Zeg ik dat?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alsof heel Israël dat doet.
Ik had liever dat 'staten' überhaupt niet bestonden, maar dat is wat anders.quote:En alsof je twijfels hebt bij de legitimiteit van een andere staat die zoiets doet/deed.
Dat is echt niet uniek voor de joden hoor. 'Heksen', zelfde laken een pak. Men was zeer bijgelovig en niet erg genegen tot onderzoek alvorens conclusies te trekken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Neenee, men nam de moeite niet, men wilde helemaal niet weten hoe de Joden minder last van de pest hadden.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:33 schreef dude1986 het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt het uitmoorden van deze Palestijnen?
Waarom moet je onschuldige kinderen op een strand bombarderen? En je dan nog een "westers" "beschaafd" land noemen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Waarom leven er Palestijnen op plaatsen waar raketten staan opgesteld, waar commandocentra zijn ingericht? Waarom verschuilt Hamas zich tussen de burgerbevolking?
Factor 10: 5000/km2.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:23 schreef Isegrim het volgende:
In Gaza wonen wat, 50000 mensen per vierkante kilometer.
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen. Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom moet je onschuldige kinderen op een strand bombarderen? En je dan nog een "westers" "beschaafd" land noemen?
Tien keer zoveel als Nederland, waarvan zo'n 70% in vluchtelingenkampen. En dan nog een muur om je "land" ook.quote:
Ja, onschuldige kinderen doodschieten vind jij wel "je terughoudend opstellen"?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen.
is Rusland tegenwoordig de morele meetlat?quote:Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.
de meeste Palestijnen plegen GEEN aanslagen, Israel heeft de macht in handen die walgelijke racistische staat op te doeken en te vervangen door iets dat respect voor elkaars verschillen en het niet schenden van het Non Agression Principle hoger in het vaandel heeft staan...quote:Is dat Westers, of beschaafd? Lastig oordelen, zo lang je niet zelf iedere dag vermoord kunt worden.
Als het aan mij lag, dan zou iedere raket uit Gaza worden beantwoord met hels artellerievuur, die de hele omgeving in puin zou leggen. De technologie hebben ze. Maar eens kijken hoe lang de Palestijnen dat vol houden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, onschuldige kinderen doodschieten vind jij wel "je terughoudend opstellen"?
Actueel gezien wel. Net als mijn volwassen studenten weet Putin zich ook niet te gedragen. Er worden nu wat halfzachtige sancties afgekondigd, maar of dat gaat helpen is nog maar de vraag.quote:is Rusland tegenwoordig de morele meetlat?
De meeste Palestijnen in Gaza hebben voor Hamas gekozen. Een fascistische organisatie die zichzelf heeft uitverkoren om Israel van de kaart te vegen.quote:de meeste Palestijnen plegen GEEN aanslagen, Israel heeft de macht in handen die walgelijke racistische staat op te doeken en te vervangen door iets dat respect voor elkaars verschillen en het niet schenden van het Non Agression Principle hoger in het vaandel heeft staan...
Ik heb dit topic eens nagelezen, maar ik zie goed onderbouwde reacties van mensen die antwoord geven op jouw opmerkingen, zelf roep je maar wat in het rond, je schreeuwt wat, en zodra mensen je confronteren met feiten, die overal te vinden zijn negeer je ze of geef je rotopmerkingen die totaal niet gerelateerd zijn aan de zaken waarmee ze je confronteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik zal wel even een kloonscan aanvragen.
Nee, die conclusie zou je logisch gezien niet uit mijn betoog kunnen maken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:11 schreef Isegrim het volgende:
Dus omdat leerlingen te laat binnenkomen is het okee om Palestijnse burgers te vermoorden?
Het gaat hier niet om laatkomers Isegrim, het gaat over een land dat terreur zaait.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me dan wel af hoe Lyrebird met laatkomers omgaat. Krijgen die gewoon een flinke stomp in het gezicht om het af te leren?
There are other ways, you know. Het hoeft niet op deze manier.
Ik ga vooralsnog uit van een fatale vergissing, niet van een opzettelijke terreurdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om laatkomers Isegrim, het gaat over een land dat terreur zaait.
Wij Nederlanders rouwen nu over een vliegtuig dat door terroristen uit de lucht is geschoten. Stel dat dit iedere week zou gebeuren, dan ga je je toch anders opstellen.
Pacifist zijn werkt geweldig zo lang je niet in een oorlogsgebied woont.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ga vooralsnog uit van een fatale vergissing, niet van een opzettelijke terreurdaad.
Ik ben pacifist. Zelfverdediging is in mijn ogen de enige rechtvaardiging voor geweld. Wat er nu gebeurt is géén zelfverdediging.
Geloof me, er wonen ook pacifisten in oorlogsgebieden en er zijn ook vreedzame manieren om conflicten op te lossen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pacifist zijn werkt geweldig zo lang je niet in een oorlogsgebied woont.
Er vallen zelden doden omdat Israel er alles aan doet om haar burgers te beschermen. Er zijn schuilkerders gebouwd en er is een geavanceerd systeem opgezet om te waarschuwen voor raketinslagen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geloof me, er wonen ook pacifisten in oorlogsgebieden en er zijn ook vreedzame manieren om conflicten op te lossen.
De Palestijnen in Gaza wonen momenteel allemaal in een oorlogsgebied, verkeren allemaal in direct gevaar gezien het feit dat Gaza ongeveer even groot als Texel is. De Israëliërs? Not so much. Er valt nog altijd zelden een dode door de raketten van Hamas. Dat maakt de raketten van Hamas niet okee, maar ze beantwoorden met bombardementen is nog veel minder okee.
Hoe stonden die % erbij in 1920 of 1940?quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:12 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
[..]
Palestina
Geloof Islam (95%), Christendom (4%), Bahaïsme (<1%), Druzisme (<1%), Jodendom (<1%), Samaritanisme (<1%)
Israël
Religie 76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus
Zegt Israël. En met een bevolkingsdichtheid van 5000/km2 zit je altijd in de buurt van burgers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er vallen zelden doden omdat Israel er alles aan doet om haar burgers te beschermen. Er zijn schuilkerders gebouwd en er is een geavanceerd systeem opgezet om te waarschuwen voor raketinslagen.
Andersom doet Hamas er zo veel mogelijk aan om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te creeeren. Raketten worden doelbewust vanuit plaatsen waar veel mensen wonen afgeschoten, en commandocentra worden in ziekenhuizen en scholen geplaatst.
Laat de Palestijnen een vertegenwoordiging kiezen die er niet op uit is om Israel van de kaart te vegen, en we kunnen verder praten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zegt Israël. En met een bevolkingsdichtheid van 5000/km2 zit je altijd in de buurt van burgers.
Maar ik gaf al aan dat ik geen fan ben van Hamas. Ik vind de represailles alleen totaal buiten proportie.
Jongen, was het maar zo simpel. Geen enkele ongematigde moslim zal rusten voor de gehele wereld moslim is en gelooft in Allah en alle islamitische regels in acht neemtquote:Op donderdag 24 juli 2014 05:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |