abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2014 @ 19:37:50 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142823454
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "is het dan teveel van het goede"? Waarom wil jij dat voor die mensen bepalen? Als je zelf die jaarlijkse herdenking niet zou meevieren.
Voor die mensen? Voor welke mensen eigenlijk?

Hebben de nabestaanden er om gevraagd? Hebben de nabestaanden wel gratis toegang of moeten ze straks ook dik betalen om bij een herdenkingsconcert voor hun eigen familie te zijn?

Wie heeft hier belang bij en wat is dat belang?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142823502
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef Leandra het volgende:
Hebben de nabestaanden er om gevraagd? Hebben de nabestaanden wel gratis toegang of moeten ze straks ook dik betalen om bij een herdenkingsconcert voor hun eigen familie te zijn?
Dat vind ik tenminste relevante vragen. Het ging mij om het algemene, wat je veel op FOK! ziet. Zij moeten niet zus of zo doen, want dat "is walgelijk/onrespectvol/whatever"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 juli 2014 @ 19:48:59 #203
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_142823870
quote:
Mooi gemaakt. Beetje lang, ben pas op de helft. Het gevaar bestaat wel dat je in een bepaalde denkrichting gestuurd wordt, als alles zo hapklaar en in elkaar passend wordt gepresenteerd. (Terwijl er nog zoveel info ontbreekt).
pi_142823904
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef Felixa het volgende:
Aparte fotoserie van The New York Times, over woningen en werkplekken van een aantal slachtoffers:

The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash
Heel appart ja.. op zichzelf zeggen die fotos niet zoveel, maar doordat je de achtergrond weet...
Echt heel raar
Woord.
pi_142824373
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik tenminste relevante vragen. Het ging mij om het algemene, wat je veel op FOK! ziet. Zij moeten niet zus of zo doen, want dat "is walgelijk/onrespectvol/whatever"
Dat concert......ik moet ook toegeven......al zal er best wel weer ergens een goed doel genoemd worden......vind ik eerlijk gezegd uitbuiting van deze ramp, beetje Amerikaans aanvoelend.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142824434
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat concert......ik moet ook toegeven......al zal er best wel weer ergens een goed doel genoemd worden......vind ik eerlijk gezegd uitbuiting van deze ramp, beetje Amerikaans aanvoelend.
Kan ik inkomen, helemaal na de terechte vragen van Leandra.

Neem wel aan dat je VSAmerikaans bedoelt. Die Boston Strong Bullshit bijvoorbeeld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142824532
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan ik inkomen, helemaal na de terechte vragen van Leandra.

Neem wel aan dat je VSAmerikaans bedoelt. Die Boston Strong Bullshit bijvoorbeeld.
Precies

Erger nog, als nabestaande zou ik beledigd zijn dat een evenementenorganisatie meeleunt op de naam van deze ramp.

Zal ik anders ook eens bij het Gelredome informeren over een 9/11 of Holocaustconcert?, zou dat net zo positief worden ontvangen?

Goed, ik overdrijf het misschien een beetje, maar ik heb er gewoon een wrange smaak van.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  maandag 28 juli 2014 @ 20:10:20 #208
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_142824742
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:04 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Precies

Erger nog, als nabestaande zou ik beledigd zijn dat een evenementenorganisatie meeleunt op de naam van deze ramp.

Zal ik anders ook eens bij het Gelredome informeren over een 9/11 of Holocaustconcert?, zou dat net zo positief worden ontvangen?

Goed, ik overdrijf het misschien een beetje, maar ik heb er gewoon een wrange smaak van.
Holocaustconcert? Met Tokio Hotel als hoofdact? Nee dank je :{
pi_142824762
Kunnen ze niet eens met dit soort ideeen wachten tot alle slachtoffers begraven zijn?
pi_142824829
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:10 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Holocaustconcert? Met Tokio Hotel als hoofdact? Nee dank je :{
Ja, of Landser ofzo :')
pi_142824922
The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash.

Wel sentimenteel-Amerikaans natuurlijk, maar met instemming van de nabestaanden (ten minste, dat neem ik natuurljk aan als je ziet waar deze foto's zijn gemaakt). Mooi gedaan wel.
  maandag 28 juli 2014 @ 21:05:43 #212
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142826854
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:15 schreef El_jefe07 het volgende:
The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash.

Wel sentimenteel-Amerikaans natuurlijk, maar met instemming van de nabestaanden (ten minste, dat neem ik natuurljk aan als je ziet waar deze foto's zijn gemaakt). Mooi gedaan wel.
Dit vangt de emotie op de goede manier, waar het op tv voorlezen uit een dagboek dat dus niet deed :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 28 juli 2014 @ 21:37:15 #213
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142828101
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef Felixa het volgende:
Aparte fotoserie van The New York Times, over woningen en werkplekken van een aantal slachtoffers:

The Empty Spaces Left Behind by Malaysia Airlines Crash
Kippenvel. ;(

Dagelijks kom ik, wanneer ik naar mijn werk fiets, 2x langs het verlaten huis van een van de slachtoffers (met heel veel bloemen ervoor). Iedere keer weer krijg ik er een heel naar gevoel van in mijn onderbuik.
pi_142828819
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog helemaal niets bereikt en we gaan ook gewoon geen ene flikker bereiken :)
Integendeel, dit is een van de meest leerzame periodes van mijn leven.
  maandag 28 juli 2014 @ 21:58:15 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_142829096
Wat gebeurd er met/voor slachtoffers die niet geïdentificeerd (kunnen) worden ?
Hoe lang duurt het voor dat die officieel overleden/dood (zullen) worden verklaard ?

Wat mij ook erg lastig lijkt te gaan worden is dat er resten van verschillende mensen in één lijkzak (b)lijken te zitten.

Het lijkt mij verschrikkelijk om als nabestaande een mogelijk (zeer) lange periode, geen of nooit zekerheid te hebben, Ik vermoed dat dit i.c.m. de onfrisse situatie nog lang gevolgen zal gaan hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_142829320
Erg goede samenvatting, vragen en goede kritiek over het gehele propaganda gedoe omtrent MH17. Gozer legt het hele plaatje duidelijk uit.

''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142829385
quote:
4s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:58 schreef Vallon het volgende:
Wat gebeurd er met/voor slachtoffers die niet geïdentificeerd (kunnen) worden ?
Ik ga er niet vanuit dat er van iemand helemaal niets meer wordt gevonden. Botten, tanden... Er is altijd wel iets.
quote:
Hoe lang duurt het voor dat die officieel overleden/dood (zullen) worden verklaard ?
Zie vorig antwoord.
quote:
Wat mij ook erg lastig lijkt te gaan worden is dat er resten van verschillende mensen in één lijkzak (b)lijken te zitten.
Dna test op alle delen.
quote:
Het lijkt mij verschrikkelijk om als nabestaande een mogelijk (zeer) lange periode, geen of nooit zekerheid te hebben, Ik vermoed dat dit i.c.m. de onfrisse situatie nog lang gevolgen zal gaan hebben.
Opentrappen van een open deur.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142829519
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:04 schreef Bredemug het volgende:
Erg goede samenvatting, vragen en goede kritiek over het gehele propaganda gedoe omtrent MH17. Gozer legt het hele plaatje duidelijk uit.

De toon in de media, maar ook hier verbazen me ook.

Er is reden genoeg voorzichtig te zijn in plaats van alles maar voor zoete koek aan te nemen. Helaas zien we een haatcultuurtje ontstaan door de vrij eenzijdige berichtgeving. Gevaarlijk als je het mij vraagt. Ik geloof in ieder geval weinig tot niets, tot er fatsoenlijk bewijs is geleverd dat door onafhankelijke experts is bekrachtigd.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:10:24 #219
38114 beantherio
pi_142829564
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:29 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Nee, je bent niet de enige.

Ik vraag me óók af waarom deze tragedie zo'n enorme impact heeft op de meeste van ons. Het is een combinatie van meerdere factoren: de slachtoffers hebben allemaal een gezicht dankzij social media/internet. Ook de gevonden Nederlandse spullen zoals boeken, paspoorten,t-shirts met daarop "I love Amsterdam" etc. maken het allemaal 'echt'. En dan zijn er de foto's en video's van de lichamen....

Deze ramp is een nationaal trauma. Hopelijk zal de berichtgeving de komende dagen/weken minder worden en kunnen we het met zijn allen een plekje geven. Het leven gaat immers door: gelukkig maar.
Wat je in de sociale media soms ook leest wat vrienden en bekenden over slachtoffers zeggen gaat soms door merg en been. Veel meer dan bij rampen uit het verleden leer je op die manier mensen kennen. Ik ken niemand van de slachtoffers persoonlijk maar het zijn niet meer echt "namen" en "nummers" meer voor me (wat slachtoffers vroeger vaak wel waren). Veel meer dan bij eerdere rampen waarbij Nederlanders betrokken waren kost het me moeite om afstand te nemen. Ik schaam me daar een beetje voor maar het is oprecht pijnlijk.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:13:29 #220
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142829705
Gezellig bericht verkondigd iemand in Nieuwsuur. In de meeste lijkzakken zitten gewoon stukken mens, dus de vraag is maar of alles al gevonden is.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142829828
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:13 schreef Happel het volgende:
Gezellig bericht verkondigd iemand in Nieuwsuur. In de meeste lijkzakken zitten gewoon stukken mens, dus de vraag is maar of alles al gevonden is.
Dat is en was toch heel duidelijk vanaf het begin?
pi_142829932
quote:
Als je het aantal lijkkisten optelt en dat neerlegt naast het aantal passagiers + bemanning. Dan zal je zien dat het aantal kisten te laag is, en niet een beetje te laag
  maandag 28 juli 2014 @ 22:18:31 #223
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142829983
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Was mij niet bekend.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 28 juli 2014 @ 22:19:54 #224
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142830069
Ik snap het ook niet hoor. Eerst 100 topics hier op fok over de explosie, versnipperde lichamen, toegetakeld, ingewanden over het grasveld, etc. etc. en dan nu verbaasd zijn dat mensen in delen terugkomen? Er waren weinig andere opties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage maandag 28 juli 2014 @ 22:21:20 #225
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_142830154
quote:

Wel op een naargeestige manier met een erg sterk anti-Kiev/US standpunt. Tuurlijk draait het om geld, net als alles ter wereld overigens.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_142830310
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Was mij niet bekend.
Men weet niet precies nu wat er in die kisten zit.
pi_142830567
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wel op een naargeestige manier met een erg sterk anti-Kiev/US standpunt. Tuurlijk draait het om geld, net als alles ter wereld overigens.
Eensch, ik kom er niet doorheen.
Die video is zelf ook behoorlijk gekleurd, precies wat "ons" verweten wordt
  maandag 28 juli 2014 @ 22:31:20 #228
38114 beantherio
pi_142830686
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het ook niet hoor. Eerst 100 topics hier op fok over de explosie, versnipperde lichamen, toegetakeld, ingewanden over het grasveld, etc. etc. en dan nu verbaasd zijn dat mensen in delen terugkomen? Er waren weinig andere opties.
Het was inderdaad helaas te verwachten. Als een vliegtuig op 10 km hoogte uiteen getrokken wordt dan zullen er weinig lichamen heel blijven.

Het enige wat ik hoop is dat dit betekend dat er van meer slachtoffers 'iets' is om te identificeren en te begraven. Dat is heel bitter maar het is misschien iets wat de pijn van de nabestaanden iets kan verminderen.
pi_142831065
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

het was duidelijk dat er zakken waren met lichaamsdelen, niet dat het merendeel lichaamsdelen bevatten
pi_142831195
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je het aantal lijkkisten optelt en dat neerlegt naast het aantal passagiers + bemanning. Dan zal je zien dat het aantal kisten te laag is, en niet een beetje te laag
:') Snap je wel wat hij post, of niet?
pi_142831330
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:41 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

:') Snap je wel wat hij post, of niet?
Ja maar niet gelezen
En jij?
  maandag 28 juli 2014 @ 22:52:05 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142831725
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het was inderdaad helaas te verwachten. Als een vliegtuig op 10 km hoogte uiteen getrokken wordt dan zullen er weinig lichamen heel blijven.
de min 50 C - min 60C Maakt het mogelijk dat lichamen snel bevriezen en breken en in stukken aankomen beneden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 28 juli 2014 @ 22:57:36 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_142831977
quote:

Wat een hoop bullshit in 14 minuten zeg _O-
pi_142832042
quote:
Naar omstandigheden misschien goed juist...de kans dat er dan meer 'lichamen' al in NL zijn is dan aanwezig ( de kans op minder lichamen ook uiteraard ))

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de min 50 C - min 60C Maakt het mogelijk dat lichamen snel bevriezen en breken en in stukken aankomen beneden
Lijkt mij wel meevallen juist. Je lichaam is 37 graden he..dan bevries je niet instant.
pi_142832137
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Goeie argumenten, 10/10. Zou nog een keer lezen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142832183
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is helaas een nadeel van internet. Vroeger had je alleen de papieren media en kon je als lezer een ingezonden brief sturen. Als de redactie die goed of interessant vond, werd die geplaatst. Meer kreeg je niet mee van de mening van de doorsnee boeren lul.
Dankzij internet is er geen filter en kan zelfs de grootste debiel zijn onzin aan de wereld opdringen.
pi_142832347
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is helaas een nadeel van internet. Vroeger had je alleen de papieren media en kon je als lezer een ingezonden brief sturen. Als de redactie die goed of interessant vond, werd die geplaatst. Meer kreeg je niet mee van de mening van de doorsnee boeren lul.
Dankzij internet is er geen filter en kan zelfs de grootste debiel zijn onzin aan de wereld opdringen.
Wat een onzin, alles wordt dan gebaseerd op wat de redactie goed vindt. En waar geld een rol speelt, speelt macht ook altijd een rol. Daarbij is de lijn tussen objectiviteit en subjectiviteit erg klein. Internet geeft juist de kans om meerdere aspecten van een gezicht te bekijken.

Dat jij liever naar iemands linker wang kijkt wilt niet zeggen dat dat juist de waarheid is.
pi_142832649
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:04 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Wat een onzin, alles wordt dan gebaseerd op wat de redactie goed vindt. En waar geld een rol speelt, speelt macht ook altijd een rol. Daarbij is de lijn tussen objectiviteit en subjectiviteit erg klein. Internet geeft juist de kans om meerdere aspecten van een gezicht te bekijken.

Dat laatste klopt wel, maar het gaat wel ten koste van kwaliteit.. de meeste mensen zijn niet zo boeiend en hebben al helemaal niks zinnigs te zeggen.. alleen denken ze vaak zelf van wel en het resultaat is een oeverloze stroom treurigheid.. daarom zit ik ook niet op Twitter, dat zit vol met dat soort figuren. Niet dat mijn mening altijd zinnig is, en echt ergens verstand van hebben gebeurt niet zo snel..maar goed.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:11:12 #239
104871 remlof
Europees federalist
pi_142832705
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:00 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Goeie argumenten, 10/10. Zou nog een keer lezen.
5 minuten Lagarde over numerologie om daaruit de conclusie te trekken dat ze toen al voornemens waren om Rusland uit de G8 te trappen, kom op zeg :D
pi_142832927
quote:

Ik ben gestopt met kijken bij de onzinbewering dat het vliegtuig uit koers was. Onzin, en met de playback functie van flightradar24 heel gemakkelijk te bewijzen dat dat onzin is.
Die aluhoedjes met hun complot theoriën zijn heel vervelend, als het over deze tragedie gaat.
Verspreiden van misinformatie vind ik kwalijk.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')