Laatste updates Rutte hield om 18.45 een toespraak: • Nederland leidt momenteel het identificeren en bergen van de slachtoffers • Militair vliegtuig met forensisch experts onderweg naar Oekraïne om een onderzoekscentrum in te richten • Rutte spreekt later op de avond opnieuw met Poetin om druk op de zaak te houden • Timmermans is onderweg naar New York voor overleg met de VN veiligheidsraad • Rutte ziet geen rol voor de NAVO en zal vooralsnog niet militair ingrijpen
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 20-07-2014 23:39:10 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
vriend als Nederland daar naar toe gaat , evrklaard rusland WO3
Rusland + noord korea tegen Amerika en Nederland
Rusland verklaart helemaal niks, Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden. En als ze dat niet zouden doen, dan is het niet Nederland en Amerika tegen Rusland en Noord-Korea, maar Rusland tegen de rest van de wereld.
Op zondag 20 juli 2014 22:34 schreef LXIV het volgende: Als dit in de media en de politiek heel koel als een 'vervelend incident' als gevolg van de onrusten in de Oekraïne gepresenteert was, en als de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen, dan had 'het volk' er heel anders tegenaan gekeken.
Rusland verklaart helemaal niks, Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden. En als ze dat niet zouden doen, dan is het niet Nederland en Amerika tegen Rusland en Noord-Korea, maar Rusland tegen de rest van de wereld.
Als dit in de media en de politiek heel koel als een 'vervelend incident' als gevolg van de onrusten in de Oekraïne gepresenteert was, en als de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen, dan had 'het volk' er heel anders tegenaan gekeken.
Bedroevend, hoever kun je van de werkelijkheid zitten
Investeerders hebben dit jaar al veel geld weggehaald uit Rusland, waardoor de waarde van de roebel stevig is gedaald.
Het IMF verwacht dat de kapitaalvlucht dit jaar aanzwelt tot 100 miljard dollar (72 miljard euro). In 2013 zag Rusland al 63 miljard dollar van internationale investeerders wegvloeien.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
'Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden.'
Heeft rusland niet nog nucleaire onderzeers ergens varen die alleen al de hele planeet in as kunnen leggen? . Waarschijnlijk ook nog wat raket silo's diep in siberie waar niemand van afweet.
Jep en die zuipen wel eens af ook. En dan mag NL met hun experts voor 16mil zich in alle hoeken en gaten gaan wringen om dat ellendige ding voor de winter in een droogdok te krijgen. En dat fixen we dat nog ook.
Ik had het in die post helemaal niet over nuclaire wapens? Ik maak me zorgen om de gestoordheid van Putin en feit dat ze allerlei wapens hebben, niet beperkt tot. Om half Europa aan gort te schieten heb je niet perse nucleaire wapens nodig hoor.
Ik had het in die post helemaal niet over nuclaire wapens? Dus wat klets je nou? Ik maak me zorgen om de gestoordheid van Putin en feit dat ze allerlei wapens hebben, niet beperkt tot. Om half Europa aan gort te schieten heb je niet perse nucleaire wapens nodig hoor.
Je hebt het er continu over en je quote ook een post die er over ging. Edit: Dribble legde het Second Strike strategie uit en ontkrachte daarmee jouw verhaal.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 22:40:58 ]
A number of stories told by locals showed just how haphazard the gathering of the bodies has been. At the main hospital in Torez, a man arrived in a white Lada and pulled the corpse of a child from the boot, around two hours after the crash on Thursday.
The boy was perhaps six or seven and looked Asian, recalled duty nurse Olga. The man was a local and had arrived on the scene shortly after the crash. Spotting the child, the same age as his own son, he had been overcome with emotion and decided to bring the body to hospital, so as to avoid stray dogs attacking the corpse.
"He was covered in blood, so much blood. He was wearing a green T-shirt which had been pulled up around his neck, and there were burns on the body and injuries to his arms and legs," she said.
The hospital washed and refrigerated the corpse of the boy, but were later told he should be delivered to a nearby village, so was taken in an ambulance. From there, the nurses believe, he was part of a convoy of around 38 bodies that were taken to the train at Torez.
'Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd (vorige week donderdag na de crash al) Als het al tot gevechten ZOU komen met separatisten en Nederlanders dan zal Rusland zich daar buiten houden.'
Sorry, dat moet je apart zien. Rusland heeft Nederland alle medewerking toegezegd zijn de woorden van Rutte. Alles wat daarna komt is wat ik denk.
Jullie denken echt dat jullie de enige mensen met denkvermogen zijn is het niet?
Nee, absoluut niet, echter is het wel degelijk een feit dat de interpretatie van alles wat wij weten voor 90% afhangt van hoe de media het brengt. Ook is het een feit dat de media er vaak een spectaculaire kleuring aan geeft: alle aids onderzoekers dood, 25 Amerikanen dood, de separatisten plunderen de lijken etc. etc.
Bedroevend, hoever kun je van de werkelijkheid zitten
Als je CNN en FOX de hele dag zou volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt. Nederlandse media zijn sowieso niet zo hitserig als de VSAmerikaanse, maar in dit geval heb ik ook geen "we moeten nu de oorlog aan Rusland/Oekraine verklaren"-berichten gezien. Zelfs niet van brakke media als Telegraaf en Hart van Nederland.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als je CNN en FOX de hele dag zou volgen, dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt. Nederlandse media zijn sowieso niet zo hitserig als de VSAmerikaanse, maar in dit geval heb ik ook geen "we moeten nu de oorlog aan Rusland/Oekraine verklaren"-berichten gezien. Zelfs niet van brakke media als Telegraaf en Hart van Nederland.
Maar kom op: "de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen" Dat heeft gewoon sadomasochistische trekjes