Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Op zondag 20 juli 2014 20:39 schreef Bredemug het volgende: Er is geen enkel bewijs. Geef mij de bron maar waar ik het bewijs kan vinden, want alles is ''misschien'', ''blijkbaar''. Dat is geen bewijs. Tering.
Of er een vliegtuig is neergestort, daar twijfel je niet aan?
Dus toen de Duitsers hier binnenkwamen rollen met tanks hadden we geen oorlog maar een theekransje.
Dat is een invasie, dat is heel wat anders dan wat er nu in Oekraïne gaande is.
Er is geen enkele reden om je druk te maken over de situatie daar. Mensen schreeuwen nu moord en brand omdat het toevallig en vliegtuig vol Nederlanders was. Had het vol gezeten met Chinezen dan had jij niet eens gedacht aan wereldoorlogen.
Of er een vliegtuig is neergestort, daar twijfel je niet aan?
Het gaat over ''neergeschoten''. Niet neergestort.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
Je bent bekend met de term "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"? En de term "de verdenking op zich laden"?
Ja, maar dat is geen zekerheid. Dat is het probleem. Dat betekent dat we dansen op de grens tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Het gaat over ''neergeschoten''. Niet neergestort.
Waarom zou je een link naar de bron willen hebben als bewijs want niets wat op internet staat is bewijs van een vliegtuigcrash. Men kan er alleen beweren maar tastbaar bewijs is er niet.
Waarom twijfel je daar nier aan eigenlijk? Omdat men zegt dat een vliegtuig is neergestort?
Omdat je bewijs hebt, namelijk dode lichamen, paspoorten, etc. Objectieve data. Geen subjectieve onzin.
Waarom zou je een link naar de bron willen hebben als bewijs want niets wat op internet staat is bewijs van een vliegtuigcrash. Men kan er alleen beweren maar tastbaar bewijs is er niet.
Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Brum_brum het volgende: Mocht ik ooit nog eens neergeschoten worden dan hoeft niemand te praten over oorlog om mij te wreken of zelfs terug te halen hoor.
Ja, maar dat is geen zekerheid. Dat is het probleem. Dat betekent dat we dansen op de grens tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Die zekerheid kan waarschijnlijk nooit gegeven worden. Zo zijn er nog veel meer situaties in het verleden waarvan we de uitkomsten niet zeker weten, maar wel voor waar aannemen. Het hele profiel van deze ramp wijst op een incident door toedoen van luchtdoelraketten. Van alle bekende verklaringen is er geen andere die aan deze symptomen voldoet. Daarnaast helpt het gedrag van de separatisten niet mee. Dan kun je wel tot in den treure blijven beweren dat het definitieve bewijs niet geleverd is, maar dan negeer je wel de al wel bekende feiten.
Als jij rechter was, dan was heel moordend Nederland vrijuit gegaan.
Only on FOK
Die logica...wat de neuk gast, weet je wel waar ik het over heb?
Omdat je bewijs hebt, namelijk dode lichamen, paspoorten, etc. Objectieve data. Geen subjectieve onzin.
Ik begrijp niet WAAROM je zo MOEILIJK doet want tot nu toe zijn er nog geen CONCLUSIES gepresenteerd en zijn er nog geen GEVOLGEN kenbaar gemaakt. Dus waarom doe je niet gewoon even RUSTIG?
Eigenlijk heb ik nog best wel een domme vraag en misschien niet helemaal relevant aan de huidige toestand. Maar zo'n vliegtuig vliegt een vaste route en vliegt na Kuala Lumpur weer verder, dit vliegt heeft helaas nooit de eindbestemming gehaald maar op de eindbestemming moet zo'n vliegtuig wel verder (na een aantal uur of een halve dag), hoe lost men zo iets op?
Ik bedoel er is niet even een voorraad 777 bij de buurman en je vraagt of je er een kan lenen?
Die zekerheid kan waarschijnlijk nooit gegeven worden. Zo zijn er nog veel meer situaties in het verleden waarvan we de uitkomsten niet zeker weten, maar wel voor waar aannemen. Het hele profiel van deze ramp wijst op een incident door toedoen van luchtdoelraketten. Van alle bekende verklaringen is er geen andere die aan deze symptomen voldoet. Daarnaast helpt het gedrag van de separatisten niet mee. Dan kun je wel tot in den treure blijven beweren dat het definitieve bewijs niet geleverd is, maar dan negeer je wel de al wel bekende feiten.
Maar als de daders voor het internationaal strafhof moeten om berecht te worden, dan zal dat bewijs wel nodig zijn. Dit is nu een kwestie van, wij weten het, zij weten het...maar ja toon maar aan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
True. Er is niks mis met een aanname. Maar zodra mensen het als 100% feit zien, is wat mij irriteert. En dat is wat de meerderheid denkt hier. Als je zou zeggen:
Ik ga er vanuit dat het een raket was, MAAR het is nog niet 100%, dan kan je vanaf daar werken naar een objectiever doel.
Op zondag 20 juli 2014 20:48 schreef Brembo het volgende: Eigenlijk heb ik nog best wel een domme vraag en misschien niet helemaal relevant aan de huidige toestand. Maar zo'n vliegtuig vliegt een vaste route en vliegt na Kuala Lumpur weer verder, dit vliegt heeft helaas nooit de eindbestemming gehaald maar op de eindbestemming moet zo'n vliegtuig wel verder (na een aantal uur of een halve dag), hoe lost men zo iets op?
Ik bedoel er is niet even een voorraad 777 bij de buurman en je vraagt of je er een kan lenen?
Zoek de definitie op van ''feiten''. En kijk dan of je nog steeds kan zeggen dat het een raket was. Je kan wel zeggen ''misschien''.
Maar als de daders voor het internationaal strafhof moeten om berecht te worden, dan zal dat bewijs wel nodig zijn. Dit is nu een kwestie van, wij weten het, zij weten het...maar ja toon maar aan.
Ook in gewone moordzaken zijn mensen wel veroordeeld zonder dat er een bekentenis of moordwapen was. Ik denk dat er wel voldoende bewijslast is om een zaak te maken.
Ook in gewone moordzaken zijn mensen wel veroordeeld zonder dat er een bekentenis of moordwapen was. Ik denk dat er wel voldoende bewijslast is om een zaak te maken.
Dat weet ik niet, ik hoop het wel, maar ik heb geen idee wat daarvoor minimaal nodig is. Al denk ik dat dat bewijs er wel degelijk is, bij de Amerikanen, maar of zij het beschikbaar gaan stellen is een tweede.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
True. Er is niks mis met een aanname. Maar zodra mensen het als 100% feit zien, is wat mij irriteert. En dat is wat de meerderheid denkt hier. Als je zou zeggen:
Ik ga er vanuit dat het een raket was, MAAR het is nog niet 100%, dan kan je vanaf daar werken naar een objectiever doel.
Vanuit de aanname dat het een raket was wordt door de regeringen ook geredeneerd. De rebellen ontkennen het niet eens, die melden alleen dat de raket van Oekraïne kwam. Dat is heel onwaarschijnlijk, de rebellen hebben namelijk geen luchtmacht.
Het lijkt me heel veilig om te stellen dat het een raket was, en dat je graag onderzoekers in het gebied wilt om dat te bevestigen. Het feit dat de OVSE moeilijk werd gemaakt belooft niet veel goeds voor de rebellen.
Dat betwijfel ik ondertussen. Er was waarschijnlijk sowieso sprake van een typische Russische fuck-up en een uitgebreide poging om de sporen uit te wissen.
Maar dat neemt niet weg dat je voor het aanwijzen van de verantwoordelijken geen bewijs nodig hebt dat in een rechtbank overeind blijft.
De Russen gaan sowieso een zware prijs betalen voor deze actie: hun inmenging in Ukraïne werd nauwelijks bestraft tot nu toe. Vanaf nu zullen er meer en zwaardere sancties gaan volgen voor het simpele feit dat ze de democratisch gekozen regering in Kiev omver proberen te werpen.
Vanuit de aanname dat het een raket was wordt door de regeringen ook geredeneerd. De rebellen ontkennen het niet eens, die melden alleen dat de raket van Oekraïne kwam. Dat is heel onwaarschijnlijk, de rebellen hebben namelijk geen luchtmacht.
Het lijkt me heel veilig om te stellen dat het een raket was, en dat je graag onderzoekers in het gebied wilt om dat te bevestigen. Het feit dat de OVSE moeilijk werd gemaakt belooft niet veel goeds voor de rebellen.
Ik denk dat deze onderzoek nog jaren gaat duren waarbij elk partij de vinger naar de ander blijft wijzen. Erg triest dat we anno 2014 niet eens kunnen samenwerken. Maar ja mensheid he...
Op zondag 20 juli 2014 20:48 schreef Brembo het volgende: Eigenlijk heb ik nog best wel een domme vraag en misschien niet helemaal relevant aan de huidige toestand. Maar zo'n vliegtuig vliegt een vaste route en vliegt na Kuala Lumpur weer verder, dit vliegt heeft helaas nooit de eindbestemming gehaald maar op de eindbestemming moet zo'n vliegtuig wel verder (na een aantal uur of een halve dag), hoe lost men zo iets op?
Geen domme vraag. Zo'n maatschappij moet ook door. Hoe hard het ook klinkt. Planning en veranderingen. MH is een redelijk grote maatschappij en heeft wel ergens een vliegtuig staan. Last minute changes kunnen vrij snel gemaakt worden bij dit soort carriers.
Of je schuift her en der met vliegtuigen zodat alles iets korter op elkaar zit zonder dat er extra kisten ingezet moeten worden.
Zelfde geval met de MH370. Dat vliegtuig kwam daarvoor ook zeer regelmatig in AMS. 1 a 2 keer in de week was meer regelmaat dan uitzondering. Maar geen enkele keer is de MH016/017 geannuleerd geweest. Ook niet gewisseld met een ander vliegtuig, of te wel een ander type.
Bij kleinere maatschappijen is dat net ff anders. Kist kapot? Dikke vette vertraging of annulering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Dat betwijfel ik ondertussen. Er was waarschijnlijk sowieso sprake van een typische Russische fuck-up en een uitgebreide poging om de sporen uit te wissen.
Maar dat neemt niet weg dat je voor het aanwijzen van de verantwoordelijken geen bewijs nodig hebt dat in een rechtbank overeind blijft.
De Russen gaan sowieso een zware prijs betalen voor deze actie: hun inmenging in Ukraïne werd nauwelijks bestraft tot nu toe. Vanaf nu zullen er meer en zwaardere sancties gaan volgen voor het simpele feit dat ze de democratisch gekozen regering in Kiev omver proberen te werpen.
Ze kunnen ook gewoon hun handen er van af trekken. Die rebellen zoeken het dan maar lekker uit, en Rusland zoekt een nieuw toneel voor machtspolitiek. Dit incident heeft roet in het eten gegooid, en het feit dat ze altijd alle betrokkenheid bij het conflict hebben ontkend maakt het heel makkelijk om alles los te laten en te doen alsof je neus bloedt.
Deze al voorbij gekomen? Ik ben allergisch voor zogenaamd serieuze journalisten die er in werkelijkheid alleen maar een kick van krijgen om daar rond te lopen..
En daar zullen ze niet om wakker liggen. De druk komt op Poetins hoofd, die daar absoluut niet blij mee is. Maar ik denk zomaar dat er wel wat kopjes zullen rollen in het Kremlin en de Russische KGB vanwege dit "incident". En het zou mij niets verwonderen als de bemanning van de BUK al ergens onder de zoden liggen wegens onbekwaamheid en lastige getuigen.
Op zondag 20 juli 2014 20:56 schreef Bredemug het volgende: Ik denk dat deze onderzoek nog jaren gaat duren waarbij elk partij de vinger naar de ander blijft wijzen. Erg triest dat we anno 2014 niet eens kunnen samenwerken. Maar ja mensheid he...
Dat denk ik niet. Zodra dat BUK systeem zijn radar gaat gebruiken weten de VS en de Russen het, men weet vrij snel waar vandaan is geschoten. Men heeft dat bewijs denk ik al lang in handen alleen maakt men het (nog) niet openbaar,
En daar zullen ze niet om wakker liggen. De druk komt op Poetins hoofd, die daar absoluut niet blij mee is. Maar ik denk zomaar dat er wel wat kopjes zullen rollen in het Kremlin en de Russische KGB vanwege dit "incident". En het zou mij niets verwonderen als de bemanning van de BUK al ergens onder de zoden liggen wegens onbekwaamheid en lastige getuigen.
Eigenlijk is het wel slim dat Poetin niet in gaat op de eis van Rutte om zijn invloed aan te wenden om die lichamen terug te krijgen. Dat er nu niets gebeurt kan door Rusland worden afgedaan met "Zie je wel dat wij niets te zeggen hebben?". Vervolgens op de achtergrond je beleid wijzigen en verder vooral hopen dat de verontwaardiging snel overwaait.
Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Brum_brum het volgende: Mocht ik ooit nog eens neergeschoten worden dan hoeft niemand te praten over oorlog om mij te wreken of zelfs terug te halen hoor.
Misschien denken je ouders er anders over.. kan me zo voorstellen dat ze je wel fatsoenlijk willen begraven en afscheid van je nemen.
Ik nam altijd aan dat ene maatschappij meerdere vliegtuigen achter de hand heeft. Dus meer vliegtuigen dan bestemmingen die zij aanbieden. Vliegtuigen hebben regelmatig onderhoud ed.
Ik vraag me af of de maatschappij zo'n tweede gecrashte vliegtuig financieel kan overleven, bijzonder grote schadepost
Ik nam altijd aan dat ene maatschappij meerdere vliegtuigen achter de hand heeft. Dus meer vliegtuigen dan bestemmingen die zij aanbieden. Vliegtuigen hebben regelmatig onderhoud ed.
Ik vraag me af of de maatschappij zo'n tweede gecrashte vliegtuig financieel kan overleven, bijzonder grote schadepost
Daar zijn ze voor verzekerd, en de maatschappij keert uit aan de vliegtuigmaatschappij, ongeacht de molestclausule.
Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende: Mensen denken nog steeds dat het is neergeschoten. Denk eens voor een moment na, waar is het FUCKING BEWIJS, juist er is GEEN bewijs dat het is neergeschoten. Iedereen wijst de vinger naar elkaar zonder maar ook echt bewijs te hebben. Alles wat verteld wordt is in de zin van; ''misschien''.
Als ik zeg dat Iraq WMD's heeft en dat we ze moeten binnenvallen, geloof je dat dan ook gelijk? oh wacht...
Dat zouden de Black Boxen uit moeten wijzen , als die ooit in het bezit van het westen komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
men zegt dat dit het eind van Malaysian Airlaines is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Waarschijnlijk gelooft ie het alleen als de raketlancering en inslag op vliegtuig op video zou staan
Het gaat erom dat er geen zekerheid is. Mensen hebben oorlog gevoerd om minder dan een aanname.
Dat zouden de Black Boxen uit moeten wijzen , als die ooit in het bezit van het westen komen
Op zo'n zwarte doos wordt echt niet opgeslagen dat er een raket aan komt vliegen. Tenzij de piloten hem hebben gezien, zal niemand hebben geweten wat er gebeurde. Die raketten worden door burgervliegtuigen niet opgemerkt.
Dat denk ik niet. Zodra dat BUK systeem zijn radar gaat gebruiken weten de VS en de Russen het, men weet vrij snel waar vandaan is geschoten. Men heeft dat bewijs denk ik al lang in handen alleen maakt men het (nog) niet openbaar,
ja dat weet men ook dat er drie systemen in het gebied waren en ook waar ze naartoe zijn gegaan de dag erop terug naar russia
Een boeing 777 begint bij 260 miljoen dollar. 520 miljoen dollar schade dus voor MA in een half jaar, lijkt me een aardige post inderdaad.
Daar zijn ze voor verzekerd, en de maatschappij keert uit aan de vliegtuigmaatschappij, ongeacht de molestclausule.
Toch word je als maatschappij niet beter van een neerstortend vliegtuig. Zou wel willen weten wat voor directe financiële gevolgen zoiets heeft. Premie zal wel omhoog gaan, eigen risico etc
men zegt dat dit het eind van Malaysian Airlaines is
Zie niet in waarom dat zou zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Op zo'n zwarte doos wordt echt niet opgeslagen dat er een raket aan komt vliegen. Tenzij de piloten hem hebben gezien, zal niemand hebben geweten wat er gebeurde. Die raketten worden door burgervliegtuigen niet opgemerkt.
De knal staat er wel op en ook hoe het vliegtuig voor die tijd functioneerde. Mogelijk zelfs nog korte registratie na die tijd.
de impact van de inslag zal meetbaar zijn door de hellingshoek en de snelheid nee dat is er wel ui te halen
Nee, maar als alle data op de zwarte doos normaal is, en dan abrupt stopt, is dat wel een duidelijk teken dat het om een actie van buitenaf gaat.
Totale verliezen zullen wel vlot richting de miljard gaan dan trouwens.
de kosten per persoon lopen als gauw naar de 300.000 a 1.000.000 euro schat men
Op zondag 20 juli 2014 20:58 schreef Pleun2011 het volgende: Deze al voorbij gekomen? Ik ben allergisch voor zogenaamd serieuze journalisten die er in werkelijkheid alleen maar een kick van krijgen om daar rond te lopen..
Die is er niet, wat als het een bom in het vliegtuig zelf was? Juist. Zolang er niet meer informatie beschikbaar is over hoe en wat kan je zeggen wat je wilt. Maar het blijft subjectiviteit.
Dat er geen noodsignaal werd uitgezonden door de piloten kan er op wijzen dat de inslag plotsklaps en alles vernetigend was. MAAR je kan nog steeds de mogelijkheid van een bom OF het neerschieten door een straaljager niet uitsluiten. En daarom is het onderzoek zo belangrijk. Via kleine fragmentjes kun je na analyse bepalen of deze van een BUK raket zijn of iets anders.
de impact van de inslag zal meetbaar zijn door de hellingshoek en de snelheid nee dat is er wel ui te halen
Hoezo meet de zwarte doos de inslag van objecten? De zwarte doos slaat de voice recordings op en gegevens over het functioneren van de apparatuur in het vliegtuig. Op het moment van inslag stopt de opname. Die inslag wordt niet oppgenomen.
Trouwens deze hele situatie deed me denken aan 12 september 1983
Zelfde propaganda van toen lijkt een beetje op deze situatie. Als je bekend bent met het incident van 1983.
o 20 jul 2014, 20:27 Cameron maant Poetin LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft de Russische president Vladimir Poetin zondagavond opgeroepen ervoor te zorgen dat het rampgebied van de vliegtuigcrash in het oosten van Oekraïne toegankelijk wordt, zodat de slachtoffers op een waardige manier kunnen worden begraven. Dat liet hij via Twitter weten.
- - Foto: AFP
Cameron haalde eerder op de dag in een ingezonden artikel in de Britse krant The Sunday Times nog hard uit naar Poetin.
Als blijkt dat vlucht MH17 is neergehaald door separatisten, komt dat door de destabiliserende invloed van Rusland in Oekraïne, stelde hij
Europa moet volgens de Britse premier veel harder optreden tegen Rusland.
Premier Mark Rutte gaf zondag aan later op de avond ook opnieuw met Poetin te zullen spreken.
Dat er geen noodsignaal werd uitgezonden door de piloten kan er op wijzen dat de inslag plotsklaps en alles vernetigend was. MAAR je kan nog steeds de mogelijkheid van een bom OF het neerschieten door een straaljager niet uitsluiten. En daarom is het onderzoek zo belangrijk. Via kleine fragmentjes kun je na analyse bepalen of deze van een BUK raket zijn of iets anders.
Ik ben er van overtuigd dat er nog wel iets van bewijs te vinden moet zijn. Een stelletje ongeorganiseerde rebellen die met hun hoofd in de Koude Oorlog leven zijn echt niet in staat om een gebied van tientallen hectare minutieus uit te kammen op zoek naar resten die wijzen op het gebruik van een luchtdoelraket.
Ik ben er van overtuigd dat er nog wel iets van bewijs te vinden moet zijn. Een stelletje ongeorganiseerde rebellen die met hun hoofd in de Koude Oorlog leven zijn echt niet in staat om een gebied van tientallen hectare minutieus uit te kammen op zoek naar resten die wijzen op het gebruik van een luchtdoelraket.
maar het kan wel tien jaar duren voor je daar kunt zoeken
Die is er niet, wat als het een bom in het vliegtuig zelf was? Juist. Zolang er niet meer informatie beschikbaar is over hoe en wat kan je zeggen wat je wilt. Maar het blijft subjectiviteit.
Als zowel de russen als de amerikanen die radar hebben gedetecteerd in combinatie met de verklaringen van de separatisten en Oekraïne dan lijkt het mij wel duidelijk dat het om een SAM raket gaat.
Wat je volledig mist hier is dat de rebellen hier niet op zitten te wachten. De junta in Oekraïne wel; zij kunnen nu meer Westerse steun verwachten en de Russen als kwade partij wegzetten. En dat precies nu de rebellen het reguliere leger veel tegenstand bieden. Ook fijn is dat het reguliere leger nu naar hartelust burgerslachtoffers kan gaan maken in Oost-Oekraïne.
Waarom geloven de media de lulkoek van de VS? Zijn we de Weapons of Mass Destruction in Irak vergeten? Waarom heeft de Oekraïne de vluchtgegevens gejat?
De knal staat er wel op en ook hoe het vliegtuig voor die tijd functioneerde. Mogelijk zelfs nog korte registratie na die tijd.
Sterker: Aviation experts said the black box, comprising cockpit voice and data recordings, would establish for certain whether the plane was shot down and where the deadly missile may have been fired from. The data and voice recorders on Boeing 777s like the Malaysia Airlines one that crashed are among the most sophisticated in civilian use.
Wat je volledig mist hier is dat de rebellen hier niet op zitten te wachten. De junta in Oekraïne wel; zij kunnen nu meer Westerse steun verwachten en de Russen als kwade partij wegzetten. En dat precies nu de rebellen het reguliere leger veel tegenstand bieden. Ook fijn is dat het reguliere leger nu naar hartelust burgerslachtoffers kan gaan maken in Oost-Oekraïne.
Waarom geloven de media de lulkoek van de VS? Zijn we de Weapons of Mass Destruction in Irak vergeten? Waarom heeft de Oekraïne de vluchtgegevens gejat?
Wat jij volledig mist is dat de separatisten het onderzoek moedwillig bemoeilijken. Als hen niets te verwijten viel, dan hadden ze de deur wagenwijd open moeten zetten om het onrecht wat hun wordt aangedaan recht te zetten.
Wat jij volledig mist is dat de separatisten het onderzoek moedwillig bemoeilijken. Als hen niets te verwijten viel, dan hadden ze de deur wagenwijd open moeten zetten om het onrecht wat hun wordt aangedaan recht te zetten.
Vergeet niet dat de separatisten, het Westen van Europa als vijand ziet, ook als ze er niets mee te maken hadden, hadden ze de voordeur niet wagenwijd opengezet. Straks marcheren de Oekrainers er meteen achteraan. Dus dat ze terughoudend zijn is wel te verwachten. Dat maakt de situatie nou net zo moeilijk.
British banker Andrew Hoare died aboard the doomed Malaysia Airlines flight MH17 along with his Dutch wife Estella and their two children, Jasper, 15, and Friso, 12. -
Is allemaal gezien via satellieten en radar systemen.
Waar het op neerkomt is dat de US de schuld probeerde af te schuiven op de russen terwijl het meer op een inside job leek, vooral de zeer vreemde omstandigheden van de piloot. In andere woorden dat de US het neerschieten van een vliegtuig als een politieke middel gebruikten om de russen in de nauw te drijven.
Dit is kort samengevat, so don't shoot the messenger. Misschien dat ik later het boek erbij pak en die omstandigheden hier neerzet.
Als zowel de russen als de amerikanen die radar hebben gedetecteerd in combinatie met de verklaringen van de separatisten en Oekraïne dan lijkt het mij wel duidelijk dat het om een SAM raket gaat.
ach die ene Rus Igor ofzo heeft het toch zelf op twitter en op facebook gezet, die is wel weer weg gehaald maar die historie blijft bewaard hoor
En ondertussen allerlei legereenheden van de Oekraïne toelaten?
Het zijn geen helden ten aanzien van de omgang met de media hebben we eerder gezien, wellicht moet Putin wat druk uitoefenen om ze wat te beïnvloeden.
Vergeet niet dat de separatisten, het Westen van Europa als vijand ziet, ook als ze er niets mee te maken hadden, hadden ze de voordeur niet wagenwijd opengezet. Straks marcheren de Oekrainers er meteen achteraan. Dus dat ze terughoudend zijn is wel te verwachten. Dat maakt de situatie nou net zo moeilijk.
Onderzoekers zijn neutraal. Daar hoeft geen Oekraïens leger bij, want die zijn biased. Ik zie heel weinig motivatie bij de rebellen om de schuld van de hand te wijzen. Ze roepen dat Oekraïne het gedaan heeft, maar kunnen geen enkel bewijs overleggen om de verdenking van zich af te halen.
Nadat het neergeschoten toestel een civiele vlucht van Malaysia Airlines bleek te zijn, ontkenden de rebellen op alle mogelijke manieren daarbij betrokken te zijn.
Enkele uren eerder pochten zij echter op Twitter over een Oekraïens militair vrachtvliegtuig dat ze zouden hebben neergehaald.
Op het Twitter-account van separatistenleider Igor Strelkov stond de tekst: 'Bij Torez hebben we zojuist een Antonov-26 neergeschoten.
We hadden ze toch gewaarschuwd: niet in ons luchtruim vliegen.'
Pas nadat bekend werd dat er een passagiersvliegtuig was getroffen, werd de tweet verwijderd en namen de separatisten afstand van de uitlating.
Ook ontkennen de opstandelingen dat ze over wapens beschikken die een toestel kunnen neerhalen dat hoger vliegt dan 10 kilometer.
Maar eind juni schreven zij op Twitter dat ze een luchtverdedigingsbasis van het Oekraïense leger hadden ingenomen waarbij een BUK-lanceerinstallatie was buitgemaakt.
Die kan vliegtuigen tot 20 kilometer hoogte neerschieten.
En ondertussen allerlei legereenheden van de Oekraïne toelaten?
Het zijn geen helden ten aanzien van de omgang met de media hebben we eerder gezien, wellicht moet Putin wat druk uitoefenen om ze wat te beïnvloeden.
Wat ik in een andere post al zei: onderzoekers kunnen neutraal zijn en hebben geen enkele militaire affiliatie. Een onafhankelijk onderzoek zou zo gestart kunnen worden, zonder dat één van de strijdende partijen iets toe hoeft te geven.
Where are the audio recordings of conversations between Ukrainian ATC and MH17? This is simpler: Apparently, the Ukrainians have them. (I’m assuming these are records taken by the ATC, not on the plane.) BBC:
15:29: Ukraine’s SBU security service has confiscated recordings of conversations between Ukrainian air traffic control officers and the crew of the doomed airliner, a source in Kiev has told Interfax news agency.
Onderzoekers zijn neutraal. Daar hoeft geen Oekraïens leger bij, want die zijn biased. Ik zie heel weinig motivatie bij de rebellen om de schuld van de hand te wijzen. Ze roepen dat Oekraïne het gedaan heeft, maar kunnen geen enkel bewijs overleggen om de verdenking van zich af te halen.
Leg dat maar uit aan een wantrouwende separatist. Zo'n onderzoeker kan zo maar een spion zijn. Ze denken daar in die situatie toch heel anders. Maar tuurlijk, het kan ook tijdrekken geweest zijn om bewijsmateriaal te vernietigen, dat is eveneens plausibel.
De Oekraïense veiligheidsdienst SBU zegt telefoongesprekken tussen pro-Russische separatisten te hebben onderschept. Op de geluidsopname is te horen hoe een man genaamd 'Major' vertelt dat het neergeschoten vliegtuig geen militair vrachtvliegtuig, maar een passagiersvliegtuig is, met 'heel veel dode vrouwen en kinderen' als gevolg. Het is een vergissing, de mannen vloeken. Op de sociale media woedt een discussie over de echtheid van de opnamen. Communicatie-experts twijfelen niet aan de authenticiteit: het stond zo snel op het internet dat het niet gekunsteld kan zijn. Beweringen dat de opname al op het internet stond voordat het toestel van Malaysia Airlines was neergeschoten, zouden ook niet kloppen: dat zou betekenen dat de daders wisten dat ze zich gingen vergissen in het doelwit.
Fragment uit een telefoongesprek dat de Oekraïense geheime dienst heeft afgeluisterd en dat tussen een pro-Russische separatist en een Russische officier gevoerd zou zijn.
Stem van een man die 'Greek' wordt genoemd: 'En? Wat hebben we?'
Stem van de 'Major': 'Dit was honderd procent een burgervliegtuig.'
Greek: 'Zijn er veel mensen bij betrokken?'
Major: 'Fuck. De brokstukken vielen precies in bewoond gebied.'
Greek: 'Wat voor type vliegtuig?'
Major: '(...) Ik kijk nu alleen waar de eerste lichamen zijn gevallen. Er zijn hier resten van hoekbeugels, stoelen en lichamen.'
Major: 'Ja. Van een Indonesische student. Van de Thompson University.' [vloekt]
Maar zoals ik al zeg. Dat wil je niet zien.
Wat jij wilt jongen. Ik heb een neutrale standpunt en kijk naar alles wat er beschikbaar is. Daaruit baseer ik een conclusie die constant met nieuwe informatie veranderd. Dus ik zelf neem het nu nog niet voor 100% zeker.
Where are the audio recordings of conversations between Ukrainian ATC and MH17? This is simpler: Apparently, the Ukrainians have them. (I’m assuming these are records taken by the ATC, not on the plane.) BBC:
15:29: Ukraine’s SBU security service has confiscated recordings of conversations between Ukrainian air traffic control officers and the crew of the doomed airliner, a source in Kiev has told Interfax news agency.
Leg dat maar uit aan een wantrouwende separatist. Zo'n onderzoeker kan zo maar een spion zijn. Ze denken daar in die situatie toch heel anders. Maar tuurlijk, het kan ook tijdrekken geweest zijn om bewijsmateriaal te vernietigen, dat is eveneens plausibel.
Een eigen onderzoek starten, dat zou een goed teken zijn.
Ze hebben trouwens niet eens de moeite genomen om bewijs te genereren wat Oekraïne als de schuldige aanwijst. Misschien vergezocht, maar ik heb het idee dat ze zich geen raad weten met hun fout en nu als kippen zonder koppen handelen.
De Ukraine heeft ze anders nog steeds niet overhandigt, 5 dagen na dit drama....genoeg tijd gehad om deze ook te manipuleren? Het is EEN smerig rotzooitje.....
Een eigen onderzoek starten, dat zou een goed teken zijn.
Ze hebben trouwens niet eens de moeite genomen om bewijs te genereren wat Oekraïne als de schuldige aanwijst. Misschien vergezocht, maar ik heb het idee dat ze zich geen raad weten met hun fout en nu als kippen zonder koppen handelen.
Het beeld dat ik heb, is dat ze alles als kippen zonder koppen doen.
De Ukraine heeft ze anders nog steeds niet overhandigt, 5 dagen na dit drama....genoeg tijd gehad om deze ook te manipuleren? Het is EEN smerig rotzooitje.....
Het beeld dat ik heb, is dat ze alles als kippen zonder koppen doen.
Het is in mijn beleving ook een conflict wat voor die mensen een soort van genoegdoening is, en een beetje een verhaal waarin ze zelf de stoere actiefilms uit de jaren '80 herbeleven. All fun and games, tot iemand per ongeluk een verkeerd vliegtuig uit de lucht schiet. Dan heb je ineens met andere dingen te maken dan een stel onderbetaalde soldaten aan de andere kant van je geweerloop.
Obama is dan ook een puppet, sinds de moord op JFK is dat gehele US een grote gezwel geworden wat constant voor problemen zorgt op elk gebied. Daarom neem ik alles wat uit de mond van die psycho's komt met een korreltje zout.
Het is in mijn beleving ook een conflict wat voor die mensen een soort van genoegdoening is, en een beetje een verhaal waarin ze zelf de stoere actiefilms uit de jaren '80 herbeleven. All fun and games, tot iemand per ongeluk een verkeerd vliegtuig uit de lucht schiet. Dan heb je ineens met andere dingen te maken dan een stel onderbetaalde soldaten aan de andere kant van je geweerloop.
Al denk ik wel dat die mensen denken dat ze het voor iets goeds doen. Maar er is geen centrale organisatie, dan zal het nooit georganiseerd worden. Zoals het nu is, is het het hoogst haalbare.
Dat je straks van die stemmen met Russische accenten hoort: "Missile from Ukrainian terrorists incoming!''
[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2014 21:35:08 ]
nou dat weet ik niet , ik werk er niet
Maar zoals ik al zeg. Dat wil je niet zien.
Dan heb jij informatie tot je beschikking die maar een paar mensen in de wereld hebben. Post maar, zou ik zeggen. Of is dit een gevalletje van 'Kiev zegt dat ze beelden hebben die de schuld van de rebellen bewijzen' -> 'De beelden bewijzen de schuld van de rebellen'? Hoe naïef kun je zijn?
Dan heb jij informatie tot je beschikking die maar een paar mensen in de wereld hebben. Post maar, zou ik zeggen. Of is dit een gevalletje van 'Kiev zegt dat ze beelden hebben die de schuld van de rebellen bewijzen' -> 'De beelden bewijzen de schuld van de rebellen'? Hoe naïef kun je zijn?
Of je bent paranoide, dat kan ook.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Liever paranoïde dan naïef. Als je de geschiedenis kent van oorlog voeren via politieke middelen is het compleet logisch wat hij zegt. De hele zaak stinkt. Daar hoeft iemand zelfs geen paranoïde voor te zijn.
Premier Rutte meldt dat president Poetin hem volledige medewerking heeft toegezegd om te zorgen dat de trein met lichamen van slachtoffers van de vliegramp kan vertrekken. De trein staat al de hele dag vast in gebied waar de pro-Russische separatisten de baas zijn.
Rutte sprak vanavond voor de derde keer telefonisch met Poetin. Er kwamen onder meer punten aan de orde die gisteren ook al zijn besproken, zoals de onmiddellijke en onbelemmerde toegang tot de plek van de ramp, .
Aan de orde kwamen ditmaal verder ook de overdracht van de zwarte dozen. Ook op dit punt beloofde Poetin zijn volledige steun, aldus Rutte.
In de loop van de dag had Rutte ook al opnieuw gebeld met collega's van andere landen, onder wie bondskanselier Merkel en premier Cameron.
Dus je hebt geen bewijs. Post dan niet. We moeten Amerika maar op hun blauwe ogen geloven, net als met de WMD's zeker. Toen hadden ze in ieder geval nog leuke plaatjes.
Eens met bredemug. Enige wat we weten is dat er een vliegtuig is neergestort. Het is bijna uit te sluiten dat dat door een technisch mankement is neergekomen, dus is het uit de lucht geschoten.
Wie dat gedaan heeft, hoe, waar, etc dat weten we helemaal niet. Dus alles is speculeren.
Dat Amerika hier nogal.. subjectief is laat voor zich spreken.
Dus je hebt geen bewijs. Post dan niet. We moeten Amerika maar op hun blauwe ogen geloven, net als met de WMD's zeker. Toen hadden ze in ieder geval nog leuke plaatjes.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet maar het is wel zo dat die landen precies weten waarvandaan is geschoten. zowel de Russen als de VS hebben al aangegeven die radarsignalen te hebben opgepikt. Of ze de waarheid vertellen en openbaar maken is heel wat anders.
En bewijs op internet van een vliegramp bestaat dus niet, hier om bewijs vragen is dus onzinnig. Je kunt hier alleen afgaan op wat anderen schrijven als je discussie wilt voeren, het is geen rechtszaak.
Ah, jij wil zeker ook die video zien waarop die separatist staat die de raket afvuurt.....waarna het hele vluchtraject en de impact ook nog mooi in beeld wordt gebracht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Ah, jij wil zeker ook die video zien waarop die separatist staat die de raket afvuurt.....waarna het hele vluchtraject en de impact ook nog mooi in beeld wordt gebracht.
De belangen van Nederland behartigen hoe kun je als premier nu verkondigen aan de nabestaanden dat er lichamen zoek zijn en dat hij moet onderhandelen om een wagon aan lijken in handen te krijgen.
En dat er niet eens een fatsoenlijk onderzoek naar de omstandigheden kan plaatshebben omdat malafide apen die overal schijt aan hebben dat niet toestaan en dronken de hulpverleners lastig vallen.
Nee, ik ben niet naief...... maar soms, als er bv geen reden is om te liegen, geloof ik ze wel.
En jij denkt dat er geen reden is om te liegen? Er zijn zo twee mogelijkheden te bedenken:
1) De Oekraïners hebben het zelf gedaan en willen de schuld afschuiven. 2) De ware toedracht is en blijft onduidelijk, maar door bewijs tegen Rusland uit de duim te zuigen, kunnen ze goodwill kweken en eindelijk de oorlog winnen.
Maar goed, jij denkt dat een regering die een burgeroorlog voert waar hun verdere voortbestaan vanaf hangt (de IMF-gelden worden pas uitgekeerd als de opstand neergeslagen wordt, en als dat niet gebeurt is de economische afgrond nabij) geen enkele reden heeft om te liegen, om feiten te verdraaien, om bewijs achter te houden.
Zij zeggen dat ze het bewijs hebben, en dat is voor jullie genoeg om een mening te vormen. Je kiest een kant, en als iemand daaraan twijfelt, zeg je: tja, het is geen rechtszaak, het kan nooit bewezen worden - en toch is het zo!
Op zondag 20 juli 2014 21:44 schreef ThePlaneteer het volgende: Eens met bredemug. Enige wat we weten is dat er een vliegtuig is neergestort. Het is bijna uit te sluiten dat dat door een technisch mankement is neergekomen, dus is het uit de lucht geschoten.
Wie dat gedaan heeft, hoe, waar, etc dat weten we helemaal niet. Dus alles is speculeren.
Dat Amerika hier nogal.. subjectief is laat voor zich spreken.
Toch is het nogal vreemd om te denken dat de Oekraïne er achter zit. Die zouden dan doelbewust een burgervliegtuig hebben neergeschoten, dat lijkt mij tamelijk sterk.
Dank, Specularium. De bron voor die foto van de BUK is het artikel van The Guardian dat eronder gelinkt staat.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Toch is het nogal vreemd om te denken dat de Oekraïne er achter zit. Die zouden dan doelbewust een burgervliegtuig hebben neergeschoten, dat lijkt mij tamelijk sterk.
De belangen van Nederland behartigen hoe kun je als premier nu verkondigen aan de nabestaanden dat er lichamen zoek zijn en dat hij moet onderhandelen om een wagon aan lijken in handen te krijgen.
En dat er niet eens een fatsoenlijk onderzoek naar de omstandigheden kan plaatshebben omdat malafide apen die overal schijt aan hebben dat niet toestaan en dronken de hulpverleners lastig vallen.
Ik vind dat echt heel lastig te verkroppen.
Tsja dat krijg je wanneer de spoorwegen geprivatiseerd worden.
Niet de schoothond van Poetin uithangen desnoods NAVO laten ingrijpen, als die dat niet willen een separate totale handelsboycot met Rusland, alles beter dan wat hij nu doet een beetje ferme taal uitslaan in de media en geen kut doen.
Begrijp heus wel dat het gevoelig ligt gezien het conflict dat daar gaande is maar ze weten zelf niet eens wie daar de baas is, en officieel hoort het gebied nog steeds bij Oekraïne.
Ach kom op man, als Nederland een diplomaat uit Rusland arresteert omdat hij z'n vrouw mishandeld dan staat heel Rusland op z'n kop en de NL ambassade in Rusland wordt bekogeld met van alles en nog wat. Zelfs Nederlanders in Rusland waren niet meer veilig.
Nu worden er 193 Nederlanders uit de lucht geschoten in een passagiersvliegtuig en Rutte durft niet eens actie te ondernemen terwijl de lichamen daar al 3 dagen weg hebben liggen rotten. Nu liggen ze zogenaamd in een trein en niemand weet waar die trein naartoe gaat.
De rebellen hebben daar alles onder controle en vernaggelen de complete plaats delict. Maar Rutte blijft maar brabbelen dat de onderste steen boven moet komen .
Net alsof de wereld atoombom triggerhappy geworden is. Na die enorme lange koude oorlog is iedereen er wel achter gekomen dat zo'n ding droppen niets uit haalt omdat er veel te veel strategieën zijn.
Hoe kom je bij doelbewust? En wat zouden de eventuele motieven van de separatisten of Rusland zijn om doelbewust een vliegtuig neer te halen?
Ach kom op man, als Nederland een diplomaat uit Rusland arresteert omdat hij z'n vrouw mishandeld dan staat heel Rusland op z'n kop en de NL ambassade in Rusland wordt bekogeld met van alles en nog wat. Zelfs Nederlanders in Rusland waren niet meer veilig.
Nu worden er 193 Nederlanders uit de lucht geschoten in een passagiersvliegtuig en Rutte durft niet eens actie te ondernemen terwijl de lichamen daar al 3 dagen weg hebben liggen rotten. Nu liggen ze zogenaamd in een trein en niemand weet waar die trein naartoe gaat.
De rebellen hebben daar alles onder controle en vernaggelen de complete plaats delict. Maar Rutte blijft maar brabbelen dat de onderste steen boven moet komen .
oorlogen zijn met minder geavanceerde wapens gevochten, dus aj
Doe niet zo raar man, als Rusland op dit moment een oorlog begint tegen een NAVO-land, dan hebben ze de rest van de wereld tegen zich. We moeten helemaal niet zo bang zijn van Rusland met hun grootspraak, wat een onzin zeg. Beter eens onze ballen laten zien godverdomme!! Maar ja, dan heb je iemand als Merkel nodig.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 22:02 schreef Tha_Duck het volgende: Echt, hoe een simpele ziel moet je zijn om nu over militair ingrijpen oid na te denken. Dan begrijp je werkelijk niet hoe de wereld werkt.
De wereld werkt niet.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
oorlogen zijn met minder geavanceerde wapens gevochten, dus aj
Poetin is gestoord maar niet dom. Daarbij wil niemand een oorlog met Rusland maar een beetje respect en een terdege onderzoek zou die honderden doden wel verdienen ongeacht waar ze vandaan komen.
Op zondag 20 juli 2014 22:02 schreef Tha_Duck het volgende: Echt, hoe een simpele ziel moet je zijn om nu over militair ingrijpen oid na te denken. Dan begrijp je werkelijk niet hoe de wereld werkt.
Begrijp jij het zelf wel? Iedereen hier denkt maar dat 'we' Rusland binnen moeten vallen maar daar gaat het helemaal niet om, met militair ingrijpen wordt bedoelt dat we de plaats delict veilig moeten stellen voor onderzoekers en verder niks. Geloof maar nevernooit niet dat Rusland één hand uit gaat steken om 'ons' tegen te werken, echt niet.
Niet de schoothond van Poetin uithangen desnoods NAVO laten ingrijpen, als die dat niet willen een separate totale handelsboycot met Rusland, alles beter dan wat hij nu doet een beetje ferme taal uitslaan in de media en geen kut doen.
NAVO laten ingrijpen? Op basis van welk artikel?
Handelsboycot zou echt helpen man. Wij importeren alleen maar vanuit Rusland dus dat doet ons meer slecht dan goeds... Vandaar ook juist de afwachtende reactie van Rutte. Anders zitten we aankomende winter zonder gas.
Niet "aanvallen, bombarderen, de oorlog verklaren oid" maar "je onderzoekers beschermen zodat ze hun werk naar behoren kunnen doen en de plaats delict goed kunnen onderzoeken om zo de ware toedracht helder(der) te krijgen".
Je ziet hoe nu goed hoe "makkelijk" een volk eigenlijk om oorlog schreeuwt.
Handelsboycot zou echt helpen man. Wij importeren alleen maar vanuit Rusland dus dat doet ons meer slecht dan goeds... Vandaar ook juist de afwachtende reactie van Rutte. Anders zitten we aankomende winter zonder gas.
Ook dat is gelul aangezien wij nauwelijks afhankelijk zijn van Russisch aardgas.
Begrijp jij het zelf wel? Iedereen hier denkt maar dat 'we' Rusland binnen moeten vallen maar daar gaat het helemaal niet om, met militair ingrijpen wordt bedoelt dat we de plaats delict veilig moeten stellen voor onderzoekers en verder niks. Geloof maar nevernooit niet dat Rusland één hand uit gaat steken om 'ons' tegen te werken, echt niet.
Internationale regels omtrent soevereiniteit naast je neerleggen?
Het laatste wat je nu wil bereiken is dat je in een situatie beland waarbij je geen onderzoek, geen lichamen, geen spullen, etc. zal kunnen terughalen. Door militairen te sturen bereik je alleen maar het tegenovergestelde, je schopt de Oekraiene, Rusland en last but not least de separatisten tegen het zere been. Daar heeft op dit moment niemand behoefte aan, eerst zorgen dat de lichamen hier komen en er duidelijk is, daarna kan je consequenties aan het geheel gaan verbinden.
Hoe kom je bij doelbewust? En wat zouden de eventuele motieven van de separatisten of Rusland zijn om doelbewust een vliegtuig neer te halen?
Omdat de radarsystemen van de Oekraïne wel het verschil zien tussen een burgervliegtuig en een vijandige jet. Daarnaast hebben de separatisten geen vliegtuigen. Als zij schoten moet het dus een doelbewuste actie zijn.
De separatisten hadden blijkbaar een erg beperkt radarsysteem (en beschikten waarschijnlijk niet over de informatie over de vliegroutes) dus die konden zich makkelijk vergissen tussen een burger en militair toestel.
Je snapt dat je als militair ook gewoon daar een beetje kan lopen hangen zodat die lijken op plaats van bestemming komen zonder dat dat dronken gespuis daar een beetje gaat zitten kutten.
Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je een veldslag gaat beginnen
Niet "aanvallen, bombarderen, de oorlog verklaren oid" maar "je onderzoekers beschermen zodat ze hun werk naar behoren kunnen doen en de plaats delict goed kunnen onderzoeken om zo de ware toedracht helder(der) te krijgen".
Yeah right, en dat bereik je met wapens en een groter conflict creëeren?
Enige waar nu behoefte aan is is rust, rust om de boel op te ruimen en te bergen. Rust om de oorzaak te onderzoeken en rust om daar een vervolg aan te geven.
Op zondag 20 juli 2014 22:06 schreef Elan het volgende: Alsof Rusland bereid is alles te riskeren voor dat stukje grond en daarom een totale oorlog zal willen beginnen.
Rusland zal daar geen moeite mee hebben. Past geheel in het beleid dat Poetin hanteert.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Enige waar nu behoefte aan is is rust, rust om de boel op te ruimen en te bergen. Rust om de oorzaak te onderzoeken en rust om daar een vervolg aan te geven.
Ja en die rust is er nu niet, en dat zijn die seperatisten ook niet van plan om te creëren. Er moet gewoon beveiliging komen.
Ook dat is gelul aangezien wij nauwelijks afhankelijk zijn van Russisch aardgas.
Wij niet, maar een groot deel van Europa wel. En die kiezen echt wel voor eigen burgers eerst als het de keuze is tussen gas of Nederland steunen met zinloos militair vertoon.
Doe niet zo raar man, als Rusland op dit moment een oorlog begint tegen een NAVO-land, dan hebben ze de rest van de wereld tegen zich. We moeten helemaal niet zo bang zijn van Rusland met hun grootspraak, wat een onzin zeg. Beter eens onze ballen laten zien godverdomme!! Maar ja, dan heb je iemand als Merkel nodig.
Op zondag 20 juli 2014 22:07 schreef Tha_Duck het volgende: Enige waar nu behoefte aan is is rust, rust om de boel op te ruimen en te bergen. Rust om de oorzaak te onderzoeken en rust om daar een vervolg aan te geven.
Dat onderzoek had er allang moeten zijn. Ondertussen is alles weggemoffeld, liggen de lijken ergens in een wagon weg te rotten en is het nog steeds wachten op de komst van Nederlanders op die plek.
Precies lekker in angst blijven leven en niets doen.Waarom spenderen we in godsnaam miljarden aan defensie dan?
Ik lees nu dat de VN-experts het gebied niet in kunnen omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Door een (beperkte) militaire delegatie mee te zenden met die experts, kun je die veiligheid garanderen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Als nou eens zo'n doos dat zich interviewster mag noemen eens dat stukje voorleest misschien dat dat iets meer uit haalt dan "NAVO TANKS STUREN?"
Ik ben blij dat ik al die flutmedia niet meekrijg idd.
Was het Poetin niet ook die -in mijn ogen terecht- zich opwond over die Stichting Martijn?
Staat hij dan niet een beetje in het krijt in dit geval, waar 298 onschuldige burgers, van wie 189 Nederlanders de dood vonden?
De VS hebben vandaag de hardste beschuldigingen tot nu toe geuit aan het adres van Rusland over de vliegramp in Oost-Oekraïne. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry sprak van overweldigend bewijs dat Rusland medeplichtig is aan het neerschieten van de Boeing van Malaysia Airlines, waardoor 298 mensen omkwamen, onder wie 193 Nederlanders. .
In een interview met CNN zei Kerry dat pro-Russische separatisten het vliegtuig hebben neergehaald met een raketsysteem dat uit Rusland kwam. 'Het is behoorlijk duidelijk dat dit een systeem was dat was overgebracht vanuit Rusland', aldus Kerry.
Hij liet weten dat het bewijs dat op dit moment beschikbaar is 'duidelijk wijst op de separatisten'. Volgens Kerry hebben de VS gesprekken onderschept over het leveren van de luchtdoelraketten aan de separatisten door Rusland.
Stroom van wapens vanuit Rusland De VS hebben volgens Kerry ook de plaats opgespoord waarvandaan donderdag de raket is afgevuurd. Volgens hem staat het vast dat de afgelopen maand een stroom van wapens en een konvooi van ongeveer 150 voertuigen met onder meer militair personeel, raketlanceerinstallaties en artillerie uit Rusland naar het oosten van Oekraïne is gegaan.
Tegenover nieuwszender NBC liet Kerry zijn afschuw blijken over de manier waarop pro-Russische separatisten met de doden zijn omgegaan. 'Dronken rebellen hebben de lichamen opgestapeld in trucks en van de plek van de ramp weggebracht', aldus de Amerikaanse minister. 'Wat er is gebeurd is idioot en het is in tegenspraak met alles wat president Vladimir Poetin heeft beloofd'.
Kerry zei zondag ook dat hij hoopt dat Europese landen hun stem verheffen en dat de ramp in Oekraïne ze de ogen opent.
Poetin is gestoord maar niet dom. Daarbij wil niemand een oorlog met Rusland maar een beetje respect en een terdege onderzoek zou die honderden doden wel verdienen ongeacht waar ze vandaan komen.
Je snapt dat je als militair ook gewoon daar een beetje kan lopen hangen zodat die lijken op plaats van bestemming komen zonder dat dat dronken gespuis daar een beetje gaat zitten kutten.
Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je een veldslag gaat beginnen
Zegt de term 'Beverwijk' je iets? Was ook even beetje lopen hangen van 2 rivaliserende supportersgroepen. En die hadden enkel wapens van het kaliber fietsketting tot hun beschikking.
Olie op het vuur gooien door erheen te gaan bereik je niks mee, dan zijn er nog meer verliezers. Het is niet voor niets dat de Oekraïne de separatisten in dit geval een wat vrije hand geeft.
Op zondag 20 juli 2014 22:11 schreef zeepjeh het volgende: In hoeverre zijn we afhankelijk van Rusland betreft gas enzo dan dat het niet mag escaleren?
Wijzelf niet eens zozeer, een land als Duitsland wel.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
Oniedan. Één onenigheid tussen een separatist en Navo militair wat uitmond in een vuurgevecht het hebt jezelf meegesleurd in een burgeroorlog in de achtertuin van Rusland
Poetin is gestoord maar niet dom. Daarbij wil niemand een oorlog met Rusland
toch is dat in de toekomst onvermijdelijk helaas
Ga ik meevechten? Ja, als ik opgeroepen wordt als dienstplichtige dan zal ik mijn plicht vervullen. Maar ik verwacht niet dat dienstplichtigen worden opgeroepen om een plaats delict veilig te stellen, jij wel?
Op zondag 20 juli 2014 22:11 schreef zeepjeh het volgende: In hoeverre zijn we afhankelijk van Rusland betreft gas enzo dan dat het niet mag escaleren?
Een derde van het gas dat hier binnenkomt is Russisch
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Ik lees nu dat de VN-experts het gebied niet in kunnen omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Door een (beperkte) militaire delegatie mee te zenden met die experts, kun je die veiligheid garanderen.
Dezelfde veiligheid als we de mannen in Srebrenica garandeerden zeker?
Op zondag 20 juli 2014 22:10 schreef tong80 het volgende: De VS hebben vandaag de hardste beschuldigingen tot nu toe geuit aan het adres van Rusland over de vliegramp in Oost-Oekraïne. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry sprak van overweldigend bewijs dat Rusland medeplichtig is aan het neerschieten van de Boeing van Malaysia Airlines, waardoor 298 mensen omkwamen, onder wie 193 Nederlanders. .
In een interview met CNN zei Kerry dat pro-Russische separatisten het vliegtuig hebben neergehaald met een raketsysteem dat uit Rusland kwam. 'Het is behoorlijk duidelijk dat dit een systeem was dat was overgebracht vanuit Rusland', aldus Kerry.
Hij liet weten dat het bewijs dat op dit moment beschikbaar is 'duidelijk wijst op de separatisten'. Volgens Kerry hebben de VS gesprekken onderschept over het leveren van de luchtdoelraketten aan de separatisten door Rusland.
Stroom van wapens vanuit Rusland De VS hebben volgens Kerry ook de plaats opgespoord waarvandaan donderdag de raket is afgevuurd. Volgens hem staat het vast dat de afgelopen maand een stroom van wapens en een konvooi van ongeveer 150 voertuigen met onder meer militair personeel, raketlanceerinstallaties en artillerie uit Rusland naar het oosten van Oekraïne is gegaan.
Tegenover nieuwszender NBC liet Kerry zijn afschuw blijken over de manier waarop pro-Russische separatisten met de doden zijn omgegaan. 'Dronken rebellen hebben de lichamen opgestapeld in trucks en van de plek van de ramp weggebracht', aldus de Amerikaanse minister. 'Wat er is gebeurd is idioot en het is in tegenspraak met alles wat president Vladimir Poetin heeft beloofd'.
Kerry zei zondag ook dat hij hoopt dat Europese landen hun stem verheffen en dat de ramp in Oekraïne ze de ogen opent.
Oniedan. Één onenigheid tussen een separatist en Navo militair wat uitmond in een vuurgevecht het hebt jezelf meegesleurd in een burgeroorlog in de achtertuin van Rusland
Nee joh, dat staat toch niet in de telegraaf? Dus gebeurd dat niet.
De rebellen hadden in juni om een no-fly zone gevraagd. Rusland besloot het niet voor te leggen in de VN veiligheidsraad omdat het voorstel geen kans zou maken:
quote:
MOSCOW, June 4 (RIA Novosti) — Russia is not planning to submit to the United Nations Security Council an initiative on imposing a no-fly zone over the territory of Eastern Ukraine, Russian Deputy Foreign Minister Gennady Gatilov told RIA Novosti Wednesday.
Gatilov said that such an initiative would not be supported by the western partners.
"At the current stage we are not considering such a similar initiative," Gatilov said.
He added that the western countries would not support that initiative in case of its submission the UN Security Council.
On Tuesday, the authorities of the self-proclaimed Luhansk People’s Republic (LPR) called for a peacekeeping contingent and a no-fly zone in the region after self-defense forces reported that the Ukrainian Air Force carried out an air strike on the administration building in Luhansk killing eight people.
The Russian Foreign Ministry said the airstrike on Luhansk proved Kiev authorities' unwillingness to search for ways to achieve national reconciliation in Ukraine and their disregard for Geneva accords and OSCE roadmap. Ukraine’s Party of Regions intends to initiate an investigation of the incident at the International Criminal Court.
Zegt de term 'Beverwijk' je iets? Was ook even beetje lopen hangen van 2 rivaliserende supportersgroepen. En die hadden enkel wapens van het kaliber fietsketting tot hun beschikking.
Olie op het vuur gooien door erheen te gaan bereik je niks mee, dan zijn er nog meer verliezers. Het is niet voor niets dat de Oekraïne de separatisten in dit geval een wat vrije hand geeft.
Ja lekkere vergelijking (Politie vs militair) , verschil is nu wel dat er dus nul olie op het vuur gegooid is en die lijken zo goed als verteerd zijn. Die onderzoekers werden door de wereld (inc. Rusland) vrij spel beloofd, krijg je dat niet dan moet je het maar afdwingen. Die gasten zijn toch zo dronken als maar wat.
Op zondag 20 juli 2014 22:06 schreef Elan het volgende: Alsof Rusland bereid is alles te riskeren voor dat stukje grond en daarom een totale oorlog zal willen beginnen.
Als Europa eens gaat nadenken en zelf schaliegas gaat winnen, veel minder.
Maar nee, niet doen hoor. Sja, dan zit je op de blaren.
Ik ben iig blij dat Colombia juist veel investeert in de eigen petroleumindustrie om niet van die gekke buschauffeur bij de buren afhankelijk te zijn.
Met 100 geweren om hun heen hadden ze daar ook niet gekomen. Dan waren ze waarschijnlijk zelfs afgeknald en in het slechtste geval was het Russische leger zich er ook nog even actief mee gaan bemoeien. Nee, top situatie wordt dat!
Met 100 geweren om hun heen hadden ze daar ook niet gekomen. Dan waren ze waarschijnlijk zelfs afgeknald en in het slechtste geval was het Russische leger zich er ook nog even actief mee gaan bemoeien. Nee, top situatie wordt dat!
Dat gaan ze niet doen.
Op zondag 20 juli 2014 21:37 schreef DinkMonkey het volgende: Om ook nog is te beseffen dat het Australische vrouwtje gewoon 4 mensen heeft verloren in twee verschillende vliegrampen.
wat dacht je van vader die zijn vrouw en 3 dochters verliest in één dag ik wil er niet eens aan denken hoe kut dat is voor die man
Ja lekkere vergelijking (Politie vs militair) , verschil is nu wel dat er dus nul olie op het vuur gegooid is en die lijken zo goed als verteerd zijn. Die onderzoekers werden door de wereld (inc. Rusland) vrij spel beloofd, krijg je dat niet dan moet je het maar afdwingen. Die gasten zijn toch zo dronken als maar wat.
Op zondag 20 juli 2014 22:10 schreef tong80 het volgende: De VS hebben vandaag de hardste beschuldigingen tot nu toe geuit aan het adres van Rusland over de vliegramp in Oost-Oekraïne. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry sprak van overweldigend bewijs dat Rusland medeplichtig is aan het neerschieten van de Boeing van Malaysia Airlines, waardoor 298 mensen omkwamen, onder wie 193 Nederlanders. .
Dan spreekt Kerry dus de woordvoerder van het Pentagon tegen, die zei:
quote:
The U.S. has detected heavy Russian weaponry, including tanks and armored personnel carriers, being shipped across the border into Ukraine for use by the separatists. But the Pentagon’s top spokesman said he had no indications to suggest that an SA-11 system had been brought into Ukraine from Russia though “we’re not ruling anything out at this point.”
Kirby cautioned that “we don’t have perfect visibility into every capability that the separatists have,” but he noted that the U.S. believed the Russian separatists aspired to have access to an air defense capability — both portable and vehicle-borne.
Ik lees geen telegraaf, ik doel mij nu op de feiten. En de feiten zijn dat er nu al dagen niets gebeurd, niemand enig idee heeft waar die zwarte dozen zijn, de lijken flink aan het wegrotten zijn, en seperatisten het onderzoek van de monitors belemmeren en dronken zijn op het plaats delict. Maar goed blijkbaar is dat allemaal goed nieuws en moeten we dezelfde lijn doorzetten
Wijzelf niet eens zozeer, een land als Duitsland wel.
hebben wij genoeg voorraad om onzself te voorzien dan als rusland de kraan dicht draait , waarschijnlijk niet genoeg voor de overige europese landen verder.
Als er eenmaal NAVO-troepen zitten in de Oost-oekraïne is het bijna onmogelijk om nog te weten wat er precies gebeurt en kan het conflict zomaar mondiaal escaleren. Dan wordt een NAVO-patrouille aangevallen door seperatisten, ontstaan er gevechten, stuurt de NAVO extra troepen en daarop Rusland natuurlijk ook. NAVO gebonden aan de Oekraïne, allerlei landen zien hun kans schoon. (Israël, ISIS, China etc).
Op zondag 20 juli 2014 22:19 schreef Osiris024 het volgende: En je kon er op wachten, de eerste prive beelden van de "gevonden" smartphones worden nu al geupload.........
Op zondag 20 juli 2014 22:19 schreef Osiris024 het volgende: En je kon er op wachten, de eerste prive beelden van de "gevonden" smartphones worden nu al geupload.........
Je bent de perfecte Nederlander. Je in je gezicht laten slaan en niets terugzeggen want de tegenpartij zou wel eens kwader kunnen worden.
Ik walg van zo'n houding en ben blij te zien dat steeds meer mensen dat doen.
Dat betekent overigens niet dat ik oorlog of invasies promoot of steun, zoals je leek te denken.
Volgens sommigen is het helaas beter om in emotie te reageren en 1 grote teringzooi te creëren.
Als je dat dan toch doet, dan is er maar 1 oplossing. En dat is minimaal 3 atoombommen op Rusland flikkeren op het moment dat ze het niet verwachten. Alles uitroeien, net als een mierennest. Als je dat niet doet dan ga je er zelf aan, Rusland is te groot en heeft teveel (nucleaire) wapens binnen handbereik.
Maar er is toch niemand die dat serieus als optie kan en wil zien? Dan ben je echt krankzinnig.
Er zijn nu vertrek beelden vanaf AMS , ik heb het na 3 seconden uitgezet...
oh dat is wel triest idd Zag zelf net op liveleak een filmpje dat tijdens opstijgen gemaakt zou zijn, maar uit de comments bleek dat dat een ander vliegtuig zou zijn.
[edit] Volgens mij hebben we het wel over hetzelfde. Dat filmpje is dus nep.
Volgens sommigen is het helaas beter om in emotie te reageren en 1 grote teringzooi te creëren.
Als je dat dan toch doet, dan is er maar 1 oplossing. En dat is minimaal 3 atoombommen op Rusland flikkeren op het moment dat ze het niet verwachten. Alles uitroeien, net als een mierennest. Als je dat niet doet dan ga je er zelf aan, Rusland is te groot en heeft teveel (nucleaire) wapens binnen handbereik.
Maar er is toch niemand die dat serieus als optie kan en wil zien? Dan ben je echt krankzinnig.
De krankzinnigheid zit hem erin dat JIJ emotionele reacties ziet waar anderen (iig Rivalo, Dakkie en ik, al zullen er meer zijn, log net in) gewoon BESCHERMING van onderzoekers willen, niks geen emotie, oorlog of wat dan ook.
We zeggen dus wat Rutte ook zegt, maar dan met wat meer druk op de ketel, niet slechts woorden.
Nee, ik ben een verstandige Nederlander die tracht niet direct vanuit de emotie DOOD DOOD DOOD te roepen.
Als je nou eens goed zou lezen, is dat ook NIET waar Rivalo, Dakkie en ik voor pleiten.
Dat er ánderen zijn hier die nu oorlogszuchtig worden, is niet onze schuld en niet relevant voor het sturen van beschermingstroepen.
De krankzinnigheid zit hem erin dat JIJ emotionele reacties ziet waar anderen (iig Rivalo, Dakkie en ik, al zullen er meer zijn, log net in) gewoon BESCHERMING van onderzoekers willen, niks geen emotie, oorlog of wat dan ook.
We zeggen dus wat Rutte ook zegt, maar dan met wat meer druk op de ketel, niet slechts woorden.
Ja en dat snappen ze dus niet en ik ga er absoluut niet meer op in, als ze zo kortzichtig willen zijn of ronduit gewoon zijn; is hun probleem. Als je het woord 'militair' in de mond neemt dan verwacht 90% dat je Rusland wilt nuken Echt, wat een niveau.
Fantastisch dat je het zegt, maar je beseft werkelijk niet dat het niets oplost? Er zal 0,0 meer veiligheid zijn met nog meer wapens. Er valt niks te beschermen, of wou je zeggen dat de onderzoekers die er al zijn met zijn allen uitgemoord worden nu? Je reageert, zoals eigenlijk altijd, weer belachelijk overdreven en enkel vanuit de emotie. Geert Wilders heeft ook zo'n strategie.
Hopeloos dit, berichten wegzetten als Telegraaf ingegeven onzin maar dan zelf dit moderne conflict gelijk stellen met een "game"-achtige oorlog waar alles meteen totale oorlog met atoombommen is.
Want ja, als je wat soldaten mee stuurt om te zorgen dat je onderzoekers niet onder gesneeuwd worden door de seperatisten dan vraag je meteen om een post-apocalypse
Zo bam, dat rochelt Rutte toch maar ff. Eindelijk een serieus vliegtuig met Nederlandse vlag onderweg naar crashsite. Als ze nu die verrotte sam sites maar afgetuigd hebben...
Fantastisch dat je het zegt, maar je beseft werkelijk niet dat het niets oplost? Er zal 0,0 meer veiligheid zijn met nog meer wapens. Er valt niks te beschermen, of wou je zeggen dat de onderzoekers die er al zijn met zijn allen uitgemoord worden nu? Je reageert, zoals eigenlijk altijd, weer belachelijk overdreven en enkel vanuit de emotie. Geert Wilders heeft ook zo'n strategie.
Er valt niks te beschermen? Wat? Er is een crash site met bewijsmateriaal en spulletjes van slachtoffers te beschermen. Daarnaast is er een vrije toegang van experts te beschermen.
Op zondag 20 juli 2014 22:27 schreef Rivalo het volgende: Want ja, als je wat soldaten mee stuurt om te zorgen dat je onderzoekers niet onder gesneeuwd worden door de seperatisten dan vraag je meteen om een post-apocalypse
Nee maar dan word je beschoten met artillerie van de separatisten en gaat het bewijsmateriaal helemaal naar de kloten.
Ik ben ook voorstander om de onderzoekers van de crash van voldoende bescherming te voorzien. Dat zijn gewoon ingenieurs die daar rond moeten lopen in een oorlogsgebied, die kunnen met hun stylus pen vrij weinig beginnen tegen bewapende rebellen.
Nee maar dan word je beschoten met artillerie van de separatisten en gaat het bewijsmateriaal helemaal naar de kloten.
Net alsof ze dat gaan doen, is zelfmoord voor die seperatisten. Als je gewoon duidelijk maakt dat je ze enkel naar die crashsite stuurt en daarna weer weghaalt, waarom zouden ze dan de artillerie gaan gebruiken.
Ga ik meevechten? Ja, als ik opgeroepen wordt als dienstplichtige dan zal ik mijn plicht vervullen. Maar ik verwacht niet dat dienstplichtigen worden opgeroepen om een plaats delict veilig te stellen, jij wel?
vriend als Nederland daar naar toe gaat , evrklaard rusland WO3
Heeft rusland niet nog nucleaire onderzeers ergens varen die alleen al de hele planeet in as kunnen leggen? . Waarschijnlijk ook nog wat raket silo's diep in siberie waar niemand van afweet.
Je ziet hoe nu goed hoe "makkelijk" een volk eigenlijk om oorlog schreeuwt.
Het gros van het volk roept gewoon na wat ze wordt voorgeroepen. Het volk als geheel heeft helemaal geen verstand maar is slechts een kudde. (Daarom is het ook niet zo erg wanneer zo'n kudde in een oorlog naar de slachtbank geleidt wordt. Er gaat zelden iets van waarde verloren. Maar dat terzijde).
Als dit in de media en de politiek heel koel als een 'vervelend incident' als gevolg van de onrusten in de Oekraïne gepresenteert was, en als de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen, dan had 'het volk' er heel anders tegenaan gekeken.
Het volk wordt gewoon opgehitst door de Telegraaf, Van Baalen, The Sun en Hillary Clinton. Dan gaan ze ook roepen. Laat het volk toch alsjeblieft verrekken op de Russische steppen.
vriend als Nederland daar naar toe gaat , evrklaard rusland WO3
Rusland + noord korea tegen Amerika en Nederland
en Isis ziet dan snel zijn kans en overrompeld Irak op weg naar Euro. Via daar vallen ze het leger aan in hun rug. Na de strijd is heel europa en rusland herboren als Kalifaat.
Het gros van het volk roept gewoon na wat ze wordt voorgeroepen. Het volk als geheel heeft helemaal geen verstand maar is slechts een kudde. (Daarom is het ook niet zo erg wanneer zo'n kudde in een oorlog naar de slachtbank geleidt wordt. Er gaat zelden iets van waarde verloren. Maar dat terzijde).
Als dit in de media en de politiek heel koel als een 'vervelend incident' als gevolg van de onrusten in de Oekraïne gepresenteert was, en als de seperatisten geprezen waren omdat zij ondanks de moeilijke omstandigheden toch de moeite hadden genomen op de eerste plaats de lichamen te bergen, dan had 'het volk' er heel anders tegenaan gekeken.
Het volk wordt gewoon opgehitst door de Telegraaf, Van Baalen, The Sun en Hillary Clinton. Dan gaan ze ook roepen. Laat het volk toch alsjeblieft verrekken op de Russische steppen.
Hoor jij niet bij het volk? youp van t hek niet? Ik niet?