abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142657705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Waarom zouden joden uniek zijn in hun 'gehaat worden'? Racisme van bevolkingsgroepen / stammen onderling is zo oud als de mensheid zelf.
De Joden zijn altijd zwaarder vervolgd dan de andere bevolkingsgroepen.
De Pest/Zwarte Dood is daarbij wel echt het allerbeste voorbeeld.
De mensen wisten niet wat de oorzaak was, maar men zag wel dat Joden minder last van de pest hadden. Dus gaven ze de Joden de schuld en gingen ze overal in Europa Joden uitroeien. Dat de Joden nu eenmaal veel hygiënischer waren dan de rest van alle Europeanen (met hun Bijbelse wetten die zo dom dus nog niet waren) scheen niemand wat uit te maken, men had kennelijk gewoon zin om de Joden weer eens de schuld te geven en uit te moorden.

quote:
Er zijn verrekte weinig landen waar slechts één stam woont. Waarom zou deze specifieke stam een apart land moeten hebben? Waarom konden ze zich niet gewoon in dat gebied vestigen zonder een eigen heilstaat uit te roepen en vervolgens steeds meer land af te nemen van de Palestijnen?
Ja zeker nu met de wereldwijde emigratie, lijken landsgrenzen steeds minder boeiend te zijn, maar behalve voor Israël-Palestina.
En dat "land afnemen" van de Palestijnen, is een behoorlijk eenzijdige tunnelvisie. Gewoon een beetje verdiepen in de geschiedenis.
pi_142657828
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef Isegrim het volgende:

Ik heb iets tegen gedrag of tegen beleid, niet tegen volkeren. Ik heb ook iets tegen Hamas. Niet tegen Palestijnen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen. :)
Maar de Marrokanen bezetten/onderdrukken ook een volk, dan heb je daar dus ook iets tegen?
pi_142658231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen. :)
Maar de Marrokanen bezetten/onderdrukken ook een volk, dan heb je daar dus ook iets tegen?
Als wie dan ook een ander onderdrukt, veroordeel ik dat gedrag. Er is geen rechtvaardiging voor onderdrukking.

In heel veel samenlevingen worden vrouwen onderdrukt. Heb ik dus een hekel aan mannen? Nee, hooguit aan de mannen die zich daar schuldig aan maken danwel aan hun gedrag.
pi_142658422
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als wie dan ook een ander onderdrukt, veroordeel ik dat gedrag. Er is geen rechtvaardiging voor onderdrukking.

In heel veel samenlevingen worden vrouwen onderdrukt. Heb ik dus een hekel aan mannen? Nee, hooguit aan de mannen die zich daar schuldig aan maken danwel aan hun gedrag.
Ok, maar heb je dan een hekel aan de samenlevingen waar vrouwen worden onderdrukt?
pi_142658510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

De Joden zijn altijd zwaarder vervolgd dan de andere bevolkingsgroepen.
De Pest/Zwarte Dood is daarbij wel echt het allerbeste voorbeeld.
De mensen wisten niet wat de oorzaak was, maar men zag wel dat Joden minder last van de pest hadden. Dus gaven ze de Joden de schuld en gingen ze overal in Europa Joden uitroeien. Dat de Joden nu eenmaal veel hygiënischer waren dan de rest van alle Europeanen (met hun Bijbelse wetten die zo dom dus nog niet waren) scheen niemand wat uit te maken, men had kennelijk gewoon zin om de Joden weer eens de schuld te geven en uit te moorden.
Dit valt te verklaren vanuit de 'logica' van die tijd. Ik vind het onzinnig om te zeggen 'dat men gewoon zin had om de joden weer eens de schuld te geven'. Het was toen heel normaal om wantrouwend te zijn in zo'n geval. De heksenvervolgingen liggen soortgelijke denkfouten aan ten grondslag. Onwetendheid...

quote:
Ja zeker nu met de wereldwijde emigratie, lijken landsgrenzen steeds minder boeiend te zijn, maar behalve voor Israël-Palestina.
En dat "land afnemen" van de Palestijnen, is een behoorlijk eenzijdige tunnelvisie. Gewoon een beetje verdiepen in de geschiedenis.
Je wilt beweren dat de Palestijnse gebieden niet steeds kleiner zijn geworden in de loop der jaren?
pi_142658573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ok, maar heb je dan een hekel aan de samenlevingen waar vrouwen worden onderdrukt?
Niet beslist aan de hele samenleving natuurlijk.

Wat wil je precies van me horen? What are you getting at?
pi_142659024
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Dit valt te verklaren vanuit de 'logica' van die tijd. Ik vind het onzinnig om te zeggen 'dat men gewoon zin had om de joden weer eens de schuld te geven'. Het was toen heel normaal om wantrouwend te zijn in zo'n geval. De heksenvervolgingen liggen soortgelijke denkfouten aan ten grondslag.
Dan was het wel heel vaak de 'logica' van een tijd om Joden de schuld te geven en/of uit te moorden.
quote:
Onwetendheid...
Ja er verandert niks
quote:
Je wilt beweren dat de Palestijnse gebieden niet steeds kleiner zijn geworden in de loop der jaren?
De gebieden die je nu de Palestijnse gebieden noemt, waren vroeger in de 20's bedoeld voor de Joden. Maar de Britten stonden onder druk. De Joden moesten bij oprichting dus heel wat gebied inleveren in de 40's. Vervolgens verklaren omringende landen Israël meerdere malen oorlog. Dat ze weer wat van gebieden terug wonnen via oorlog is niet zo gek. Alle landen die een oorlog winnen, winnen land. En toen kwamen Clinton als bemiddelaar in de 90's. Voor vrede mochten de Palestijnen de Palestijnse gebieden. Maar dat wilden de Palestijnen niet. Bleek niet de eerste keer te zijn, en ook niet de laatste keer. Wat er sinds de 90's is gebeurd qua oppervlakte met Palestijnse gebieden weet ik niet meer, want kennelijk gaat het daar dus ook niet om. En feitelijk zijn de Palestijnse gebieden de laatste jaren groter geworden, want zo is Israël toch alweer een aantal jaar weg uit Gaza.
pi_142659227
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet beslist aan de hele samenleving natuurlijk.

Wat wil je precies van me horen? What are you getting at?
(ja sorry, ik zal niet weer met 1 vraagje reageren)
Maar je hebt wel een hekel aan heel Israël?
En ben je je ook bewust van alle andere landen waar je dan een hekel aan moet hebben vanwege onderdrukking/bezetting? Of ben je je alleen bewust van je hekel aan Israël?

Ik wil gewoon je mening horen :)
pi_142659345
Als het een andere bevolkingsgroep was geweest die niet ziek werd, was die vervolgd natuurlijk. In die zin was dat een ongelukkig toeval. Ontsnap je aan die pest, word je alsnog gelyncht omdat ze denken dat jij verantwoordelijk bent...

Maar feit is dat men toen niet de kennis had om een link te leggen tussen hygiëne en voorkomen van ziekte. Dat maakt pogroms niet goed, het verklaart alleen wat er gebeurde.

Rest kom ik op een later moment op terug, erg moe. :O
pi_142659438
Ik heb geen hekel aan heel Israël. Ik heb twijfels bij de legitimiteit van de staat en ik heb een hekel aan wat Israël op dit moment doet.
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:30:48 #111
306949 dude1986
Always bored...
pi_142662446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Als Marokkaanse Nederlander ben ik heel er benieuwd welk volk bezet wordt door Marokkanen...
pi_142662526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:30 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Als Marokkaanse Nederlander ben ik heel er benieuwd welk volk bezet worden door Marokkanen...
Ik heb ze al genoemd. Bovendien valt het mij een beetje tegen dat je dat zelf niet weet dan.
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:33:04 #113
306949 dude1986
Always bored...
pi_142662576
Ik heb niet zoveel zin om het gehele topic door te spitten... Dus welk volk?
pi_142662635
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb geen hekel aan heel Israël. Ik heb twijfels bij de legitimiteit van de staat en ik heb een hekel aan wat Israël op dit moment doet.
Alsof heel Israël dat doet.
En alsof je twijfels hebt bij de legitimiteit van een andere staat die zoiets doet/deed.
pi_142662706
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef Isegrim het volgende:
Als het een andere bevolkingsgroep was geweest die niet ziek werd, was die vervolgd natuurlijk. In die zin was dat een ongelukkig toeval. Ontsnap je aan die pest, word je alsnog gelyncht omdat ze denken dat jij verantwoordelijk bent...

Maar feit is dat men toen niet de kennis had om een link te leggen tussen hygiëne en voorkomen van ziekte. Dat maakt pogroms niet goed, het verklaart alleen wat er gebeurde.

Rest kom ik op een later moment op terug, erg moe. :O
Neenee, men nam de moeite niet, men wilde helemaal niet weten hoe de Joden minder last van de pest hadden.
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:42:54 #116
306949 dude1986
Always bored...
pi_142663137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Daarom, Jezus is van het Christelijke geloof. Dat hij in andere religies een bijrol heeft, bevestigt mijn gelijk.

uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol... :W

Kun je nog ff doorgeven welk volk door Marokkanen/Marokko onderdrukt wordt? Ik kan het ff niet vinden. Ben heel benieuwd, hoop dat het geen domme uitspraak is.
  donderdag 24 juli 2014 @ 00:12:21 #117
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142664541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:42 schreef dude1986 het volgende:

[..]

uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol... :W

Kun je nog ff doorgeven welk volk door Marokkanen/Marokko onderdrukt wordt? Ik kan het ff niet vinden. Ben heel benieuwd, hoop dat het geen domme uitspraak is.
die man post een en al ontwetenheden, kijk zijn posts
  donderdag 24 juli 2014 @ 00:23:58 #118
306949 dude1986
Always bored...
pi_142664994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:12 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

die man post een en al ontwetenheden, kijk zijn posts
ja dacht al zoiets
pi_142665618
Israël. _O_
pi_142668108
Het mandaeïsme is ouder dan het christendom (ietsje maar).

Johannes de Doper is hun profeet en het eindigt zo'n beetje met Jezus die na Johannes zijn dood de valse profeet is.

Hoezo is dan overduidelijk volgens jou Jezus niet van bijvoorbeeld het Mandaeïsme?

Als het erom draait dat iemand pas van een religie kan zijn als hij of zij de belangrijkste is.

Is Paulus dan van de paulicianen?

---

Verschil tussen Marokkanen en Sahrawi is toch niet zo ontzettend groot?

Grotendeels zelfde taal, religie en achtergrond.

Sahrawi leven graag nomadisch in tegenstelling tot Marokkanen die sedentair zijn gaan leven.

Als de Sahrawi niet bij Marokko willen horen dan hebben ze daar hun recht toe en moet er hulp komen. Niet alle Sahrawi willen overigens van Marokko af. In bepaalde gebieden voelt men zich daar 'Marokkaans'.

Arabisch islamitische gebieden en culturen lijken vaak veel op elkaar. De Sahrawi zouden lijkt mij dan redelijk gemakkelijk op kunnen gaan in Marokko of Mauritanië. (indien ze dit zouden willen)

Dus ik zie hier het probleem niet zo, zoals ik dat bij israël wel in meerdere mate zie.

---

Het verwachtingspatroon voor Israël is anders dan dat voor Palestina of andere Arabische landen.

Veel Nederlanders (vooral op internet) hebben een vijandsbeeld van moslims.
Het zijn terroristen, ze vervolgen christenen, ze slaan hun vrouwen etc.

Bij Joden verwacht men niet zo snel dat ze wandaden zullen begaan. De meesten zijn afkomstig uit landen met een 'westerse' cultuur en ze hebben zelf op de harde manier geleerd wat pijn is door de eeuwen heen.

De reactie van veel mensen is zo hevig omdat ze dit niet verwacht hadden van Israël. Als dit wel gebeurd was door Palestina dan hoor je mensen minder.
Er is echt sprake van een ander verwachtingspatroon hierbij.

Hier heeft dhr. Finkelstein een punt. Hij vindt dat Joden niet moeten doen wat Europeanen de Joden vele eeuwen hebben aangedaan. Hij is duidelijk een criticaster van Israël. Zelf is hij een Amerikaanse Jood. Door zijn mening over dit vraagstuk wordt zijn toegang tot Israël geweigerd.

Zelf snap ik wel dat er veel haat kan zijn tegen een groepje zoals de Joden.
Andere religie, andere taal (Ladino, Jiddisch, Hebreeuws) andere kleding, andere feestdagen en ze zijn relatief vermogend. Ze assimileren niet. En dat zorgt voor angstgevoelens/vijandsbeeld bij andere mensen.

Ik kan nog veel meer opnoemen. Maar als je naar de Joden kijkt, is het logisch dat veel groepen hen eeuwen gehaat hebben of nog haten.

-

Veel mensen bekommerde zich om de situatie in Rwanda. Misschien in de beginfase niet zo. Toen was het intern gerommel voor de zoveelste keer in een Afrikaans landje.

Dit is echt veel bekender dan Fatah vs Hamas of Marokko vs Sahrawi.

-

Roma en Sinti komen eigenlijk uit India. Maar ze hebben geen reden om daar hun staat te vestigen. Ze hebben geen aparte religie. (moslim, orthodox of katholiek) Wel een aparte taal en cultuur. Maar over het algemeen zijn ze redelijk geassimileerd. De Roma en Sinti waren voor het merendeel zelf vergeten uit welk land ze kwamen. India is verder niet relevant voor hen. De reden? Ze hebben geen boek waarin staat dat het land van hen is. Als de Levant niet boeiend was voor Joden behalve dat ze er vandaan kwamen dan hadden ze zich net zo goed kunnen vestigen in andere gebieden zoals de Joodse Autonome Oblast.

[ Bericht 12% gewijzigd door TserrofEnoch op 24-07-2014 02:34:28 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:45:41 #121
306949 dude1986
Always bored...
pi_142668422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:26 schreef TserrofEnoch het volgende:
Bij Joden verwacht men niet zo snel dat ze wandaden zullen begaan. De meesten zijn afkomstig uit landen met een 'westerse' cultuur en ze hebben zelf op de harde manier geleerd wat pijn is door de eeuwen heen.
Niet juist. 60% van de Joden in Israel zijn Mizrahi en dus afkomstig vanuit het Midden-Oosten
pi_142669195
Ze moeten ophouden om Israël uit te dagen en te provoceren. Israël is in militair opzicht gewoon superieur. Het is hetzelfde als Nederland nu Duitsland gaat bestoken met raketten en verontwaardigd is als Duitsland ons land onder vuur neemt.

Israël is een staat waar Joden wonen maar waar ook moslims mogen wonen mits die zich gedragen. Zolang ze zich aan de regels houden is er niets aan de hand. Maar goed, moslims laten wekelijks overal in de wereld zien dat ze maar niet tolerant kunnen zijn ten opzichte van andere religiën, culturen en mensen.

Het wordt gewoon hoog tijd dat Hamas een toontje lager gaat zingen en zich realiseren dat je niet kan sollen of spotten met Israël. Behandel ze met respect en ze zullen je met rust laten. Als dat handjevol terroristen niet onder controle gehouden kan worden en ze blijven Israëlische burgerdoelen aanvallen (want ja, zo laf zijn ze), moeten ze niet verbaasd opkijken als Israël dan tien keer zo hard terugslaat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:01:22 #123
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669208
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
Ze moeten ophouden om Israël uit te dagen en te provoceren. Israël is in militair opzicht gewoon superieur. Het is hetzelfde als Nederland nu Duitsland gaat bestoken met raketten en verontwaardigd is als Duitsland ons land onder vuur neemt.

Israël is een staat waar Joden wonen maar waar ook moslims mogen wonen mits die zich gedragen. Zolang ze zich aan de regels houden is er niets aan de hand. Maar goed, moslims laten wekelijks overal in de wereld zien dat ze maar niet tolerant kunnen zijn ten opzichte van andere religiën, culturen en mensen.

Het wordt gewoon hoog tijd dat Hamas een toontje lager gaat zingen en zich realiseren dat je niet kan sollen of spotten met Israël. Behandel ze met respect en ze zullen je met rust laten. Als dat handjevol terroristen niet onder controle gehouden kan worden en ze blijven Israëlische burgerdoelen aanvallen (want ja, zo laf zijn ze), moeten ze niet verbaasd opkijken als Israël dan tien keer zo hard terugslaat.
Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het. Vreedzaam verzet gaan ze niet op in. Dus wat jij nu lult 'behandel ze met respect', moeten ze ook eerst andersom doen, en dat gebeurt niet.

Dit grondoffensief heeft Hamas vrijwel alleen militaire doelen gedood, 2008 ook, 2012 ook, 2010 ook, en andersom heeft israel al meer dan 500 onschuldige burgers getroffen alleen nu in deze weken al.

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 24-07-2014 05:10:01 ]
pi_142669210
Omdat ik liever Joden dan moslims heb.
Ik ben tegen elk geloof, ik vind het allemaal even stom.
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.
En de Koran staat veel bullshit in waar je niet vrolijk van wordt.

Hamas is een walgelijk onmenselijk typisch moslim extremistisch fenomeen.
Vrouwen en kinderen eerst.. opofferen om je eigen leven te redden. :')

Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Israël is meer een toevoeging aan de wereld dan Palestina.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.

Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:03:56 #125
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.

Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.

Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
:') :')
pi_142669217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:03 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

:') :')
Wat een grotenmensen argument :') beroeps dwaas
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
pi_142669218
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:41 schreef Friek_ het volgende:
Israël. _O_
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:05:42 #128
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669219
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:04 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Wat een grotenmensen argument :') beroeps dwaas
Weer zo'n kloontje.

quote:
maandag 21 juli 2014 @ 22:02
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 183 (gemiddeld 80 per dag)
Het stopt ook niet he.
pi_142669220
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:05 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Weer zo'n kloontje.

[..]

Het stopt ook niet he.
Ja is goed :') Hou nou maar je smoel want je hebt verder niks te melden :Y
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:06:35 #130
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669221
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Ja is goed :') Hou nou maar je smoel want je hebt verder niks te melden :Y
Ik zal wel even een kloonscan aanvragen.
pi_142669223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

^O^ doei
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:11:06 #132
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669231
PeterRudolf...

Palestijnen zijn lang niet allemaal moslim en Israëliërs niet allemaal Joods. Dacht ik meld dit ff.....

Oja en de rest van je verhaal: ;(
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:12:29 #133
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669234
oja en in de Torah staat hetzelfde als in de Koran, alleen hoor je hier niemand over...
pi_142669236
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:11 schreef dude1986 het volgende:
PeterRudolf...

Palestijnen zijn lang niet allemaal moslim en Israëliërs niet allemaal Joods. Dacht ik meld dit ff.....

Oja en de rest van je verhaal: ;(
Palestina
Geloof Islam (95%), Christendom (4%), Bahaïsme (<1%), Druzisme (<1%), Jodendom (<1%), Samaritanisme (<1%)

Israël
Religie 76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus
pi_142669238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef dude1986 het volgende:
oja en in de Torah staat hetzelfde als in de Koran, alleen hoor je hier niemand over...
Ik zeg toch dat ik het allemaal verwerpelijk vind? :')
Alleen extremistische Moslims gaan hier fanatieker mee om.
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:14:00 #136
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef dude1986 het volgende:
Vrijwel alles is overeenkomend, maar goed.
Het is puur wat naïeve mensen willen zien.
pi_142669242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:14 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Of willen/kunnen lezen :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:15:55 #138
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:14 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Of willen/kunnen lezen :')
Stop eens tegen me praten Toofastforyou21
pi_142669248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:15 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Stop eens tegen me praten Toofastforyou21.
Meen je dit nou? :') Je bent echt zo inhoudsloos en zielig dat je kansloze verwijten gaat maken die iedere mod hier kan ontkrachten :')?
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:17:39 #140
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:17 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Meen je dit nou? :') Je bent echt zo inhoudsloos en zielig dat je kansloze verwijten gaat maken die iedere mod hier kant ontkrachten :')?
Oke.
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:20:43 #141
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Palestina
Geloof Islam (95%), Christendom (4%), Bahaïsme (<1%), Druzisme (<1%), Jodendom (<1%), Samaritanisme (<1%)

Israël
Religie 76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus
"The majority (56%) of Palestinian Christians live outside of the Palestine region."
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Christians

dus meer dan de helft van de Palestijnen die christen zijn woont niet in Palestina, betekent niet dat ze niet Palestijns zijn. Wat betreft de Israëliërs: Je maakt zelf het punt wat ik maakte, dus idd 76% ;(
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:22:15 #142
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669257
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:13 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik het allemaal verwerpelijk vind? :')
Alleen extremistische Moslims gaan hier fanatieker mee om.
En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?
  donderdag 24 juli 2014 @ 05:23:13 #143
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669260
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:14 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

yep, idd!
pi_142669309
Als je niet eens een partijtje kunt voetballen, zonder te worden aangevallen, dan kun je je er misschien wat bij voorstellen dat je jezelf wapent tegen aanvallen.

Voor ons is het lastig voor te stellen dat er mensen zijn die leven met terreur. Daarnaast komt de mens van nature op voor de underdog. De Joden waren jaren lang de underdog, maar die kregen daar schoon genoeg van, en ze gingen van zich af slaan. De Palestijnse underdog maakt graag gebruik van die positie, omdat een underdog in het huidige mediageweld beter voor de dag komt.

Kijk, Hamas geeft geen reet om hun eigen mensen, en offert ze graag op, het doet het prima in de kranten. Israel kan zo voorzichtig optreden als het wil; zo lang er burger- en kinderslachtoffers vallen, heeft Hamas haar doel bereikt. De gemiddelde Westerse krantenlezer kijkt toch niet verder dan z'n neus lang is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 24-07-2014 05:57:23 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142669317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het.
In sprookjesland misschien.

Als je het nieuws gevolgd heb, dan snap je dat Israel zich jaren geleden heeft teruggetrokken uit Gaza. Er zijn toen verkiezingen gehouden, die gewonnen zijn door Hamas, die toen besloten heeft om Gaza te gebruiken als een platform om Israel aan te vallen.

Hamas had open grenzen met Egypte, kon handel voeren, kennis uitwisselen, etc. Kortom, alles doen om zich als staat te ontwikkelen. Maar ze kozen er voor om terreur te plegen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 juli 2014 @ 06:01:29 #146
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142669331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In sprookjesland misschien.

Als je het nieuws gevolgd heb, dan snap je dat Israel zich jaren geleden heeft teruggetrokken uit Gaza. Er zijn toen verkiezingen gehouden, die gewonnen zijn door Hamas, die toen besloten heeft om Gaza te gebruiken als een platform om Israel aan te vallen.

Ze hadden open grenzen met Egypte, konden handel voeren, kennis uitwisselen, etc. Kortom, alles doen om zich als staat te ontwikkelen. Maar ze kozen er voor om terreur te plegen.
Palestina is niet alleen Gaza, er is ook nog een stuk land dat Westbank heet dat voortdurend gekoloniseerd wordt. Voor als je het niet wist. Gaza is afgesloten, die mensen kunnen nergens heen (24/7 bewaking) en worden onderdrukt. Dat ze zich hebben teruggetrokken staat niet gelijk aan dat ze er geen reet meer meedoen.

Ze hebben een handelsembargo sinds 8 jaar, dus wat je bedoelt met handel voeren is mij een raadsel. Als staat ontwikkelen wordt belemmerd.

Hamas's eisen:

Als Hamas niet aan zijn woord houdt, weet je dat die geen knip voor de oog waard is. Dat kun je niet in de huidige omstandigheden waar zijn eisen omgaan zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 24-07-2014 06:09:44 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 06:14:04 #147
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:52 schreef Lyrebird het volgende:
De Palestijnse underdog maakt graag gebruik van die positie, omdat een underdog in het huidige mediageweld beter voor de dag komt.
En welk voordeel heeft deze zogenaamde positie de Palestijnen gegeven? Als ze, zoals jij zegt, gebruik maken van de slechte positie waarin ze leven, wat zijn de resultaten? Ik zie zaken alleen maar slechter worden namelijk.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar het zijn de onschuldigen die uitgemoord worden. Omdat zij stemmen op Hamas, al de andere partijen hebben in hun ogen niets opgelost de afgelopen decennia, worden ze beetje bij beetje uitgemoord etc. Niets en niemand doet er wat aan, omdat iedereen juist denkt: ze hebben het aan zichzelf te danken, dankzij media die niet neutraal zijn. En anders wordt je gewoon ' herplaatst' als journalist. Want o wee als je Israel zwart maakt.

o en de Israelische premiers/presidenten die een oplossing lijken te bieden worden vermoord komen in plotseling in coma oid.
pi_142669378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:01 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Palestina is niet alleen Gaza, er is ook nog een stuk land dat Westbank heet dat voortdurend gekoloniseerd wordt. Voor als je het niet wist. Gaza is afgesloten, die mensen kunnen nergens heen (24/7 bewaking) en worden onderdrukt. Ze hebben een handelsembargo sinds 8 jaar, dus wat je bedoelt met handel voeren is mij een raadsel. Als staat ontwikkelen wordt belemmerd.
Misschien moet je jezelf wat beter inlezen, en je afvragen hoe het komt dat ze met een handelsembargo zitten opgezadeld.

quote:
Als Hamas niet aan zijn woord houdt, weet je dat die geen knip voor de oog waard is. Dat kun je niet in de huidige omstandigheden waar zijn eisen omgaan zeggen.
Heeft Hamas zich wel eens aan zijn eigen woord gehouden?
pi_142669381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:14 schreef dude1986 het volgende:

[..]

En welk voordeel heeft deze zogenaamde positie de Palestijnen gegeven? Als ze, zoals jij zegt, gebruik maken van de slechte positie waarin ze leven, wat zijn de resultaten? Ik zie zaken alleen maar slechter worden namelijk.
Voor individuele Palestijnen is het leven in Gaza een humanitaire ramp. Maar het is een ramp die ze te danken hebben aan de door hun zelf gekozen leiders.
  donderdag 24 juli 2014 @ 06:33:26 #150
306949 dude1986
Always bored...
pi_142669401
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:25 schreef Lyrebird het volgende:
Voor individuele Palestijnen is het leven in Gaza een humanitaire ramp. Maar het is een ramp die ze te danken hebben aan de door hun zelf gekozen leiders.
En dat rechtvaardigt het uitmoorden van deze Palestijnen? Elke dode kan een zoon/dochter moeder/vader zus/broer etc etc van iemand zijn. De mensen die hun dierbare verliezen vergeten dit echt niet. Waarom denk je dat Hamas zo groot is geworden in the first place? Rouw veranderd in wraakgevoelens etc etc en zo blijft het maar doorgaan. Het creëren en behouden van deze common enemy (de Palestijnen) helpt Israel met het creëren van eenheid tussen de verschillende etnische Joodse groeperingen in Israel en hiermee is Israel dan ook de enige winnende partij in deze.
pi_142669586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Alsof heel Israël dat doet.
Zeg ik dat?

quote:
En alsof je twijfels hebt bij de legitimiteit van een andere staat die zoiets doet/deed.
Ik had liever dat 'staten' überhaupt niet bestonden, maar dat is wat anders.

De meeste staten zijn op 'organische wijze' ontstaan. Dat geldt niet voor Israël, dat zie ik als een kunstmatig gecreëerd land.
pi_142669607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Neenee, men nam de moeite niet, men wilde helemaal niet weten hoe de Joden minder last van de pest hadden.
Dat is echt niet uniek voor de joden hoor. 'Heksen', zelfde laken een pak. Men was zeer bijgelovig en niet erg genegen tot onderzoek alvorens conclusies te trekken.
pi_142669687
In Gaza wonen wat, 50000 mensen per vierkante kilometer. Dus waar Hamas ook vandaan schiet, ze zitten altijd in de buurt van burgers. Om vervolgens te stellen dat zij burgerslachtoffers *willen* onder de eigen bevolking vind ik wel erg ver gaan eigenlijk. Israël weet dat elke bom op Gaza zo'n 70% burgers doodt. Ongeveer de helft van de Palestijnse bevolking is <18. Het is gewoon niet te verdedigen wat Israël nu aan het doen is. Er zijn andere manieren. Om het maar niet te hebben over de filmpjes van Palestijnse burgers die gericht worden neergeschoten door Israelische snipers...
pi_142669857
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:33 schreef dude1986 het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt het uitmoorden van deze Palestijnen?
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?
pi_142669870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?
Waarom moet je onschuldige kinderen op een strand bombarderen? En je dan nog een "westers" "beschaafd" land noemen?

:N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142669874
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:23 schreef Isegrim het volgende:
In Gaza wonen wat, 50000 mensen per vierkante kilometer.
Factor 10: 5000/km2.
pi_142669893
quote:
18s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom moet je onschuldige kinderen op een strand bombarderen? En je dan nog een "westers" "beschaafd" land noemen?

:N
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen. Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.

Is dat Westers, of beschaafd? Lastig oordelen, zo lang je niet zelf iedere dag vermoord kunt worden.
pi_142669894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tien keer zoveel als Nederland, waarvan zo'n 70% in vluchtelingenkampen. En dan nog een muur om je "land" ook.

Israel is een barbaars land waar we alle steun voor moeten intrekken. :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142669907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen.
Ja, onschuldige kinderen doodschieten vind jij wel "je terughoudend opstellen"? :')

quote:
Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.
is Rusland tegenwoordig de morele meetlat? :o

quote:
Is dat Westers, of beschaafd? Lastig oordelen, zo lang je niet zelf iedere dag vermoord kunt worden.
de meeste Palestijnen plegen GEEN aanslagen, Israel heeft de macht in handen die walgelijke racistische staat op te doeken en te vervangen door iets dat respect voor elkaars verschillen en het niet schenden van het Non Agression Principle hoger in het vaandel heeft staan...

pi_142669980
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Sorry, tikfout. :D
pi_142669987
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, onschuldige kinderen doodschieten vind jij wel "je terughoudend opstellen"? :')
Als het aan mij lag, dan zou iedere raket uit Gaza worden beantwoord met hels artellerievuur, die de hele omgeving in puin zou leggen. De technologie hebben ze. Maar eens kijken hoe lang de Palestijnen dat vol houden.

Weet je, ik was vroeger ook zo'n libertarier, totdat ik les ging geven. Als volwassen studenten het prima menen te vinden om 15 minuten na aanvang van de les binnen te komen, dan gaat er op een gegeven moment een lampje branden. Vrijheid komt met verantwoordelijkheid. Als mensen niet met verantwoordelijkheid om kunnen gaan, dan zullen ze daar de consequenties voor moeten dragen. Doen ze dat niet, dan blijven ze zich misdragen.

quote:
is Rusland tegenwoordig de morele meetlat?
Actueel gezien wel. Net als mijn volwassen studenten weet Putin zich ook niet te gedragen. Er worden nu wat halfzachtige sancties afgekondigd, maar of dat gaat helpen is nog maar de vraag.

quote:
de meeste Palestijnen plegen GEEN aanslagen, Israel heeft de macht in handen die walgelijke racistische staat op te doeken en te vervangen door iets dat respect voor elkaars verschillen en het niet schenden van het Non Agression Principle hoger in het vaandel heeft staan...
De meeste Palestijnen in Gaza hebben voor Hamas gekozen. Een fascistische organisatie die zichzelf heeft uitverkoren om Israel van de kaart te vegen.
pi_142670032
Dus omdat leerlingen te laat binnenkomen is het okee om Palestijnse burgers te vermoorden? :D
pi_142670054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ik heb dit topic eens nagelezen, maar ik zie goed onderbouwde reacties van mensen die antwoord geven op jouw opmerkingen, zelf roep je maar wat in het rond, je schreeuwt wat, en zodra mensen je confronteren met feiten, die overal te vinden zijn negeer je ze of geef je rotopmerkingen die totaal niet gerelateerd zijn aan de zaken waarmee ze je confronteren.

Je maakt jezelf erg belachelijk, je negeert zodra er iemand met een feit komt wat niet in de propaganda straatje pas voor de Gaza tegen Israël, geschiedenis boeit je al helemaal niet want het is immers de Palastijnen tegen Israël, als er een foto gemaakt word van een kindje samen met een Israëlische soldaat die netjes poseert op een foto met dat meisje, ben jij het type wat meteen roept "Israëlische verkrachter verkracht meisje" en je geloofd er zo sterk in, ik weet niet wat ze in jouw moskee preken, maar dit is ongezond. Ik zie deze radicalisatie overal de laatste tijd bij alleen maar Moslims, die blindelings geloven wat hun anti Israëlische sites/preken ze vertellen. Ik vind dit beangstigend en ziekelijk, jij bent een gevaar voor de Nederlandse samenleving, deze gedachtengang is niet gezond, want jij bent het type, net zoals al die andere o zo nette moslims die ik ken die een 2e gezicht hebben zodra het om Israël vs Palestina gaat, rationeel denken zit er niet in, jullie volgen een blindelinge haat zonder onderbouwende feiten maar uitgaande van een mening en de vraag is waar eindigt dit omdat de frustratie alleen maar groeit
pi_142670182
Ik vraag me dan wel af hoe Lyrebird met laatkomers omgaat. Krijgen die gewoon een flinke stomp in het gezicht om het af te leren? :P

There are other ways, you know. Het hoeft niet op deze manier.
pi_142670218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:11 schreef Isegrim het volgende:
Dus omdat leerlingen te laat binnenkomen is het okee om Palestijnse burgers te vermoorden? :D
Nee, die conclusie zou je logisch gezien niet uit mijn betoog kunnen maken.

Ik geef dat voorbeeld als illustratie van hoe de echte wereld in elkaar zit, vergeleken met het Libertarische ideaal. In de echte wereld moet je mensen verantwoordelijk stellen voor hun daden, want anders wordt het een grote teringzooi.
pi_142670249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me dan wel af hoe Lyrebird met laatkomers omgaat. Krijgen die gewoon een flinke stomp in het gezicht om het af te leren? :P

There are other ways, you know. Het hoeft niet op deze manier.
Het gaat hier niet om laatkomers Isegrim, het gaat over een land dat terreur zaait.

Wij Nederlanders rouwen nu over een vliegtuig dat door terroristen uit de lucht is geschoten. Stel dat dit iedere week zou gebeuren, dan ga je je toch anders opstellen.
pi_142670310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om laatkomers Isegrim, het gaat over een land dat terreur zaait.

Wij Nederlanders rouwen nu over een vliegtuig dat door terroristen uit de lucht is geschoten. Stel dat dit iedere week zou gebeuren, dan ga je je toch anders opstellen.
Ik ga vooralsnog uit van een fatale vergissing, niet van een opzettelijke terreurdaad.

Ik ben pacifist. Zelfverdediging is in mijn ogen de enige rechtvaardiging voor geweld. Wat er nu gebeurt is géén zelfverdediging.
pi_142670391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ga vooralsnog uit van een fatale vergissing, niet van een opzettelijke terreurdaad.

Ik ben pacifist. Zelfverdediging is in mijn ogen de enige rechtvaardiging voor geweld. Wat er nu gebeurt is géén zelfverdediging.
Pacifist zijn werkt geweldig zo lang je niet in een oorlogsgebied woont.
pi_142670419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pacifist zijn werkt geweldig zo lang je niet in een oorlogsgebied woont.
Geloof me, er wonen ook pacifisten in oorlogsgebieden en er zijn ook vreedzame manieren om conflicten op te lossen.

De Palestijnen in Gaza wonen momenteel allemaal in een oorlogsgebied, verkeren allemaal in direct gevaar gezien het feit dat Gaza ongeveer even groot als Texel is. De Israëliërs? Not so much. Er valt nog altijd zelden een dode door de raketten van Hamas. Dat maakt de raketten van Hamas niet okee, maar ze beantwoorden met bombardementen is nog veel minder okee.
pi_142670862
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Geloof me, er wonen ook pacifisten in oorlogsgebieden en er zijn ook vreedzame manieren om conflicten op te lossen.

De Palestijnen in Gaza wonen momenteel allemaal in een oorlogsgebied, verkeren allemaal in direct gevaar gezien het feit dat Gaza ongeveer even groot als Texel is. De Israëliërs? Not so much. Er valt nog altijd zelden een dode door de raketten van Hamas. Dat maakt de raketten van Hamas niet okee, maar ze beantwoorden met bombardementen is nog veel minder okee.
Er vallen zelden doden omdat Israel er alles aan doet om haar burgers te beschermen. Er zijn schuilkerders gebouwd en er is een geavanceerd systeem opgezet om te waarschuwen voor raketinslagen.

Andersom doet Hamas er zo veel mogelijk aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te creeeren. Raketten worden doelbewust vanuit plaatsen waar veel mensen wonen afgeschoten, en commandocentra worden in ziekenhuizen en scholen geplaatst.
pi_142675440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

[..]

Palestina

Israël
Religie 76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus
Hoe stonden die % erbij in 1920 of 1940?
(in ieder geval een mogelijke indicatie van de etnische zuivering moslims in dat gebied.)
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_142675559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er vallen zelden doden omdat Israel er alles aan doet om haar burgers te beschermen. Er zijn schuilkerders gebouwd en er is een geavanceerd systeem opgezet om te waarschuwen voor raketinslagen.

Andersom doet Hamas er zo veel mogelijk aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te creeeren. Raketten worden doelbewust vanuit plaatsen waar veel mensen wonen afgeschoten, en commandocentra worden in ziekenhuizen en scholen geplaatst.
Zegt Israël. En met een bevolkingsdichtheid van 5000/km2 zit je altijd in de buurt van burgers.

Maar ik gaf al aan dat ik geen fan ben van Hamas. Ik vind de represailles alleen totaal buiten proportie.
pi_142675560
Het basisprobleem van de Palestijnen is dat ze moslims zijn.
Daar Israel steun heeft van christelijke contreien, zullen de Palestijnen steeds het onderspit delven. Ook als de gigantische delen van hun voormalige grond ingepikt worden, ze massaal afgemaakt worden, racistisch behandeld worden, en meer van zulke fratsen van Israel.

Omdat Israel een onhoudbare politiek voert, zal hun systeem wel inklappen. Die garantie hebben we.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_142676894
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zegt Israël. En met een bevolkingsdichtheid van 5000/km2 zit je altijd in de buurt van burgers.

Maar ik gaf al aan dat ik geen fan ben van Hamas. Ik vind de represailles alleen totaal buiten proportie.
Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.
pi_142677254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het.
Jongen, was het maar zo simpel. Geen enkele ongematigde moslim zal rusten voor de gehele wereld moslim is en gelooft in Allah en alle islamitische regels in acht neemt
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:20 #176
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_142677460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef Samuray13 het volgende:
Het basisprobleem van de Palestijnen is dat ze moslims zijn.
Het lijkt er eerder op dat het basisprobleem is dat ze Palestijns zijn. Ook Egypte houdt de grens dicht, ook Jordanië stopt ze in kampen. Van hun moslimbroeders hoeven ze het ook niet te hebben wat dat betreft..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_142677940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.
Die 50% van de bevolking die minderjarig is, heeft niet voor Hamas gekozen. Collateral damage? :{
pi_142678344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:45 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Niet juist. 60% van de Joden in Israel zijn Mizrahi en dus afkomstig vanuit het Midden-Oosten
60% geheel of gedeeltelijk lees ik net.
Is het dan zo dat asjkenazische joden, sefardische joden, mizrachi joden en beta israël weinig aan exogamie doen?

Ik was in ieder geval onder de indruk dat er veel meer asjkenazische joden waren in Israël. (maar die wonen dus voor een groot deel in de VS)
pi_142679133
De rest nog even doorgelezen, maar er is echt gigantisch veel onzin bijgekomen toen ik weg was.
(niet iedereen natuurlijk)

Man man zeg.. :')
pi_142679865
Slotje pls :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:53:07 #181
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142682998
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ze hebben niet zo'n luxe aanbod aan partijen hoor, dus op welke partij zouden ze volgens jou moeten stemmen waar vreedzaam mee onderhandeld kan worden met israel?
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:53:39 #182
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142683020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Jongen, was het maar zo simpel. Geen enkele ongematigde moslim zal rusten voor de gehele wereld moslim is en gelooft in Allah en alle islamitische regels in acht neemt
We zien het ja, met die 22 arabische landen die continu naar wererldverovering streven!

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 24-07-2014 15:58:59 ]
pi_142686771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

We zien het ja, met die 22 arabische landen die continu naar wererldverovering streven!
http://www.opzij.nl/nl/ar(...)minking-vrouwen.html
Fijn, die moslim landen. :')
pi_142686903
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:22 schreef dude1986 het volgende:

[..]

En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?
Misschien zou Hamas de kinderen en vrouwen moeten beschermen ipv opofferen?
Of nee Israel valt natuurlijk doelbewust kinderen aan!
pi_142687135
"Actueel gezien wel. Net als mijn volwassen studenten weet Putin zich ook niet te gedragen"

Ah nee, duidelijk. Een van de meest wonderlijke arguementaties die ik op FOK! Meegemaakt heb... :')

Vandaag een school van de VN gebombardeerd. Die klotezionisten selecteren niet. Bewezen terroristen gericht afknallen, prima. Maar dat is het allang niet meer, het is nu kinderen doodschieten. Je moet echt heel ziek in je hoofd en/of compleet verblind zijn wil je dat steunen.

En die OF-OF-houding ook. Je hoeft echt niet Hamas te steunen als je Israel bekritiseert. Ik geloof niet dat ik als moslimvriend of terroristenlover bekend sta. Daarom is die tweedeling ook zo vreemd. Puur op humane gronden is Israel steunen, zeker met steeds meer terreur tegen BURGERS gewoon misdadig.

donderdag 24 juli 2014 @ 17:26:03 #186
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142687144
quote:
Overhaaste generalisatie & willekeurige correlaties trekken op zijn best
ISIS = terreurorganisatie = niet moslimwereld = niet moslim landen.
Dat geheel terzijde blijkt het een hoax te zijn, wat zelfs in je eigen artikel wordt aangekondigd.
http://i100.independent.c(...)ergo-fgm--lyuebSA6Wl

Maar dat heb je natuurlijk niet gezien.
pi_142687720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Overhaaste generalisatie & willekeurige correlaties trekken op zijn best
ISIS = terreurorganisatie = niet moslimwereld = niet moslim landen.
Dat geheel terzijde blijkt het een hoax te zijn, wat zelfs in je eigen artikel wordt aangekondigd.
http://i100.independent.c(...)ergo-fgm--lyuebSA6Wl

Maar dat heb je natuurlijk niet gezien.
Terreurorganisaties domineren de moslimwereld. Oh nee wacht dat is allemaal Israel propaganda.
pi_142688670
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:25 schreef El_Matador het volgende:
Vandaag een school van de VN gebombardeerd. Die klotezionisten selecteren niet. Bewezen terroristen gericht afknallen, prima. Maar dat is het allang niet meer, het is nu kinderen doodschieten. Je moet echt heel ziek in je hoofd en/of compleet verblind zijn wil je dat steunen.
Waarom slaat Hamas raketten op in VN scholen?
pi_142689102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat het geval zijn, dan nog is het geen rechtvaardiging.
pi_142689240
Dat is het geval.
pi_142689405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:36 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is het geval.
Dat is niet mijn voornaamste punt. Het is geen rechtvaardiging om op een school te schieten.
pi_142693044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:

Dat is duidelijk, als een willekeurig land een islamitisch land kapot bombardeert ben jij alsnog tegen de islamieten. Ik ben het met je eens dat Hamas pure aids is, volgens mij is iedereen het er el over eens dat Hamas een terroristische organisatie is. Maar Israël's gedrag is even erg. Ik begrijp niet dat Israël internationaal niet meer wordt aangesproken op zijn oorlogsmisdaden.

quote:
Onzin, Israël heeft een fucking raketschild. Hun reactie is enorm buitenproportioneel.
Zie ook:

van
http://www.vox.com/2014/7(...)tine-conflict-deaths
pi_142695816
@draadvraag
Stuur moderator Frank_Debrin eens een PB, hij kan als historicus vast wel een aardige uiteenzetting geven, in vergelijking met wat wij kunnen althans.
Zelf begrijp ik het ook niet helemaal. Israel is na WOII een safehaven geworden voor joden, de USA is een grote bondgenoot geworden die veel geld geeft aan Israel en de Israëliërs komen nu met bijna alles weg. Al decennialang hele lappen Palestijns grond bezetten, geen probleem. Want de USA vindt het best en niemand wil ruzie krijgen met de USA.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142695923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:42 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Lieg niet.
Binnen de Islam zijn er 2 hoofdrollen, Allah en Mohammed.
In de Islam ontkennen ze zelfs dat Jezus is gekruisigd voor onze zonden en opgestaan, etc. Jezus is daar enkel een profeet ipv een God of laat staan de Zoon van God.
Dat is dus absoluut geen hoofdrol meer te noemen zoals Jezus die in het Christelijk geloof heeft.
quote:
Je weet het dus niet? En je kon het effe niet vinden? Goh wat een interesse om het te willen weten...NOT!
En dan hoop je dat ik geen domme uitspraak doe? Komisch hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:23 schreef dude1986 het volgende:

[..]

ja dacht al zoiets
Wat een grap, alleen omdat je zelf in onwetendheid leeft en niet weet hoe je mijn vorige reacties moet teruglezen (want ik gaf aan dat ik het al genoemd had) "dacht je zoiets"? Ja dan heb je echt je vriendje gevonden

[ Bericht 4% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 24-07-2014 21:23:06 ]
pi_142697121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

:o Hamas bestookt Gaza?? :')

pi_142697251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:26 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het mandaeïsme is ouder dan het christendom (ietsje maar).

Johannes de Doper is hun profeet en het eindigt zo'n beetje met Jezus die na Johannes zijn dood de valse profeet is.

Hoezo is dan overduidelijk volgens jou Jezus niet van bijvoorbeeld het Mandaeïsme?

Als het erom draait dat iemand pas van een religie kan zijn als hij of zij de belangrijkste is.
Alleen omdat de duivel in de Bijbel voorkomt, betekent niet dat de Bijbel het geloof van de Duivel is. JHWH en Jezus hebben daarin de Christelijke hoofdrol.
quote:
Is Paulus dan van de paulicianen?
Ben je nu serieus? Ik hoop het niet, want nu ben je wel heel erg dom.
Paulus was uiteindelijk een volger van Jezus.
quote:
Verschil tussen Marokkanen en Sahrawi is toch niet zo ontzettend groot?
Heb ik ook niet gezegd.
quote:
Grotendeels zelfde taal, religie en achtergrond.

Sahrawi leven graag nomadisch in tegenstelling tot Marokkanen die sedentair zijn gaan leven.

Als de Sahrawi niet bij Marokko willen horen dan hebben ze daar hun recht toe en moet er hulp komen. Niet alle Sahrawi willen overigens van Marokko af. In bepaalde gebieden voelt men zich daar 'Marokkaans'.

Arabisch islamitische gebieden en culturen lijken vaak veel op elkaar. De Sahrawi zouden lijkt mij dan redelijk gemakkelijk op kunnen gaan in Marokko of Mauritanië. (indien ze dit zouden willen)

Dus ik zie hier het probleem niet zo, zoals ik dat bij israël wel in meerdere mate zie.
Grapjas.

quote:
Het verwachtingspatroon voor Israël is anders dan dat voor Palestina of andere Arabische landen.

Veel Nederlanders (vooral op internet) hebben een vijandsbeeld van moslims.
Het zijn terroristen, ze vervolgen christenen, ze slaan hun vrouwen etc.
Newsflash, dat doen ze ook!
quote:

De reactie van veel mensen is zo hevig omdat ze dit niet verwacht hadden van Israël. Als dit wel gebeurd was door Palestina dan hoor je mensen minder.
Er is echt sprake van een ander verwachtingspatroon hierbij.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat niemand wat verwacht van de Palestijnen betekent niet dat we daarom alleen maar (strenger) naar Israël/de Joden kunnen wijzen, enkel omdat zij ouder en wijzer zijn.

quote:
Hier heeft dhr. Finkelstein een punt. Hij vindt dat Joden niet moeten doen wat Europeanen de Joden vele eeuwen hebben aangedaan. Hij is duidelijk een criticaster van Israël. Zelf is hij een Amerikaanse Jood. Door zijn mening over dit vraagstuk wordt zijn toegang tot Israël geweigerd.
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.
quote:
Zelf snap ik wel dat er veel haat kan zijn tegen een groepje zoals de Joden.
Andere religie, andere taal (Ladino, Jiddisch, Hebreeuws) andere kleding, andere feestdagen en ze zijn relatief vermogend. Ze assimileren niet. En dat zorgt voor angstgevoelens/vijandsbeeld bij andere mensen.
Andere religie? Wat een onzin. Hun boek was de basis voor die 2 andere grote religies in deze tijd.
Andere taal? Wat een onzin. Er zijn zoveel mensen met andere talen.
Andere kleding? Wat een onzin. Zoveel volkeren hebben andere kleding.
Andere feestdagen? Nou, dat valt nou ook wel weer mee. Bovendien zijn ze al eeuwenlang bekend. Bovendien een groep haten vanwege hun feestdagen? Wat een onzin.
Relatief vermogend? Ja, daar ligt één van de oorzaken van de Jodenhaat. Pure onversneden jaloezie!

Nou ze assimileren nog redelijk, als je het vergelijkt met de groep waarvan we zoals jij zegt een lager verwachtingspatroon van hebben.
http://www.geenstijl.nl/m(...)igd_op_isisdemo.html
quote:
Ik kan nog veel meer opnoemen. Maar als je naar de Joden kijkt, is het logisch dat veel groepen hen eeuwen gehaat hebben of nog haten.
Nog veel meer onzinredenen zal je bedoelen. Maar als ik je reactie zo lees, lijk je bijna begrip te hebben voor de Jodenhaat van de nazi's.
quote:
Veel mensen bekommerde zich om de situatie in Rwanda. Misschien in de beginfase niet zo. Toen was het intern gerommel voor de zoveelste keer in een Afrikaans landje.
Hahahaha, yeah right.
quote:
Dit is echt veel bekender dan Fatah vs Hamas of Marokko vs Sahrawi.
Precies, schandalig dus.
quote:
Roma en Sinti komen eigenlijk uit India. Maar ze hebben geen reden om daar hun staat te vestigen. Ze hebben geen aparte religie. (moslim, orthodox of katholiek) Wel een aparte taal en cultuur. Maar over het algemeen zijn ze redelijk geassimileerd. De Roma en Sinti waren voor het merendeel zelf vergeten uit welk land ze kwamen. India is verder niet relevant voor hen. De reden? Ze hebben geen boek waarin staat dat het land van hen is.
Ja, maar ze lijken ook daar geen binding mee te hebben. Gewoon met enkel land, voor zover ik nu kan oordelen.

quote:
Als de Levant niet boeiend was voor Joden behalve dat ze er vandaan kwamen dan hadden ze zich net zo goed kunnen vestigen in andere gebieden zoals de Joodse Autonome Oblast.
Aah je negeert weer het feit dat Joden wel weten waar ze vandaan kwamen en dat er een groep was die daar ook eeuwen bleef wonen. Maarja, jij heb dan ook begrip voor Jodenhaat. Jaloers op hun vermogen?
pi_142697356
quote:

(wel een beetje bot geformuleerd, maar toch een duimpje omhoog :) )

[ Bericht 5% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 24-07-2014 21:57:58 ]
pi_142697726
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef Isegrim het volgende:
De meeste staten zijn op 'organische wijze' ontstaan. Dat geldt niet voor Israël, dat zie ik als een kunstmatig gecreëerd land.
Dat zie je dan fout.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat is echt niet uniek voor de joden hoor. 'Heksen', zelfde laken een pak. Men was zeer bijgelovig en niet erg genegen tot onderzoek alvorens conclusies te trekken.
Duidelijk geen kennis van geschiedenis. Heksenhaat is een fase geweest, Jodenhaat is een eeuwige constante. Ik zou zeggen verdiep je eens in invloedrijke mensen na de pest en bestudeer hun uitspraken over Joden en heksen.
pi_142697806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:11 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Hoe stonden die % erbij in 1920 of 1940?
(in ieder geval een mogelijke indicatie van de etnische zuivering moslims in dat gebied.)
Etnische zuivering?
Wat een fantasie!
pi_142697972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Precies
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:22 schreef dude1986 het volgende:
De Palestijnen hadden al veel eerder vrede kunnen kunnen hebben. Ze wilden oorlog, dat maakt hun dus ook medeverantwoordelijk voor iedere dode van vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')