abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142526837
Laatste updates
Rutte hield om 18.45 een toespraak:

• Nederland leidt momenteel het identificeren en bergen van de slachtoffers

• Militair vliegtuig met forensisch experts onderweg naar Oekraïne om een onderzoekscentrum in te richten

• Rutte spreekt later op de avond opnieuw met Poetin om druk op de zaak te houden

• Timmermans is onderweg naar New York voor overleg met de VN veiligheidsraad

• Rutte ziet geen rol voor de NAVO en zal vooralsnog niet militair ingrijpen

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

De slachtoffers krijgen een gezicht

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• OVSE experts zijn gearriveerd
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Rutte rond 18.00 op 19 juli

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video's
SPOILER
pi_142526882
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:39 schreef Bredemug het volgende: Er is geen enkel bewijs. Geef mij de bron maar waar ik het bewijs kan vinden, want alles is ''misschien'', ''blijkbaar''. Dat is geen bewijs. Tering.
Of er een vliegtuig is neergestort, daar twijfel je niet aan?
pi_142526903
Reactie op bredemug : :')
pi_142526905
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:37 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Dus toen de Duitsers hier binnenkwamen rollen met tanks hadden we geen oorlog maar een theekransje.
Dat is een invasie, dat is heel wat anders dan wat er nu in Oekraïne gaande is.

Er is geen enkele reden om je druk te maken over de situatie daar. Mensen schreeuwen nu moord en brand omdat het toevallig en vliegtuig vol Nederlanders was. Had het vol gezeten met Chinezen dan had jij niet eens gedacht aan wereldoorlogen.
pi_142526910
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of er een vliegtuig is neergestort, daar twijfel je niet aan?
Het gaat over ''neergeschoten''. Niet neergestort.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142526934
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:41 schreef koekii het volgende:
Reactie op bredemug : :')
Leer lezen klapjosti.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142526957
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:41 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Je bent bekend met de term "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"? En de term "de verdenking op zich laden"?
pi_142526997
quote:

[..]

Waarom twijfel je daar nier aan eigenlijk? Omdat men zegt dat een vliegtuig is neergestort?
pi_142527006
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je bent bekend met de term "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"? En de term "de verdenking op zich laden"?
Ja, maar dat is geen zekerheid. Dat is het probleem. Dat betekent dat we dansen op de grens tussen objectiviteit en subjectiviteit.
pi_142527045
quote:

[..]

Waarom zou je een link naar de bron willen hebben als bewijs want niets wat op internet staat is bewijs van een vliegtuigcrash. Men kan er alleen beweren maar tastbaar bewijs is er niet.
pi_142527056
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom twijfel je daar nier aan eigenlijk? Omdat men zegt dat een vliegtuig is neergestort?
Omdat je bewijs hebt, namelijk dode lichamen, paspoorten, etc. Objectieve data. Geen subjectieve onzin.
pi_142527066
Waar is die foto van de raket gebleven?
pi_142527089
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zou je een link naar de bron willen hebben als bewijs want niets wat op internet staat is bewijs van een vliegtuigcrash. Men kan er alleen beweren maar tastbaar bewijs is er niet.
Waar is de raket?
  zondag 20 juli 2014 @ 20:45:11 #14
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142527104
Mocht ik ooit nog eens neergeschoten worden dan hoeft niemand te praten over oorlog om mij te wreken of zelfs terug te halen hoor.
pi_142527113
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:43 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ja, maar dat is geen zekerheid. Dat is het probleem. Dat betekent dat we dansen op de grens tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Als jij rechter was, dan was heel moordend Nederland vrijuit gegaan.

Only on FOK :')
pi_142527119
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waar is de raket?
In mijn buik.
pi_142527123
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:44 schreef quirina het volgende:
Waar is die foto van de raket gebleven?
Die was nep. :{w
pi_142527128
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Brum_brum het volgende:
Mocht ik ooit nog eens neergeschoten worden dan hoeft niemand te praten over oorlog om mij te wreken of zelfs terug te halen hoor.
Is genoteerd.
pi_142527134
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:43 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Die zekerheid kan waarschijnlijk nooit gegeven worden. Zo zijn er nog veel meer situaties in het verleden waarvan we de uitkomsten niet zeker weten, maar wel voor waar aannemen. Het hele profiel van deze ramp wijst op een incident door toedoen van luchtdoelraketten. Van alle bekende verklaringen is er geen andere die aan deze symptomen voldoet. Daarnaast helpt het gedrag van de separatisten niet mee. Dan kun je wel tot in den treure blijven beweren dat het definitieve bewijs niet geleverd is, maar dan negeer je wel de al wel bekende feiten.
pi_142527144
quote:

[..]

Leer lezen klapjosti.
Ik kan lezen. Misschien moet jij maar eens leren lezen :')
pi_142527155
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef DSVM het volgende:

[..]

Als jij rechter was, dan was heel moordend Nederland vrijuit gegaan.

Only on FOK :')
Die logica...wat de neuk gast, weet je wel waar ik het over heb?
pi_142527215
Hebben ze dat andere vliegtuig al teruggevonden?
pi_142527216
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:46 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Ik wel. Ik sluit mijn ogen voor de feiten niet.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 20:47:56 #24
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_142527236
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waar is de raket?
*unzips*
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_142527262
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:44 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Omdat je bewijs hebt, namelijk dode lichamen, paspoorten, etc. Objectieve data. Geen subjectieve onzin.
Ik begrijp niet WAAROM je zo MOEILIJK doet want tot nu toe zijn er nog geen CONCLUSIES gepresenteerd en zijn er nog geen GEVOLGEN kenbaar gemaakt. Dus waarom doe je niet gewoon even RUSTIG?

Gr. gr
  zondag 20 juli 2014 @ 20:48:54 #26
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142527275
quote:
9s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]

*unzips*
Hij vroeg raket, geen herpes stok.
pi_142527276
Eigenlijk heb ik nog best wel een domme vraag en misschien niet helemaal relevant aan de huidige toestand. Maar zo'n vliegtuig vliegt een vaste route en vliegt na Kuala Lumpur weer verder, dit vliegt heeft helaas nooit de eindbestemming gehaald maar op de eindbestemming moet zo'n vliegtuig wel verder (na een aantal uur of een halve dag), hoe lost men zo iets op?

Ik bedoel er is niet even een voorraad 777 bij de buurman en je vraagt of je er een kan lenen?
  zondag 20 juli 2014 @ 20:48:58 #28
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142527281
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die zekerheid kan waarschijnlijk nooit gegeven worden. Zo zijn er nog veel meer situaties in het verleden waarvan we de uitkomsten niet zeker weten, maar wel voor waar aannemen. Het hele profiel van deze ramp wijst op een incident door toedoen van luchtdoelraketten. Van alle bekende verklaringen is er geen andere die aan deze symptomen voldoet. Daarnaast helpt het gedrag van de separatisten niet mee. Dan kun je wel tot in den treure blijven beweren dat het definitieve bewijs niet geleverd is, maar dan negeer je wel de al wel bekende feiten.
Maar als de daders voor het internationaal strafhof moeten om berecht te worden, dan zal dat bewijs wel nodig zijn.
Dit is nu een kwestie van, wij weten het, zij weten het...maar ja toon maar aan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142527287
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:46 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Je weet zelf niet eens waar je het over hebt. :')
pi_142527294
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

True. Er is niks mis met een aanname. Maar zodra mensen het als 100% feit zien, is wat mij irriteert. En dat is wat de meerderheid denkt hier. Als je zou zeggen:

Ik ga er vanuit dat het een raket was, MAAR het is nog niet 100%, dan kan je vanaf daar werken naar een objectiever doel.
pi_142527302
http://i1193.photobucket.(...)2594_zps01e98444.jpg
2 supporters van Newcastle United zaten op dezelfde vlucht
  zondag 20 juli 2014 @ 20:49:22 #32
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142527307
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:48 schreef Brembo het volgende:
Eigenlijk heb ik nog best wel een domme vraag en misschien niet helemaal relevant aan de huidige toestand. Maar zo'n vliegtuig vliegt een vaste route en vliegt na Kuala Lumpur weer verder, dit vliegt heeft helaas nooit de eindbestemming gehaald maar op de eindbestemming moet zo'n vliegtuig wel verder (na een aantal uur of een halve dag), hoe lost men zo iets op?

Ik bedoel er is niet even een voorraad 777 bij de buurman en je vraagt of je er een kan lenen?
FLIGHT CANCELLED.
pi_142527349
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:47 schreef DSVM het volgende:

[..]

Ik wel. Ik sluit mijn ogen voor de feiten niet.
Zoek de definitie op van ''feiten''. En kijk dan of je nog steeds kan zeggen dat het een raket was. Je kan wel zeggen ''misschien''.
pi_142527368
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:48 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar als de daders voor het internationaal strafhof moeten om berecht te worden, dan zal dat bewijs wel nodig zijn.
Dit is nu een kwestie van, wij weten het, zij weten het...maar ja toon maar aan.
Ook in gewone moordzaken zijn mensen wel veroordeeld zonder dat er een bekentenis of moordwapen was. Ik denk dat er wel voldoende bewijslast is om een zaak te maken.
  zondag 20 juli 2014 @ 20:52:55 #35
211040 Uccie
pi_142527462
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ook in gewone moordzaken zijn mensen wel veroordeeld zonder dat er een bekentenis of moordwapen was. Ik denk dat er wel voldoende bewijslast is om een zaak te maken.
Dat weet ik niet, ik hoop het wel, maar ik heb geen idee wat daarvoor minimaal nodig is.
Al denk ik dat dat bewijs er wel degelijk is, bij de Amerikanen, maar of zij het beschikbaar gaan stellen is een tweede.
pi_142527483
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:49 schreef Bredemug het volgende:

[..]

True. Er is niks mis met een aanname. Maar zodra mensen het als 100% feit zien, is wat mij irriteert. En dat is wat de meerderheid denkt hier. Als je zou zeggen:

Ik ga er vanuit dat het een raket was, MAAR het is nog niet 100%, dan kan je vanaf daar werken naar een objectiever doel.
Vanuit de aanname dat het een raket was wordt door de regeringen ook geredeneerd. De rebellen ontkennen het niet eens, die melden alleen dat de raket van Oekraïne kwam. Dat is heel onwaarschijnlijk, de rebellen hebben namelijk geen luchtmacht.

Het lijkt me heel veilig om te stellen dat het een raket was, en dat je graag onderzoekers in het gebied wilt om dat te bevestigen. Het feit dat de OVSE moeilijk werd gemaakt belooft niet veel goeds voor de rebellen.
pi_142527584
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ondertussen. Er was waarschijnlijk sowieso sprake van een typische Russische fuck-up en een uitgebreide poging om de sporen uit te wissen.

Maar dat neemt niet weg dat je voor het aanwijzen van de verantwoordelijken geen bewijs nodig hebt dat in een rechtbank overeind blijft.

De Russen gaan sowieso een zware prijs betalen voor deze actie: hun inmenging in Ukraïne werd nauwelijks bestraft tot nu toe. Vanaf nu zullen er meer en zwaardere sancties gaan volgen voor het simpele feit dat ze de democratisch gekozen regering in Kiev omver proberen te werpen.
pi_142527620
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:50 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Zoek de definitie op van ''feiten''. En kijk dan of je nog steeds kan zeggen dat het een raket was. Je kan wel zeggen ''misschien''.
Jij wil eigenlijk dus dat Rusland een a4'tje opstelt met daarin een volledige bekentenis met daaronder de handtekening van Putin?
pi_142527629
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Vanuit de aanname dat het een raket was wordt door de regeringen ook geredeneerd. De rebellen ontkennen het niet eens, die melden alleen dat de raket van Oekraïne kwam. Dat is heel onwaarschijnlijk, de rebellen hebben namelijk geen luchtmacht.

Het lijkt me heel veilig om te stellen dat het een raket was, en dat je graag onderzoekers in het gebied wilt om dat te bevestigen. Het feit dat de OVSE moeilijk werd gemaakt belooft niet veel goeds voor de rebellen.
Ik denk dat deze onderzoek nog jaren gaat duren waarbij elk partij de vinger naar de ander blijft wijzen. Erg triest dat we anno 2014 niet eens kunnen samenwerken. Maar ja mensheid he...
  zondag 20 juli 2014 @ 20:57:07 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142527665
quote:

Geen domme vraag. Zo'n maatschappij moet ook door. Hoe hard het ook klinkt.
Planning en veranderingen.
MH is een redelijk grote maatschappij en heeft wel ergens een vliegtuig staan. Last minute changes kunnen vrij snel gemaakt worden bij dit soort carriers.

Of je schuift her en der met vliegtuigen zodat alles iets korter op elkaar zit zonder dat er extra kisten ingezet moeten worden.

Zelfde geval met de MH370. Dat vliegtuig kwam daarvoor ook zeer regelmatig in AMS. 1 a 2 keer in de week was meer regelmaat dan uitzondering. Maar geen enkele keer is de MH016/017 geannuleerd geweest. Ook niet gewisseld met een ander vliegtuig, of te wel een ander type.

Bij kleinere maatschappijen is dat net ff anders. Kist kapot? Dikke vette vertraging of annulering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142527674
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ondertussen. Er was waarschijnlijk sowieso sprake van een typische Russische fuck-up en een uitgebreide poging om de sporen uit te wissen.

Maar dat neemt niet weg dat je voor het aanwijzen van de verantwoordelijken geen bewijs nodig hebt dat in een rechtbank overeind blijft.

De Russen gaan sowieso een zware prijs betalen voor deze actie: hun inmenging in Ukraïne werd nauwelijks bestraft tot nu toe. Vanaf nu zullen er meer en zwaardere sancties gaan volgen voor het simpele feit dat ze de democratisch gekozen regering in Kiev omver proberen te werpen.
Ze kunnen ook gewoon hun handen er van af trekken. Die rebellen zoeken het dan maar lekker uit, en Rusland zoekt een nieuw toneel voor machtspolitiek. Dit incident heeft roet in het eten gegooid, en het feit dat ze altijd alle betrokkenheid bij het conflict hebben ontkend maakt het heel makkelijk om alles los te laten en te doen alsof je neus bloedt.
pi_142527688
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:52 schreef Uccie het volgende:
Ik denk dat er wel voldoende bewijslast is om een zaak te maken.
Dan gaat het niet om wat er is geschoten maar wie er verantwoordelijk voor is (dus de personen zelf) en dat lijkt mij heel lastig te bewijzen.
pi_142527723
Deze al voorbij gekomen? Ik ben allergisch voor zogenaamd serieuze journalisten die er in werkelijkheid alleen maar een kick van krijgen om daar rond te lopen..

http://www.telegraaf.nl/b(...)slaggever_Sky__.html
  zondag 20 juli 2014 @ 20:58:25 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142527740
quote:

[..]

En daar zullen ze niet om wakker liggen.
De druk komt op Poetins hoofd, die daar absoluut niet blij mee is.
Maar ik denk zomaar dat er wel wat kopjes zullen rollen in het Kremlin en de Russische KGB vanwege dit "incident".
En het zou mij niets verwonderen als de bemanning van de BUK al ergens onder de zoden liggen wegens onbekwaamheid en lastige getuigen.
pi_142527784
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:56 schreef Bredemug het volgende:
Ik denk dat deze onderzoek nog jaren gaat duren waarbij elk partij de vinger naar de ander blijft wijzen. Erg triest dat we anno 2014 niet eens kunnen samenwerken. Maar ja mensheid he...
Dat denk ik niet. Zodra dat BUK systeem zijn radar gaat gebruiken weten de VS en de Russen het, men weet vrij snel waar vandaan is geschoten. Men heeft dat bewijs denk ik al lang in handen alleen maakt men het (nog) niet openbaar,
  zondag 20 juli 2014 @ 20:59:20 #46
211040 Uccie
pi_142527786
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan gaat het niet om wat er is geschoten maar wie er verantwoordelijk voor is (dus de personen zelf) en dat lijkt mij heel lastig te bewijzen.
Huh...dat heb ik helemaal niet gezegd _O- wat heb je met die quote gedaan??!

Maar je hebt wel gelijk.
pi_142527889
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En daar zullen ze niet om wakker liggen.
De druk komt op Poetins hoofd, die daar absoluut niet blij mee is.
Maar ik denk zomaar dat er wel wat kopjes zullen rollen in het Kremlin en de Russische KGB vanwege dit "incident".
En het zou mij niets verwonderen als de bemanning van de BUK al ergens onder de zoden liggen wegens onbekwaamheid en lastige getuigen.
Eigenlijk is het wel slim dat Poetin niet in gaat op de eis van Rutte om zijn invloed aan te wenden om die lichamen terug te krijgen. Dat er nu niets gebeurt kan door Rusland worden afgedaan met "Zie je wel dat wij niets te zeggen hebben?". Vervolgens op de achtergrond je beleid wijzigen en verder vooral hopen dat de verontwaardiging snel overwaait.
pi_142527891
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Brum_brum het volgende:
Misschien denken je ouders er anders over.. kan me zo voorstellen dat ze je wel fatsoenlijk willen begraven en afscheid van je nemen.
pi_142527904
quote:

Ik nam altijd aan dat ene maatschappij meerdere vliegtuigen achter de hand heeft. Dus meer vliegtuigen dan bestemmingen die zij aanbieden. Vliegtuigen hebben regelmatig onderhoud ed.

Ik vraag me af of de maatschappij zo'n tweede gecrashte vliegtuig financieel kan overleven, bijzonder grote schadepost
pi_142527958
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik nam altijd aan dat ene maatschappij meerdere vliegtuigen achter de hand heeft. Dus meer vliegtuigen dan bestemmingen die zij aanbieden. Vliegtuigen hebben regelmatig onderhoud ed.

Ik vraag me af of de maatschappij zo'n tweede gecrashte vliegtuig financieel kan overleven, bijzonder grote schadepost
Daar zijn ze voor verzekerd, en de maatschappij keert uit aan de vliegtuigmaatschappij, ongeacht de molestclausule.
pi_142527964
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:56 schreef Trebo het volgende:

[..]

Jij wil eigenlijk dus dat Rusland een a4'tje opstelt met daarin een volledige bekentenis met daaronder de handtekening van Putin?
Waarschijnlijk gelooft ie het alleen als de raketlancering en inslag op vliegtuig op video zou staan :')
  zondag 20 juli 2014 @ 21:03:23 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142527992
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef Bredemug het volgende:
Mensen denken nog steeds dat het is neergeschoten. Denk eens voor een moment na, waar is het FUCKING BEWIJS, juist er is GEEN bewijs dat het is neergeschoten. Iedereen wijst de vinger naar elkaar zonder maar ook echt bewijs te hebben. Alles wat verteld wordt is in de zin van; ''misschien''.

Als ik zeg dat Iraq WMD's heeft en dat we ze moeten binnenvallen, geloof je dat dan ook gelijk? oh wacht... 8)7
Dat zouden de Black Boxen uit moeten wijzen , als die ooit in het bezit van het westen komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 juli 2014 @ 21:04:21 #53
323876 michaelmoore
pi_142528038
quote:

[..]

men zegt dat dit het eind van Malaysian Airlaines is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142528041
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:02 schreef DSVM het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gelooft ie het alleen als de raketlancering en inslag op vliegtuig op video zou staan :')
Het gaat erom dat er geen zekerheid is. Mensen hebben oorlog gevoerd om minder dan een aanname.
pi_142528055
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zouden de Black Boxen uit moeten wijzen , als die ooit in het bezit van het westen komen
Op zo'n zwarte doos wordt echt niet opgeslagen dat er een raket aan komt vliegen. Tenzij de piloten hem hebben gezien, zal niemand hebben geweten wat er gebeurde. Die raketten worden door burgervliegtuigen niet opgemerkt.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:05:31 #56
323876 michaelmoore
pi_142528102
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Zodra dat BUK systeem zijn radar gaat gebruiken weten de VS en de Russen het, men weet vrij snel waar vandaan is geschoten. Men heeft dat bewijs denk ik al lang in handen alleen maakt men het (nog) niet openbaar,
ja dat weet men ook dat er drie systemen in het gebied waren en ook waar ze naartoe zijn gegaan de dag erop terug naar russia
pi_142528112
Zijn de tapes van het laatste contact met de luchtverkeersleiding al vrijgegeven?
pi_142528123
quote:

[..]

Een boeing 777 begint bij 260 miljoen dollar.
520 miljoen dollar schade dus voor MA in een half jaar, lijkt me een aardige post inderdaad.

Bron

Een 737 is een goedkoop kistje vanaf 76 miljoen.

Totale verliezen zullen wel vlot richting de miljard gaan dan trouwens.
pi_142528126
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar zijn ze voor verzekerd, en de maatschappij keert uit aan de vliegtuigmaatschappij, ongeacht de molestclausule.
Toch word je als maatschappij niet beter van een neerstortend vliegtuig. Zou wel willen weten wat voor directe financiële gevolgen zoiets heeft. Premie zal wel omhoog gaan, eigen risico etc
  zondag 20 juli 2014 @ 21:06:04 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142528133
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men zegt dat dit het eind van Malaysian Airlaines is
Zie niet in waarom dat zou zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142528157
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Op zo'n zwarte doos wordt echt niet opgeslagen dat er een raket aan komt vliegen. Tenzij de piloten hem hebben gezien, zal niemand hebben geweten wat er gebeurde. Die raketten worden door burgervliegtuigen niet opgemerkt.
De knal staat er wel op en ook hoe het vliegtuig voor die tijd functioneerde. Mogelijk zelfs nog korte registratie na die tijd.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:06:39 #62
323876 michaelmoore
pi_142528159
quote:

[..]

de impact van de inslag zal meetbaar zijn door de hellingshoek en de snelheid
nee dat is er wel ui te halen
pi_142528167
quote:

[..]

Nee, maar als alle data op de zwarte doos normaal is, en dan abrupt stopt, is dat wel een duidelijk teken dat het om een actie van buitenaf gaat.
pi_142528202
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:04 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er geen zekerheid is. Mensen hebben oorlog gevoerd om minder dan een aanname.
Die is er wel.

Alleen dat wil je niet geloven.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:07:59 #65
323876 michaelmoore
pi_142528213
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:05 schreef -0- het volgende:

[..]

Een boeing 777 begint bij 260 miljoen dollar.
520 miljoen dollar schade dus voor MA in een half jaar, lijkt me een aardige post inderdaad.

Bron

Een 737 is een goedkoop kistje vanaf 76 miljoen.

Totale verliezen zullen wel vlot richting de miljard gaan dan trouwens.
de kosten per persoon lopen als gauw naar de 300.000 a 1.000.000 euro schat men
pi_142528239
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Nee, maar als alle data op de zwarte doos normaal is, en dan abrupt stopt, is dat wel een duidelijk teken dat het om een actie van buitenaf gaat.
Klopt. Dan heb je het wel over een raket, of een bom aan boord.
pi_142528247
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Deze al voorbij gekomen? Ik ben allergisch voor zogenaamd serieuze journalisten die er in werkelijkheid alleen maar een kick van krijgen om daar rond te lopen..

http://www.telegraaf.nl/b(...)slaggever_Sky__.html
Ze krijgen ALLEMAAL een kick van daar rond te lopen, daar zijn ze journalist voor geworden.
Gelukkig kunnen de meeste zich gewoon inhouden.
pi_142528263
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:07 schreef DSVM het volgende:

[..]

Die is er wel.

Alleen dat wil je niet geloven.
Die is er niet, wat als het een bom in het vliegtuig zelf was? Juist. Zolang er niet meer informatie beschikbaar is over hoe en wat kan je zeggen wat je wilt. Maar het blijft subjectiviteit.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:09:56 #69
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142528299
quote:

[..]

Dat er geen noodsignaal werd uitgezonden door de piloten kan er op wijzen dat de inslag plotsklaps en alles vernetigend was.
MAAR je kan nog steeds de mogelijkheid van een bom OF het neerschieten door een straaljager niet uitsluiten.
En daarom is het onderzoek zo belangrijk. Via kleine fragmentjes kun je na analyse bepalen of deze van een BUK raket zijn of iets anders.
pi_142528302
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de impact van de inslag zal meetbaar zijn door de hellingshoek en de snelheid
nee dat is er wel ui te halen
Hoezo meet de zwarte doos de inslag van objecten? De zwarte doos slaat de voice recordings op en gegevens over het functioneren van de apparatuur in het vliegtuig. Op het moment van inslag stopt de opname. Die inslag wordt niet oppgenomen.
pi_142528306
Trouwens deze hele situatie deed me denken aan 12 september 1983

Zelfde propaganda van toen lijkt een beetje op deze situatie. Als je bekend bent met het incident van 1983.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:11:16 #72
323876 michaelmoore
pi_142528355
http://www.telegraaf.nl/b(...)_maant_Poetin__.html

quote:
o 20 jul 2014, 20:27
Cameron maant Poetin
LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft de Russische president Vladimir Poetin zondagavond opgeroepen ervoor te zorgen dat het rampgebied van de vliegtuigcrash in het oosten van Oekraïne toegankelijk wordt, zodat de slachtoffers op een waardige manier kunnen worden begraven. Dat liet hij via Twitter weten.

- - Foto: AFP

Cameron haalde eerder op de dag in een ingezonden artikel in de Britse krant The Sunday Times nog hard uit naar Poetin.

Als blijkt dat vlucht MH17 is neergehaald door separatisten, komt dat door de destabiliserende invloed van Rusland in Oekraïne, stelde hij

Europa moet volgens de Britse premier veel harder optreden tegen Rusland.

Premier Mark Rutte gaf zondag aan later op de avond ook opnieuw met Poetin te zullen spreken.
pi_142528365
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat er geen noodsignaal werd uitgezonden door de piloten kan er op wijzen dat de inslag plotsklaps en alles vernetigend was.
MAAR je kan nog steeds de mogelijkheid van een bom OF het neerschieten door een straaljager niet uitsluiten.
En daarom is het onderzoek zo belangrijk. Via kleine fragmentjes kun je na analyse bepalen of deze van een BUK raket zijn of iets anders.
Ik ben er van overtuigd dat er nog wel iets van bewijs te vinden moet zijn. Een stelletje ongeorganiseerde rebellen die met hun hoofd in de Koude Oorlog leven zijn echt niet in staat om een gebied van tientallen hectare minutieus uit te kammen op zoek naar resten die wijzen op het gebruik van een luchtdoelraket.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:12:08 #74
323876 michaelmoore
pi_142528396
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat er nog wel iets van bewijs te vinden moet zijn. Een stelletje ongeorganiseerde rebellen die met hun hoofd in de Koude Oorlog leven zijn echt niet in staat om een gebied van tientallen hectare minutieus uit te kammen op zoek naar resten die wijzen op het gebruik van een luchtdoelraket.
maar het kan wel tien jaar duren voor je daar kunt zoeken
pi_142528401
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:08 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Die is er niet, wat als het een bom in het vliegtuig zelf was? Juist. Zolang er niet meer informatie beschikbaar is over hoe en wat kan je zeggen wat je wilt. Maar het blijft subjectiviteit.
Als zowel de russen als de amerikanen die radar hebben gedetecteerd in combinatie met de verklaringen van de separatisten en Oekraïne dan lijkt het mij wel duidelijk dat het om een SAM raket gaat.
pi_142528426
quote:

[..]

Wat je volledig mist hier is dat de rebellen hier niet op zitten te wachten. De junta in Oekraïne wel; zij kunnen nu meer Westerse steun verwachten en de Russen als kwade partij wegzetten. En dat precies nu de rebellen het reguliere leger veel tegenstand bieden. Ook fijn is dat het reguliere leger nu naar hartelust burgerslachtoffers kan gaan maken in Oost-Oekraïne.

Waarom geloven de media de lulkoek van de VS? Zijn we de Weapons of Mass Destruction in Irak vergeten? Waarom heeft de Oekraïne de vluchtgegevens gejat?
  zondag 20 juli 2014 @ 21:12:58 #77
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142528447
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De knal staat er wel op en ook hoe het vliegtuig voor die tijd functioneerde. Mogelijk zelfs nog korte registratie na die tijd.
Sterker:
Aviation experts said the black box, comprising cockpit voice and data recordings, would establish for certain whether the plane was shot down and where the deadly missile may have been fired from.
The data and voice recorders on Boeing 777s like the Malaysia Airlines one that crashed are among the most sophisticated in civilian use.

http://www.telegraph.co.u(...)ay-be-in-Moscow.html
  zondag 20 juli 2014 @ 21:13:11 #78
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142528455
Wat is dat Russia Today toch een walgelijk hersenspoelend programma :r
Dit is gewoon raar :l
pi_142528463
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:10 schreef Bredemug het volgende:
Trouwens deze hele situatie deed me denken aan 12 september 1983

[ afbeelding ]

Zelfde propaganda van toen lijkt een beetje op deze situatie. Als je bekend bent met het incident van 1983.
Kan en wil je het kort samenvatten?
  zondag 20 juli 2014 @ 21:13:57 #80
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142528501
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Yep. Mee eens...
pi_142528515
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Twee partijen die elkaar beschuldigen.
pi_142528518
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:12 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat je volledig mist hier is dat de rebellen hier niet op zitten te wachten. De junta in Oekraïne wel; zij kunnen nu meer Westerse steun verwachten en de Russen als kwade partij wegzetten. En dat precies nu de rebellen het reguliere leger veel tegenstand bieden. Ook fijn is dat het reguliere leger nu naar hartelust burgerslachtoffers kan gaan maken in Oost-Oekraïne.

Waarom geloven de media de lulkoek van de VS? Zijn we de Weapons of Mass Destruction in Irak vergeten? Waarom heeft de Oekraïne de vluchtgegevens gejat?
Wat jij volledig mist is dat de separatisten het onderzoek moedwillig bemoeilijken. Als hen niets te verwijten viel, dan hadden ze de deur wagenwijd open moeten zetten om het onrecht wat hun wordt aangedaan recht te zetten.
pi_142528528
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:12 schreef drexciya het volgende:

[..]

Knip

Waarom heeft de Oekraïne de vluchtgegevens gejat?
Huh?
  zondag 20 juli 2014 @ 21:14:26 #84
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142528530
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Twee partijen die elkaar beschuldigen.
Korter a.u.b.
Dit is gewoon raar :l
  zondag 20 juli 2014 @ 21:14:27 #85
297168 Kikopuz
I like goats
pi_142528531
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:44 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Je bent zelf subjectieve onzin.
pi_142528678
quote:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoe of wat.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:18:12 #88
211040 Uccie
pi_142528729
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat jij volledig mist is dat de separatisten het onderzoek moedwillig bemoeilijken. Als hen niets te verwijten viel, dan hadden ze de deur wagenwijd open moeten zetten om het onrecht wat hun wordt aangedaan recht te zetten.
Vergeet niet dat de separatisten, het Westen van Europa als vijand ziet, ook als ze er niets mee te maken hadden, hadden ze de voordeur niet wagenwijd opengezet. Straks marcheren de Oekrainers er meteen achteraan. Dus dat ze terughoudend zijn is wel te verwachten.
Dat maakt de situatie nou net zo moeilijk.
pi_142528747
quote:
British banker Andrew Hoare died aboard the doomed Malaysia Airlines flight MH17 along with his Dutch wife Estella and their two children, Jasper, 15, and Friso, 12. -
: http://www.independent.ie(...)sthash.IAOfHEnb.dpuf

;(
pi_142528761
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:08 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Is allemaal gezien via satellieten en radar systemen.

Maar zoals ik al zeg. Dat wil je niet zien.
pi_142528774
quote:

[..]

KAL 007 was 587KM af van zijn koers, beetje raar dat de piloot in die tijd daar niet bewust van was.

Een wetenschapper had een erg goed boek hier over geschreven, R.W. Johnson

http://www.amazon.com/Sho(...)e+Verdict+on+KAL+007

Waar het op neerkomt is dat de US de schuld probeerde af te schuiven op de russen terwijl het meer op een inside job leek, vooral de zeer vreemde omstandigheden van de piloot. In andere woorden dat de US het neerschieten van een vliegtuig als een politieke middel gebruikten om de russen in de nauw te drijven.

Dit is kort samengevat, so don't shoot the messenger. Misschien dat ik later het boek erbij pak en die omstandigheden hier neerzet.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:19:13 #92
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142528781
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:14 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Korter a.u.b.
fitty mepangpang swa
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
  zondag 20 juli 2014 @ 21:19:22 #93
323876 michaelmoore
pi_142528797
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als zowel de russen als de amerikanen die radar hebben gedetecteerd in combinatie met de verklaringen van de separatisten en Oekraïne dan lijkt het mij wel duidelijk dat het om een SAM raket gaat.
ach die ene Rus Igor ofzo heeft het toch zelf op twitter en op facebook gezet, die is wel weer weg gehaald maar die historie blijft bewaard hoor
pi_142528805
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En ondertussen allerlei legereenheden van de Oekraïne toelaten?

Het zijn geen helden ten aanzien van de omgang met de media hebben we eerder gezien, wellicht moet Putin wat druk uitoefenen om ze wat te beïnvloeden.
pi_142528826
De separatisten vragen zich af of die experts per voet uit Kiev moeten komen. Goed punt: die teams hadden er al lang moeten zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142528846
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de separatisten, het Westen van Europa als vijand ziet, ook als ze er niets mee te maken hadden, hadden ze de voordeur niet wagenwijd opengezet. Straks marcheren de Oekrainers er meteen achteraan. Dus dat ze terughoudend zijn is wel te verwachten.
Dat maakt de situatie nou net zo moeilijk.
Onderzoekers zijn neutraal. Daar hoeft geen Oekraïens leger bij, want die zijn biased. Ik zie heel weinig motivatie bij de rebellen om de schuld van de hand te wijzen. Ze roepen dat Oekraïne het gedaan heeft, maar kunnen geen enkel bewijs overleggen om de verdenking van zich af te halen.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:20:51 #97
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142528874
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:19 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het zijn geen helden ten aanzien van de omgang met de media hebben we eerder gezien, wellicht moet Putin wat druk uitoefenen om ze wat te beïnvloeden.
wellicht had Putin dat vanaf dag 1 kunnen doen? Is maar een idee'tje hoor
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
  zondag 20 juli 2014 @ 21:21:03 #98
323876 michaelmoore
pi_142528886
http://www.volkskrant.nl/(...)hoot-MH17-neer.dhtml

quote:
3 - Rebellen pochen op Twitter

Nadat het neergeschoten toestel een civiele vlucht van Malaysia Airlines bleek te zijn, ontkenden de rebellen op alle mogelijke manieren daarbij betrokken te zijn.

Enkele uren eerder pochten zij echter op Twitter over een Oekraïens militair vrachtvliegtuig dat ze zouden hebben neergehaald.

Op het Twitter-account van separatistenleider Igor Strelkov stond de tekst: 'Bij Torez hebben we zojuist een Antonov-26 neergeschoten.

We hadden ze toch gewaarschuwd: niet in ons luchtruim vliegen.'

Pas nadat bekend werd dat er een passagiersvliegtuig was getroffen, werd de tweet verwijderd en namen de separatisten afstand van de uitlating.

Ook ontkennen de opstandelingen dat ze over wapens beschikken die een toestel kunnen neerhalen dat hoger vliegt dan 10 kilometer.

Maar eind juni schreven zij op Twitter dat ze een luchtverdedigingsbasis van het Oekraïense leger hadden ingenomen waarbij een BUK-lanceerinstallatie was buitgemaakt.

Die kan vliegtuigen tot 20 kilometer hoogte neerschieten.
pi_142528929
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:19 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat ik in een andere post al zei: onderzoekers kunnen neutraal zijn en hebben geen enkele militaire affiliatie. Een onafhankelijk onderzoek zou zo gestart kunnen worden, zonder dat één van de strijdende partijen iets toe hoeft te geven.
pi_142528968
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Huh?
Where are the audio recordings of conversations between Ukrainian ATC and MH17? This is simpler: Apparently, the Ukrainians have them. (I’m assuming these are records taken by the ATC, not on the plane.) BBC:

15:29: Ukraine’s SBU security service has confiscated recordings of conversations between Ukrainian air traffic control officers and the crew of the doomed airliner, a source in Kiev has told Interfax news agency.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')