abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142241399
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 13-07-2014 15:01:24 ]
pi_142241416
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:45 schreef Myraela het volgende:
Je wilt koolhydraat arm gaan eten?

Ik ben gek op ei, maar elke dag een omelet zou me echt gaan tegenstaan.
Nee hoor niet perse koolhydraat arm.
Dit is waar ik nu het meeste zin in heb, kan na 2 weken/maand weer anders zijn.
Maar lunchen met brood vind ik niet zo lekker.
pi_142241442
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Bij mij werd geadviseerd bij een lijstje als deze om vooral 's ochtends ook nog een boterham of muesli door de yoghurt te doen. Ook bij de lunch iets met koolhydraten. Voor de rest ziet het er goed uit.
Als tussendoor telden dingen als komkommers en wortelen niet. Omdat daar nauwelijks voedingswaarde in zit. Advies is dan om er wat magere vleeswaren bij te nemen (bijvoorbeeld)
Ik moet nog eens op zoek naar lekkere muesli :Y
pi_142241520
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik moet nog eens op zoek naar lekkere muesli :Y
Ik heb deze nu:

Vind ik erg lekker.
pi_142241535
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb deze nu:
[ afbeelding ]

Vind ik erg lekker.
Waar heb je die gekocht?
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 14:55:16 #6
22592 crew  Ole
pi_142241551
Voorbeeld van een goede dag:

O: 2 volkorenboterhammen met boter, vleeswaren of ander beleg (30+ kaas), melk of yoghurt
T: fruit
L 3-4 volkoren+ boter + beleg+ glas melk
T: fruit of iets van mueslireep, ontbijtkoek (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fruit of een boterham. In de zogenaamde 'gezonde' tussendoortjes van de supermarkt zit vaak veel rotzooi)
D iets dat gelijk staat aan
-paar aardappels of 200 g volkorenpasta of rijst
-vlees of vis
- groente

T : fruit of iets anders. Ik stel vaak mijn toetje uit en neem het als tussendoortje

Ook neem ik weleens noten tussendoor, of popcorn.

Best veel dus, ik moet zeggen dat ik het niet altijd red hoor. En juist op dagen dat ik intensief sport neem ik nog weleens iets meer.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_142241569
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar heb je die gekocht?
Jumbo gewoon.
pi_142241601
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jumbo gewoon.
Super :D zal het onthouden
pi_142242284
Dorset muesli maar zeker ook de paarse zakken van de Lidl O+
pi_142242484
Net sinds 2 weken maar weer eens gehoepeld.
15 minuutjes, toch een beetje in beweging blijven deze weken.
pi_142243131
Ik ben paprika's aan het roosteren in de oven, en dat rook zo lekker dat ik er trek van kreeg. ;( Nu heb ik wel een beetje veel koolhydraten, maar achja, qua kcal zit ik nog meer dan prima.

Lijstje voor vandaag:

O: optimel vanille vla met muesli
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
T: stuk Turks brood met tomaat
A: Met champignons gevulde fricandeau met erwten
T: aardbeien. O+
  zondag 13 juli 2014 @ 22:18:43 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142261245
*O* 20km gefietst in 56min30sec. *O*
Nu net 200grs aardbeien als beloning op. :9
pi_142263134
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:55 schreef Ole het volgende:
Voorbeeld van een goede dag:

O: 2 volkorenboterhammen met boter, vleeswaren of ander beleg (30+ kaas), melk of yoghurt
T: fruit
L 3-4 volkoren+ boter + beleg+ glas melk
T: fruit of iets van mueslireep, ontbijtkoek (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fruit of een boterham. In de zogenaamde 'gezonde' tussendoortjes van de supermarkt zit vaak veel rotzooi)
D iets dat gelijk staat aan
-paar aardappels of 200 g volkorenpasta of rijst
-vlees of vis
- groente

T : fruit of iets anders. Ik stel vaak mijn toetje uit en neem het als tussendoortje

Ook neem ik weleens noten tussendoor, of popcorn.

Best veel dus, ik moet zeggen dat ik het niet altijd red hoor. En juist op dagen dat ik intensief sport neem ik nog weleens iets meer.
Hoe krijg je het allemaal weg :D
Ontbijtkoek en dergelijk is inderdaad geen goed tussendoortje, teveel suikers. Beter fruit, ei of groente oid.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 22:49:35 #14
22592 crew  Ole
pi_142263220
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hoe krijg je het allemaal weg :D
Ontbijtkoek en dergelijk is inderdaad geen goed tussendoortje, teveel suikers. Beter fruit, ei of groente oid.
Het went :')

Vandaag niet hoor, lang uitgeslapen :P
Maar toch val ik af. Niet snel maar wel gestaag.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 22:55:31 #15
22592 crew  Ole
pi_142263596
In het begin kreeg ik het vooral 's ochtends niet weg. Maar je merkt na een tijdje dat je minder eetbuien hebt als je begin van de dag goed eet.
pi_142264363
Zo gek veel is het toch helemaal niet wat Ole eet?
Ik gok dat de meeste hier een bmi van 30, 40, 50 hebben gekregen met een stuk meer eten.
pi_142265401
Ik vind 200 gram pasta anders een behoorlijke berg. :D
pi_142265540
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vind 200 gram pasta anders een behoorlijke berg. :D
Als het ongekookt is, is het inderdaad wel een berg.
pi_142266585
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik gok dat de meeste hier een bmi van 30, 40, 50 hebben gekregen met een stuk meer eten.
Nee joh, we worden allemaal dik van de lucht. :P

Je hebt gelijk! Prima lijst.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 23:42:34 #20
22592 crew  Ole
pi_142266817
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als het ongekookt is, is het inderdaad wel een berg.
gekookt natuurlijk. Kan het nazoeken, maar is een normale portie. Kan ook best 150 gr zijn hoor

en het is ook niet echt dieten, maar gezonder eten. Zal niet veel kcal onder de ADH zijn. Maar gaat erom dat je dit veel langer kunt volhouden en minder kans hebt op terugval en jojo-effect
pi_142266856
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:42 schreef Ole het volgende:

[..]

gekookt natuurlijk. Kan het nazoeken, maar is een normale portie. Kan ook best 150 gr zijn hoor
Gekookt dan is het een normale portie :Y
Dan is het echt een heel net lijstje.
pi_142267613
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:06 schreef Sarabi het volgende:
Mjah mijn bmi is gelukkig (nog) niet zo hoog. Is bij mij ook niet gekomen door veel eten maar door snaaibuien. Daar ben ik ondertussen gelukkig vanaf.

Maar 6 boterhammen vind ik echt heel veel voor een vrouw. En dan nog een tussendoortje ook. Prima hoor, als dat voor haar werkt. Ik moet er alleen niet aan denken :P
Denk dat mijn eetpatroon ook een beetje instabiel is omdat ik vaak gewoon geen trek heb.
pi_142268063
Zijn snaaibuien geen eten?
  Moderator / Miss SHO maandag 14 juli 2014 @ 00:08:15 #24
22592 crew  Ole
pi_142268383
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:02 schreef Sarabi het volgende:
daar ging het nu juist om idd. Het is best veel als je je hele leven lijnt. Maar zorgt voor stabielere bloedsuiker en daardoor minder eetbuien. Bijna iedereen uit de groep moest er erg aan wennen, maar na een tijdje merk je dat het werkt.
pi_142269747
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:02 schreef Sarabi het volgende:
Veel eten is dagelijks.... snaaibuien is met vlagen. Ik eet/snaai bijvoorbeeld als ik me verveel.
Maar op "normale" dagen ben ik helemaal geen vreetzak. (zoals hier al gezegd, ik eet eerder te weinig)

Ik zeg niet dat 6 boterhammen niet mag, ik zeg alleen dat ik niet snap hoe mensen het wegkrijgen. En dan nog afvallen ook. Voor mij werkt dat niet.
  maandag 14 juli 2014 @ 06:44:33 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142273028
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Veel eten is dagelijks.... snaaibuien is met vlagen. Ik eet/snaai bijvoorbeeld als ik me verveel.
Maar op "normale" dagen ben ik helemaal geen vreetzak. (zoals hier al gezegd, ik eet eerder te weinig)

Ik zeg niet dat 6 boterhammen niet mag, ik zeg alleen dat ik niet snap hoe mensen het wegkrijgen. En dan nog afvallen ook. Voor mij werkt dat niet.
Heb je het wel eens geprobeerd dan? Structureel genoeg gezond eten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 juli 2014 @ 07:28:05 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142273188
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 06:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

_O_
pi_142273612
Snaaien is voor jou blijkbaar ook structureel teveel eten aangezien je in een dieettopic post en dus blijkbaar te zwaar bent Lilprincess.
En aan jouw lijstjes te zien eet jij veel te weinig. Dat werkt snaaien juist in de hand.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:17:12 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142273910
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 07:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_
:* O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_142274204
quote:

[..]

O+
pi_142274243
Als je je lichaam niet geeft wat het nodig heeft, op een gezonde manier, ga je juist snaaien
dat is echt gezond eten 101
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142274523
Ik zag trouwens op YouTube een filmpje van mijn laatste optreden.
Ik kon zien dat Jillian effect heeft gehad maar heb ook nog genoeg om aan te werken, maar ik erger me in ieder geval niet meer aan mijn lichaam.

Verder ga ik van die bananenpannenkoekjes proberen als ontbijt/lunch de komende tijd.
pi_142274810
Heb je ze al eens op?

Ik vind ze echt niet lekker, het is meer een banaan omelet, ik vond het maar apart.

En verder komt iedereen hier vanaf een ander punt natuurlijk en ik kan me prima voorstellen dat zo'n lijst erg veel lijkt. En voor Ole is het prima, maar het is natuurlijk ook geen afval lijst, maar gewoon een lijst wat je normaal hoort te eten om op gewicht te blijven.

Ik moet ook meer eten dan ik vroeger deed en vooral de drie tussendoortjes vind ik altijd maar lastig.
pi_142274831
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:19 schreef Myraela het volgende:
Heb je ze al eens op?

Nope, daarom ga ik het proberen :)
Is het niet lekker dan eet ik de rest van de bananen gewoon als tussendoortje.
pi_142274990
Vandaag was overigens mijn wekelijkse weegmomentje, en daar werd ik gelukkig weer blij van. O+ Had tussendoor stiekem al op de weegschaal gestaan en daar werd ik minder blij van, waarschijnlijk omdat mijn vorige weegmoment op een erg gunstig moment kwam na een onrustige nacht en veel vocht verlies. Goede motivatie dus om me maar gewoon aan mijn wekelijkse momentjes te houden. Blijf ik tenminste rustig in mijn hoofd.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:42:42 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142275357
Ik ben bang dat de weegschaal morgenvroeg onverbiddelijk zal zijn. Gelukkig volgende week op ruiterkamp en dan dus absurd veel paardrijden, dus dan komt het ook wel weer goed. Ik zou zo graag voor de bruiloft van m'n broer nog wat kilo's kwijt zijn... Nog even flink aanpoten deze zomer dus.
pi_142275472
Hier al een tijdje niet op de weegschaal gestaan :@
In de vakantie vergeet ik het altijd in de ochtend en later op de dag weeg ik mij liever niet.
Merk wel dat mijn lichaam na 1 week vakantie nu wel al weer om ritme en zo roept dus ik ga alweer langzaam aan terug naar mijn normale eetpatroon.
pi_142278598
Bah. Weegschaal viel tegen vanochtend. Weekend alleen maar slecht gegeten :') En wat alcohol en zout enzo.. dus hopelijk heb ik het woensdag weer rechtgetrokken, dan heb ik een tussentijdse meting met m'n personal trainer.

Heb me vanochtend dus direct maar lekker door d'r laten afmatten.
pi_142283899
quote:

[..]

Wat voor mij genoeg is, is voor anderen blijkbaar weinig. Ik eet nu heel gezond, veel fruit, zuivel (magere yoghurt en kwark), groente en eieren.

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:43 schreef appelsap het volgende:
Snaaien is voor jou blijkbaar ook structureel teveel eten aangezien je in een dieettopic post en dus blijkbaar te zwaar bent Lilprincess.
En aan jouw lijstjes te zien eet jij veel te weinig. Dat werkt snaaien juist in de hand.
is = was. Ik snaai nu helemaal niet meer. 1x in de week een paar nootjes. Maar tuurlijk ben ik te zwaar, anders was ik niet aan het dieeten. Ik verbaas me er gewoon over dat anderen tijdens het lijnen nog 6 boterhammen eten én nog tussendoortjes én afvallen. Dat lukt mij niet :) (jammer voor mij).
Ik heb een tijd weinig werk gehad, en dan was ik rond 16.00 vaak thuis. Te vroeg voor avondeten dus dan pak je al snel wat te snaaien. Nu ben ik weer aan het werk, dus heb vaak nauwelijks tijd om te eten, dat zie je wel terug in mijn lijstjes (geen/weinig tussendoortjes). Mis het gelukkig ook niet, zit niet rammelend aan mijn bureau.

Meestal eet ik zoiets;
O Smootie met (verschillende) fruit en magere yoghurt
L magere kwark, ei-gerechtje of brinta (afhankelijk van of ik thuis eet of op het werk)
A normaal avond eten; kip/rund met ruim groente en de helft van de dagen iets van rijst/aardappels.

S'middags zou er inderdaad wel een tussendoortje bij kunnen, maar ik heb er niet veel behoefte aan en ik weet ook niet goed wat. (Ik eet geen/weinig brood, dus dat is geen optie.)
  maandag 14 juli 2014 @ 15:03:54 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142284065
Toch zeg je hier:

quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Mijn lijstjes blijven kort....

O Smoothie met magere yoghurt en banaan
L nog een smoothie en een kopje cappuccino met magere melk
D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad

opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
Waarop meerder mensen zeggen 'misschien moet je wat meer eten' maar het enige dat jij kan zeggen is dat het je zo verbaasd dat mensen toch nog afvallen als ze meer eten. Zou 1 + 1 misschien 2 kunnen zijn?

Of dan uitgespeld: Het zou heel goed kunnen dat jij meer af zou vallen als je juist wel iets meer zou eten dan je nu doet. Wat je nu eet is echt HEEL weinig. :Y
Tenzij je nu al een BMI van 19 hebt, dan kan het prima, maar dan zou je hier niet zitten.
pi_142284102
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik verbaas me er gewoon over dat anderen tijdens het lijnen nog 6 boterhammen eten én nog tussendoortjes én afvallen. Dat lukt mij niet :) (jammer voor mij).

Zoals Tink al vroeg, heb je dat al ooit eens geprobeerd?
En verder is jouw lijstje echt veelste weinig, dat is voor niemand genoeg.
pi_142284571
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Meestal eet ik zoiets;
O Smootie met (verschillende) fruit en magere yoghurt
L magere kwark, ei-gerechtje of brinta (afhankelijk van of ik thuis eet of op het werk)
A normaal avond eten; kip/rund met ruim groente en de helft van de dagen iets van rijst/aardappels.
Hoe lang ben je al bezig, wat ben je al kwijt en wat is je bmi?

Ik eet ook te weinig, dus ik begrijp je wel. Maar je moet je wel realiseren dat het te weinig is en dat dat je juist hindert bij het afvallen. Ik heb ook moeite met tussendoortjes, maar maak je ontbijt en lunch dan op z'n minst iets groter. Als je echt vol zit, neem dan maar een vettere variant. Een handje noten kan ook enorm helpen.

Als je al best lang zo eet, moet je het geleidelijk opbouwen. Je lichaam moet er aan wennen. Je valt nu niet echt af terwijl je zo eet, maar je zult gaan merken dat je meer gaat afvallen zodra je meer eet. En nog fijner, als je per ongeluk toch een keer wat meer eet, slaat je lichaam het niet allemaal direct op.
pi_142285028
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Toch zeg je hier:

[..]

Waarop meerder mensen zeggen 'misschien moet je wat meer eten' maar het enige dat jij kan zeggen is dat het je zo verbaasd dat mensen toch nog afvallen als ze meer eten. Zou 1 + 1 misschien 2 kunnen zijn?

Of dan uitgespeld: Het zou heel goed kunnen dat jij meer af zou vallen als je juist wel iets meer zou eten dan je nu doet. Wat je nu eet is echt HEEL weinig. :Y
Tenzij je nu al een BMI van 19 hebt, dan kan het prima, maar dan zou je hier niet zitten.
Denk dat ik altijd weinig gegeten heb dan...

Ik ontbeet nooit, om 10 uur een boterham. Tussen de middag nog 2 boterhammen. En dan s'avonds avond eten. 4 uur smiddags was altijd mijn snaai moment.

quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al bezig, wat ben je al kwijt en wat is je bmi?
29... Ik heb een tijd 17 dagen dieet gedaan, maar daar werd ik flauw van. (werkte overigens wel) Daarna weer een tijd "gewoon" (volgens jullie nog steeds te weinig denk ik ;) ) gegeten.
Denk dat ik dit eetpatroon nu sinds februari opgepakt heb, regelmatig eten, altijd met ontbijt de deur uit en magere producten.
Sinds kort ben ik er ook achter dat brood waarschijnlijk de oorzaak is van mijn buikpijn. Dus daar zit ook nog een deel van het probleem, vind het lastig om de broodmaaltijd te vervangen.

Bedankt voor jullie adviezen in elk geval... Geeft me in elk geval een steun in de rug om het gezond(er) eten vol te houden :)
pi_142285791
Ongezond gegeten als een malle maar volgens mij ben ik nog afgevallen ook op vakantie. _O-

Het vele lopen en slechts eten van 3 (grote) maaltijden scheelt echt een hoop. Soms maar 2.
pi_142285865
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Denk dat ik altijd weinig gegeten heb dan...

Ik ontbeet nooit, om 10 uur een boterham. Tussen de middag nog 2 boterhammen. En dan s'avonds avond eten. 4 uur smiddags was altijd mijn snaai moment.

[..]

29... Ik heb een tijd 17 dagen dieet gedaan, maar daar werd ik flauw van. (werkte overigens wel) Daarna weer een tijd "gewoon" (volgens jullie nog steeds te weinig denk ik ;) ) gegeten.
Denk dat ik dit eetpatroon nu sinds februari opgepakt heb, regelmatig eten, altijd met ontbijt de deur uit en magere producten.
Sinds kort ben ik er ook achter dat brood waarschijnlijk de oorzaak is van mijn buikpijn. Dus daar zit ook nog een deel van het probleem, vind het lastig om de broodmaaltijd te vervangen.

Bedankt voor jullie adviezen in elk geval... Geeft me in elk geval een steun in de rug om het gezond(er) eten vol te houden :)
Ik ga er even vanuit dat je wel weet hoeveel jij eigenlijk zou moeten eten als je wilt afvallen. Dit zit ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Als ik jou was zou ik op z'n minst eens een week precies bijhouden wat je eet en je kcal uitrekenen. Vaak geeft dat enorm veel inzicht.
pi_142285942
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ga er even vanuit dat je wel weet hoeveel jij eigenlijk zou moeten eten als je wilt afvallen. Dit zit ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Als ik jou was zou ik op z'n minst eens een week precies bijhouden wat je eet en je kcal uitrekenen. Vaak geeft dat enorm veel inzicht.
Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).
pi_142287037
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

1300 calorien ongeveer per dag :D dat ding vind dat ik er 1200 mag hebben. Waarschijnlijk omdat ik ingevuld heb dat ik 1 kg in de week wil afvallen?

HMmm nog ergens 200 calorieën vandaan trekken dus. Vanavond yoghurt met aardbeien ofzo? (want nu heb ik al brinta gepakt ;) )
pi_142287117
1300 kcal voor yoghurt, brinta, vlees en groente?
Klinkt heel erg ruim.
pi_142287468
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

[..]

1300 calorien ongeveer per dag :D dat ding vind dat ik er 1200 mag hebben. Waarschijnlijk omdat ik ingevuld heb dat ik 1 kg in de week wil afvallen?

HMmm nog ergens 200 calorieën vandaan trekken dus. Vanavond yoghurt met aardbeien ofzo? (want nu heb ik al brinta gepakt ;) )
Vul je alles consequent in? Weeg je dingen, hou je bij hoeveel olie je gebruikt bij het bakken etc? Vergeet je drinken niet mee te tellen? Want dan zou je op 1300 kcal moeten afvallen. :)

1 kg per week is een tekort van 1000 kcal per dag, dat is dus nogal veel.
pi_142287807
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:12 schreef Sarabi het volgende:
1300 kcal voor yoghurt, brinta, vlees en groente?
Klinkt heel erg ruim.
tussen de middag brood met gebakken ei (eet ik buiten de deur, dus wat de pot schaft) (500 calorien, daar schrik ik eigenlijk van :P)

Avond eten vandaag korstloze quiche (broccoli, ui, kaas, ei en wat creme fraiche) (424 calorien)

En nee, boter heb ik niet apart erbij gerekend. Drinken wel, maar thee telt niet hard aan ;)
pi_142287884
Niet zo schrikken van de kcal ;)
200-300kcal voor ontbijt
300-500kcal voor lunch
500-700kcal voor avondeten
dan heb je zelfs nog kcal over voor tussendoortjes.
pi_142288175
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Niet zo schrikken van de kcal ;)
200-300kcal voor ontbijt
300-500kcal voor lunch
500-700kcal voor avondeten
dan heb je zelfs nog kcal over voor tussendoortjes.
Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.
pi_142288263
Ik ken bijvoorbeeld iemand die tijdens dieet periodes heel veel ranja dronk. Citroensmaak, want dat zou de verbranding op gang helpen. Ja, dat je met elk glas ranja ook zo'n 70/80 kcal wegtikt omdat het gewoon suikerstroop is, daar hield ze dan geen rekening mee. Zit je ook zo op +300 kcal per dag.

Wat niet erg is maar wel als het onbewust gebeurt en je dus overeet/drinkt zonder het door te hebben.
pi_142288578
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.
Let je wel op dat je geen eetstoornis ontwikkelt? Zulke gedachte zijn niet echt gezond/normaal.
  Moderator / Miss SHO maandag 14 juli 2014 @ 16:53:46 #55
22592 crew  Ole
pi_142288782
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Let je wel op dat je geen eetstoornis ontwikkelt? Zulke gedachte zijn niet echt gezond/normaal.
Daar ben ik net 24 weken voor in behandeling geweest :7

Dat zijn inderdaad gedachtes die ze je daar proberen af te leren.
pi_142288986
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Onthou goed, calories are not fat cells in food form. Je lichaam heeft ze nodig. Je wil ook een stralende huid, gezond haar etc. Allemaal ijdele redenen om toch gezond en genoeg te blijven eten als je wilt afvallen om dezelfde ijdele redenen.
pi_142291906
Ik heb vandaag echt een ultiem eentonige dag qua eten. :')

O: Optimel vla met noten en zaden muesli
L: Turks brood (100gr) met ajvar en tomaat
A: Turks brood (200gr) met ajvar en tomaat + glas halfvolle melk
T: Optimel citroen kwark

Wilde een foto maken voor mijn blog van de ajvar vanmiddag, dus toen heb ik het ook maar opgegeten. :') Niet mijn meest gevarieerde dag. Al zijn mijn ontbijt en lunch normaal ook nooit spannend, ik vind het wel fijn om zoveel mogelijk dezelfde dingen te eten. Dan hoef ik er niet over na te denken.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:52:40 #58
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_142307792
Ik heb vandaag een tosti met appel/kaneel op :'( waarom ontdek ik dit nu pas. Dat verhelpt mijn kaas verslaving een beetje :P en ik gebruik sowieso geen boter in een grill. Dan is dit een mooi alternatief toch?
pi_142313970
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb vandaag een tosti met appel/kaneel op :'( waarom ontdek ik dit nu pas. Dat verhelpt mijn kaas verslaving een beetje :P en ik gebruik sowieso geen boter in een grill. Dan is dit een mooi alternatief toch?
Lijkt me prima ja! Was het echt zo lekker dan? :)
My salvation lies in your love..
  dinsdag 15 juli 2014 @ 08:45:27 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142314722
Goedemorgen! Vandaag een examen, dus nog even leren en dan op pad. Spannend!

Weegschaal was vanochtend overigens niet heel positief, maar ook lang niet zo negatief als ik gedacht had. Nog een kilo of vijf en ik ben tevreden :)
pi_142314869
Ik ga lijnzaad maar weer eens proberen, waren hier een aantal maanden terug toch erg veel mensen die dat ook gebruikte?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:05:50 #62
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_142314950
Ik gebruik het elke dag, door mijn overnight oats of door een bakje kwark ofzo.
A grand adventure has begun.
pi_142315475
Ik ook, door de havermout of yoghurt, of op smeerkaas :)
pi_142315554
Oh okay. O+ Ik hoorde er niemand meer over dus dacht even dat er misschien een reden was waarom iedereen gestopt was. :D Ik wil ook gewoon een lepel bij m'n ontbijt doen, hopelijk houd het alles een beetje op gang. :')
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:58:02 #65
298315 SacreCoeur
pi_142315727
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 06:44 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Lijkt me prima ja! Was het echt zo lekker dan? :)
Ja!

Maar ik ben dan ook echt heel erg gek op warme appel :P
pi_142315867
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:59 schreef Myraela het volgende:
Ik ga lijnzaad maar weer eens proberen, waren hier een aantal maanden terug toch erg veel mensen die dat ook gebruikte?
Gebruik het vaak door mijn ontbijt :Y
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:10:44 #67
298315 SacreCoeur
pi_142315921
Ik heb nog steeds een bakje hennepzaad staan, net vogelvoer :')
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:45:15 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142316556
Zo, ik ben jarig vandaag en nu doen we hier niet echt aan trakteren, maar de meesten nemen toch wel iets van taart mee, al dan niet zelfgebakken.
Alleen ben ik dan meestal een van degenen die zich er te goed aan doet en daar had ik nou net geen zin in vandaag. :+

En dus heb ik net chocolaatjes gehaald, en wel die chocolaatjes die ik zelf niet lust. :D :+
After eights en Mon Cherie kersenbonbons. :X Eet smakelijk dus voor mijn collega's, neem ik lekker een appel.
pi_142317017
Gefeliciteerd BE! :D
pi_142317031
Gefeliciteerd BE! *O* En wat goed van je, dat zijn nou echt van die momenten dat ik nog niet goed nee tegen mezelf kan zeggen. Niet dat ik nee moet zeggen, maar ik wil het wel kunnen, zeg maar.

@Myraela, misschien is lijnzaad iets wat inmiddels wat is blijven plakken en mensen het gewoon standaard gebruiken, en minder kortdurende hype zoals veel superfoods enzo, dat je er daarom minder van hoort nu? Ik gebruik 't nog steeds vrijwel iedere dag :Y
pi_142317125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:07 schreef Holyme het volgende:
Gefeliciteerd BE! *O* En wat goed van je, dat zijn nou echt van die momenten dat ik nog niet goed nee tegen mezelf kan zeggen. Niet dat ik nee moet zeggen, maar ik wil het wel kunnen, zeg maar.

@Myraela, misschien is lijnzaad iets wat inmiddels wat is blijven plakken en mensen het gewoon standaard gebruiken, en minder kortdurende hype zoals veel superfoods enzo, dat je er daarom minder van hoort nu? Ik gebruik 't nog steeds vrijwel iedere dag :Y
Gefeliciteerd BE. O+ En die chocolade lust ik ook niet. :D

Ik denk dat dat het is ja. Superfoods sla ik lekker over, als iemand het daar over 2 jaar nog over heeft dan probeer ik het misschien eens. Vind het nu maar een dure onzin hype.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:20:44 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142318860
Gefeliciteerd be! En die chocolaatjes zijn dan ook wel echt ongeveer de minst lekkere die ik kan bedenken.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 3 volkoren met aardbeien, tl suiker.
L: 200 ml lv yoghurt, hand cruesli
T: geen idee
D: volkoren penne met rode saus, gegrilde courgette, aubergine en champignons, rucola, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes. Nomnomnom!
T: bakje meloen of een waterijsje.

Shoot!
pi_142320070
Lekker Tink! Mooi lijstje, misschien nootjes of een ei als T?
pi_142324292
Lijstje voor vandaag:

O: Optimel vla met muesli en lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
T: 2 volkoren crackers met 1 gekookt eitje
A: Volkoren penne met saus van geroosterde paprika, geitenkaas en pijnboompitten
T: Citroen kwark

Beetje weinig groenten, en geen fruit. Maar ik heb geen zin in fruit. En er gaat enorm veel paprika in de saus, dus dat is misschien nog iets.

Voor de rest ben ik wel blij met dit lijstje.
pi_142331194
Gefeliciteerd BE! :)
pi_142331258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, ik ben jarig vandaag en nu doen we hier niet echt aan trakteren, maar de meesten nemen toch wel iets van taart mee, al dan niet zelfgebakken.
Alleen ben ik dan meestal een van degenen die zich er te goed aan doet en daar had ik nou net geen zin in vandaag. :+

En dus heb ik net chocolaatjes gehaald, en wel die chocolaatjes die ik zelf niet lust. :D :+
After eights en Mon Cherie kersenbonbons. :X Eet smakelijk dus voor mijn collega's, neem ik lekker een appel.
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142331415
Gefeliciteerd Be *O*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:43:47 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142336189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:58 schreef appelsap het volgende:
Lekker Tink! Mooi lijstje, misschien nootjes of een ei als T?
Ik heb de middag- en avond-t overgeslagen, voel me niet zo lekker. Nu dus lekker in m'n breed met een Disneyfilm :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:45:24 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142336240
Zo, afgelopen nacht knetterende ruzie met mijn lieftallige echtgenoot, toen maar 4 uur geslapen.
Geen 'gefeliciteerd' toen ik naar mijn werk ging. -O-

En dus vanmorgen vieze chocolaatjes mee voor mijn collega's en daarna heb ik me onder invloed van een klotebui helemaal laten gaan en heb ik iets van vier miljoen kcalorieën op. :@ -O-

nu maar snel naar bed, deze dag vergeten en dan Morgen weer een nieuwe dag! *O*

Tx voor de felicitaties allemaal trouwens! O+
pi_142336610
Wat een rot begin van je verjaardag. Hopelijk heb je morgen een leukere dag.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:03:44 #81
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142340547
Ruzie is stom :(

Gefeliciteerd.
Prrrrr
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:08:29 #82
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142340864
Dag dames,

Vraagje hier omdat jullie toch met voedsel bezig zijn.
Weten jullie misschien welk voedsel deze reactie kan geven?
Eens in de zoveel tijd droge huid op de wangen naast de neus en tussen de wenkbrouwen.
Na deze eerste droogheid vaak rode vlekjes waar wat huid wat schilferd.
Cyclus heb ik eens in de zoveel weken en ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Vettige zalf remt het goed maar ik merk het steeds te laat op, weet niet of ik continue wil smeren

Eet behalve een gras gevoerd biefstukje of een haring eens per week geen andere vlees of melk producten.

Alle mogelijke hints welkom, alvast bedankt,

Arjan.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:12:22 #83
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142341095
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:08 schreef Florentius het volgende:
Dag dames,

Vraagje hier omdat jullie toch met voedsel bezig zijn.
Weten jullie misschien welk voedsel deze reactie kan geven?
Eens in de zoveel tijd droge huid op de wangen naast de neus en tussen de wenkbrouwen.
Na deze eerste droogheid vaak rode vlekjes waar wat huid wat schilferd.
Cyclus heb ik eens in de zoveel weken en ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Vettige zalf remt het goed maar ik merk het steeds te laat op, weet niet of ik continue wil smeren

Eet behalve een gras gevoerd biefstukje of een haring eens per week geen andere vlees of melk producten.

Alle mogelijke hints welkom, alvast bedankt,

Arjan.
Alcohol.
Prrrrr
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:22:20 #84
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142341711
Ik was tipsy van 2/3de flesje bier bij mijn buren laatst. Ik drink eigenlijk niet of zeer zelden.
Uppers zijn mijn vice en mijn kalmerings middel, die krijg ik gelukkig gecontroleerd tegenwoordig, van mijn dokter :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Florentius op 16-07-2014 14:55:35 ]
pi_142355117
Zo net voor het eerst sinds 2 maanden weer wezen hardlopen. Een half uur met 3 korte wandelpauzes :D ging lekker!! Volgende keren ga ik wel mijn tempo iets omhoog gooien :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:48:50 #86
298315 SacreCoeur
pi_142356094
mijn lijstje voor vandaag;

halve ananas
3 crackers, pindakaas/banaan
watermeloen of waterijsje
kip uit de oven met 2 plakjes ontbijtspek/tomaat/sjalotjes/citroen en gekookte broccoli
pi_142356174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:48 schreef SacreCoeur het volgende:
mijn lijstje voor vandaag;

halve ananas
3 crackers, pindakaas/banaan
watermeloen of waterijsje
kip uit de oven met 2 plakjes ontbijtspek/tomaat/sjalotjes/citroen en gekookte broccoli
Speciale reden voor zo'n lijstje?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:00:51 #88
298315 SacreCoeur
pi_142356436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Speciale reden voor zo'n lijstje?
Nee, ik eet zo altijd (mits een IF dag) en het werkt voor mij.
Ik leef op calorieën rekenen.
pi_142356530
Het is dus een vast dag?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:31:11 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142357398
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
Zo net voor het eerst sinds 2 maanden weer wezen hardlopen. Een half uur met 3 korte wandelpauzes :D ging lekker!! Volgende keren ga ik wel mijn tempo iets omhoog gooien :)
^O^
pi_142357657
Goed bezig Pancake!

Bah wat een rotdag. Heb zin om me helemaal vol te stoppen met chocolade enzo. Dadelijk maar ontbijten (nu pas :@ ) en hopelijk krijg ik mezelf nog naar de sportschool.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:22:12 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142359164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee, ik eet zo altijd (mits een IF dag) en het werkt voor mij.
Ik leef op calorieën rekenen.
Je zegt mits, maar ik denk dat je tenzij bedoelt. Dit is geen vastdag, toch? En hoeveel kcals is het dan? Ik vind het weinig en bovendien niet echt compleet. Ik mis vooral eiwitten en vind dat je door de dag heen beter wat meer kunt eten.
pi_142359267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
Lekker he, vandaag ook weg geweest. Ben met het keep running schema van Evy begonnen :)
pi_142360283
Spierpijn in mijn buik van de sit ups gisteren. Fijne spierpijn vind ik dat. :D

Net de halters van m'n vriend uit de schuur gehaald en daar wil ik mijn armen een beetje mee gaan trainen. Heb geen geld voor de sportschool, maar wil stiekem wel een beetje spieren krijgen want ik ben echt totaal niet sterk nu. :')

En ik moet wel enorme spieren krijgen in mijn armen om te zorgen dat ik niet van die hangende kipfiletjes krijg. :D
pi_142362017
Bananenpannenkoekjes zijn goedgekeurd :D
Had het eigenlijk niet verwacht maar ik vind ze lekker.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:24:37 #96
298315 SacreCoeur
pi_142363583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je zegt mits, maar ik denk dat je tenzij bedoelt. Dit is geen vastdag, toch? En hoeveel kcals is het dan? Ik vind het weinig en bovendien niet echt compleet. Ik mis vooral eiwitten en vind dat je door de dag heen beter wat meer kunt eten.
Nee dit is geen vastdag. Ik denk in totaal uhm incl. olie, boter etc wat ik gebruik tussen de 1200/1250 kcal. Ik eet ook weinig eiwitten geloof ik, ik kom er gewoonweg niet aan. En alsnog werkt dit voor mij heel goed. Ik val geleidelijk af en blijf met wat extra's heel makkelijk op gewicht.
pi_142363713
Dus 1200kcal op de 'normale' dagen en op de vaste dagen (2 of 3 per week?) moet je onder de 500kcal zitten?
Dan kom je gemiddeld toch echt heel veel voedingsstoffen te kort?
pi_142363952
Volgens mij is dat ook helemaal niet het idee van IF. Jij was wel heel klein toch? Of ben ik in de war. Want dan vind ik de hoeveelheid kcal nog niet eens zo extreem weinig, daar zit ik ook ongeveer op.

Eiwitten erbij doen is toch niet zo lastig, gewoon een bakje kwark nemen en dan is het al weer iets beter.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:39:36 #99
298315 SacreCoeur
pi_142364122
Ja, dat neem ik wel af en toe en ik ben maar 1.58 ja. IF doe ik af en aan.. en ik eet dan niet 500kcal :P maar meer. Ik eet dan alleen binnen een bepaalde tijd en dus niet verspreid over de hele dag.
pi_142364184
Oh, jij doet die tijdsbeperkende manier en niet de kcal beperkende manier. Dan snap ik het.
pi_142364197
Werkt IF als je het een beetje af en aan doet?
Ik heb het idee dat IF gezond en goed voor je kan zijn maar dat je het dan wel goed moet doen, maar daar kan ik mis zitten.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:44:14 #102
298315 SacreCoeur
pi_142364299
Jup :P en het lijkt misschien op het eerste oog vrij weinig dat lijstje. Maar ik kies er persoonlijk liever voor om minder en (in mijn ogen) lekker te eten (veel kcal) dan gezondere producten kiezen waar ik meer van mag hebben.

Ik ben er ook van overtuigd dat dat de reden is waarom ik het altijd goed kan volhouden.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:48:11 #103
298315 SacreCoeur
pi_142364436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb het idee dat IF gezond en goed voor je kan zijn maar dat je het dan wel goed moet doen, maar daar kan ik mis zitten.
Ik doe het meer omdat ik me er lekkerder bij voel. Maar soms komt het gewoon even niet uit.
pi_142365478
Even mijn lijstje uitschrijven voordat ik besluit dat ik er nog meer in moet proppen. Verveel me en zou wel de hele avond naar de koelkast heen en weer kunnen blijven lopen. :')

O: Optimel vanille vla, noten en zaden muesli, lepel lijnzaad.
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
T: cup-a-soup en een volkoren cracker met pindakaas
A: Risotto met prei en doperwten. Zonder kaas.

Misschien na het eten nog wat citroen kwark. Ik heb vaak gewoon geen zin meer om te eten na het avondeten.
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:22:36 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142365636
Ik heb echt geen idee wat ik vanavond ga eten. Misschien wat wraps, heb nog rucola, pijnboompitjes en roomkaas, maar heb misschien meer zin in iets warms. Heb de neiging om frietjes te halen, maar vind dat eigenlijk echt onzin. Had vrijdag ook al frietjes, dus vandaag ga ik iets normaal op tafel zetten.

Heb eigenlijk wel zin in gebakken aardappeltjes, misschien maak ik die wel. Of een broodmaaltijd met (zelfgemaakte, lekkere en mits met mate gezonde) satesaus ofzo.
pi_142365761
Hoe maak je gezonde satesaus dan?
  woensdag 16 juli 2014 @ 16:45:08 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142366465
quote:
11s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:25 schreef Myraela het volgende:
Hoe maak je gezonde satesaus dan?
Van pure ingrediënten, zonder suiker, met pindakaas zonder toevoegingen enzo. Het is niet vetvrij, maar het past prima binnen de kcals van vandaag. Gezond dus...
pi_142367020
Ah op die manier, okay. Is wel lekker in ieder geval.
pi_142368302
Laat ik ook maar weer eens een lijstje doen, ben bijna beter dus eet weer bijna normaal :P

O/L (want beetje laat): omelet van 2 eieren met 1 plakje gerookte zalm, roomkaas en sla
T: klein stukje chorizo
D: 2 brochettes van varkenshaas, chorizo en tomaatjes met gevulde champignons (met spekjes, paprika en beetje kaas) en wat sla, komkommer, paprika met dressing van yoghurt
S: 1,5 uur sportschool, misschien korter.. ligt er aan of het gaat
T: eiwitshake (BAH)

Ik eet lowcarb. Omdat ik de kh laat staan moet ik wat vetter eten, voordat je denkt "JEZUS, die eet vet!" :P
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:32:53 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142369907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij zit de kracht er wel in dat je goed afwisselt tussen normaal en vasten. Maar pin me daar niet op vast.

Maandag kostte het me moeite en heb ik 's middags nog wat extra's genomen, maar vandaag had ik er weer totaal geen moeite mee. *O*
Mijn lijstje, ter illustratie:

L: 200gr senoble kwark en 250gr aardbeien (216 kcal)
D: 1 zak pittige thaise soep (Jumbo) (308 kcal)

Ik ben nog op zoek naar suggesties voor onderweg op vakantie. Iemand opperde pasta salade, maar dat lijkt me zo zwaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 16-07-2014 18:39:21 ]
pi_142370170
Gisteren
O Smoothie met magere yoghurt bosvruchten en banaan
T Stukje korstloze quiche met brocoli en ui
L bak (500 gr) magere kwark
D Speklapje met gewokte bamigroente (250gr)
T klein zakje chips (ja stout)
Totaal ongeveer 1700 calorien
----
Vandaag
O Smoothie met magere yoghurt en bosvruchten en banaan
T Stukje ontbijtkoek
L Stuk korstloze quiche met brocoli en ui en een kopje cupasoup asperge
T paar spekjes (onverwacht overwerken en trek, kon het niet laten liggen)
D Omelet met groente (geen boodschappen gedaan en nu te laat om nog te gaan) en een braadworstje
T Yoghurt of een smoothie met aardbeien
totaal 1200 calorien...

Hmm ik vind mijn lijstjes completer worden. Maar toch stiekem een beetje verbaasd dat ik vandaag toch te weinig calorien heb gehad. Ik wijt het aan de boodschappen die ik niet gedaan heb door overwerk. Morgen weer een nieuwe dag!
pi_142370186
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben nog op zoek naar suggesties voor onderweg op vakantie. Iemand opperde pasta salade, maar dat lijkt me zo zwaar.
Autovakantie? Heb je een koelbox bij je?
pi_142370386
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:51 schreef Myraela het volgende:
Spierpijn in mijn buik van de sit ups gisteren. Fijne spierpijn vind ik dat. :D

Net de halters van m'n vriend uit de schuur gehaald en daar wil ik mijn armen een beetje mee gaan trainen. Heb geen geld voor de sportschool, maar wil stiekem wel een beetje spieren krijgen want ik ben echt totaal niet sterk nu. :')

En ik moet wel enorme spieren krijgen in mijn armen om te zorgen dat ik niet van die hangende kipfiletjes krijg. :D
Tricep dips! Volgens m'n bootcamp trainer echt de ideale oefening voor tegen flabber armen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142371371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:46 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Tricep dips! Volgens m'n bootcamp trainer echt de ideale oefening voor tegen flabber armen. :P

SPOILER
Goeie tip dankjewel. Ik heb nogal last van kipfiletje.
pi_142371958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wraps met een frisse vulling? Genoeg variaties te bedenken :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:33:01 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142374683
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:41 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Autovakantie? Heb je een koelbox bij je?
Oh ja sorry, ik had best wat gedetailleerder mogen zijn. Autovakantie idd, maar ik vind dat eten langs de weg in Frankrijk echt altijd zo smerig. Dus ik wil voor het avondeten gewoon iets makkelijks van te voren klaarmaken en meenemen.

Wraps is wel een goed idee ook! :Y
pi_142375540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja sorry, ik had best wat gedetailleerder mogen zijn. Autovakantie idd, maar ik vind dat eten langs de weg in Frankrijk echt altijd zo smerig. Dus ik wil voor het avondeten gewoon iets makkelijks van te voren klaarmaken en meenemen.

Wraps is wel een goed idee ook! :Y
Wraps is inderdaad een goed idee. Quiche zou ook goed kunnen. Allebei met lekker veel groentes.
Koude gehaktballetjes? (je kan ze invriezen, tegen de tijd dat je ze wil eten zijn ze vast wel ontdooit)
pi_142376894
Gewoon lekkere broodjes maken? Dat vind ik altijd wel gewoon lekker en makkelijk. Of salade en de dressing apart houden.
pi_142377489
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lekker he, vandaag ook weg geweest. Ben met het keep running schema van Evy begonnen :)
Oh mooi! Hoe ver ben je al?
Ik wilde een tijdje terug ook evy downloaden maar moest er voor betalen. Heb ook van het hockeyen een redelijke conditie dus dan pak je het zelf wat makkelijker op denk.

Zit er nu over na te denken om met mn beste vriendin een 6,6 kilometer hardloopevenement in het dorp van mijn ouders te gaan doen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:45:23 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142377925
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:23 schreef Myraela het volgende:
Gewoon lekkere broodjes maken? Dat vind ik altijd wel gewoon lekker en makkelijk. Of salade en de dressing apart houden.
Ja, doen we sws ook hoor, broodjes mee. :Y
pi_142378083
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:35 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik wilde een tijdje terug ook evy downloaden maar moest er voor betalen. Heb ook van het hockeyen een redelijke conditie dus dan pak je het zelf wat makkelijker op denk.

Zit er nu over na te denken om met mn beste vriendin een 6,6 kilometer hardloopevenement in het dorp van mijn ouders te gaan doen.
Hier staan ze gratis!
http://rennenmetevy.nl/
pi_142378436
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:35 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Rustig opbouwen voor je pezen en gewrichten is wel aan te raden. Op www.rennenmetevy.nl zijn ze gratis te downloaden ik vind het 2011 schema het fijnst.

Ben alweer even met het 0-5 schema klaar . Vandaag les 3 gedaan van de 5-10.

Verder gebruik ik endomondo om mijn loopjes bij te houden.
pi_142378709
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Rustig opbouwen voor je pezen en gewrichten is wel aan te raden. Op www.rennenmetevy.nl zijn ze gratis te downloaden ik vind het 2011 schema het fijnst.

Ben alweer even met het 0-5 schema klaar . Vandaag les 3 gedaan van de 5-10.

Verder gebruik ik endomondo om mijn loopjes bij te houden.
Ja rustig opbouwen qua tempo doe ik sowieso wel. 2 maanden geleden hockeyde ik nog 3 x in de week dus ik denk dat mijn lijf er wel aan gewend is.
pi_142378754
Thanks voor de link beiden!
pi_142378847
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:02 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ja rustig opbouwen qua tempo doe ik sowieso wel. 2 maanden geleden hockeyde ik nog 3 x in de week dus ik denk dat mijn lijf er wel aan gewend is.
Hockey lijkt wat beweging veel op voetbal en dat is toch heel anders dan hardlopen. Conditioneel zul je het wel redden maar je lijf heeft tijd nodig om zich aan te passen.

In het hardloop topic weren ze daar meer over. Was vandaag nog een discussie over :p
pi_142388114
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hockey lijkt wat beweging veel op voetbal en dat is toch heel anders dan hardlopen. Conditioneel zul je het wel redden maar je lijf heeft tijd nodig om zich aan te passen.

In het hardloop topic weren ze daar meer over. Was vandaag nog een discussie over :p
Ok als dat zo is, zal ik je advies niet zomaar in de wind slaan natuurlijk. Ik zal ff een kijkje nemen in dat topic en vragen of 6,6 in 1,5 maand haalbaar is of niet :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:09:19 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142388692
*O*
Ondanks mijn belachelijke gevreet afgelopen dinsdag nu een hele fijne weegschaal! *O*
Lekker motiverend om idd gewoon door te blijven gaan ook al gaat het af en toe mis.
pi_142388953
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 05:47 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ok als dat zo is, zal ik je advies niet zomaar in de wind slaan natuurlijk. Ik zal ff een kijkje nemen in dat topic en vragen of 6,6 in 1,5 maand haalbaar is of niet :)
Haha ja heb het ook van daar allemaal "geleerd" haha.
pi_142389189
Vanavond een 3 gangen dinertje maken. Wil het onder de 700 kcal houden, dat gaat even puzzelen worden. :D
pi_142389497
Die 2 kilo van het weekend zijn er al weer af, plus een extra kilootje *O*

9 juni begonnen op 126.2 zat vanochtend op 116.4 *O* *O* *O*

Zometeen weging en vetmeting bij m'n personal trainer.. ben zo benieuwd wat de vetmeting zegt!
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:35:04 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142389816
Netjes hoor!
pi_142389853
Lekker bezig Patrique.

Jullie allemaal trouwens.

Ik ben jammerlijk aan het falen again...
pi_142390007
Yay, planning voor vandaag af.

O: optimel vanille vla, eat natural noten en zaden, lepel lijnzaad.
L: 2 volkoren boterhammen met oude 30+ kaas
T: volkoren cracker pindakaas
A: crostini met tomaat - regenboog forel papillotte - hazelnoten ijs

3 gangen diner en toch nog prima binnen mijn kcal. Totaal van de hele dag is 1300. Misschien neem ik er gewoon nog een wijntje bij. :7
pi_142390034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik ben jammerlijk aan het falen again...
Hoe komt dat dan?
pi_142390060
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan?
Sinds ik terug ben van vakantie ben ik helemaal het ritme kwijt. Mijn vriend zijn verjaardag zat er tussen en die hebben we 3 dagen achter elkaar gevierd. iedere dag weer visite enzo. En ik krigj het ritme gewoon niet meer te pakken. Grijp te snel naar ongezonde shit terwijl ik heel goed weet dat ik 1000 keer beter die watermeloen kan pakken ipv die zak borrelnootjes en toch pak ik dan toch naar die zak.

Wordt er zelf een beetje moedeloos van. Blijf wel gewoon hardlopen dus ben niet aangekomen maar afvallen doe ik zo ook niet :')
pi_142390126
Toch knap dat je wel blijft hardlopen. Zeker als dat er voor zorgt dat je in ieder geval niet aankomt.

Zou je alle ongezonde dingen niet gewoon weer even een periode uit huis kunnen houden?
pi_142390156
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:55 schreef Myraela het volgende:
Toch knap dat je wel blijft hardlopen. Zeker als dat er voor zorgt dat je in ieder geval niet aankomt.

Zou je alle ongezonde dingen niet gewoon weer even een periode uit huis kunnen houden?
Ja had zooi ingeslagen voor zijn verjaardag. Normaal haal ik het ook niet in huis en dan gaat het prima en taal ik er ook niet naar. Had zo gehoopt onderhand eens naar die 70 kilo te gaan maar dat hoofd wil gewoon niet ofzo. Echt zo stom.
pi_142390573
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wordt er zelf een beetje moedeloos van. Blijf wel gewoon hardlopen dus ben niet aangekomen maar afvallen doe ik zo ook niet
Even er voor zorgen dat je niet aankomt en doorgaan met hardlopen. En dan als er weer wat rust en regelmaat is, weer verder gaan ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:30:45 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142390742
Precies, niet aankomen is ook ok! :Y
Heel goed dat je door blijft lopen, dat scheelt al een stuk. Ik weet niet of je op dit moment een beetje regelmatig leeft, maar ik merk bij mij dat ik aan het begin van de week moeite had, maar toen sliep ik ook heel slecht maar de afgelopen 2 avonden ben ik om 22 uur naar bed gegaan en heb tot de volgende ochtend 7 uur geslapen en dan word je ook al weer zo anders wakker. :Y Bij mij helpt dat echt al een heel stuk.

En verder... mss zonde van het geld, maar gooi alles wat je over hebt van die verjaardag gewoon in de kliko. :Y :*
pi_142390998
Ik krijg nog visite van het weekend daarna zal het wel een eind op zijn denk ik :)

De regelmaat is ver te zoeken maar zit ook niet super in mijn vel. Heb al een jaar pijn. Het begon in mijn rechterschouder maar links doet nu vrolijk mee. Nek begint ook vast te zitten en de artsen weten niet wat het is. Na het hardlopen ben ik even redelijk los maar een kwartier later zit ik weer muurvast. Het continu pijn hebben breekt me een beetje op :@

Agh tegen de tijd dat het ritme er weer in zit gaan we weer op vakantie dus komt vast goed :')

Dat gezegd hebbende ik moet nog ontbijten |:(
pi_142391264
2% vet in 3 week eraf.. is dat veel? Ik heb echt geen idee.. :@ En ik was een kilo spier kwijt :') :(
pi_142391306
Geen idee wat veel is qua % vet veel is. Alles naar beneden is goed lijkt me. Ik meet dat soort dingen nooit.
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:58:08 #143
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142391342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef PatriQue89 het volgende:
2% vet in 3 week eraf.. is dat veel? Ik heb echt geen idee.. :@ En ik was een kilo spier kwijt :') :(
Best goed hoor, zoveel vet kwijt. Alleen spier verliezen ... :N
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:02:05 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142391424
Altijd pijn lijkt me idd ook heel klote TP. :Y

Mijn lijstje voor vandaag maar eens:

O: 250gr kwark m aardbeien en 40gr zelfgemaakte granola (vers gemaakt, ben er speciaal vroeg voor opgestaan :9 )
T: huttenkase m komkommer
L: 2 boterhammen m kipfilet en komkommer, 1 bh m pindakaas, 1 kapje m appelstroop
T: 1 paprika
D: Oosters stoofpotje met kipfilet, atjar en ananas, met rijst
T: niks of yoghurt
pi_142391432
Mooi lijstje BE.
pi_142391475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef PatriQue89 het volgende:
Spier kwijtraken is niet goed iig :N
pi_142391501
Lijstje van vandaag

O: cornflakes melk
T: heb pas net ontbeten :')
L: 2bh smeerkaas
T: watermeloen
D: lasagne
T: toetje
pi_142391503
Hoe raak je eigenlijk spier kwijt, je sport toch best veel? Komt het dan omdat je te weinig eet?
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:08:28 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142391537
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:06 schreef Myraela het volgende:
Hoe raak je eigenlijk spier kwijt, je sport toch best veel? Komt het dan omdat je te weinig eet?
Volgens mij als je idd niet voldoende eiwitten eet, dan ga je die uit je spieren afbreken terwijl je aan het sporten bent.
Zoiets iig.
Hoewel dit ook heel goed klok-klepel kan zijn hoor. :@
pi_142391546
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:58 schreef Fera het volgende:

[..]

Best goed hoor, zoveel vet kwijt. Alleen spier verliezen ... :N
ja.. ik snap dat ook niet echt hoe dat opeens weg is. Maar ze heeft gelijk m'n schema er op aangepast.. hopelijk volgende meting wat spier erbij.
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:14:12 #151
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142391637
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:09 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

ja.. ik snap dat ook niet echt hoe dat opeens weg is. Maar ze heeft gelijk m'n schema er op aangepast.. hopelijk volgende meting wat spier erbij.
Misschien eet je te weinig? Te weinig bouwstoffen voor je spieren?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_142392047
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:14 schreef Fera het volgende:

[..]

Misschien eet je te weinig? Te weinig bouwstoffen voor je spieren?
te weinig eiwit zou kunnen.. wat is daar de 'regel' nog maar voor? 1,5 keer je lichaamsgewicht toch?
pi_142392491
Met afvallen raak je eigenlijk altijd een deel van je spieren kwijt.

Je kan ook moeilijk in spiermassa aankomen als je onder onderhoud eet. Eiwitrijk dieet zal het misschien wat tegen gaan, maar in principe zal je pas na het afvallen echt goed spier kunnen opbouwen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:55:44 #154
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142392670
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

te weinig eiwit zou kunnen.. wat is daar de 'regel' nog maar voor? 1,5 keer je lichaamsgewicht toch?
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet. :)

quote:
9s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Met afvallen raak je eigenlijk altijd een deel van je spieren kwijt.

Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken. :)
pi_142393074
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:55 schreef Fera het volgende:

[..]

Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet. :)

[..]

Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken. :)
Nee klopt, heb je gelijk in. Maar dan heb je waarschijnlijk niet flink onder onderhoud gegeten zoals ik verwacht dat Patrique wel doet om af te vallen. :)
pi_142393337
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:55 schreef Fera het volgende:

[..]

[..]

Ah ok.. zal even terugkijken de afgelopen weken :)

En inderdaad, wat vorm houden is fijn :P Ik ben sowieso breed gebouwd, dus ik zal nooit smal en superslank zijn.

En op 't moment is mijn buik echt een probleemgebied.. daar zit het meeste vet. M'n armen/borst/benen zijn al redelijk in proportie.
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:19:25 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142393351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lijstje van vandaag

T: heb pas net ontbeten :')
L: 2bh smeerkaas
T: watermeloen
D: lasagne
Waarom heb je cornflakes als ontbijt? En hoe komt het dat je zo laat bent? Hoe ga je dit morgen anders doen? [/kritisch]
pi_142393444
En je onderhoud is dat wat je nodig hebt in rust toch? Ik was van 2400 naar 2300 gegaan, maar eet vrijwel elke dag rond de 1800..

En m'n eiwitten zitten rond de 140 elke dag, kan dus iets omhoog naar 175
pi_142393681
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef PatriQue89 het volgende:
En je onderhoud is dat wat je nodig hebt in rust toch? Ik was van 2400 naar 2300 gegaan, maar eet vrijwel elke dag rond de 1800..

Onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat wat je in totaal verbrandt dus. :)

Crashdieeten zorgen er bijv. voor dat je in verhouding meer spier verliest dan wanneer je langzamer afvalt. Daarom is het oa ook zo slecht om te doen.
pi_142393780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat wat je in totaal verbrandt dus. :)

Crashdieeten zorgen er bijv. voor dat je in verhouding meer spier verliest dan wanneer je langzamer afvalt. Daarom is het oa ook zo slecht om te doen.
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?
pi_142393801
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom heb je cornflakes als ontbijt? En hoe komt het dat je zo laat bent? Hoe ga je dit morgen anders doen? [/kritisch]
Vaste ontbijt. Heb al diverse keren wat anders geprobeerd van brood tot yoghurt met fruit tot Brinta of crackers. Maar ik krijg het niet weg. Cornflakes hapt daarentegen wel lekker weg. Jammer van de suiker enzo dat wel.

Waarom ik zo laat ben? Ik werd vanochtend uit mijn nest gebeld 6:30 dat een server eruit lag dus ben van bed naar mijn pc gekropen en ben gaan werken. Toen alles eenmaal draaide ben ik hier mijn frustratie komen uiten over mijn onkunde wat betreft fatsoenlijk eten momenteel en bedacht ik me dat ik nog een ontbijt in mijn harses moest werken. Dat heb ik toen maar wel meteen gedaan.

Gisteren wel 5km wezen hardlopen en morgen een half uur zag ik op mijn schema. Dat zal iets meer dan 4km zijn in mijn tempo.
pi_142394040
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?
In theorie wel ja. Berekeningen kunnen makkelijk afwijken. Schatting kcal in eten/drinken kan afwijken, hoeveel je lichaam verbrandt in rust en hoeveel je verbrandt tijdens het sporten. Maar door je er aan te houden en te kijken wat het met je lichaam doet, kan je schattingen waar nodig aanpassen. :Y

Ik dacht altijd dat een halve kilo zo'n 3500 kcal was, maar hoor op Fok tegenwoordig steeds vaker dat een kilo 9000 is? Maar hoe dan ook, je plan klinkt goed volgens mij.
pi_142395522
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef PatriQue89 het volgende:

200 kan ook geen kwaad voor jou denk ik..

Ben nu ongeveer 28 kilo kwijt, maar in die tijd ook een procent of 10 spier erbij, dus wat er gezegd wordt over onder onderhoud eten en spier verliezen tijdens afvallen hoeft echt niet waar te zijn.. Klinkt misschien niet veel maar de verschillen zijn groot..

En gewoon veel krachttraining doen natuurlijk, 3x in de week full body of 4/5 dagen splitschema..

Foto's vooralsnog alleen op instagram, diegene die benieuwd zijn mogen DM sturen voor linkje..
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:42:17 #164
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142395666
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Je moet alleen niet blind staren op kg, want als je straks weer spieren erbij krijgt zul je een beetje aankomen. Ik zou meer letten op vetpercentage en omvang. :) Gewicht fluctueert sowieso.

Ik schrok eerst ook toen ik aangekomen was, maar toen ze het vetpercentage gingen meten bleek ik toch op de goede weg te zitten. :D
pi_142396004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In theorie wel ja. Berekeningen kunnen makkelijk afwijken. Schatting kcal in eten/drinken kan afwijken, hoeveel je lichaam verbrandt in rust en hoeveel je verbrandt tijdens het sporten. Maar door je er aan te houden en te kijken wat het met je lichaam doet, kan je schattingen waar nodig aanpassen. :Y

Ik dacht altijd dat een halve kilo zo'n 3500 kcal was, maar hoor op Fok tegenwoordig steeds vaker dat een kilo 9000 is? Maar hoe dan ook, je plan klinkt goed volgens mij.
Ok Ok. Ja internet zegt 9000 :P
pi_142396104
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:38 schreef Timmos het volgende:

[..]

200 kan ook geen kwaad voor jou denk ik..

Ben nu ongeveer 28 kilo kwijt, maar in die tijd ook een procent of 10 spier erbij, dus wat er gezegd wordt over onder onderhoud eten en spier verliezen tijdens afvallen hoeft echt niet waar te zijn.. Klinkt misschien niet veel maar de verschillen zijn groot..

En gewoon veel krachttraining doen natuurlijk, 3x in de week full body of 4/5 dagen splitschema..

Foto's vooralsnog alleen op instagram, diegene die benieuwd zijn mogen DM sturen voor linkje..
200 gram eiwit? Pfffooeeee :P Mijn personal trainer heeft nu vakantie, dus heb een uitgebreid schema gekregen voor kracht training :Y
pi_142396132
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:42 schreef Fera het volgende:

[..]

Je moet alleen niet blind staren op kg, want als je straks weer spieren erbij krijgt zul je een beetje aankomen. Ik zou meer letten op vetpercentage en omvang. :) Gewicht fluctueert sowieso.

Ik schrok eerst ook toen ik aangekomen was, maar toen ze het vetpercentage gingen meten bleek ik toch op de goede weg te zitten. :D
Weet ik. En zolang m'n vetpercentage omlaag gaat ben ik sowieso tevreden. Maar wil geen spiermassa verliezen :P
pi_142396358
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

200 gram eiwit? Pfffooeeee :P Mijn personal trainer heeft nu vakantie, dus heb een uitgebreid schema gekregen voor kracht training :Y
Zijn eiwitshakes geen idee?
Krijg je snel een hoop eiwitten binnen :) als je zoveel sport hebben je spieren die wel echt nodig!
pi_142396477
Hai ik kom weer wat actiever kijken enzo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_142396501
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:01 schreef xuryah het volgende:

[..]

Zijn eiwitshakes geen idee?
Krijg je snel een hoop eiwitten binnen :) als je zoveel sport hebben je spieren die wel echt nodig!
Ja, ik ben nu dus aan het kijken hoeveel me gaat lukken.. Zit al op 80 :P :')
pi_142396508
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Hai ik kom weer wat actiever kijken enzo.
You can do it *O*
pi_142396540
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ja, ik ben nu dus aan het kijken hoeveel me gaat lukken.. Zit al op 80 :P :')
En de dag duurt nog lang, moet vast wel lukken!
Bak kwark eten en vanavond vis/kip op het menu? :P
pi_142396597
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:07 schreef xuryah het volgende:

[..]

En de dag duurt nog lang, moet vast wel lukken!
Bak kwark eten en vanavond vis/kip op het menu? :P
Heb al een bak kwark op, en 500 gr yoghurt.. wat kip en kalkoen op brood. Ben nu eitjes aan het koken en vanavond kip denk ik inderdaad!
pi_142396617
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

You can do it *O*
Ik ga maar weer eens m'n best doen. :Y
pi_142396646
Mijn vriend is bananenpannekoekjes aan het maken voor me O+
Als ik het doe worden het meer scrambled eggs :D
pi_142396680
quote:

[..]

Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..

Iig 190-200gr eiwitten!
pi_142396779
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef Timmos het volgende:

[..]

Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..

Iig 190-200gr eiwitten!
Ah ok!

Ik ga iig dingen aanpassen in mn voedingspatroon, en wat meer krachttraining doen naast m'n personal training. Hopelijk is de volgende meting dan wat beter qua spier.
pi_142396913
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef Timmos het volgende:

[..]

Iig 190-200gr eiwitten!
Wat eet jij dan vooral?
pi_142397096
Los van mijn vetpercentage omlaag brengen wil ik toch ook gewoon kilo's kwijt hoor. Als ik eenmaal blij ben met de weegschaal ga ik me wel om de rest zorgen maken.
pi_142397194
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:25 schreef Myraela het volgende:
Los van mijn vetpercentage omlaag brengen wil ik toch ook gewoon kilo's kwijt hoor. Als ik eenmaal blij ben met de weegschaal ga ik me wel om de rest zorgen maken.
Herkenbaar :Y zeker toen ik Jillian deed.
Ik snap het helemaal dat spieren meer wegen maar ik wil eerst dat de weegschaal naar beneden gaat.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:32:01 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142397255
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik snap het helemaal dat spieren meer wegen maar ik wil eerst dat de weegschaal naar beneden gaat.
Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Als je sport, lijkt dit me een verdedigbaar standpunt :Y
pi_142397315
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat eet jij dan vooral?
Wat er binnen mn eiwitten en koolhydraten past.. Sowieso sochtends mn 5 eiwitten en 2/3 eigelen, van de week zaten daar 100 gram gebakken aardappeltjes bij en vanochtend 2 witte bolletjes..

Savonds vlees en groente, van wokken tot bakken tot grillen of uit de oven met evt wat brie of andere kaas als het in mn vetten past..

En de standaard dingen als kwark en whey :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:33:54 #183
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142397317
quote:

[..]

Weet ik. En zolang m'n vetpercentage omlaag gaat ben ik sowieso tevreden. Maar wil geen spiermassa verliezen :P
Nee, begrijpelijk. :)
pi_142397651
En van het weekend wil ik naar het zwembad :Y Dat heb ik al jaren niet gedaan (Ja, ok.. vorig jaar op vakantie in Portugal.. en dat heb ik geweten :') M'n hele lijf tweedegraads verbrand, wel 1,5 dag iets kunnen doen daar, daarna 3 dagen binnen gezeten en toen maar weer naar huis gegaan :') ). Ik zei eerst bij 110 kilo, maar ik durf het al wel aan denk ik. Maar niet te dicht in de buurt van waar we wonen.. :')

Complexheid O+
pi_142397750
Gewoon lekker genieten Patrique!
Ik heb vanmorgen in bikini in de tuin gelegen en ik voelde me erg tevreden O+
Maar het kan altijd beter natuurlijk.
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:51:12 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_142397910
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:44 schreef PatriQue89 het volgende:
En van het weekend wil ik naar het zwembad :Y Dat heb ik al jaren niet gedaan (Ja, ok.. vorig jaar op vakantie in Portugal.. en dat heb ik geweten :') M'n hele lijf tweedegraads verbrand, wel 1,5 dag iets kunnen doen daar, daarna 3 dagen binnen gezeten en toen maar weer naar huis gegaan :') ). Ik zei eerst bij 110 kilo, maar ik durf het al wel aan denk ik. Maar niet te dicht in de buurt van waar we wonen.. :')

Complexheid O+
mijn O+ is een aantal kilo's zwaarder dan 110 kilo en doet het ook gewoon. ik ben er blij mee dat ie af en toe met me mee gaat zwemmen.. en hij vind het ook heerlijk om te doen.
ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig is hoor.. maar.. gewoon doen!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_142398196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:46 schreef Sarabi het volgende:
Gewoon lekker genieten Patrique!
Ik heb vanmorgen in bikini in de tuin gelegen en ik voelde me erg tevreden O+
Maar het kan altijd beter natuurlijk.
Ga ik doen :Y
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mijn O+ is een aantal kilo's zwaarder dan 110 kilo en doet het ook gewoon. ik ben er blij mee dat ie af en toe met me mee gaat zwemmen.. en hij vind het ook heerlijk om te doen.
ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig is hoor.. maar.. gewoon doen!
Ik vind het ook heerlijk. Zwom vroeger elke zondag. Die goede oude tijd _O_

Maar eerst op zoek naar een passende zwembroek.. deze zakt af als k weer uit het water kom, gok ik :')
pi_142398428
Zwemmen. O+
pi_142398434
Maar ik durf niet. ;(
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:07:00 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142398517
Ik mocht gisteren meezwemmen met de laatste les voor de vakantie van mijn zoon. En we moesten alles doen wat de kinderen ook deden.
Dus ook het water in met een bommetje :') en daarna ook over zo'n lange mat over het water. :') :')
Ik heb mezelf maar even over mezelf heen gezet en mee gedaan, want dat is natuurlijk voor kindlief wel zo leuk. :Y
pi_142398650
Van de dientiste vandaag gehoord dat ze niet had verwacht dat ik meteen al zulke vooruitgang zou boeken :D
Ze had verwacht dat ik wat meer op mijn oude gedrag terug zou vallen.

Ik krijg nu ook een afspraak bij de psych, of ik geen eetstoornis heb :P
Twiddel
pi_142398832
Zwemmen heerlijk, heb er alleen zo'n hekel aan om alleen te gaan.
pi_142398858
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik mocht gisteren meezwemmen met de laatste les voor de vakantie van mijn zoon. En we moesten alles doen wat de kinderen ook deden.
Dus ook het water in met een bommetje :') en daarna ook over zo'n lange mat over het water. :') :')
Ik heb mezelf maar even over mezelf heen gezet en mee gedaan, want dat is natuurlijk voor kindlief wel zo leuk. :Y
Dat zijn leuke dingen voor de kinderen :Y zo'n stoere mama die meedoet.
pi_142399323
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:04 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik durf niet. ;(
En zwemmen tijdens de ochtend? Bij de meeste zwembaden is het dan baantjes trekken en dit zijn vooral oudere mensen (60+). In ieder geval hier dan :).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_142399405
Ik heb laatst ook gekeken naar een abonnement om te zwemmen, maar het zwembad hier in de buurt doet alleen op rare tijden (overdag) baantjes trekken. Als ik meer geld heb ga ik misschien wel een zwembad verder, maarja, dan ga je uiteindelijk toch minder vaak.
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:53:26 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142400076
Ik vind zwemmen echt heerlijk! Heb alleen echt een ontzettende heerlijk aan die vieze chloorlucht die daarna in je haar en je kleren enzo hangt, zelfs als je je daar uitgebreid gedoucht hebt. Komende week ruiterkamp en dan wordt er sowieso gezwommen, week erna met de neefjes en vriendjelief naar een familiecamping met zwembad. Ik maak dus genoeg meters de komende weken :D

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:33 schreef Timmos het volgende:

[..]

Wat er binnen mn eiwitten en koolhydraten past.. Sowieso sochtends mn 5 eiwitten en 2/3 eigelen, van de week zaten daar 100 gram gebakken aardappeltjes bij en vanochtend 2 witte bolletjes..

Savonds vlees en groente, van wokken tot bakken tot grillen of uit de oven met evt wat brie of andere kaas als het in mn vetten past..

En de standaard dingen als kwark en whey :)
Hoewel ik best snap dat jij heel erg bezig bent met eiwitten en macro's, zou ik iemand die nog in de beginfase van afvallen zit (of alweer natuurlijk) niet meteen aanradden om 5 eiwitten, 2/3 eigeel en 2 witte bolletjes als ontbijt te nemen. Voor veel fatties hier is dat niet alleen te hoog gegrepen, maar ook iets wat ze 's ochtends echt niet wegkrijgen. Prima dat het voor jou werkt, maar toen ik nog veel zwaarder was, was het al heel wat als ik gewoon 6 keer per dag iets kon eten zonder gigantische zakken chips e.d. naar binnen te werken. Ik kan me dus best voorstellen dat dit voor veel nieuwkomers best afschrikt... :*
pi_142400652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind zwemmen echt heerlijk! Heb alleen echt een ontzettende heerlijk aan die vieze chloorlucht die daarna in je haar en je kleren enzo hangt, zelfs als je je daar uitgebreid gedoucht hebt. Komende week ruiterkamp en dan wordt er sowieso gezwommen, week erna met de neefjes en vriendjelief naar een familiecamping met zwembad. Ik maak dus genoeg meters de komende weken :D

[..]

Hoewel ik best snap dat jij heel erg bezig bent met eiwitten en macro's, zou ik iemand die nog in de beginfase van afvallen zit (of alweer natuurlijk) niet meteen aanradden om 5 eiwitten, 2/3 eigeel en 2 witte bolletjes als ontbijt te nemen. Voor veel fatties hier is dat niet alleen te hoog gegrepen, maar ook iets wat ze 's ochtends echt niet wegkrijgen. Prima dat het voor jou werkt, maar toen ik nog veel zwaarder was, was het al heel wat als ik gewoon 6 keer per dag iets kon eten zonder gigantische zakken chips e.d. naar binnen te werken. Ik kan me dus best voorstellen dat dit voor veel nieuwkomers best afschrikt... :*
Ik antwoord alleen wat Sarabi mij vraagt. Ik zeg niet dat je het zo moet doen. Ik eet vaak niet 6x maar eerder grotere maaltijden..

Tijd kijk ik ook niet naar, rechtstreeks uit bed krijg ik sowieso niks weg, dus is al later als ik dit eet. Gaat mij er meer om dat ik het op een dag binnen krijg dan wanneer op de dag ik het binnen krijg, als het moet eet ik Savonds een kilo kwark..

En dat komt dan van iemand die elke dag 1 of meerdere liters frisdrank dronk, meerdere keren opschepte met avondeten.. Maar van ene op andere dag zonder moeite eigenlijk omgegooid ;)
pi_142400826
Timmos ik ben trouwens wel benieuwd naar je progress foto's. Vind ik altijd wel motiverend. Ik vind het wel knap al zou ik het nooit op die manier kunnen. Ik bereken ook alles wat ik eet wel, maar meer om te kijken of ik nergens teveel van binnen krijg. Alsin koolhydraten of vetten. Ik kijk eigenlijk nooit naar of ik wel genoeg binnen krijg van bepaalde dingen. Goede instelling is dat eigenlijk wel.
pi_142402151
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:51 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ok Ok. Ja internet zegt 9000 :P
Ik vind verschillende dingen. 7700 kom ik vaak tegen. :P
Of ik ging uit van ponden. :+ Een pond is 3500.

1 gram vet = 9 kcal maar je valt niet alleen vet af dus ik denk dat je het niet zo kunt berekenen.

Hoe dan ook goed bezig!
pi_142402313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog? :P

Heb het zelf ook hoor. _O- Ik moet en zal die 65 kilo bereiken. :o
pi_142402519
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog? :P

Ik zou mijn huidige gewicht niet in spieren willen zijn hoor. :D Ik vind gespierde vrouwen overigens sowieso niet mooi, verder dan alles een beetje strak trainen zou ik nooit willen gaan.

In een ideale wereld zou ik mijn streefgewicht bereiken. Daar een paar kilo onder gaan zitten. En dan die paar kilo weer aan komen maar dan in spieren. Dat vind ik een mooi lichaam.

Bedoel, ik ken de before/after van mensen die aankomen in spieren natuurlijk ook wel. Maar laten we eerlijk zijn, de before foto's zijn bijna altijd al erg mooie slanke meisjes. Dan werkt dat. :D Anders ben je gewoon een dik meisje in een iets betere vorm.
pi_142402935
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zou mijn huidige gewicht niet in spieren willen zijn hoor. :D Ik vind gespierde vrouwen overigens sowieso niet mooi, verder dan alles een beetje strak trainen zou ik nooit willen gaan.

In een ideale wereld zou ik mijn streefgewicht bereiken. Daar een paar kilo onder gaan zitten. En dan die paar kilo weer aan komen maar dan in spieren. Dat vind ik een mooi lichaam.

Bedoel, ik ken de before/after van mensen die aankomen in spieren natuurlijk ook wel. Maar laten we eerlijk zijn, de before foto's zijn bijna altijd al erg mooie slanke meisjes. Dan werkt dat. :D Anders ben je gewoon een dik meisje in een iets betere vorm.
True. Maar als je bijv haar neemt:
SPOILER
Maakt toch wel een groot verschil.
pi_142403324
Tuurlijk, ze ziet er een stuk beter uit. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar ze is niet slank zoals ik slank zou willen zijn. Daarom wil ik eerst naar het juiste gewicht werken en daarna pas focussen op de spieren.
pi_142403376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

True. Maar als je bijv haar neemt:
SPOILER
Maakt toch wel een groot verschil.
Dat is uberhaupt niet dezelfde persoon volgens mij? :D En die rechter heeft echt wel meer dan 21% vet, dan zie je er een stuk afgetrainder uit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_142403572
Hier wisselen goede en slechte elkaar af momenteel. Afgelopen dagen feestje en bbq's gehad en dan eet ik toch anders dan normaal en raak ik uit mijn flow ofzo.
Ik eet niet teveel maar afvallen doe ik ook niet.
pi_142404179
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:28 schreef Myraela het volgende:
Tuurlijk, ze ziet er een stuk beter uit. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar ze is niet slank zoals ik slank zou willen zijn. Daarom wil ik eerst naar het juiste gewicht werken en daarna pas focussen op de spieren.
Ja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar ben bang dat het juiste gewicht misschien steeds gaat opschuiven omdat mijn bf% zonder krachttraining nog heel lang aan de hoge kant zal zijn. Dan blijft het er flabby uitzien denk ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is uberhaupt niet dezelfde persoon volgens mij? :D En die rechter heeft echt wel meer dan 21% vet, dan zie je er een stuk afgetrainder uit..
Geen idee. Lijkt me niet dat iemand die zo bezig is met krachttraining en body image daarover liegt, maar wie weet. Wel dezelfde persoon: http://lexlifts.tumblr.com/
pi_142404293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar ben bang dat het juiste gewicht misschien steeds gaat opschuiven omdat mijn bf% zonder krachttraining nog heel lang aan de hoge kant zal zijn. Dan blijft het er flabby uitzien denk ik.

[..]

Geen idee. Lijkt me niet dat iemand die zo bezig is met krachttraining en body image daarover liegt, maar wie weet. Wel dezelfde persoon: http://lexlifts.tumblr.com/
Tja het is geen kwestie van liegen maar van onnauwkeurig meten vrees ik. Een weegschaal die dat aangeeft bijvoorbeeld is totaal niet nauwkeurig. Een liter water wegdrinken en je krijgt een heel ander percentage. Op andere foto's ziet ze er wel wat slanker uit overigens :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_142404723
Ik vind het beeld van haar ook nogal verschillen per foto! Ik zou tevreden zijn als ik er zo zou uitzien. :D

Lijstje
O: Banaan
T: Banaan
L: 2 bth met zuivelspread en kipfilet
D: Salade met volkorenpasta, kip, mango, noten en een hoop groenten
T: griekse stijl yoghurt perzik van optimel

Geen geweldig lijstje. Hele dag al wat buikpijn en misselijk dus ik krijg niet heel veel weg.
pi_142404773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik geef ook toe dat het gek is ;)
Maar het is sowieso gek, mijn lichaam vind ik wel goed maar het getal op de weegschaal niet.
pi_142406004
Zwaarder is niet slechter..

pi_142406211
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:22 schreef Timmos het volgende:
Zwaarder is niet slechter..

[ afbeelding ]
Zo'n plaatje zocht ik. :+
pi_142406339
Toch vind ik de linker mooier :@
pi_142411520
Ik vind de rechter wel mooier, mag van mij iets minder. Maar links is ze ook niet dik. Al zou ik zelf waarschijnlijk langer doorgaan en nog niet tevreden zijn. Dus misschien wel een goed punt dat focussen op spieren eerder kan.
pi_142411691
Beide heeft wel iets :)
pi_142412085
Nou, tijdens het boodschappen doen maar op eiwittentocht gegaan :Y)

I.p.v. magere vanillekwark nu maar franse kwark meegenomen. Veel meer eiwitten in :Y En karnemelk, tonijn :9
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:34:31 #216
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_142412733
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:23 schreef PatriQue89 het volgende:
Nou, tijdens het boodschappen doen maar op eiwittentocht gegaan :Y)

I.p.v. magere vanillekwark nu maar franse kwark meegenomen. Veel meer eiwitten in :Y En karnemelk, tonijn :9
Ingredienten/voedingsstoffen lezen van verpakkingen in de winkel, dat zouden meer mensen moeten doen!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_142414058
Teveel ijs op. :') Daarom blijf ik dus liever helemaal weg van ongezonde dingen. En een wijntje. :@

Totaal van vandaag dus op 1750. Dat is gelukkig nog te overzien.
pi_142414724
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ingredienten/voedingsstoffen lezen van verpakkingen in de winkel, dat zouden meer mensen moeten doen!
Ja.. Hoeveel suiker er in sommige producten zitten :o Niet normaal.
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:44:33 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142420077
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:13 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ja.. Hoeveel suiker er in sommige producten zitten :o Niet normaal.
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van. :{
pi_142420823
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van. :{
Ik denk omdat er zoveel zout aan toegevoegd is vanwege de houdbaarheid en dat het anders niet lekker meer smaakt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:28:28 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142430800
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ook als ik tomatensoep from scratch maak zit daar een tl suiker in hoor... Verder ben ik het met je eens :)
pi_142431781
Zo iig alweer lekker een half uurtje wezen hardlopen. Veel langer had ook niet gehoeven want damn wat is het nu al warm.
pi_142431812
Hardlopen kan ik echt niet met dit weer. Ik heb thuis even wat oefeningetjes gedaan met de halters en zelfs daarvan ging ik zo'n beetje van m'n stokje. Gelukkig maakt een koele douche daarna alles weer goed. O+
pi_142432052
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef Myraela het volgende:
Hardlopen kan ik echt niet met dit weer. Ik heb thuis even wat oefeningetjes gedaan met de halters en zelfs daarvan ging ik zo'n beetje van m'n stokje. Gelukkig maakt een koele douche daarna alles weer goed. O+
Ik ga zo ook even douchen alleen ik ben nog steeds liters water aan het verliezen.

Ik wou eigenlijk vroeger gaan maar het bedje lag zo lekker. Agh ben allang blij heb weer een lesje af. Het was wel zwaar :@
pi_142432152
verkeerde topic :@
pi_142434945
Respect voor de sporters in deze warmte *O*
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:22:48 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142435110
Ik baal er een beetje van dat de paardrijles vanavond gewoon doorgaat. Waarschijnlijk wordt het een bosrit op ons gemakje en daar leer ik niks van. Had ik liever morgenvroeg heel vroeg gereden, dat is beter te doen dan om 20:00 uur straks. Njah, we gaan er maar het beste van maken...

Heb overigens zin om te snaaien en nog een bakje meloen, maar heb er eigenlijk geen zin in. Aan de andere kant is het nog een dik uur tot de lunch en is helemaal niks eten ook niet echt een optie.
pi_142436685
Hmmm meloen. Ik heb daar wel zin in maar niet in huis.

Ik ga om 4 uur sporten en dat zal wel heel warm zijn. Vanmorgen kon ik mijn bed niet uitkomen. :@
Lijstje voor vandaag
O: Optimel Griekse stijl yoghurt perzik
L: 2 bth met zuivelspread en klein beetje aardbei/framboos vruchtenhagel
T: banaan
D: salade?
T: yoghurt
T: meloen?
pi_142437608
Morgen 'moet' ik ook bootcampen met de hitte. Gelukkig doen we het deze keer bij een zwemplas dus als we klaar zijn neem ik wel even een duik. En om 10:00 valt het nog wel wat mee met de warmte als je het met de middag vergelijkt. Ik heb er wel weer zin in. :)

Ik bootcamp nu 2 keer in de week (als ik het kan redden met m'n werk) en ik wil ook nog iets anders gaan doen. Misschien hardlopen maar dan wel voor m'n werk (06:00 of 07:30) want anders is het me veel te warm. En het skeeleren wil ik weer oppakken alleen ik heb zo'n leuk vriendje die m'n wieltjes perse wou invetten met olie waardoor er allemaal zand in de lagers zit en het dus echt heel zwaar is. Dus misschien even nieuwe wieltjes kopen.
pi_142437694
S: half uur hardlopen
T: banaan
L: 2 bh smeerkaas
T: watermeloen :9
D: paella
pi_142437895
Morgen Dominator, genoeg beweging, kapot zweten, dood verbranden en slecht eten, jeuj :D
pi_142438503
Ik heb ook al dagen trek in watermeloen, ben al paar supermarkten afgeweest (AH, Hoogvliet en Lidl) maar nergens wordt het verkocht. Al de hele week niet :(
pi_142438579
Op de markt ligt het er altijd vol mee met dit weer.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:56:33 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142438930
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:46 schreef Myraela het volgende:
Op de markt ligt het er altijd vol mee met dit weer.
Bij ons in de supermarkt hebben ze ook overal hoor. Bij de AH to Go zelfs gekoeld :D
pi_142439047
Hier eten we vanavond ook watermeloen :9 bij de BBQ
pi_142439072
Jup hier ligt ook maar zat in de supermarkt.
pi_142439503
Hoe heet dat spul voor je dijen ook al weer? Ik ga het toch maar eens proberen.
Leuk jurkje gekocht en met dit weer is een panty oid echt te verstikkend.
pi_142439520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:13 schreef appelsap het volgende:
Vevina! Ik heb het gister ook besteld, was ook te benieuwd. :P
pi_142439535
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:13 schreef appelsap het volgende:
Vevina O+
pi_142439548
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:14 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Vevina! Ik heb het gister ook besteld, was ook te benieuwd. :P
Woooow snel! Bedankt :D
pi_142439654
Vevina is fantastisch.. We moeten aandelen vragen..
pi_142439775
Besteld! Komt als het goed is morgen binnen, dus dan kan ik het meteen proberen. :P
pi_142439905
Hier dus geen watermeloen ;( morgen ochtend maar eventjes op de markt kijken! :)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:07:55 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142441528
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:21 schreef appelsap het volgende:
Besteld! Komt als het goed is morgen binnen, dus dan kan ik het meteen proberen. :P
Waar? Bij Bol wordt het met de verzendkosten een duur grapje. Is Vevina's website het goedkoopst?
pi_142442053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waar? Bij Bol wordt het met de verzendkosten een duur grapje. Is Vevina's website het goedkoopst?
Bij bol ja. Ik zie nu trouwens dat hij daar duurder is dan bij andere webshops.
En dat boven de 20 euro geen verzendkosten zijn en bij mijn bestelling dus dan wel. Ik zie alleen bij mijn bestelling helemaal geen verzendkosten staan en ik heb er tijdens het bestellen niet op gelet, maar volgens mijn vriend zetten ze die wel op de acceptgiro. :o
Dussss, ik heb 'm geannuleerd. Bedankt!
Nu even kijken waar ik 'm dan wel ga bestellen...
pi_142442398
Ik bestel hem altijd rechtstreeks op de Vevina website
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:46:40 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142443381
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik bestel hem altijd rechtstreeks op de Vevina website
Dat scheelt in dit geval 1,50 ofzo. Best veel op zo'n klein bedrag.
pi_142443463
Ik heb de 'm zojuist bij vevina zelf besteld. :Y
Dan maar een paar dagen langer wachten.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:48:42 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_142443469
ik heb gewoon extra dingen besteld op bol :@
pi_142443910
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:48 schreef Barreltje het volgende:
ik heb gewoon extra dingen besteld op bol :@
Zo los ik dat ook altijd op :D
pi_142447470
Mijn weegschaal gaf vanmorgen trouwens 3 kilo minder aan :) erg fijn. Nu zit ik weer op t zelfde gewicht als voor mijn vakantie en Rock Werchter.

Maar mijn eetpatroon is nog steeds heel slecht helaas..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:50:51 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142448619
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:25 schreef xuryah het volgende:
Mijn weegschaal gaf vanmorgen trouwens 3 kilo minder aan :) erg fijn. Nu zit ik weer op t zelfde gewicht als voor mijn vakantie en Rock Werchter.

Maar mijn eetpatroon is nog steeds heel slecht helaas..
Fijn natuurlijk, maar wat ga je aan je eetpatroon doen?
pi_142448787
Ik heb patat afgeslagen. *) Zij straks aan de patat en ik maak wat gezonds.
pi_142450255
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Fijn natuurlijk, maar wat ga je aan je eetpatroon doen?
Eetplanningen maken. Kijken of dat helpt. Weekschema's bijv.
Ik eet al jaren veel te weinig, waardoor ik niet afviel. Ik eet nu wel al wat meer (KH arm wel) en drink ook meer water en blijkbaar heeft dat meteen effect op het afvallen :) dus dat is wel motivatie.
pi_142450279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb patat afgeslagen. *) Zij straks aan de patat en ik maak wat gezonds.
Goed zo! :)
Wat ga jij eten?
Ik moet nog bedenken wat ik ga eten. Misschien courgetti eens proberen :)
pi_142451328
Ik heb zojuist in de winkel een gratis roomboter cake met glazuur afgeslagen. En ik hou zooooo van cake. Ik ben er straks vast blij om. :P
pi_142455566
Vandaag voor het eerst in lange tijd een simpele AVG op. :D Wat is je calorieën berekenen dan makkelijk. :D

O: Optimel met muesli en lijnzaad
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
T: Optimel met muesli (Ik moet boodschappen gaan doen. :') )
T: Perzik yoghurt ijsje
A: Aardappels, schnitzel en rode kool met appel.

Morgen weer naar de markt voor een lading groenten en misschien een beetje fruit. O+ Morgen komen mijn ouders terug van vakantie, dus ik maak een grote pan rode curry en ik haal wat Turkse broden en dan neem ik die mee. Dan kunnen zij rustig uitpakken. En stiekem vind ik het gewoon fijn om zelf in controle te zijn wat we eten en dit was een goed excuus. :D
  zaterdag 19 juli 2014 @ 06:27:39 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142470174
Ik heb van de week ook alvast een nieuwe tube Vevina besteld. Die ik heb is nog lang niet leeg, maar ik wil niet zonder komen zitten. :@
  zaterdag 19 juli 2014 @ 08:27:09 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142470649
Ga vandaag ook maar even bestellen, denk ik. Is te laat voor ruiterkamp, maar dan kannie volgende week wel nog mee op vakantie.

Ga zo even boodschappen doen, moet de hele week op kamp voor mezelf koken, dus het is nu even puzzelen wat er mee kan in de auto en niet te snel bederft enzo.. Denk dat het goed gaat komen met het lijstje dat ik nu samengesteld heb :)
pi_142475257
Net gesport. Pfff mijn sportbroek is wit uitgeslagen van het zweten. :o
pi_142477215
Ik zweet al als een malle terwijl ik alleen maar stond te koken. Misschien tel ik dat ook maar als sporten. :D
pi_142478576
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:04 schreef appelsap het volgende:
Net gesport. Pfff mijn sportbroek is wit uitgeslagen van het zweten. :o
Haha ja ik zweette me ook helemaal kapot op de sportschool.. niet normaal gewoon.
Nu lekker verder zweten op het strand :)
pi_142488497
O: 100 gr. havermout met 30 gr. vanille whey, 150 gr. blauwe bosbessen en 300 ml. melk
banaan
T: 120 gr. vette haring met uitjes
D: 270 gr. rijst met 430 gr. gemarineerde kipsatéblokjes + 20 gr. pindapasta
T: 270 gr. AH drie chocoladen ijs
T: 500 gr. magere kwark en 15 gr. cashewnootjes
If not now, then when.
pi_142505434
M'n vevina is nu al binnen (donderdag besteld, zaterdag in huis. Bij de echte website). Gister rond 21:30 nog even opgesmeerd of het wat hielp maar toen merkte ik helemaal geen verschil. Maarja.. De hele dag gezweet enzo. Dus straks na het douchen maar eens opsmeren om te kijken of het dan beter is.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:00:22 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142505443
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 19:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
O: 100 gr. havermout met 30 gr. vanille whey, 150 gr. blauwe bosbessen en 300 ml. melk
banaan
T: 120 gr. vette haring met uitjes
D: 270 gr. rijst met 430 gr. gemarineerde kipsatéblokjes + 20 gr. pindapasta
T: 270 gr. AH drie chocoladen ijs
T: 500 gr. magere kwark en 15 gr. cashewnootjes
Wat vind je zelf van dit lijstje?

Oh, en ik ben een week op ruiterkamp, dus tot zaterdagmiddag!
pi_142506391
Ik heb vevina ook gekocht en heb het gisteravond na het douchen opgedaan in de hoop dat m'n liezen niet weer met broek aan kapot zweten op m'n werk. Nou is het vandaag een stuk kouder, dus denk dat het vandaag sowieso wel meevalt. Ik vind het raar spul, ik heb het nog niet uitvoerig getest maar het lijkt wel echt te werken. En ik dacht dat t dan een soort siliconenlaagje zou achterlaten, maar het verdwijnt echt in je huid.
  zondag 20 juli 2014 @ 10:51:08 #268
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_142506696
Wilde gaan hardlopen maar het is me toch echt te warm :{
pi_142509371
Verstanding Think. Ik vind het ook nog warm ofja benauwd.
Zou vanmorgen naar de sportschool gaan maar mijn lichaam voelt moe en zwaar en ben wat licht in mijn hoofd. Afgelopen 2 dagen wel geweest en morgen ga ik met een vriendin, dus ik kan wel een dagje missen.
pi_142510428
Komen jullie ook zo ongelofelijk snel/veel aan na wat slechte dagen? Ik ben vanaf donderdag 2,5 kg aangekomen :') Nu is het waarschijnlijk wel gewoon alcohol en zout wat de boosdoener is, dus ff flink water drinken en weer normaal eten en het is er wel weer af.. maar toch..

Maar goed, vanmorgen gelijk maar sportschool gepakt. Was lekker rustig ( goh :') ).

Normaal stel ik de apparaten altijd in op het aantal calorieën dat ik wil verbranden. Toen ik dit zei tegen m'n PT zei ze dat ik beter gewoon een langere tijd op een apparaat kan voor effectief vet verbranden enzo. Dus nu 45 minuten crosstrainer (875 kcal) en daarna nog ff loopband, om nog 125 kcal te verbranden.

Ik was zeiknat, van top tot teen! :') Nu lekker bij de airco zitten :P
pi_142510731
Het is hier niet zo heel warm, maar ik heb zo'n hoofdpijn dat ik gewoon niks kan vandaag. Zal ook wel met het weer te maken hebben.. wilde vandaag eigenlijk stuk gaan wandelen met de hond van mn ouders ;( morgen maar weer sporten dan!
  zondag 20 juli 2014 @ 13:45:54 #272
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_142510873
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:46 schreef appelsap het volgende:
Verstanding Think. Ik vind het ook nog warm ofja benauwd.
Zou vanmorgen naar de sportschool gaan maar mijn lichaam voelt moe en zwaar en ben wat licht in mijn hoofd. Afgelopen 2 dagen wel geweest en morgen ga ik met een vriendin, dus ik kan wel een dagje missen.
Ja precies hopelijk is het morgen weer wat beter loopweer. Of überhaupt sportweer.
pi_142512134
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat vind je zelf van dit lijstje?

Oh, en ik ben een week op ruiterkamp, dus tot zaterdagmiddag!
Prima. Ik hit mijn behoeften en ik eet momenteel op onderhoud (3000 kcal). Lijstje varieert wel, op het ontbijt en de kwark voor het slapen na. In dit lijstje geen groenten. In plaats van het ijs eet ik soms iets anders wat ik lekker vind, bijv. een chocoladereep of meer fruit.
If not now, then when.
pi_142514431
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Prima. Ik hit mijn behoeften en ik eet momenteel op onderhoud (3000 kcal). Lijstje varieert wel, op het ontbijt en de kwark voor het slapen na. In dit lijstje geen groenten. In plaats van het ijs eet ik soms iets anders wat ik lekker vind, bijv. een chocoladereep of meer fruit.
Als je op onderhoud eet, probeer je dus niet af te vallen? Dan hoort het niet dit topic thuis, of wel?
pi_142515187
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:29 schreef PatriQue89 het volgende:
Komen jullie ook zo ongelofelijk snel/veel aan na wat slechte dagen? Ik ben vanaf donderdag 2,5 kg aangekomen :') Nu is het waarschijnlijk wel gewoon alcohol en zout wat de boosdoener is, dus ff flink water drinken en weer normaal eten en het is er wel weer af.. maar toch..

Jij hebt altijd wat moeite in de weekenden he? Kun je daar niet beter een oplossing voor zoeken.
pi_142515337
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jij hebt altijd wat moeite in de weekenden he? Kun je daar niet beter een oplossing voor zoeken.
Ja :') Want dan is er altijd wel iets, of een etentje, uit eten, bbq.. grr.. De oplossing, tja.. niet meegaan/meedoen. Maar, dat is naar.

Vanavond weer bbq, want over van gister, maar ik neem alleen wat kipspiesjes. Dan zit ik aan m'n kcal van vandaag.
pi_142516138
Je kan altijd wel meedoen hoor, alleen beetje binnen de perken houden. Al is dat qua alcohol ook niet mijn sterkste kant. :') Maar ik probeer er vooral gewoon langer mee te doen in plaats van alles naar achter te gieten.

Ik heb nu geluk dat mijn vaste weegdag maandag is, dat motiveert me wel om het weekend netjes te houden. Want anders ben ik nog wel eens geneigd om te denken van "Dat heb ik er wel af voordat ik ga wegen"

Verder als je bij mensen gaat eten zelf een slanke optie meenemen is ook fijn. Als je vis lust is dat bijvoorbeeld ook lekker op de bbq. Spiesjes van groenten. Gegrilde paprika. :9 Niet of weinig eten is altijd lastiger dan gewoon zorgen dat er genoeg is dat je wel mag eten.

Met uit eten zou ik gewoon van te voren gewoon de kaart bekijken en dan een slanke optie kiezen. Mijn zwakke kant is dan voornamelijk om niet het hele broodmandje etc op te eten. :')
pi_142516354
Als ik bij anderen eet of uit eten ga probeer ik gewoon op mijn onderhoud te eten in plaats van afvallen.
Dus ik hou bijv in gedachte dat ik 2000 kcal kan eten die dag. Dan hoef ik me niet heel erg in te houden. Achteraf ben ik dan toch best tevreden omdat ik niet aan het overeten ben.
pi_142516516
Nee.. Vevina werkt echt niet bij mij. Alles doet alweer zeer en is gaan schuren.

Isabeau wil jij het eens proberen? Want dan mag je die van mij zo hebben. En anders neem ik het wel (als ik ooit ga) wel mee naar een meet ofzo.
pi_142516533
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
T: appel en 4 gedroogde abrikozen
L: 150 gr. optimel kwark met muesli
T: handje noten
T: paprika
D: iets met vegetarische shoarma, brocolli en aardappels misschien.

Drink geen oploskoffie meer en bevalt me eigenlijk wel prima. :)
pi_142516556
En yay! Dit post ik nu vanaf de zwemplas en... Ik heb gezwommen in bikini. Na 2 jaar was dat echt wel eens weer fijn. Zwemmen heb ik echt gemist.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:02:09 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142520036
Voor wie vevina niks vindt: ik heb sarahs sweeties besteld (even googelen). Zal test verslag doen!
Kwak
pi_142523263
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:27 schreef Patoshik het volgende:
En yay! Dit post ik nu vanaf de zwemplas en... Ik heb gezwommen in bikini. Na 2 jaar was dat echt wel eens weer fijn. Zwemmen heb ik echt gemist.
Yay wat fijn! O+
pi_142523875
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:26 schreef -Strawberry- het volgende:
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
T: appel en 4 gedroogde abrikozen
L: 150 gr. optimel kwark met muesli
T: handje noten
T: paprika
D: iets met vegetarische shoarma, brocolli en aardappels misschien.

Drink geen oploskoffie meer en bevalt me eigenlijk wel prima. :)
Het is een kippensoepje geworden met 2 boterhammen tofu/kaas en een losse boterham. :+
pi_142523963
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:27 schreef Patoshik het volgende:
Knap! Mij is dat nog niet gelukt. Zonnen wel. :)
pi_142524001
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:58 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ja :') Want dan is er altijd wel iets, of een etentje, uit eten, bbq.. grr.. De oplossing, tja.. niet meegaan/meedoen. Maar, dat is naar.

Vanavond weer bbq, want over van gister, maar ik neem alleen wat kipspiesjes. Dan zit ik aan m'n kcal van vandaag.
Van te voren proberen te kijken op de website van het restaurant wat ze hebben, vragen of ze iets aan willen passen als het te vet is, of je sausjes/dressings apart.. Dus meedoen kan makkelijk zonder kilo's aan te komen ;).. Moet je alleen wel de alcohol nog kunnen laten staan :D
pi_142524258
quote:
17s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je op onderhoud eet, probeer je dus niet af te vallen? Dan hoort het niet dit topic thuis, of wel?
Nouja, ik eet inderdaad rond onderhoud alleen heb ik best wel een zwaar trainingsprogramma waardoor ik technisch gezien vet verlies. Op deze manier kan ik sterker worden en tegelijkertijd langzaam vet verliezen. Genoeg gebulkt het afgelopen driekwart jaar, en ik heb geen zin om te cutten want dan kan ik niet sterker worden. :+

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:22 schreef appelsap het volgende:
Als ik bij anderen eet of uit eten ga probeer ik gewoon op mijn onderhoud te eten in plaats van afvallen.
Dus ik hou bijv in gedachte dat ik 2000 kcal kan eten die dag. Dan hoef ik me niet heel erg in te houden. Achteraf ben ik dan toch best tevreden omdat ik niet aan het overeten ben.
Goed van je! Dit is best wel een slimme manier om toch nog lekker te kunnen eten. Vet verliezen moet geen mentale aftakeling zijn, maar een leuk proces. Als je niet kan eten wat je lekker vindt en als je dingen moeten laten staan dan ontwikkel je een eating disorder wat natuurlijk niet goed is voor je geestelijke gesteldheid op lange termijn.
If not now, then when.
pi_142524734
quote:
17s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nouja, ik eet inderdaad rond onderhoud alleen heb ik best wel een zwaar trainingsprogramma waardoor ik technisch gezien vet verlies. Op deze manier kan ik sterker worden en tegelijkertijd langzaam vet verliezen. Genoeg gebulkt het afgelopen driekwart jaar, en ik heb geen zin om te cutten want dan kan ik niet sterker worden. :+
Goed bezig dan. :) Met cutten zou ik dan ook te bang zijn om aan kracht te verliezen idd. Zonde.
pi_142525206
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goed bezig dan. :) Met cutten zou ik dan ook te bang zijn om aan kracht te verliezen idd. Zonde.
Thanks. Echter niks nieuws voor mij. Nadat ik vorig jaar begon met bulken had ik daarvoor al 20 kg vet verloren. Het is geen rocket science.

Hoe gaat het met jouw progressie?
If not now, then when.
pi_142530182
Knap Patoshik! Hoe voelde je je?

Goed bezig Yuri, wel genoeg groente eten he. ;)

Vanavond met vriendje nog een ronde gaan wandelen. Zag later dat het 8km was dus voldoende beweging gehad.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:18:10 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142534859
Ik ben op kamp en wil heel graag slapen, maar die klotepubers hier maken teringherrie...
pi_142543309
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:48 schreef appelsap het volgende:
Knap Patoshik! Hoe voelde je je?

Goed bezig Yuri, wel genoeg groente eten he. ;)

Vanavond met vriendje nog een ronde gaan wandelen. Zag later dat het 8km was dus voldoende beweging gehad.
Best ongemakkelijk omdat er alleen maar hele dunne, superbruine en knappe meiden op mij heen waren waardoor ik nogal op viel. :P Maar ik vond dit beter dan steeds maar op m'n handdoek liggen helemaal alleen als iedereen aan het zwemmen was. Dus gewoon even de schaamte opzij gezet en gewoon steeds tot m'n nek aan in het water gezeten. :P
pi_142544122
Yay, vandaag precies een maand de knop weer goed om. Weegschaal was weer lief. O+
pi_142546562
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Thanks. Echter niks nieuws voor mij. Nadat ik vorig jaar begon met bulken had ik daarvoor al 20 kg vet verloren. Het is geen rocket science.

Hoe gaat het met jouw progressie?
Sta al een tijd lang stil. Soms dan denk ik "dit gewicht past vast bij me" en dat hoor ik ook van sommige mensen, maar tegelijkertijd kan ik in myfitnesspal precies terugzien hoeveel ik at toen ik op een hoger gewicht wel afviel, en ik eet nu gewoon meer dan dat. Ik kom niet aan en dat is mooi, maar mag wat meer discipline hebben als ik echt wil afvallen.
pi_142553698
Lijstje
O: 2 bth met pindakaas en een klein beetje pure hagelslag
S: 10km fietsen, 40min kracht en 40min cardio
L: Gepofte aardappel met een sausje van yoghurt/knoflook, balletjes in tomatensaus en sperziebonen
D: 2 bth met kipfilet en een banaan
T: Eat Natural reep met noten
T: 250 gr optimel kwark
B: werken dus veel lopen km of 7 totaal
pi_142559981
Ik heb één dagje mijn telefoon niet en ik merk wel dat die kcal-app stiekem een soort verslaving is. :') Ik voel me veel beter als ik alles daar gewoon kan invullen. Zeker aangezien ik vandaag wel anders heb gegeten dan normaal.

Anyhow, heb het eten nu eigenlijk wel goed onder controle de afgelopen paar weken. Nu maar eens op focussen dat ik ook genoeg drink, want ik kom nog niet aan een liter.
pi_142583416
Anders opschrijven en later invullen Myraela? Ik herken de onrust wel. Het schept duidelijkheid en overzicht.
Hoe komt het dat je zo weinig drinkt?
Ik kan me dat haast niet voorstellen aangezien ik zelf minimaal 2 liter per dag drink.

Ik heb vanavond mijn schouder uit de kom geholpen. Verkeerde beweging gemaakt op mijn werk. 'Gelukkig' (pijnnnn!!) schoot hij na 5 à 10 seconde weer zelf terug. Voelt alsof mijn spieren/pezen wat ingescheurd of verstuikt zijn. Nu zit ik met een dikke schouder. Pijn is gelukkig wat gezakt maar erg prettig is het nog niet. ;(
Komende week maar geen krachttraining doen en enkel cardio. Jammer want ik was net zo goed bezig.
pi_142585642
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:01 schreef Myraela het volgende:
Ik heb één dagje mijn telefoon niet en ik merk wel dat die kcal-app stiekem een soort verslaving is. :') Ik voel me veel beter als ik alles daar gewoon kan invullen. Zeker aangezien ik vandaag wel anders heb gegeten dan normaal.

Anyhow, heb het eten nu eigenlijk wel goed onder controle de afgelopen paar weken. Nu maar eens op focussen dat ik ook genoeg drink, want ik kom nog niet aan een liter.
Herkenbaar. Ik drink ook veel te weinig. Dwing mezelf om nu 's ochtends al een halve liter water weg te werken.
pi_142585680
Hallo dames, ik kom hier ook gezellig mee posten *O* :@
pi_142585766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:21 schreef appelsap het volgende:
Anders opschrijven en later invullen Myraela? Ik herken de onrust wel. Het schept duidelijkheid en overzicht.
Hoe komt het dat je zo weinig drinkt?
Ik kan me dat haast niet voorstellen aangezien ik zelf minimaal 2 liter per dag drink.
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Ik drink eigenlijk altijd al te weinig, En dan ging het nog iets makkelijker omdat ik limonade dronk en nu drink ik gewoon water. En ik dronk melk bij mijn eten, maar daar ben ik mee gestopt.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:05:15 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_142586242
Op mn werk drink ik zeker 1,5 liter water ( en dan nog thee)
Als ik thuis ben gaat dat toch een stuk slechter ! :o

Op dit moment dus genoeg water ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')