Die vergelijking had ik misschien ook niet moeten maken nee, ik reageerde eerst op een post over MH17 waar de vergelijking al was gemaakt, en toen besloot ik maar een eigen topic te openen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Waarom blijft men toch die achterlijke vergelijking trekken tussen de slachtoffers van MH17 en de Gazastrook?
Nederlanders zijn onschuldig; Palestijnen en Israeli's bombarderen elkaar en kiezen ervoor al sinds mensenheugenis oorlog te voeren, geen medelijden mee dus. Ook de burgers ja: die stemmen op extremistische partijen.
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Waarom blijft men toch die achterlijke vergelijking trekken tussen de slachtoffers van MH17 en de Gazastrook?
Nederlanders zijn onschuldig; Palestijnen en Israeli's bombarderen elkaar en kiezen ervoor al sinds mensenheugenis oorlog te voeren, geen medelijden mee dus. Ook de burgers ja: die stemmen op extremistische partijen.
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.
Ze zijn geïndoctrineerd en ze worden uiteindelijk extremist. Zoals dat altijd met religie gaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hier draait mijn maag werkelijk van om. Wat voor een haatdragende, empathieloze wezen ben jij wel niet??
Generaliseren is makkelijk he. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer onschuldige familieleden, vrienden en andere bekenden gedood worden door de bezetter dat je dan op zijn minst gevoelens van wrok krijgt tegenover de onderdrukker. Dit staat los van religie.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:02 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Ze zijn geïndoctrineerd en ze worden uiteindelijk extremist. Zoals dat altijd met religie gaat.
Dat hoop ik ook, in dat geval neem ik mijn woorden terug.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.
En verklaar waarom Israël werd aangevallen voordat ze ook maar iemand hadden onderdrukt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Clashy het volgende:
[..]
Generaliseren is makkelijk he. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer onschuldige familieleden, vrienden en andere bekenden gedood worden door de bezetter dat je dan op zijn minst gevoelens van wrok krijgt tegenover de onderdrukker. Dit staat los van religie.
Makkelijk te verklaren.. Ze woonden daar en ze hadden geen zin in nieuwe bewoners met een nieuwe taal omdat ergens anders in de wereld ze slaag gekregen hadden, waardoor deze nieuwe bewoners dus in hun tuin kwamen kamperen. Best logisch toch dat er dan Palestijnen zijn die dat niet lief vinden?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:13 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
En verklaar waarom Israël werd aangevallen voordat ze ook maar iemand hadden onderdrukt.
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
De Joden hebben recht op een eigen staat want holocaust en Jezus en bijbel.
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
Mijn onbegrip voor de situatie begint al bij het ontstaan van de staat Israël. Het is op precies dezelfde manier ontstaan als nu de 'Volksrepubliek Donetsk' is ontstaan in Oekraïne: het simpelweg bezetten van een bestaand land.
Ja je ziet heel veel over het hoofd. Een geestelijk gezond en objectief mens kan zo'n stuk als de jouwe niet schrijven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef defineaz het volgende:
Misschien zie ik iets over het hoofd, want ik begrijp werkelijk niet hoe een geestelijk gezond en objectief mens Israël kan steunen. Als iemand verduidelijking
Klopt, dit heb ik nagelezen op wikipedia, en hier zat ik inderdaad (goed) fout. Ik weet niet veel van geschiedenis, en wist praktisch niets over bijvoorbeeld het Ottomaanse rijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.
Holocaust kwam pas veel later.
Jezus is van het Christelijke geloof.
De Bijbel zal misschien een rol gespeeld hebben, maar was echt geen hoofdreden.
[..]
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, de Joden hebben dat recht want rond de jaren 20 werd dat beloofd zoals alle oorspronkelijke inwoners hun eigen staten mochten hebben/krijgen en ook de Moslims/Arabieren hun eigen staten kregen, allemaal vanwege het uiteenvallen van het Osmaanse Rijk.
Holocaust kwam pas veel later.
Jezus is van het Christelijke geloof.
De Bijbel zal misschien een rol gespeeld hebben, maar was echt geen hoofdreden.
[..]
Jij weet dan duidelijk NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
Jij weet ook NIET hoe de staat Israël is ontstaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hetzelfde, TS. Ik ben van mening dat de staat Israël niet op legitieme wijze tot stand is gekomen. Een boek met mythologische verhalen als basis voor het claimen van een land in de echte wereld?
De holocaust was een verschrikking, maar daarmee nog geen rechtvaardiging om zomaar een land in te pikken.
Het is gewoon de grootste fout in de moderne geschiedenis...
De Palestijnse burgers zijn ook onschuldig net zoals de Nederlanders, zo iets claimen is gewoon uiterst respectloos en walgelijk van je. Er is geen luxe aanbod aan partijen als je onderdrukt wordt en vreedzaam verzet genegeerd wordt. Daarnaast het zijn niet de Palestijnen en israel, maar HAMAS en israel die oorlog voeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Nee, dat weet jij niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Jij weet ook NIET hoe de staat Israël is ontstaan.
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mijquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:26 schreef defineaz het volgende:
[..]
Klopt, dit heb ik nagelezen op wikipedia, en hier zat ik inderdaad (goed) fout. Dat is ook precies waarom ik dit topic heb gemaakt, gaten en fouten in mijn visie en kennis over de zaak herstellen.
Zegt degene die zo iets zegt:quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja je ziet heel veel over het hoofd. Een geestelijk gezond en objectief mens kan zo'n stuk als de jouwe niet schrijven.
Je weet helemaal niks en dat is zichtbaar in je posts.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
Ik gebruik toch liever onafhankelijke bronnen, dankjewel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mij
Maar als je kennis over de zaak wil herstellen, kan je hier beginnen.
Jij weer?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, dat weet jij niet.
Jij claimde eergisteren nog dat de joden een kleiner gebied toegewezen kregen
Nou dan weet je veel.
Wederom, niet in dit soort pro-israel propaganda trappen can Cynicus.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, een FOKker die anti-Israël is en zo snel zijn fout toegeeft... Dat is even wennen voor mij
Maar als je kennis over de zaak wil herstellen, kan je hier beginnen.
Maar voor het geval dat.quote:De) Likoed (Hebreeuws: הליכוד ,uitspraak: 'lie-koed', Nederlands: Eenheid) is een Israëlische politieke partij van conservatief-liberale signatuur. Ook is ze seculier zionistisch maar er is een zekere religieus-zionistische invloed te bespeuren.
Nee ik weet meer dan jij, en daar ben jij jaloers op. Vandaar je obsessie en lege reacties.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zegt degene die zo iets zegt:
[..]
Je weet helemaal niks en dat is zichtbaar in je posts.
Als je zo iets claimt als Jezus is van het christelijke geloof, weet je gewoon niks. Jezus heeft ook een prominente rol in de koran bijvoorbeeld. Verder ook al het voorbeeld wat ik eerder gaf, en het feit dat je het een lege staat noemdequote:Op woensdag 23 juli 2014 00:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee ik weet meer dan jij, en daar ben jij jaloers op. Vandaar je obsessie en lege reacties.
Onafhankelijke bronnen? Je bedoelt diezelfde bronnen die ervoor hebben gezorgd dat je niet wist hoe de staat Israël is ontstaan en waardoor je nu anti-Israëlische gevoelens van hebt gekregen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef defineaz het volgende:
[..]
Ik gebruik toch liever onafhankelijke bronnen, dankjewel.
Ik heb nu inderdaad anti-Israëlische gevoelens, ik probeer de geschiedenis van het land wat beter te begrijpen en vooral de sympathie voor Israël te begrijpen.
De onafhankelijkheid betwijfelen, en dan zelf sites als Likud aanbevelen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen? Je bedoelt diezelfde bronnen die ervoor hebben gezorgd dat je niet wist hoe de staat Israël is ontstaan en waardoor je nu anti-Israëlische gevoelens van hebt gekregen?
Anyway, als je de sympathie voor Israël probeert te begrijpen, kan je juist beter die site checken.
Dat ik niet wist hoe de staat Israël is ontstaan komt omdat de bezetting van de Gazastrook verwarde met het ontstaan van de hele staat. Dat is dom, maar mijn eigen fout en niet die van een bron.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen? Je bedoelt diezelfde bronnen die ervoor hebben gezorgd dat je niet wist hoe de staat Israël is ontstaan en waardoor je nu anti-Israëlische gevoelens van hebt gekregen?
Anyway, als je de sympathie voor Israël probeert te begrijpen, kan je juist beter die site checken.
Ook Zionisten kunnen de waarheid verkondigen, IC. En daar waar je twijfelt kan je het dubbelchecken. Alleen omdat Likud zionistisch is, betekent niet automatisch dat alles onzin is wat ze verkondigen. Dat heet nu, naar de andere kant van het verhaal luisteren!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wederom, niet in dit soort pro-israel propaganda trappen can Cynicus.
Iedereen weet dat Likud een zionistisch partij en berichtgeving is:
[..]
Maar voor het geval dat.
Dit is een introductie (door een Joodse organisatie), en geen propaganda bullshitquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef defineaz het volgende:
[..]
Dat ik niet wist hoe de staat Israël is ontstaan komt omdat de bezetting van de Gazastrook verwarde met het ontstaan van de hele staat. Dat is dom, maar mijn eigen fout en niet die van een bron.
Wat is verstandiger: beide uitersten pakken en dan een oordeel vormen, of meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ook Zionisten kunnen de waarheid verkondigen, IC. En daar waar je twijfelt kan je het dubbelchecken. Alleen omdat Likud zionistisch is, betekent niet automatisch dat alles onzin is wat ze verkondigen. Dat heet nu, naar de andere kant van het verhaal luisteren!
En nu denk je ook al wat van religie te weten, terwijl je dat heel duidelijk niet weet. Jij weet gewoon niks, maar je zit nog in de ontkenning. (Alsof ik tegen een tiener praat die denkt alles te weten)quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
Als je zo iets claimt als Jezus is van het christelijke geloof, weet je gewoon niks. Jezus heeft ook een prominente rol in de koran bijvoorbeeld.
Trolletjes geef ik niet zoveel aandacht, dat moet je toch van me weten.quote:Verder hele inhoudelijke reactie weer, zoals ik gewend ben van je.
Ik ben geen manipulator. Degene die dat wel over mij beweert, is er zelf 1.quote:De enige reden waarom ik hier post, is omdat ik niet weet in hoe verre TS te manipuleren valt door types zoals jij.
Er woonden al joden voordat de joodse staat was gesticht en die joden woonden toen niet in het gebied waar de Palestijnen woonden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:17 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Makkelijk te verklaren.. Ze woonden daar en ze hadden geen zin in nieuwe bewoners met een nieuwe taal omdat ergens anders in de wereld ze slaag gekregen hadden, waardoor deze nieuwe bewoners dus in hun tuin kwamen kamperen. Best logisch toch dat er dan Palestijnen zijn die dat niet lief vinden?
Ah de bevestiging dat je niks weet, Jezus is inderdaad niet volgens het bijbel verhaal geintroduceerd, maar is OOK een profeet in de islam.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En nu denk je ook al wat van religie te weten, terwijl je dat heel duidelijk niet weet. Jij weet gewoon niks, maar je zit nog in de ontkenning. (Alsof ik tegen een tiener praat die denkt alles te weten)
Jezus heeft helemaal geen prominente rol in de Koran, daar is Hij namelijk niet de Zoon van God en niet gekruisigd, dat is dus anti-Christelijk! Dus ja, Jezus is van het Christelijke geloof en jij weet dus gewoon niks!
Wederom, getuige van het feit dat je niks weet.quote:Trolletjes geef ik niet zoveel aandacht, dat moet je toch van me weten.
Dat ben je wel, je hebt zelf toegegeven dat je je nog niet veel hebt verdiept en zit hier dingen te claimen.quote:Ik ben geen manipulator. Degene die dat wel over mij beweert, is er zelf 1.
Kleiner dan wat 'oorspronkelijk', wat lul je nouquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij weer?
kleiner dan het oorspronkelijke ja.
Meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken is onmogelijk, mensen zijn al bevooroordeeld en hebben Jodenhaat. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar jou en TS.. Dan is het makkelijker om ook eens de andere kant te horen ipv op zoek te gaan naar iets objectiefs dat er toch niet is. En Likud is geen uiterste.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Wat is verstandiger: beide uitersten pakken en dan een oordeel vormen, of meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken.
Wat een domheid!quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah de bevestiging dat je niks weet, Jezus is inderdaad niet volgens het bijbel verhaal geintroduceerd, maar is OOK een profeet in de islam.
[..]
Wederom, getuige van het feit dat je niks weet.
[..]
Dat ben je wel, je hebt zelf toegegeven dat je je nog niet veel hebt verdiept en zit hier dingen te claimen.
Vriend, zelfs de partij van de smerige Netanyahu heet likud. Hoe is zo iets geen uiterste?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken is onmogelijk, mensen zijn al bevooroordeeld en hebben Jodenhaat. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar jou en TS.. Dan is het makkelijker om ook eens de andere kant te horen ipv op zoek te gaan naar iets objectiefs dat er toch niet is. En Likud is geen uiterste.
Overigens is alles wel zo'n beetje subjectief, en de waarheid ligt toch in het midden dus...dan kan je soms maar beter op zoek naar duidelijke uitersten, dan onduidelijk gezwam.
Je loopt jezelf alleen maar voor lul te zetten.quote:
Is gewoon een troll/internetheld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Door een joodse organisatie gemaakt, en geen propaganda bullshit:quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hetzelfde, TS. Ik ben van mening dat de staat Israël niet op legitieme wijze tot stand is gekomen. Een boek met mythologische verhalen als basis voor het claimen van een land in de echte wereld?
De holocaust was een verschrikking, maar daarmee nog geen rechtvaardiging om zomaar een land in te pikken.
Het is gewoon de grootste fout in de moderne geschiedenis...
in de Jaren 20 zou Israël een Joodse staat worden met Gaza en Westbank. Uiteindelijk werd Israël in 1947-1948 dus kleiner dan oorspronkelijk de bedoeling was.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Kleiner dan wat 'oorspronkelijk', wat lul je nou
In de jaren 20 werd het opgedeeld in Palestina en Jordanie, wat je nu zegt is gewoon onzin.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
in de Jaren 20 zou Israël een Joodse staat worden met Gaza en Westbank. Uiteindelijk werd Israël in 1947-1948 dus kleiner dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Jaren 20
http://nl.wikipedia.org/w(...)neAndTransjordan.png
1947
http://nl.wikipedia.org/w(...)n_Plan_Palestine.png
In 48, kregen de Joden 56% van het Palestijnse gebied die een KLEINER volk waren qua populatie, en de arabieren (die dubbele cijfers telden qua populatie) 43% van het gebied. Zelfs de verdeling was al onterecht. En er de Palestijnen die er talloze jaren al leefden zonder verdeling, wouden zo iets helemaal niet. En ze basically vervolgens uit hun huizen werden gezet en hun dorpen werden geplunderd. Hoe kun je zo iets accepteren als volk? Niet.quote:In september 1922 presenteerde Groot-Brittannië een memorandum aan de Volkenbond waarin werd voorgesteld het gebied ten oosten van de Jordaan uit te sluiten van Joodse immigratie. Op 23 september stemde de Volkenbond daarmee in.
Voor 1850 woonden er wel Joden. Maar dit waren er echt bar weinig. In de 30 jaren die volgden kwamen er honderden Joden. Door vervolging in Rusland en door religieuze motieven. Daarna pas duizenden in de 40 jaren hierna. (wat ineens ging lopen als een tierelier) In 1948 was daardoor al meer dan 30% Joods.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Er woonden al joden voordat de joodse staat was gesticht en die joden woonden toen niet in het gebied waar de Palestijnen woonden.
En de Palestijnen hadden toen nog geen eigen tuin.
"The first casualty of war is innocence."quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zelfs de gebombardeerde kinderen zijn al terroristen/extremisten, dus eigen schuld.
Nee, realistisch. Bikkelhard, maar realistisch. De wereld is ook helemaal niet warm en knuffelig, ook al denken sommige salonsocialisten van wel. Het is eten of gegeten worden; zo is de natuur. De rest hebben wij eromheen verzonnen, maar in oorlog komt ons ware gezicht weer boven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:57 schreef Clashy het volgende:
[..]
Nee, Mandaatgebied Palestina en Transjordanië.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:03 schreef IsaacCuenca het volgende:
In de jaren 20 werd het opgedeeld in Palestina en Jordanie, wat je nu zegt is gewoon onzin.
In de jaren 40 werd immigratie van Joden sterk tegengehouden, terwijl immigratie van Arabieren sterk werd gestimuleerd (als verlengstuk van WOII check de banden met de grootmufti en Hitler). Men wilde namelijk geen Joodse Staat.quote:In 48, kregen de Joden 56% van het Palestina die een kleiner volk waren, en de arabieren (die dubbele cijfers telden) 43% van het gebied. En er talloze jaren al leefden zonder verdeling. Hoe kun je zo iets accepteren als volk?
Die opmerking was uiteraard sarcastisch, om aan te geven hoe kortzichtig de stelling is dat 'het palestijnse volk' dit over zichzelf heeft afgeroepen. Er zijn er zoveel die helemaal niets met dit conflict te maken willen hebben en toch slachtoffer worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:06 schreef Clashy het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat een sarcastische opmerking was... Hoop ik toch.
Dat hoop ik ook, in dat geval neem ik mijn woorden terug.
Ja Palestina en Transjordanie, en dat is niet gebeurd zoals ik al aangaf, dat hadden ze al in 1922 besloten, niet in 1948.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee, Mandaatgebied Palestina en Transjordanië.
De één zou een Joodse staat worden, de ander een staat voor de Moslims/Arabieren
[..]
In de jaren 40 werd immigratie van Joden sterk tegengehouden, terwijl immigratie van Arabieren sterk werd gestimuleerd (als verlengstuk van WOII check de banden met de grootmufti en Hitler). Men wilde namelijk geen Joodse Staat.
De Arabieren hadden al Transjordanie, Syrie en Libanon, dus de Joden kregen al een kleiner stuk land. Veel Arabieren woonden daar dus helemaal niet talloze jaren. Het land was zelfs talloze jaren erg dunbevolkt.
En waarom kan men geen Joodse staat accepteren in zo'n groot gebied waar zo veel Arabische landen zijn? Er waren daar ook Joden die daar al talloze jaren hebben gewoond, die hebben evengoed recht op een eigen staat als ieder ander.
Dat men de Joodse staat niet accepteert, noem ik inderdaad Jodenhaat. Meer dan 190 landen in de wereld, maar 1 Joodse staat wordt de Joden niet gegund?
Er zijn verschillende gebieden waar ze wel succesvol een eigen staat hadden kunnen krijgen, maar ze willen perse dat stukje land.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En waarom kan men geen Joodse staat accepteren in zo'n groot gebied waar zo veel Arabische landen zijn? Er waren daar ook Joden die daar al talloze jaren hebben gewoond, die hebben evengoed recht op een eigen staat als ieder ander.
Dat men de Joodse staat niet accepteert, noem ik inderdaad Jodenhaat. Meer dan 190 landen in de wereld, maar 1 Joodse staat wordt de Joden niet gegund?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |