abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142805796
Ik als burger vind ik het volstrekt walgelijk dat Oekraine het luchtruim openstelde voor ons vliegtuig, terwijl ze geheel op de hoogte waren van de feiten, en ik vind het eveneens volstrekt walgelijk dat ze nu voorkomen dat de laatste lichamen geborgen kunnen worden. Ik weet zeker dat veel meer mensen zo denken, maar mijn gevoelens worden door niemand vertolkt op de nationale tv.
Lichamen liggen onder de brokstukken. Dat kunnen er 3 zijn, maar ook 20. Het is logisch dat er lichamen onder brokstukken komen te liggen. Er is groot materieel nodig om die brokstukken van hun plaats te halen. Wie saboteert dat proces? Rusland? De Rebellen? Nee, de regering van Oekraine.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:01:48 #52
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805822
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het IMF betaald dat. Maar dat zijn in principe leningen. Verder kan er wel steun gegeven wonrden, maar dat loopt niet in de honderden miljarden. De Oekraine maakt geen deel uit van de EU en zal dat voorlopig ook niet doen.

[..]

Het is een politieke kwestie, niet een economische. Oekraine kan zijn eigen broek ophouden. Ze moeten eerder oppassen dat ze niet worden uitgebuit. Want westerse bedrijven zien mogelijkheden genoeg om de landbouwsector te moderniseren en de dienstensector over te nemen.

[..]

Dat is zwaar overdreven. Of beterm het is proapaganda van de (pro)Russen. Bij de verkiezingen haalde de groepering nauwelijks stemmen.

[..]

Dit is een complottheorie / zeer ongeloofwaardig.

[..]

Zij destabiliseren Oekraine. Daar wijst alles op. De leider die allemaal uit Rusland (m.n Moskou komen). De Briefings van Strelkov, de tweets van de pro-Russen over de transporten van wapens en mannen. Het enige dat tegen pleit is de hypocriete ontkenning van het Kremlin.

[..]

Dat is de prijs die je betaald voor je principes.

[..]

De Amerikaanse inlichtingen vertellen niemand iets nieuws die de ontwikkeling goed volgt.

[..]

Dat is de prijs die je betaald voor je principes.

[..]

Rusland heeft hetzelfde Olicharchen model dat in Oekraine al 23 jaar de economie bergafwaards help.

[..]

Nee, hij liegt.

[..]

De Duitser hebben Rusland tot nog toe de hand boven het hoofd gehouden. Dat is geen neutrale houding, maar een ontkenning van de feiten.
Hulde voor de moeite die je ervoor neemt, maar ik heb twijfel over je antwoorden. Laten we hier wel heel eerlijk over zijn: jij en ik kunnen zo onze inzichten hierover hebben en eindeloos over discussiëren. Echter: de feiten (als in: de werkelijke antwoorden op onderzoeksvragen) zullen we helaas nooit achterhalen. Dat de vragen relevant of koersbepalend zijn voor de Duitsers, acht ik zeer aannemelijk (laat ik bescheiden zijn).
pi_142805919
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:25 schreef Schurkenstaat het volgende:

- Is Poetin een betrouwbaar bondgenoot gebleken, afgegaan op de feiten?
Het antwoord hierop is eenduidig 'nee'. Hij gebruikt allerlei (legale) trucjes om iets anders te kunnen zeggen dan wat hij doet - dat speelde ook tijdens het Nederland-Ruslandjaar al. Dat is tactisch slim, maar als het één groot strategisch nadeel heeft, dan is het wel dat hij daarmee voor ons een onbetrouwbare, leugenachtige partij is. Het maakt het zinloos om met hem te onderhandelen en afspraken te maken; het enige dat werkt is om feiten te creëren die hem tot een bepaalde actie dwingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 11:05:45 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 11:05:31 #54
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142805929
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op de website van de Volkskrant stond gisteren in blokletters te lezen dat het Oekrainse leger aan het oprukken was.

Misschien daadwerkelijk de media volgen voordat je iets roept.
Die rukken niet op. De voorraden van de zgn. rebellen zijn eindeloos. Natuurlijk worden die gasten wel door Rusland gesteund. En actieve steun van Rusland betekent doorgaans een ijzersterke positie, in een militair conflict.
Rusland is een schaker, die hebben het gevolg van het gevolg allang uitgetekend. De Oekraïners gedragen zich opportunistisch. Dat gaat ze aan het einde van de rit de das omdoen. De MH17 is niet voor niets als game-changer gecreëerd/misbruikt (bron: eigen inzicht).
  maandag 28 juli 2014 @ 11:07:25 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142805972
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:00 schreef Loekie1 het volgende:
Ik als burger vind ik het volstrekt walgelijk dat Oekraine het luchtruim openstelde voor ons vliegtuig terwijl ze geheel op de hoogte waren van de feiten
Niet sloten, subtiel verschil. Overigens hadden ze wel vlak daarvoor de minimum cruising altitude opgehoogd.
quote:
en ik vind het eveneens volstrekt walgelijk dat ze nu voorkomen dat de laatste lichamen geborgen kunnen worden.
Want het ging wel lekker vlot toen we alleen met de separatisten van doen hadden?
quote:
Ik weet zeker dat veel meer mensen zo denken, maar mijn gevoelens worden door niemand vertolkt op de nationale tv.
Een (slecht geïnformeerde) minderheid, dan toch.
quote:
Lichamen liggen onder de brokstukken. Dat kunnen er 3 zijn, maar ook 20. Het is logisch dat er lichamen onder brokstukken komen te liggen. Er is groot materieel nodig om die brokstukken van hun plaats te halen. Wie saboteert dat proces? Rusland? De Rebellen? Nee, de regering van Oekraine.
Ok , hoe zie jij dit voor je? Waar gaat dat groot materieel vandaan komen?
Wie levert dat? Door welk gebied moet dit groot materieel heen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 28 juli 2014 @ 11:08:05 #56
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142805990
quote:
Ik als burger vind ik het volstrekt walgelijk dat Oekraine het luchtruim openstelde voor ons vliegtuig, terwijl ze geheel op de hoogte waren van de feiten, en ik vind het eveneens volstrekt walgelijk dat ze nu voorkomen dat de laatste lichamen geborgen kunnen worden. Ik weet zeker dat veel meer mensen zo denken, maar mijn gevoelens worden door niemand vertolkt op de nationale tv.
De maandag voor de crash was het niemand bekent dat de rebellen vliegtuigen boven 3,5 km konden raken. Op die Maandag werd een AN-26 neergeschoten op 6,5 km hoogte. Men wist niet of de rebellen dat zelf deden of de Russen. Het was bij de Stad Lugansk, vlak bij de grens met Rusland.

De lichamen liggen in een actief oorloggebied. In die oorlog zijn er meer burgerslachtoffers gevallen dan in de crash. Dat zijn Oekrainese burgers. Toch stopt dat de oorlog niet. Het vrij onnozel om te denken dat de oorlog wijkt voor het neergeschoten passagiersvliegtuig. Dat zijn normen in vredestijd.
The view from nowhere.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:10:45 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142806050
Het Oekrainse leger lijkt nu ook een bepaald momentum te hebben opgebouwd en dat gaan ze nu niet onderbreken.

Zeker niet gezien de levering van zware wapens vanuit Rusland onverminderd doorgaat en een korte gevechtspauze er al voor kan zorgen dat je bij de volgende confrontatie alweer tegen een veel sterkere vijand staat.

Dus nu door pushen vind ik niet meer dan logisch.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142806057
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:05 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Die rukken niet op. De voorraden van de zgn. rebellen zijn eindeloos. Natuurlijk worden die gasten wel door Rusland gesteund. En actieve steun van Rusland betekent doorgaans een ijzersterke positie, in een militair conflict.
Rusland is een schaker, die hebben het gevolg van het gevolg allang uitgetekend. De Oekraïners gedragen zich opportunistisch. Dat gaat ze aan het einde van de rit de das omdoen. De MH17 is niet voor niets als game-changer gecreëerd/misbruikt (bron: eigen inzicht).
Je bent veel te veel verstokt in dat schaakbord-denken. Zodanig dat je niet door lijkt te hebben dat ten eerste heus niet alles bewust gebeurt en niet alle gevolgen te overzien zijn, ook voor Rusland niet; ten tweede dat schaakbord-denken voor ons in West-Europa niet mogelijk is aangezien voor ons een open en transparante besluitvorming én wenselijk is én noodzakelijk is als je met 30 landen samen iets moet afspreken; en ten derde dat het voor ons daarom ook niet erg aantrekkelijk is om zaken te willen doen met schakers aangezien je dan dus een ongelijke onderhandelingspositie hebt.
pi_142806112
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

Want het ging wel lekker vlot toen we alleen met de separatisten van doen hadden?

Ja. Binnen no-time waren er reddingswerkiers en de lichamen werden ook behoorlijk vlot afgevoerd.
pi_142806114
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:58 schreef doge het volgende:
Waarom is de media zo stil over het offensief welke door Oekraïne is gestart en mede het onderzoek naar de vluchtramp in gevaar brengt?
Gister nog uitgebreid op het acht uur journaal dacht ik.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:13:38 #61
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142806124
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent veel te veel verstokt in dat schaakbord-denken. Zodanig dat je niet door lijkt te hebben dat ten eerste heus niet alles bewust gebeurt en niet alle gevolgen te overzien zijn, ook voor Rusland niet; ten tweede dat schaakbord-denken voor ons in West-Europa niet mogelijk is aangezien voor ons een open en transparante besluitvorming én wenselijk is én noodzakelijk is als je met 30 landen samen iets moet afspreken; en ten derde dat het voor ons daarom ook niet erg aantrekkelijk is om zaken te willen doen met schakers aangezien je dan dus een ongelijke onderhandelingspositie hebt.
Laat ik daar duidelijk over zijn: het is een tafel waar wij als EU nooit bij aan moeten schuiven. Ik wilde ermee zeggen dat dat het spel van Rusland/Poetin is. En die dat als een grootmeester beheersen. Het is misschien wel het brein van de Rus, dat zo in elkaar steekt. De volksaard.
Wat dat betreft ben ik met je eens dat dat nooit het spel van een EU mag en kan zijn.
pi_142806134
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:01 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Hulde voor de moeite die je ervoor neemt, maar ik heb twijfel over je antwoorden. Laten we hier wel heel eerlijk over zijn: jij en ik kunnen zo onze inzichten hierover hebben en eindeloos over discussiëren. Echter: de feiten (als in: de werkelijke antwoorden op onderzoeksvragen) zullen we helaas nooit achterhalen. Dat de vragen relevant of koersbepalend zijn voor de Duitsers, acht ik zeer aannemelijk (laat ik bescheiden zijn).
Je stelt de vragen net zo dat ze nergens op slaan. Dat maakt ze voor de Duitsers volstrekt irrelevant en waardeloos.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:15:22 #63
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_142806174
quote:
Rusland is een schaker, die hebben het gevolg van het gevolg allang uitgetekend.
Recipe for Disaster
The view from nowhere.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:16:25 #64
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_142806196
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je stelt de vragen net zo dat ze nergens op slaan. Dat maakt ze voor de Duitsers volstrekt irrelevant en waardeloos.
Je schiet oneliners af alsof het grad-raketten op een woonwijk zijn. Mocht je twijfel hebben over je eigen kwaliteiten, kan je dit altijd op je cv zetten.
Het zou je sieren om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Wellicht dat je andere mensen daarmee aan het denken krijgt.
pi_142806264
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:16 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Je schiet oneliners af alsof het grad-raketten op een woonwijk zijn. Mocht je twijfel hebben over je eigen kwaliteiten, kan je dit altijd op je cv zetten.
Het zou je sieren om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Wellicht dat je andere mensen daarmee aan het denken krijgt.
Die inhoudelijke reactie heb ik je al gegeven en dat heeft Deelnemer ook gedaan. Alleen het punt is dat je die negeert. Vandaar ook mijn eerdere suggestie om je eens in te lezen in de materie.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:19:45 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142806266
Moskou wil onderzoek
Is die link al geplaatst ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_142806348
quote:

[..]

Ik begin jouw kritiek op onze media nu wat beter te begrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142806656
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 10:37:05 Na ongeveer 1 uur is konvooi van oa OVSE, experts en separatisten gestopt, bij front. Nu, na 15 min kunnen we weer door. reageer retweet
marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 10:42:10 Pers mag niet door. Bombardementen te horen in de verte.. reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142807368
Oekraine bombardeert eigen burgers.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
pi_142807671
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:57 schreef Loekie1 het volgende:
Oekraine bombardeert eigen burgers.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
De Oekraïners zijn nog erger dan de separatisten. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142807741
Op 43 (KPN) npo nieuws zitten ze weer te overleggen in Den Haag. Bontes zit er ook weer, lijkt bijna geïsoleerd maar dat komt omdat z'n buren er niet zijn.
pi_142807800
En het onderzoeksteam is alweer op de terugweg naar Donetsk. Komen er niet door.
pi_142807982
Het Oekraïense leger bestormt maandag dorpen in het gebied waar vlucht MH17 is neergestort. De Nederlandse onderzoekers die in de ochtend naar het gebied afreisden, keren daarom terug naar Donetsk.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:29:23 #74
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_142808317
Wat is nou eigenlijk het bewijs dat de separatisten het vliegtuig neergeschoten hebben?
  maandag 28 juli 2014 @ 12:31:30 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142808374
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:29 schreef MrStalin het volgende:
Wat is nou eigenlijk het bewijs dat de separatisten het vliegtuig neergeschoten hebben?
wie anders?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')