abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142633293
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zolang het niet om sterilisatie gaat vind ik dit niet zo'n probleem.

Het lijkt me eerder een uitstekend middel voor preventieve aanpak. Zo'n verplichte prikpil lijkt me goed voor geestelijk gehandicapten, drugsverslaafden etc.
Hoezo is welke overheid dan ook gemachtigd om mensen verplicht aan geboortebeperking te laten doen? Zeker omdat dit vaak gepaard gaat met dwang en dit tegen de normen en waarden van het slachtoffer in druist. In dit geval is het doel ervan om te voorkomen dat Ethiopische Joden kinderen zullen krijgen. Hoe kun je dat goedpraten?
  woensdag 23 juli 2014 @ 13:22:05 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_142634242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:56 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Hoezo is welke overheid dan ook gemachtigd om mensen verplicht aan geboortebeperking te laten doen? Zeker omdat dit vaak gepaard gaat met dwang en dit tegen de normen en waarden van het slachtoffer in druist. In dit geval is het doel ervan om te voorkomen dat Ethiopische Joden kinderen zullen krijgen. Hoe kun je dat goedpraten?
Ik ben persoonlijk van mening dat staten het recht hebben om aan geboortebeperking te doen. De negatieve gevolgen van overbevolking wegen wat mij betreft zwaarder dan de mensenrechten op dit vlak.

In dit geval is dit een voorwaarde die Israel stelt aan deze groep, om in Israel te mogen verblijven. Kinderen krijgen tijdens het verblijf in kampen en tijdens een integratie traject lijkt me ook weinig effectief.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_142634655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk van mening dat staten het recht hebben om aan geboortebeperking te doen. De negatieve gevolgen van overbevolking wegen wat mij betreft zwaarder dan de mensenrechten op dit vlak.

In dit geval is dit een voorwaarde die Israel stelt aan deze groep, om in Israel te mogen verblijven. Kinderen krijgen tijdens het verblijf in kampen en tijdens een integratie traject lijkt me ook weinig effectief.
Dat kan je vinden, maar dit alleen voor Ethiopische Joden gebeurt, is het racisme van het ergste soort. Als enig ander land dit deed zou al snel de term fascisme gebruikt worden.

Aan de andere kant, er is ook wel degelijk veel antisemitisme, vooral in de Arabische wereld. Het is soms lastig om te weten wat je moet geloven.
pi_142636182
Whut? Of het nou al dan niet propaganda is, als je dat goedpraat heb je echt een gaatje in je hoofd. :{
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:41:08 #80
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142637356
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef defineaz het volgende:

[..]

En dat is precies één van de problemen: heb je commentaar op Israël, dan wordt je al snel bestempeld als Jodenhater. Wat een walgelijke instelling.

Dezelfde redenering kan je trouwens ook toepassen voor bijvoorbeeld Roma en Sinti, maar daar hoor je ook maar weinig mensen over (goed, dat heeft misschien ook mee te maken dat die de reputatie hebben om tuig te zijn).
Je moet hem niet al te serieus nemen ;), doet die overal.
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:59:24 #81
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_142646873
Ik heb geen uitgesproken mening over het conflict aldaar, en om eerlijk te zijn, interesseert het me ook niet zo. Ik merk bij mezelf: "het is weer eens zo ver". De uitkomst staat in mijn beleving ook wel zo'n beetje vast en over X jaar doen we het hele circus weer opnieuw. Er gebeurt in mijn beleving veel erger en opvallender onrecht. MH17 komt heel dichtbij en krijgt bij mij qua aandacht voorrang, maar daarnaast zijn wat er nu in Irak en Oekraïne gebeurt ook kwesties die ik nauwlettend volg.

Waar ik verschrikkelijk veel moeite mee heb is de manier waarop er hier in Nederland en Europa geprotesteerd wordt tegen Israël en de figuren die daar bij staan. Wat ik daar zie is onvervalste jodenhaat, die in mijn beleving los staat van Israël, door gewone Nederlandse en andere Europese jongens en meisjes. De boodschappen van jongeren in termen van "de joden vermoorden onze kinderen" vind ik te hypocriet voor woorden in het licht van het feit dat een aantal van diezelfde gasten doodleuk hetzelfde doen met vrouwen en kinderen in naam van ISIS in Europa en in het MO. Enig protest tegen genocide of buiten proportioneel geweld tegen onschuldige burgers in Gaza is in mijn ogen ongeloofwaardig zodra de zwarte vlag van ISIS bij zo'n protest ten tonele verschijnt.

Wat ik helaas in mezelf moet constateren, is dat de laatste dagen mijn sympathie puur op gevoelsbasis hierdoor langzaam richting Israel verschuift. Niet omdat dat Israël me iets kan schelen, maar ik vind het verschrikkelijk dat Joden in Nederland en Europa zich in steeds grotere mate zorgen moeten maken om hun veiligheid. Als ik die gevoelens extrapoleer naar Joden in het algemeen, heb ik steeds meer begrip waarom Joden in Israel naar de wapens grijpen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_142647285
Dat zulke achterlijke figuren die demonstraties ge(mis!)bruiken om hun verderfelijke gedachtengoed uit te dragen maakt alle demonstranten tot antisemieten..?
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:26:28 #83
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_142647735
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat zulke achterlijke figuren die demonstraties ge(mis!)bruiken om hun verderfelijke gedachtengoed uit te dragen maakt alle demonstranten tot antisemieten..?
Dat maak jij er van.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_142648152
Ik moet zeggen dat zulke dingen voor mij eerlijk gezegd ook wel een beetje een drempel opwerpen om deel te nemen aan zo'n demonstratie en dat vind ik droevig. Dus als ik mee zou lopen, zou ik op mijn bord of shirt of wat dan ook iets uiten om mij daarvan te distantiëren.
pi_142648742
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 05:44 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Toen geen eigen tuin, en nu nog steeds niet...

De Joden onderhandelden met verschillenden landen om grond te kopen voor een eigen staat: In 1900 met Oeganda, Ook is er gedacht aan Argentinië, in 1946 zouden er zelfs Joden naar Suriname geemigreerd worden, maar nee ze kiezen voor de 'goedkoopste' manier. Natuurlijk met reden, omdat de Joden/Israëliërs, geen gedeelte identiteit hebben en elkaar eigenlijk 'haten'. De blanke, westerse elite Joden uit de EU (de Ashkenazi) hebben de macht en delen deze alleen met elkaar. De donkere Joden (die onderaan de maatschappelijke ladder staan) en de Arabische Joden worden als niet volwaardig Jood gezien en worden gediscrimineerd. Vrouwen worden zelfs onvruchtbaar gemaakt bij binnenkomst...

Om weer 1 identiteit te creëren (De Westerse Jood) hebben ze een common enemy nodig: De Palestijnen. Zonder deze common enemy verdwijnt Israël zoals we die nu kennen vanwege grote problemen onderling (tussen de Joden) en grote cultuurverschillen die ontstaan zijn in land van herkomst van de verschillende Joodse groeperingen (die nu dus weer in Israël wonen). De blanke elite Joden uit EU, de Sefardische Joden uit Spanje/Portugal (Marokko), de Mizrahi Joden uit het Midden Oosten, de donkere (Ethiopische) Joden etc etc zitten wonen nu allemaal in Israël maar discrimineren elkaar en denken beter dan de ander te zijn.

Indien het Israël/Palestina conflict opgelost wordt (wat dus niet gaat gebeuren) zal Israël zich moeten focussen op de interne problematiek en die is huge. Oplossing: 'creëer' een vijand, want een gedeelde vijand help zeker bij het creëren van een gedeelte Westerse identiteit.

We worden voor de gek gehouden, als partijen (niet alleen Israël en Palestina, maar alle landen die een steentje 'proberen' bij te dragen') serieus zijn over het oplossen van deze oorlog, dan was er allang een oplossing geweest. Zeer jammer, aan beide kanten vloeit er bloed. Misschien onschuldig bloed, wij kunnen dit helaas niet objectief beoordelen ;(

En nu ga ik slapen :Z :Z
De Ashkenazi Joden zijn dan ook wel de super Joden.
pi_142654159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
Vriend, zelfs de partij van de smerige Netanyahu heet likud. Hoe is zo iets geen uiterste?
Jij bent een uiterste met je Jodenhaat, zoals je dat in 1 zin al laat zien.
quote:
Het is niet raar dat je zulke bullshit aan het roepen bent als je dat als je enige bron gebruikt.
het is niet raar dat jij dat vindt, als je zelf alleen bullshit als bronnen gebruikt
quote:
En historisch verklaarde gebeurtenissen en statistieken zijn niet subjectief.
Het enige wat subjectief is is hoe er naar die gebeurtenissen wordt gekeken.
Ik heb gebeurtenissen niet subjectief genoemd. Wel de stats waar jij mee aan kwam zetten.
quote:
Maargoed ik hoef iemand die iets in de trend zegt dat joden een kleiner gebied toegewezen kregen en het een lege staat was voor die tijd niets te vertellen, maar hou gewoon op met je tirannie en tegen iedereen te roepen dat ze een jodenhater zijn. Want het is irritant.
Waarheid is hard en niet leuk om te horen. En de irritante ben jij.
quote:
Je loopt jezelf alleen maar voor lul te zetten.
Al herhaal je het nog eens 1000x, dat maakt het nog niet waar.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
Jezus komt in wel meer religies voor. Mandeïsme bijvoorbeeld, maar daar is hij de schurk zoals Judas dat in het christendom is.
Daarom, Jezus is van het Christelijke geloof. Dat hij in andere religies een bijrol heeft, bevestigt mijn gelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:21 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ja Palestina en Transjordanie, en dat is niet gebeurd zoals ik al aangaf, dat hadden ze al in 1922 besloten, niet in 1948.
Wat?
quote:
Dan ga je die staat vestigen in een land met een overschot aan gebied, zoals Rusland en wat wel met je gedeeld wilt worden.
Overschot was er ook. Bovendien hebben Joden daar altijd al gewoond. Er is geen andere plek op aarde waar ze recht hebben op dat enige Joodse staatje van de wereld te hebben
quote:
Niet een gebied dat kleiner is als Nederland en waar Palestijnen zich al hebben gevestigd.
Palestijnen hadden zich er niet al gevestigd. Die bestonden voor dat Britse Mandaat nog niet. Toen was het namelijk onderdeel van het Osmaanse Rijk. En ook daarvoor geen Palestijnen.
Bovendien hadden Joden zich ook al eeuwen lang in dat gebied gevestigd, waarom negeer je dat aspect volkomen?
quote:
Enige reden waarom ze daar wilden is omdat hun boekje het 'beloofde land' ervan maakte. En het was niet dun bevolkt, waar je die claim steeds toch vandaan haalt, je had bijvoorbeeld het Ottomaanse rijk van 1500nogiets ervoor waar ook al Palestijnen leefden.
[quote]
Niet alleen 'beloofde land' maar ook eerdere Joodse Koninkrijken en eeuwenlang daar gewoond, en alweer negeer je dat. Waarom toch?
Het was wel dunbevolkt, doe eens moeite om de geschiedenis van dat land te leren waar je zo'n heftige mening over hebt!!!
Palestijnen bestonden niet in het Osmaanse Rijk. Gewoon Arabieren/Moslims/Egyptenaren die daar al leefden.
[quote]
Daarnaast de Joodse staat bleef maar koloniseren vanaf 48, waardoor het gebied tot 78% steeg. En daarna gingen ze ook illegale nederzettingen bouwen en dergelijke en onderdrukken en etc. etc. etc.
En de omringende landen verklaarden oorlog met Israël dus hadden ze land gewonnen, zoals zoveel landen over de gehele wereld land winnen wanneer ze oorlog hebben gewonnen. En Israël gaf zelfs land terug!
quote:
(60000x hetzelfde verhaal roepen), daarom wordt het niet gegund. Al vanaf het begin is het onterecht, door een groter gebied te geven en het te stelen van de Palestijnen.
Leugens, leugens en leugens...
Inderdaad: '(60000x hetzelfde verhaal roepen)'
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
Er zijn verschillende gebieden waar ze wel succesvol een eigen staat hadden kunnen krijgen, maar ze willen perse dat stukje land.
De Joodse autonome oblast bijvoorbeeld?
1 - Yeah Right! Ook als ze daar hun successen hadden gehad, zouden ze gehaat blijven worden. Jodenhaat is al eeuwen oud
2 - Ze hebben daar toch nooit een koninkrijk gehad en eeuwenlang daar gewoond.
quote:
Maar hoe zit het volgens jou met de Roma en de Sinti, welk gebied moet men gaan afpakken om deze mensen hun eigen staat te geven?

Er is geen gebied afgepakt voor de Joden.

En van de Roma/Sinti weet ik (nog) niet veel. Ik heb net even vluchtig op wiki gekeken en zag niet zo snel met welke streken zij een eeuwenlange blijvende binding hebben. Ook hebben ze nooit een koninkrijk gehad.

quote:
Er zijn wel meer staatloze volkeren.
Dus, waarom maak je je dan zo druk om Palestijnen?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dit is een introductie (door een Joodse organisatie), en geen propaganda bullshit
Ik heb het nog geen anderhalve minuut volgehouden; bomvol dat het stond met leugens.
Ik dacht dat jij je niet bezig hield met uitersten. Ik wel, maar dit gaat zelfs mij te ver.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wat is verstandiger: beide uitersten pakken en dan een oordeel vormen, of meteen alles vanuit de objectiviteit bekijken.
You tell me, jij komt met een extreem uiterste video aanzetten
pi_142654207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:43 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Eén: wat minder arrogantie zou jou sieren.

Twee: ik heb meer dan genoeg gezien, meegemaakt, mensen gesproken, etc om recht van spreken te kunnen hebben. Daar heb ik geen snotneus zoals jou voor nodig.

Drie: in Israel zijn er geen onschuldige burgers. De enige onschuld die daar bestaat is gecreëerd door propaganda-experts.
pi_142654241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:50 schreef chancetherapper het volgende:

[..]

Toch liet Hitler emigratie naar Palestina toe, maar dan moesten ze wel 1000 pond betalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement
En Engeland hield ze weer tegen
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_insurgency_in_Palestine

[ Bericht 10% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 23-07-2014 21:18:11 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:09:58 #89
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142655367
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij bent een uiterste met je Jodenhaat, zoals je dat in 1 zin al laat zien.

Hier gestopt met lezen. Geen moeite genomen om de rest te lezen.
Ik ga geen tijd meer besteden aan dat getroll van jou telkens.
Als je zodanig vastgekleefd bent in een zionistische tunnelvisie als jij en alleen Likud gebruikt, en alle historische verklaarde gebeurtenissen ontkent en statistieken, dan is het gewoon geen discussie meer.
Dus ga maar weer lekker jodenhater tegen iedereen roepen, niemand blijft je serieus nemen :*

Zoals je ook al aangaf in deze post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Komt omdat ik toch niet wordt betaald :)
Maar effe serieus.
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
Je weet gewoon helemaal niks.
pi_142655760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:09 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen. Geen moeite genomen om de rest te lezen.
Ik ga geen tijd meer besteden aan dat getroll van jou telkens.
Als je zodanig vastgekleefd bent in een zionistische tunnelvisie als jij en alleen Likud gebruikt, en alle historische verklaarde gebeurtenissen ontkent en statistieken, dan is het gewoon geen discussie meer.
Dus ga maar weer lekker jodenhater tegen iedereen roepen, niemand blijft je serieus nemen :*

Zoals je ook al aangaf in deze post:

[..]

Je weet gewoon helemaal niks.
ja je bent uitgeluld zoals je zelf vaak zegt. Ik weet niet hoe vaak je dat zelf nog kan blijven aantonen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:19:44 #91
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142655774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ja je bent uitgeluld zoals je zelf vaak zegt. Ik weet niet hoe vaak je dat zelf nog kan blijven aantonen.
Stop met dat getroll aub.
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:21:44 #92
306949 dude1986
Always bored...
pi_142655856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon fascisme..? :{

Edit: vond dit nog: http://www.thedailybeast.(...)oversy-to-rest.html#
Ja idd, het is niet normaal toch? Niemand hoor je er over.
pi_142655945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:41 schreef Isegrim het volgende:
De vraag over de Roma en Sinti kwam bij mij ook op.

De Holocaust was misschien niet de énige reden voor het stichten van de staat Israël, maar ik betwijfel of het uiteindelijk gebeurd was (of op deze manier gebeurd was) als die holocaust niet had plaatsgevonden.
De intentie was er al voor WOII om een Joodse staat te stichten.
quote:
En inderdaad, had die staat lekker elders gesticht, waar je niet van tevoren op je vingers kon natellen hoeveel ellende ervan zou komen. Of had gewoon land gekocht (gebeurde ook gewoon en leverde volgens mij een stuk minder problemen op?).
Joden hadden ook land gekocht.
quote:
En tja, 'oorspronkelijke bewoners'? Tot hoever moet je daarbij precies teruggaan? Want uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika. Hebben we dus recht op het koloniseren van Afrika? Dat heeft in het geval van de joden toch echt wel een hele grote religieuze component.
Argument oorspronkelijke bewoners' geldt voor beide groepen in Israël
pi_142656607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef defineaz het volgende:
En dat is precies één van de problemen: heb je commentaar op Israël, dan wordt je al snel bestempeld als Jodenhater. Wat een walgelijke instelling.
Nee, niet wanneer je commentaar hebt op Israël. Maar Jodenhaat zit nu eenmaal in de genen van de mens, dus logisch dat het snel terecht geroepen kan worden

quote:
Dezelfde redenering kan je trouwens ook toepassen voor bijvoorbeeld Roma en Sinti, maar daar hoor je ook maar weinig mensen over (goed, dat heeft misschien ook mee te maken dat die de reputatie hebben om tuig te zijn).
Weet je waar je ook weinig over hoort?
Marroko vs. Sahrawi. Dan ineens hoor je niemand over de wandaden van de Marrokanen.

En weet je waar je ook weinig over hoort.
Fatah vs. Hamas. Die hebben ook oorlog met elkaar, maar wanneer ze elkaar vermoorden, lijkt de hele wereld dat veel minder erg te vinden wanneer 'de Joden' meedoen.

En die genocide in Rwanda dan?

Daarom is het als snel Jodenhaat, want wanneer je het allemaal niks kan schelen wanneer volkeren elkaar uitmoorden, maar wel wanneer er Joden bij betrokken zijn, dan ben je dus een Jodenhater.
Waarom kunnen we hier wel met zijn alle topics voltypen met "kritiek" op Joden/Israël, maar niet met kritiek op andere volkeren die volkeren uitmoorden? Is het jaloezie? Het zal wel, ze lijken als volk nu eenmaal te behoren tussen de meest succesvolle groepen.

Hamas vuurt tig raketten af op Israël en 'het wordt getolereerd' door de samenlevingen. Israël vuurt een paar raketten af en meteen iedereen die er schande over spreekt. Vervolgens weet Israël bijna al die raketten van Hamas uit te schakelen. Het lijkt bijna alsof de jaloerse Jodenhaters het niet kunnen hebben dat Israël zo goed is in het beveiligen van haar burgers en vinden dat er onder de Joden ook eerst veel doden moeten vallen.
pi_142656682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:20 schreef Isegrim het volgende:

Dat.

Heeft er echt geen fuck mee te maken. Ik heb iets tegen bezetters en onderdrukkers, ongeacht hun afkomst.
Oja?
Dus je hebt ook iets tegen de Palestijnen en tegen welke volkeren heb je nog meer iets?
pi_142656995
Waarom zouden joden uniek zijn in hun 'gehaat worden'? Racisme van bevolkingsgroepen / stammen onderling is zo oud als de mensheid zelf.

Er zijn verrekte weinig landen waar slechts één stam woont. Waarom zou deze specifieke stam een apart land moeten hebben? Waarom konden ze zich niet gewoon in dat gebied vestigen zonder een eigen heilstaat uit te roepen en vervolgens steeds meer land af te nemen van de Palestijnen?
pi_142657087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Oja?
Dus je hebt ook iets tegen de Palestijnen en tegen welke volkeren heb je nog meer iets?
Ik heb iets tegen gedrag of tegen beleid, niet tegen volkeren. Ik heb ook iets tegen Hamas. Niet tegen Palestijnen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
pi_142657369
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:59 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb geen uitgesproken mening over het conflict aldaar, en om eerlijk te zijn, interesseert het me ook niet zo. Ik merk bij mezelf: "het is weer eens zo ver".
"het is weer eens zo ver" - dat heb ik ook
Meestal doe ik ook nooit mee aan discussie hierover, maar nu een keertje wel, want het blijft fascinerend hoeveel mensen hier niet neutraal mee kunnen omgaan. Zulke felle discussies vindt je niet wanneer het over de Sahrawi gaat. En waarom?
Ergens interesseert het me ook niet zo. Het is daar al tig jaar oorlog en dat zal ook nooit stoppen. Daar veranderen wij hier echt helemaal niks aan, aan typen we nog een paar 1000 topics vol
quote:
De uitkomst staat in mijn beleving ook wel zo'n beetje vast en over X jaar doen we het hele circus weer opnieuw. Er gebeurt in mijn beleving veel erger en opvallender onrecht. MH17 komt heel dichtbij en krijgt bij mij qua aandacht voorrang, maar daarnaast zijn wat er nu in Irak en Oekraïne gebeurt ook kwesties die ik nauwlettend volg.
MH17 vind ik ergens het ergste wat er is. Als het een Amerikaans vliegtuig was met enkel Amerikanen aan boord, dan had USA weer een oorlog begonnen, zoals toen met 9-11.
Maar nu? Niets!
Ja het is nog onduidelijk wie het gedaan heeft, en je kan nog niemand geloven. Maar MH17 zou echt iets moeten zijn waar de hele wereld wat aan zou moeten doen. En dan niet alleen qua rouw-dagen. Okee, het lijkt nu een beetje te ontstaan, maar de 1e dagen waren echt... knullig.

quote:
Waar ik verschrikkelijk veel moeite mee heb is de manier waarop er hier in Nederland en Europa geprotesteerd wordt tegen Israël en de figuren die daar bij staan. Wat ik daar zie is onvervalste jodenhaat, die in mijn beleving los staat van Israël, door gewone Nederlandse en andere Europese jongens en meisjes. De boodschappen van jongeren in termen van "de joden vermoorden onze kinderen" vind ik te hypocriet voor woorden in het licht van het feit dat een aantal van diezelfde gasten doodleuk hetzelfde doen met vrouwen en kinderen in naam van ISIS in Europa en in het MO. Enig protest tegen genocide of buiten proportioneel geweld tegen onschuldige burgers in Gaza is in mijn ogen ongeloofwaardig zodra de zwarte vlag van ISIS bij zo'n protest ten tonele verschijnt.
Precies. en daar zwijgen de personen "met kritiek op Israël" weer over.
quote:
Wat ik helaas in mezelf moet constateren, is dat de laatste dagen mijn sympathie puur op gevoelsbasis hierdoor langzaam richting Israel verschuift. Niet omdat dat Israël me iets kan schelen, maar ik vind het verschrikkelijk dat Joden in Nederland en Europa zich in steeds grotere mate zorgen moeten maken om hun veiligheid.
en daar zwijgen de personen "met kritiek op Israël" ook weer over.
quote:
Als ik die gevoelens extrapoleer naar Joden in het algemeen, heb ik steeds meer begrip waarom Joden in Israel naar de wapens grijpen.
ja zo van 'FOK it, want ze haten ons toch allemaal en niemand interesseert zich voor het verhaal van de Joden".
pi_142657421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dat doe je toch echt alleen zelf
Ignore - totdat je weer inhoudelijk gaat reageren
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:56:08 #100
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142657474
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat doe je toch echt alleen zelf
Ignore - totdat je weer inhoudelijk gaat reageren
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')