Oke, als je mij dat zou kunnen laten zien of door kunt linken, ben ik bereid je te gelovenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de locatie van die foto is waterdicht aangetoond
die is er , heb hem gisteren nog voorbij zien komenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:29 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Oke, als je mij dat zou kunnen laten zien of door kunt linken, ben ik bereid je te geloven
http://ukraineatwar.blogs(...)cted-of-missile.htmlquote:Op maandag 28 juli 2014 13:29 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Oke, als je mij dat zou kunnen laten zien of door kunt linken, ben ik bereid je te geloven
Thanks, zal het lezen.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Keshet het volgende:
[..]
http://ukraineatwar.blogs(...)cted-of-missile.html
Er was ook nog een andere reportage waarbij iemand naar de waarschijnlijke lanceerplek was gegaan en daar duidelijke brandsporen vond.quote:
Kortom, kan nooit de hoogte van de MH17 hebben benaderd, het scheelt ruim 3km...quote:Service ceiling: 7,000 m[98] (22,965 ft) clean, 5,000 m (16,000 ft) with max weapons
Oooooooh, dat is ook echte een heel apart verhaal (en ergens wel lachwekkend):quote:Op maandag 28 juli 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens, ik zit net eens de Su-25 te wikipediaen, aangezien deze 'zogezegd' de Boeing begeleide, maar er staat het volgende;
[..]
Kortom, kan nooit de hoogte van de MH17 hebben benaderd, het scheelt ruim 3km...
Ja, epic failquote:Op maandag 28 juli 2014 13:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Oooooooh, dat is ook echte een heel apart verhaal (en ergens wel lachwekkend):
Did Russian Officials Edit Wikipedia to Back Up a Bogus MH17 Theory?
Je moet ook de Talk pagina eens doorlezen:
Talk:Sukhoi Su-25
Maar goed dat het onderzoeksteam er niet heeft kunnen komen vandaag. Anders zaten ze er nu midden in.twitter:AFP twitterde op maandag 28-07-2014 om 13:54:58#BREAKING: Ukraine rebels say lost control over part of MH17 crash site reageer retweet
bronquote:Oekraïens leger gaat rampplek MH17 omsingelen
door Eric Vrijsen 28 jul 2014
Het Oekraïense leger is van plan om de plek waar de brokstukken liggen van vlucht MH17 te omsingelen in de hoop de 'terroristen' uit het gebied te drijven. Ze zullen de plek hoe dan ook niet met geweld binnenvallen.
Dat zegt kolonel Andrij Lysenko van de Nationale Defensie- en Veiligheidsraad tegen elsevier.nl.
Terroristen
'We omsingelen het gebied opdat de terroristen de crashsite verlaten,' zegt Lysenko. Hij geeft de garantie dat het Oekraïense leger de locatie niet zal binnenvallen omdat dit essentieel bewijsmateriaal zou kunnen vernietigen.
Lysenko zegt dat zijn leger de afgelopen dagen overwinningen heeft geboekt op de separatisten. 'Hun verdedigingslinie wordt steeds kleiner'.
Veiligheidsexperts
Daarnaast vertelde de kolonel dat het de Nederlandse, Australische en Maleisische veiligheidsexperts is toegestaan om het gebied te betreden mits ze met maximaal 50 personen zijn. Dit is een regeling die met minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) zo is afgesproken.
De Australische minister van Buitenlandse Zaken Julie Bishop probeert op dit moment het Oekraïense parlement te overtuigen om het debat dat voor donderdag staat gepland te vervroegen. Een beslissing van het parlement over een verdrag met Nederland kan het onderzoeksteam meer mandaat geven.
Intussen zijn de onderzoekers die vandaag de rampplek zouden bezoeken onverrichter zake teruggekeerd. De locatie was wederom te onveilig om aan het werk te kunnen gaan.
Hopen dat het lukt, ze maken het zichzelf wel moeilijk door 2 fronten te creëren zo.quote:
Wordt toch chaos lijkt me? Is een smalle corridor tussen LNR en DNR... Snap wel dat ze zo wellicht ook hopen Donetsk af te sluiten van Russische hulp via LNR, maar wordt nog flinke kluif dat gebied in handen te houden.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hopen dat het lukt, ze maken het zichzelf wel moeilijk door 2 fronten te creëren zo.
Zij zouden dan een heel erg groot gebied moeten veroveren. Dat zijn een hoop alsen. Ik wacht dus nog even met optimisme over deze actie...quote:Maximum firing range 20 km (new rockets 30–45 km)
Shakhtarsk ligt weer vlak onder de crash site. Het is niet te hopen dat het een veldslag wordt daar, dan valt er helemaal niks meer te onderzoeken / repatriëren.quote:Large Militants convoy heads to Shakhtarsk from Makiivka
Vorige week werd inderdaad hier ook al geconstateerd dat de russisch-talige wiki precies op die dag wijzigde van vliegplafond 7km naar 10km.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 juli 2014 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
Ok we zijn er uit, het was officieel ma 28 jul 2014, 12:49
Nu nog wie er dan aan de knoppen zat van welke lanceerinstallatie
http://www.telegraaf.nl/b(...)H17_bevestigd__.html
|
[..]
Kiev zegt zoveel. Ik twijfel er niet aan dat het een raket was, maar de zwarte doos heeft dat niet bevestigd, en kan dat ook niet bevestigen. CBS schreef "is consistent with", en meer dan dat kan je ook niet afleiden uit een plots wegvallen van de luchtdruk.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:19 schreef mrkos het volgende:
http://nos.nl/artikel/680294-kiev-raketinslag-m17-bevestigd.html
In ieder geval wat er nog van over is want de zaag heeft er al in gestaan en er is een kraan bezig geweest om stukken te verplaatsen/verwijderen.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:17 schreef DeJori het volgende:
Mocht het Oekraïne lukken de crashsite te ontzetten zonder schade aan te richten aan de wrakstukken en de rest van het bewijsmateriaal, is dat uitsluitend gunstig voor ons mits zij een gebied veroveren dat dusdanig groot is dat de rebellen het niet kunnen beschieten vanaf een afstand. Het gebied zelf was als ik me niet vergis 35 km2. Op de wikipedia pagina van de veel gebruikte Grad-raketten staat het volgende over de range:
Luchtbrug, het zijn nu 2 C130's van Nederland en 2 C17's van Australiëquote:Op maandag 28 juli 2014 14:32 schreef Greys het volgende:
Niet terug gelezen vandaag, maar wat gaat KLu C130 Hercules in Oekraïne doen?
Maar 20 enkele aanwijzingen dat het een raket was zijn, samen wel sterk bewijs daarvoorquote:Op maandag 28 juli 2014 14:45 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Kiev zegt zoveel. Ik twijfel er niet aan dat het een raket was, maar de zwarte doos heeft dat niet bevestigd, en kan dat ook niet bevestigen. CBS schreef "is consistent with", en meer dan dat kan je ook niet afleiden uit een plots wegvallen van de luchtdruk.
quote:ma 28 jul 2014, 14:45
|
lees voor
Kiev meldt veroveringen rond rampgebied
KIEV -
Oekraïense militairen hebben verscheidene plaatsjes rond de rampplek van vlucht MH17 veroverd op de rebellen. Dat meldde het perscentrum voor de antiterreuroperatie maandag. De stad Debalcevo, de strategisch belangrijke heuvel Saur-Mogila, Sjachtarsk en Torez zouden zijn ingenomen. Vanuit die laatste plaats gingen de stoffelijke resten van veel inzittenden van de Boeing 777 per trein naar Charkov. In de nabijgelegen plaats Snizjne zou stevig worden gevochten.
Internationale onderzoekers, onder wie ook leden van het Landelijk Team Forensische Opsporing en marechaussees, gingen maandag op weg naar de rampplek. Ze keerden echter onverrichter zake terug. Door de gevechten was het te gevaarlijk.
De rebellen in Donetsk gaven later op de dag toe de controle over een deel van het rampgebied te hebben verloren aan het Oekraïense regeringsleger.
bronquote:Psychische hulp na werk rampplek
Toegevoegd: maandag 28 jul 2014, 14:51
Politie en defensiemedewerkers in Oekraïne krijgen meteen psychische bijstand na terugkeer van de rampplek van MH17. Dat zegt commandant der Strijdkrachten Middendorp in een briefing met de Tweede Kamer.
Volgens Middendorp is de waardering zeer groot voor alle mensen die bezig zijn om de stoffelijke resten en de spullen van slachtoffers naar Nederland te krijgen. "Het is zeer ingrijpend werk, dat niemand onberoerd laat. Iedereen is tot het bot gemotiveerd om stoffelijke resten over te brengen, dit gebeurt in goed teamverband met Australië en Maleisië."
Met geen pen te beschrijven
Korpschef van de nationale politie Gerard Bouman, zegt dat "met geen pen te beschrijven is" wat onderzoekers in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum aantreffen. Maar volgens is hem geen moeite om mensen te vinden die willen helpen, omdat ook in het zwaarst denkbare scenario iedereen bereid is alles te doen wat nodig is.
Zeer klein. Maar op npo nieuws is nu een live uitzending die wel aardig interessant is. Het is afschuwelijk dat wilde dieren daar hoogstwaarschijnlijk rondgelopen hebben, met alle gevolgen van dien. Gruwelijk voor de nabestaanden.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:53 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Hoe groot denken jullie dat de kans is dat de overige slachtoffers naar Nederland komen? Hoop is zo niet echt groot (vind ik dan).
Inderdaadquote:Op maandag 28 juli 2014 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Herdenkingsconcert voor slachtoffers MH17![]()
![]()
.
Oh? Ik kan het live niet volgen helaas. Maar het gaat dus over dat de lichamen wellicht zijn aangetast door wilde dieren?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:03 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Zeer klein. Maar op npo nieuws is nu een live uitzending die wel aardig interessant is. Het is afschuwelijk dat wilde dieren daar hoogstwaarschijnlijk rondgelopen hebben, met alle gevolgen van dien. Gruwelijk voor de nabestaanden.
quote:Op maandag 28 juli 2014 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
.
Heb je al zo'n dramatische gebeurtenis achter de rug, komen Nick en Simon ook nog eens voor je zingenquote:'die vandaag ook nog ‘grote namen’ als Marco Borsato, Nick en Simon en Guus Meeuwis hoopt te strikken.'
Dubbel genaaid, is je geliefde dood, moet je nog naar het gekweel van Nick en Simon luisteren. Ongetwijfeld komt Jett Rebel of een of andere 'beste singer/songwriter van NL' ook nogquote:Op maandag 28 juli 2014 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
![]()
![]()
En dan die artiesten die er komen.....![]()
![]()
Ik vind stille tochten al niet zo, maar begrijp dat er behoefte aan is.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
.
.... Zo gaan we tegenwoordig overal mee om, volgens mij. Altijd maar een concert ervoor. Onzin.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
.
De eerste indianen zagen dat als onderdeel van de kringloop des levens.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:03 schreef empa1010 het volgende:
Zeer klein. Maar op npo nieuws is nu een live uitzending die wel aardig interessant is. Het is afschuwelijk dat wilde dieren daar hoogstwaarschijnlijk rondgelopen hebben, met alle gevolgen van dien. Gruwelijk voor de nabestaanden.
Je bent duidelijk geen fan. Prima, kijk dan niet. Waarom je eigen frustraties zo op anderen projecteren?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:26 schreef Felixa het volgende:
Tenenkrommend, zo'n herdenkingsconcert. Ik kan me ook niet voorstellen dat nabestaanden daar op zitten te wachten. Überhaupt al niet, laat staan zo kort na de ramp. Dat wordt vast een dag met allerlei zoetsappige liedjes en dito toespraken doordrenkt met valse sentimenten.
Ik ga ook absoluut niet kijken.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bent duidelijk geen fan. Prima, kijk dan niet. Waarom je eigen frustraties zo op anderen projecteren?
Ik denk dat de regering in de Oekraïne andere prioriteiten heeft op dit moment. Heel het land kan psychische hulp gebruiken.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:02 schreef Felixa het volgende:
[..]
bron
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik hoop dat de bevolking (t.z.t.) daar ook iets van psychische hulp krijgt aangeboden. Wat die hebben gezien is natuurlijk ook niet niks.
CSI-syndroom. Binnen een uurtje moet het wel lukken om alle identificaties klaar te hebben.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:30 schreef DeJori het volgende:
Bontes wil graag een inschatting van hoeveel Nederlandse lichamen er nog op de crashsite liggen. Niet om die man de hele tijd uit af te zeiken, maar hoe heeft hij in gedachten dat ze dat moeten weten?
Ik heb er geen problemen mee hoor, alleen een jaarlijks terugkerend gebeuren hiervan te maken is te veel van het goede.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:26 schreef Felixa het volgende:
Tenenkrommend, zo'n herdenkingsconcert. Ik kan me ook niet voorstellen dat nabestaanden daar op zitten te wachten. Überhaupt al niet, laat staan zo kort na de ramp. Dat wordt vast een dag met allerlei zoetsappige liedjes en dito toespraken doordrenkt met valse sentimenten.
Sja, ik snap half FOK! niet (SHO, UTO, ESF), maar ik laat die mensen lekker met hun hobbies.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:33 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik ga ook absoluut niet kijken.
Ik snap gewoon werkelijk niet dat zoiets wordt georganiseerd.
198 onschuldige burgerdoden in een militair conflict waar ze niets mee te maken hadden herdenken "is" teveel van het goede?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee hoor, alleen een jaarlijks terugkerend gebeuren hiervan te maken is te veel van het goede.
twitter:Politie twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:34:32#MH17 Press meeting at 19.00hrs by the head of the mission in Ukraine, Pieter Jan Aalbersberg, at Radisson Blue Hotel in Kiev reageer retweet
Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef dat het jaarlijks terugkeren van een concert voor deze gelegenheid te veel van het goede is. Niet het concert zelf.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
198 onschuldige burgerdoden in een militair conflict waar ze niets mee te maken hadden herdenken "is" teveel van het goede?
Ja, dat vind jij inderdaad. Is is nogal een uitspraak.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef dat het jaarlijks terugkeren van een concert voor deze gelegenheid te veel van het goede is. Niet het concert zelf.
Bizar verhaal.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Schrijf ik dat ik er last van zou hebben als het elk jaar zou gebeuren? Dat is me nogal een uitspraak zeg.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij inderdaad. Is is nogal een uitspraak.
Als mensen dat jaarlijks willen herdenken, en jij en ik niet, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden? Laat die mensen lekker, het is toch niet zo dat jij last hebt van die herdenkingen?
Als je ook maar een beetje het nieuws volgt kun je daar zo uit opmaken dat daar op dit moment geen zinnige inschatting van te maken valt. Heeft die man überhaupt wel nagedacht over zijn vragen?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:30 schreef DeJori het volgende:
Bontes wil graag een inschatting van hoeveel Nederlandse lichamen er nog op de crashsite liggen. Niet om die man de hele tijd uit af te zeiken, maar hoe heeft hij in gedachten dat ze dat moeten weten?
Waarom "is het dan teveel van het goede"? Waarom wil jij dat voor die mensen bepalen? Als je zelf die jaarlijkse herdenking niet zou meevieren.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Schrijf ik dat ik er last van zou hebben als het elk jaar zou gebeuren? Dat is me nogal een uitspraak zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |