Laatste updates Rutte hield om 18.45 een toespraak: • Nederland leidt momenteel het identificeren en bergen van de slachtoffers • Militair vliegtuig met forensisch experts onderweg naar Oekraïne om een onderzoekscentrum in te richten • Rutte spreekt later op de avond opnieuw met Poetin om druk op de zaak te houden • Timmermans is onderweg naar New York voor overleg met de VN veiligheidsraad • Rutte ziet geen rol voor de NAVO en zal vooralsnog niet militair ingrijpen
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 20-07-2014 23:39:10 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
vriend als Nederland daar naar toe gaat , evrklaard rusland WO3
Rusland + noord korea tegen Amerika en Nederland
Rusland verklaart helemaal niks, Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden. En als ze dat niet zouden doen, dan is het niet Nederland en Amerika tegen Rusland en Noord-Korea, maar Rusland tegen de rest van de wereld.
Op zondag 20 juli 2014 22:34 schreef LXIV het volgende: Als dit in de media en de politiek heel koel als een 'vervelend incident' als gevolg van de onrusten in de Oekraïne gepresenteert was, en als de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen, dan had 'het volk' er heel anders tegenaan gekeken.
Rusland verklaart helemaal niks, Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden. En als ze dat niet zouden doen, dan is het niet Nederland en Amerika tegen Rusland en Noord-Korea, maar Rusland tegen de rest van de wereld.
Als dit in de media en de politiek heel koel als een 'vervelend incident' als gevolg van de onrusten in de Oekraïne gepresenteert was, en als de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen, dan had 'het volk' er heel anders tegenaan gekeken.
Bedroevend, hoever kun je van de werkelijkheid zitten
Investeerders hebben dit jaar al veel geld weggehaald uit Rusland, waardoor de waarde van de roebel stevig is gedaald.
Het IMF verwacht dat de kapitaalvlucht dit jaar aanzwelt tot 100 miljard dollar (72 miljard euro). In 2013 zag Rusland al 63 miljard dollar van internationale investeerders wegvloeien.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
'Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden.'
Heeft rusland niet nog nucleaire onderzeers ergens varen die alleen al de hele planeet in as kunnen leggen? . Waarschijnlijk ook nog wat raket silo's diep in siberie waar niemand van afweet.
Jep en die zuipen wel eens af ook. En dan mag NL met hun experts voor 16mil zich in alle hoeken en gaten gaan wringen om dat ellendige ding voor de winter in een droogdok te krijgen. En dat fixen we dat nog ook.
Ik had het in die post helemaal niet over nuclaire wapens? Ik maak me zorgen om de gestoordheid van Putin en feit dat ze allerlei wapens hebben, niet beperkt tot. Om half Europa aan gort te schieten heb je niet perse nucleaire wapens nodig hoor.
Ik had het in die post helemaal niet over nuclaire wapens? Dus wat klets je nou? Ik maak me zorgen om de gestoordheid van Putin en feit dat ze allerlei wapens hebben, niet beperkt tot. Om half Europa aan gort te schieten heb je niet perse nucleaire wapens nodig hoor.
Je hebt het er continu over en je quote ook een post die er over ging. Edit: Dribble legde het Second Strike strategie uit en ontkrachte daarmee jouw verhaal.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 22:40:58 ]
A number of stories told by locals showed just how haphazard the gathering of the bodies has been. At the main hospital in Torez, a man arrived in a white Lada and pulled the corpse of a child from the boot, around two hours after the crash on Thursday.
The boy was perhaps six or seven and looked Asian, recalled duty nurse Olga. The man was a local and had arrived on the scene shortly after the crash. Spotting the child, the same age as his own son, he had been overcome with emotion and decided to bring the body to hospital, so as to avoid stray dogs attacking the corpse.
"He was covered in blood, so much blood. He was wearing a green T-shirt which had been pulled up around his neck, and there were burns on the body and injuries to his arms and legs," she said.
The hospital washed and refrigerated the corpse of the boy, but were later told he should be delivered to a nearby village, so was taken in an ambulance. From there, the nurses believe, he was part of a convoy of around 38 bodies that were taken to the train at Torez.
'Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden.'
Sorry, dat moet je apart zien. Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd zijn de woorden van Rutte. Alles wat daarna komt is wat ik denk.
Jullie denken echt dat jullie de enige mensen met denkvermogen zijn is het niet?
Nee, absoluut niet, echter is het wel degelijk een feit dat de interpretatie van alles wat wij weten voor 90% afhangt van hoe de media het brengt. Ook is het een feit dat de media er vaak een spectaculaire kleuring aan geeft: alle aids onderzoekers dood, 25 Amerikanen dood, de separatisten plunderen de lijken etc. etc.
Bedroevend, hoever kun je van de werkelijkheid zitten
Als je CNN en FOX de hele dag zou volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt. Nederlandse media zijn sowieso niet zo hitserig als de VSAmerikaanse, maar in dit geval heb ik ook geen "we moeten nu de oorlog aan Rusland/Oekraine verklaren"-berichten gezien. Zelfs niet van brakke media als Telegraaf en Hart van Nederland.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als je CNN en FOX de hele dag zou volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt. Nederlandse media zijn sowieso niet zo hitserig als de VSAmerikaanse, maar in dit geval heb ik ook geen "we moeten nu de oorlog aan Rusland/Oekraine verklaren"-berichten gezien. Zelfs niet van brakke media als Telegraaf en Hart van Nederland.
Maar kom op: "de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen" Dat heeft gewoon sadomasochistische trekjes
Poetin was getrouwd met Ljoedmila Poetina, een stewardess en lerares Duits en Spaans. Ze hebben twee dochters, Maria (Masja) (Dresden, 1985) en Jekaterina (Katja) (Leningrad, 1986). Volgens een artikel in het dagblad De Pers is Maria getrouwd met de Nederlander Jorrit Faassen.[4] [5] Tijdens het bezoek van haar vader op 8 april 2013, bleek dochter Maria met Jorrit in Voorschoten te wonen..
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell. No keyboard found, press F1 to continue
Ik vind dat onze regering tot dusver goed heeft gehandeld. Akkoord, de toon was aanvankelijk wat zwak, maar dat is inmiddels wel rechtgezet. Met praten bereik je in dit stadium meer dan met een paar honderd commando's die kant opsturen.
Wel ben ik benieuwd hoe Rutte de schuldigen voor het gerecht gaat slepen.
Op zondag 20 juli 2014 22:31 schreef BorusBulldog het volgende: Ik ben ook voorstander om de onderzoekers van de crash van voldoende bescherming te voorzien. Dat zijn gewoon ingenieurs die daar rond moeten lopen in een oorlogsgebied, die kunnen met hun stylus pen vrij weinig beginnen tegen bewapende rebellen.
Een soort interventie dus daar gaan we weer. Dit komt het Westen wel goed uit allemaal. Lekker landje pesten terriorium overschreiden. kijken hoe ver je kunt gaan. Onderzoekers met ipads ipv wapens beschermen. En prompt wordt er toch noodzaak geacht militair integrijpen. Waar hebben wij dit tientallen keren eerder gezien?
Dit incident is een voet tussen de deur voor Amerika en EU. Hoe triest het incident ook is.
Zulke berichten zie je hier niet, nee. Enkel een vraagje aan Rutte bij zijn persconferentie of Nederland overwoog om militair te ingrijpen mocht dat nodig zijn. Rutte ontkende dat. Daarna vroegen ze of ze het in toekomst misschien wel zouden doen. Opnieuw een nee vanuit Rutte.
Lijkt me dus overigens een onzinnig punt om erover te praten nu
Nee, absoluut niet, echter is het wel degelijk een feit dat de interpretatie van alles wat wij weten voor 90% afhangt van hoe de media het brengt. Ook is het een feit dat de media er vaak een spectaculaire kleuring aan geeft: alle aids onderzoekers dood, 25 Amerikanen dood, de separatisten plunderen de lijken etc. etc.
Het is gewoon heel simpel, we beoordelen die seperatisten op hun gedrag, hoe de media het inkleurt is voor mij van ondergeschikt belang.
Het is ook erg apart om te stellen dat als de media de seperatisten zou afschilderen als precies het tegenovergestelde van hoe ze zich gedragen dat iedereen er dan anders over zou denken, dat is namelijk een situatie die niet voor kan komen omdat het contrast te groot is. Als je stelt dat de media het erger of minder erg kan laten over komen door de manier waarop ze het nieuws brengen dan heb je helemaal gelijk, maar een volledige 180 op de feiten is niet mogelijk, in ieder geval niet in de reguliere media, op alu-hoedje sites zal dat best te vinden zijn.
Zulke berichten zie je hier niet, nee. Enkel een vraagje aan Rutte bij zijn persconferentie of Nederland overwoog om militair te ingrijpen mocht dat nodig zijn. Rutte ontkende dat. Daarna vroegen ze of ze het in toekomst misschien wel zouden doen. Opnieuw een nee vanuit Rutte.
Lijkt me dus overigens een onzinnig punt om erover te praten nu
Was geen duidelijke nee, eerder de vraag ontwijken door te zeggen dat als prioriteit nummer 1 de lichamen terug naar NL is.
Op zondag 20 juli 2014 22:43 schreef KoosVogels het volgende: Ik vind dat onze regering tot dusver goed heeft gehandeld. Akkoord, de toon was aanvankelijk wat zwak, maar dat is inmiddels wel rechtgezet. Met praten bereik je in dit stadium meer dan met een paar honderd commando's die kant opsturen.
Wel ben ik benieuwd hoe Rutte de schuldigen voor het gerecht gaat slepen.
Wij weten nog geen 10% van wat er in dat soort gesprekken besproken wordt. En ik denk dat wij niet kunnen vermoeden hoeveel mensen hier al bij betrokken zijn om het in goede banen te leiden.
Ik vind niet dat er zwak gehandeld is, ik vind dat er getracht is daadkrachtig om te treden door de gesprekken aan te gaan en te kijken hoe we hier met alle landen het beste uit kunnen komen. Dat de toon in het begin zwak leek had alles te maken met het overdonderende feit dat dit gebeurd is, het duurt even voor alles duidelijk is en op de rails gezet kan worden.
Het is gewoon heel simpel, we beoordelen die seperatisten op hun gedrag, hoe de media het inkleurt is voor mij van ondergeschikt belang.
Het is ook erg apart om te stellen dat als de media de seperatisten zou afschilderen als precies het tegenovergestelde van hoe ze zich gedragen dat iedereen er dan anders over zou denken, dat is namelijk een situatie die niet voor kan komen omdat het contrast te groot is. Als je stelt dat de media het erger of minder erg kan laten over komen door de manier waarop ze het nieuws brengen dan heb je helemaal gelijk, maar een volledige 180 op de feiten is niet mogelijk, in ieder geval niet in de reguliere media, op alu-hoedje sites zal dat best te vinden zijn.
Hoe vaak heb je al gehoord dat iedere expert tegen gehouden wordt terwijl het Nederlandse team (en daarmee dus het leidinggevende team) pas vanavond vertrekt? Hoe vaak heb je al gehoord dat de lokale bevolking de boel verstoord door de brokstukken te plunderen en met lijken te slepen terwijl de lokale bevolking schijnbaar enkel de lijken bedekt heeft met plastic en persoonlijke bezettingen op centrale punten verzameld? Hoe vaak heb je al gehoord dat de separatisten de trein moedwillig tegen houden terwijl deze gewoon netjes verzegeld is en pas vanavond duidelijk is geworden waar die lijken naar toe moeten?
De geschiedenis heeft keer op keer uitgewezen dat het volk nauwelijks tot zelf denken in staat is. Als je de media beheerst, beheers je het volk.
De geschiedenis had geen internet, ik denk dat de geschiedenis niet representatief is voor het huidige informatie-tijdperk. Daarnaast wordt de mens steeds slimmer al zullen er meer dan genoeg mensen rondlopen die inderdaad niet voor zichzelf denk maar die groep wordt steeds kleiner omdat informatie nu gewoon voor iedereen beschikbaar is, mits niet geheim. Voorheen moest je het doen met wat je kreeg.
Een soort interventie dus daar gaan we weer. Dit komt het Westen wel goed uit allemaal. Lekker landje pesten terriorium overschreiden. kijken hoe ver je kunt gaan. Onderzoekers met ipads ipv wapens beschermen. En prompt wordt er toch noodzaak geacht militair integrijpen. Waar hebben wij dit tientallen keren eerder gezien?
Dit incident is een voet tussen de deur voor Amerika en EU. Hoe triest het incident ook is.
die gaan dan gewoon met toestemming van de lokale overheden lijkt me
welk landje zijn we dan nog aan het pesten?
Rusland?
die moeten (met alle respect) niet zeuren, was de situatie omgekeerd dan stonden er nu Russische parachutisten deurenin te trappen in Kiev (op zoek naar eten waarschijnlijk)
Dit is geen interventie, als jij dat zo wil zien is dat jammer maar we houden gewoon onze onderzoekers in de gaten in interveren niet met de situatie in Oekraine.
De geschiedenis had geen internet, ik denk dat de geschiedenis niet representatief is voor het huidige informatie-tijdperk. Daarnaast wordt de mens steeds slimmer al zullen er meer dan genoeg mensen rondlopen die inderdaad niet voor zichzelf denk maar die groep wordt steeds kleiner omdat informatie nu gewoon voor iedereen beschikbaar is, mits niet geheim. Voorheen moest je het doen met wat je kreeg.
90% van de bevolking is half-apatisch. Die interesseert zich voornamelijk voor de voetbal en GTST. Het nieuws en zeker de achtergronden daarvan zien ze nauwelijks. Pas als er iets heel ergs gebeurt, zeker met kinderen, zijn ze gemakkelijk op te hitsen tot wat dan ook.
Hoe vaak heb je al gehoord dat iedere expert tegen gehouden wordt terwijl het Nederlandse team (en daarmee dus het leidinggevende team) pas vanavond vertrekt? Hoe vaak heb je al gehoord dat de lokale bevolking de boel verstoord door de brokstukken te plunderen en met lijken te slepen terwijl de lokale bevolking schijnbaar enkel de lijken bedekt heeft met plastic en persoonlijke bezettingen op centrale punten verzameld? Hoe vaak heb je al gehoord dat de separatisten de trein moedwillig tegen houden terwijl deze gewoon netjes verzegeld is en pas vanavond duidelijk is geworden waar die lijken naar toe moeten?
Maar dat is toch niet wat er in de telegraaf staat?
Of wil je nu zeggen dat mensen een paar extra hersencellen moeten aanspreken? Je vraagt wel veel hoor.
Maar je hebt gelijk, tot op heden is er geen misstand opgedoken. Enkel wat aannames, zoals met dat aapje. Maar het filmpje bewees het tegendeel.
Hoe vaak heb je al gehoord dat iedere expert tegen gehouden wordt terwijl het Nederlandse team (en daarmee dus het leidinggevende team) pas vanavond vertrekt?
OSCE is er al dagen aanwezig en tegengehouden - is een feit.
quote:
Hoe vaak heb je al gehoord dat de lokale bevolking de boel verstoord door de brokstukken te plunderen en met lijken te slepen terwijl de lokale bevolking schijnbaar enkel de lijken bedekt heeft met plastic en persoonlijke bezettingen op centrale punten verzameld?
De portemoneen zijn nu leeg en creditcards zijn weg, dit komt van verklaringen van mensen die daar zijn, als jij meer acurate informatie hebt dan dat deel dat met ons alsjeblieft.
quote:
Hoe vaak heb je al gehoord dat de separatisten de trein moedwillig tegen houden terwijl deze gewoon netjes verzegeld is en pas vanavond duidelijk is geworden waar die lijken naar toe moeten?
Dat is 1 keer bericht en verder niks meer over gelezen, je trekt of alles buiten proportie of interpreteert het volledig verkeerd om een punt te maken dat je eigenlijk niet hebt.
90% van de bevolking is half-apatisch. Die interesseert zich voornamelijk voor de voetbal en GTST. Het nieuws en zeker de achtergronden daarvan zien ze nauwelijks. Pas als er iets heel ergs gebeurt, zeker met kinderen, zijn ze gemakkelijk op te hitsen tot wat dan ook.
Weet iemand of er inderdaad is afgeweken van het vluchtplan? Die Willem Middelkoop tweet veel conspiracy troep, maar dit is wel een interessante vraag...
Weet iemand of er inderdaad is afgeweken van het vluchtplan? Die Willem Middelkoop tweet veel conspiracy troep, maar dit is wel een interessante vraag...
Volgens mij moesten ze uitwijken voor slecht weer. Zoiets werd ergens vermeld
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Ja, ze moesten uitwijken voor een zware onweersbui.
En toch zal het je verbazen dat die mensen nog best zelf kunnen nadenken, je vind jezelf net iets te goed ben ik bang. Er zal ook een grote groep zijn die gewoon alles maar napraat, maar 90%, mooi onrealistisch getal gekozen.
Die 90% claim komt uit de lucht vallen als een gemiddelde Maleise Boeing, hoe kom je daar toch bij?
Sowieso schijnt ~30% van de bevolking universitair geschoold te zijn, in mijn ervaring zijn dat geen GTST-foebal-SBS6-campingtokkies, maar wellicht omring jij je met andere mensen die je wereldbeeld drastisch hebben aangetast.
Ik denk omdat de piloot diverse snel groeiende onweerscomplexen met wolkentoppen tot 15km wilde vermijden. zie sattelietbeelden van 17 juli 2014, 16:00u:
OSCE is er al dagen aanwezig en tegengehouden - is een feit.
De lokale autonome Volksrepubliek aldaar heeft echt 0 te maken met de OSCE.
quote:
De portemoneen zijn nu leeg en creditcards zijn weg, dit komt van verklaringen van mensen die daar zijn, als jij meer acurate informatie hebt dan dat deel dat met ons alsjeblieft.
Officiële bron?
quote:
Dat is 1 keer bericht en verder niks meer over gelezen, je trekt of alles buiten proportie of interpreteert het volledig verkeerd om een punt te maken dat je eigenlijk niet hebt.
[..] Maar je hebt gelijk, tot op heden is er geen misstand opgedoken. Enkel wat aannames, zoals met dat aapje. Maar het filmpje bewees het tegendeel.
Wat is er respectvol aan het oprapen van spullen van overleden mensen net na het neerstorten van een vliegtuig als je nog niet eens de lichamen hebt geborgen? Dat kruisje is heel leuk, maar heeft gewoon 0,0 waarde als ze vervolgens waarnemers 3 dagen lang tegen gaan houden.
En toch zal het je verbazen dat die mensen nog best zelf kunnen nadenken, je vind jezelf net iets te goed ben ik bang. Er zal ook een grote groep zijn die gewoon alles maar napraat, maar 90%, mooi onrealistisch getal gekozen.
Ook de mensen die nadenken zijn afhankelijk van de informatie die hen (door de media) gepresenteerd wordt. En je kunt precies dezelfde feiten op totaal verschillende manieren brengen. Framing heet dat.
Je kunt het voordoen alsof de rebellen de lichamen en bezittingen van de passagiers plunderen, je kunt ook verhalen vertellen over lokale bevolking die het lichaam van een jongetje in hun achtertuin aantroffen en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis brachten. Twee manieren om dezelfde complexe en onduidelijke situatie daar weer te geven. Maar wel bepalend voor de beeldvorming.
Als ik hier alle fotos bekijk en van andere journalisten die ter plaatse zijn,
Vallen me een aantal zaken op :
- Er is nergens een spoortje van scrapnel op de brokstukken te zien.
- Sommige grote stukken lijken wel zachtjes terplekke neergelegd ipv gecrashed. (I know, maar toch)
- Alle tassen staan open. (maar dat was al lang bekend)
Hebben die seperatisten nou alle brokstukken met de gaten erin netjes weggehaald of was er uberhaupt geen raket......
Wat mij op valt is dat de Euro's open en bloot voor het oprapen liggen. Is dat verhaal over gestolen spullen misschien niet wat erg overdreven door de media?
Wat mij op valt is dat de Euro's open en bloot voor het oprapen liggen. Is dat verhaal over gestolen spullen misschien niet wat erg overdreven door de media?
- Sommige grote stukken lijken wel zachtjes terplekke neergelegd ipv gecrashed. (I know, maar toch)
Hebben die seperatisten nou alle brokstukken met de gaten erin netjes weggehaald of was er uberhaupt geen raket......
Sporen shrapnell zal je daar niet zo 1-2-3 op vinden, als je kijkt zie je wel inslagen die van buiten naar binnen zijn gegaan echter kunnen wij vanachter onze PC niet oordelen waar die gaten door ontstaan zijn.
Volgens mij is er niet afgeweken van het ingediende vluchtplan, zo ja dan zie ik daar graag een betrouwbare bron van. Dat hij zou zijn uitgeweken voor onweer is volgens mij hier ontstaan als een "van horen zeggen" verhaal.
Op de tweede pagina, ietsjes naar beneden zie je stukken vleugel met "Safety Line Attachment Point" in rode verf erop geschreven. Daar zie je wat naar verluid shrapnel impact resten zouden moeten zijn.
Denk in oorlog maakt het geen zak uit of die investeerders er wel of niet zijn. Dan gaat het om grondstoffen en laat Rusland nou een shitload aan grondstoffen hebben. Als atoombommen niet bestonden zou Rusland een duur oorlog zeer lang kunnen volhouden.o.a. WOII bewijst dit.
Daarnaast besef jij niet hoe onwijs veel sleepercells Rusland in de VS heeft.
Die 90% claim komt uit de lucht vallen als een gemiddelde Maleise Boeing, hoe kom je daar toch bij?
Sowieso schijnt ~30% van de bevolking universitair geschoold te zijn, in mijn ervaring zijn dat geen GTST-foebal-SBS6-campingtokkies, maar wellicht omring jij je met andere mensen die je wereldbeeld drastisch hebben aangetast.
Ik heb lang niet alle foto's gezien, maar het lijkt me vrij logisch dat er geen impact was, maar de raket buiten (verwijderd van, dat is) het vliegtuig ontplofte. Dan breekt het in stukken en valt alles 10 km naar beneden en komt he in een straal van zo'n 15 kilometer terecht. Zie o.a. het lijk dat pardoes door het dak van een bewoner daar gevallen is.
Wat is er respectvol aan het oprapen van spullen van overleden mensen net na het neerstorten van een vliegtuig als je nog niet eens de lichamen hebt geborgen? Dat kruisje is heel leuk, maar heeft gewoon 0,0 waarde als ze vervolgens waarnemers 3 dagen lang tegen gaan houden.
Ik zag gisteren ergens een website waarop mensen serieus menen dat dit ongeluk in scene is gezet met acteurs.... dan ben je gewoon echt rijp voor een inrichting en zou je eigenlijk gewoon van iedere nabestaande die nu rouwt om zijn vader, moeder, zoon dochter, neef of nicht een enorme knal voor je harses moeten krijgen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
De lokale autonome Volksrepubliek aldaar heeft echt 0 te maken met de OSCE.
Onzin, dat team was gestuurd door het internationale gemeenschap, zo kan je wel heel selectief alles proberen goed te praten, als die 'autonome Volksrepubliek' van jou er niks mee te maken heeft, waarom zitten ze dan met hun om de tafel?
Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef TheVulture het volgende: Ik zag gisteren ergens een website waarop mensen serieus menen dat dit ongeluk in scene is gezet met acteurs.... dan ben je gewoon echt rijp voor een inrichting en zou je eigenlijk gewoon van iedere nabestaande die nu rouwt om zijn vader, moeder, zoon dochter, neef of nicht een enorme knal voor je harses moeten krijgen
De mensen in het vliegtuig waren al dood voordat ze werden geraakt toch?
Ik heb lang niet alle foto's gezien, maar het lijkt me vrij logisch dat er geen impact was, maar de raket buiten (verwijderd van, dat is) het vliegtuig ontplofte. Dan breekt het in stukken en valt alles 10 km naar beneden en komt he in een straal van zo'n 15 kilometer terecht. Zie o.a. het lijk dat pardoes door het dak van een bewoner daar gevallen is.
Dat neerstorten en hoe het gevallen is geloof ik wel, het leek wat surealistisch op de fotos.
Deze (dit type) raket heeft een doel : maximaal fragmenteren.
De kop is alleen al ~70 kg , dat MOET je ergens terugzien , het is letterlijk een regen van scherfdelen.
Op zondag 20 juli 2014 23:02 schreef TheVulture het volgende: Ik zag gisteren ergens een website waarop mensen serieus menen dat dit ongeluk in scene is gezet met acteurs.... dan ben je gewoon echt rijp voor een inrichting en zou je eigenlijk gewoon van iedere nabestaande die nu rouwt om zijn vader, moeder, zoon dochter, neef of nicht een enorme knal voor je harses moeten krijgen
Je kan niks uitsluiten. Het moet eerst grondig worden onderzocht zolang dat niet gedaan is blijft alles mogelijk
Ze vlogen 200 mijl meer naar het noorden vanwege onweer. Maar ook dit was een gewone "veilige" route.
Ook de mensen die nadenken zijn afhankelijk van de informatie die hen (door de media) gepresenteerd wordt. En je kunt precies dezelfde feiten op totaal verschillende manieren brengen. Framing heet dat.
Je kunt het voordoen alsof de rebellen de lichamen en bezittingen van de passagiers plunderen, je kunt ook verhalen vertellen over lokale bevolking die het lichaam van een jongetje in hun achtertuin aantroffen en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis brachten. Twee manieren om dezelfde complexe en onduidelijke situatie daar weer te geven. Maar wel bepalend voor de beeldvorming.
Oke wacht, jij claimt zelf te kunnen denken maar maakt geen onderscheidt tussen seperatisten en gewone bevolking daar? Niemand hier die ook maar een slecht woord spreekt over de bewoners in dat gebied behalve de boeven die spullen hebben lopen jatten.
Inmiddels staat de trein nog steeds in Torez en hebben de rebellen de locomotief uitgeschakeld om diesel te besparen, waardoor de lijken niet meer gekoeld worden.
Ik heb een beetje het gevoel dat Putin/de rebellen een pagina uit Noord Korea's onderhandelingsboek hebben gescheurd. Eerst compleet onethisch debiel worden, waarna na wat stevig onderhandelen het Westen opgelucht adem kan halen dat ze een crisis hebben afgewend, terwijl ze uiteindelijk de andere partij een kadootje hebben gedaan zonder er zelf beter van geworden te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Op zondag 20 juli 2014 23:05 schreef speknek het volgende: Inmiddels staat de trein nog steeds in Torez en hebben de rebellen de locomotief uitgeschakeld om diesel te besparen, waardoor de lijken niet meer gekoeld worden.
Dat neerstorten en hoe het gevallen is geloof ik wel, het leek wat surealistisch op de fotos.
Deze (dit type) raket heeft een doel : maximaal fragmenteren.
De kop is alleen al ~70 kg , dat MOET je ergens terugzien , het is letterlijk een regen van scherfdelen.
Dat zal het deel zijn wat in brand gevlogen is lijkt me. Mits dat kan in die ijle lucht.
Zie het plaatje van die vleugel op deze pagina voor scherfafdrukken.
Op zondag 20 juli 2014 23:05 schreef speknek het volgende: Inmiddels staat de trein nog steeds in Torez en hebben de rebellen de locomotief uitgeschakeld om diesel te besparen, waardoor de lijken niet meer gekoeld worden. ....
Dat is geen punt, een koelwagon is ook goed geïsoleerd, continue koelen is niet nodig.
Op youtube kun je een filmpje zien dat met een telefoon is gemaakt volgens mij. Daarop kun je zien dat het vliegtuig een stuk naar beneden stort met een intacte body en een brandende linkervleugel als ik het me goed herinner. Het uitelkaar vallen is volgens mij daardoor op een relatief lage hoogte gebeurd. Wat volgens mij ook de staat van de meeste slachtoffers en hun bagage verklaart.
Maar wat is die inmense rookpluim op die filmpjes dan? Ik bedoel, als die in de lucht is ontploft is alles toch uiteengespat?
Op youtube kun je een filmpje zien dat met een telefoon is gemaakt volgens mij. Daarop kun je zien dat het vliegtuig een stuk naar beneden stort met een intacte body en een brandende linkervleugel als ik het me goed herinner. Het uitelkaar vallen is volgens mij daardoor op een relatief lage hoogte gebeurd. Wat volgens mij ook de staat van de meeste slachtoffers en hun bagage verklaart.
Dat filmpje was van een ander vliegtuig een maand eerder. CNN bracht het naar buiten als een filmpje van MH17, maar dat is het dus niet.
Filmpje is allang debunked, was van een neergehaalde Antonov een maand eerder.
Ah, het AN24/26 filmpje weer... Dat is dus NIET van de MH17.
Dat is echt dikke bullshit. De nicht van een vriend van mij zat in dat vliegtuig. Was net getrouwd. Huwelijksreis.
Op zondag 20 juli 2014 23:10 schreef KingRadler het volgende: ik hoor nog steeds verhalen dat Creditcards van slachtoffers worden gebruikt. Waarom zijn deze nog niet geblokkeerd?
Dat is een filmpje van een Oekraïens vrachtvliegtuig (Antonov ) dat een een paar dagen eerder uit de lucht is geschoten. De NOS en CNN hadden hem ook per ongeluk laten zien als MH17.
Op zondag 20 juli 2014 23:10 schreef KingRadler het volgende: ik hoor nog steeds verhalen dat Creditcards van slachtoffers worden gebruikt. Waarom zijn deze nog niet geblokkeerd?
De beste methode om de kop in het zand te steken en je gelijk te halen is een dooddoener roepen. Bravo.
Het zijn gewoon geen correcte vergelijkingen. Elke ramp staat op zichzelf en moeten afzonderlijk beoordeeld worden.
Het is om te kotsen zoals de separatisten de eerste twee dagen (en nu weer met die trein) met de ramp zijn omgegaan.
Ik heb bij die rampen die jij noemt geen beschonken rebellen gezien die met een kalasjnikov en peuk in de mondhoek OVSE'ers de toegang ontzeggen en zelf door de persoonlijke bezittingen en bewijsmaterialen gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Toont wel weer extra aan wat voor varkens die rebellen zijn. Verder niet zo boeiend inderdaad. Banken hebben al lang verteld dat het allemaal vergoed word. Alsof iemand zich daar ook maar druk over maakt...
Daag, ga geen verhalen de wereld in helpen. Nutteloosje. De banken hebben aangegeven alle betrokken passen en transacties in het gebied nauwlettend in de gaten te houden. Zodat wanneer nodig direct ingegrepen kan worden.
Het zal een lastige klus worden om hard te maken wie de raket afgeschoten heeft, laten we zeggen, wie er op het 'knopje' gedrukt heeft om af te vuren. Ook het Oekraïense leger beschikt over BUK-raketten. Om het nog vervelender te maken, de separatisten hebben eerder Oekraïnse BUK-raketten buitgemaakt:
Dat is een filmpje van een Oekraïens vrachtvliegtuig (Antonov ) dat een een paar dagen eerder uit de lucht is geschoten. De NOS en CNN hadden hem ook per ongeluk laten zien als MH17.
Ok, ik wist dat niet. Ik heb het op CNN gezien als weergave van de MH17 en de rectificatie gemist.
Ja joh, vanwege deze vliegramp? Dus niet de duizenden doden in het Midden-Oosten, de verschillende aanslagen de afgelopen 15 jaar (9/11), de vele burgeroorlogen in Afrika, de spanningen tussen Noord en Zuid-Korea, maar door een vliegramp veroorzaakt door een zootje rebellen in Oost-Oekraïne? Gewoon nee.
Het zal een lastige klus worden om hard te maken wie de raket afgeschoten heeft, laten we zeggen, wie er op het 'knopje' gedrukt heeft om af te vuren. Ook het Oekraïense leger beschikt over BUK-raketten. Om het nog vervelender te maken, de separatisten hebben eerder Oekraïnse BUK-raketten buitgemaakt:
Uit de OP, komt van dat filmpje. Er staat bij dat het filmpje van voor de crash is? Wat 'moeten' we er dan in zien? De boel wordt in gereedheid gebracht voor de launch ofzo? Waar komt dat filmpje überhaupt vandaan?
Zeiden ook een boel dramanichten bij 9/11 terwijl daar de impact er echt was dan nu 'van horen spreken' bij een land wat militair helemaal niets voor stelt.
Uit de OP, komt van dat filmpje. Er staat bij dat het filmpje van voor de crash is? Wat 'moeten' we er dan in zien? De boel wordt in gereedheid gebracht voor de launch ofzo? Waar komt dat filmpje überhaupt vandaan?
Er zijn al vaker vragen gesteld over die foto, ik snap niet dat ie nog in de OP staat (werd teruggezet nadat ik hem weghaalde omdat er geen nieuwswaarde aanzat)
Doorgaans komen deze films van VKontakte, het Russische equivalent van Facebook. Later worden ze op YouTube gehost. Dus je zult uploads van 17 juli en eerder moeten opzoeken voor dat filmpje en hopen dat ze gelinkt hebben naar de bron.
Overigens over die verzekering. Ik dacht juist dat die nooit uitkeerden als de oorzaak een oorlogshandeling of terreurdaad was. Ik weet vrij zeker dat die clausule in mijn reisverzekering staat. (Overigens ook bij opstalverzekering waar ook nucleaire ongevallen/aanslagen niet bij worden gedekt )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op zondag 20 juli 2014 23:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende: Overigens over die verzekering. Ik dacht juist dat die nooit uitkeerden als de oorzaak een oorlogshandeling of terreurdaad was. Ik weet vrij zeker dat die clausule in mijn reisverzekering staat. (Overigens ook bij opstalverzekering waar ook nucleaire ongevallen/aanslagen niet bij worden gedekt )
Het Verbond van Verzekeraars doet geen beroep op de molest clausule.
Op zondag 20 juli 2014 23:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende: Overigens over die verzekering. Ik dacht juist dat die nooit uitkeerden als de oorzaak een oorlogshandeling of terreurdaad was. Ik weet vrij zeker dat die clausule in mijn reisverzekering staat. (Overigens ook bij opstalverzekering waar ook nucleaire ongevallen/aanslagen niet bij worden gedekt )
Klopt. Is in dit soort gevallen goodwill / reputatie schade voorkomen.
Normaal doen ze dat ook niet inderdaad, is die 'molest' clausule. Nederlandse verzekeraars hebben zich nu collectief uitgesproken dat ze gewoon alles uitkeren, zal wel met respect enzo te maken hebben.
Klopt. Maar de verzekeringen hebben gezamenlijk besloten om in dit geval juist wél uit te keren.
Op zondag 20 juli 2014 23:17 schreef Kirov het volgende: Van een Oekraïense basis gejat, de raketten zelf kwamen wel uit Rusland.
Uit de telefonische gesprekken die SBU heeft gepubliceert lijkt het dat die BUK samen met 4 man personeel enkele dagen daarvoor uit Rusland is gebracht. Vier man personeel dat wil zeggen de militairen uit de Russische leger. Bovendien uit de taal die ze spraken is het duidelijk dat ze beide militairen waren. Russische militairen.
Ramp MH17: verzekeraars doen geen beroep op molest
Het Verbond van Verzekeraars is geschokt door de gebeurtenissen met vlucht MH17 gisteren en ons medeleven gaat uit naar de nabestaanden. De alarmcentrales van verzekeraars – met als coördinator Eurocross – zullen alles in het werk stellen om hen bij te staan. Verzekeraars zullen geen beroep doen op de molestclausule.
De oorzaak van de vliegtuigramp staat nog niet vast, al is het inmiddels zeer waarschijnlijk dat de ramp is veroorzaakt door een luchtdoelraket, mogelijk afgevuurd door pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne nabij Donetsk. Dat zou betekenen dat - naar de letter van de wet - dekking is uitgesloten aangezien sprake is van (groot) molest of terrorisme.
Verzekeraars bieden dekking Het Verbond van Verzekeraars bevestigt na consultatie van zijn leden dat verzekeraars in het geval van deze tragedie geen beroep zullen doen op de molestclausule. Het wettelijke verbod op het verzekeren van molest moet voorkomen dat verzekeraars onaanvaardbare financiële risico’s op zich nemen in onder meer oorlogssituaties, met negatieve gevolgen voor de overige verzekerden. Daarvan is in dit geval geen sprake.
Uit de consultatie is gebleken dat schade-, levens-, pensioen- en uitvaartverzekeraars hierin heel duidelijk in deze situatie één lijn trekken en dekking en hulpverlening zullen bieden voor alle particuliere verzekeringen. Voor de reisverzekeraars is Eurocross de coördinerende alarmcentrale.
Op zondag 20 juli 2014 23:27 schreef Partypoeper het volgende: Weet iemand het vluchtnummer van de Nederlandse Hercules (c-150) die op weg is naar Oekraine?
Op zondag 20 juli 2014 23:27 schreef Partypoeper het volgende: Weet iemand het vluchtnummer van de Nederlandse Hercules (c-150) die op weg is naar Oekraine?
Of moeten ze wachten tot over een week wanneer een VN team aankomt ?
Wat die wrakstukken? Die moet je juist laten liggen. Of welke resten heb je het nu over? Lag er een kadaver onder? Dan snap ik dat ze dat ding weghalen nadat ze de waarnemers er foto's van laten maken uiteraard.
Het mooiste voor de wereld zou zijn als de kransslagaders van Poetin vanavond subtiel zouden dichtslibben... die man heeft in zijn eentje alle diplomatieke betrekkingen met Moskou 30 jaar terug in de tijd gegooid en de hele regio gedestabilliseerd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Op zondag 20 juli 2014 23:29 schreef TheVulture het volgende: Het mooiste voor de wereld zou zijn als de kransslagaders van Poetin vanavond subtiel zouden dichtslibben... die man heeft in zijn eentje alle diplomatieke betrekkingen met Moskou 30 jaar terug in de tijd gegooid en de hele regio gedestabilliseerd
zal gezien worden als een aanslag door het westen met alle gevolgen van dien
Wat die wrakstukken? Die moet je juist laten liggen. Of welke resten heb je het nu over? Lag er een kadaver onder? Dan snap ik dat ze dat ding weghalen nadat ze de waarnemers er foto's van laten maken uiteraard.
Mensenresten natuurlijk ,alsof de wrakstukken nog onberoerd zijn...
Uit de telefonische gesprekken die SBU heeft gepubliceert lijkt het dat die BUK samen met 4 man personeel enkele dagen daarvoor uit Rusland is gebracht. Vier man personeel dat wil zeggen de militairen uit de Russische leger. Bovendien uit de taal die ze spraken is het duidelijk dat ze beide militairen waren. Russische militairen.
Die opname over het neerschieten wil ik best geloven, maar als die tientallen of honderden opnames van de SBU van de voorbije maanden allemaal authentiek zouden zijn, verwacht je dan niet dat men op z'n woorden let bij het telefoneren?
Ja dus er lag een kadaver onder? Daar heb je bevestiging van? Of dat verzin je erbij om hun actie rechtvaardigen, is nogal een verschil namelijk.
Er was een paar uur geleden al aangekondigd dat ze de grote stukken zouden verplaatsen om te zien wat eronder lag. Bovendien ligt de oorspronkelijke locatie waarschijnlijk vast op foto en filmmateriaal, dus hij kan prima versleept worden zonder invloed te hebben op het onderzoek.
Daar gaat het niet om, ze houden niet zo van als balonnen opgeblazen lijken die enorm stinken in hun achtertuin.
En verder is het voor de seperatisten idd lang zo'n groot issue als buiten het land.
Er wordt met name een heel groot issue van gemaakt. Als er in een neutraal gebied ergens in Afrika een vliegtuig was neergestort en de lokals gingen met eigen middelen de lichamen ruimen was er helemaal niks van gezegd. En als dan bezittingen werden gestolen dan zou gezegd worden; "Ja maar die mensen zijn arm, die hebben niks". Kortom, het wordt enorm opgeblazen allemaal.
Er was een paar uur geleden al aangekondigd dat ze de grote stukken zouden verplaatsen om te zien wat eronder lag. Bovendien ligt de oorspronkelijke locatie waarschijnlijk vast op foto en filmmateriaal, dus hij kan prima versleept worden zonder invloed te hebben op het onderzoek.
Zolang het al op foto en filmmateriaal is weggelegd dan is het allemaal best.
Op zondag 20 juli 2014 23:34 schreef marcodej het volgende: Morgen om 21 uur NL tijd wordt een VN-resolutie in stemming gebracht om toegang tot de crashsite te krijgen.
x 100.
idd we hadden allang Oekraïne plat moeten bombarderen
Ik zal het morgen vertellen aan mijn verdrietige buurman. Hij is zijn broer, diens vrouw en hun 2 kinderen verloren bij deze tragedie.
Ik volg de discussie hier nu een tijdje en het is zeer interessant om de verschillende visies te lezen.
Ook de bijdrage in nieuwsfeiten waardoor hier allerlei toelichtingen en motivaties worden gepost zijn voor mij een wijze leerles.
Meelezen hier geeft mij wel de nuance die iemand nodig heeft om er op een realistische manier naar te kijken. Niet dat mijn mening daardoor geen stand houdt voor mijzelf. Maar er zijn meerdere opties mogelijk.
Het zou mooi zijn dat nu op korte termijn de lichamen naar de plek gaan waar zij horen, thuis.
Ik vermoed dat alle consternatie naar verloop van wat weken zal wegebben en de discussie op een laag pitje zal voortsudderen. Het zou fantastisch zijn als de waarheid nog boven tafel komt. Maar veel aspecten die daarvoor nodig zijn, zijn al beschadigd in welke vorm ook.
Nee dat kan niet prima versleept worden zonder invloed te hebben op het onderzoek.
Foto's en filmmateriaal zijn onvoldoende om betrouwbare en nauwkeurige conclusies uit te trekken lijkt mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Er wordt met name een heel groot issue van gemaakt. Als er in een neutraal gebied ergens in Afrika een vliegtuig was neergestort en de lokals gingen met eigen middelen de lichamen ruimen was er helemaal niks van gezegd. En als dan bezittingen werden gestolen dan zou gezegd worden; "Ja maar die mensen zijn arm, die hebben niks". Kortom, het wordt enorm opgeblazen allemaal.
Die BUK stond 17 juli gestationeerd in Snizhne, 2 dagen eerder op 15 juli waren in dat dorp 11 mensen omgekomen na een bombardement van een onbekend vliegtuig. Dat wilden ze niet nog een keer meemaken.
'On July 15, 2014, rockets from an unidentified aircraft struck the town, leaving at least eleven people dead'
, als dat een vliegtuig met 200 Nederlanders was dan waren de reacties hetzelfde en dan nog als het geen Nederlanders waren dan zouden fatsoenlijke mensen dat niet goed gaan praten.
Op zondag 20 juli 2014 23:34 schreef marcodej het volgende: Morgen om 21 uur NL tijd wordt een VN-resolutie in stemming gebracht om toegang tot de crashsite te krijgen.
x 100.
Niet recht te praten dit. Dit is het extreme tegenovergestelde van BOMB THEM INTO OBLIVION.
Hoezo niet? Zo werkt het altijd met dit soort onderzoeken. Eerst alle locaties fotograferen, dan alles naar het lab slepen. Eerste stuk is nu gedaan, nu over naar het tweede deel.
Daar staat dat banken zaterdag al preventieve maatregelen hebben getroffen.
Geen idee hoe jij daarin leest dat de creditcards nog steeds zouden worden gebruikt, maar of je begrijpt het Engels niet zo goed, of je hebt wat moeite met overbrengen wat je bedoelt.
Tot hoe ver laten wij Nederlanders het komen? Het is een opeenstapeling van smerige feiten waarin Rusland in combinatie met Nederland in het nieuws komt. Dat gedoe met schendingen van het luchtruim, kleine invasies bij buurlanden. Waar zijn deze gestoorde mensen mee bezig? Het is met een mes kleine wondjes aanbrengen totdat er zoveel bloed verloren is dat het dood gaat.
Daarnaast is het misschien ook onze schuld.. met overdreven machtsvertoon tijens de olympische spelen naar Rusland afreizen, homo demonstraties toestaan bij de komst van poetin? Wat zijn wij Nederlanders eigenlijk denkende????? Dat wij eens even Rusland de les kunnen lezen?? Toppunt van naieviteit
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik. (Onnoman) si vi pacem para bellum himmelhoch jauchzend
Niet recht te praten dit. Dit is het extreme tegenovergestelde van BOMB THEM INTO OBLIVION.
Het feit dat je een resolutie nodig hebt om experts op de rampplek te krijgen en moet onderhandelen om een trein met lichamen naar veilig terrein te brengen, zegt me voldoende.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Beide partijen vertrouwen elkaar niet. Dit gaat alleen maar meer tijd kosten. Kan er niet worden afgesproken dat de lichamen gewoon rechtstreeks naar Nederland worden gevlogen om vervolgens daar onderzoek te doen?
Daar staat dat banken zaterdag al maatregelen hebben getroffen.
Geen idee hoe jij daarin leest dat de creditcards nog steeds zouden worden gebruikt, maar of je begrijpt het Engels niet zo goed, of je hebt wat moeite met overbrengen wat je bedoelt.
Meen ook ergens gelezen te hebben dat er wel een kleine kans is dat en fraude mee word gepleegd, maar dat dit door de banken zonder twijfel direct word vergoed.
Op zondag 20 juli 2014 23:36 schreef Persefoneia het volgende: Het zou fantastisch zijn als de waarheid nog boven tafel komt. Maar veel aspecten die daarvoor nodig zijn, zijn al beschadigd in welke vorm ook.
Nee dat kan niet prima versleept worden zonder invloed te hebben op het onderzoek.
Foto's en filmmateriaal zijn onvoldoende om betrouwbare en nauwkeurige conclusies uit te trekken lijkt mij.
De foto's zijn op dit moment voor twee zaken: locatie en ter vergelijking voor schade tijdens transport. Meer hoeft er qua onderzoek waarschijnlijk niet meer ter plekke te gebeuren.
Het feit dat je een resolutie nodig hebt om experts op de rampplek te krijgen en moet onderhandelen om een trein met lichamen naar veilig terrein te brengen, zegt me voldoende.
het is een oorlogsgebied ik zou niet weten welke andere geweldloze manier er is dan de diplomatieke route te volgen
Op zondag 20 juli 2014 23:38 schreef Onnoman het volgende: Tot hoe ver laten wij Nederlanders het komen? Het is een opeenstapeling van smerige feiten waarin Rusland in combinatie met Nederland in het nieuws komt. Dat gedoe met schendingen van het luchtruim, kleine invasies bij buurlanden. Waar zijn deze gestoorde mensen mee bezig? Het is met een mes kleine wondjes aanbrengen totdat er zoveel bloed verloren is dat het dood gaat.
Daarnaast is het misschien ook onze schuld.. met overdreven machtsvertoon tijens de olympische spelen naar Rusland afreizen, homo demonstraties toestaan bij de komst van poetin? Wat zijn wij Nederlanders eigenlijk denkende????? Dat wij eens even Rusland de les kunnen lezen?? Toppunt van naieviteit
Gast, wij hebben zelf die raket dus eigenlijk afgeschoten, zo had ik er nog nooit naar gekeken!
Hoezo niet? Zo werkt het altijd met dit soort onderzoeken. Eerst alle locaties fotograferen, dan alles naar het lab slepen. Eerste stuk is nu gedaan, nu over naar het tweede deel.
Omdat dan meteen nauwkeurige aantekeningen worden gemaakt over de locatie, op de cm nauwkeurig, en gekeken wordt naar sporen in de grond icm het wrakstuk wat er bovenop ligt.
Als die wrakstukken al weggehaald zijn is het een stuk lastiger de crashsite te reconstrueren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Dus wanneer ze het van te voren aankondigen rechtvaardigt het om spullen te verplaatsen? En de kleine details (bouten/moertjes/onderdeeltjes) kunnen van belang zijn voor het onderzoek en ik geloof niet dat alles van binnen en buiten gefotografeerd is.
Op zondag 20 juli 2014 23:38 schreef Onnoman het volgende: Tot hoe ver laten wij Nederlanders het komen? Het is een opeenstapeling van smerige feiten waarin Rusland in combinatie met Nederland in het nieuws komt. Dat gedoe met schendingen van het luchtruim, kleine invasies bij buurlanden. Waar zijn deze gestoorde mensen mee bezig? Het is met een mes kleine wondjes aanbrengen totdat er zoveel bloed verloren is dat het dood gaat.
Ja we moeten maar naar de pijpen van een terrorist dansen toch?
De foto's zijn op dit moment voor twee zaken: locatie en ter vergelijking voor schade tijdens transport. Meer hoeft er qua onderzoek waarschijnlijk niet meer ter plekke te gebeuren.
Het is echt wel belangrijk dat ze precies weten waar wat is terecht gekomen. Vanaf daar kunnen reconstrueren op welke hoogte het uit elkaar gevallen is etc...
Op zondag 20 juli 2014 23:36 schreef Persefoneia het volgende: Maar veel aspecten die daarvoor nodig zijn, zijn al beschadigd in welke vorm ook.
Ik heb het al eerder gepost.. maar:
Al ik op google maps de dakpannen kan tellen.. Dan neem ik aan dat er ook live beelden zijn.. Het is niet dat er geen aandacht voor het betreffende gebied was de afgelopen tijd...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Het is echt wel belangrijk dat ze precies weten waar wat is terecht gekomen. Vanaf daar kunnen reconstrueren op welke hoogte het uit elkaar gevallen is etc...
Als de juiste mensen de foto's hebben gemaakt dan kan je een 3D-reconstructie maken, de vraag is dus of dat is gedaan maar omdat ik het tegendeel niet kan bewijzen en geen zin heb om dat allemaal uit te vogelen neem ik het voorlopig maar even aan.
het is een oorlogsgebied ik zou niet weten welke andere geweldloze manier er is dan de diplomatieke route te volgen
Fine. Maar laat ze daar dan haast mee maken. Waarom pas morgenavond om 21:00? Desnoods ruk je mensen uit bed, voer je die overbodige klotestemming uit en laat je alles met spoed plaatsvinden. Het heeft al veel te lang geduurd.
Dus wanneer ze het van te voren aankondigen rechtvaardigt het om spullen te verplaatsen? En de kleine details (bouten/moertjes/onderdeeltjes) kunnen van belang zijn voor het onderzoek en ik geloof niet dat alles van binnen en buiten gefotografeerd is.
Ik geloof dat het in overeenkomst met de OVSE aangekondigd was (niet zeker). Bovendien zijn de OVSE nu drie dagen, waarvan één met volledige toegang, bezig met hun zaken, ik denk dat er genoeg foto- en filmmateriaal is om alle onderdelen te lokaliseren bij de reconstructie.
Nee, we moeten handelen vanuit ratio. Dat wordt nu heel keurig gedaan. Veel meer kun en moet je ook niet doen.
Ja eens. Maar een opmerking dat we dus blijkbaar maar geen homo demonstraties toe moeten staan omdat die hond toevallig op Nederlandse grond uitgelaten word?
Al ik op google maps de dakpannen kan tellen.. Dan neem ik aan dat er ook live beelden zijn.. Het is niet dat er geen aandacht voor het betreffende gebied was de afgelopen tijd...
Ieder beetje land heeft die gegevens al lang.
Maar ja , als je dat zo makkelijk vrijgeeft, dan weet de rest gelijk wat je technisch allemaal kan.
Daarom kan je als US claimen dat je het bewijs hebt en onze Mark het moet hebben van wat de rest wilt "delen".
Daarom deze houding, we zijn volledig afhankelijk van anderen.
Fine. Maar laat ze daar dan haast mee maken. Waarom pas morgenavond om 21:00? Desnoods ruk je mensen uit bed, voer je die overbodige klotestemming uit en laat je alles met spoed plaatsvinden. Het heeft al veel te lang geduurd.
Nederland is nu eenmaal niet het middelpunt van de wereld en de Chinese delegatie gaat zich echt niet haasten omwille van een paar opgefokte Hollanders.
Nederland is nu eenmaal niet het middelpunt van de wereld en de Chinese delegatie gaat zich echt niet haasten omwille van een paar opgefokte Hollanders.
Sinds wanneer gaat dit enkel over Nederland en Nederlanders?
Op zondag 20 juli 2014 23:42 schreef Inaithnir het volgende: ik denk dat er genoeg foto- en filmmateriaal is om alle onderdelen te lokaliseren bij de reconstructie.
Ik denk dat de eerste 48 uur, toen de plaats delict nog slechts door lokale analfabete dronkelappen werd bevolkt, cruciaal zijn in zo'n onderzoek en er dus al heel veel puzzelstukken verdwenen dan wel geroofd zijn.
Er lijkt nu eindelijk schot in de zaak te komen (no pun intended), maar juist die eerste tijd is er veel teveel weggehaald lijkt me waardoor je conclusies nu op basis van onvolledige informatie worden getrokken.
Rusland kan je op geen enkel punt pakken.. begrijp dat toch.. het is een ongebond land die niks nodig hoeft te hebben van het buitenland
Nee hoor, die economische sancties vallen ze heel erg zwaar. Een land kan niet zomaar helemaal zelfvoorzienend worden. Ze zijn wel degelijk van het Westen afhankelijk.
Zeker ben ik met je eens. Dat zijn ook dingen waar ik mijn hoop op vestig. We moeten afwachten.
Nee hoor, die economische sancties vallen ze heel erg zwaar. Een land kan niet zomaar helemaal zelfvoorzienend worden. Ze zijn wel degelijk van het Westen afhankelijk.
denk dat het reuze meevalt.. wat zeg ik. ik denk dat rusland dermate groot is dat het niks nodig hoeft te hebben van welk ander land op de wereld ook.. Onuitputtelijke bronnen olie gas e.d. ze hebben weinig nodig van het buitenland
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik. (Onnoman) si vi pacem para bellum himmelhoch jauchzend
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Zodra het 'onderzoek' afgerond is, komen experts tot de conclusie dat "er geen sluitende conclusie over de oorzaak van de crash kan worden gevormd, in verband met aangetast en verdwenen bewijsstukken"
denk dat het reuze meevalt.. wat zeg ik. ik denk dat rusland dermate groot is dat het niks nodig hoeft te hebben van welk ander land op de wereld ook.. Onuitputtelijke bronnen olie gas e.d. ze hebben weinig nodig van het buitenland
Zelf koester ik me ook geen illusie over wat er in Nederland op internet zou zijn verschenen en een gebied afzetten van een paar vierkante kilometer waar mensen wonen lijkt mij ook erg lastig.
Zodra het 'onderzoek' afgerond is, komen experts tot de conclusie dat "er geen sluitende conclusie over de oorzaak van de crash kan worden gevormd, in verband met aangetast en verdwenen bewijsstukken"
Denk dat de conclusie is dat wij Nederlanders geen poot hebben om op te staan
Sancties zullen misschien wel effect hebben, maar ik denk ook dat Rusland prima voor zichzelf kan zorgen, al helemaal met de hulp van China. In de tijden van de USSR deden ze het ook prima zonder de rest van de wereld.
hij laat zich niet door schoothondjes kleineren met 100 camera's op hem gericht denk je dat hij dat accepteert? naieveling
Hoe is dit een uitleg, dit is jij die denkt mensen die hij niet persoonlijk kent te kennen om vervolgens een persoonlijke stempel op mij te plakken die je, verassend, ook niet kent!
Dit verklaart niet waarom Putin het laatste woord heeft, dus nogmaals leg uit.
Wat betreft energie behoorlijk zelfvoorzienend ja. Alleen op de financiële markt zijn ze volkomen overgeleverd aan de wereldeconomie. Dat ze nu nog geen krimp geven betekent niet dat de sancties niet gevoeld worden.
Ik denk dat jij denkt meer te weten dan dat je daadwerkelijk doet
Rusland is inderdaad volledig zelfvoorzienend. Ze hebben daardoor de Oekraine ook niet nodig ofzo, dat lijkt me A) machtspolitiek en strategische belangen aan de Zwarte Zee en B) historische bindingen/Russen die op de Krim en in het Donetskbekken wonen.
Sancties zullen misschien wel effect hebben, maar ik denk ook dat Rusland prima voor zichzelf kan zorgen, al helemaal met de hulp van China. In de tijden van de USSR deden ze het ook prima zonder de rest van de wereld.
Wat je prima noemt. Daarnaast was de ussr een tikkeltje groter dan Rusland nu.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Inderdaad, de mensen die hebben geschoten zullen niet bestraft worden enkel zullen onze betrekkingen met Rusland tot een all-time low zakken.
Hoe is dit een uitleg, dit is jij die denkt mensen die hij niet persoonlijk kent te kennen om vervolgens een persoonlijke stempel op mij te plakken die je, verassend, ook niet kent!
Dit verklaart niet waarom Putin het laatste woord heeft, dus nogmaals leg uit.
jij bent een sukkel.. die conclusie kan ik al trekken na 2 nietszeggende onderontwikkelde zinnen en daarmee ken ik jou waarschijnlijk beter dan jezelf
Ik weet niet of de gemiddelde inwoner van de USSR daar ook zo over dacht.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Wat je prima noemt. Daarnaast was de ussr een tikkeltje groter dan Rusland nu.
Goed, het zal niet 'de Westerse levensstandaard' zijn, maar ze zullen daar echt niet doodhongeren of failliet gaan. Ja, de USSR was groter, maar qua grondstoffen en dergelijke zit er niet zoveel verschil tussen modern Rusland en de USSR.
Rusland is inderdaad volledig zelfvoorzienend. Ze hebben daardoor de Oekraine ook niet nodig ofzo, dat lijkt me A) machtspolitiek en strategische belangen aan de Zwarte Zee en B) historische bindingen/Russen die op de Krim en in het Donetskbekken wonen.
Saillant detail is dat Rusland haar eigen onderdanen niet van voedsel kan voorzien en dus afhankelijk is van die import.
Ik weet niet of de gemiddelde inwoner van de USSR daar ook zo over dacht.
Toen wel, door de propaganda. Erna niet echt, als je ziet hoe het anders kan en dat urenlange rijen bij de slager NIET normaal zijn, dan realiseer je je hoe erg het was. Cuba maakt een soortgelijk proces door.
Saillant detail is dat Rusland haar eigen onderdanen niet van voedsel kan voorzien en dus afhankelijk is van die import.
Welnee, hoe kom je daarbij?
Waarom staat die locomotief godverdomme nog steeds stil. Vanmorgen rond een uur of 11 had ik enige hoop toen ze daar in geladen werden. Nu ongeveer 12 uur later staat de trein nog steeds stil op een afgelegen station.