De Joden zijn altijd zwaarder vervolgd dan de andere bevolkingsgroepen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Waarom zouden joden uniek zijn in hun 'gehaat worden'? Racisme van bevolkingsgroepen / stammen onderling is zo oud als de mensheid zelf.
Ja zeker nu met de wereldwijde emigratie, lijken landsgrenzen steeds minder boeiend te zijn, maar behalve voor Israël-Palestina.quote:Er zijn verrekte weinig landen waar slechts één stam woont. Waarom zou deze specifieke stam een apart land moeten hebben? Waarom konden ze zich niet gewoon in dat gebied vestigen zonder een eigen heilstaat uit te roepen en vervolgens steeds meer land af te nemen van de Palestijnen?
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb iets tegen gedrag of tegen beleid, niet tegen volkeren. Ik heb ook iets tegen Hamas. Niet tegen Palestijnen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Als wie dan ook een ander onderdrukt, veroordeel ik dat gedrag. Er is geen rechtvaardiging voor onderdrukking.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen.
Maar de Marrokanen bezetten/onderdrukken ook een volk, dan heb je daar dus ook iets tegen?
Ok, maar heb je dan een hekel aan de samenlevingen waar vrouwen worden onderdrukt?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als wie dan ook een ander onderdrukt, veroordeel ik dat gedrag. Er is geen rechtvaardiging voor onderdrukking.
In heel veel samenlevingen worden vrouwen onderdrukt. Heb ik dus een hekel aan mannen? Nee, hooguit aan de mannen die zich daar schuldig aan maken danwel aan hun gedrag.
Dit valt te verklaren vanuit de 'logica' van die tijd. Ik vind het onzinnig om te zeggen 'dat men gewoon zin had om de joden weer eens de schuld te geven'. Het was toen heel normaal om wantrouwend te zijn in zo'n geval. De heksenvervolgingen liggen soortgelijke denkfouten aan ten grondslag. Onwetendheid...quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
De Joden zijn altijd zwaarder vervolgd dan de andere bevolkingsgroepen.
De Pest/Zwarte Dood is daarbij wel echt het allerbeste voorbeeld.
De mensen wisten niet wat de oorzaak was, maar men zag wel dat Joden minder last van de pest hadden. Dus gaven ze de Joden de schuld en gingen ze overal in Europa Joden uitroeien. Dat de Joden nu eenmaal veel hygiënischer waren dan de rest van alle Europeanen (met hun Bijbelse wetten die zo dom dus nog niet waren) scheen niemand wat uit te maken, men had kennelijk gewoon zin om de Joden weer eens de schuld te geven en uit te moorden.
Je wilt beweren dat de Palestijnse gebieden niet steeds kleiner zijn geworden in de loop der jaren?quote:Ja zeker nu met de wereldwijde emigratie, lijken landsgrenzen steeds minder boeiend te zijn, maar behalve voor Israël-Palestina.
En dat "land afnemen" van de Palestijnen, is een behoorlijk eenzijdige tunnelvisie. Gewoon een beetje verdiepen in de geschiedenis.
Niet beslist aan de hele samenleving natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ok, maar heb je dan een hekel aan de samenlevingen waar vrouwen worden onderdrukt?
Dan was het wel heel vaak de 'logica' van een tijd om Joden de schuld te geven en/of uit te moorden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:18 schreef Isegrim het volgende:
Dit valt te verklaren vanuit de 'logica' van die tijd. Ik vind het onzinnig om te zeggen 'dat men gewoon zin had om de joden weer eens de schuld te geven'. Het was toen heel normaal om wantrouwend te zijn in zo'n geval. De heksenvervolgingen liggen soortgelijke denkfouten aan ten grondslag.
Ja er verandert niksquote:Onwetendheid...
De gebieden die je nu de Palestijnse gebieden noemt, waren vroeger in de 20's bedoeld voor de Joden. Maar de Britten stonden onder druk. De Joden moesten bij oprichting dus heel wat gebied inleveren in de 40's. Vervolgens verklaren omringende landen Israël meerdere malen oorlog. Dat ze weer wat van gebieden terug wonnen via oorlog is niet zo gek. Alle landen die een oorlog winnen, winnen land. En toen kwamen Clinton als bemiddelaar in de 90's. Voor vrede mochten de Palestijnen de Palestijnse gebieden. Maar dat wilden de Palestijnen niet. Bleek niet de eerste keer te zijn, en ook niet de laatste keer. Wat er sinds de 90's is gebeurd qua oppervlakte met Palestijnse gebieden weet ik niet meer, want kennelijk gaat het daar dus ook niet om. En feitelijk zijn de Palestijnse gebieden de laatste jaren groter geworden, want zo is Israël toch alweer een aantal jaar weg uit Gaza.quote:Je wilt beweren dat de Palestijnse gebieden niet steeds kleiner zijn geworden in de loop der jaren?
(ja sorry, ik zal niet weer met 1 vraagje reageren)quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet beslist aan de hele samenleving natuurlijk.
Wat wil je precies van me horen? What are you getting at?
Als Marokkaanse Nederlander ben ik heel er benieuwd welk volk bezet wordt door Marokkanen...quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat je ook iets tegen Hamas had wist ik nog niet. Ik had nog niet zoveel van je gelezen.
Maar de Marrokanen bezetten/onderdrukken ook een volk, dan heb je daar dus ook iets tegen?
Ik heb ze al genoemd. Bovendien valt het mij een beetje tegen dat je dat zelf niet weet dan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:30 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Als Marokkaanse Nederlander ben ik heel er benieuwd welk volk bezet worden door Marokkanen...
Alsof heel Israël dat doet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb geen hekel aan heel Israël. Ik heb twijfels bij de legitimiteit van de staat en ik heb een hekel aan wat Israël op dit moment doet.
Neenee, men nam de moeite niet, men wilde helemaal niet weten hoe de Joden minder last van de pest hadden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef Isegrim het volgende:
Als het een andere bevolkingsgroep was geweest die niet ziek werd, was die vervolgd natuurlijk. In die zin was dat een ongelukkig toeval. Ontsnap je aan die pest, word je alsnog gelyncht omdat ze denken dat jij verantwoordelijk bent...
Maar feit is dat men toen niet de kennis had om een link te leggen tussen hygiëne en voorkomen van ziekte. Dat maakt pogroms niet goed, het verklaart alleen wat er gebeurde.
Rest kom ik op een later moment op terug, erg moe.
uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol...quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Daarom, Jezus is van het Christelijke geloof. Dat hij in andere religies een bijrol heeft, bevestigt mijn gelijk.
die man post een en al ontwetenheden, kijk zijn postsquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
uhm... Jezus is een van de belangrijkste profeten binnen de islam en heeft zeker geen bijrol...![]()
Kun je nog ff doorgeven welk volk door Marokkanen/Marokko onderdrukt wordt? Ik kan het ff niet vinden. Ben heel benieuwd, hoop dat het geen domme uitspraak is.
ja dacht al zoietsquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
die man post een en al ontwetenheden, kijk zijn posts
Niet juist. 60% van de Joden in Israel zijn Mizrahi en dus afkomstig vanuit het Midden-Oostenquote:Op donderdag 24 juli 2014 02:26 schreef TserrofEnoch het volgende:
Bij Joden verwacht men niet zo snel dat ze wandaden zullen begaan. De meesten zijn afkomstig uit landen met een 'westerse' cultuur en ze hebben zelf op de harde manier geleerd wat pijn is door de eeuwen heen.
Als Israel de bezetting, onderdrukking en kolonisering stopt, zal hamas ook stoppen met verzetten. Zo simpel is het. Vreedzaam verzet gaan ze niet op in. Dus wat jij nu lult 'behandel ze met respect', moeten ze ook eerst andersom doen, en dat gebeurt niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 04:55 schreef Shreyas het volgende:
Ze moeten ophouden om Israël uit te dagen en te provoceren. Israël is in militair opzicht gewoon superieur. Het is hetzelfde als Nederland nu Duitsland gaat bestoken met raketten en verontwaardigd is als Duitsland ons land onder vuur neemt.
Israël is een staat waar Joden wonen maar waar ook moslims mogen wonen mits die zich gedragen. Zolang ze zich aan de regels houden is er niets aan de hand. Maar goed, moslims laten wekelijks overal in de wereld zien dat ze maar niet tolerant kunnen zijn ten opzichte van andere religiën, culturen en mensen.
Het wordt gewoon hoog tijd dat Hamas een toontje lager gaat zingen en zich realiseren dat je niet kan sollen of spotten met Israël. Behandel ze met respect en ze zullen je met rust laten. Als dat handjevol terroristen niet onder controle gehouden kan worden en ze blijven Israëlische burgerdoelen aanvallen (want ja, zo laf zijn ze), moeten ze niet verbaasd opkijken als Israël dan tien keer zo hard terugslaat.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 05:02 schreef PeterRudolfDeVries2016 het volgende:
Omdat ik liever Joden dan moslims heb.
Ik ben tegen elk geloof, ik vind het allemaal even stom.
Maar ik vind het niet allemaal even gevaarlijk. moslims nemen hun geloof serieuzer.
En de Koran staat veel bullshit in waar je niet vrolijk van wordt.
Hamas is een walgelijk onmenselijk typisch moslim extremistisch fenomeen.
Vrouwen en kinderen eerst.. opofferen om je eigen leven te redden.
Ieder land met als grootste geloof de islam is een teringland waar het chaos is.
Israël is meer een toevoeging aan de wereld dan Palestina.
Het boeit me verder geen reet wie oorspronkelijk recht op dat stuk kut land heeft.
Dan kunnen we ons ook gaan opwinden over onze niet gekozen staatshoofden.
Zoals Netanyahu al zei: "Stopt Hamas met het vuren van raketten, is er geen oorlog meer. Stopt Israël is er geen Israël meer."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |