abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:13:20 #176
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_142677460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef Samuray13 het volgende:
Het basisprobleem van de Palestijnen is dat ze moslims zijn.
Het lijkt er eerder op dat het basisprobleem is dat ze Palestijns zijn. Ook Egypte houdt de grens dicht, ook Jordanië stopt ze in kampen. Van hun moslimbroeders hoeven ze het ook niet te hebben wat dat betreft..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_142677940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.
Die 50% van de bevolking die minderjarig is, heeft niet voor Hamas gekozen. Collateral damage? :{
pi_142678344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:45 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Niet juist. 60% van de Joden in Israel zijn Mizrahi en dus afkomstig vanuit het Midden-Oosten
60% geheel of gedeeltelijk lees ik net.
Is het dan zo dat asjkenazische joden, sefardische joden, mizrachi joden en beta israël weinig aan exogamie doen?

Ik was in ieder geval onder de indruk dat er veel meer asjkenazische joden waren in Israël. (maar die wonen dus voor een groot deel in de VS)
pi_142679133
De rest nog even doorgelezen, maar er is echt gigantisch veel onzin bijgekomen toen ik weg was.
(niet iedereen natuurlijk)

Man man zeg.. :')
pi_142679865
Slotje pls :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:53:07 #181
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142682998
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.
Ze hebben niet zo'n luxe aanbod aan partijen hoor, dus op welke partij zouden ze volgens jou moeten stemmen waar vreedzaam mee onderhandeld kan worden met israel?
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:53:39 #182
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142683020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Jongen, was het maar zo simpel. Geen enkele ongematigde moslim zal rusten voor de gehele wereld moslim is en gelooft in Allah en alle islamitische regels in acht neemt
We zien het ja, met die 22 arabische landen die continu naar wererldverovering streven!

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 24-07-2014 15:58:59 ]
pi_142686771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

We zien het ja, met die 22 arabische landen die continu naar wererldverovering streven!
http://www.opzij.nl/nl/ar(...)minking-vrouwen.html
Fijn, die moslim landen. :')
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
- PeterRudolphDeVries2016
pi_142686903
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:22 schreef dude1986 het volgende:

[..]

En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?
Misschien zou Hamas de kinderen en vrouwen moeten beschermen ipv opofferen?
Of nee Israel valt natuurlijk doelbewust kinderen aan!
"PeterRudolphDeVries2016 is als mens een 10, als inspiratie voor een generatie een 11."
pi_142687135
"Actueel gezien wel. Net als mijn volwassen studenten weet Putin zich ook niet te gedragen"

Ah nee, duidelijk. Een van de meest wonderlijke arguementaties die ik op FOK! Meegemaakt heb... :')

Vandaag een school van de VN gebombardeerd. Die klotezionisten selecteren niet. Bewezen terroristen gericht afknallen, prima. Maar dat is het allang niet meer, het is nu kinderen doodschieten. Je moet echt heel ziek in je hoofd en/of compleet verblind zijn wil je dat steunen.

En die OF-OF-houding ook. Je hoeft echt niet Hamas te steunen als je Israel bekritiseert. Ik geloof niet dat ik als moslimvriend of terroristenlover bekend sta. Daarom is die tweedeling ook zo vreemd. Puur op humane gronden is Israel steunen, zeker met steeds meer terreur tegen BURGERS gewoon misdadig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:26:03 #186
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142687144
quote:
Overhaaste generalisatie & willekeurige correlaties trekken op zijn best
ISIS = terreurorganisatie = niet moslimwereld = niet moslim landen.
Dat geheel terzijde blijkt het een hoax te zijn, wat zelfs in je eigen artikel wordt aangekondigd.
http://i100.independent.c(...)ergo-fgm--lyuebSA6Wl

Maar dat heb je natuurlijk niet gezien.
pi_142687720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Overhaaste generalisatie & willekeurige correlaties trekken op zijn best
ISIS = terreurorganisatie = niet moslimwereld = niet moslim landen.
Dat geheel terzijde blijkt het een hoax te zijn, wat zelfs in je eigen artikel wordt aangekondigd.
http://i100.independent.c(...)ergo-fgm--lyuebSA6Wl

Maar dat heb je natuurlijk niet gezien.
Terreurorganisaties domineren de moslimwereld. Oh nee wacht dat is allemaal Israel propaganda.
pi_142688670
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:25 schreef El_Matador het volgende:
Vandaag een school van de VN gebombardeerd. Die klotezionisten selecteren niet. Bewezen terroristen gericht afknallen, prima. Maar dat is het allang niet meer, het is nu kinderen doodschieten. Je moet echt heel ziek in je hoofd en/of compleet verblind zijn wil je dat steunen.
Waarom slaat Hamas raketten op in VN scholen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142689102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat het geval zijn, dan nog is het geen rechtvaardiging.
pi_142689240
Dat is het geval.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142689405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:36 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is het geval.
Dat is niet mijn voornaamste punt. Het is geen rechtvaardiging om op een school te schieten.
pi_142693044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Omdat ik liever Joden dan moslims heb.
Ik ben tegen elk geloof, ik vind het allemaal even stom.
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.
En de Koran staat veel bullshit in waar je niet vrolijk van wordt.

Hamas is een walgelijk onmenselijk typisch moslim extremistisch fenomeen.
Vrouwen en kinderen eerst.. opofferen om je eigen leven te redden. :')

Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Israël is meer een toevoeging aan de wereld dan Palestina.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.
Dat is duidelijk, als een willekeurig land een islamitisch land kapot bombardeert ben jij alsnog tegen de islamieten. Ik ben het met je eens dat Hamas pure aids is, volgens mij is iedereen het er el over eens dat Hamas een terroristische organisatie is. Maar Israël's gedrag is even erg. Ik begrijp niet dat Israël internationaal niet meer wordt aangesproken op zijn oorlogsmisdaden.

quote:
Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
Onzin, Israël heeft een fucking raketschild. Hun reactie is enorm buitenproportioneel.
Zie ook:

van
http://www.vox.com/2014/7(...)tine-conflict-deaths
pi_142695816
@draadvraag
Stuur moderator Frank_Debrin eens een PB, hij kan als historicus vast wel een aardige uiteenzetting geven, in vergelijking met wat wij kunnen althans.
Zelf begrijp ik het ook niet helemaal. Israel is na WOII een safehaven geworden voor joden, de USA is een grote bondgenoot geworden die veel geld geeft aan Israel en de Israëliërs komen nu met bijna alles weg. Al decennialang hele lappen Palestijns grond bezetten, geen probleem. Want de USA vindt het best en niemand wil ruzie krijgen met de USA.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142695923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:42 schreef dude1986 het volgende:

[..]

uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol... :W
Lieg niet.
Binnen de Islam zijn er 2 hoofdrollen, Allah en Mohammed.
In de Islam ontkennen ze zelfs dat Jezus is gekruisigd voor onze zonden en opgestaan, etc. Jezus is daar enkel een profeet ipv een God of laat staan de Zoon van God.
Dat is dus absoluut geen hoofdrol meer te noemen zoals Jezus die in het Christelijk geloof heeft.
quote:
Kun je nog ff doorgeven welk volk door Marokkanen/Marokko onderdrukt wordt? Ik kan het ff niet vinden. Ben heel benieuwd, hoop dat het geen domme uitspraak is.
Je weet het dus niet? En je kon het effe niet vinden? Goh wat een interesse om het te willen weten...NOT!
En dan hoop je dat ik geen domme uitspraak doe? Komisch hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:23 schreef dude1986 het volgende:

[..]

ja dacht al zoiets
Wat een grap, alleen omdat je zelf in onwetendheid leeft en niet weet hoe je mijn vorige reacties moet teruglezen (want ik gaf aan dat ik het al genoemd had) "dacht je zoiets"? Ja dan heb je echt je vriendje gevonden

[ Bericht 4% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 24-07-2014 21:23:06 ]
pi_142697121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

:o Hamas bestookt Gaza?? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142697251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:26 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het mandaeïsme is ouder dan het christendom (ietsje maar).

Johannes de Doper is hun profeet en het eindigt zo'n beetje met Jezus die na Johannes zijn dood de valse profeet is.

Hoezo is dan overduidelijk volgens jou Jezus niet van bijvoorbeeld het Mandaeïsme?

Als het erom draait dat iemand pas van een religie kan zijn als hij of zij de belangrijkste is.
Alleen omdat de duivel in de Bijbel voorkomt, betekent niet dat de Bijbel het geloof van de Duivel is. JHWH en Jezus hebben daarin de Christelijke hoofdrol.
quote:
Is Paulus dan van de paulicianen?
Ben je nu serieus? Ik hoop het niet, want nu ben je wel heel erg dom.
Paulus was uiteindelijk een volger van Jezus.
quote:
Verschil tussen Marokkanen en Sahrawi is toch niet zo ontzettend groot?
Heb ik ook niet gezegd.
quote:
Grotendeels zelfde taal, religie en achtergrond.

Sahrawi leven graag nomadisch in tegenstelling tot Marokkanen die sedentair zijn gaan leven.

Als de Sahrawi niet bij Marokko willen horen dan hebben ze daar hun recht toe en moet er hulp komen. Niet alle Sahrawi willen overigens van Marokko af. In bepaalde gebieden voelt men zich daar 'Marokkaans'.

Arabisch islamitische gebieden en culturen lijken vaak veel op elkaar. De Sahrawi zouden lijkt mij dan redelijk gemakkelijk op kunnen gaan in Marokko of Mauritanië. (indien ze dit zouden willen)

Dus ik zie hier het probleem niet zo, zoals ik dat bij israël wel in meerdere mate zie.
Grapjas.

quote:
Het verwachtingspatroon voor Israël is anders dan dat voor Palestina of andere Arabische landen.

Veel Nederlanders (vooral op internet) hebben een vijandsbeeld van moslims.
Het zijn terroristen, ze vervolgen christenen, ze slaan hun vrouwen etc.
Newsflash, dat doen ze ook!
quote:
Bij Joden verwacht men niet zo snel dat ze wandaden zullen begaan. De meesten zijn afkomstig uit landen met een 'westerse' cultuur en ze hebben zelf op de harde manier geleerd wat pijn is door de eeuwen heen.

De reactie van veel mensen is zo hevig omdat ze dit niet verwacht hadden van Israël. Als dit wel gebeurd was door Palestina dan hoor je mensen minder.
Er is echt sprake van een ander verwachtingspatroon hierbij.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat niemand wat verwacht van de Palestijnen betekent niet dat we daarom alleen maar (strenger) naar Israël/de Joden kunnen wijzen, enkel omdat zij ouder en wijzer zijn.

quote:
Hier heeft dhr. Finkelstein een punt. Hij vindt dat Joden niet moeten doen wat Europeanen de Joden vele eeuwen hebben aangedaan. Hij is duidelijk een criticaster van Israël. Zelf is hij een Amerikaanse Jood. Door zijn mening over dit vraagstuk wordt zijn toegang tot Israël geweigerd.
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.
quote:
Zelf snap ik wel dat er veel haat kan zijn tegen een groepje zoals de Joden.
Andere religie, andere taal (Ladino, Jiddisch, Hebreeuws) andere kleding, andere feestdagen en ze zijn relatief vermogend. Ze assimileren niet. En dat zorgt voor angstgevoelens/vijandsbeeld bij andere mensen.
Andere religie? Wat een onzin. Hun boek was de basis voor die 2 andere grote religies in deze tijd.
Andere taal? Wat een onzin. Er zijn zoveel mensen met andere talen.
Andere kleding? Wat een onzin. Zoveel volkeren hebben andere kleding.
Andere feestdagen? Nou, dat valt nou ook wel weer mee. Bovendien zijn ze al eeuwenlang bekend. Bovendien een groep haten vanwege hun feestdagen? Wat een onzin.
Relatief vermogend? Ja, daar ligt één van de oorzaken van de Jodenhaat. Pure onversneden jaloezie!

Nou ze assimileren nog redelijk, als je het vergelijkt met de groep waarvan we zoals jij zegt een lager verwachtingspatroon van hebben.
http://www.geenstijl.nl/m(...)igd_op_isisdemo.html
quote:
Ik kan nog veel meer opnoemen. Maar als je naar de Joden kijkt, is het logisch dat veel groepen hen eeuwen gehaat hebben of nog haten.
Nog veel meer onzinredenen zal je bedoelen. Maar als ik je reactie zo lees, lijk je bijna begrip te hebben voor de Jodenhaat van de nazi's.
quote:
Veel mensen bekommerde zich om de situatie in Rwanda. Misschien in de beginfase niet zo. Toen was het intern gerommel voor de zoveelste keer in een Afrikaans landje.
Hahahaha, yeah right.
quote:
Dit is echt veel bekender dan Fatah vs Hamas of Marokko vs Sahrawi.
Precies, schandalig dus.
quote:
Roma en Sinti komen eigenlijk uit India. Maar ze hebben geen reden om daar hun staat te vestigen. Ze hebben geen aparte religie. (moslim, orthodox of katholiek) Wel een aparte taal en cultuur. Maar over het algemeen zijn ze redelijk geassimileerd. De Roma en Sinti waren voor het merendeel zelf vergeten uit welk land ze kwamen. India is verder niet relevant voor hen. De reden? Ze hebben geen boek waarin staat dat het land van hen is.
Ja, maar ze lijken ook daar geen binding mee te hebben. Gewoon met enkel land, voor zover ik nu kan oordelen.

quote:
Als de Levant niet boeiend was voor Joden behalve dat ze er vandaan kwamen dan hadden ze zich net zo goed kunnen vestigen in andere gebieden zoals de Joodse Autonome Oblast.
Aah je negeert weer het feit dat Joden wel weten waar ze vandaan kwamen en dat er een groep was die daar ook eeuwen bleef wonen. Maarja, jij heb dan ook begrip voor Jodenhaat. Jaloers op hun vermogen?
pi_142697356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Omdat ik liever Joden dan moslims heb.
Ik ben tegen elk geloof, ik vind het allemaal even stom.
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.
En de Koran staat veel bullshit in waar je niet vrolijk van wordt.

Hamas is een walgelijk onmenselijk typisch moslim extremistisch fenomeen.
Vrouwen en kinderen eerst.. opofferen om je eigen leven te redden. :')

Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Israël is meer een toevoeging aan de wereld dan Palestina.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.

Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
(wel een beetje bot geformuleerd, maar toch een duimpje omhoog :) )

[ Bericht 5% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 24-07-2014 21:57:58 ]
pi_142697726
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef Isegrim het volgende:
De meeste staten zijn op 'organische wijze' ontstaan. Dat geldt niet voor Israël, dat zie ik als een kunstmatig gecreëerd land.
Dat zie je dan fout.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat is echt niet uniek voor de joden hoor. 'Heksen', zelfde laken een pak. Men was zeer bijgelovig en niet erg genegen tot onderzoek alvorens conclusies te trekken.
Duidelijk geen kennis van geschiedenis. Heksenhaat is een fase geweest, Jodenhaat is een eeuwige constante. Ik zou zeggen verdiep je eens in invloedrijke mensen na de pest en bestudeer hun uitspraken over Joden en heksen.
pi_142697806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:11 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Hoe stonden die % erbij in 1920 of 1940?
(in ieder geval een mogelijke indicatie van de etnische zuivering moslims in dat gebied.)
Etnische zuivering?
Wat een fantasie!
pi_142697972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Voor individuele Palestijnen is het leven in Gaza een humanitaire ramp. Maar het is een ramp die ze te danken hebben aan de door hun zelf gekozen leiders.
Precies
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:22 schreef dude1986 het volgende:
En daarom mag Israel ongestraft oorlogsmisdaden begaan? Of zijn die kinderen medeverantwoordelijk van dat "extremisme"?
De Palestijnen hadden al veel eerder vrede kunnen kunnen hebben. Ze wilden oorlog, dat maakt hun dus ook medeverantwoordelijk voor iedere dode van vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')