En de EU geeft heel veel geld aan Palestina, en de Palestijnen komen al jaren met al hun terreur weg. Zelfs in NL doet de politie al niks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@draadvraag
Stuur moderator Frank_Debrin eens een PB, hij kan als historicus vast wel een aardige uiteenzetting geven, in vergelijking met wat wij kunnen althans.
Zelf begrijp ik het ook niet helemaal. Israel is na WOII een safehaven geworden voor joden, de USA is een grote bondgenoot geworden die veel geld geeft aan Israel en de Israëliërs komen nu met bijna alles weg. Al decennialang hele lappen Palestijns grond bezetten, geen probleem. Want de USA vindt het best en niemand wil ruzie krijgen met de USA.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik heb dit topic eens nagelezen, maar ik zie goed onderbouwde reacties van mensen die antwoord geven op jouw opmerkingen, zelf roep je maar wat in het rond, je schreeuwt wat, en zodra mensen je confronteren met feiten, die overal te vinden zijn negeer je ze of geef je rotopmerkingen die totaal niet gerelateerd zijn aan de zaken waarmee ze je confronteren.
Je maakt jezelf erg belachelijk, je negeert zodra er iemand met een feit komt wat niet in de propaganda straatje pas voor de Gaza tegen Israël, geschiedenis boeit je al helemaal niet want het is immers de Palastijnen tegen Israël, als er een foto gemaakt word van een kindje samen met een Israëlische soldaat die netjes poseert op een foto met dat meisje, ben jij het type wat meteen roept "Israëlische verkrachter verkracht meisje" en je geloofd er zo sterk in, ik weet niet wat ze in jouw moskee preken, maar dit is ongezond. Ik zie deze radicalisatie overal de laatste tijd bij alleen maar Moslims, die blindelings geloven wat hun anti Israëlische sites/preken ze vertellen. Ik vind dit beangstigend en ziekelijk, jij bent een gevaar voor de Nederlandse samenleving, deze gedachtengang is niet gezond, want jij bent het type, net zoals al die andere o zo nette moslims die ik ken die een 2e gezicht hebben zodra het om Israël vs Palestina gaat, rationeel denken zit er niet in, jullie volgen een blindelinge haat zonder onderbouwende feiten maar uitgaande van een mening en de vraag is waar eindigt dit omdat de frustratie alleen maar groeit
Droeftoeter. Het enige wat jij doet is je moslimhaat en onwetendheden verspreiden en iedereen jodenhater noemen. Je reacties zitten vol met frustraties.quote:
quoten om je te supporten!! wat schattig!quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
En moslims vieren wereldwijd feest als er ergens Amerikaanse slachtoffers vallen of Europese slachtoffers? Wat is je punt?
Verdiep je eens in de geschiedenis, er woonden al Joden in dat gebied voordat het Palestina was, er is grond verkocht aan de Joden na de 2e wereldoorlog, Groot Britannie is in 1948 vertrokken uit gebied, en een dag later (Israël bestond nog niet eens één dag) vielen de omliggende Islamitische landen Israël aan, wie is hier nu de aggressor? Sinds die dag heeft Israël niet één dag vrede gekend. Nja ze houden zich wel aan hun wapenstilstand afspraken, iets waar Hamas zich werkelijk nog nooit heeft aan gehouden, terwijl ze er wel mee akkoord gaan.
Gevaarlijk volk, Moslims.
Je bent de boel nogal aan het omdraaien he. Israël is de bezetter.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat ze zich nog heel erg terughoudend opstellen. Als er Russen in Israel zouden wonen, dan zou er niet veel meer over zijn van Gaza. Grozny2.
Is dat Westers, of beschaafd? Lastig oordelen, zo lang je niet zelf iedere dag vermoord kunt worden.
Net nog op het Nederlands journaal: er zijn scholen waar wapens zijn opgeslagen maar die scholen zijn verder leeg! In de vn-scholen waar Palestijnen, vrouwen en kinderen, veiligheid zoeken bevinden zich geen wapens.quote:
Bezetter van wat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent de boel nogal aan het omdraaien he. Israël is de bezetter.
Welke zender?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Clashy het volgende:
[..]
Net nog op het Nederlands journaal: er zijn scholen waar wapens zijn opgeslagen maar die scholen zijn verder leeg! In de vn-scholen waar Palestijnen, vrouwen en kinderen, veiligheid zoeken bevinden zich geen wapens.
Het punt is juist dat het er niet toe doet. Onderdrukt worden geeft geen vrijbrief om te onderdrukken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.
Punt doet er juist wel toe.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:54 schreef defineaz het volgende:
[..]
Het punt is juist dat het er niet toe doet. Onderdrukt worden geeft geen vrijbrief om te onderdrukken.
Je geeft zelf je antwoord alquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er bestaat jodenhaat. Maar er bestaat ook negerhaat, vrouwenhaat, moslimhaat etc etc. Is allemaal van alle tijden. Wat maakt jodenhaat zo vreselijk bijzonder? Soms krijg ik bijna het gevoel dat bepaalde groepen die haat liever niet kwijt zouden willen, want het is natuurlijk een uitstekende rechtvaardiging voor bepaald gedrag... Claimen van slachtofferschap zeg maar. Net zoals er na WOII jarenlang alléén maar over de joodse slachtoffers 'mocht' worden gesproken...
De grote meerderheid van de mensheid wil gewoon in vrede leven. Bij dit conflict zijn er vermoedelijk meer haviken aan beide kanten maar dat praat aanslagen tegen burgers niet goed.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Punt doet er juist wel toe.
en onderdrukt worden geeft ook geen vrijbrief om geen vrede te willen.
Dit is zo mogelijk nog dommer dan sommige staaltjes Israelische propaganda die hier ten beste zijn gegeven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Net zoals er na WOII jarenlang alléén maar over de joodse slachtoffers 'mocht' worden gesproken...
Sorry hoor, maar van bepaalde joodse organisaties mogen er nog steeds geen Duitse soldaten worden herdacht; elke keer weer een dikke rel. Ik spreek niet in het algemeen, ik spreek over bepaalde groeperingen. Die ongetwijfeld geen meerderheid vormen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit is zo mogelijk nog dommer dan sommige staaltjes Israelische propaganda die hier ten beste zijn gegeven.
Jij blijft heel raar de discussie ingaan, waardoor je soms moeilijk serieus te nemen valt. Door iemand voor grapjas te verslijten of nietszeggende berichten te plaatsen. Had jou er al op gewezen, maar dit zal dan wel jouw manier van praten zijn? Ik denk dat ik en meer mensen deze houding al niet vonden kunnen. Toch blijf je vastberaden om met deze instelling gesprekken in te blijven gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alleen omdat de duivel in de Bijbel voorkomt, betekent niet dat de Bijbel het geloof van de Duivel is. JHWH en Jezus hebben daarin de Christelijke hoofdrol.
[..]
Ben je nu serieus? Ik hoop het niet, want nu ben je wel heel erg dom.
Paulus was uiteindelijk een volger van Jezus.
[..]
Heb ik ook niet gezegd.
[..]
Grapjas.
[..]
Newsflash, dat doen ze ook!
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat niemand wat verwacht van de Palestijnen betekent niet dat we daarom alleen maar (strenger) naar Israël/de Joden kunnen wijzen, enkel omdat zij ouder en wijzer zijn.
[..]
Doen de Joden ook bij lange na niet. Bovendien is de situatie behoorlijk anders. Ze worden al eeuwenlang gehaat door de volkeren rondom hun gebied, die niet stoppen totdat de Joden zijn uitgeroeid.
[..]
Andere religie? Wat een onzin. Hun boek was de basis voor die 2 andere grote religies in deze tijd.
Andere taal? Wat een onzin. Er zijn zoveel mensen met andere talen.
Andere kleding? Wat een onzin. Zoveel volkeren hebben andere kleding.
Andere feestdagen? Nou, dat valt nou ook wel weer mee. Bovendien zijn ze al eeuwenlang bekend. Bovendien een groep haten vanwege hun feestdagen? Wat een onzin.
Relatief vermogend? Ja, daar ligt één van de oorzaken van de Jodenhaat. Pure onversneden jaloezie!
Nou ze assimileren nog redelijk, als je het vergelijkt met de groep waarvan we zoals jij zegt een lager verwachtingspatroon van hebben.
http://www.geenstijl.nl/m(...)igd_op_isisdemo.html
[..]
Nog veel meer onzinredenen zal je bedoelen. Maar als ik je reactie zo lees, lijk je bijna begrip te hebben voor de Jodenhaat van de nazi's.
[..]
Hahahaha, yeah right.
[..]
Precies, schandalig dus.
[..]
Ja, maar ze lijken ook daar geen binding mee te hebben. Gewoon met enkel land, voor zover ik nu kan oordelen.
[..]
Aah je negeert weer het feit dat Joden wel weten waar ze vandaan kwamen en dat er een groep was die daar ook eeuwen bleef wonen. Maarja, jij heb dan ook begrip voor Jodenhaat. Jaloers op hun vermogen?
Het zou erg onmenselijk zijn om aanslagen tegen burgers goed te praten. Ik denk ook dat iedereen met een hart die dode kinderen ziet, automatisch de kant kiest van die kinderen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De grote meerderheid van de mensheid wil gewoon in vrede leven. Bij dit conflict zijn er vermoedelijk meer haviken aan beide kanten maar dat praat aanslagen tegen burgers niet goed.
In onze jeugd vonden we dat allemaal vreselijk, als er weer een Israelische bus uit elkaar was gereten door een Palestijnse zelfmoordaanslag. De ellende die families nu in Nederland meemaken, met dat Maleisisch vliegtuig, op een kleinere schaal maakte men dat in Israel iedere week mee. Waarom mogen ze zich niet tegen deze terreur verweren?quote:In de jaren 90 en 00 waren dat vooral aanslagem tegen Israeli's, NU, en daar gaat dit topic specifiek over, zijn het juist voornamelijk Israelische legereenheden die onschuldige Palestijntjes afknallen alsof het vee is.
Netjes verwoordquote:Op vrijdag 25 juli 2014 03:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zou erg onmenselijk zijn om aanslagen tegen burgers goed te praten. Ik denk ook dat iedereen met een hart die dode kinderen ziet, automatisch de kant kiest van die kinderen.
Maar wat voor een ouders zijn dat, die het wel prima vinden om zo veel kinderen op de wereld te zetten in een gebied dat leeft van humanitaire hulp van de internationale gemeenschap, een gebied dat feitelijk geen toekomst heeft?
Iedereen met een beetje opleiding, die iets kan, die zoekt z'n weg naar een beter oord.
[..]
In onze jeugd vonden we dat allemaal vreselijk, als er weer een Israelische bus uit elkaar was gereten door een Palestijnse zelfmoordaanslag. De ellende die families nu in Nederland meemaken, met dat Maleisisch vliegtuig, op een kleinere schaal maakte men dat in Israel iedere week mee. Waarom mogen ze zich niet tegen deze terreur verweren?
Waarom zijn er geen soortgelijke acties in de Westbank? Als de Israelies uit waren op burgerslachtoffers, dan hadden ze ook net zo goed een willekeurig dorpje of stadje op de Westbank van de kaart kunnen vegen. Die macht hebben ze.
Dat blijkt hier in dit topic op FOK! dus niet. Hier staat men met een opgeheven rechterarm Israel te fanboyen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 03:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zou erg onmenselijk zijn om aanslagen tegen burgers goed te praten. Ik denk ook dat iedereen met een hart die dode kinderen ziet, automatisch de kant kiest van die kinderen.
Huh, jij wil je uitspreken over de kinderwens van anderen? Weinig liberaal, niet? Je bent zelf recentelijk vader geworden, dus je weet hoe mooi dat is. Anderen hebben diezelfde wensen en ja, die zitten helaas in een minder fortuinlijke situatie dan jij, onthoud ze dat van de wens of het recht kinderen te nemen?quote:Maar wat voor een ouders zijn dat, die het wel prima vinden om zo veel kinderen op de wereld te zetten in een gebied dat leeft van humanitaire hulp van de internationale gemeenschap, een gebied dat feitelijk geen toekomst heeft?
Sja, gaat lastig als Israel een muurquote:Iedereen met een beetje opleiding, die iets kan, die zoekt z'n weg naar een beter oord.
verweer tegen terreur bestond toen uit het met snipers uitschakelen van terroristen (die beruchte blinde rolstoelterrorist bijvoorbeeld).quote:In onze jeugd vonden we dat allemaal vreselijk, als er weer een Israelische bus uit elkaar was gereten door een Palestijnse zelfmoordaanslag. De ellende die families nu in Nederland meemaken, met dat Maleisisch vliegtuig, op een kleinere schaal maakte men dat in Israel iedere week mee. Waarom mogen ze zich niet tegen deze terreur verweren?
Je gaat nu de afwezigheid van staatsterreur op 1 plaats gebruiken als argument om de aanwezigheid van staatsterreur op plaats 2 goed te praten? Dat vind ik nogal een wonderlijke gedachtegang, to say the least...quote:Waarom zijn er geen soortgelijke acties in de Westbank? Als de Israelies uit waren op burgerslachtoffers, dan hadden ze ook net zo goed een willekeurig dorpje of stadje op de Westbank van de kaart kunnen vegen. Die macht hebben ze.
Alsof Moslims daar rationeel over kunnen nadenken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 04:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben recent na heel lang nadenken vader geworden. Maar als ik in de Gazastrook zou wonen, en zou leven van voedselhulp van de VN, dan zou ik het wel laten om een kind op de wereld te zetten. En ik zou er al helemaal niet aan denken om er 4 tot 5 op de wereld te zetten (gemiddelde in Gaza).
Zoveel mensen, zoveel keuzes.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 04:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben recent na heel lang nadenken vader geworden. Maar als ik in de Gazastrook zou wonen, en zou leven van voedselhulp van de VN, dan zou ik het wel laten om een kind op de wereld te zetten. En ik zou er al helemaal niet aan denken om er 4 tot 5 op de wereld te zetten (gemiddelde in Gaza).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |