Misschien eet je te weinig? Te weinig bouwstoffen voor je spieren?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:09 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
ja.. ik snap dat ook niet echt hoe dat opeens weg is. Maar ze heeft gelijk m'n schema er op aangepast.. hopelijk volgende meting wat spier erbij.
te weinig eiwit zou kunnen.. wat is daar de 'regel' nog maar voor? 1,5 keer je lichaamsgewicht toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:14 schreef Fera het volgende:
[..]
Misschien eet je te weinig? Te weinig bouwstoffen voor je spieren?
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
te weinig eiwit zou kunnen.. wat is daar de 'regel' nog maar voor? 1,5 keer je lichaamsgewicht toch?
Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Met afvallen raak je eigenlijk altijd een deel van je spieren kwijt.
Nee klopt, heb je gelijk in. Maar dan heb je waarschijnlijk niet flink onder onderhoud gegeten zoals ik verwacht dat Patrique wel doet om af te vallen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet.
[..]
Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken.
Ah ok.. zal even terugkijken de afgelopen wekenquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet.
[..]
Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken.
Waarom heb je cornflakes als ontbijt? En hoe komt het dat je zo laat bent? Hoe ga je dit morgen anders doen? [/kritisch]quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lijstje van vandaag
O: cornflakes melk
T: heb pas net ontbeten
L: 2bh smeerkaas
T: watermeloen
D: lasagne
T: toetje
Onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat wat je in totaal verbrandt dus.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef PatriQue89 het volgende:
En je onderhoud is dat wat je nodig hebt in rust toch? Ik was van 2400 naar 2300 gegaan, maar eet vrijwel elke dag rond de 1800..
En m'n eiwitten zitten rond de 140 elke dag, kan dus iets omhoog naar 175
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat wat je in totaal verbrandt dus.
Crashdieeten zorgen er bijv. voor dat je in verhouding meer spier verliest dan wanneer je langzamer afvalt. Daarom is het oa ook zo slecht om te doen.
Vaste ontbijt. Heb al diverse keren wat anders geprobeerd van brood tot yoghurt met fruit tot Brinta of crackers. Maar ik krijg het niet weg. Cornflakes hapt daarentegen wel lekker weg. Jammer van de suiker enzo dat wel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom heb je cornflakes als ontbijt? En hoe komt het dat je zo laat bent? Hoe ga je dit morgen anders doen? [/kritisch]
In theorie wel ja. Berekeningen kunnen makkelijk afwijken. Schatting kcal in eten/drinken kan afwijken, hoeveel je lichaam verbrandt in rust en hoeveel je verbrandt tijdens het sporten. Maar door je er aan te houden en te kijken wat het met je lichaam doet, kan je schattingen waar nodig aanpassen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?
200 kan ook geen kwaad voor jou denk ik..quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef PatriQue89 het volgende:
En je onderhoud is dat wat je nodig hebt in rust toch? Ik was van 2400 naar 2300 gegaan, maar eet vrijwel elke dag rond de 1800..
En m'n eiwitten zitten rond de 140 elke dag, kan dus iets omhoog naar 175
Je moet alleen niet blind staren op kg, want als je straks weer spieren erbij krijgt zul je een beetje aankomen. Ik zou meer letten op vetpercentage en omvang.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?
Ok Ok. Ja internet zegt 9000quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In theorie wel ja. Berekeningen kunnen makkelijk afwijken. Schatting kcal in eten/drinken kan afwijken, hoeveel je lichaam verbrandt in rust en hoeveel je verbrandt tijdens het sporten. Maar door je er aan te houden en te kijken wat het met je lichaam doet, kan je schattingen waar nodig aanpassen.
Ik dacht altijd dat een halve kilo zo'n 3500 kcal was, maar hoor op Fok tegenwoordig steeds vaker dat een kilo 9000 is? Maar hoe dan ook, je plan klinkt goed volgens mij.
200 gram eiwit? Pfffooeeeequote:Op donderdag 17 juli 2014 13:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
200 kan ook geen kwaad voor jou denk ik..
Ben nu ongeveer 28 kilo kwijt, maar in die tijd ook een procent of 10 spier erbij, dus wat er gezegd wordt over onder onderhoud eten en spier verliezen tijdens afvallen hoeft echt niet waar te zijn.. Klinkt misschien niet veel maar de verschillen zijn groot..
En gewoon veel krachttraining doen natuurlijk, 3x in de week full body of 4/5 dagen splitschema..
Foto's vooralsnog alleen op instagram, diegene die benieuwd zijn mogen DM sturen voor linkje..
Weet ik. En zolang m'n vetpercentage omlaag gaat ben ik sowieso tevreden. Maar wil geen spiermassa verliezenquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:42 schreef Fera het volgende:
[..]
Je moet alleen niet blind staren op kg, want als je straks weer spieren erbij krijgt zul je een beetje aankomen. Ik zou meer letten op vetpercentage en omvang.Gewicht fluctueert sowieso.
Ik schrok eerst ook toen ik aangekomen was, maar toen ze het vetpercentage gingen meten bleek ik toch op de goede weg te zitten.
Zijn eiwitshakes geen idee?quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
200 gram eiwit? PfffooeeeeMijn personal trainer heeft nu vakantie, dus heb een uitgebreid schema gekregen voor kracht training
Ja, ik ben nu dus aan het kijken hoeveel me gaat lukken.. Zit al op 80quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:01 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zijn eiwitshakes geen idee?
Krijg je snel een hoop eiwitten binnenals je zoveel sport hebben je spieren die wel echt nodig!
You can do itquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Hai ik kom weer wat actiever kijken enzo.
En de dag duurt nog lang, moet vast wel lukken!quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu dus aan het kijken hoeveel me gaat lukken.. Zit al op 80![]()
Heb al een bak kwark op, en 500 gr yoghurt.. wat kip en kalkoen op brood. Ben nu eitjes aan het koken en vanavond kip denk ik inderdaad!quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:07 schreef xuryah het volgende:
[..]
En de dag duurt nog lang, moet vast wel lukken!
Bak kwark eten en vanavond vis/kip op het menu?
Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
200 gram eiwit? PfffooeeeeMijn personal trainer heeft nu vakantie, dus heb een uitgebreid schema gekregen voor kracht training
Ah ok!quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..
Iig 190-200gr eiwitten!
Wat eet jij dan vooral?quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..
Iig 190-200gr eiwitten!
Herkenbaarquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:25 schreef Myraela het volgende:
Los van mijn vetpercentage omlaag brengen wil ik toch ook gewoon kilo's kwijt hoor. Als ik eenmaal blij ben met de weegschaal ga ik me wel om de rest zorgen maken.
Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Als je sport, lijkt dit me een verdedigbaar standpuntquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Herkenbaarzeker toen ik Jillian deed.
Ik snap het helemaal dat spieren meer wegen maar ik wil eerst dat de weegschaal naar beneden gaat.
Wat er binnen mn eiwitten en koolhydraten past.. Sowieso sochtends mn 5 eiwitten en 2/3 eigelen, van de week zaten daar 100 gram gebakken aardappeltjes bij en vanochtend 2 witte bolletjes..quote:
Nee, begrijpelijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Weet ik. En zolang m'n vetpercentage omlaag gaat ben ik sowieso tevreden. Maar wil geen spiermassa verliezen
mijnquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:44 schreef PatriQue89 het volgende:
En van het weekend wil ik naar het zwembadDat heb ik al jaren niet gedaan (Ja, ok.. vorig jaar op vakantie in Portugal.. en dat heb ik geweten
M'n hele lijf tweedegraads verbrand, wel 1,5 dag iets kunnen doen daar, daarna 3 dagen binnen gezeten en toen maar weer naar huis gegaan
). Ik zei eerst bij 110 kilo, maar ik durf het al wel aan denk ik. Maar niet te dicht in de buurt van waar we wonen..
Complexheid
Ga ik doenquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:46 schreef Sarabi het volgende:
Gewoon lekker genieten Patrique!
Ik heb vanmorgen in bikini in de tuin gelegen en ik voelde me erg tevreden
Maar het kan altijd beter natuurlijk.
Ik vind het ook heerlijk. Zwom vroeger elke zondag. Die goede oude tijdquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mijnis een aantal kilo's zwaarder dan 110 kilo en doet het ook gewoon. ik ben er blij mee dat ie af en toe met me mee gaat zwemmen.. en hij vind het ook heerlijk om te doen.
ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig is hoor.. maar.. gewoon doen!
Dat zijn leuke dingen voor de kinderenquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik mocht gisteren meezwemmen met de laatste les voor de vakantie van mijn zoon. En we moesten alles doen wat de kinderen ook deden.
Dus ook het water in met een bommetjeen daarna ook over zo'n lange mat over het water.
![]()
Ik heb mezelf maar even over mezelf heen gezet en mee gedaan, want dat is natuurlijk voor kindlief wel zo leuk.
En zwemmen tijdens de ochtend? Bij de meeste zwembaden is het dan baantjes trekken en dit zijn vooral oudere mensen (60+). In ieder geval hier danquote:
Hoewel ik best snap dat jij heel erg bezig bent met eiwitten en macro's, zou ik iemand die nog in de beginfase van afvallen zit (of alweer natuurlijk) niet meteen aanradden om 5 eiwitten, 2/3 eigeel en 2 witte bolletjes als ontbijt te nemen. Voor veel fatties hier is dat niet alleen te hoog gegrepen, maar ook iets wat ze 's ochtends echt niet wegkrijgen. Prima dat het voor jou werkt, maar toen ik nog veel zwaarder was, was het al heel wat als ik gewoon 6 keer per dag iets kon eten zonder gigantische zakken chips e.d. naar binnen te werken. Ik kan me dus best voorstellen dat dit voor veel nieuwkomers best afschrikt...quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wat er binnen mn eiwitten en koolhydraten past.. Sowieso sochtends mn 5 eiwitten en 2/3 eigelen, van de week zaten daar 100 gram gebakken aardappeltjes bij en vanochtend 2 witte bolletjes..
Savonds vlees en groente, van wokken tot bakken tot grillen of uit de oven met evt wat brie of andere kaas als het in mn vetten past..
En de standaard dingen als kwark en whey
Ik antwoord alleen wat Sarabi mij vraagt. Ik zeg niet dat je het zo moet doen. Ik eet vaak niet 6x maar eerder grotere maaltijden..quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind zwemmen echt heerlijk! Heb alleen echt een ontzettende heerlijk aan die vieze chloorlucht die daarna in je haar en je kleren enzo hangt, zelfs als je je daar uitgebreid gedoucht hebt. Komende week ruiterkamp en dan wordt er sowieso gezwommen, week erna met de neefjes en vriendjelief naar een familiecamping met zwembad. Ik maak dus genoeg meters de komende weken
[..]
Hoewel ik best snap dat jij heel erg bezig bent met eiwitten en macro's, zou ik iemand die nog in de beginfase van afvallen zit (of alweer natuurlijk) niet meteen aanradden om 5 eiwitten, 2/3 eigeel en 2 witte bolletjes als ontbijt te nemen. Voor veel fatties hier is dat niet alleen te hoog gegrepen, maar ook iets wat ze 's ochtends echt niet wegkrijgen. Prima dat het voor jou werkt, maar toen ik nog veel zwaarder was, was het al heel wat als ik gewoon 6 keer per dag iets kon eten zonder gigantische zakken chips e.d. naar binnen te werken. Ik kan me dus best voorstellen dat dit voor veel nieuwkomers best afschrikt...
Ik vind verschillende dingen. 7700 kom ik vaak tegen.quote:
Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog?quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Herkenbaarzeker toen ik Jillian deed.
Ik snap het helemaal dat spieren meer wegen maar ik wil eerst dat de weegschaal naar beneden gaat.
Ik zou mijn huidige gewicht niet in spieren willen zijn hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog?
Heb het zelf ook hoor.Ik moet en zal die 65 kilo bereiken.
True. Maar als je bijv haar neemt:quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou mijn huidige gewicht niet in spieren willen zijn hoor.Ik vind gespierde vrouwen overigens sowieso niet mooi, verder dan alles een beetje strak trainen zou ik nooit willen gaan.
In een ideale wereld zou ik mijn streefgewicht bereiken. Daar een paar kilo onder gaan zitten. En dan die paar kilo weer aan komen maar dan in spieren. Dat vind ik een mooi lichaam.
Bedoel, ik ken de before/after van mensen die aankomen in spieren natuurlijk ook wel. Maar laten we eerlijk zijn, de before foto's zijn bijna altijd al erg mooie slanke meisjes. Dan werkt dat.Anders ben je gewoon een dik meisje in een iets betere vorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt toch wel een groot verschil.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
True. Maar als je bijv haar neemt:Dat is uberhaupt niet dezelfde persoon volgens mij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt toch wel een groot verschil.En die rechter heeft echt wel meer dan 21% vet, dan zie je er een stuk afgetrainder uit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar ben bang dat het juiste gewicht misschien steeds gaat opschuiven omdat mijn bf% zonder krachttraining nog heel lang aan de hoge kant zal zijn. Dan blijft het er flabby uitzien denk ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:28 schreef Myraela het volgende:
Tuurlijk, ze ziet er een stuk beter uit. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar ze is niet slank zoals ik slank zou willen zijn. Daarom wil ik eerst naar het juiste gewicht werken en daarna pas focussen op de spieren.
Geen idee. Lijkt me niet dat iemand die zo bezig is met krachttraining en body image daarover liegt, maar wie weet. Wel dezelfde persoon: http://lexlifts.tumblr.com/quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is uberhaupt niet dezelfde persoon volgens mij?En die rechter heeft echt wel meer dan 21% vet, dan zie je er een stuk afgetrainder uit..
Tja het is geen kwestie van liegen maar van onnauwkeurig meten vrees ik. Een weegschaal die dat aangeeft bijvoorbeeld is totaal niet nauwkeurig. Een liter water wegdrinken en je krijgt een heel ander percentage. Op andere foto's ziet ze er wel wat slanker uit overigensquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar ben bang dat het juiste gewicht misschien steeds gaat opschuiven omdat mijn bf% zonder krachttraining nog heel lang aan de hoge kant zal zijn. Dan blijft het er flabby uitzien denk ik.
[..]
Geen idee. Lijkt me niet dat iemand die zo bezig is met krachttraining en body image daarover liegt, maar wie weet. Wel dezelfde persoon: http://lexlifts.tumblr.com/
Ik geef ook toe dat het gek isquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog?
Heb het zelf ook hoor.Ik moet en zal die 65 kilo bereiken.
Zo'n plaatje zocht ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:22 schreef Timmos het volgende:
Zwaarder is niet slechter..
[ afbeelding ]
Ingredienten/voedingsstoffen lezen van verpakkingen in de winkel, dat zouden meer mensen moeten doen!quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:23 schreef PatriQue89 het volgende:
Nou, tijdens het boodschappen doen maar op eiwittentocht gegaan![]()
I.p.v. magere vanillekwark nu maar franse kwark meegenomen. Veel meer eiwitten inEn karnemelk, tonijn
Ja.. Hoeveel suiker er in sommige producten zittenquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ingredienten/voedingsstoffen lezen van verpakkingen in de winkel, dat zouden meer mensen moeten doen!
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:13 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja.. Hoeveel suiker er in sommige producten zittenNiet normaal.
Ik denk omdat er zoveel zout aan toegevoegd is vanwege de houdbaarheid en dat het anders niet lekker meer smaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van.
Ook als ik tomatensoep from scratch maak zit daar een tl suiker in hoor... Verder ben ik het met je eensquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van.
Ik ga zo ook even douchen alleen ik ben nog steeds liters water aan het verliezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef Myraela het volgende:
Hardlopen kan ik echt niet met dit weer. Ik heb thuis even wat oefeningetjes gedaan met de halters en zelfs daarvan ging ik zo'n beetje van m'n stokje. Gelukkig maakt een koele douche daarna alles weer goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |