Die vergelijking had ik misschien ook niet moeten maken nee, ik reageerde eerst op een post over MH17 waar de vergelijking al was gemaakt, en toen besloot ik maar een eigen topic te openen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Waarom blijft men toch die achterlijke vergelijking trekken tussen de slachtoffers van MH17 en de Gazastrook?
Nederlanders zijn onschuldig; Palestijnen en Israeli's bombarderen elkaar en kiezen ervoor al sinds mensenheugenis oorlog te voeren, geen medelijden mee dus. Ook de burgers ja: die stemmen op extremistische partijen.
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Waarom blijft men toch die achterlijke vergelijking trekken tussen de slachtoffers van MH17 en de Gazastrook?
Nederlanders zijn onschuldig; Palestijnen en Israeli's bombarderen elkaar en kiezen ervoor al sinds mensenheugenis oorlog te voeren, geen medelijden mee dus. Ook de burgers ja: die stemmen op extremistische partijen.
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.
Ze zijn geïndoctrineerd en ze worden uiteindelijk extremist. Zoals dat altijd met religie gaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??
Generaliseren is makkelijk he. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer onschuldige familieleden, vrienden en andere bekenden gedood worden door de bezetter dat je dan op zijn minst gevoelens van wrok krijgt tegenover de onderdrukker. Dit staat los van religie.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:02 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Ze zijn geïndoctrineerd en ze worden uiteindelijk extremist. Zoals dat altijd met religie gaat.
Dat hoop ik ook, in dat geval neem ik mijn woorden terug.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.
En verklaar waarom Israël werd aangevallen voordat ze ook maar iemand hadden onderdrukt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Clashy het volgende:
[..]
Generaliseren is makkelijk he. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer onschuldige familieleden, vrienden en andere bekenden gedood worden door de bezetter dat je dan op zijn minst gevoelens van wrok krijgt tegenover de onderdrukker. Dit staat los van religie.
Makkelijk te verklaren.. Ze woonden daar en ze hadden geen zin in nieuwe bewoners met een nieuwe taal omdat ergens anders in de wereld ze slaag gekregen hadden, waardoor deze nieuwe bewoners dus in hun tuin kwamen kamperen. Best logisch toch dat er dan Palestijnen zijn die dat niet lief vinden?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:13 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
En verklaar waarom Israël werd aangevallen voordat ze ook maar iemand hadden onderdrukt.
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
De Joden hebben recht op een eigen staat want holocaust en Jezus en bijbel.
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
Mijn onbegrip voor de situatie begint al bij het ontstaan van de staat Israël. Het is op precies dezelfde manier ontstaan als nu de 'Volksrepubliek Donetsk' is ontstaan in Oekraïne: het simpelweg bezetten van een bestaand land.
Ja je ziet heel veel over het hoofd. Een geestelijk gezond en objectief mens kan zo'n stuk als de jouwe niet schrijven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd, want ik begrijp werkelijk niet hoe een geestelijk gezond en objectief mens Israël kan steunen. Als iemand verduidelijking
Klopt, dit heb ik nagelezen op wikipedia, en hier zat ik inderdaad (goed) fout. Ik weet niet veel van geschiedenis, en wist praktisch niets over bijvoorbeeld het Ottomaanse rijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.
Holocaust kwam pas veel later.
Jezus is van het Christelijke geloof.
De Bijbel zal misschien een rol gespeeld hebben, maar was echt geen hoofdreden.
[..]
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.
Holocaust kwam pas veel later.
Jezus is van het Christelijke geloof.
De Bijbel zal misschien een rol gespeeld hebben, maar was echt geen hoofdreden.
[..]
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
Jij weet ook NIET hoe de staat Israël is ontstaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hetzelfde, TS. Ik ben van mening dat de staat Israël niet op legitieme wijze tot stand is gekomen. Een boek met mythologische verhalen als basis voor het claimen van een land in de echte wereld?
De holocaust was een verschrikking, maar daarmee nog geen rechtvaardiging om zomaar een land in te pikken.
Het is gewoon de grootste fout in de moderne geschiedenis...
De Palestijnse burgers zijn ook onschuldig net zoals de Nederlanders, zo iets claimen is gewoon uiterst respectloos en walgelijk van je. Er is geen luxe aanbod aan partijen als je onderdrukt wordt en vreedzaam verzet genegeerd wordt. Daarnaast het zijn niet de Palestijnen en israel, maar HAMAS en israel die oorlog voeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Nee, dat weet jij niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Jij weet ook NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mijquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef defineaz het volgende:
[..]
Klopt, dit heb ik nagelezen op wikipedia, en hier zat ik inderdaad (goed) fout. Dat is ook precies waarom ik dit topic heb gemaakt, gaten en fouten in mijn visie en kennis over de zaak herstellen.
Zegt degene die zo iets zegt:quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja je ziet heel veel over het hoofd. Een geestelijk gezond en objectief mens kan zo'n stuk als de jouwe niet schrijven.
Je weet helemaal niks en dat is zichtbaar in je posts.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
Ik gebruik toch liever onafhankelijke bronnen, dankjewel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mij
Maar als je kennis over de zaak wil herstellen, kan je hier beginnen.
Jij weer?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, dat weet jij niet.
Jij claimde eergisteren nog dat de joden een kleiner gebied toegewezen kregen
Nou dan weet je veel.
Wederom, niet in dit soort pro-israel propaganda trappen can Cynicus.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mij
Maar als je kennis over de zaak wil herstellen, kan je hier beginnen.
Maar voor het geval dat.quote:De) Likoed (Hebreeuws: הליכוד ,uitspraak: 'lie-koed', Nederlands: Eenheid) is een Israëlische politieke partij van conservatief-liberale signatuur. Ook is ze seculier zionistisch maar er is een zekere religieus-zionistische invloed te bespeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |