Die vergelijking had ik misschien ook niet moeten maken nee, ik reageerde eerst op een post over MH17 waar de vergelijking al was gemaakt, en toen besloot ik maar een eigen topic te openen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Waarom blijft men toch die achterlijke vergelijking trekken tussen de slachtoffers van MH17 en de Gazastrook?
Nederlanders zijn onschuldig; Palestijnen en Israeli's bombarderen elkaar en kiezen ervoor al sinds mensenheugenis oorlog te voeren, geen medelijden mee dus. Ook de burgers ja: die stemmen op extremistische partijen.
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Waarom blijft men toch die achterlijke vergelijking trekken tussen de slachtoffers van MH17 en de Gazastrook?
Nederlanders zijn onschuldig; Palestijnen en Israeli's bombarderen elkaar en kiezen ervoor al sinds mensenheugenis oorlog te voeren, geen medelijden mee dus. Ook de burgers ja: die stemmen op extremistische partijen.
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.
Ze zijn geïndoctrineerd en ze worden uiteindelijk extremist. Zoals dat altijd met religie gaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??
Generaliseren is makkelijk he. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer onschuldige familieleden, vrienden en andere bekenden gedood worden door de bezetter dat je dan op zijn minst gevoelens van wrok krijgt tegenover de onderdrukker. Dit staat los van religie.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:02 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Ze zijn geïndoctrineerd en ze worden uiteindelijk extremist. Zoals dat altijd met religie gaat.
Dat hoop ik ook, in dat geval neem ik mijn woorden terug.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.
En verklaar waarom Israël werd aangevallen voordat ze ook maar iemand hadden onderdrukt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Clashy het volgende:
[..]
Generaliseren is makkelijk he. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer onschuldige familieleden, vrienden en andere bekenden gedood worden door de bezetter dat je dan op zijn minst gevoelens van wrok krijgt tegenover de onderdrukker. Dit staat los van religie.
Makkelijk te verklaren.. Ze woonden daar en ze hadden geen zin in nieuwe bewoners met een nieuwe taal omdat ergens anders in de wereld ze slaag gekregen hadden, waardoor deze nieuwe bewoners dus in hun tuin kwamen kamperen. Best logisch toch dat er dan Palestijnen zijn die dat niet lief vinden?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:13 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
En verklaar waarom Israël werd aangevallen voordat ze ook maar iemand hadden onderdrukt.
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
De Joden hebben recht op een eigen staat want holocaust en Jezus en bijbel.
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
Mijn onbegrip voor de situatie begint al bij het ontstaan van de staat Israël. Het is op precies dezelfde manier ontstaan als nu de 'Volksrepubliek Donetsk' is ontstaan in Oekraïne: het simpelweg bezetten van een bestaand land.
Ja je ziet heel veel over het hoofd. Een geestelijk gezond en objectief mens kan zo'n stuk als de jouwe niet schrijven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd, want ik begrijp werkelijk niet hoe een geestelijk gezond en objectief mens Israël kan steunen. Als iemand verduidelijking
Klopt, dit heb ik nagelezen op wikipedia, en hier zat ik inderdaad (goed) fout. Ik weet niet veel van geschiedenis, en wist praktisch niets over bijvoorbeeld het Ottomaanse rijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.
Holocaust kwam pas veel later.
Jezus is van het Christelijke geloof.
De Bijbel zal misschien een rol gespeeld hebben, maar was echt geen hoofdreden.
[..]
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.
Holocaust kwam pas veel later.
Jezus is van het Christelijke geloof.
De Bijbel zal misschien een rol gespeeld hebben, maar was echt geen hoofdreden.
[..]
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
Jij weet ook NIET hoe de staat Israël is ontstaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hetzelfde, TS. Ik ben van mening dat de staat Israël niet op legitieme wijze tot stand is gekomen. Een boek met mythologische verhalen als basis voor het claimen van een land in de echte wereld?
De holocaust was een verschrikking, maar daarmee nog geen rechtvaardiging om zomaar een land in te pikken.
Het is gewoon de grootste fout in de moderne geschiedenis...
De Palestijnse burgers zijn ook onschuldig net zoals de Nederlanders, zo iets claimen is gewoon uiterst respectloos en walgelijk van je. Er is geen luxe aanbod aan partijen als je onderdrukt wordt en vreedzaam verzet genegeerd wordt. Daarnaast het zijn niet de Palestijnen en israel, maar HAMAS en israel die oorlog voeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Nee, dat weet jij niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Jij weet ook NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mijquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef defineaz het volgende:
[..]
Klopt, dit heb ik nagelezen op wikipedia, en hier zat ik inderdaad (goed) fout. Dat is ook precies waarom ik dit topic heb gemaakt, gaten en fouten in mijn visie en kennis over de zaak herstellen.
Zegt degene die zo iets zegt:quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja je ziet heel veel over het hoofd. Een geestelijk gezond en objectief mens kan zo'n stuk als de jouwe niet schrijven.
Je weet helemaal niks en dat is zichtbaar in je posts.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
Ik gebruik toch liever onafhankelijke bronnen, dankjewel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mij
Maar als je kennis over de zaak wil herstellen, kan je hier beginnen.
Jij weer?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, dat weet jij niet.
Jij claimde eergisteren nog dat de joden een kleiner gebied toegewezen kregen
Nou dan weet je veel.
Wederom, niet in dit soort pro-israel propaganda trappen can Cynicus.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mij
Maar als je kennis over de zaak wil herstellen, kan je hier beginnen.
Maar voor het geval dat.quote:De) Likoed (Hebreeuws: הליכוד ,uitspraak: 'lie-koed', Nederlands: Eenheid) is een Israëlische politieke partij van conservatief-liberale signatuur. Ook is ze seculier zionistisch maar er is een zekere religieus-zionistische invloed te bespeuren.
Nee ik weet meer dan jij, en daar ben jij jaloers op. Vandaar je obsessie en lege reacties.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zegt degene die zo iets zegt:
[..]
Je weet helemaal niks en dat is zichtbaar in je posts.
Als je zo iets claimt als Jezus is van het christelijke geloof, weet je gewoon niks. Jezus heeft ook een prominente rol in de koran bijvoorbeeld. Verder ook al het voorbeeld wat ik eerder gaf, en het feit dat je het een lege staat noemdequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee ik weet meer dan jij, en daar ben jij jaloers op. Vandaar je obsessie en lege reacties.
Onafhankelijke bronnen? Je bedoelt diezelfde bronnen die ervoor hebben gezorgd dat je niet wist hoe de staat Israël is ontstaan en waardoor je nu anti-Israëlische gevoelens van hebt gekregen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef defineaz het volgende:
[..]
Ik gebruik toch liever onafhankelijke bronnen, dankjewel.
Ik heb nu inderdaad anti-Israëlische gevoelens, ik probeer de geschiedenis van het land wat beter te begrijpen en vooral de sympathie voor Israël te begrijpen.
De onafhankelijkheid betwijfelen, en dan zelf sites als Likud aanbevelen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen? Je bedoelt diezelfde bronnen die ervoor hebben gezorgd dat je niet wist hoe de staat Israël is ontstaan en waardoor je nu anti-Israëlische gevoelens van hebt gekregen?
Anyway, als je de sympathie voor Israël probeert te begrijpen, kan je juist beter die site checken.
Dat ik niet wist hoe de staat Israël is ontstaan komt omdat de bezetting van de Gazastrook verwarde met het ontstaan van de hele staat. Dat is dom, maar mijn eigen fout en niet die van een bron.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen? Je bedoelt diezelfde bronnen die ervoor hebben gezorgd dat je niet wist hoe de staat Israël is ontstaan en waardoor je nu anti-Israëlische gevoelens van hebt gekregen?
Anyway, als je de sympathie voor Israël probeert te begrijpen, kan je juist beter die site checken.
Ook Zionisten kunnen de waarheid verkondigen, IC. En daar waar je twijfelt kan je het dubbelchecken. Alleen omdat Likud zionistisch is, betekent niet automatisch dat alles onzin is wat ze verkondigen. Dat heet nu, naar de andere kant van het verhaal luisteren!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wederom, niet in dit soort pro-israel propaganda trappen can Cynicus.
Iedereen weet dat Likud een zionistisch partij en berichtgeving is:
[..]
Maar voor het geval dat.
Dit is een introductie (door een Joodse organisatie), en geen propaganda bullshitquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef defineaz het volgende:
[..]
Dat ik niet wist hoe de staat Israël is ontstaan komt omdat de bezetting van de Gazastrook verwarde met het ontstaan van de hele staat. Dat is dom, maar mijn eigen fout en niet die van een bron.
Wat is verstandiger: beide uitersten pakken en dan een oordeel vormen, of meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ook Zionisten kunnen de waarheid verkondigen, IC. En daar waar je twijfelt kan je het dubbelchecken. Alleen omdat Likud zionistisch is, betekent niet automatisch dat alles onzin is wat ze verkondigen. Dat heet nu, naar de andere kant van het verhaal luisteren!
En nu denk je ook al wat van religie te weten, terwijl je dat heel duidelijk niet weet. Jij weet gewoon niks, maar je zit nog in de ontkenning. (Alsof ik tegen een tiener praat die denkt alles te weten)quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
Als je zo iets claimt als Jezus is van het christelijke geloof, weet je gewoon niks. Jezus heeft ook een prominente rol in de koran bijvoorbeeld.
Trolletjes geef ik niet zoveel aandacht, dat moet je toch van me weten.quote:Verder hele inhoudelijke reactie weer, zoals ik gewend ben van je.
Ik ben geen manipulator. Degene die dat wel over mij beweert, is er zelf 1.quote:De enige reden waarom ik hier post, is omdat ik niet weet in hoe verre TS te manipuleren valt door types zoals jij.
Er woonden al joden voordat de joodse staat was gesticht en die joden woonden toen niet in het gebied waar de Palestijnen woonden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:17 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Makkelijk te verklaren.. Ze woonden daar en ze hadden geen zin in nieuwe bewoners met een nieuwe taal omdat ergens anders in de wereld ze slaag gekregen hadden, waardoor deze nieuwe bewoners dus in hun tuin kwamen kamperen. Best logisch toch dat er dan Palestijnen zijn die dat niet lief vinden?
Ah de bevestiging dat je niks weet, Jezus is inderdaad niet volgens het bijbel verhaal geintroduceerd, maar is OOK een profeet in de islam.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En nu denk je ook al wat van religie te weten, terwijl je dat heel duidelijk niet weet. Jij weet gewoon niks, maar je zit nog in de ontkenning. (Alsof ik tegen een tiener praat die denkt alles te weten)
Jezus heeft helemaal geen prominente rol in de Koran, daar is Hij namelijk niet de Zoon van God en niet gekruisigd, dat is dus anti-Christelijk! Dus ja, Jezus is van het Christelijke geloof en jij weet dus gewoon niks!
Wederom, getuige van het feit dat je niks weet.quote:Trolletjes geef ik niet zoveel aandacht, dat moet je toch van me weten.
Dat ben je wel, je hebt zelf toegegeven dat je je nog niet veel hebt verdiept en zit hier dingen te claimen.quote:Ik ben geen manipulator. Degene die dat wel over mij beweert, is er zelf 1.
Kleiner dan wat 'oorspronkelijk', wat lul je nouquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij weer?
kleiner dan het oorspronkelijke ja.
Meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken is onmogelijk, mensen zijn al bevooroordeeld en hebben Jodenhaat. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar jou en TS.. Dan is het makkelijker om ook eens de andere kant te horen ipv op zoek te gaan naar iets objectiefs dat er toch niet is. En Likud is geen uiterste.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat is verstandiger: beide uitersten pakken en dan een oordeel vormen, of meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken.
Wat een domheid!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah de bevestiging dat je niks weet, Jezus is inderdaad niet volgens het bijbel verhaal geintroduceerd, maar is OOK een profeet in de islam.
[..]
Wederom, getuige van het feit dat je niks weet.
[..]
Dat ben je wel, je hebt zelf toegegeven dat je je nog niet veel hebt verdiept en zit hier dingen te claimen.
Vriend, zelfs de partij van de smerige Netanyahu heet likud. Hoe is zo iets geen uiterste?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken is onmogelijk, mensen zijn al bevooroordeeld en hebben Jodenhaat. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar jou en TS.. Dan is het makkelijker om ook eens de andere kant te horen ipv op zoek te gaan naar iets objectiefs dat er toch niet is. En Likud is geen uiterste.
Overigens is alles wel zo'n beetje subjectief, en de waarheid ligt toch in het midden dus...dan kan je soms maar beter op zoek naar duidelijke uitersten, dan onduidelijk gezwam.
Je loopt jezelf alleen maar voor lul te zetten.quote:
Is gewoon een troll/internetheld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Door een joodse organisatie gemaakt, en geen propaganda bullshit:quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hetzelfde, TS. Ik ben van mening dat de staat Israël niet op legitieme wijze tot stand is gekomen. Een boek met mythologische verhalen als basis voor het claimen van een land in de echte wereld?
De holocaust was een verschrikking, maar daarmee nog geen rechtvaardiging om zomaar een land in te pikken.
Het is gewoon de grootste fout in de moderne geschiedenis...
in de Jaren 20 zou Israël een Joodse staat worden met Gaza en Westbank. Uiteindelijk werd Israël in 1947-1948 dus kleiner dan oorspronkelijk de bedoeling was.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Kleiner dan wat 'oorspronkelijk', wat lul je nou
In de jaren 20 werd het opgedeeld in Palestina en Jordanie, wat je nu zegt is gewoon onzin.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
in de Jaren 20 zou Israël een Joodse staat worden met Gaza en Westbank. Uiteindelijk werd Israël in 1947-1948 dus kleiner dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Jaren 20
http://nl.wikipedia.org/w(...)neAndTransjordan.png
1947
http://nl.wikipedia.org/w(...)n_Plan_Palestine.png
In 48, kregen de Joden 56% van het Palestijnse gebied die een KLEINER volk waren qua populatie, en de arabieren (die dubbele cijfers telden qua populatie) 43% van het gebied. Zelfs de verdeling was al onterecht. En er de Palestijnen die er talloze jaren al leefden zonder verdeling, wouden zo iets helemaal niet. En ze basically vervolgens uit hun huizen werden gezet en hun dorpen werden geplunderd. Hoe kun je zo iets accepteren als volk? Niet.quote:In september 1922 presenteerde Groot-Brittannië een memorandum aan de Volkenbond waarin werd voorgesteld het gebied ten oosten van de Jordaan uit te sluiten van Joodse immigratie. Op 23 september stemde de Volkenbond daarmee in.
Voor 1850 woonden er wel Joden. Maar dit waren er echt bar weinig. In de 30 jaren die volgden kwamen er honderden Joden. Door vervolging in Rusland en door religieuze motieven. Daarna pas duizenden in de 40 jaren hierna. (wat ineens ging lopen als een tierelier) In 1948 was daardoor al meer dan 30% Joods.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Er woonden al joden voordat de joodse staat was gesticht en die joden woonden toen niet in het gebied waar de Palestijnen woonden.
En de Palestijnen hadden toen nog geen eigen tuin.
"The first casualty of war is innocence."quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.
Nee, realistisch. Bikkelhard, maar realistisch. De wereld is ook helemaal niet warm en knuffelig, ook al denken sommige salonsocialisten van wel. Het is eten of gegeten worden; zo is de natuur. De rest hebben wij eromheen verzonnen, maar in oorlog komt ons ware gezicht weer boven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Nee, Mandaatgebied Palestina en Transjordanië.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
In de jaren 20 werd het opgedeeld in Palestina en Jordanie, wat je nu zegt is gewoon onzin.
In de jaren 40 werd immigratie van Joden sterk tegengehouden, terwijl immigratie van Arabieren sterk werd gestimuleerd (als verlengstuk van WOII check de banden met de grootmufti en Hitler). Men wilde namelijk geen Joodse Staat.quote:In 48, kregen de Joden 56% van het Palestina die een kleiner volk waren, en de arabieren (die dubbele cijfers telden) 43% van het gebied. En er talloze jaren al leefden zonder verdeling. Hoe kun je zo iets accepteren als volk?
Die opmerking was uiteraard sarcastisch, om aan te geven hoe kortzichtig de stelling is dat 'het palestijnse volk' dit over zichzelf heeft afgeroepen. Er zijn er zoveel die helemaal niets met dit conflict te maken willen hebben en toch slachtoffer worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:06 schreef Clashy het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.
Dat hoop ik ook, in dat geval neem ik mijn woorden terug.
Ja Palestina en Transjordanie, en dat is niet gebeurd zoals ik al aangaf, dat hadden ze al in 1922 besloten, niet in 1948.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, Mandaatgebied Palestina en Transjordanië.
De één zou een Joodse staat worden, de ander een staat voor de Moslims/Arabieren
[..]
In de jaren 40 werd immigratie van Joden sterk tegengehouden, terwijl immigratie van Arabieren sterk werd gestimuleerd (als verlengstuk van WOII check de banden met de grootmufti en Hitler). Men wilde namelijk geen Joodse Staat.
De Arabieren hadden al Transjordanie, Syrie en Libanon, dus de Joden kregen al een kleiner stuk land. Veel Arabieren woonden daar dus helemaal niet talloze jaren. Het land was zelfs talloze jaren erg dunbevolkt.
En waarom kan men geen Joodse staat accepteren in zo'n groot gebied waar zo veel Arabische landen zijn? Er waren daar ook Joden die daar al talloze jaren hebben gewoond, die hebben evengoed recht op een eigen staat als ieder ander.
Dat men de Joodse staat niet accepteert, noem ik inderdaad Jodenhaat. Meer dan 190 landen in de wereld, maar 1 Joodse staat wordt de Joden niet gegund?
Er zijn verschillende gebieden waar ze wel succesvol een eigen staat hadden kunnen krijgen, maar ze willen perse dat stukje land.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En waarom kan men geen Joodse staat accepteren in zo'n groot gebied waar zo veel Arabische landen zijn? Er waren daar ook Joden die daar al talloze jaren hebben gewoond, die hebben evengoed recht op een eigen staat als ieder ander.
Dat men de Joodse staat niet accepteert, noem ik inderdaad Jodenhaat. Meer dan 190 landen in de wereld, maar 1 Joodse staat wordt de Joden niet gegund?
Ik weet niet wat voor actiefilm je net hebt gekeken, maar je fantasie slaat op hol. En je moet leren wat minder respectloos te praten over de dood van onschuldige burgers, zou je sieren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:12 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
"The first casualty of war is innocence."
Dat hebben ze aan hun ouders te danken; hoeven ze niet bij mij voor aan te komen kloppen.
[..]
Nee, realistisch. Bikkelhard, maar realistisch. De wereld is ook helemaal niet warm en knuffelig, ook al denken sommige salonsocialisten van wel. Het is eten of gegeten worden; zo is de natuur. De rest hebben wij eromheen verzonnen, maar in oorlog komt ons ware gezicht weer boven.
Als ze een jaar of tien zijn vermoorden zij namelijk weer baby's, als gevolg van indoctrinatie. Het is dus gewoon het probleem met wortel en al uitrukken.
Het conflict Israel gaat maar op één manier eindigen: als één van de twee partijen volledig uitgemoord is.
Eén: wat minder arrogantie zou jou sieren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor actiefilm je net hebt gekeken, maar je fantasie slaat op hol. En je moet leren wat minder respectloos te praten over de dood van onschuldige burgers, zou je sieren.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:43 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Eén: wat minder arrogantie zou jou sieren.
Twee: ik heb meer dan genoeg gezien, meegemaakt, mensen gesproken, etc om recht van spreken te kunnen hebben. Daar heb ik geen snotneus zoals jou voor nodig.
Drie: in Israel zijn er geen onschuldige burgers. De enige onschuld die daar bestaat is gecreëerd door propaganda-experts.
Toch liet Hitler emigratie naar Palestina toe, maar dan moesten ze wel 1000 pond betalen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, Mandaatgebied Palestina en Transjordanië.
De één zou een Joodse staat worden, de ander een staat voor de Moslims/Arabieren
[..]
In de jaren 40 werd immigratie van Joden sterk tegengehouden, terwijl immigratie van Arabieren sterk werd gestimuleerd (als verlengstuk van WOII check de banden met de grootmufti en Hitler). Men wilde namelijk geen Joodse Staat.
De Arabieren hadden al Transjordanie, Syrie en Libanon, dus de Joden kregen al een kleiner stuk land. Veel Arabieren woonden daar dus helemaal niet talloze jaren. Het land was zelfs talloze jaren erg dunbevolkt.
Snap eigenlijk nog steeds niet waarom Hitler hier geld voor wilde hebben. Hij wilde toch van de Joden af. Dat hoeft niet te betekenen dat ze dood moesten, als ze emigreren ben je er ook vanaf.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:50 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Toch liet Hitler emigratie naar Palestina toe, maar dan moesten ze wel 1000 pond betalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement
Of je houdt je gewoon buiten de discussie als je toch niets zinnigs te melden hebt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Er zijn gewoon nergens in de wereld onschuldige burgers. Onze wereld is een fictie.
Wat een simpel gedachtengang. Wow!!!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Wat een naïeviteit! Wow!quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:21 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Wat een simpel gedachtengang. Wow!!!
Ja of jij gaat je script voor je volgende actiefilm ergens anders uittypen. En niet hier zo respectloos komen doen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:16 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Of je houdt je gewoon buiten de discussie als je toch niets zinnigs te melden hebt.
De mond snoeren mag dan de favoriete manier van discussiëren van jouw favoriete politici zijn, maar wie jij bent, wat jij wilt en wat jij vindt interesseren mij eigenlijk niet zoveel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja of jij gaat je script voor je volgende actiefilm ergens anders uittypen. En niet hier zo respectloos komen doen.
he wat toevallig, insgelijks!quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
De mond snoeren mag dan de favoriete manier van discussiëren van jouw favoriete politici zijn, maar wie jij bent, wat jij wilt en wat jij vindt interesseren mij eigenlijk niet zoveel.
Ga jij dan ergens anders interessant lopen doen met zogenaamde idiosyncratische denkbeelden?quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:50 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Gelukkig; ik zou het niet anders willen zien. Ga dan nu maar weer anderen vervelen.
En Marokkanen zijn gelijk arabieren? Er zijn meer dan 800 duizend Joodse (Israëlische) Marokkanen in Israël (en nee niet in Palestina)... Een van de grootste etnische groeperingen daar, en zelfs de grootste onder de israeliers tot 1982.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef Trebo het volgende:
TS is Marokkaan en vind het niet leuk dat de Arabieren minder aandacht krijgen nu er 200 Nederlanders zijn vermoord.
Toen geen eigen tuin, en nu nog steeds niet...quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Er woonden al joden voordat de joodse staat was gesticht en die joden woonden toen niet in het gebied waar de Palestijnen woonden.
En de Palestijnen hadden toen nog geen eigen tuin.
Ik hoef geen geschiedeniskunigen te spreken om een enigszins menselijke eigenschappen te hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2014 03:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Wat een naïeviteit! Wow!
Ga maar eens met wat geschiedkundigen praten voordat je Pechtold de Tweede uit gaat hangen...
En dat is precies één van de problemen: heb je commentaar op Israël, dan wordt je al snel bestempeld als Jodenhater. Wat een walgelijke instelling.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef defineaz het volgende:
[..]
En dat is precies één van de problemen: heb je commentaar op Israël, dan wordt je al snel bestempeld als Jodenhater. Wat een walgelijke instelling.
Dat is toch gewoon fascisme..?quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:44 schreef dude1986 het volgende:Vrouwen worden zelfs onvruchtbaar gemaakt bij binnenkomst...
Je kunt het ook zien als een stukje educatie.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon fascisme..?
Edit: vond dit nog: http://www.thedailybeast.(...)oversy-to-rest.html#
Is dat een serieus bedoelde opmerking?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kunt het ook zien als een stukje educatie.
Zolang het niet om sterilisatie gaat vind ik dit niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is dat een serieus bedoelde opmerking?
Hoezo is welke overheid dan ook gemachtigd om mensen verplicht aan geboortebeperking te laten doen? Zeker omdat dit vaak gepaard gaat met dwang en dit tegen de normen en waarden van het slachtoffer in druist. In dit geval is het doel ervan om te voorkomen dat Ethiopische Joden kinderen zullen krijgen. Hoe kun je dat goedpraten?quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zolang het niet om sterilisatie gaat vind ik dit niet zo'n probleem.
Het lijkt me eerder een uitstekend middel voor preventieve aanpak. Zo'n verplichte prikpil lijkt me goed voor geestelijk gehandicapten, drugsverslaafden etc.
Ik ben persoonlijk van mening dat staten het recht hebben om aan geboortebeperking te doen. De negatieve gevolgen van overbevolking wegen wat mij betreft zwaarder dan de mensenrechten op dit vlak.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:56 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Hoezo is welke overheid dan ook gemachtigd om mensen verplicht aan geboortebeperking te laten doen? Zeker omdat dit vaak gepaard gaat met dwang en dit tegen de normen en waarden van het slachtoffer in druist. In dit geval is het doel ervan om te voorkomen dat Ethiopische Joden kinderen zullen krijgen. Hoe kun je dat goedpraten?
Dat kan je vinden, maar dit alleen voor Ethiopische Joden gebeurt, is het racisme van het ergste soort. Als enig ander land dit deed zou al snel de term fascisme gebruikt worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk van mening dat staten het recht hebben om aan geboortebeperking te doen. De negatieve gevolgen van overbevolking wegen wat mij betreft zwaarder dan de mensenrechten op dit vlak.
In dit geval is dit een voorwaarde die Israel stelt aan deze groep, om in Israel te mogen verblijven. Kinderen krijgen tijdens het verblijf in kampen en tijdens een integratie traject lijkt me ook weinig effectief.
Je moet hem niet al te serieus nemenquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef defineaz het volgende:
[..]
En dat is precies één van de problemen: heb je commentaar op Israël, dan wordt je al snel bestempeld als Jodenhater. Wat een walgelijke instelling.
Dezelfde redenering kan je trouwens ook toepassen voor bijvoorbeeld Roma en Sinti, maar daar hoor je ook maar weinig mensen over (goed, dat heeft misschien ook mee te maken dat die de reputatie hebben om tuig te zijn).
Dat maak jij er van.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat zulke achterlijke figuren die demonstraties ge(mis!)bruiken om hun verderfelijke gedachtengoed uit te dragen maakt alle demonstranten tot antisemieten..?
De Ashkenazi Joden zijn dan ook wel de super Joden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 05:44 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Toen geen eigen tuin, en nu nog steeds niet...
De Joden onderhandelden met verschillenden landen om grond te kopen voor een eigen staat: In 1900 met Oeganda, Ook is er gedacht aan Argentinië, in 1946 zouden er zelfs Joden naar Suriname geemigreerd worden, maar nee ze kiezen voor de 'goedkoopste' manier. Natuurlijk met reden, omdat de Joden/Israëliërs, geen gedeelte identiteit hebben en elkaar eigenlijk 'haten'. De blanke, westerse elite Joden uit de EU (de Ashkenazi) hebben de macht en delen deze alleen met elkaar. De donkere Joden (die onderaan de maatschappelijke ladder staan) en de Arabische Joden worden als niet volwaardig Jood gezien en worden gediscrimineerd. Vrouwen worden zelfs onvruchtbaar gemaakt bij binnenkomst...
Om weer 1 identiteit te creëren (De Westerse Jood) hebben ze een common enemy nodig: De Palestijnen. Zonder deze common enemy verdwijnt Israël zoals we die nu kennen vanwege grote problemen onderling (tussen de Joden) en grote cultuurverschillen die ontstaan zijn in land van herkomst van de verschillende Joodse groeperingen (die nu dus weer in Israël wonen). De blanke elite Joden uit EU, de Sefardische Joden uit Spanje/Portugal (Marokko), de Mizrahi Joden uit het Midden Oosten, de donkere (Ethiopische) Joden etc etc zitten wonen nu allemaal in Israël maar discrimineren elkaar en denken beter dan de ander te zijn.
Indien het Israël/Palestina conflict opgelost wordt (wat dus niet gaat gebeuren) zal Israël zich moeten focussen op de interne problematiek en die is huge. Oplossing: 'creëer' een vijand, want een gedeelde vijand help zeker bij het creëren van een gedeelte Westerse identiteit.
We worden voor de gek gehouden, als partijen (niet alleen Israël en Palestina, maar alle landen die een steentje 'proberen' bij te dragen') serieus zijn over het oplossen van deze oorlog, dan was er allang een oplossing geweest. Zeer jammer, aan beide kanten vloeit er bloed. Misschien onschuldig bloed, wij kunnen dit helaas niet objectief beoordelen![]()
En nu ga ik slapen![]()
Jij bent een uiterste met je Jodenhaat, zoals je dat in 1 zin al laat zien.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
Vriend, zelfs de partij van de smerige Netanyahu heet likud. Hoe is zo iets geen uiterste?
het is niet raar dat jij dat vindt, als je zelf alleen bullshit als bronnen gebruiktquote:Het is niet raar dat je zulke bullshit aan het roepen bent als je dat als je enige bron gebruikt.
Ik heb gebeurtenissen niet subjectief genoemd. Wel de stats waar jij mee aan kwam zetten.quote:En historisch verklaarde gebeurtenissen en statistieken zijn niet subjectief.
Het enige wat subjectief is is hoe er naar die gebeurtenissen wordt gekeken.
Waarheid is hard en niet leuk om te horen. En de irritante ben jij.quote:Maargoed ik hoef iemand die iets in de trend zegt dat joden een kleiner gebied toegewezen kregen en het een lege staat was voor die tijd niets te vertellen, maar hou gewoon op met je tirannie en tegen iedereen te roepen dat ze een jodenhater zijn. Want het is irritant.
Al herhaal je het nog eens 1000x, dat maakt het nog niet waar.quote:Je loopt jezelf alleen maar voor lul te zetten.
Daarom, Jezus is van het Christelijke geloof. Dat hij in andere religies een bijrol heeft, bevestigt mijn gelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
Jezus komt in wel meer religies voor. Mandeïsme bijvoorbeeld, maar daar is hij de schurk zoals Judas dat in het christendom is.
Wat?quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ja Palestina en Transjordanie, en dat is niet gebeurd zoals ik al aangaf, dat hadden ze al in 1922 besloten, niet in 1948.
Overschot was er ook. Bovendien hebben Joden daar altijd al gewoond. Er is geen andere plek op aarde waar ze recht hebben op dat enige Joodse staatje van de wereld te hebbenquote:Dan ga je die staat vestigen in een land met een overschot aan gebied, zoals Rusland en wat wel met je gedeeld wilt worden.
Palestijnen hadden zich er niet al gevestigd. Die bestonden voor dat Britse Mandaat nog niet. Toen was het namelijk onderdeel van het Osmaanse Rijk. En ook daarvoor geen Palestijnen.quote:Niet een gebied dat kleiner is als Nederland en waar Palestijnen zich al hebben gevestigd.
En de omringende landen verklaarden oorlog met Israël dus hadden ze land gewonnen, zoals zoveel landen over de gehele wereld land winnen wanneer ze oorlog hebben gewonnen. En Israël gaf zelfs land terug!quote:Enige reden waarom ze daar wilden is omdat hun boekje het 'beloofde land' ervan maakte. En het was niet dun bevolkt, waar je die claim steeds toch vandaan haalt, je had bijvoorbeeld het Ottomaanse rijk van 1500nogiets ervoor waar ook al Palestijnen leefden.
[quote]
Niet alleen 'beloofde land' maar ook eerdere Joodse Koninkrijken en eeuwenlang daar gewoond, en alweer negeer je dat. Waarom toch?
Het was wel dunbevolkt, doe eens moeite om de geschiedenis van dat land te leren waar je zo'n heftige mening over hebt!!!
Palestijnen bestonden niet in het Osmaanse Rijk. Gewoon Arabieren/Moslims/Egyptenaren die daar al leefden.
[quote]
Daarnaast de Joodse staat bleef maar koloniseren vanaf 48, waardoor het gebied tot 78% steeg. En daarna gingen ze ook illegale nederzettingen bouwen en dergelijke en onderdrukken en etc. etc. etc.
Leugens, leugens en leugens...quote:(60000x hetzelfde verhaal roepen), daarom wordt het niet gegund. Al vanaf het begin is het onterecht, door een groter gebied te geven en het te stelen van de Palestijnen.
1 - Yeah Right! Ook als ze daar hun successen hadden gehad, zouden ze gehaat blijven worden. Jodenhaat is al eeuwen oudquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
Er zijn verschillende gebieden waar ze wel succesvol een eigen staat hadden kunnen krijgen, maar ze willen perse dat stukje land.
De Joodse autonome oblast bijvoorbeeld?
Er is geen gebied afgepakt voor de Joden.quote:Maar hoe zit het volgens jou met de Roma en de Sinti, welk gebied moet men gaan afpakken om deze mensen hun eigen staat te geven?
Dus, waarom maak je je dan zo druk om Palestijnen?quote:Er zijn wel meer staatloze volkeren.
Ik heb het nog geen anderhalve minuut volgehouden; bomvol dat het stond met leugens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dit is een introductie (door een Joodse organisatie), en geen propaganda bullshit
You tell me, jij komt met een extreem uiterste video aanzettenquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat is verstandiger: beide uitersten pakken en dan een oordeel vormen, of meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:43 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Eén: wat minder arrogantie zou jou sieren.
Twee: ik heb meer dan genoeg gezien, meegemaakt, mensen gesproken, etc om recht van spreken te kunnen hebben. Daar heb ik geen snotneus zoals jou voor nodig.
Drie: in Israel zijn er geen onschuldige burgers. De enige onschuld die daar bestaat is gecreëerd door propaganda-experts.
En Engeland hield ze weer tegenquote:Op woensdag 23 juli 2014 01:50 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Toch liet Hitler emigratie naar Palestina toe, maar dan moesten ze wel 1000 pond betalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement
Hier gestopt met lezen. Geen moeite genomen om de rest te lezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij bent een uiterste met je Jodenhaat, zoals je dat in 1 zin al laat zien.
Je weet gewoon helemaal niks.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Komt omdat ik toch niet wordt betaald
Maar effe serieus.
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
ja je bent uitgeluld zoals je zelf vaak zegt. Ik weet niet hoe vaak je dat zelf nog kan blijven aantonen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Geen moeite genomen om de rest te lezen.
Ik ga geen tijd meer besteden aan dat getroll van jou telkens.
Als je zodanig vastgekleefd bent in een zionistische tunnelvisie als jij en alleen Likud gebruikt, en alle historische verklaarde gebeurtenissen ontkent en statistieken, dan is het gewoon geen discussie meer.
Dus ga maar weer lekker jodenhater tegen iedereen roepen, niemand blijft je serieus nemen
Zoals je ook al aangaf in deze post:
[..]
Je weet gewoon helemaal niks.
Stop met dat getroll aub.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja je bent uitgeluld zoals je zelf vaak zegt. Ik weet niet hoe vaak je dat zelf nog kan blijven aantonen.
Ja idd, het is niet normaal toch? Niemand hoor je er over.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon fascisme..?
Edit: vond dit nog: http://www.thedailybeast.(...)oversy-to-rest.html#
De intentie was er al voor WOII om een Joodse staat te stichten.quote:Op woensdag 23 juli 2014 06:41 schreef Isegrim het volgende:
De vraag over de Roma en Sinti kwam bij mij ook op.
De Holocaust was misschien niet de énige reden voor het stichten van de staat Israël, maar ik betwijfel of het uiteindelijk gebeurd was (of op deze manier gebeurd was) als die holocaust niet had plaatsgevonden.
Joden hadden ook land gekocht.quote:En inderdaad, had die staat lekker elders gesticht, waar je niet van tevoren op je vingers kon natellen hoeveel ellende ervan zou komen. Of had gewoon land gekocht (gebeurde ook gewoon en leverde volgens mij een stuk minder problemen op?).
Argument oorspronkelijke bewoners' geldt voor beide groepen in Israëlquote:En tja, 'oorspronkelijke bewoners'? Tot hoever moet je daarbij precies teruggaan? Want uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika. Hebben we dus recht op het koloniseren van Afrika? Dat heeft in het geval van de joden toch echt wel een hele grote religieuze component.
Nee, niet wanneer je commentaar hebt op Israël. Maar Jodenhaat zit nu eenmaal in de genen van de mens, dus logisch dat het snel terecht geroepen kan wordenquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef defineaz het volgende:
Weet je waar je ook weinig over hoort?quote:Dezelfde redenering kan je trouwens ook toepassen voor bijvoorbeeld Roma en Sinti, maar daar hoor je ook maar weinig mensen over (goed, dat heeft misschien ook mee te maken dat die de reputatie hebben om tuig te zijn).
Oja?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:20 schreef Isegrim het volgende:
Dat.
Heeft er echt geen fuck mee te maken. Ik heb iets tegen bezetters en onderdrukkers, ongeacht hun afkomst.
Ik heb iets tegen gedrag of tegen beleid, niet tegen volkeren. Ik heb ook iets tegen Hamas. Niet tegen Palestijnen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oja?
Dus je hebt ook iets tegen de Palestijnen en tegen welke volkeren heb je nog meer iets?
"het is weer eens zo ver" - dat heb ik ookquote:Op woensdag 23 juli 2014 17:59 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb geen uitgesproken mening over het conflict aldaar, en om eerlijk te zijn, interesseert het me ook niet zo. Ik merk bij mezelf: "het is weer eens zo ver".
MH17 vind ik ergens het ergste wat er is. Als het een Amerikaans vliegtuig was met enkel Amerikanen aan boord, dan had USA weer een oorlog begonnen, zoals toen met 9-11.quote:De uitkomst staat in mijn beleving ook wel zo'n beetje vast en over X jaar doen we het hele circus weer opnieuw. Er gebeurt in mijn beleving veel erger en opvallender onrecht. MH17 komt heel dichtbij en krijgt bij mij qua aandacht voorrang, maar daarnaast zijn wat er nu in Irak en Oekraïne gebeurt ook kwesties die ik nauwlettend volg.
Precies. en daar zwijgen de personen "met kritiek op Israël" weer over.quote:Waar ik verschrikkelijk veel moeite mee heb is de manier waarop er hier in Nederland en Europa geprotesteerd wordt tegen Israël en de figuren die daar bij staan. Wat ik daar zie is onvervalste jodenhaat, die in mijn beleving los staat van Israël, door gewone Nederlandse en andere Europese jongens en meisjes. De boodschappen van jongeren in termen van "de joden vermoorden onze kinderen" vind ik te hypocriet voor woorden in het licht van het feit dat een aantal van diezelfde gasten doodleuk hetzelfde doen met vrouwen en kinderen in naam van ISIS in Europa en in het MO. Enig protest tegen genocide of buiten proportioneel geweld tegen onschuldige burgers in Gaza is in mijn ogen ongeloofwaardig zodra de zwarte vlag van ISIS bij zo'n protest ten tonele verschijnt.
en daar zwijgen de personen "met kritiek op Israël" ook weer over.quote:Wat ik helaas in mezelf moet constateren, is dat de laatste dagen mijn sympathie puur op gevoelsbasis hierdoor langzaam richting Israel verschuift. Niet omdat dat Israël me iets kan schelen, maar ik vind het verschrikkelijk dat Joden in Nederland en Europa zich in steeds grotere mate zorgen moeten maken om hun veiligheid.
ja zo van 'FOK it, want ze haten ons toch allemaal en niemand interesseert zich voor het verhaal van de Joden".quote:Als ik die gevoelens extrapoleer naar Joden in het algemeen, heb ik steeds meer begrip waarom Joden in Israel naar de wapens grijpen.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat doe je toch echt alleen zelf
Ignore - totdat je weer inhoudelijk gaat reageren
quote:
De Joden zijn altijd zwaarder vervolgd dan de andere bevolkingsgroepen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Waarom zouden joden uniek zijn in hun 'gehaat worden'? Racisme van bevolkingsgroepen / stammen onderling is zo oud als de mensheid zelf.
Ja zeker nu met de wereldwijde emigratie, lijken landsgrenzen steeds minder boeiend te zijn, maar behalve voor Israël-Palestina.quote:Er zijn verrekte weinig landen waar slechts één stam woont. Waarom zou deze specifieke stam een apart land moeten hebben? Waarom konden ze zich niet gewoon in dat gebied vestigen zonder een eigen heilstaat uit te roepen en vervolgens steeds meer land af te nemen van de Palestijnen?
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb iets tegen gedrag of tegen beleid, niet tegen volkeren. Ik heb ook iets tegen Hamas. Niet tegen Palestijnen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Als wie dan ook een ander onderdrukt, veroordeel ik dat gedrag. Er is geen rechtvaardiging voor onderdrukking.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen.
Maar de Marrokanen bezetten/onderdrukken ook een volk, dan heb je daar dus ook iets tegen?
Ok, maar heb je dan een hekel aan de samenlevingen waar vrouwen worden onderdrukt?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als wie dan ook een ander onderdrukt, veroordeel ik dat gedrag. Er is geen rechtvaardiging voor onderdrukking.
In heel veel samenlevingen worden vrouwen onderdrukt. Heb ik dus een hekel aan mannen? Nee, hooguit aan de mannen die zich daar schuldig aan maken danwel aan hun gedrag.
Dit valt te verklaren vanuit de 'logica' van die tijd. Ik vind het onzinnig om te zeggen 'dat men gewoon zin had om de joden weer eens de schuld te geven'. Het was toen heel normaal om wantrouwend te zijn in zo'n geval. De heksenvervolgingen liggen soortgelijke denkfouten aan ten grondslag. Onwetendheid...quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
De Joden zijn altijd zwaarder vervolgd dan de andere bevolkingsgroepen.
De Pest/Zwarte Dood is daarbij wel echt het allerbeste voorbeeld.
De mensen wisten niet wat de oorzaak was, maar men zag wel dat Joden minder last van de pest hadden. Dus gaven ze de Joden de schuld en gingen ze overal in Europa Joden uitroeien. Dat de Joden nu eenmaal veel hygiënischer waren dan de rest van alle Europeanen (met hun Bijbelse wetten die zo dom dus nog niet waren) scheen niemand wat uit te maken, men had kennelijk gewoon zin om de Joden weer eens de schuld te geven en uit te moorden.
Je wilt beweren dat de Palestijnse gebieden niet steeds kleiner zijn geworden in de loop der jaren?quote:Ja zeker nu met de wereldwijde emigratie, lijken landsgrenzen steeds minder boeiend te zijn, maar behalve voor Israël-Palestina.
En dat "land afnemen" van de Palestijnen, is een behoorlijk eenzijdige tunnelvisie. Gewoon een beetje verdiepen in de geschiedenis.
Niet beslist aan de hele samenleving natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, maar heb je dan een hekel aan de samenlevingen waar vrouwen worden onderdrukt?
Dan was het wel heel vaak de 'logica' van een tijd om Joden de schuld te geven en/of uit te moorden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Dit valt te verklaren vanuit de 'logica' van die tijd. Ik vind het onzinnig om te zeggen 'dat men gewoon zin had om de joden weer eens de schuld te geven'. Het was toen heel normaal om wantrouwend te zijn in zo'n geval. De heksenvervolgingen liggen soortgelijke denkfouten aan ten grondslag.
Ja er verandert niksquote:Onwetendheid...
De gebieden die je nu de Palestijnse gebieden noemt, waren vroeger in de 20's bedoeld voor de Joden. Maar de Britten stonden onder druk. De Joden moesten bij oprichting dus heel wat gebied inleveren in de 40's. Vervolgens verklaren omringende landen Israël meerdere malen oorlog. Dat ze weer wat van gebieden terug wonnen via oorlog is niet zo gek. Alle landen die een oorlog winnen, winnen land. En toen kwamen Clinton als bemiddelaar in de 90's. Voor vrede mochten de Palestijnen de Palestijnse gebieden. Maar dat wilden de Palestijnen niet. Bleek niet de eerste keer te zijn, en ook niet de laatste keer. Wat er sinds de 90's is gebeurd qua oppervlakte met Palestijnse gebieden weet ik niet meer, want kennelijk gaat het daar dus ook niet om. En feitelijk zijn de Palestijnse gebieden de laatste jaren groter geworden, want zo is Israël toch alweer een aantal jaar weg uit Gaza.quote:Je wilt beweren dat de Palestijnse gebieden niet steeds kleiner zijn geworden in de loop der jaren?
(ja sorry, ik zal niet weer met 1 vraagje reageren)quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet beslist aan de hele samenleving natuurlijk.
Wat wil je precies van me horen? What are you getting at?
Als Marokkaanse Nederlander ben ik heel er benieuwd welk volk bezet wordt door Marokkanen...quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen.
Maar de Marrokanen bezetten/onderdrukken ook een volk, dan heb je daar dus ook iets tegen?
Ik heb ze al genoemd. Bovendien valt het mij een beetje tegen dat je dat zelf niet weet dan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:30 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Als Marokkaanse Nederlander ben ik heel er benieuwd welk volk bezet worden door Marokkanen...
Alsof heel Israël dat doet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb geen hekel aan heel Israël. Ik heb twijfels bij de legitimiteit van de staat en ik heb een hekel aan wat Israël op dit moment doet.
Neenee, men nam de moeite niet, men wilde helemaal niet weten hoe de Joden minder last van de pest hadden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef Isegrim het volgende:
Als het een andere bevolkingsgroep was geweest die niet ziek werd, was die vervolgd natuurlijk. In die zin was dat een ongelukkig toeval. Ontsnap je aan die pest, word je alsnog gelyncht omdat ze denken dat jij verantwoordelijk bent...
Maar feit is dat men toen niet de kennis had om een link te leggen tussen hygiëne en voorkomen van ziekte. Dat maakt pogroms niet goed, het verklaart alleen wat er gebeurde.
Rest kom ik op een later moment op terug, erg moe.
uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol...quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daarom, Jezus is van het Christelijke geloof. Dat hij in andere religies een bijrol heeft, bevestigt mijn gelijk.
die man post een en al ontwetenheden, kijk zijn postsquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol...![]()
Kun je nog ff doorgeven welk volk door Marokkanen/Marokko onderdrukt wordt? Ik kan het ff niet vinden. Ben heel benieuwd, hoop dat het geen domme uitspraak is.
ja dacht al zoietsquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
die man post een en al ontwetenheden, kijk zijn posts
Niet juist. 60% van de Joden in Israel zijn Mizrahi en dus afkomstig vanuit het Midden-Oostenquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:26 schreef TserrofEnoch het volgende:
Bij Joden verwacht men niet zo snel dat ze wandaden zullen begaan. De meesten zijn afkomstig uit landen met een 'westerse' cultuur en ze hebben zelf op de harde manier geleerd wat pijn is door de eeuwen heen.
Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het. Vreedzaam verzet gaan ze niet op in. Dus wat jij nu lult 'behandel ze met respect', moeten ze ook eerst andersom doen, en dat gebeurt niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
Ze moeten ophouden om Israël uit te dagen en te provoceren. Israël is in militair opzicht gewoon superieur. Het is hetzelfde als Nederland nu Duitsland gaat bestoken met raketten en verontwaardigd is als Duitsland ons land onder vuur neemt.
Israël is een staat waar Joden wonen maar waar ook moslims mogen wonen mits die zich gedragen. Zolang ze zich aan de regels houden is er niets aan de hand. Maar goed, moslims laten wekelijks overal in de wereld zien dat ze maar niet tolerant kunnen zijn ten opzichte van andere religiën, culturen en mensen.
Het wordt gewoon hoog tijd dat Hamas een toontje lager gaat zingen en zich realiseren dat je niet kan sollen of spotten met Israël. Behandel ze met respect en ze zullen je met rust laten. Als dat handjevol terroristen niet onder controle gehouden kan worden en ze blijven Israëlische burgerdoelen aanvallen (want ja, zo laf zijn ze), moeten ze niet verbaasd opkijken als Israël dan tien keer zo hard terugslaat.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Omdat ik liever Joden dan moslims heb.
Ik ben tegen elk geloof, ik vind het allemaal even stom.
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.
En de Koran staat veel bullshit in waar je niet vrolijk van wordt.
Hamas is een walgelijk onmenselijk typisch moslim extremistisch fenomeen.
Vrouwen en kinderen eerst.. opofferen om je eigen leven te redden.
Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Israël is meer een toevoeging aan de wereld dan Palestina.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.
Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
Wat een grotenmensen argumentquote:
quote:
Weer zo'n kloontje.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:04 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Wat een grotenmensen argumentberoeps dwaas
Het stopt ook niet he.quote:maandag 21 juli 2014 @ 22:02
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 183 (gemiddeld 80 per dag)
Ja is goedquote:Op donderdag 24 juli 2014 05:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Weer zo'n kloontje.
[..]
Het stopt ook niet he.
Ik zal wel even een kloonscan aanvragen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Ja is goedHou nou maar je smoel want je hebt verder niks te melden
quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zal wel even een kloonscan aanvragen.
Palestinaquote:Op donderdag 24 juli 2014 05:11 schreef dude1986 het volgende:
PeterRudolf...
Palestijnen zijn lang niet allemaal moslim en Israëliërs niet allemaal Joods. Dacht ik meld dit ff.....
Oja en de rest van je verhaal:
Ik zeg toch dat ik het allemaal verwerpelijk vind?quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef dude1986 het volgende:
oja en in de Torah staat hetzelfde als in de Koran, alleen hoor je hier niemand over...
Vrijwel alles is overeenkomend, maar goed.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef dude1986 het volgende:
oja en in de Torah staat hetzelfde als in de Koran, alleen hoor je hier niemand over...
Of willen/kunnen lezenquote:Op donderdag 24 juli 2014 05:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vrijwel alles is overeenkomend, maar goed.
Het is puur wat naïeve mensen willen zien.
Stop eens tegen me praten Toofastforyou21quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:14 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Of willen/kunnen lezen
Meen je dit nou?quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:15 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stop eens tegen me praten Toofastforyou21.
Oke.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:17 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Meen je dit nou?Je bent echt zo inhoudsloos en zielig dat je kansloze verwijten gaat maken die iedere mod hier kant ontkrachten
?
"The majority (56%) of Palestinian Christians live outside of the Palestine region."quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Palestina
Geloof Islam (95%), Christendom (4%), Bahaïsme (<1%), Druzisme (<1%), Jodendom (<1%), Samaritanisme (<1%)
Israël
Religie 76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus
En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:13 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik het allemaal verwerpelijk vind?![]()
Alleen extremistische Moslims gaan hier fanatieker mee om.
yep, idd!quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vrijwel alles is overeenkomend, maar goed.
Het is puur wat naïeve mensen willen zien.
In sprookjesland misschien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het.
Palestina is niet alleen Gaza, er is ook nog een stuk land dat Westbank heet dat voortdurend gekoloniseerd wordt. Voor als je het niet wist. Gaza is afgesloten, die mensen kunnen nergens heen (24/7 bewaking) en worden onderdrukt. Dat ze zich hebben teruggetrokken staat niet gelijk aan dat ze er geen reet meer meedoen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In sprookjesland misschien.
Als je het nieuws gevolgd heb, dan snap je dat Israel zich jaren geleden heeft teruggetrokken uit Gaza. Er zijn toen verkiezingen gehouden, die gewonnen zijn door Hamas, die toen besloten heeft om Gaza te gebruiken als een platform om Israel aan te vallen.
Ze hadden open grenzen met Egypte, konden handel voeren, kennis uitwisselen, etc. Kortom, alles doen om zich als staat te ontwikkelen. Maar ze kozen er voor om terreur te plegen.
En welk voordeel heeft deze zogenaamde positie de Palestijnen gegeven? Als ze, zoals jij zegt, gebruik maken van de slechte positie waarin ze leven, wat zijn de resultaten? Ik zie zaken alleen maar slechter worden namelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:52 schreef Lyrebird het volgende:
De Palestijnse underdog maakt graag gebruik van die positie, omdat een underdog in het huidige mediageweld beter voor de dag komt.
Misschien moet je jezelf wat beter inlezen, en je afvragen hoe het komt dat ze met een handelsembargo zitten opgezadeld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Palestina is niet alleen Gaza, er is ook nog een stuk land dat Westbank heet dat voortdurend gekoloniseerd wordt. Voor als je het niet wist. Gaza is afgesloten, die mensen kunnen nergens heen (24/7 bewaking) en worden onderdrukt. Ze hebben een handelsembargo sinds 8 jaar, dus wat je bedoelt met handel voeren is mij een raadsel. Als staat ontwikkelen wordt belemmerd.
Heeft Hamas zich wel eens aan zijn eigen woord gehouden?quote:Als Hamas niet aan zijn woord houdt, weet je dat die geen knip voor de oog waard is. Dat kun je niet in de huidige omstandigheden waar zijn eisen omgaan zeggen.
Voor individuele Palestijnen is het leven in Gaza een humanitaire ramp. Maar het is een ramp die ze te danken hebben aan de door hun zelf gekozen leiders.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:14 schreef dude1986 het volgende:
[..]
En welk voordeel heeft deze zogenaamde positie de Palestijnen gegeven? Als ze, zoals jij zegt, gebruik maken van de slechte positie waarin ze leven, wat zijn de resultaten? Ik zie zaken alleen maar slechter worden namelijk.
En dat rechtvaardigt het uitmoorden van deze Palestijnen? Elke dode kan een zoon/dochter moeder/vader zus/broer etc etc van iemand zijn. De mensen die hun dierbare verliezen vergeten dit echt niet. Waarom denk je dat Hamas zo groot is geworden in the first place? Rouw veranderd in wraakgevoelens etc etc en zo blijft het maar doorgaan. Het creëren en behouden van deze common enemy (de Palestijnen) helpt Israel met het creëren van eenheid tussen de verschillende etnische Joodse groeperingen in Israel en hiermee is Israel dan ook de enige winnende partij in deze.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:25 schreef Lyrebird het volgende:
Voor individuele Palestijnen is het leven in Gaza een humanitaire ramp. Maar het is een ramp die ze te danken hebben aan de door hun zelf gekozen leiders.
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alsof heel Israël dat doet.
Ik had liever dat 'staten' überhaupt niet bestonden, maar dat is wat anders.quote:En alsof je twijfels hebt bij de legitimiteit van een andere staat die zoiets doet/deed.
Dat is echt niet uniek voor de joden hoor. 'Heksen', zelfde laken een pak. Men was zeer bijgelovig en niet erg genegen tot onderzoek alvorens conclusies te trekken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Neenee, men nam de moeite niet, men wilde helemaal niet weten hoe de Joden minder last van de pest hadden.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:33 schreef dude1986 het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt het uitmoorden van deze Palestijnen?
Waarom moet je onschuldige kinderen op een strand bombarderen? En je dan nog een "westers" "beschaafd" land noemen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?
Factor 10: 5000/km2.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:23 schreef Isegrim het volgende:
In Gaza wonen wat, 50000 mensen per vierkante kilometer.
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen. Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom moet je onschuldige kinderen op een strand bombarderen? En je dan nog een "westers" "beschaafd" land noemen?
Tien keer zoveel als Nederland, waarvan zo'n 70% in vluchtelingenkampen. En dan nog een muur om je "land" ook.quote:
Ja, onschuldige kinderen doodschieten vind jij wel "je terughoudend opstellen"?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen.
is Rusland tegenwoordig de morele meetlat?quote:Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.
de meeste Palestijnen plegen GEEN aanslagen, Israel heeft de macht in handen die walgelijke racistische staat op te doeken en te vervangen door iets dat respect voor elkaars verschillen en het niet schenden van het Non Agression Principle hoger in het vaandel heeft staan...quote:Is dat Westers, of beschaafd? Lastig oordelen, zo lang je niet zelf iedere dag vermoord kunt worden.
Als het aan mij lag, dan zou iedere raket uit Gaza worden beantwoord met hels artellerievuur, die de hele omgeving in puin zou leggen. De technologie hebben ze. Maar eens kijken hoe lang de Palestijnen dat vol houden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, onschuldige kinderen doodschieten vind jij wel "je terughoudend opstellen"?
Actueel gezien wel. Net als mijn volwassen studenten weet Putin zich ook niet te gedragen. Er worden nu wat halfzachtige sancties afgekondigd, maar of dat gaat helpen is nog maar de vraag.quote:is Rusland tegenwoordig de morele meetlat?
De meeste Palestijnen in Gaza hebben voor Hamas gekozen. Een fascistische organisatie die zichzelf heeft uitverkoren om Israel van de kaart te vegen.quote:de meeste Palestijnen plegen GEEN aanslagen, Israel heeft de macht in handen die walgelijke racistische staat op te doeken en te vervangen door iets dat respect voor elkaars verschillen en het niet schenden van het Non Agression Principle hoger in het vaandel heeft staan...
Ik heb dit topic eens nagelezen, maar ik zie goed onderbouwde reacties van mensen die antwoord geven op jouw opmerkingen, zelf roep je maar wat in het rond, je schreeuwt wat, en zodra mensen je confronteren met feiten, die overal te vinden zijn negeer je ze of geef je rotopmerkingen die totaal niet gerelateerd zijn aan de zaken waarmee ze je confronteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zal wel even een kloonscan aanvragen.
Nee, die conclusie zou je logisch gezien niet uit mijn betoog kunnen maken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:11 schreef Isegrim het volgende:
Dus omdat leerlingen te laat binnenkomen is het okee om Palestijnse burgers te vermoorden?
Het gaat hier niet om laatkomers Isegrim, het gaat over een land dat terreur zaait.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me dan wel af hoe Lyrebird met laatkomers omgaat. Krijgen die gewoon een flinke stomp in het gezicht om het af te leren?
There are other ways, you know. Het hoeft niet op deze manier.
Ik ga vooralsnog uit van een fatale vergissing, niet van een opzettelijke terreurdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om laatkomers Isegrim, het gaat over een land dat terreur zaait.
Wij Nederlanders rouwen nu over een vliegtuig dat door terroristen uit de lucht is geschoten. Stel dat dit iedere week zou gebeuren, dan ga je je toch anders opstellen.
Pacifist zijn werkt geweldig zo lang je niet in een oorlogsgebied woont.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ga vooralsnog uit van een fatale vergissing, niet van een opzettelijke terreurdaad.
Ik ben pacifist. Zelfverdediging is in mijn ogen de enige rechtvaardiging voor geweld. Wat er nu gebeurt is géén zelfverdediging.
Geloof me, er wonen ook pacifisten in oorlogsgebieden en er zijn ook vreedzame manieren om conflicten op te lossen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pacifist zijn werkt geweldig zo lang je niet in een oorlogsgebied woont.
Er vallen zelden doden omdat Israel er alles aan doet om haar burgers te beschermen. Er zijn schuilkerders gebouwd en er is een geavanceerd systeem opgezet om te waarschuwen voor raketinslagen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geloof me, er wonen ook pacifisten in oorlogsgebieden en er zijn ook vreedzame manieren om conflicten op te lossen.
De Palestijnen in Gaza wonen momenteel allemaal in een oorlogsgebied, verkeren allemaal in direct gevaar gezien het feit dat Gaza ongeveer even groot als Texel is. De Israëliërs? Not so much. Er valt nog altijd zelden een dode door de raketten van Hamas. Dat maakt de raketten van Hamas niet okee, maar ze beantwoorden met bombardementen is nog veel minder okee.
Hoe stonden die % erbij in 1920 of 1940?quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Palestina
Geloof Islam (95%), Christendom (4%), Bahaïsme (<1%), Druzisme (<1%), Jodendom (<1%), Samaritanisme (<1%)
Israël
Religie 76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus
Zegt Israël. En met een bevolkingsdichtheid van 5000/km2 zit je altijd in de buurt van burgers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er vallen zelden doden omdat Israel er alles aan doet om haar burgers te beschermen. Er zijn schuilkerders gebouwd en er is een geavanceerd systeem opgezet om te waarschuwen voor raketinslagen.
Andersom doet Hamas er zo veel mogelijk aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te creeeren. Raketten worden doelbewust vanuit plaatsen waar veel mensen wonen afgeschoten, en commandocentra worden in ziekenhuizen en scholen geplaatst.
Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zegt Israël. En met een bevolkingsdichtheid van 5000/km2 zit je altijd in de buurt van burgers.
Maar ik gaf al aan dat ik geen fan ben van Hamas. Ik vind de represailles alleen totaal buiten proportie.
Jongen, was het maar zo simpel. Geen enkele ongematigde moslim zal rusten voor de gehele wereld moslim is en gelooft in Allah en alle islamitische regels in acht neemtquote:Op donderdag 24 juli 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het.
Het lijkt er eerder op dat het basisprobleem is dat ze Palestijns zijn. Ook Egypte houdt de grens dicht, ook Jordanië stopt ze in kampen. Van hun moslimbroeders hoeven ze het ook niet te hebben wat dat betreft..quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef Samuray13 het volgende:
Het basisprobleem van de Palestijnen is dat ze moslims zijn.
Die 50% van de bevolking die minderjarig is, heeft niet voor Hamas gekozen. Collateral damage?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.
60% geheel of gedeeltelijk lees ik net.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:45 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Niet juist. 60% van de Joden in Israel zijn Mizrahi en dus afkomstig vanuit het Midden-Oosten
Ze hebben niet zo'n luxe aanbod aan partijen hoor, dus op welke partij zouden ze volgens jou moeten stemmen waar vreedzaam mee onderhandeld kan worden met israel?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.
We zien het ja, met die 22 arabische landen die continu naar wererldverovering streven!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jongen, was het maar zo simpel. Geen enkele ongematigde moslim zal rusten voor de gehele wereld moslim is en gelooft in Allah en alle islamitische regels in acht neemt
http://www.opzij.nl/nl/ar(...)minking-vrouwen.htmlquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
We zien het ja, met die 22 arabische landen die continu naar wererldverovering streven!
Misschien zou Hamas de kinderen en vrouwen moeten beschermen ipv opofferen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:22 schreef dude1986 het volgende:
[..]
En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?
Overhaaste generalisatie & willekeurige correlaties trekken op zijn bestquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:18 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
http://www.opzij.nl/nl/ar(...)minking-vrouwen.html
Fijn, die moslim landen.
Terreurorganisaties domineren de moslimwereld. Oh nee wacht dat is allemaal Israel propaganda.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Overhaaste generalisatie & willekeurige correlaties trekken op zijn best
ISIS = terreurorganisatie = niet moslimwereld = niet moslim landen.
Dat geheel terzijde blijkt het een hoax te zijn, wat zelfs in je eigen artikel wordt aangekondigd.
http://i100.independent.c(...)ergo-fgm--lyuebSA6Wl
Maar dat heb je natuurlijk niet gezien.
Waarom slaat Hamas raketten op in VN scholen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:25 schreef El_Matador het volgende:
Vandaag een school van de VN gebombardeerd. Die klotezionisten selecteren niet. Bewezen terroristen gericht afknallen, prima. Maar dat is het allang niet meer, het is nu kinderen doodschieten. Je moet echt heel ziek in je hoofd en/of compleet verblind zijn wil je dat steunen.
Zelfs al zou dat het geval zijn, dan nog is het geen rechtvaardiging.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom slaat Hamas raketten op in VN scholen?
Dat is duidelijk, als een willekeurig land een islamitisch land kapot bombardeert ben jij alsnog tegen de islamieten. Ik ben het met je eens dat Hamas pure aids is, volgens mij is iedereen het er el over eens dat Hamas een terroristische organisatie is. Maar Israël's gedrag is even erg. Ik begrijp niet dat Israël internationaal niet meer wordt aangesproken op zijn oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.
Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.
Onzin, Israël heeft een fucking raketschild. Hun reactie is enorm buitenproportioneel.quote:Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
Lieg niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol...![]()
Je weet het dus niet? En je kon het effe niet vinden? Goh wat een interesse om het te willen weten...NOT!quote:Kun je nog ff doorgeven welk volk door Marokkanen/Marokko onderdrukt wordt? Ik kan het ff niet vinden. Ben heel benieuwd, hoop dat het geen domme uitspraak is.
Wat een grap, alleen omdat je zelf in onwetendheid leeft en niet weet hoe je mijn vorige reacties moet teruglezen (want ik gaf aan dat ik het al genoemd had) "dacht je zoiets"? Ja dan heb je echt je vriendje gevondenquote:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom slaat Hamas raketten op in VN scholen?
Alleen omdat de duivel in de Bijbel voorkomt, betekent niet dat de Bijbel het geloof van de Duivel is. JHWH en Jezus hebben daarin de Christelijke hoofdrol.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:26 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het mandaeïsme is ouder dan het christendom (ietsje maar).
Johannes de Doper is hun profeet en het eindigt zo'n beetje met Jezus die na Johannes zijn dood de valse profeet is.
Hoezo is dan overduidelijk volgens jou Jezus niet van bijvoorbeeld het Mandaeïsme?
Als het erom draait dat iemand pas van een religie kan zijn als hij of zij de belangrijkste is.
Ben je nu serieus? Ik hoop het niet, want nu ben je wel heel erg dom.quote:Is Paulus dan van de paulicianen?
Heb ik ook niet gezegd.quote:Verschil tussen Marokkanen en Sahrawi is toch niet zo ontzettend groot?
Grapjas.quote:Grotendeels zelfde taal, religie en achtergrond.
Sahrawi leven graag nomadisch in tegenstelling tot Marokkanen die sedentair zijn gaan leven.
Als de Sahrawi niet bij Marokko willen horen dan hebben ze daar hun recht toe en moet er hulp komen. Niet alle Sahrawi willen overigens van Marokko af. In bepaalde gebieden voelt men zich daar 'Marokkaans'.
Arabisch islamitische gebieden en culturen lijken vaak veel op elkaar. De Sahrawi zouden lijkt mij dan redelijk gemakkelijk op kunnen gaan in Marokko of Mauritanië. (indien ze dit zouden willen)
Dus ik zie hier het probleem niet zo, zoals ik dat bij israël wel in meerdere mate zie.
Newsflash, dat doen ze ook!quote:Het verwachtingspatroon voor Israël is anders dan dat voor Palestina of andere Arabische landen.
Veel Nederlanders (vooral op internet) hebben een vijandsbeeld van moslims.
Het zijn terroristen, ze vervolgen christenen, ze slaan hun vrouwen etc.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat niemand wat verwacht van de Palestijnen betekent niet dat we daarom alleen maar (strenger) naar Israël/de Joden kunnen wijzen, enkel omdat zij ouder en wijzer zijn.quote:Bij Joden verwacht men niet zo snel dat ze wandaden zullen begaan. De meesten zijn afkomstig uit landen met een 'westerse' cultuur en ze hebben zelf op de harde manier geleerd wat pijn is door de eeuwen heen.
De reactie van veel mensen is zo hevig omdat ze dit niet verwacht hadden van Israël. Als dit wel gebeurd was door Palestina dan hoor je mensen minder.
Er is echt sprake van een ander verwachtingspatroon hierbij.
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.quote:Hier heeft dhr. Finkelstein een punt. Hij vindt dat Joden niet moeten doen wat Europeanen de Joden vele eeuwen hebben aangedaan. Hij is duidelijk een criticaster van Israël. Zelf is hij een Amerikaanse Jood. Door zijn mening over dit vraagstuk wordt zijn toegang tot Israël geweigerd.
Andere religie? Wat een onzin. Hun boek was de basis voor die 2 andere grote religies in deze tijd.quote:Zelf snap ik wel dat er veel haat kan zijn tegen een groepje zoals de Joden.
Andere religie, andere taal (Ladino, Jiddisch, Hebreeuws) andere kleding, andere feestdagen en ze zijn relatief vermogend. Ze assimileren niet. En dat zorgt voor angstgevoelens/vijandsbeeld bij andere mensen.
Nog veel meer onzinredenen zal je bedoelen. Maar als ik je reactie zo lees, lijk je bijna begrip te hebben voor de Jodenhaat van de nazi's.quote:Ik kan nog veel meer opnoemen. Maar als je naar de Joden kijkt, is het logisch dat veel groepen hen eeuwen gehaat hebben of nog haten.
Hahahaha, yeah right.quote:Veel mensen bekommerde zich om de situatie in Rwanda. Misschien in de beginfase niet zo. Toen was het intern gerommel voor de zoveelste keer in een Afrikaans landje.
Precies, schandalig dus.quote:Dit is echt veel bekender dan Fatah vs Hamas of Marokko vs Sahrawi.
Ja, maar ze lijken ook daar geen binding mee te hebben. Gewoon met enkel land, voor zover ik nu kan oordelen.quote:Roma en Sinti komen eigenlijk uit India. Maar ze hebben geen reden om daar hun staat te vestigen. Ze hebben geen aparte religie. (moslim, orthodox of katholiek) Wel een aparte taal en cultuur. Maar over het algemeen zijn ze redelijk geassimileerd. De Roma en Sinti waren voor het merendeel zelf vergeten uit welk land ze kwamen. India is verder niet relevant voor hen. De reden? Ze hebben geen boek waarin staat dat het land van hen is.
Aah je negeert weer het feit dat Joden wel weten waar ze vandaan kwamen en dat er een groep was die daar ook eeuwen bleef wonen. Maarja, jij heb dan ook begrip voor Jodenhaat. Jaloers op hun vermogen?quote:Als de Levant niet boeiend was voor Joden behalve dat ze er vandaan kwamen dan hadden ze zich net zo goed kunnen vestigen in andere gebieden zoals de Joodse Autonome Oblast.
(wel een beetje bot geformuleerd, maar toch een duimpje omhoogquote:Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Dat zie je dan fout.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef Isegrim het volgende:
De meeste staten zijn op 'organische wijze' ontstaan. Dat geldt niet voor Israël, dat zie ik als een kunstmatig gecreëerd land.
Duidelijk geen kennis van geschiedenis. Heksenhaat is een fase geweest, Jodenhaat is een eeuwige constante. Ik zou zeggen verdiep je eens in invloedrijke mensen na de pest en bestudeer hun uitspraken over Joden en heksen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat is echt niet uniek voor de joden hoor. 'Heksen', zelfde laken een pak. Men was zeer bijgelovig en niet erg genegen tot onderzoek alvorens conclusies te trekken.
Etnische zuivering?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:11 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Hoe stonden die % erbij in 1920 of 1940?
(in ieder geval een mogelijke indicatie van de etnische zuivering moslims in dat gebied.)
Preciesquote:Op donderdag 24 juli 2014 06:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor individuele Palestijnen is het leven in Gaza een humanitaire ramp. Maar het is een ramp die ze te danken hebben aan de door hun zelf gekozen leiders.
De Palestijnen hadden al veel eerder vrede kunnen kunnen hebben. Ze wilden oorlog, dat maakt hun dus ook medeverantwoordelijk voor iedere dode van vandaag.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:22 schreef dude1986 het volgende:
En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?
En de EU geeft heel veel geld aan Palestina, en de Palestijnen komen al jaren met al hun terreur weg. Zelfs in NL doet de politie al niks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@draadvraag
Stuur moderator Frank_Debrin eens een PB, hij kan als historicus vast wel een aardige uiteenzetting geven, in vergelijking met wat wij kunnen althans.
Zelf begrijp ik het ook niet helemaal. Israel is na WOII een safehaven geworden voor joden, de USA is een grote bondgenoot geworden die veel geld geeft aan Israel en de Israëliërs komen nu met bijna alles weg. Al decennialang hele lappen Palestijns grond bezetten, geen probleem. Want de USA vindt het best en niemand wil ruzie krijgen met de USA.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik heb dit topic eens nagelezen, maar ik zie goed onderbouwde reacties van mensen die antwoord geven op jouw opmerkingen, zelf roep je maar wat in het rond, je schreeuwt wat, en zodra mensen je confronteren met feiten, die overal te vinden zijn negeer je ze of geef je rotopmerkingen die totaal niet gerelateerd zijn aan de zaken waarmee ze je confronteren.
Je maakt jezelf erg belachelijk, je negeert zodra er iemand met een feit komt wat niet in de propaganda straatje pas voor de Gaza tegen Israël, geschiedenis boeit je al helemaal niet want het is immers de Palastijnen tegen Israël, als er een foto gemaakt word van een kindje samen met een Israëlische soldaat die netjes poseert op een foto met dat meisje, ben jij het type wat meteen roept "Israëlische verkrachter verkracht meisje" en je geloofd er zo sterk in, ik weet niet wat ze in jouw moskee preken, maar dit is ongezond. Ik zie deze radicalisatie overal de laatste tijd bij alleen maar Moslims, die blindelings geloven wat hun anti Israëlische sites/preken ze vertellen. Ik vind dit beangstigend en ziekelijk, jij bent een gevaar voor de Nederlandse samenleving, deze gedachtengang is niet gezond, want jij bent het type, net zoals al die andere o zo nette moslims die ik ken die een 2e gezicht hebben zodra het om Israël vs Palestina gaat, rationeel denken zit er niet in, jullie volgen een blindelinge haat zonder onderbouwende feiten maar uitgaande van een mening en de vraag is waar eindigt dit omdat de frustratie alleen maar groeit
Droeftoeter. Het enige wat jij doet is je moslimhaat en onwetendheden verspreiden en iedereen jodenhater noemen. Je reacties zitten vol met frustraties.quote:
quoten om je te supporten!! wat schattig!quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
En moslims vieren wereldwijd feest als er ergens Amerikaanse slachtoffers vallen of Europese slachtoffers? Wat is je punt?
Verdiep je eens in de geschiedenis, er woonden al Joden in dat gebied voordat het Palestina was, er is grond verkocht aan de Joden na de 2e wereldoorlog, Groot Britannie is in 1948 vertrokken uit gebied, en een dag later (Israël bestond nog niet eens één dag) vielen de omliggende Islamitische landen Israël aan, wie is hier nu de aggressor? Sinds die dag heeft Israël niet één dag vrede gekend. Nja ze houden zich wel aan hun wapenstilstand afspraken, iets waar Hamas zich werkelijk nog nooit heeft aan gehouden, terwijl ze er wel mee akkoord gaan.
Gevaarlijk volk, Moslims.
Je bent de boel nogal aan het omdraaien he. Israël is de bezetter.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen. Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.
Is dat Westers, of beschaafd? Lastig oordelen, zo lang je niet zelf iedere dag vermoord kunt worden.
Net nog op het Nederlands journaal: er zijn scholen waar wapens zijn opgeslagen maar die scholen zijn verder leeg! In de vn-scholen waar Palestijnen, vrouwen en kinderen, veiligheid zoeken bevinden zich geen wapens.quote:
Bezetter van wat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent de boel nogal aan het omdraaien he. Israël is de bezetter.
Welke zender?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Clashy het volgende:
[..]
Net nog op het Nederlands journaal: er zijn scholen waar wapens zijn opgeslagen maar die scholen zijn verder leeg! In de vn-scholen waar Palestijnen, vrouwen en kinderen, veiligheid zoeken bevinden zich geen wapens.
Het punt is juist dat het er niet toe doet. Onderdrukt worden geeft geen vrijbrief om te onderdrukken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.
Punt doet er juist wel toe.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:54 schreef defineaz het volgende:
[..]
Het punt is juist dat het er niet toe doet. Onderdrukt worden geeft geen vrijbrief om te onderdrukken.
Je geeft zelf je antwoord alquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er bestaat jodenhaat. Maar er bestaat ook negerhaat, vrouwenhaat, moslimhaat etc etc. Is allemaal van alle tijden. Wat maakt jodenhaat zo vreselijk bijzonder? Soms krijg ik bijna het gevoel dat bepaalde groepen die haat liever niet kwijt zouden willen, want het is natuurlijk een uitstekende rechtvaardiging voor bepaald gedrag... Claimen van slachtofferschap zeg maar. Net zoals er na WOII jarenlang alléén maar over de joodse slachtoffers 'mocht' worden gesproken...
De grote meerderheid van de mensheid wil gewoon in vrede leven. Bij dit conflict zijn er vermoedelijk meer haviken aan beide kanten maar dat praat aanslagen tegen burgers niet goed.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Punt doet er juist wel toe.
en onderdrukt worden geeft ook geen vrijbrief om geen vrede te willen.
Dit is zo mogelijk nog dommer dan sommige staaltjes Israelische propaganda die hier ten beste zijn gegeven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Net zoals er na WOII jarenlang alléén maar over de joodse slachtoffers 'mocht' worden gesproken...
Sorry hoor, maar van bepaalde joodse organisaties mogen er nog steeds geen Duitse soldaten worden herdacht; elke keer weer een dikke rel. Ik spreek niet in het algemeen, ik spreek over bepaalde groeperingen. Die ongetwijfeld geen meerderheid vormen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit is zo mogelijk nog dommer dan sommige staaltjes Israelische propaganda die hier ten beste zijn gegeven.
Jij blijft heel raar de discussie ingaan, waardoor je soms moeilijk serieus te nemen valt. Door iemand voor grapjas te verslijten of nietszeggende berichten te plaatsen. Had jou er al op gewezen, maar dit zal dan wel jouw manier van praten zijn? Ik denk dat ik en meer mensen deze houding al niet vonden kunnen. Toch blijf je vastberaden om met deze instelling gesprekken in te blijven gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alleen omdat de duivel in de Bijbel voorkomt, betekent niet dat de Bijbel het geloof van de Duivel is. JHWH en Jezus hebben daarin de Christelijke hoofdrol.
[..]
Ben je nu serieus? Ik hoop het niet, want nu ben je wel heel erg dom.
Paulus was uiteindelijk een volger van Jezus.
[..]
Heb ik ook niet gezegd.
[..]
Grapjas.
[..]
Newsflash, dat doen ze ook!
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat niemand wat verwacht van de Palestijnen betekent niet dat we daarom alleen maar (strenger) naar Israël/de Joden kunnen wijzen, enkel omdat zij ouder en wijzer zijn.
[..]
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.
[..]
Andere religie? Wat een onzin. Hun boek was de basis voor die 2 andere grote religies in deze tijd.
Andere taal? Wat een onzin. Er zijn zoveel mensen met andere talen.
Andere kleding? Wat een onzin. Zoveel volkeren hebben andere kleding.
Andere feestdagen? Nou, dat valt nou ook wel weer mee. Bovendien zijn ze al eeuwenlang bekend. Bovendien een groep haten vanwege hun feestdagen? Wat een onzin.
Relatief vermogend? Ja, daar ligt één van de oorzaken van de Jodenhaat. Pure onversneden jaloezie!
Nou ze assimileren nog redelijk, als je het vergelijkt met de groep waarvan we zoals jij zegt een lager verwachtingspatroon van hebben.
http://www.geenstijl.nl/m(...)igd_op_isisdemo.html
[..]
Nog veel meer onzinredenen zal je bedoelen. Maar als ik je reactie zo lees, lijk je bijna begrip te hebben voor de Jodenhaat van de nazi's.
[..]
Hahahaha, yeah right.
[..]
Precies, schandalig dus.
[..]
Ja, maar ze lijken ook daar geen binding mee te hebben. Gewoon met enkel land, voor zover ik nu kan oordelen.
[..]
Aah je negeert weer het feit dat Joden wel weten waar ze vandaan kwamen en dat er een groep was die daar ook eeuwen bleef wonen. Maarja, jij heb dan ook begrip voor Jodenhaat. Jaloers op hun vermogen?
Het zou erg onmenselijk zijn om aanslagen tegen burgers goed te praten. Ik denk ook dat iedereen met een hart die dode kinderen ziet, automatisch de kant kiest van die kinderen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De grote meerderheid van de mensheid wil gewoon in vrede leven. Bij dit conflict zijn er vermoedelijk meer haviken aan beide kanten maar dat praat aanslagen tegen burgers niet goed.
In onze jeugd vonden we dat allemaal vreselijk, als er weer een Israelische bus uit elkaar was gereten door een Palestijnse zelfmoordaanslag. De ellende die families nu in Nederland meemaken, met dat Maleisisch vliegtuig, op een kleinere schaal maakte men dat in Israel iedere week mee. Waarom mogen ze zich niet tegen deze terreur verweren?quote:In de jaren 90 en 00 waren dat vooral aanslagem tegen Israeli's, NU, en daar gaat dit topic specifiek over, zijn het juist voornamelijk Israelische legereenheden die onschuldige Palestijntjes afknallen alsof het vee is.
Netjes verwoordquote:Op vrijdag 25 juli 2014 03:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zou erg onmenselijk zijn om aanslagen tegen burgers goed te praten. Ik denk ook dat iedereen met een hart die dode kinderen ziet, automatisch de kant kiest van die kinderen.
Maar wat voor een ouders zijn dat, die het wel prima vinden om zo veel kinderen op de wereld te zetten in een gebied dat leeft van humanitaire hulp van de internationale gemeenschap, een gebied dat feitelijk geen toekomst heeft?
Iedereen met een beetje opleiding, die iets kan, die zoekt z'n weg naar een beter oord.
[..]
In onze jeugd vonden we dat allemaal vreselijk, als er weer een Israelische bus uit elkaar was gereten door een Palestijnse zelfmoordaanslag. De ellende die families nu in Nederland meemaken, met dat Maleisisch vliegtuig, op een kleinere schaal maakte men dat in Israel iedere week mee. Waarom mogen ze zich niet tegen deze terreur verweren?
Waarom zijn er geen soortgelijke acties in de Westbank? Als de Israelies uit waren op burgerslachtoffers, dan hadden ze ook net zo goed een willekeurig dorpje of stadje op de Westbank van de kaart kunnen vegen. Die macht hebben ze.
Dat blijkt hier in dit topic op FOK! dus niet. Hier staat men met een opgeheven rechterarm Israel te fanboyen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 03:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zou erg onmenselijk zijn om aanslagen tegen burgers goed te praten. Ik denk ook dat iedereen met een hart die dode kinderen ziet, automatisch de kant kiest van die kinderen.
Huh, jij wil je uitspreken over de kinderwens van anderen? Weinig liberaal, niet? Je bent zelf recentelijk vader geworden, dus je weet hoe mooi dat is. Anderen hebben diezelfde wensen en ja, die zitten helaas in een minder fortuinlijke situatie dan jij, onthoud ze dat van de wens of het recht kinderen te nemen?quote:Maar wat voor een ouders zijn dat, die het wel prima vinden om zo veel kinderen op de wereld te zetten in een gebied dat leeft van humanitaire hulp van de internationale gemeenschap, een gebied dat feitelijk geen toekomst heeft?
Sja, gaat lastig als Israel een muurquote:Iedereen met een beetje opleiding, die iets kan, die zoekt z'n weg naar een beter oord.
verweer tegen terreur bestond toen uit het met snipers uitschakelen van terroristen (die beruchte blinde rolstoelterrorist bijvoorbeeld).quote:In onze jeugd vonden we dat allemaal vreselijk, als er weer een Israelische bus uit elkaar was gereten door een Palestijnse zelfmoordaanslag. De ellende die families nu in Nederland meemaken, met dat Maleisisch vliegtuig, op een kleinere schaal maakte men dat in Israel iedere week mee. Waarom mogen ze zich niet tegen deze terreur verweren?
Je gaat nu de afwezigheid van staatsterreur op 1 plaats gebruiken als argument om de aanwezigheid van staatsterreur op plaats 2 goed te praten? Dat vind ik nogal een wonderlijke gedachtegang, to say the least...quote:Waarom zijn er geen soortgelijke acties in de Westbank? Als de Israelies uit waren op burgerslachtoffers, dan hadden ze ook net zo goed een willekeurig dorpje of stadje op de Westbank van de kaart kunnen vegen. Die macht hebben ze.
Alsof Moslims daar rationeel over kunnen nadenken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 04:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben recent na heel lang nadenken vader geworden. Maar als ik in de Gazastrook zou wonen, en zou leven van voedselhulp van de VN, dan zou ik het wel laten om een kind op de wereld te zetten. En ik zou er al helemaal niet aan denken om er 4 tot 5 op de wereld te zetten (gemiddelde in Gaza).
Zoveel mensen, zoveel keuzes.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 04:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben recent na heel lang nadenken vader geworden. Maar als ik in de Gazastrook zou wonen, en zou leven van voedselhulp van de VN, dan zou ik het wel laten om een kind op de wereld te zetten. En ik zou er al helemaal niet aan denken om er 4 tot 5 op de wereld te zetten (gemiddelde in Gaza).
Dat kunnen ze wel, als ze het willen. Ik werk samen met Maleisische en Turkse moslims, en dat zijn mensen die net zoals jij en ik in het leven staan. Er zijn wel verschillen: zo eten en drinken ze nu niet overdag, wat knap lastig is als het 35 graden is. Maar ze hebben geen gigantische families.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 05:04 schreef Trebo het volgende:
[..]
Alsof Moslims daar rationeel over kunnen nadenken.
Ik heb denk ik genoeg van de wereld gezien om in te durven zien dat er checks and balances nodig zijn, dat mensen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun daden en dat vrijheid peperduur is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 05:16 schreef El_Matador het volgende:
Je blijkt een onvervalste conservatief.
Het leggen van moslims en joden of christenen langs dezelfde morele meetlat is onzin om meerdere redenen:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 06:12 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
De vlag van hypocrisie waait weer.
We zien allemaal de situaties in Iran, Syrië, Irak, Nigeria, de lijst gaat maar door..
Iedereen veroordeelt dat. Diezelfde mensen willen nu dat Israël zich terugtrekt voor Palestina?
Ja dat zou fijn zijn. Laten we het enige land dat de buurt komt van het Westen in een regio van haat en chaos zich laten terugtrekken, en plaatst maken voor een vrijwel gehele islam kliek.
Dan kunnen de Palestijnen in al hun vrijheid vrouwen vervolgen, meisjesscholen bombarderen, homo's afmaken (als ze geluk hebben) fatwa's uitspreken, etnisch zuiveren, en zelfmoord bombardementen uitvoeren!
En dan kunnen wij om 18.00 voor de T.V zeggen: "Goh, wat een puinhoop weer daar!"
Laten we heel blij zijn met Israël. En heel blij zijn vóór Israël dat ze zich nu wel tegen het nieuwe soort nazi's kunnen verdedigen.![]()
Israël heeft constant te maken met nucleaire dreiging uit Iran. Dat publiekelijk gewoon uitspreekt dat mochten ze die macht krijgen het tegen Israël te gaan gebruiken.![]()
Dat ze zoveel slikken als ze doen is al een wonder. Vooral gezien hun militaire mogelijkheden.
Of zouden wij het oké vinden als Rusland ons met die technologie bedreigt, en Rutte niks doet?
Het is maar goed dat het pathetische hamas het sterkste is wat die haatdragende Palestijnen te bieden hebben. Ook voor zichzelf, anders waren ze nu al van de kaart geveegd.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En de EU geeft heel veel geld aan Palestina, en de Palestijnen komen al jaren met al hun terreur weg. Zelfs in NL doet de politie al niks.
Al decennialang willen Palestijnen geen vrede en kregen de zogenaamde Palestijnen al in het verleden Jordanië, maar dat was niet genoeg. Jodenhaat van Palestijnen, iedereen vindt het best, want niemand is Jood. Op naar de volgende Holocaust/Shoa.
Als Iran nucleaire wapens bezit (en daar zijn ze mee bezig) is er meer dan dreiging.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 06:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]@ Op naar de volgende Holocaust/Shoa. Die dreiging is er geenszins, niet binnen en niet buiten Israel. Het is niet aan andere volkeren om zich met dit conflict te bemoeien, niet aan Europa en niet aan de USA. In het kader van volledigheid merk ik wel even op dat het Israel was wat na de stichting van de staat Israel direct als eerste het verdrag schond door gebied wat niet tot de staat behoorde te annexeren. Erg volwassen.
Eerlijk gezegd word ik er niet vrolijk van als een land zoals Iran nucleaire wapens bezit maar zelfs zij zullen niet zo gek zijn om ze daadwerkelijk te gebruiken. Daar ben je vet mee, nucleaire wapens afschieten en vervolgens met nucleaire wapens worden beschoten. Gelukkig heb je enig organisatorisch vermogen nodig om aan nucleaire wapens te geraken en ze te kunnen gebruiken, dat zal een gestoorde eenling niet zo snel lukken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 06:59 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Als Iran nucleaire wapens bezit (en daar zijn ze mee bezig) is er meer dan dreiging.
Israel doet het op dat vlak inderdaad erg goed. Het helpt wel dat ze flink wat geld krijgen van andere landen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 05:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb denk ik genoeg van de wereld gezien om in te durven zien dat er checks and balances nodig zijn, dat mensen verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun daden en dat vrijheid peperduur is.
Het komt je namelijk niet aanwaaien, die vrijheid.
Ik moet je eerlijk bekennen dat het wat onwennig is, om voor de acties van een staat (Israel) op te komen. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de Israelische high-tech industrie, en wat de rol van de staat daarin is, dan doen ze daar verrekt veel goeds. En nogmaals, ik heb veel goede collega's die daar wonen.
Ja maar het regime van Iran heeft al één sterk wapen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd word ik er niet vrolijk van dat een land als Iran nucleaire wapens bezit maar zelfs zij zullen niet zo gek zijn om ze daadwerkelijk te gebruiken. Daar ben je vet mee, nucleaire wapens afschieten en vervolgens met nucleaire wapens worden beschoten. Gelukkig heb je enig organisatorisch vermogen nodig om aan nucleaire wapens te geraken en ze te kunnen gebruiken, dat zal een gestoorde eenling niet zo snel lukken.
Ik vind haat überhaupt bijzonder. Hoe kun je nou mensen die je niet kent haten? Affijn, wat maakt Jodenhaat zo bijzonder vraag je. Zie onderstaande filmpje, dit maakt Jodenhaat in Nederland zo bijzonder, en dit is precies wat ik bedoelde in mijn eerdere reactie in dit topic: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/geenstijl_bedreigd_op_isisdemo.html#morequote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er bestaat jodenhaat. Maar er bestaat ook negerhaat, vrouwenhaat, moslimhaat etc etc. Is allemaal van alle tijden. Wat maakt jodenhaat zo vreselijk bijzonder? Soms krijg ik bijna het gevoel dat bepaalde groepen die haat liever niet kwijt zouden willen, want het is natuurlijk een uitstekende rechtvaardiging voor bepaald gedrag... Claimen van slachtofferschap zeg maar. Net zoals er na WOII jarenlang alléén maar over de joodse slachtoffers 'mocht' worden gesproken...
Pardon, ik was wel erg bot. Ik bedoelde dat het kort na de oorlog helemaal niet zo gebruikelijk was om de nadruk te vestigen op de Jodenvervolging. Israel heeft zich in het begin vooral zelf staande moeten houden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar van bepaalde joodse organisaties mogen er nog steeds geen Duitse soldaten worden herdacht; elke keer weer een dikke rel. Ik spreek niet in het algemeen, ik spreek over bepaalde groeperingen. Die ongetwijfeld geen meerderheid vormen.
Als de holocaust er niet zou zijn geweest, zou er toch echt anders gereageerd worden op de daden van Israël...
Wat Jodenhaat zo bijzonder maakt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Wat nu gebeurt, heeft zijn oorsprong in het verleden. Dat er toen bewust voor oorlog werd gekozen door de Palestijnen, was toen iets wat ze zich daar beter hadden moeten realiseren wat de consequenties daarvan werden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:
De grote meerderheid van de mensheid wil gewoon in vrede leven. Bij dit conflict zijn er vermoedelijk meer haviken aan beide kanten maar dat praat aanslagen tegen burgers niet goed.
In de jaren 90 en 00 waren dat vooral aanslagem tegen Israeli's, NU, en daar gaat dit topic specifiek over, zijn het juist voornamelijk Israelische legereenheden die onschuldige Palestijntjes afknallen alsof het vee is.
Daar is geen objectief nieuws te vinden,quote:
Oh dus je stemt op die Jodenhaters waar je zegt zo tegen te zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 06:55 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Ik stem SP. Toch niet bepaald een rechtse partij.
Dit geldt net zo goed voor negerhaat, vrouwenhaat en allerlei andere vormen van haat. Vrouwen vormen nota bene 50% van de bevolking en worden altijd al bijna wereldwijd onderdrukt dan wel niet voor vol aangezien.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat Jodenhaat zo bijzonder maakt?
Nou het is eeuwenoud, het kan heel erg fel zijn, en er is soms begrip voor (zelfs hier op FOK), het wordt nooit echt helemaal door iedereen afgekeurd, er zijn grote groepen die er openlijk voor uitkomen en niemand die daar echt openlijk afstand van neemt, het wordt in de geschiedisboeken compleet onderbelicht, het is wereldwijd, historische figuren die wij respecteren hadden het, en het neemt in deze eeuw (net als voorgaande eeuwen) ook niet af. Vergeet ik iets?
Dat is het hele eiereneten, maar veel mensen bekijken dat conflict vanuit hun eigen perspectief.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Er valt gewoon nauwelijks een redelijk gesprek over te voeren, met beide kanten niet. Het enige dat ik tegen hem zei was dat zionisten mensen zijn, net als hij, en dat meer wederzijds begrip zou helpen...
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de meerderheid van de gewone Palestijnse mensen daar ook op uit zijn. Daar wil ik echt niet aan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is het hele eiereneten, maar veel mensen bekijken dat conflict vanuit hun eigen perspectief.
Er valt gewoon niet te praten, de belangen liggen te ver uit elkaar. Hamas is er op uit om de andere partij te vernietigen, wat wil je dan gaan doen?
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Maar ze hebben in ieder geval de schijn tegen door op Hamas te hebben gestemd. Nou begrijp ik ook wel dat als het een teringzooi in Gaza is, en Hamas belooft dat ze het beter zullen doen, dat er dan mensen op die partij gaan stemmen. Ik bedoel, in Nederland zijn er ook mensen die op D66 stemmen. Maar als dan blijkt dat die teringzooi alleen maar groter wordt, dan zou je hopen dat mensen van hun geloof afvallen en gaan proberen om vrede na te streven op een andere manier.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de meerderheid van de gewone Palestijnse mensen daar ook op uit zijn. Daar wil ik echt niet aan.
Raar de discussie ingaan, ik? Geen idee waar je het over hebt, maar ik hoor graag je argumenten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:55 schreef TserrofEnoch het volgende:
Jij blijft heel raar de discussie ingaan, waardoor je soms moeilijk serieus te nemen valt. Door iemand voor grapjas te verslijten of nietszeggende berichten te plaatsen. Had jou er al op gewezen, maar dit zal dan wel jouw manier van praten zijn? Ik denk dat ik en meer mensen deze houding al niet vonden kunnen. Toch blijf je vastberaden om met deze instelling gesprekken in te blijven gaan.
Ik hoop werkelijk waar dat je dit alleen op het internet doet en niet in het echte leven.
Deze reactie is een goed voorbeeld van een reactie die ik niet meer serieus kan nemen. Dus eerst zou ik een one-liner plaatsen (als in: "beter lezen"), maar nu typ ik even iets meer.quote:Waarom is Jezus dan van het christendom? Je leek als standpunt aan te dragen omdat hij de 'hoofdpersoon' was van deze religie. Er zijn andere religies waarbij iemand ook een dergelijke hoofdrol toebedeeld krijgt, maar dan zal deze dus niet van deze religie zijn. Je ontkracht dan het standpunt wat je lijkt aan te dragen. Als het gaat om de eerste religie waarin deze 'hoofdpersoon' belangrijk was, dan zou je zelfs moeten stellen dat Jezus van het Mandaeïsme komt. (Indien er een oudere religie is die Jezus vermeld, kun je het hier melden)
Vanwaar een discussie zo op deze manier beleven?quote:Vanwaar jouw constante drang om degene met wie jij praat de grond in te stampen?
Ja kom op, 1 het is OffTopic en 2 ga je nu eens afvragen hoe serieus jij zo'n vraag zou nemen.quote:Ik poneer een vraag waar ik het duidelijk niet mee eens bent en dan noem je mij dom. Ik verwachte dat je met een goede weerlegging zou komen. Dat Paulus een volgeling was van Jezus lijkt mij wel duidelijk. Dit was verder ook geen weerlegging.
Zwart/wit denken doe je nu zelf, maargoed.quote:Hoeveel mensen hier weten gigantisch veel over de Sahrawi vs Marokkanen? Als je het beter weet kun je het ook rustig uitleggen in plaats van maar 7 letters te gebruiken voor grappig bedoelde ongein. Jij weet er waarschijnlijk veel van door dat jij er jezelf ooit in hebt verdiept. Als iemand dit niet gedaan heeft, wil dat niet zeggen dat de ander meteen een randdebiel zou moeten zijn. Zwart-wit-denken van de bovenste plank.
Verschil tussen Sahrawi en Marokkanen? Ik heb geen idee waar je op doelt. Voor mij persoonlijk zie ik niet echt veel verschillen, maar kennelijk de Sahrawi en Marokkanen wel. anders staan ze niet met geweren tegenover elkaar.quote:Maar het staat jou vrij om dus uit te leggen waar dus precies het grote verschil in zit tussen Sahrawi en de Marokkanen. Ik zie namelijk groepen die veel raakvlakken vertegenwoordigen en daarom vind ik dit conflict minder vanzelf sprekend dan het Israël/Palestina-vraagstuk.
Ik nam aan dat je het over verleden en heden had.quote:In het geval van de Joden die afwijken van de rest van de samenleving leek het mij redelijk duidelijk dat ik het over het verleden had. Misschien dat je dat niet begreep. Als je dit wel begreep dan weet jij nu dus ook dat jij de plank misgeslagen hebt in jouw reactie.
Ben ik het niet helemaal mee eens, want hiermee praat je onwetendheid of (vooral) onmenselijk handelen goed. Zo van ja die Hitler had zijn redenen om tegen Joden te zijn, dus ik snap waarom er 6 miljoen zijn uitgeroeid. (ik zal nu wel weer raar reageren volgens jou)quote:Heb jij ooit gehoord van historisch redeneren? Als je kijkt vanuit iemands perspectief moet je kijken vanuit zijn omgeving, de tijden, omstandigheden, status enzovoort. Dit is een vaardigheid die men juist leerlingen probeert bij te brengen bij geschiedenisonderwijs. Het is tegenwoordig zelfs de hoofdreden voor geschiedenisonderwijs geworden. (samen met kritisch denken, maar dat valt samen met elkaar)
Wel zoals je het eerder formuleerde ja. Maar ik kan het fout hebben dus vraag ik nu wel even doorquote:Dat ik mij dus in andere mensen kan verplaatsen en dit dus begrijp is dus antisemitisme. Oh m'kay.![]()
Waarom dan?quote:Persoonlijk vind ik het Israël/Palestina-conflict schrijnender voor beide kanten. Ik voel mij minder verbonden met een interne strijd tussen Palestijnen of tussen twee groepen van de Magrheb, dan met een Israël/Palestina-conflict.
Nee, niet alle zaken zijn even boeiend. Maar waarom lijken de zaken boeiender te zijn als men met een vingertje naar Israël kan wijzen. En wanneer dat niet kan worden zaken soms geen eens nieuws, terwijl het even erg is.quote:Als iedereen het in plaats van over Israël het over de Sahrawi zou hebben en ik uit de Magrheb zou komen dan zou dat waarschijnlijk weer boeiender zijn. Of wil jij nu beweren dat alle zaken even boeiend zijn volgens jou?
oh?quote:Laatste stuk slaat weer nergens op.
hahahaha, nou ik lees dit nu voor het eerst en had dus mijn lange reacties geplaatstquote:Zal ik alvast zeggen dat ik al een verwachtingspatroon heb bij jouw reacties. Jij plaatst een korte zin bij een paar alinea's en er komen een paar neerbuigende of beledigende opmerkingen.
Nou wees eerlijk ajb in je mening of ik je heb verrast.quote:Ik zou zeggen verras me met het tegendeel, maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Oh, dus dat is het waar ik tegen discussieer? (ik had het kunnen weten) Alweer een discussie tegen een roze bril.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de meerderheid van de gewone Palestijnse mensen daar ook op uit zijn. Daar wil ik echt niet aan.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit geldt net zo goed voor negerhaat, vrouwenhaat en allerlei andere vormen van haat. Vrouwen vormen nota bene 50% van de bevolking en worden altijd al bijna wereldwijd onderdrukt dan wel niet voor vol aangezien.
Leugens, anders zouden ze niet zo hard hun best doen om de ander niet uit te roeien, etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:29 schreef Isegrim het volgende:
Het hele probleem, van elk conflict, elke oorlog, elke onderdrukking is wanneer we de ander als minder dan mens gaan zien en dat doet Israël op dit moment net zo goed.
Hehe, dat bedoel ik. Heb je er wel eens spijt van?quote:
Die ander hardnekkig wél als mens blijven zien. Ik geloof serieus dat dat de enige weg naar een oplossing is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Leugens, anders zouden ze niet zo hard hun best doen om de ander niet uit te roeien, etc.
En er zullen Joden zijn die het wel doen, maar hoe moeten ze anders naar de ander kijken, de ander die hun minder als mens zien?
Van dat alles ben ik mij bewust. Maar ik zie daarin wanhoop, geen bloeddorst. Ik ga er namelijk vanuit dat Palestijnen ook maar gewoon mensen zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oh, dus dat is het waar ik tegen discussieer? (ik had het kunnen weten) Alweer een discussie tegen een roze bril.
Ik vraag mij dan af of je weet wat de beginselen zijn van Hamas. En wat er gebeurde in vorige decennium in Gaza? Toen mochten alle Palestijnen stemmen op een partij. Weet je wie toen de meerderheid kreeg? Hamas!
Nou, wanneer de meerderheid van de gewone Palestijnse mensen vrede zouden willen hebben, dan gaan ze toch niet massaal op Hamas stemmen?
Want bloeddorst is niet menselijk?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Van dat alles ben ik mij bewust. Maar ik zie daarin wanhoop, geen bloeddorst. Ik ga er namelijk vanuit dat Palestijnen ook maar gewoon mensen zijn.
De Zwarte Pieten-discussie nog gevolgd?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee hoor.
Zo zijn er alleen in NL al bijna geen grote groepen meer die openlijk voor negerhaat/vrouwenhaat uitkomen, etc.
Geloof je dat wérkelijk? Dan zou ik je graag uitnodigen eens een paar weken vrouw te zijn. Seksistische opmerkingen, aannamens over je kennisniveau, minder beloning voor hetzelfde werk, het is allemaal nog aan de orde van de dag. Ik verdien minder dan dat mijn mannelijke collega's gemiddeld verdienen omdat ik een kut heb. Mannen vinden het normaal om een opmerking over mijn tieten te maken als ik op straat loop, en niemand die er iets van zegt. Ik werk in het vastgoed en kom hele bergen mannen tegen die oprecht verbaasd zijn over mijn niveau van bouwkundige/technische kennis.quote:In het westen worden vrouwen allang voor vol aangezien,
Dat soort gedrag is walgelijk, maar ik weiger alle moslims over één kam te scheren.quote:en is er juist sprake van discriminatie vanwege beleid om vrouwen meer te betrekken. Vrouwenhaat neemt in Westen zeker wel af, tenzij je kijkt naar dit
Ik heb eigenlijk nooit echt spijt van dingen die ik doe. Je leert er altijd weer van.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hehe, dat bedoel ik. Heb je er wel eens spijt van?
Ja, het is helaas wel menselijk, maar de meerderheid van de mensen is niet kwaadwillend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want bloeddorst is niet menselijk?
Wetenschap laat toch andere dingen zien, helaas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, het is helaas wel menselijk, maar de meerderheid van de mensen is niet kwaadwillend.
Dan doel je op dingen als Milgram e.d.? Dat laat niet zien dat mensen kwaadwillend zijn, dat laat zien dat mensen makkelijk te beïnvloeden zijn. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wetenschap laat toch andere dingen zien, helaas.
Het is maar hoe je het ziet. Je zou ook kunnen stellen dat Milgram laat zien dat mensen diep van binnen slecht zijn, maar dat een bepaalde beschaving in een samenleving hen beschermd voor gruwelijke daden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan doel je op dingen als Milgram e.d.? Dat laat niet zien dat mensen kwaadwillend zijn, dat laat zien dat mensen makkelijk te beïnvloeden zijn. Dat is wat anders.
Of mensen van nature wel of niet geneigd zijn tot het kwaad is een van de grootste filosofische kwesties in in ieder geval de westerse traditie. Je antwoord op die vraag hangt helemaal af van welke school je bent.. Tot die tijd valt er voor beide antwoorden (ja of nee) wat te zeggen...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan doel je op dingen als Milgram e.d.? Dat laat niet zien dat mensen kwaadwillend zijn, dat laat zien dat mensen makkelijk te beïnvloeden zijn. Dat is wat anders.
Dat hangt van je mensbeeld af. Ik kies voor een positief mensbeeld. Werkt deels nog als een self-fulfilling prophecy ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het ziet. Je zou ook kunnen stellen dat Milgram laat zien dat mensen diep van binnen slecht zijn, maar dat een bepaalde beschaving in een samenleving hen beschermd voor gruwelijke daden.
Alles toont toch aan dat mensen veranderen wanneer de situatie veranderd?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat hangt van je mensbeeld af. Ik kies voor een positief mensbeeld. Werkt deels nog als een self-fulfilling prophecy ook.
Natuurlijk! Dat laat het Stanford Prison Experiment heel 'mooi' zien.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles toont toch aan dat mensen veranderen wanneer de situatie veranderd?
Alleen al het gegeven in welk land je geboren bent. Als jij in Irak geboren zou zijn, dan was je al een hele andere vrouw.
Kijk dit: http://mondoweiss.net/2014/07/terrifying-tweets-israeli.html
Hele "normale" meiden allemaal.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die dat ontstijgen, uitzonderingen heb je altijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Natuurlijk! Dat laat het Stanford Prison Experiment heel 'mooi' zien.
En toch zijn er altijd mensen die dat ontstijgen, die zichzelf niet daartoe verlagen, die wel van beide kanten kunnen blijven kijken.
Daarom is goed onderwijs zo verschrikkelijk belangrijk. Zo ben ik een groot voorstander van verplicht onderwijs in filosofie, op alle leeftijden, alle niveaus. Kritisch leren denken, op metaniveau naar dingen leren kijken, je leren indenken in de ander etc.
Weet jij een media-outlet die een echt gebalanceerd beeld geeft? Ik zoek ernaar namelijk. Want het is altijd verrekte lastig om feit en fictie te onderscheiden omdat er zoveel propaganda is van alle kanten. Het meest waardevol vind ik nog blogs, tweets e.d. van 'gewone mensen' die er middenin zitten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er altijd mensen die dat ontstijgen, uitzonderingen heb je altijd.
Maar goed onderwijs gaat nogal lastig in landen waarin indoctrinatie een prioriteit is. Je ziet hoe weinig ervoor nodig is. Ook in Nederland, ondanks dat er internet is om achter de waarheid te komen geloven relatief veel mensen direct de NOS.
En dat terwijl die toch een erg eenzijdig beeld laten zien in mijn ogen.
Er is niet echt een media-outlet die een compleet gebalanceerd beeld geeft. Daarom is het van belang dat je verschillende bronnen naast elkaar zit, zoekt naar de overeenkomsten en verschillen van artikelen enz.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet jij een media-outlet die een echt gebalanceerd beeld geeft? Ik zoek ernaar namelijk. Want het is altijd verrekte lastig om feit en fictie te onderscheiden omdat er zoveel propaganda is van alle kanten. Het meest waardevol vind ik nog blogs, tweets e.d. van 'gewone mensen' die er middenin zitten.
Ik denk dat die mensen niet bij geboorte uitzonderingen zijn, ik geloof dat iedereen zo'n uitzondering kan zijn, maar dat dat afhangt van je achtergrond, opvoeding, onderwijs.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er altijd mensen die dat ontstijgen, uitzonderingen heb je altijd.
Je bent bij je geboorte geen onbeschreven blad hé, ik hoop toch dat je dat wel weet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen niet bij geboorte uitzonderingen zijn, ik geloof dat iedereen zo'n uitzondering kan zijn, maar dat dat afhangt van je achtergrond, opvoeding, onderwijs.
Ja, dat weet ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent bij je geboorte geen onbeschreven blad hé, ik hoop toch dat je dat wel weet.
Oh, ik ben niet pessimistisch/cynisch hoor, probeer slechts een analyse van de werkelijkheid te maken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.En misschien ben ik te optimistisch over de mens, maar ik word niet gelukkig van cynisme. Ik blijf hardnekkig geloven in mensen.
Zou je misschien kort kunnen samenvatten wat te zien is in dat filmpje?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik moest ineens hieraan denken:
Vond ik echt hoopgevend, terwijl het gaat over zoiets basaals als eten. Misschien wel juist daarom.
Het is een kookprogramma.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou je misschien kort kunnen samenvatten wat te zien is in dat filmpje?
Ik vind dat soort programma,s juist altijd een beetje pervers.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is een kookprogramma.Van Anthony Bourdain, een chef uit New York. Een jood overigens. Hij is van de 'ruige' keuken, hij houdt niet van ditjes en datjes en opsmuk. Hij was ooit heroïneverslaafd.
Hij praat met mensen over eten, en tegelijk ook over hun wereld. Eten staat heel dicht bij mensen en het is een geweldig manier om tot echte gesprekken te komen.
Het is al lang geleden dat ik deze aflevering gezien heb hoor, ik weet alleen nog dat het me toen raakte.
Nee, nee, dat is dit niet. Daar is Bourdain juist wars van volgens mij. Maar het gaat ook niet om het eten maar juist om de rest.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dat soort programma,s juist altijd een beetje pervers.
Praten over eten alsof het een soort kunst is, terwijl ze aan de andere kant van de wereld niet eens fatsoenlijk eten hebben.
Voor mijn gevoel is Jezus van het christendom. Mohammed van de islam. De Báb en Bahá'u'lláh van het Bahá'í-geloof. Maar ik vind dat dit geheel subjectief is. Alle verbanden die je kan zien tussen het christendom en Jezus hoe overtuigend ik ze ook vindt, zijn een mening. Ik zou er dus ook geen punt van maken als iemand zegt dat Jezus ook tot de islam toebehoort. Zou er tegenin gaan, maar het blijft uiteindelijk toch een mening die je hebt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Deze reactie is een goed voorbeeld van een reactie die ik niet meer serieus kan nemen. Dus eerst zou ik een one-liner plaatsen (als in: "beter lezen"), maar nu typ ik even iets meer.
Een religie beoordeel je aan de hand van de boodschap/het verhaal/de essentie/etc, waarin je vervolgens wel of niet gaat geloven. De essentie van de Koran, qua persoon, is Mohammed. Beledig Jezus, en er gebeurt niks. Beledig Mohammed en je hebt jihad. De essentie van het NT, qua persoon, is Jezus. Hij is gestorven voor jouw zonden en alleen via Jezus kan je de hemel binnenkomen.
Ja kom op, 1 het is OffTopic en 2 ga je nu eens afvragen hoe serieus jij zo'n vraag zou nemen.
het is overigens ook een bevestiging voor mij dat je mijn eerdere uitleg weigert te begrijpen. Bovendien heb ik het ergens al eerder geponeerd door de Duivel te noemen als persoon die in de Bijbel voorkomt, maar niet de hoofdrol heeft, dus de persoon waar het om draait. En belangrijker: Je kan de Bijbel dus niet de religie van de Duivel noemen. Zoals je de Koran niet de religie van Jezus kan noemen.
Het grote verschil dat ik dus zie tussen de Sahrawi en de Marokkanen ligt hem dus in de manier van leven van de Sahrawi. Ze trekken liever rond met kamelen en blijven niet graag op een plaats. Maar ik snap niet goed wat deze partijen zo ontzettend doet botsen. Ik hoopte erop dat jij wel wist waar bij beide groepen de allergie voor elkaar zat. Want als deze allergie er niet was, dan zouden ze dus wel als een natie kunnen leven.quote:Verschil tussen Sahrawi en Marokkanen? Ik heb geen idee waar je op doelt. Voor mij persoonlijk zie ik niet echt veel verschillen, maar kennelijk de Sahrawi en Marokkanen wel. anders staan ze niet met geweren tegenover elkaar.
En dan ben ik meer benieuwd naar het volgende wat je zegt, namelijk waarom je het conflict Israël/Palestina meer vanzelfsprekend vind. Ook daar begrijp ik je niet helemaal en zou dat wel willen. Je ziet dus dat er een groot verschil is tussen Israël/Palestina, maar wat is dat dan volgens jou?
Dit vind ik geen rare reactie hoor. Om de geschiedenis te begrijpen vanuit individuen moet je inderdaad kijken naar wat, hoe en waarom ze iets gedaan hebben. Door dit te doen kun je het begrijpen. Dat je het begrijpt wil niet zeggen dat je er begrip voor op kunt brengen. Toegegeven dit is een grijsgebied. Als iets verschrikkelijk was en je gaat dit recht lullen door nuances aan te brengen in het verhaal. Dan lijkt het alsof je bijvoorbeeld Hitler aan het verdedigen bent. Als je een discussie hebt over een historisch onderwerp is het belangrijk om de zaak te bekijken vanuit meerdere zaken te bekijken. Dit is soms moeilijk. Vooral als je persoonlijk zwaar tegen het nazisme bent door bijvoorbeeld grootouders die in een concentratiekamp gezeten hebben. Historici zijn van mening dat je je beter niet over een onderwerp moet uitlaten als je hier emotioneel bij betrokken bent. Je visie hierover zal dan gekleurd zijn. Daarom is historische distantie belangrijk om in de gaten te blijven houden. Wat goed of fout is verschilt per generatie, per locatie enzovoort. Ten tijde van de Oudheid was vrijwel niemand tegen slavernij. Het was de norm. Zelfs de slaven waren niet tegen slavernij, al waren ze wel tegen het feit dat ze zelf als slaaf werden gehouden. Als deze slaven de vrijheid kregen hielden ze op hen buurt zelf ook weer slaven. Spartacus kwam ook nooit tegen slavernij in opstand, behalve dan tegen hun eigen slavernij. Als ik dit zo vertel dan kan het lijken alsof ik slavernij goedkeur. Dat doe ik echter niet, ik probeer het echter te begrijpen vanuit die tijdsgeest. Ik kom uit een generatie en een tijd waar antisemitisme en slavernij niet meer tot de norm behoren. Dus persoonlijk ben ik tegen antisemitisme en slavernij, maar ik kan nog steeds begrijpen waarom mensen voor slavernij zijn of voor antisemitisme. Zijn dit nuances die je moet maken? Toegegeven als je onderwijs geeft aan kinderen dat uitlegt waarom Hitler tegen Joden was en dat dit voor hem geen gekke gedachte was dan heb je veel boze ouders door het hele land. Daarom benadruk ik ook dat het een grijsgebied is. Dat je het kunt begrijpen van Hitler wil niet zeggen dat je dit ook zou moeten proberen.quote:Ben ik het niet helemaal mee eens, want hiermee praat je onwetendheid of (vooral) onmenselijk handelen goed. Zo van ja die Hitler had zijn redenen om tegen Joden te zijn, dus ik snap waarom er 6 miljoen zijn uitgeroeid. (ik zal nu wel weer raar reageren volgens jou)
Hoop dat je begrepen hebt dat in ieder geval iets begrijpen en iets persoonlijk oké vinden niet aan elkaar gelijk zijn.quote:Wel zoals je het eerder formuleerde ja. Maar ik kan het fout hebben dus vraag ik nu wel even door
Wanneer je begrip hebt voor iemand die tegen Joden is, dan lijkt het alsof je ook begrip hebt voor zijn acties. Want je hebt er immer begrip voor dat er Jodenhaat is. Snap je de kern waarom ik dat fout/Jodenhaat vind. Ja/Nee?
Een voorbeeld met andere personen/groepen dan.
Een groep mensen in het noorden van NL haat een groep mensen in het zuiden van NL (fictief). Ze hebben allerlei onzin redenen. Van kleur haar, ogen, kleding tot hun rare gewoonten. vanwege die haat ontstaat er oorlog. Nu kan je 1 jaar of 100 jaar later de situatie proberen te begrijpen, en snap je dat die haat een onderdeel was van de reden waarom die oorlog ontstond. Maar dat is wat anders dan er begrip voor hebben. Want ik vind dat een mens nooit begrip hoort te hebben om een andere groep om allerlei onzinredenen te gaan haten.
Nou en dat gebeurt al eeuwen met de Joden en ook vandaag de dag en zal ook in de toekomst blijven doorgaan. Zeker als mensen 'er begrip voor blijven hebben'. Dat mag juist niet. Zoiets als dit behoort niemand begrip voor te hebben. En zie het resultaat als de politie er zelfs begrip vor lijkt te hebben.
En dan zijn er mensen hier op FOK die zeggend dat mensen in vrede willen leven? Onzin! Hier is men niet eens bereid om die vrede te verdedigen om escalatie te voorkomen. Waarom? Omdat sommige groepen gewoon geen vrede willen. En daar (Israël/Palestina) is het duidelijk geëscaleerd omdat vooral 1 groep geen boodschap had aan vrede.
Met het Israël/Palestina-conflict heb ik meer binding. Je hoort het vaker op tv. Je leest er vaker over. Het onderwerp is daardoor levendiger voor mij persoonlijk dan bijvoorbeeld het Sahrawi-vraagstuk.quote:Waarom dan?
Ja ik zou nu cynisch kunnen reageren, maar ik slik dat in
Ik vind het Israël/Palestina-conflict sowieso boeiend. Dus dat heeft niks met de intentie om Israël te bashen te maken.quote:Nee, niet alle zaken zijn even boeiend. Maar waarom lijken de zaken boeiender te zijn als men met een vingertje naar Israël kan wijzen. En wanneer dat niet kan worden zaken soms geen eens nieuws, terwijl het even erg is.
In deze reactie heb je mij inderdaad verrast. Je gaat op een andere manier een discussie in dan dat ik dat doe. Iedereen gaat echter anders de discussie in. Als iemand anders dom genoemd wordt omdat hij of zij iets niet snapt dan stoor ik mij daaraan.quote:hahahaha, nou ik lees dit nu voor het eerst en had dus mijn lange reacties geplaatst
Toch heb je niet geheel ongelijk, want soms had ik geen zin an een lange reactie
Maar het kwam dus door je opening, en de volume aan woorden, dat ik zag dat je meer moeite had gedaan. Dan blijf ik echt geen...'rare reageerder'.
Nou wees eerlijk ajb in je mening of ik je heb verrast.
Nou nee, gewoon objectief. (Al weet ik nog onvoldoende over het Bahá'í-geloof).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:18 schreef TserrofEnoch het volgende:
Voor mijn gevoel is Jezus van het christendom. Mohammed van de islam. De Báb en Bahá'u'lláh van het Bahá'í-geloof. Maar ik vind dat dit geheel subjectief is.
Ik ga er dus ook tegenin, omdat ik de islam wel voldoende ken.quote:Alle verbanden die je kan zien tussen het christendom en Jezus hoe overtuigend ik ze ook vindt, zijn een mening. Ik zou er dus ook geen punt van maken als iemand zegt dat Jezus ook tot de islam toebehoort. Zou er tegenin gaan, maar het blijft uiteindelijk toch een mening die je hebt.
Ze willen in ieder geval onafhankelijkheid en volgens mij willen ze ook de inkomsten van de havens uit de Westelijke Sahara. Ze zien het als 'hun' land en zijn kennelijk dus helemaal niet zo'n rondtrekkend volk als de eerder genoemde Roma en Sinti. Er dus wel degelijk een binding met het land. En ze krijgen echt bijna niks.quote:Het grote verschil dat ik dus zie tussen de Sahrawi en de Marokkanen ligt hem dus in de manier van leven van de Sahrawi. Ze trekken liever rond met kamelen en blijven niet graag op een plaats. Maar ik snap niet goed wat deze partijen zo ontzettend doet botsen. Ik hoopte erop dat jij wel wist waar bij beide groepen de allergie voor elkaar zat. Want als deze allergie er niet was, dan zouden ze dus wel als een natie kunnen leven.
Grof geweld? Beetje relatief. Er is onderdrukking, mishandeling, moord, schending van de mensenrechten, etc. Allemaal vanuit de Marokkaanse kant. Vind ik wel grof geweld. Van raketten zoals hamas vs israel die heen en weer gaan, is er minder sprake. Bovendien heeft de een onvoldoende infrastructuur en de ander volgens mij geen...geld voor raketten.quote:Ik weet dat er strijd is tussen beide partijen, maar ik heb nooit de indruk dat er grof geweld gebruikt wordt. Is dat zo? Ik dacht dat de Marokkanen de Sahrawi dwingen om 'Marokkaan' te zijn, maar dat ze hierbij wel een minderwaardige positie hebben. (zoals de Berbers dit ook hebben) Ik snap goed dat de Sahrawi dit niet zien zitten.
Nou het is niet zozeer botsen, maar meer de één die de ander gewoon haat. Israëlische Joden en de rest van de Palestijnen komen allemaal uit dezelfde buurt, geloven allemaal in 1 God, kan je volgens mij grotendeels Semieten noemen (vooral wanneer ze geloven afstammelingen te zijn van Ishmaël), delen zelfs een groot deel van het religieus verleden... Maarja, in dat verleden was het ook al oorlog.quote:Israël en Palestina is een duidelijker en logischer conflict naar mijn mening. (hier kunnen de meningen over verschillen) Er zijn veel meer verschillen tussen de twee groepen die een conflict met elkaar hebben. De Sahrawi lijken nog redelijk veel op Marokkanen en andere Arabische volkeren. Het contrast is over het algemeen stukke duidelijker tussen veel van de Israëlische Joden en de rest van de Palestijnen. Maar waarom is het logischer? Het is naar mijn mening een logischer conflict omdat de cultuur van beide groepen flink met elkaar botst. Ik snap beter dat er allergieën voor elkaar bij beide groepen zitten.
Nee, je mist echt een religieuze dimensie in dit conflict. Je benadert het veel te veel op een "Westerse en geseculariseerde manier van logica" of "manier van kijken".quote:De mens voelt zich veilig bij mensen met dezelfde cultuur. En vaak, vooral van vroeger uit zijn mensen bang of wantrouwen ze dat wat ze niet kennen. Iemand van een andere cultuur is dus vreemd of wordt gewantrouwd. En dit is voor beide partijen zo. Als dit wantrouwen en de angst groot is, dan creëren ze beide een vijandsbeeld van elkaar. Dit is naar mijn mening gebeurd in Israël en Palestina.
Die impressie kreeg ik bijna van je, sorry hoorquote:Dit vind ik geen rare reactie hoor. Om de geschiedenis te begrijpen vanuit individuen moet je inderdaad kijken naar wat, hoe en waarom ze iets gedaan hebben. Door dit te doen kun je het begrijpen. Dat je het begrijpt wil niet zeggen dat je er begrip voor op kunt brengen. Toegegeven dit is een grijsgebied. Als iets verschrikkelijk was en je gaat dit recht lullen door nuances aan te brengen in het verhaal. Dan lijkt het alsof je bijvoorbeeld Hitler aan het verdedigen bent.
Nee, nu praat je wat er historisch gezien gebeurde. In de eerdere discussie gaf je de impressie (door het deels ook zo te zeggen) dat je begrip hebt voor Jodenhaat. Vervolgens gaf je later voorbeelden en leek het alsof die voorbeelden voor jou wel gerechtvaardige redenen waren/zijn.quote:Als je een discussie hebt over een historisch onderwerp is het belangrijk om de zaak te bekijken vanuit meerdere zaken te bekijken. Dit is soms moeilijk. Vooral als je persoonlijk zwaar tegen het nazisme bent door bijvoorbeeld grootouders die in een concentratiekamp gezeten hebben. Historici zijn van mening dat je je beter niet over een onderwerp moet uitlaten als je hier emotioneel bij betrokken bent. Je visie hierover zal dan gekleurd zijn. Daarom is historische distantie belangrijk om in de gaten te blijven houden. Wat goed of fout is verschilt per generatie, per locatie enzovoort. Ten tijde van de Oudheid was vrijwel niemand tegen slavernij. Het was de norm. Zelfs de slaven waren niet tegen slavernij, al waren ze wel tegen het feit dat ze zelf als slaaf werden gehouden. Als deze slaven de vrijheid kregen hielden ze op hen buurt zelf ook weer slaven. Spartacus kwam ook nooit tegen slavernij in opstand, behalve dan tegen hun eigen slavernij. Als ik dit zo vertel dan kan het lijken alsof ik slavernij goedkeur.
1 deels niet helemaal waar. Antisemitisme behoort nog steeds tot de norm onder sommige volkeren.quote:Dat doe ik echter niet, ik probeer het echter te begrijpen vanuit die tijdsgeest. Ik kom uit een generatie en een tijd waar antisemitisme en slavernij niet meer tot de norm behoren. Dus persoonlijk ben ik tegen antisemitisme en slavernij, maar ik kan nog steeds begrijpen waarom mensen voor slavernij zijn of voor antisemitisme.
ABSOLUUT!quote:Zijn dit nuances die je moet maken?
Het was dus wel een gekke gedachte. Alleen omdat de haat al bestond voor Hitler of dat de haat heel normaal was, betekent niet dat de Neurenberg wetten dan te rechtvaardigen waren, want tsja... Hitler had ook maar een slechte jeugd of hij was nu eenmaal overtuigd dat alles de schuld van de Joden was.quote:Toegegeven als je onderwijs geeft aan kinderen dat uitlegt waarom Hitler tegen Joden was en dat dit voor hem geen gekke gedachte was dan heb je veel boze ouders door het hele land. Daarom benadruk ik ook dat het een grijsgebied is. Dat je het kunt begrijpen van Hitler wil niet zeggen dat je dit ook zou moeten proberen.
Gekleurd door je familie en achtergrond? Ik zou niet weten hoe. Maarja ik ben dan ook de meeste felle in mijn familiequote:Nu blijf ik maar door raaskallen, maar ik hoop dat ik dit nu afdoende verduidelijkt hebt. Met deze visie probeer ik vaak de geschiedenis en het heden te benaderen. Echter ben ik net als iedereen gekleurd door mijn familie, achtergrond, locatie, normen en waarden en tijdsgeest.
yepquote:Hoop dat je begrepen hebt dat in ieder geval iets begrijpen en iets persoonlijk oké vinden niet aan elkaar gelijk zijn.
1 - Nogmaals, dat is een Westerse kijk van je op een Oosters probleem. Incorrect dus.quote:Ik denk dat de mens en ook de Palestijn in vrijheid wil leven. Maar die vrijheid zal voor velen in Hamas betekenen dat dit pas bereikt is indien ze verlost zijn van de Israëliërs.
Je begrijpt het echt niet?quote:Indien er Israëliërs in Palestina blijven wonen, zullen hun van mening zijn dat ze nog bezet worden en is er geen vrijheid voor hen.
1 - dus is die vrijheid er ook. ze maken toch de keuze voor oorlogquote:Ook al zouden jij en andere mensen vinden dat er al vrijheid is als ze niet de wapenen opnemen. In tijden van crisis zullen de extremen veel aanhang krijgen.
Ook onzin. Bovendien doe je beide partijen te kort door ze simpelweg te bestempelen als extreem. Bovendien bestaat hun aanhang niet vanwege de economische crisis.quote:Dit is altijd zo geweest, SP en PVV hebben meer aanhang ten tijde van een economische crisis.
Dan denk je dus echt helemaal verkeerd over de Palestijnen.quote:Ik geef hier verder geen waardeoordeel over beide partijen, maar als je deze vergelijkt met andere partijen dan zijn ze dus duidelijk geen centrumpartijen. In het interbellum van Duitsland hadden fascisten, nationalisten, communisten en socialisten (dit waren geen sociaal-democraten) veel aanhang gekregen. Dus met dit in het achterhoofd dan begrijp ik dat ook al willen de mensen vrede. Ze willen een partij die ten minste iets doet aan de situatie. Veel Palestijnen hebben het gehad met andere partijen en hun praatjes die geen verandering lijken te hebben. Zoals er PVV'ers zijn die schoon genoeg hebben van de politiek correcte partijen die niet durven te strijden tegen de islam. Ik denk dat in beide gevallen hetzelfde fenomeen aan de gang is.
Ja en waarom lees je er vaker over?quote:Met het Israël/Palestina-conflict heb ik meer binding. Je hoort het vaker op tv. Je leest er vaker over. Het onderwerp is daardoor levendiger voor mij persoonlijk dan bijvoorbeeld het Sahrawi-vraagstuk.
Ik vind het Israël/Palestina-conflict sowieso boeiend. Dus dat heeft niks met de intentie om Israël te bashen te maken.
Dat dacht ik alquote:In deze reactie heb je mij inderdaad verrast.
ik ga anders de discussie in omdat ik anders ben:)quote:Je gaat op een andere manier een discussie in dan dat ik dat doe. Iedereen gaat echter anders de discussie in. Als iemand anders dom genoemd wordt omdat hij of zij iets niet snapt dan stoor ik mij daaraan.
Precies. In het echt over Israël/Palestina praten? I don't think so. Zeker niet op werk, want zulke discussie kunnen echt relaties verstoren.quote:Ik moet zeggen dat ik deze discussies ooit in het echt heb. Maar ik ken maar 1 persoon met wie ik dit ooit doe.
Gelukkig, dan kan ik weer one-liners plaatsenquote:Ben op vakantie binnenkort voor 2 weken dus ik denk niet dat ik nog zal kunnen reageren. (en als ik dit wel kan, dan in het kort)
Wat???quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Die ander hardnekkig wél als mens blijven zien. Ik geloof serieus dat dat de enige weg naar een oplossing is.
Wanhoop? Wow, je ziet wanhoop bij de Palestijnen? Maar wanhoop bij de Joden zie jij niet? En je gaat er namelijk vanuit dat Palestijnen ook maar gewoon mensen zijn? Wat en Joden niet?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:38 schreef Isegrim het volgende:
Van dat alles ben ik mij bewust. Maar ik zie daarin wanhoop, geen bloeddorst. Ik ga er namelijk vanuit dat Palestijnen ook maar gewoon mensen zijn.
Nee, van die valsheid hield ik mij zo ver mogelijk vandaan. Heeft niks met negerhaat te maken, maar met zelfhaat.quote:
Ach joh, dat is toch allemaal niet zo serieus?quote:Geloof je dat wérkelijk? Dan zou ik je graag uitnodigen eens een paar weken vrouw te zijn. Seksistische opmerkingen, aannamens over je kennisniveau, minder beloning voor hetzelfde werk, het is allemaal nog aan de orde van de dag. Ik verdien minder dan dat mijn mannelijke collega's gemiddeld verdienen omdat ik een kut heb.
1 - Mannen? Je bedoelt pubers?quote:Mannen vinden het normaal om een opmerking over mijn tieten te maken als ik op straat loop, en niemand die er iets van zegt. Ik werk in het vastgoed en kom hele bergen mannen tegen die oprecht verbaasd zijn over mijn niveau van bouwkundige/technische kennis.
Maar vrouwenhaat dat je bang bent dat wanneer er rellen uitbreken de mens het alleen op de vrouwen heeft voorzien; de Vrouwenwinkel-Kristalnacht? Onzin (overigens ben je nu wel met de pubertaal besmet geraakt)quote:'Onderdrukking' is een veel te groot woord, maar wérkelijke gelijkwaardigheid? M'n reet.
- En alle mannen over één kam scheren?quote:Dat soort gedrag is walgelijk, maar ik weiger alle moslims over één kam te scheren.
Dat zeg je omdat het niet in je straatje past ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat Jodenhaat zo bijzonder maakt?
Nou het is eeuwenoud, het kan heel erg fel zijn, en er is soms begrip voor (zelfs hier op FOK), het wordt nooit echt helemaal door iedereen afgekeurd, er zijn grote groepen die er openlijk voor uitkomen en niemand die daar echt openlijk afstand van neemt, het wordt in de geschiedisboeken compleet onderbelicht, het is wereldwijd, historische figuren die wij respecteren hadden het, en het neemt in deze eeuw (net als voorgaande eeuwen) ook niet af. Vergeet ik iets?
Claimen van slachtofferschap? Goh dat je je daar zo aan stort. Dan zal je je ook wel storen aan de Palestijnen/Moslims?
En dat bepaalde groepen Joden die haat niet kwijt zouden willen, is natuurlijk onzin.
[..]
Wat nu gebeurt, heeft zijn oorsprong in het verleden. Dat er toen bewust voor oorlog werd gekozen door de Palestijnen, was toen iets wat ze zich daar beter hadden moeten realiseren wat de consequenties daarvan werden.
En afknallen alsof het vee is? Yeah right!
En de grote meerderheid van de mensheid wil gewoon in vrede leven? Niet als dat betekent wanneer ze daar de Joden moeten erkennen. De grote meerderheid koos nog niet zo lang geleden Hamas in Gaza. Niet bepaald voorvechters van vrede. Weet je wat Hamas oa nastreeft? Juist, het uitroeien van de Joden. Goh, en waarom wordt dat gegeven toch compleet genegeerd?
[..]
Daar is geen objectief nieuws te vinden,
Dat ik nomadisch zeg bij de Sahrawi wil niet zeggen dat ik het bedoelde op dezelfde manier als bij de Roma en de Sinti. Je kan het beter vergelijken met kermisklanten. Ze wonen wel in Nederland en blijven hier ook wonen, ze trekken wel heel Nederland door en blijven overal even wonen. Zo zetten de Sahrawi ergens een tijdelijke basis op. Als voedsel in de regio schaars werd trokken ze verder. Nog steeds trekken de Sahrawi veel rond. Maar het is niet zo alsof ze ineens in het buitenland op zouden duiken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou nee, gewoon objectief. (Al weet ik nog onvoldoende over het Bahá'í-geloof).
Ik ga er dus ook tegenin, omdat ik de islam wel voldoende ken.
Ze willen in ieder geval onafhankelijkheid en volgens mij willen ze ook de inkomsten van de havens uit de Westelijke Sahara. Ze zien het als 'hun' land en zijn kennelijk dus helemaal niet zo'n rondtrekkend volk als de eerder genoemde Roma en Sinti. Er dus wel degelijk een binding met het land. En ze krijgen echt bijna niks.
Grof geweld? Beetje relatief. Er is onderdrukking, mishandeling, moord, schending van de mensenrechten, etc. Allemaal vanuit de Marokkaanse kant. Vind ik wel grof geweld. Van raketten zoals hamas vs israel die heen en weer gaan, is er minder sprake. Bovendien heeft de een onvoldoende infrastructuur en de ander volgens mij geen...geld voor raketten.
Nou het is niet zozeer botsen, maar meer de één die de ander gewoon haat. Israëlische Joden en de rest van de Palestijnen komen allemaal uit dezelfde buurt, geloven allemaal in 1 God, kan je volgens mij grotendeels Semieten noemen (vooral wanneer ze geloven afstammelingen te zijn van Ishmaël), delen zelfs een groot deel van het religieus verleden... Maarja, in dat verleden was het ook al oorlog.
Nee, je mist echt een religieuze dimensie in dit conflict. Je benadert het veel te veel op een "Westerse en geseculariseerde manier van logica" of "manier van kijken".
Die impressie kreeg ik bijna van je, sorry hoor
Nee, nu praat je wat er historisch gezien gebeurde. In de eerdere discussie gaf je de impressie (door het deels ook zo te zeggen) dat je begrip hebt voor Jodenhaat. Vervolgens gaf je later voorbeelden en leek het alsof die voorbeelden voor jou wel gerechtvaardige redenen waren/zijn.
(kijk en zo'n soort miscommunicatie is nou iets wat je in een discussie in de echte wereld nooit zal hebben - daar heb je wel weer andere vormen van miscommunicatie)
1 deels niet helemaal waar. Antisemitisme behoort nog steeds tot de norm onder sommige volkeren.
en ook waar het niet tot de norm behoort, zit het gewoon in onze DNA.
2 Ik heb ook lang het proberen te begrijpen. Als kind op school en zulke verhalen horende over WOII. Vervolgens door de jaren heen boeken gelezen, documentaires/interviews bekeken, mensen zelf ondervraagd, gewoon proberen te begrijpen waarom/hoe het toch heeft kunnen gebeuren. Op school werd het nooit vermeld, daar deden ze hun best om Hitler de schuld van alles te geven. Alsof alleen Hitler de Jodenhaat had uitgevonden. Gigantische grote leugen dus.
ABSOLUUT!
Begrip voor de haat die men had en de onmenselijkheid die men veroorzaakte? Nooit!
Begrijpen hoe die haat kon ontstaan en groeien? Ja, dat is een verplichting!
Het was dus wel een gekke gedachte. Alleen omdat de haat al bestond voor Hitler of dat de haat heel normaal was, betekent niet dat de Neurenberg wetten dan te rechtvaardigen waren, want tsja... Hitler had ook maar een slechte jeugd of hij was nu eenmaal overtuigd dat alles de schuld van de Joden was.
Ik heb oa Hitler's tafelgesprekken gelezen. En wat zo vreemd is, is dat hij ergens normen en waarden lijkt te hebben, maar dat die dus stoppen bij 'de Jood'. En waarom? Ik weet het nog steeds niet. Ja hij vond ze hypocriet etc (en dat legde hij in Mein Kampf uit) , maar dat staat echt zo enorm NIET in verhouding met wat hij deed.
Gekleurd door je familie en achtergrond? Ik zou niet weten hoe. Maarja ik ben dan ook de meeste felle in mijn familie
1 - Nogmaals, dat is een Westerse kijk van je op een Oosters probleem. Incorrect dus.
2 - Niet alleen voor velen in Hamas. Ze werden door de meerderheid verkozen tijdens de verkiezingen ongeveer 5-10jaar geleden (8 dacht ik).
3- verlost? Je bedoelt hoe Hitler ook verlost van de Joden wilde zijn?
Je begrijpt het echt niet?
Zolang Israëliërs hun eigen staat hebben, is er geen vrijheid voor hen. Zelfs zolang Joden/Israëliërs leven is er geen vrijheid voor hen. De Israëliërs zijn als het goed is ook uit Gaza...nou dat maakt echt niks uit hoor.
1 - dus is die vrijheid er ook. ze maken toch de keuze voor oorlog
2 - tijden van crisis is van geen relevante factor in Israël/palestina conflict. Check de geschiedenis maar.
Ook onzin. Bovendien doe je beide partijen te kort door ze simpelweg te bestempelen als extreem. Bovendien bestaat hun aanhang niet vanwege de economische crisis.
Dan denk je dus echt helemaal verkeerd over de Palestijnen.
En ik vind het schandalig om de extremen van toen te associëren met de buitenbeentjes van nu (in NL).
Ja en waarom lees je er vaker over?
Dat dacht ik al
Wist alleen nog niet of je het ging toegeven
ik ga anders de discussie in omdat ik anders ben:)
En ik noem iemand anders niet zomaar dom omdat hij/zij iets niet snapt. Er zit meer achter en spelen dus meerdere factoren.
Precies. In het echt over Israël/Palestina praten? I don't think so. Zeker niet op werk, want zulke discussie kunnen echt relaties verstoren.
Gelukkig, dan kan ik weer one-liners plaatsen
Maar fijne vakantie dan
O het ligt dus aan de bewoners als gekken met raketten gaan zitten 'spelen'. Raket voor mn huis: verhuizen. Weer een raket: nog een x verhuizen. ik denk dat de Palestijnen het heen en weer verhuizen inmiddels zat zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?
Liegen? Ik ken m'n religie echt goed genoeg hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Lieg niet.
Binnen de Islam zijn er 2 hoofdrollen, Allah en Mohammed.
In de Islam ontkennen ze zelfs dat Jezus is gekruisigd voor onze zonden en opgestaan, etc. Jezus is daar enkel een profeet ipv een God of laat staan de Zoon van God.
Dat is dus absoluut geen hoofdrol meer te noemen zoals Jezus die in het Christelijk geloof heeft.
De Palestijnen van 'nu' zijn verantwoordelijk voor de daden van de Palestijnen van 'toen'?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De Palestijnen hadden al veel eerder vrede kunnen kunnen hebben. Ze wilden oorlog, dat maakt hun dus ook medeverantwoordelijk voor iedere dode van vandaag.
Alleen zijn Jezus en Isa twee totaal verschillende personen. Los van de overeenkomsten van Jezus en Isa zijn het in de kern twee totaal verschillende boodschappen die ze verkondigen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:39 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Liegen? Ik ken m'n religie echt goed genoeg hoor.
Wie heeft het over hoofdrollen? Ik zeg dat Jezus zeker geen bijrol heeft in de islam. Dat we niet geloven dat hij gekruisigd is etc, betekend niet dat het 'maar' een profeet is. Jezus is een belangrijke profeet, punt uit. dus lieg niet met je "Jezus heeft een bijrol in de islam" Moslims geloven bijvoorbeeld dat aan het einde ter tijden Jezus terugkomt op aarde en niet Mohamed... Dit geloven christenen ook.
Isa is Jezus, alleen zo wordt hij in het Arabisch genoemd. Net zoals:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:51 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Alleen zijn Jezus en Isa twee totaal verschillende personen. Los van de overeenkomsten van Jezus en Isa zijn het in de kern twee totaal verschillende boodschappen die ze verkondigen.
Jezus is het vleesgeworden Woord, de Logos, de Zoon van God en de Zoon van mensen.
Isa is een profeet, die volgens de Koran ontkent de Zoon van God te zijn en zelfs zou zeggen dat het 'shirk' (ongenadige zonde) is om te spreken van het feit dat God 'kinderen' zou hebben.
De Palestijnen van toen zijn medeverantwoordelijk voor de situatie waar de Palestijnen van nu zich in bevinden. Als het leven van de kinderen van de Palestijnse kinderen zo belangrijk voor de Palestijnen is, dan hadden ze zich dat eerder mogen bedenken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
De Palestijnen van 'nu' zijn verantwoordelijk voor de daden van de Palestijnen van 'toen'?
lul ajb zelf niet. Er praat iemand tegen je met een religieuze kennis. Dat heb jij zeer duidelijk niet. Maar als je denkt dat je boeken van honderden bladzijden op 1 hoop kan gooien omdat je denkt dat alleen de namen een beetje anders zijn, maar het om dezelfde personen gaat, dan zal je je dat met jouw domheid toch niet kunnen bevatten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:01 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Isa is Jezus, alleen zo wordt hij in het Arabisch genoemd. Net zoals:
Suleyman: Soloman
Dawud: David
Yahja: Johannes de Doper
Noeh: Noah
Adam: Adam
Maria: Mariam
Ibrahim: Abraham
etc etc
lul ajb niet.
Ja ik begrijp dat de Koran met Isa op de persoon Jezus doelt. Ik geef alleen aan dat de beschreven persoon Isa, ondanks de overeenkomsten, verschillend is op het belangrijkste punten die ik in mijn post dus beschrijf.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:01 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Isa is Jezus, alleen zo wordt hij in het Arabisch genoemd. Net zoals:
Suleyman: Soloman
Dawud: David
Yahja: Johannes de Doper
Noeh: Noah
Adam: Adam
Maria: Mariam
Ibrahim: Abraham
etc etc
lul ajb niet.
:moe:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
lul ajb zelf niet. Er praat iemand tegen je met een religieuze kennis. Dat heb jij zeer duidelijk niet. Maar als je denkt dat je boeken van honderden bladzijden op 1 hoop kan gooien omdat je denkt dat alleen de namen een beetje anders zijn, maar het om dezelfde personen gaat, dan zal je je dat met jouw domheid toch niet kunnen bevatten.
Dat is wel logisch eigenlijk, anders zou het gewoon het christendom zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:07 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat de Koran met Isa op de persoon Jezus doelt. Ik geef alleen aan dat de beschreven persoon Isa, ondanks de overeenkomsten, verschillend is op het belangrijkste punten die ik in mijn post dus beschrijf.
Klopt. Daarom vind ik ook niet dat je over dezelfde persoon kan spreken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat is wel logisch eigenlijk, anders zou het gewoon het christendom zijn.
Als je je religie goed genoeg kent, dan weet je dat moslims niet moordlustig worden wanneer iemand Jezus heeft beledigd. En alleen omdat Moslims geloven dat Jezus terugkomt aan het einde, maakt dat van Jezus nog geen hoofdrol in Islam/Koran. De hoofdrol gaat meer naar de Mahdi, al dan niet in de persoon van Mohammed.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:39 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Liegen? Ik ken m'n religie echt goed genoeg hoor.
Wie heeft het over hoofdrollen? Ik zeg dat Jezus zeker geen bijrol heeft in de islam. Dat we niet geloven dat hij gekruisigd is etc, betekend niet dat het 'maar' een profeet is. Jezus is een belangrijke profeet, punt uit. dus lieg niet met je "Jezus heeft een bijrol in de islam" Moslims geloven bijvoorbeeld dat aan het einde ter tijden Jezus terugkomt op aarde en niet Mohamed... Dit geloven christenen ook.
Maar het is wel dezelfde persoon, de islam heeft alleen een andere visie op wie de persoon was dan het christendom.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:12 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Klopt. Daarom vind ik ook niet dat je over dezelfde persoon kan spreken.
Nee hoor, dat zijn gewoon de feiten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Clashy het volgende:
[..]
Dat zeg je omdat het niet in je straatje past ja.
Wat maakt een persoon een persoon? Het toegeschreven levensverhaal van iemand of hetgeen wat een persoon voor boodschap heeft? Als er twee versies zijn van personen en beide personen zijn in complete tegenspraak met elkaar, zijn zij dan dezelfde persoon?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Maar het is wel dezelfde persoon, de islam heeft alleen een andere visie op wie de persoon was dan het christendom.
Mahdi.... Ik geloof daar niet eens in, hij wordt niet in de koran of de hadih genoemd. Ik heb het over Jezus en hij heeft zeker een grotere rol (dan een bijrol) in de islam.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als je je religie goed genoeg kent, dan weet je dat moslims niet moordlustig worden wanneer iemand Jezus heeft beledigd. En alleen omdat Moslims geloven dat Jezus terugkomt aan het einde, maakt dat van Jezus nog geen hoofdrol in Islam/Koran. De hoofdrol gaat meer naar de Mahdi, al dan niet in de persoon van Mohammed.
En dat Christenen ook geloven dat Jezus terugkomt, betekent niet dat de rol exact hetzelfde is als Isa.
Jij bent toch echt degene die doet alsof (alweer).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Mahdi.... Ik geloof daar niet eens in, hij wordt niet in de koran of de hadih genoemd. Ik heb het over Jezus en hij heeft zeker een grotere rol (dan een bijrol) in de islam.
Moslims die om wat dan ook moordlustig worden zijn onwetend en verdienen het niet moslim genoemd te worden.
Doe ajb niet alsof je kennis van zaken hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |