Het is een heftige week geweest met veel emoties maar het is wel belangrijk om er nu ook langzaam wat afstand van te nemen -hoe moeilijk dat ook is. Dit proces zal een stuk makkelijker gaan als de media er de komende tijd steeds minder aandacht aan gaat bestedenquote:Op maandag 28 juli 2014 22:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je in de sociale media soms ook leest wat vrienden en bekenden over slachtoffers zeggen gaat soms door merg en been. Veel meer dan bij rampen uit het verleden leer je op die manier mensen kennen. Ik ken niemand van de slachtoffers persoonlijk maar het zijn niet meer echt "namen" en "nummers" meer voor me (wat slachtoffers vroeger vaak wel waren). Veel meer dan bij eerdere rampen waarbij Nederlanders betrokken waren kost het me moeite om afstand te nemen. Ik schaam me daar een beetje voor maar het is oprecht pijnlijk.
Heb het filmpje zelf eigenlijk niet bekekenquote:Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een hoop bullshit in 14 minuten zeg
Bedankt!quote:Op maandag 28 juli 2014 23:37 schreef somoht het volgende:
[..]
Flightaware werkt volgens mij net als Flightradar24 maar heeft volgens mij een stuk minder stations op de grond. Daar komt het hele bullshit verhaal van die "noordelijke" lijn omdat ze op grote stukken gewoon rechte lijnen trekken. Flightradar24 heeft een stuk meer basistations (meestal vrijwiligers op de grond met een stuk hardware) waardoor je stuk preciezer kan checken waar ie vloog.
Tenslotte kun je op http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17/#39619a5 alle gearchiveerde tracks checken. Dan kun je zelf vaststellen dat de verhalen over lager en anders vliegen bullshit zijn. En ja niet elke dag is er over Donetsk gevlogen maar dat ligt allemaal aan het weer.
MH17 op de fatale dag continu een cruise-altitude van 33.000 voet heeft gevlogen en dat het diezelfde hoogte en route vaak genomen is. Ook ver voordat de separatisten uberhaupt dit soort wapentuig had.
oh dat.... ja dat weet ik ook niet hoor, tis een aparte speech maar meer kan ik daar niet van maken en dat was ik ook niet van planquote:Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef remlof het volgende:
[..]
5 minuten Lagarde over numerologie om daaruit de conclusie te trekken dat ze toen al voornemens waren om Rusland uit de G8 te trappen, kom op zeg
Je kan de gevolgde route op alle dagen van de week ervoor nakijken. Alleen op 12 juli ging hij net iets zuidelijker. Net aan de zuidkant van Donetsk. Maar op de andere dagen dezelfde route als de rampvlucht. (Die route ligt dicht bij de grootcircel tussen Amst. en Kuala Lumpur. dus de kortste weg)quote:Op maandag 28 juli 2014 23:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik zie op flightradar24 wel de route die een vliegtuig heeft afgelegd, maar hoe zie ik de geplande route, maw het ingediende flightplan?
Is anders nogal moeilijk om na te gaan of ie van die route is afgeweken, nee?
Sowieso om misselijk van te worden al die idioten die in die bullshit gelovenquote:Op maandag 28 juli 2014 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het aluhoedjes biased bullshit.
Maar goed ieder z'n ding.
Je kunt niet ontkennen dat er in de media een vrij eenzijdig beeld wordt geschetst van de situatie. Dat dergelijke zaken gepresenteerd worden naast samenzweringstheorieen vind ik jammer.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het aluhoedjes biased bullshit.
Maar goed ieder z'n ding.
Dit is de grootse onzin wat ik tot nu toe ben tegengekomen:quote:Op maandag 28 juli 2014 23:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sowieso om misselijk van te worden al die idioten die in die bullshit geloven
Minder aandacht misschien. Maar wel genoeg om het te blijven herinneren. Anders zorgt die teringbende er daar wel voor. Dan weer wel, dan weer niet, wel, niet, wel, niet. Net een open wond waar iedere keer wat zout in wordt gegooid. En dan heb ik het niet eens over de crash zelf, maar meer over wat er daarna gaande was en nu nog.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:38 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Het is een heftige week geweest met veel emoties maar het is wel belangrijk om er nu ook langzaam wat afstand van te nemen- hoe moeilijk dat ook is. Dit proces zal een stuk makkelijker gaan als de media er de komende tijd steeds minder aandacht aan gaat bestededen.
Zie het als een voordeel. Namelijk vrijheid van meningsuiting. Ik stoor me er niet aan. Ieder zijn ding.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sowieso om misselijk van te worden al die idioten die in die bullshit geloven
Natuurlijk bestaan samenzweringen. Het verhaal van de massavernietigingswapens in Irak, die binnen 19 minuten Londen konden vernietigen was gewoon een bedachte leugen om een reden te hebben een oorlog te beginnen. Ook kun je de Wanseeconferentie gerust een samenzwering noemen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:44 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat er in de media een vrij eenzijdig beeld wordt geschetst van de situatie. Dat dergelijke zaken gepresenteerd worden naast samenzweringstheorieen vind ik jammer.
Ik vind het verspreiden van misinformatie in zo'n zaak als deze een heel kwalijke zaak.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zie het als een voordeel. Namelijk vrijheid van meningsuiting. Ik stoor me er niet aan. Ieder zijn ding.
Oh die bestaan ook zeker, maar wat jij zegt idd. Begrijp alleen niet wat je met je laatste twee zinnen bedoelt.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan samenzweringen. Het verhaal van de massavernietigingswapens in Irak, die binnen 19 minuten Londen konden vernietigen was gewoon een bedachte leugen om een reden te hebben een oorlog te beginnen. Ook kun je de Wanseeconferentie gerust een samenzwering noemen.
Maar de theorieen waar nu mee gekomen wordt: er waren enkel lijken aan boord, van te voren opgegraven, etc etc. , dat is toch klinkklare onzin. Mensen die er geen moeite mee hebben zoiets te doen hebben er ook geen moeite mee om gewoon een vliegtuig neer te laten halen. En met minder kans op ontdekking.
Als je de overheid laat bepalen wat misinformatie is en wat niet dan heb je min of meer een totalitaire staat gemaakt! Dus je moet de vrijheid van meningsuiting respecteren. En op de koop toenemen dat er dan gekkies rondlopen met de wildste theorieën.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:47 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik vind het verspreiden van misinformatie in zo'n zaak als deze een heel kwalijke zaak.
Van mij mag het bestraft worden.
Misinformatie vind je overal en ook aan beide kanten van dit conflict Of voorgaande conflicten.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:47 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik vind het verspreiden van misinformatie in zo'n zaak als deze een heel kwalijke zaak.
Van mij mag het bestraft worden.
Oekraine kan me aan mijn reet roesten, duidelijkheid over de ramp en zo veel mogelijk overschotten terug is juist wat nu belangrijk is, en ik kan er niet bij dat we zo laconiek worden.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Er zijn belangrijkere zaken dan het vliegtuig, Oekraïne staat op het punt de oorlog te winnen, dan maakt het niet uit of de resterende lichamen gedeeltelijk of geheel ontbonden zijn.
Sorry dat ik het zeg Happel, maar een ontploffing, het compleet uit elkaar vallen van zo'n groot toestel een val van 10km... Met alle respect, maar het zou opzich al een wonder zijn wanneer iemand ook maar in een deel op de grond zou liggen.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:13 schreef Happel het volgende:
Gezellig bericht verkondigd iemand in Nieuwsuur. In de meeste lijkzakken zitten gewoon stukken mens, dus de vraag is maar of alles al gevonden is.
Sowieso ook eerst hoog van de toren schreeuwen en nu terugkrabbelen en bij elke scheet weer terug naar Donetsk.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef Andromache het volgende:
[..]
Oekraine kan me aan mijn reet roesten, duidelijkheid over de ramp en zo veel mogelijk overschotten terug is juist wat nu belangrijk is, en ik kan er niet bij dat we zo laconiek worden.
Dagelijks ging de 016 heen en de 017 terug. Zelfde toestel op de datum.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:29 schreef barthol het volgende:
[..]
Klopt, het was niet uit koers. Trouwens hetzelfde toestel (9M-MRD) wat neergeschoten is heeft die ochtend om 01:30 UTC bijna exact over dezelfde locatie gevlogen, maar dan in de andere richting en dan als MH-16 (Kuala Lumpur -> Amsterdam)
[ afbeelding ]
Ik zag een foto van een lichaam dat nog in een vliegtuigstoel zat/lag. Het opmerkelijke was dat de persoon zijn veiligheidsriem omhad. Tijdens een vlucht maken de meeste mensen deze los na het opstijgen en doen hem weer vast voor het landen. Zou dit kunnen betekenen dat mensen zich bewust waren van de situatie? Het blijft maar door mijn hoofd spoken.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg Happel, maar een ontploffing, het compleet uit elkaar vallen van zo'n groot toestel een val van 10km... Met alle respect, maar het zou opzich al een wonder zijn wanneer iemand ook maar in een deel op de grond zou liggen.
Mensen kunnen ook totaal verpulvert zijn in de ontploffing van de raket zelf, of de ontploffing van beneden. Wat in ieder geval, volgens de beelden, groot genoeg en waarschijnlijk dus ook heet genoeg om dat te kunnen doen.
Ik zou er niet van op kijken als 70 tot 100 mensen helemaal niet worden teruggevonden.
Nou, heb er een hoop bekeken, en de gecrashte vlucht is de enige waarbij de route precies door het cirkeltje van Horlivka gaat. Alle andere vlogen zuidelijker.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Je kan de gevolgde route op alle dagen van de week ervoor nakijken. Alleen op 12 juli ging hij net iets zuidelijker. Net aan de zuidkant van Donetsk. Maar op de andere dagen dezelfde route als de rampvlucht. (Die route ligt dicht bij de grootcircel tussen Amst. en Kuala Lumpur. dus de kortste weg)
Er zijn er zat die hem gewoon omlaten. Doe ik ook als ik ga pitten. Om vast te blijven zitten bij turbulentie.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Ik zag een foto van een lichaam dat nog in een vliegtuigstoel zat/lag. Het opmerkelijke was dat de persoon zijn veiligheidsriem omhad. Tijdens een vlucht maken de meeste mensen deze los na het opstijgen en doen hem weer vast voor het landen. Zou dit kunnen beteken dat mensen zich bewust waren van de situatie? Het blijft maar door mijn hoofd spoken.
Dit.quote:
Nee.. zoals al eerder hier gezegd houden veel mensen tijdens een vlucht hun riem om. Doe ik zelf nooit, maar er schijnen veel mensen te zijn die dit doen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Ik zag een foto van een lichaam dat nog in een vliegtuigstoel zat/lag. Het opmerkelijke was dat de persoon zijn veiligheidsriem omhad. Tijdens een vlucht maken de meeste mensen deze los na het opstijgen en doen hem weer vast voor het landen. Zou dit kunnen betekenen dat mensen zich bewust waren van de situatie? Het blijft maar door mijn hoofd spoken.
In het geval van een misdaad of een misdrijf opzettelijk leugens vertellen of met misinformatie mensen op het verkeerde been proberen te zetten, Mag van mij keihard aangepakt worden.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je de overheid laat bepalen wat misinformatie is en wat niet dan heb je min of meer een totalitaire staat gemaakt! Dus je moet de vrijheid van meningsuiting respecteren. En op de koop toenemen dat er dan gekkies rondlopen met de wildste theorieën.
quote:Op maandag 28 juli 2014 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zijn er zat die hem gewoon omlaten. Doe ik ook als ik ga pitten. Om vast te blijven zitten bij turbulentie.
Oke, dat geeft weer hoop.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. zoals al eerder hier gezegd houden veel mensen tijdens een vlucht hun riem om. Doe ik zelf nooit, maar er schijnen veel mensen te zijn die dit doen.
Gaan hele regeringen dan voor schut, of hoe moet ik dat zien?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:00 schreef barthol het volgende:
[..]
In het geval van een misdaad of een misdrijf opzettelijk leugens vertellen of met misinformatie mensen op het verkeerde been proberen te zetten, Mag van mij keihard aangepakt worden.
Mensen verantwoordelijk maken en verantwoordelijk houden voor de de informatie die ze verspreiden.
Voor de juistheid ervan.
Die z.g.n. vrijheid van meningsuiting is overrated in mijn ogen, tenminste als het om misdrijven en misdaden gaat.
De gasten die dat filmpje hebben gemaakt doen precies hetzelfde, alleen volgens hen is alles de schuld van het westen en zijn de Russen het braafste jongetje van de klasquote:Op maandag 28 juli 2014 23:44 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat er in de media een vrij eenzijdig beeld wordt geschetst van de situatie. Dat dergelijke zaken gepresenteerd worden naast samenzweringstheorieen vind ik jammer.
Verschrikkelijk ja, het laat me maar niet los. Het word echt tijd om dit een plekje te geven en over te gaan tot de orde van de dag.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En heel naar om over na te denken, achterin rechts zouden best mensen kunnen zitten die het heel bewust hebben meegemaakt.
Waarom laat het jou niet los? Heb je familie verloren op deze vlucht?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:16 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk ja, het laat me maar niet los. Het word echt tijd om dit een plekje te geven en over te gaan tot de orde van de dag.
Nee maar het heeft me erg geraakt, net als velen hier.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:19 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Waarom laat het jou niet los? Heb je familie verloren op deze vlucht?
Ook als je niet direct familie of vrienden hebt verloren dan kan dit je toch erg aangrijpen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:19 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Waarom laat het jou niet los? Heb je familie verloren op deze vlucht?
Een soort "Loose Change" al?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:04 schreef Bredemug het volgende:
Erg goede samenvatting, vragen en goede kritiek over het gehele propaganda gedoe omtrent MH17. Gozer legt het hele plaatje duidelijk uit.
Het bekijken van lichamen en slachtoffers en hun achtergrond napluizen. Een tip. Niet doen. Zeker al als je al geen sterke maag hebt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook als je niet direct familie of vrienden hebt verloren dan kan dit je toch erg aangrijpen?
Ik heb hier paar dagen op een linkje gedrukt en slachtoffers gezien, tja dan ga je je wel voorstellen hoe het moet zijn geweest...
Moet je ook niet doen idd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het bekijken van lichamen en slachtoffers en hun achtergrond napluizen. Een tip. Niet doen. Zeker al als je al geen sterke maag hebt.
Ik zag de eerste vlucht terug . Dat raakt enorm. Daarna laat ik het wat los.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook als je niet direct familie of vrienden hebt verloren dan kan dit je toch erg aangrijpen?
Ik heb hier paar dagen op een linkje gedrukt en slachtoffers gezien, tja dan ga je je wel voorstellen hoe het moet zijn geweest...
Dat was ook mooi. Nu gaat het vooral om politiek en een Rutte die iets harder dingen heeft gezegd dan hij waar kan maken. Domquote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:31 schreef Loekie1 het volgende:
Zoals Nederland één was in het medeleven, zie ik alle slachtoffers van de ramp ook als één. Degenen die teruggebracht zijn, vertegenwoordigen ook degenen die nog achtergebleven zijn. Niettemin zou het wel heel prettig zijn als alle lichamen geborgen konden worden.
Bij K&vdB is er een directe nabestaande (Don Vleesenbeek) die zegt dat als het niet anders kan de broer daar dan ligt. (Zijn ouders zeiden dit tegen hem). En dat het niet goed zou zijn dat er nog meer body bags, maar dan van kmars naar Nederland moeten komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:31 schreef Loekie1 het volgende:
Zoals Nederland één was in het medeleven, zie ik alle slachtoffers van de ramp ook als één. Degenen die teruggebracht zijn, vertegenwoordigen ook degenen die nog achtergebleven zijn. Niettemin zou het wel heel prettig zijn als alle lichamen geborgen konden worden.
Als niet direct nabestaande kun je dit makkelijker los laten natuurlijk, maar we zijn niet allemaal zo cynisch of afgestompt dat dit je niets doet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:30 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik zag de eerste vlucht terug . Dat raakt enorm. Daarna laat ik het wat los.
Ben jij een nabestaande? IK niet. Ik heb wel erger gezien. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet raakt dus......quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als niet direct nabestaande kun je dit makkelijker los laten natuurlijk, maar we zijn niet allemaal zo cynisch of afgestompt dat dit je niets doet.
Wat is de bedoeling?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:44 schreef ellevehC86 het volgende:
Zo!, Brief naar Buitenlandse Zaken klaar, op een enkel detail na, kan morgen/overmorgen verstuurd worden.
was voor degenen die op de hoogte gehouden wilden worden
Nee, ik ben geen nabestaande (Ik begrijp ook niet hoe ik geregeld hoor dat iedereen via via wel iemand kent... ons land is misschien wel klein, maar telt wel ruim 16 miljoen inwoners.... Overigens die broer van die nabestaande op K&vdB werkte wel ongeveer 500m van ons huis vandaan...)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:39 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ben jij een nabestaande? IK niet. Ik heb wel erger gezien. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet raakt dus......
Mooi stuk op de FP, complimenten! Ik heb het hele stuk over die brief gemist, is dat terug te lezen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:44 schreef ellevehC86 het volgende:
Zo!, Brief naar Buitenlandse Zaken klaar, op een enkel detail na, kan morgen/overmorgen verstuurd worden.
was voor degenen die op de hoogte gehouden wilden worden
Dus laat ik het net als jij deels los.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen nabestaande (Ik begrijp ook niet hoe ik geregeld hoor dat iedereen via via wel iemand kent... ons land is misschien wel klein, maar telt wel ruim 16 miljoen inwoners.... Overigens die broer van die nabestaande op K&vdB werkte wel ongeveer 500m van ons huis vandaan...)
hahaha, bedankt, nee, de brief is nog niet openbaar, En het initiatief wordt FOK!-breed gedragen, dus ik laat een eventuele publicatie over aan de Crew. Het betreft in ieder geval een humanitaire hulpaanvraag bewoners crash-site Oekraine.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:46 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Mooi stuk op de FP, complimenten! Ik heb het hele stuk over die brief gemist, is dat terug te lezen?
Ja, maar niet iedereen doet op dezelfde manier, mensen die niet direct nabestaande zijn, hebben dezelfde voorstellingen over wat er de laatste seconden of ruim minuut is gebeurd. Dat is nu eenmaal de empathie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:47 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dus laat ik het net als jij deels los.
Ik hoefde nog geen kopie hoorquote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
hahaha, bedankt, nee, de brief is nog niet openbaar, En het initiatief wordt FOK!-breed gedragen, dus ik laat een eventuele publicatie over aan de Crew. Het betreft in ieder geval een humanitaire hulpaanvraag bewoners crash-site Oekraine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |