kisten te laag is, en niet een beetje te laag
  maandag 28 juli 2014 @ 22:18:31 #223
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142829983
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Was mij niet bekend.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 28 juli 2014 @ 22:19:54 #224
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142830069
Ik snap het ook niet hoor. Eerst 100 topics hier op fok over de explosie, versnipperde lichamen, toegetakeld, ingewanden over het grasveld, etc. etc. en dan nu verbaasd zijn dat mensen in delen terugkomen? Er waren weinig andere opties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage maandag 28 juli 2014 @ 22:21:20 #225
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_142830154
quote:

Wel op een naargeestige manier met een erg sterk anti-Kiev/US standpunt. Tuurlijk draait het om geld, net als alles ter wereld overigens.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_142830310
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Was mij niet bekend.
Men weet niet precies nu wat er in die kisten zit.
pi_142830567
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wel op een naargeestige manier met een erg sterk anti-Kiev/US standpunt. Tuurlijk draait het om geld, net als alles ter wereld overigens.
Eensch, ik kom er niet doorheen.
Die video is zelf ook behoorlijk gekleurd, precies wat "ons" verweten wordt
  maandag 28 juli 2014 @ 22:31:20 #228
38114 beantherio
pi_142830686
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het ook niet hoor. Eerst 100 topics hier op fok over de explosie, versnipperde lichamen, toegetakeld, ingewanden over het grasveld, etc. etc. en dan nu verbaasd zijn dat mensen in delen terugkomen? Er waren weinig andere opties.
Het was inderdaad helaas te verwachten. Als een vliegtuig op 10 km hoogte uiteen getrokken wordt dan zullen er weinig lichamen heel blijven.

Het enige wat ik hoop is dat dit betekend dat er van meer slachtoffers 'iets' is om te identificeren en te begraven. Dat is heel bitter maar het is misschien iets wat de pijn van de nabestaanden iets kan verminderen.
pi_142831065
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

het was duidelijk dat er zakken waren met lichaamsdelen, niet dat het merendeel lichaamsdelen bevatten
pi_142831195
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je het aantal lijkkisten optelt en dat neerlegt naast het aantal passagiers + bemanning. Dan zal je zien dat het aantal kisten te laag is, en niet een beetje te laag
:') Snap je wel wat hij post, of niet?
pi_142831330
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:41 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

:') Snap je wel wat hij post, of niet?
Ja maar niet gelezen
En jij?
  maandag 28 juli 2014 @ 22:52:05 #232
323876 michaelmoore
pi_142831725
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het was inderdaad helaas te verwachten. Als een vliegtuig op 10 km hoogte uiteen getrokken wordt dan zullen er weinig lichamen heel blijven.
de min 50 C - min 60C Maakt het mogelijk dat lichamen snel bevriezen en breken en in stukken aankomen beneden
  maandag 28 juli 2014 @ 22:57:36 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_142831977
quote:

Wat een hoop bullshit in 14 minuten zeg _O-
pi_142832042
quote:
Naar omstandigheden misschien goed juist...de kans dat er dan meer 'lichamen' al in NL zijn is dan aanwezig ( de kans op minder lichamen ook uiteraard ))

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de min 50 C - min 60C Maakt het mogelijk dat lichamen snel bevriezen en breken en in stukken aankomen beneden
Lijkt mij wel meevallen juist. Je lichaam is 37 graden he..dan bevries je niet instant.
pi_142832137
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Goeie argumenten, 10/10. Zou nog een keer lezen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142832183
quote:

[..]

Dat is helaas een nadeel van internet. Vroeger had je alleen de papieren media en kon je als lezer een ingezonden brief sturen. Als de redactie die goed of interessant vond, werd die geplaatst. Meer kreeg je niet mee van de mening van de doorsnee boeren lul.
Dankzij internet is er geen filter en kan zelfs de grootste debiel zijn onzin aan de wereld opdringen.
pi_142832347
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is helaas een nadeel van internet. Vroeger had je alleen de papieren media en kon je als lezer een ingezonden brief sturen. Als de redactie die goed of interessant vond, werd die geplaatst. Meer kreeg je niet mee van de mening van de doorsnee boeren lul.
Dankzij internet is er geen filter en kan zelfs de grootste debiel zijn onzin aan de wereld opdringen.
Wat een onzin, alles wordt dan gebaseerd op wat de redactie goed vindt. En waar geld een rol speelt, speelt macht ook altijd een rol. Daarbij is de lijn tussen objectiviteit en subjectiviteit erg klein. Internet geeft juist de kans om meerdere aspecten van een gezicht te bekijken.

Dat jij liever naar iemands linker wang kijkt wilt niet zeggen dat dat juist de waarheid is.
pi_142832649
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:04 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Wat een onzin, alles wordt dan gebaseerd op wat de redactie goed vindt. En waar geld een rol speelt, speelt macht ook altijd een rol. Daarbij is de lijn tussen objectiviteit en subjectiviteit erg klein. Internet geeft juist de kans om meerdere aspecten van een gezicht te bekijken.

Dat laatste klopt wel, maar het gaat wel ten koste van kwaliteit.. de meeste mensen zijn niet zo boeiend en hebben al helemaal niks zinnigs te zeggen.. alleen denken ze vaak zelf van wel en het resultaat is een oeverloze stroom treurigheid.. daarom zit ik ook niet op Twitter, dat zit vol met dat soort figuren. Niet dat mijn mening altijd zinnig is, en echt ergens verstand van hebben gebeurt niet zo snel..maar goed.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:11:12 #239
104871 remlof
Europees federalist
pi_142832705
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:00 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Goeie argumenten, 10/10. Zou nog een keer lezen.
5 minuten Lagarde over numerologie om daaruit de conclusie te trekken dat ze toen al voornemens waren om Rusland uit de G8 te trappen, kom op zeg :D
pi_142832927
quote:

Ik ben gestopt met kijken bij de onzinbewering dat het vliegtuig uit koers was. Onzin, en met de playback functie van flightradar24 heel gemakkelijk te bewijzen dat dat onzin is.
Die aluhoedjes met hun complot theoriën zijn heel vervelend, als het over deze tragedie gaat.
Verspreiden van misinformatie vind ik kwalijk.
pi_142832988
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef remlof het volgende:

[..]

5 minuten Lagarde over numerologie om daaruit de conclusie te trekken dat ze toen al voornemens waren om Rusland uit de G8 te trappen, kom op zeg :D
Dat stuk interesseerde mij geen reet. Wat ik interessant vond is de situatie die hij voorlegde omtrent Kiev en hoe de media met de MH17 omging en hoe de U.S zogenaamd bewijzen heeft maar google maps plaatjes leverden.

Het maakt het niet minder waar wat hij zegt, het geeft juist aan dat het publiek, wij niet weten wat er achter de schermen gebeurt en dat er juist goed gelet moet worden op hoe dit de komende maanden zich gaat ontwikkelen en niet alles voor waar nemen.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:17:00 #242
323876 michaelmoore
pi_142833034
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:14 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met kijken bij de onzinbewering dat het vliegtuig uit koers was. Onzin, en met de playback functie van flightradar24 heel gemakkelijk te bewijzen dat dat onzin is.
Die aluhoedjes met hun complot theoriën zijn heel vervelend, als het over deze tragedie gaat.
was niet uit koers, voorgaande vliegtuigen hadden exact hetzelfde traject genomen , kijk maar na
  maandag 28 juli 2014 @ 23:26:33 #243
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142833588
Grappig :9

pi_142833640
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:14 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik zie op flightradar24 wel de route die een vliegtuig heeft afgelegd, maar hoe zie ik de geplande route, maw het ingediende flightplan?
Is anders nogal moeilijk om na te gaan of ie van die route is afgeweken, nee?
pi_142833725
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was niet uit koers, voorgaande vliegtuigen hadden exact hetzelfde traject genomen , kijk maar na
Klopt, het was niet uit koers. Trouwens hetzelfde toestel (9M-MRD) wat neergeschoten is heeft die ochtend om 01:30 UTC bijna exact over dezelfde locatie gevlogen, maar dan in de andere richting en dan als MH-16 (Kuala Lumpur -> Amsterdam)
  maandag 28 juli 2014 @ 23:31:15 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_142833816
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:15 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Dat stuk interesseerde mij geen reet. Wat ik interessant vond is de situatie die hij voorlegde omtrent Kiev en hoe de media met de MH17 omging en hoe de U.S zogenaamd bewijzen heeft maar google maps plaatjes leverden.

Het maakt het niet minder waar wat hij zegt, het geeft juist aan dat het publiek, wij niet weten wat er achter de schermen gebeurt en dat er juist goed gelet moet worden op hoe dit de komende maanden zich gaat ontwikkelen en niet alles voor waar nemen.
Ik vind het aluhoedjes biased bullshit.
Maar goed ieder z'n ding.
pi_142833859
Wat is het verschil tussen flightaware en flightradar?

quote:
''"I went into the FlightAware system, which we all use these days to see where airplanes started and where they tracked, and I looked back at the last two weeks' worth of MH17 flights, which was this one.''
quote:
''"And the flight today tracked very, very much further north into the Ukraine than the other previous flights did ... there were MH17 versions that were 300 miles south of where this one was."''
Geen idee hoe dat flightaware werkt :?
  maandag 28 juli 2014 @ 23:32:35 #248
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142833887
Amper 2 dagen na de voorlopig laatste kistenvlucht, en het nieuws over MH17 verstomt al weer. Ik vind het lastig te verteren, de eigengereide bende uit Kiev, het van-kastje-naar-de-muur voor de onderzoekers, onze pijnlijke machteloosheid als Nederland en internationale gemeenschap. Klotezooi.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_142834148
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:32 schreef Bredemug het volgende:
Wat is het verschil tussen flightaware en flightradar?

[..]

[..]

Geen idee hoe dat flightaware werkt :?
Flightaware werkt volgens mij net als Flightradar24 maar heeft volgens mij een stuk minder stations op de grond. Daar komt het hele bullshit verhaal van die "noordelijke" lijn omdat ze op grote stukken gewoon rechte lijnen trekken. Flightradar24 heeft een stuk meer basistations (meestal vrijwiligers op de grond met een stuk hardware) waardoor je stuk preciezer kan checken waar ie vloog.
Tenslotte kun je op http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17/#39619a5 alle gearchiveerde tracks checken. Dan kun je zelf vaststellen dat de verhalen over lager en anders vliegen bullshit zijn. En ja niet elke dag is er over Donetsk gevlogen maar dat ligt allemaal aan het weer.

MH17 op de fatale dag continu een cruise-altitude van 33.000 voet heeft gevlogen en dat het diezelfde hoogte en route vaak genomen is. Ook ver voordat de separatisten uberhaupt dit soort wapentuig had.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:38:16 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_142834176
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:32 schreef Andromache het volgende:
Amper 2 dagen na de voorlopig laatste kistenvlucht, en het nieuws over MH17 verstomt al weer. Ik vind het lastig te verteren, de eigengereide bende uit Kiev, het van-kastje-naar-de-muur voor de onderzoekers, onze pijnlijke machteloosheid als Nederland en internationale gemeenschap. Klotezooi.
Er zijn belangrijkere zaken dan het vliegtuig, Oekraïne staat op het punt de oorlog te winnen, dan maakt het niet uit of de resterende lichamen gedeeltelijk of geheel ontbonden zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_142834200
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat je in de sociale media soms ook leest wat vrienden en bekenden over slachtoffers zeggen gaat soms door merg en been. Veel meer dan bij rampen uit het verleden leer je op die manier mensen kennen. Ik ken niemand van de slachtoffers persoonlijk maar het zijn niet meer echt "namen" en "nummers" meer voor me (wat slachtoffers vroeger vaak wel waren). Veel meer dan bij eerdere rampen waarbij Nederlanders betrokken waren kost het me moeite om afstand te nemen. Ik schaam me daar een beetje voor maar het is oprecht pijnlijk.
Het is een heftige week geweest met veel emoties maar het is wel belangrijk om er nu ook langzaam wat afstand van te nemen -hoe moeilijk dat ook is. Dit proces zal een stuk makkelijker gaan als de media er de komende tijd steeds minder aandacht aan gaat besteden
pi_142834236
quote:

[..]

Heb het filmpje zelf eigenlijk niet bekeken :@ wat zegt ie zoal?
pi_142834317
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:37 schreef somoht het volgende:

[..]

Flightaware werkt volgens mij net als Flightradar24 maar heeft volgens mij een stuk minder stations op de grond. Daar komt het hele bullshit verhaal van die "noordelijke" lijn omdat ze op grote stukken gewoon rechte lijnen trekken. Flightradar24 heeft een stuk meer basistations (meestal vrijwiligers op de grond met een stuk hardware) waardoor je stuk preciezer kan checken waar ie vloog.
Tenslotte kun je op http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17/#39619a5 alle gearchiveerde tracks checken. Dan kun je zelf vaststellen dat de verhalen over lager en anders vliegen bullshit zijn. En ja niet elke dag is er over Donetsk gevlogen maar dat ligt allemaal aan het weer.

MH17 op de fatale dag continu een cruise-altitude van 33.000 voet heeft gevlogen en dat het diezelfde hoogte en route vaak genomen is. Ook ver voordat de separatisten uberhaupt dit soort wapentuig had.
Bedankt!
pi_142834321
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef remlof het volgende:

[..]

oh dat.... ja dat weet ik ook niet hoor, tis een aparte speech maar meer kan ik daar niet van maken en dat was ik ook niet van plan
pi_142834367
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:27 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik zie op flightradar24 wel de route die een vliegtuig heeft afgelegd, maar hoe zie ik de geplande route, maw het ingediende flightplan?
Is anders nogal moeilijk om na te gaan of ie van die route is afgeweken, nee?
Je kan de gevolgde route op alle dagen van de week ervoor nakijken. Alleen op 12 juli ging hij net iets zuidelijker. Net aan de zuidkant van Donetsk. Maar op de andere dagen dezelfde route als de rampvlucht. (Die route ligt dicht bij de grootcircel tussen Amst. en Kuala Lumpur. dus de kortste weg)
pi_142834417
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Sowieso om misselijk van te worden al die idioten die in die bullshit geloven :r
pi_142834448
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Je kunt niet ontkennen dat er in de media een vrij eenzijdig beeld wordt geschetst van de situatie. Dat dergelijke zaken gepresenteerd worden naast samenzweringstheorieen vind ik jammer.
pi_142834462
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Sowieso om misselijk van te worden al die idioten die in die bullshit geloven :r
Dit is de grootse onzin wat ik tot nu toe ben tegengekomen:

http://www.liveleak.com/view?i=872_1406547088
  maandag 28 juli 2014 @ 23:44:58 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142834491
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:38 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Het is een heftige week geweest met veel emoties maar het is wel belangrijk om er nu ook langzaam wat afstand van te nemen- hoe moeilijk dat ook is. Dit proces zal een stuk makkelijker gaan als de media er de komende tijd steeds minder aandacht aan gaat bestededen.
Minder aandacht misschien. Maar wel genoeg om het te blijven herinneren. Anders zorgt die teringbende er daar wel voor. Dan weer wel, dan weer niet, wel, niet, wel, niet. Net een open wond waar iedere keer wat zout in wordt gegooid. En dan heb ik het niet eens over de crash zelf, maar meer over wat er daarna gaande was en nu nog.

Gaat nog maanden duren voordat dit wegebt. Misschien wel jaren.
1947-2016
  maandag 28 juli 2014 @ 23:45:39 #260
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142834521
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zie het als een voordeel. Namelijk vrijheid van meningsuiting. Ik stoor me er niet aan. Ieder zijn ding.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:46:48 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142834576
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:44 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Je kunt niet ontkennen dat er in de media een vrij eenzijdig beeld wordt geschetst van de situatie. Dat dergelijke zaken gepresenteerd worden naast samenzweringstheorieen vind ik jammer.
Natuurlijk bestaan samenzweringen. Het verhaal van de massavernietigingswapens in Irak, die binnen 19 minuten Londen konden vernietigen was gewoon een bedachte leugen om een reden te hebben een oorlog te beginnen. Ook kun je de Wanseeconferentie gerust een samenzwering noemen.

Maar de theorieen waar nu mee gekomen wordt: er waren enkel lijken aan boord, van te voren opgegraven, etc etc. , dat is toch klinkklare onzin. Mensen die er geen moeite mee hebben zoiets te doen hebben er ook geen moeite mee om gewoon een vliegtuig neer te laten halen. En met minder kans op ontdekking.
The End Times are wild
pi_142834616
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zie het als een voordeel. Namelijk vrijheid van meningsuiting. Ik stoor me er niet aan. Ieder zijn ding.
Ik vind het verspreiden van misinformatie in zo'n zaak als deze een heel kwalijke zaak.
Van mij mag het bestraft worden.
pi_142834692
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaan samenzweringen. Het verhaal van de massavernietigingswapens in Irak, die binnen 19 minuten Londen konden vernietigen was gewoon een bedachte leugen om een reden te hebben een oorlog te beginnen. Ook kun je de Wanseeconferentie gerust een samenzwering noemen.

Maar de theorieen waar nu mee gekomen wordt: er waren enkel lijken aan boord, van te voren opgegraven, etc etc. , dat is toch klinkklare onzin. Mensen die er geen moeite mee hebben zoiets te doen hebben er ook geen moeite mee om gewoon een vliegtuig neer te laten halen. En met minder kans op ontdekking.
Oh die bestaan ook zeker, maar wat jij zegt idd. Begrijp alleen niet wat je met je laatste twee zinnen bedoelt.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:49:46 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142834728
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:47 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik vind het verspreiden van misinformatie in zo'n zaak als deze een heel kwalijke zaak.
Als je de overheid laat bepalen wat misinformatie is en wat niet dan heb je min of meer een totalitaire staat gemaakt! Dus je moet de vrijheid van meningsuiting respecteren. En op de koop toenemen dat er dan gekkies rondlopen met de wildste theorieën.
The End Times are wild
pi_142834738
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:47 schreef barthol het volgende:

[..]

Misinformatie vind je overal en ook aan beide kanten van dit conflict Of voorgaande conflicten.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:49:56 #266
138876 Andromache
pi_142834739
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn belangrijkere zaken dan het vliegtuig, Oekraïne staat op het punt de oorlog te winnen, dan maakt het niet uit of de resterende lichamen gedeeltelijk of geheel ontbonden zijn.
Oekraine kan me aan mijn reet roesten, duidelijkheid over de ramp en zo veel mogelijk overschotten terug is juist wat nu belangrijk is, en ik kan er niet bij dat we zo laconiek worden.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:50:31 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142834761
quote:
Sorry dat ik het zeg Happel, maar een ontploffing, het compleet uit elkaar vallen van zo'n groot toestel een val van 10km... Met alle respect, maar het zou opzich al een wonder zijn wanneer iemand ook maar in een deel op de grond zou liggen.

Mensen kunnen ook totaal verpulvert zijn in de ontploffing van de raket zelf, of de ontploffing van beneden. Wat in ieder geval, volgens de beelden, groot genoeg en waarschijnlijk dus ook heet genoeg om dat te kunnen doen.
Ik zou er niet van op kijken als 70 tot 100 mensen helemaal niet worden teruggevonden.
1947-2016
pi_142834846
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef Andromache het volgende:

[..]

Oekraine kan me aan mijn reet roesten, duidelijkheid over de ramp en zo veel mogelijk overschotten terug is juist wat nu belangrijk is, en ik kan er niet bij dat we zo laconiek worden.
Sowieso ook eerst hoog van de toren schreeuwen en nu terugkrabbelen en bij elke scheet weer terug naar Donetsk.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:52:31 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142834853
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:29 schreef barthol het volgende:

[..]

Klopt, het was niet uit koers. Trouwens hetzelfde toestel (9M-MRD) wat neergeschoten is heeft die ochtend om 01:30 UTC bijna exact over dezelfde locatie gevlogen, maar dan in de andere richting en dan als MH-16 (Kuala Lumpur -> Amsterdam)
[ afbeelding ]
Dagelijks ging de 016 heen en de 017 terug. Zelfde toestel op de datum.

Nu is het trouwens 016 en 019.
1947-2016
pi_142834976
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg Happel, maar een ontploffing, het compleet uit elkaar vallen van zo'n groot toestel een val van 10km... Met alle respect, maar het zou opzich al een wonder zijn wanneer iemand ook maar in een deel op de grond zou liggen.

Mensen kunnen ook totaal verpulvert zijn in de ontploffing van de raket zelf, of de ontploffing van beneden. Wat in ieder geval, volgens de beelden, groot genoeg en waarschijnlijk dus ook heet genoeg om dat te kunnen doen.
Ik zou er niet van op kijken als 70 tot 100 mensen helemaal niet worden teruggevonden.
Ik zag een foto van een lichaam dat nog in een vliegtuigstoel zat/lag. Het opmerkelijke was dat de persoon zijn veiligheidsriem omhad. Tijdens een vlucht maken de meeste mensen deze los na het opstijgen en doen hem weer vast voor het landen. Zou dit kunnen betekenen dat mensen zich bewust waren van de situatie? Het blijft maar door mijn hoofd spoken.
pi_142834999
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:42 schreef barthol het volgende:

[..]

Je kan de gevolgde route op alle dagen van de week ervoor nakijken. Alleen op 12 juli ging hij net iets zuidelijker. Net aan de zuidkant van Donetsk. Maar op de andere dagen dezelfde route als de rampvlucht. (Die route ligt dicht bij de grootcircel tussen Amst. en Kuala Lumpur. dus de kortste weg)
Nou, heb er een hoop bekeken, en de gecrashte vlucht is de enige waarbij de route precies door het cirkeltje van Horlivka gaat. Alle andere vlogen zuidelijker. :P
  maandag 28 juli 2014 @ 23:58:13 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142835095
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Ik zag een foto van een lichaam dat nog in een vliegtuigstoel zat/lag. Het opmerkelijke was dat de persoon zijn veiligheidsriem omhad. Tijdens een vlucht maken de meeste mensen deze los na het opstijgen en doen hem weer vast voor het landen. Zou dit kunnen beteken dat mensen zich bewust waren van de situatie? Het blijft maar door mijn hoofd spoken.
Er zijn er zat die hem gewoon omlaten. Doe ik ook als ik ga pitten. Om vast te blijven zitten bij turbulentie.

En heel naar om over na te denken, achterin rechts zouden best mensen kunnen zitten die het heel bewust hebben meegemaakt.
1947-2016
  maandag 28 juli 2014 @ 23:58:44 #273
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142835113
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:46 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk bestaan samenzweringen
Dit.
Oekraïne: een door NATO geïnspireerde putsch. De George Orwell modus is ook al sprake van. Och ja zeker weet je nooit iets. De waarheid komt pas jaren later boven water.
pi_142835146
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Ik zag een foto van een lichaam dat nog in een vliegtuigstoel zat/lag. Het opmerkelijke was dat de persoon zijn veiligheidsriem omhad. Tijdens een vlucht maken de meeste mensen deze los na het opstijgen en doen hem weer vast voor het landen. Zou dit kunnen betekenen dat mensen zich bewust waren van de situatie? Het blijft maar door mijn hoofd spoken.
Nee.. zoals al eerder hier gezegd houden veel mensen tijdens een vlucht hun riem om. Doe ik zelf nooit, maar er schijnen veel mensen te zijn die dit doen.
pi_142835175
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je de overheid laat bepalen wat misinformatie is en wat niet dan heb je min of meer een totalitaire staat gemaakt! Dus je moet de vrijheid van meningsuiting respecteren. En op de koop toenemen dat er dan gekkies rondlopen met de wildste theorieën.
In het geval van een misdaad of een misdrijf opzettelijk leugens vertellen of met misinformatie mensen op het verkeerde been proberen te zetten, Mag van mij keihard aangepakt worden.
Mensen verantwoordelijk maken en verantwoordelijk houden voor de de informatie die ze verspreiden.
Voor de juistheid ervan.
Die z.g.n. vrijheid van meningsuiting is overrated in mijn ogen, tenminste als het om misdrijven en misdaden gaat.
pi_142835191
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er zijn er zat die hem gewoon omlaten. Doe ik ook als ik ga pitten. Om vast te blijven zitten bij turbulentie.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee.. zoals al eerder hier gezegd houden veel mensen tijdens een vlucht hun riem om. Doe ik zelf nooit, maar er schijnen veel mensen te zijn die dit doen.
Oke, dat geeft weer hoop.
pi_142835271
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:00 schreef barthol het volgende:

[..]

In het geval van een misdaad of een misdrijf opzettelijk leugens vertellen of met misinformatie mensen op het verkeerde been proberen te zetten, Mag van mij keihard aangepakt worden.
Mensen verantwoordelijk maken en verantwoordelijk houden voor de de informatie die ze verspreiden.
Voor de juistheid ervan.
Die z.g.n. vrijheid van meningsuiting is overrated in mijn ogen, tenminste als het om misdrijven en misdaden gaat.
Gaan hele regeringen dan voor schut, of hoe moet ik dat zien?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:03:20 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_142835332
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:44 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

De gasten die dat filmpje hebben gemaakt doen precies hetzelfde, alleen volgens hen is alles de schuld van het westen en zijn de Russen het braafste jongetje van de klas :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:06:14 #279
138876 Andromache
pi_142835469
Het is hopeloos.

Ik ga maar slapen...
pi_142835868
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En heel naar om over na te denken, achterin rechts zouden best mensen kunnen zitten die het heel bewust hebben meegemaakt.
Verschrikkelijk ja, het laat me maar niet los. Het word echt tijd om dit een plekje te geven en over te gaan tot de orde van de dag.
pi_142835976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:16 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk ja, het laat me maar niet los. Het word echt tijd om dit een plekje te geven en over te gaan tot de orde van de dag.
Waarom laat het jou niet los? Heb je familie verloren op deze vlucht?
pi_142836085
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:19 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Nee maar het heeft me erg geraakt, net als velen hier.
pi_142836090
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:19 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ook als je niet direct familie of vrienden hebt verloren dan kan dit je toch erg aangrijpen?
Ik heb hier paar dagen op een linkje gedrukt en slachtoffers gezien, tja dan ga je je wel voorstellen hoe het moet zijn geweest...
I´m back.
pi_142836186
quote:

Een soort "Loose Change" al?
I´m back.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:25:51 #285
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142836205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook als je niet direct familie of vrienden hebt verloren dan kan dit je toch erg aangrijpen?
Ik heb hier paar dagen op een linkje gedrukt en slachtoffers gezien, tja dan ga je je wel voorstellen hoe het moet zijn geweest...
Het bekijken van lichamen en slachtoffers en hun achtergrond napluizen. Een tip. Niet doen. Zeker al als je al geen sterke maag hebt.
pi_142836260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het bekijken van lichamen en slachtoffers en hun achtergrond napluizen. Een tip. Niet doen. Zeker al als je al geen sterke maag hebt.
Moet je ook niet doen idd.
Achtergrond is wat anders, denk ik. Heeft hier ook een linkje gestaan van de VK over de achtergrond van de slachtoffers...
I´m back.
pi_142836336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zag de eerste vlucht terug . Dat raakt enorm. Daarna laat ik het wat los.
pi_142836386
Zoals Nederland één was in het medeleven, zie ik alle slachtoffers van de ramp ook als één. Degenen die teruggebracht zijn, vertegenwoordigen ook degenen die nog achtergebleven zijn. Niettemin zou het wel heel prettig zijn als alle lichamen geborgen konden worden.
pi_142836461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:31 schreef Loekie1 het volgende:
Zoals Nederland één was in het medeleven, zie ik alle slachtoffers van de ramp ook als één. Degenen die teruggebracht zijn, vertegenwoordigen ook degenen die nog achtergebleven zijn. Niettemin zou het wel heel prettig zijn als alle lichamen geborgen konden worden.
Dat was ook mooi. Nu gaat het vooral om politiek en een Rutte die iets harder dingen heeft gezegd dan hij waar kan maken. Dom
pi_142836523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:31 schreef Loekie1 het volgende:
Bij K&vdB is er een directe nabestaande (Don Vleesenbeek) die zegt dat als het niet anders kan de broer daar dan ligt. (Zijn ouders zeiden dit tegen hem). En dat het niet goed zou zijn dat er nog meer body bags, maar dan van kmars naar Nederland moeten komen.
I´m back.
pi_142836589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:30 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik zag de eerste vlucht terug . Dat raakt enorm. Daarna laat ik het wat los.
Als niet direct nabestaande kun je dit makkelijker los laten natuurlijk, maar we zijn niet allemaal zo cynisch of afgestompt dat dit je niets doet.
I´m back.
pi_142836629
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als niet direct nabestaande kun je dit makkelijker los laten natuurlijk, maar we zijn niet allemaal zo cynisch of afgestompt dat dit je niets doet.
Ben jij een nabestaande? IK niet. Ik heb wel erger gezien. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet raakt dus......
pi_142836769
Zo!, Brief naar Buitenlandse Zaken klaar, op een enkel detail na, kan morgen/overmorgen verstuurd worden.

was voor degenen die op de hoogte gehouden wilden worden
pi_142836783
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:44 schreef ellevehC86 het volgende:
Zo!, Brief naar Buitenlandse Zaken klaar, op een enkel detail na, kan morgen/overmorgen verstuurd worden.

Wat is de bedoeling?
pi_142836784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:39 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ben jij een nabestaande? IK niet. Ik heb wel erger gezien. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet raakt dus......
Nee, ik ben geen nabestaande (Ik begrijp ook niet hoe ik geregeld hoor dat iedereen via via wel iemand kent... ons land is misschien wel klein, maar telt wel ruim 16 miljoen inwoners.... Overigens die broer van die nabestaande op K&vdB werkte wel ongeveer 500m van ons huis vandaan...)
I´m back.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:46:51 #296
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142836839
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:44 schreef ellevehC86 het volgende:

Mooi stuk op de FP, complimenten! Ik heb het hele stuk over die brief gemist, is dat terug te lezen?
2019: The Great Awakening
pi_142836865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen nabestaande (Ik begrijp ook niet hoe ik geregeld hoor dat iedereen via via wel iemand kent... ons land is misschien wel klein, maar telt wel ruim 16 miljoen inwoners.... Overigens die broer van die nabestaande op K&vdB werkte wel ongeveer 500m van ons huis vandaan...)
Dus laat ik het net als jij deels los.
pi_142836912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:46 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Mooi stuk op de FP, complimenten! Ik heb het hele stuk over die brief gemist, is dat terug te lezen?
hahaha, bedankt, nee, de brief is nog niet openbaar, En het initiatief wordt FOK!-breed gedragen, dus ik laat een eventuele publicatie over aan de Crew. Het betreft in ieder geval een humanitaire hulpaanvraag bewoners crash-site Oekraine. ;)
pi_142836939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:47 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dus laat ik het net als jij deels los.
Ja, maar niet iedereen doet op dezelfde manier, mensen die niet direct nabestaande zijn, hebben dezelfde voorstellingen over wat er de laatste seconden of ruim minuut is gebeurd. Dat is nu eenmaal de empathie.
I´m back.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:51:00 #300
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142836949
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

hahaha, bedankt, nee, de brief is nog niet openbaar, En het initiatief wordt FOK!-breed gedragen, dus ik laat een eventuele publicatie over aan de Crew. Het betreft in ieder geval een humanitaire hulpaanvraag bewoners crash-site Oekraine. ;)
Ik hoefde nog geen kopie hoor ;) maar ik wist niks van die hulpaanvraag ^O^
2019: The Great Awakening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')