quote:
Op vrijdag 25 juli 2014 00:55 schreef TserrofEnoch het volgende:Jij blijft heel raar de discussie ingaan, waardoor je soms moeilijk serieus te nemen valt. Door iemand voor grapjas te verslijten of nietszeggende berichten te plaatsen. Had jou er al op gewezen, maar dit zal dan wel jouw manier van praten zijn? Ik denk dat ik en meer mensen deze houding al niet vonden kunnen. Toch blijf je vastberaden om met deze instelling gesprekken in te blijven gaan.
Ik hoop werkelijk waar dat je dit alleen op het internet doet en niet in het echte leven.
Raar de discussie ingaan, ik? Geen idee waar je het over hebt, maar ik hoor graag je argumenten.
- Grapjas. Op sommige reacties van jou kan ik gewoon echt niet serieus reageren. Ik neem dan ook de moeite niet, maar wil toch 'iets' duidelijk maken.
- Nietszeggende berichten? Zoals?
- Meer mensen die deze houding niet vonden kunnen? Je doelt op de mensen die inhoudelijk niet op mij ingaan? Daar heb ik echt niks mee. Jij blijft intussen wel inhoudelijk op mij reageren (geloof ik). Dus ik reageer terug zoals ik dat wil. Wanneer jij serieus reageert, reageer ik serieus terug. Zo simpel.
- In het echte leven? In het echte leven is het niet eens mogelijk om hierover te praten, maargoed. En ik discussieer gewoon fel/confronterend. Dat is wat anders dan mijn omgang met mensen in het echte leven. En over de verschillen van het discussieren op internet en het echte leven? Tsja, dit is alleen platte tekst. Geen emotie, geen interactie, geen oogcontact, gewoon niks van dat alles is mogelijk! Dus ik denk dat het ook meespeelt HOE mensen mijn platte teksten interpreteren. het is mij al vaker opgevallen dat ik iets totaal kalm en saai kan formuleren, maar men het leest alsof ik boos, agressief, emotioneel, etc heb geschreven. En daar heb ik ook niet zo veel mee. De verantwoordelijkheid van de FOK'ker om het juist te interpreteren, zeg maar.
quote:
Waarom is Jezus dan van het christendom? Je leek als standpunt aan te dragen omdat hij de 'hoofdpersoon' was van deze religie. Er zijn andere religies waarbij iemand ook een dergelijke hoofdrol toebedeeld krijgt, maar dan zal deze dus niet van deze religie zijn. Je ontkracht dan het standpunt wat je lijkt aan te dragen. Als het gaat om de eerste religie waarin deze 'hoofdpersoon' belangrijk was, dan zou je zelfs moeten stellen dat Jezus van het Mandaeïsme komt. (Indien er een oudere religie is die Jezus vermeld, kun je het hier melden)
Deze reactie is een goed voorbeeld van een reactie die ik niet meer serieus kan nemen. Dus eerst zou ik een one-liner plaatsen (als in: "beter lezen"), maar nu typ ik even iets meer.

Een religie beoordeel je aan de hand van de boodschap/het verhaal/de essentie/etc, waarin je vervolgens wel of niet gaat geloven. De essentie van de Koran, qua persoon, is Mohammed. Beledig Jezus, en er gebeurt niks. Beledig Mohammed en je hebt jihad. De essentie van het NT, qua persoon, is Jezus. Hij is gestorven voor jouw zonden en alleen via Jezus kan je de hemel binnenkomen.
quote:
Vanwaar jouw constante drang om degene met wie jij praat de grond in te stampen?
Vanwaar een discussie zo op deze manier beleven?
quote:
Ik poneer een vraag waar ik het duidelijk niet mee eens bent en dan noem je mij dom. Ik verwachte dat je met een goede weerlegging zou komen. Dat Paulus een volgeling was van Jezus lijkt mij wel duidelijk. Dit was verder ook geen weerlegging.
Ja kom op, 1 het is OffTopic en 2 ga je nu eens afvragen hoe serieus jij zo'n vraag zou nemen.
het is overigens ook een bevestiging voor mij dat je mijn eerdere uitleg weigert te begrijpen. Bovendien heb ik het ergens al eerder geponeerd door de Duivel te noemen als persoon die in de Bijbel voorkomt, maar niet de hoofdrol heeft, dus de persoon waar het om draait. En belangrijker: Je kan de Bijbel dus niet de religie van de Duivel noemen. Zoals je de Koran niet de religie van Jezus kan noemen.
quote:
Hoeveel mensen hier weten gigantisch veel over de Sahrawi vs Marokkanen? Als je het beter weet kun je het ook rustig uitleggen in plaats van maar 7 letters te gebruiken voor grappig bedoelde ongein. Jij weet er waarschijnlijk veel van door dat jij er jezelf ooit in hebt verdiept. Als iemand dit niet gedaan heeft, wil dat niet zeggen dat de ander meteen een randdebiel zou moeten zijn. Zwart-wit-denken van de bovenste plank.
Zwart/wit denken doe je nu zelf, maargoed.
Als ik iets beter weet, dan zou ik het inderdaad kunnen uitleggen. Maar!
Ik heb ook mijn mensenkennis, dus ik schat in wie echt geinteresseerd is en wie niet. Uiteraard kan ik daarbij fouten maken, zeker hier op een anoniem forum zonder andere menselijke factoren (die ik eerder al noemde). Maar ik kan mijn fouten echt wel toegeven.
Als iemand beweert Marrokaan te zijn, het vervolgens niet weet (dat kan) maar waarvan ik al lichtelijk het idee krijg dat die persoon in feite niet geinteresseerd is, dan weet ik dat het aangeven van die info niet is wat hij nodig heeft. En wanneer zo iemand mij dan nog gaat beschuldigen van dat ik maar wat roep ofzo, dan is het voor mij klaar. En duidelijk ook

(dat hij dus niet geinteresseerd was)
En kennelijk weet jij nog wel dat het over de Sahrawi ging. Dus i made my point. Daarbij zie je ook het verschil dat ik mij dan meer open naar iemand die wel die moeite neemt (zoals jij).
En zo ben jij denk ik ook in het leven. Je gaat niet zomaar met iedereen een discussie aan over van alles.
quote:
Maar het staat jou vrij om dus uit te leggen waar dus precies het grote verschil in zit tussen Sahrawi en de Marokkanen. Ik zie namelijk groepen die veel raakvlakken vertegenwoordigen en daarom vind ik dit conflict minder vanzelf sprekend dan het Israël/Palestina-vraagstuk.
Verschil tussen Sahrawi en Marokkanen? Ik heb geen idee waar je op doelt. Voor mij persoonlijk zie ik niet echt veel verschillen, maar kennelijk de Sahrawi en Marokkanen wel. anders staan ze niet met geweren tegenover elkaar.
En dan ben ik meer benieuwd naar het volgende wat je zegt, namelijk waarom je het conflict Israël/Palestina meer vanzelfsprekend vind. Ook daar begrijp ik je niet helemaal en zou dat wel willen. Je ziet dus dat er een groot verschil is tussen Israël/Palestina, maar wat is dat dan volgens jou?
quote:
In het geval van de Joden die afwijken van de rest van de samenleving leek het mij redelijk duidelijk dat ik het over het verleden had. Misschien dat je dat niet begreep. Als je dit wel begreep dan weet jij nu dus ook dat jij de plank misgeslagen hebt in jouw reactie.
Ik nam aan dat je het over verleden en heden had.
quote:
Heb jij ooit gehoord van historisch redeneren? Als je kijkt vanuit iemands perspectief moet je kijken vanuit zijn omgeving, de tijden, omstandigheden, status enzovoort. Dit is een vaardigheid die men juist leerlingen probeert bij te brengen bij geschiedenisonderwijs. Het is tegenwoordig zelfs de hoofdreden voor geschiedenisonderwijs geworden. (samen met kritisch denken, maar dat valt samen met elkaar)
Ben ik het niet helemaal mee eens, want hiermee praat je onwetendheid of (vooral) onmenselijk handelen goed. Zo van ja die Hitler had zijn redenen om tegen Joden te zijn, dus ik snap waarom er 6 miljoen zijn uitgeroeid. (ik zal nu wel weer raar reageren volgens jou)
quote:
Dat ik mij dus in andere mensen kan verplaatsen en dit dus begrijp is dus antisemitisme. Oh m'kay.
Wel zoals je het eerder formuleerde ja. Maar ik kan het fout hebben dus vraag ik nu wel even door

Wanneer je begrip hebt voor iemand die tegen Joden is, dan lijkt het alsof je ook begrip hebt voor zijn acties. Want je hebt er immer begrip voor dat er Jodenhaat is. Snap je de kern waarom ik dat fout/Jodenhaat vind. Ja/Nee?
Een voorbeeld met andere personen/groepen dan.
Een groep mensen in het noorden van NL haat een groep mensen in het zuiden van NL (fictief). Ze hebben allerlei onzin redenen. Van kleur haar, ogen, kleding tot hun rare gewoonten. vanwege die haat ontstaat er oorlog. Nu kan je 1 jaar of 100 jaar later de situatie proberen te begrijpen, en snap je dat die haat een onderdeel was van de reden waarom die oorlog ontstond. Maar dat is wat anders dan er begrip voor hebben. Want ik vind dat een mens nooit begrip hoort te hebben om een andere groep om allerlei onzinredenen te gaan haten.
Nou en dat gebeurt al eeuwen met de Joden en ook vandaag de dag en zal ook in de toekomst blijven doorgaan. Zeker als mensen 'er begrip voor blijven hebben'. Dat mag juist niet. Zoiets als
dit behoort niemand begrip voor te hebben. En zie het resultaat als de politie er zelfs begrip vor lijkt te hebben.
En dan zijn er mensen hier op FOK die zeggend dat mensen in vrede willen leven? Onzin! Hier is men niet eens bereid om die vrede te verdedigen om escalatie te voorkomen. Waarom? Omdat sommige groepen gewoon geen vrede willen. En daar (Israël/Palestina) is het duidelijk geëscaleerd omdat vooral 1 groep geen boodschap had aan vrede.
quote:
Persoonlijk vind ik het Israël/Palestina-conflict schrijnender voor beide kanten. Ik voel mij minder verbonden met een interne strijd tussen Palestijnen of tussen twee groepen van de Magrheb, dan met een Israël/Palestina-conflict.
Waarom dan?
Ja ik zou nu cynisch kunnen reageren, maar ik slik dat in 
quote:
Als iedereen het in plaats van over Israël het over de Sahrawi zou hebben en ik uit de Magrheb zou komen dan zou dat waarschijnlijk weer boeiender zijn. Of wil jij nu beweren dat alle zaken even boeiend zijn volgens jou?
Nee, niet alle zaken zijn even boeiend. Maar waarom lijken de zaken boeiender te zijn als men met een vingertje naar Israël kan wijzen. En wanneer dat niet kan worden zaken soms geen eens nieuws, terwijl het even erg is.
quote:
Laatste stuk slaat weer nergens op.
oh?
quote:
Zal ik alvast zeggen dat ik al een verwachtingspatroon heb bij jouw reacties. Jij plaatst een korte zin bij een paar alinea's en er komen een paar neerbuigende of beledigende opmerkingen.
hahahaha, nou ik lees dit nu voor het eerst en had dus mijn lange reacties geplaatst

Toch heb je niet geheel ongelijk, want soms had ik geen zin an een lange reactie

Maar het kwam dus door je opening, en de volume aan woorden, dat ik zag dat je meer moeite had gedaan. Dan blijf ik echt geen...'rare reageerder'.
quote:
Ik zou zeggen verras me met het tegendeel, maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Nou wees eerlijk ajb in je mening of ik je heb verrast.