abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142241399
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 13-07-2014 15:01:24 ]
pi_142241416
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:45 schreef Myraela het volgende:
Je wilt koolhydraat arm gaan eten?

Ik ben gek op ei, maar elke dag een omelet zou me echt gaan tegenstaan.
Nee hoor niet perse koolhydraat arm.
Dit is waar ik nu het meeste zin in heb, kan na 2 weken/maand weer anders zijn.
Maar lunchen met brood vind ik niet zo lekker.
pi_142241442
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Bij mij werd geadviseerd bij een lijstje als deze om vooral 's ochtends ook nog een boterham of muesli door de yoghurt te doen. Ook bij de lunch iets met koolhydraten. Voor de rest ziet het er goed uit.
Als tussendoor telden dingen als komkommers en wortelen niet. Omdat daar nauwelijks voedingswaarde in zit. Advies is dan om er wat magere vleeswaren bij te nemen (bijvoorbeeld)
Ik moet nog eens op zoek naar lekkere muesli :Y
pi_142241520
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik moet nog eens op zoek naar lekkere muesli :Y
Ik heb deze nu:

Vind ik erg lekker.
pi_142241535
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb deze nu:
[ afbeelding ]

Vind ik erg lekker.
Waar heb je die gekocht?
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 14:55:16 #6
22592 crew  Ole
pi_142241551
Voorbeeld van een goede dag:

O: 2 volkorenboterhammen met boter, vleeswaren of ander beleg (30+ kaas), melk of yoghurt
T: fruit
L 3-4 volkoren+ boter + beleg+ glas melk
T: fruit of iets van mueslireep, ontbijtkoek (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fruit of een boterham. In de zogenaamde 'gezonde' tussendoortjes van de supermarkt zit vaak veel rotzooi)
D iets dat gelijk staat aan
-paar aardappels of 200 g volkorenpasta of rijst
-vlees of vis
- groente

T : fruit of iets anders. Ik stel vaak mijn toetje uit en neem het als tussendoortje

Ook neem ik weleens noten tussendoor, of popcorn.

Best veel dus, ik moet zeggen dat ik het niet altijd red hoor. En juist op dagen dat ik intensief sport neem ik nog weleens iets meer.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_142241569
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar heb je die gekocht?
Jumbo gewoon.
pi_142241601
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jumbo gewoon.
Super :D zal het onthouden
pi_142242284
Dorset muesli maar zeker ook de paarse zakken van de Lidl O+
pi_142242484
Net sinds 2 weken maar weer eens gehoepeld.
15 minuutjes, toch een beetje in beweging blijven deze weken.
pi_142243131
Ik ben paprika's aan het roosteren in de oven, en dat rook zo lekker dat ik er trek van kreeg. ;( Nu heb ik wel een beetje veel koolhydraten, maar achja, qua kcal zit ik nog meer dan prima.

Lijstje voor vandaag:

O: optimel vanille vla met muesli
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
T: stuk Turks brood met tomaat
A: Met champignons gevulde fricandeau met erwten
T: aardbeien. O+
  zondag 13 juli 2014 @ 22:18:43 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142261245
*O* 20km gefietst in 56min30sec. *O*
Nu net 200grs aardbeien als beloning op. :9
pi_142263134
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:55 schreef Ole het volgende:
Voorbeeld van een goede dag:

O: 2 volkorenboterhammen met boter, vleeswaren of ander beleg (30+ kaas), melk of yoghurt
T: fruit
L 3-4 volkoren+ boter + beleg+ glas melk
T: fruit of iets van mueslireep, ontbijtkoek (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fruit of een boterham. In de zogenaamde 'gezonde' tussendoortjes van de supermarkt zit vaak veel rotzooi)
D iets dat gelijk staat aan
-paar aardappels of 200 g volkorenpasta of rijst
-vlees of vis
- groente

T : fruit of iets anders. Ik stel vaak mijn toetje uit en neem het als tussendoortje

Ook neem ik weleens noten tussendoor, of popcorn.

Best veel dus, ik moet zeggen dat ik het niet altijd red hoor. En juist op dagen dat ik intensief sport neem ik nog weleens iets meer.
Hoe krijg je het allemaal weg :D
Ontbijtkoek en dergelijk is inderdaad geen goed tussendoortje, teveel suikers. Beter fruit, ei of groente oid.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 22:49:35 #14
22592 crew  Ole
pi_142263220
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hoe krijg je het allemaal weg :D
Ontbijtkoek en dergelijk is inderdaad geen goed tussendoortje, teveel suikers. Beter fruit, ei of groente oid.
Het went :')

Vandaag niet hoor, lang uitgeslapen :P
Maar toch val ik af. Niet snel maar wel gestaag.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 22:55:31 #15
22592 crew  Ole
pi_142263596
In het begin kreeg ik het vooral 's ochtends niet weg. Maar je merkt na een tijdje dat je minder eetbuien hebt als je begin van de dag goed eet.
pi_142264363
Zo gek veel is het toch helemaal niet wat Ole eet?
Ik gok dat de meeste hier een bmi van 30, 40, 50 hebben gekregen met een stuk meer eten.
pi_142265401
Ik vind 200 gram pasta anders een behoorlijke berg. :D
pi_142265540
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vind 200 gram pasta anders een behoorlijke berg. :D
Als het ongekookt is, is het inderdaad wel een berg.
pi_142266585
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik gok dat de meeste hier een bmi van 30, 40, 50 hebben gekregen met een stuk meer eten.
Nee joh, we worden allemaal dik van de lucht. :P

Je hebt gelijk! Prima lijst.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 23:42:34 #20
22592 crew  Ole
pi_142266817
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als het ongekookt is, is het inderdaad wel een berg.
gekookt natuurlijk. Kan het nazoeken, maar is een normale portie. Kan ook best 150 gr zijn hoor

en het is ook niet echt dieten, maar gezonder eten. Zal niet veel kcal onder de ADH zijn. Maar gaat erom dat je dit veel langer kunt volhouden en minder kans hebt op terugval en jojo-effect
pi_142266856
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:42 schreef Ole het volgende:

[..]

gekookt natuurlijk. Kan het nazoeken, maar is een normale portie. Kan ook best 150 gr zijn hoor
Gekookt dan is het een normale portie :Y
Dan is het echt een heel net lijstje.
pi_142267613
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:06 schreef Sarabi het volgende:
Mjah mijn bmi is gelukkig (nog) niet zo hoog. Is bij mij ook niet gekomen door veel eten maar door snaaibuien. Daar ben ik ondertussen gelukkig vanaf.

Maar 6 boterhammen vind ik echt heel veel voor een vrouw. En dan nog een tussendoortje ook. Prima hoor, als dat voor haar werkt. Ik moet er alleen niet aan denken :P
Denk dat mijn eetpatroon ook een beetje instabiel is omdat ik vaak gewoon geen trek heb.
pi_142268063
Zijn snaaibuien geen eten?
  Moderator / Miss SHO maandag 14 juli 2014 @ 00:08:15 #24
22592 crew  Ole
pi_142268383
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:02 schreef Sarabi het volgende:
daar ging het nu juist om idd. Het is best veel als je je hele leven lijnt. Maar zorgt voor stabielere bloedsuiker en daardoor minder eetbuien. Bijna iedereen uit de groep moest er erg aan wennen, maar na een tijdje merk je dat het werkt.
pi_142269747
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:02 schreef Sarabi het volgende:
Veel eten is dagelijks.... snaaibuien is met vlagen. Ik eet/snaai bijvoorbeeld als ik me verveel.
Maar op "normale" dagen ben ik helemaal geen vreetzak. (zoals hier al gezegd, ik eet eerder te weinig)

Ik zeg niet dat 6 boterhammen niet mag, ik zeg alleen dat ik niet snap hoe mensen het wegkrijgen. En dan nog afvallen ook. Voor mij werkt dat niet.
  maandag 14 juli 2014 @ 06:44:33 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142273028
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Veel eten is dagelijks.... snaaibuien is met vlagen. Ik eet/snaai bijvoorbeeld als ik me verveel.
Maar op "normale" dagen ben ik helemaal geen vreetzak. (zoals hier al gezegd, ik eet eerder te weinig)

Ik zeg niet dat 6 boterhammen niet mag, ik zeg alleen dat ik niet snap hoe mensen het wegkrijgen. En dan nog afvallen ook. Voor mij werkt dat niet.
Heb je het wel eens geprobeerd dan? Structureel genoeg gezond eten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 juli 2014 @ 07:28:05 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142273188
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 06:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

_O_
pi_142273612
Snaaien is voor jou blijkbaar ook structureel teveel eten aangezien je in een dieettopic post en dus blijkbaar te zwaar bent Lilprincess.
En aan jouw lijstjes te zien eet jij veel te weinig. Dat werkt snaaien juist in de hand.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:17:12 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142273910
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 07:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_
:* O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_142274204
quote:

[..]

O+
pi_142274243
Als je je lichaam niet geeft wat het nodig heeft, op een gezonde manier, ga je juist snaaien
dat is echt gezond eten 101
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142274523
Ik zag trouwens op YouTube een filmpje van mijn laatste optreden.
Ik kon zien dat Jillian effect heeft gehad maar heb ook nog genoeg om aan te werken, maar ik erger me in ieder geval niet meer aan mijn lichaam.

Verder ga ik van die bananenpannenkoekjes proberen als ontbijt/lunch de komende tijd.
pi_142274810
Heb je ze al eens op?

Ik vind ze echt niet lekker, het is meer een banaan omelet, ik vond het maar apart.

En verder komt iedereen hier vanaf een ander punt natuurlijk en ik kan me prima voorstellen dat zo'n lijst erg veel lijkt. En voor Ole is het prima, maar het is natuurlijk ook geen afval lijst, maar gewoon een lijst wat je normaal hoort te eten om op gewicht te blijven.

Ik moet ook meer eten dan ik vroeger deed en vooral de drie tussendoortjes vind ik altijd maar lastig.
pi_142274831
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:19 schreef Myraela het volgende:
Heb je ze al eens op?

Nope, daarom ga ik het proberen :)
Is het niet lekker dan eet ik de rest van de bananen gewoon als tussendoortje.
pi_142274990
Vandaag was overigens mijn wekelijkse weegmomentje, en daar werd ik gelukkig weer blij van. O+ Had tussendoor stiekem al op de weegschaal gestaan en daar werd ik minder blij van, waarschijnlijk omdat mijn vorige weegmoment op een erg gunstig moment kwam na een onrustige nacht en veel vocht verlies. Goede motivatie dus om me maar gewoon aan mijn wekelijkse momentjes te houden. Blijf ik tenminste rustig in mijn hoofd.
  maandag 14 juli 2014 @ 10:42:42 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142275357
Ik ben bang dat de weegschaal morgenvroeg onverbiddelijk zal zijn. Gelukkig volgende week op ruiterkamp en dan dus absurd veel paardrijden, dus dan komt het ook wel weer goed. Ik zou zo graag voor de bruiloft van m'n broer nog wat kilo's kwijt zijn... Nog even flink aanpoten deze zomer dus.
pi_142275472
Hier al een tijdje niet op de weegschaal gestaan :@
In de vakantie vergeet ik het altijd in de ochtend en later op de dag weeg ik mij liever niet.
Merk wel dat mijn lichaam na 1 week vakantie nu wel al weer om ritme en zo roept dus ik ga alweer langzaam aan terug naar mijn normale eetpatroon.
pi_142278598
Bah. Weegschaal viel tegen vanochtend. Weekend alleen maar slecht gegeten :') En wat alcohol en zout enzo.. dus hopelijk heb ik het woensdag weer rechtgetrokken, dan heb ik een tussentijdse meting met m'n personal trainer.

Heb me vanochtend dus direct maar lekker door d'r laten afmatten.
pi_142283899
quote:

[..]

Wat voor mij genoeg is, is voor anderen blijkbaar weinig. Ik eet nu heel gezond, veel fruit, zuivel (magere yoghurt en kwark), groente en eieren.

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:43 schreef appelsap het volgende:
Snaaien is voor jou blijkbaar ook structureel teveel eten aangezien je in een dieettopic post en dus blijkbaar te zwaar bent Lilprincess.
En aan jouw lijstjes te zien eet jij veel te weinig. Dat werkt snaaien juist in de hand.
is = was. Ik snaai nu helemaal niet meer. 1x in de week een paar nootjes. Maar tuurlijk ben ik te zwaar, anders was ik niet aan het dieeten. Ik verbaas me er gewoon over dat anderen tijdens het lijnen nog 6 boterhammen eten én nog tussendoortjes én afvallen. Dat lukt mij niet :) (jammer voor mij).
Ik heb een tijd weinig werk gehad, en dan was ik rond 16.00 vaak thuis. Te vroeg voor avondeten dus dan pak je al snel wat te snaaien. Nu ben ik weer aan het werk, dus heb vaak nauwelijks tijd om te eten, dat zie je wel terug in mijn lijstjes (geen/weinig tussendoortjes). Mis het gelukkig ook niet, zit niet rammelend aan mijn bureau.

Meestal eet ik zoiets;
O Smootie met (verschillende) fruit en magere yoghurt
L magere kwark, ei-gerechtje of brinta (afhankelijk van of ik thuis eet of op het werk)
A normaal avond eten; kip/rund met ruim groente en de helft van de dagen iets van rijst/aardappels.

S'middags zou er inderdaad wel een tussendoortje bij kunnen, maar ik heb er niet veel behoefte aan en ik weet ook niet goed wat. (Ik eet geen/weinig brood, dus dat is geen optie.)
  maandag 14 juli 2014 @ 15:03:54 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142284065
Toch zeg je hier:

quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Mijn lijstjes blijven kort....

O Smoothie met magere yoghurt en banaan
L nog een smoothie en een kopje cappuccino met magere melk
D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad

opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
Waarop meerder mensen zeggen 'misschien moet je wat meer eten' maar het enige dat jij kan zeggen is dat het je zo verbaasd dat mensen toch nog afvallen als ze meer eten. Zou 1 + 1 misschien 2 kunnen zijn?

Of dan uitgespeld: Het zou heel goed kunnen dat jij meer af zou vallen als je juist wel iets meer zou eten dan je nu doet. Wat je nu eet is echt HEEL weinig. :Y
Tenzij je nu al een BMI van 19 hebt, dan kan het prima, maar dan zou je hier niet zitten.
pi_142284102
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik verbaas me er gewoon over dat anderen tijdens het lijnen nog 6 boterhammen eten én nog tussendoortjes én afvallen. Dat lukt mij niet :) (jammer voor mij).

Zoals Tink al vroeg, heb je dat al ooit eens geprobeerd?
En verder is jouw lijstje echt veelste weinig, dat is voor niemand genoeg.
pi_142284571
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Meestal eet ik zoiets;
O Smootie met (verschillende) fruit en magere yoghurt
L magere kwark, ei-gerechtje of brinta (afhankelijk van of ik thuis eet of op het werk)
A normaal avond eten; kip/rund met ruim groente en de helft van de dagen iets van rijst/aardappels.
Hoe lang ben je al bezig, wat ben je al kwijt en wat is je bmi?

Ik eet ook te weinig, dus ik begrijp je wel. Maar je moet je wel realiseren dat het te weinig is en dat dat je juist hindert bij het afvallen. Ik heb ook moeite met tussendoortjes, maar maak je ontbijt en lunch dan op z'n minst iets groter. Als je echt vol zit, neem dan maar een vettere variant. Een handje noten kan ook enorm helpen.

Als je al best lang zo eet, moet je het geleidelijk opbouwen. Je lichaam moet er aan wennen. Je valt nu niet echt af terwijl je zo eet, maar je zult gaan merken dat je meer gaat afvallen zodra je meer eet. En nog fijner, als je per ongeluk toch een keer wat meer eet, slaat je lichaam het niet allemaal direct op.
pi_142285028
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Toch zeg je hier:

[..]

Waarop meerder mensen zeggen 'misschien moet je wat meer eten' maar het enige dat jij kan zeggen is dat het je zo verbaasd dat mensen toch nog afvallen als ze meer eten. Zou 1 + 1 misschien 2 kunnen zijn?

Of dan uitgespeld: Het zou heel goed kunnen dat jij meer af zou vallen als je juist wel iets meer zou eten dan je nu doet. Wat je nu eet is echt HEEL weinig. :Y
Tenzij je nu al een BMI van 19 hebt, dan kan het prima, maar dan zou je hier niet zitten.
Denk dat ik altijd weinig gegeten heb dan...

Ik ontbeet nooit, om 10 uur een boterham. Tussen de middag nog 2 boterhammen. En dan s'avonds avond eten. 4 uur smiddags was altijd mijn snaai moment.

quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al bezig, wat ben je al kwijt en wat is je bmi?
29... Ik heb een tijd 17 dagen dieet gedaan, maar daar werd ik flauw van. (werkte overigens wel) Daarna weer een tijd "gewoon" (volgens jullie nog steeds te weinig denk ik ;) ) gegeten.
Denk dat ik dit eetpatroon nu sinds februari opgepakt heb, regelmatig eten, altijd met ontbijt de deur uit en magere producten.
Sinds kort ben ik er ook achter dat brood waarschijnlijk de oorzaak is van mijn buikpijn. Dus daar zit ook nog een deel van het probleem, vind het lastig om de broodmaaltijd te vervangen.

Bedankt voor jullie adviezen in elk geval... Geeft me in elk geval een steun in de rug om het gezond(er) eten vol te houden :)
pi_142285791
Ongezond gegeten als een malle maar volgens mij ben ik nog afgevallen ook op vakantie. _O-

Het vele lopen en slechts eten van 3 (grote) maaltijden scheelt echt een hoop. Soms maar 2.
pi_142285865
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Denk dat ik altijd weinig gegeten heb dan...

Ik ontbeet nooit, om 10 uur een boterham. Tussen de middag nog 2 boterhammen. En dan s'avonds avond eten. 4 uur smiddags was altijd mijn snaai moment.

[..]

29... Ik heb een tijd 17 dagen dieet gedaan, maar daar werd ik flauw van. (werkte overigens wel) Daarna weer een tijd "gewoon" (volgens jullie nog steeds te weinig denk ik ;) ) gegeten.
Denk dat ik dit eetpatroon nu sinds februari opgepakt heb, regelmatig eten, altijd met ontbijt de deur uit en magere producten.
Sinds kort ben ik er ook achter dat brood waarschijnlijk de oorzaak is van mijn buikpijn. Dus daar zit ook nog een deel van het probleem, vind het lastig om de broodmaaltijd te vervangen.

Bedankt voor jullie adviezen in elk geval... Geeft me in elk geval een steun in de rug om het gezond(er) eten vol te houden :)
Ik ga er even vanuit dat je wel weet hoeveel jij eigenlijk zou moeten eten als je wilt afvallen. Dit zit ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Als ik jou was zou ik op z'n minst eens een week precies bijhouden wat je eet en je kcal uitrekenen. Vaak geeft dat enorm veel inzicht.
pi_142285942
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ga er even vanuit dat je wel weet hoeveel jij eigenlijk zou moeten eten als je wilt afvallen. Dit zit ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Als ik jou was zou ik op z'n minst eens een week precies bijhouden wat je eet en je kcal uitrekenen. Vaak geeft dat enorm veel inzicht.
Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).
pi_142287037
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

1300 calorien ongeveer per dag :D dat ding vind dat ik er 1200 mag hebben. Waarschijnlijk omdat ik ingevuld heb dat ik 1 kg in de week wil afvallen?

HMmm nog ergens 200 calorieën vandaan trekken dus. Vanavond yoghurt met aardbeien ofzo? (want nu heb ik al brinta gepakt ;) )
pi_142287117
1300 kcal voor yoghurt, brinta, vlees en groente?
Klinkt heel erg ruim.
pi_142287468
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

[..]

1300 calorien ongeveer per dag :D dat ding vind dat ik er 1200 mag hebben. Waarschijnlijk omdat ik ingevuld heb dat ik 1 kg in de week wil afvallen?

HMmm nog ergens 200 calorieën vandaan trekken dus. Vanavond yoghurt met aardbeien ofzo? (want nu heb ik al brinta gepakt ;) )
Vul je alles consequent in? Weeg je dingen, hou je bij hoeveel olie je gebruikt bij het bakken etc? Vergeet je drinken niet mee te tellen? Want dan zou je op 1300 kcal moeten afvallen. :)

1 kg per week is een tekort van 1000 kcal per dag, dat is dus nogal veel.
pi_142287807
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:12 schreef Sarabi het volgende:
1300 kcal voor yoghurt, brinta, vlees en groente?
Klinkt heel erg ruim.
tussen de middag brood met gebakken ei (eet ik buiten de deur, dus wat de pot schaft) (500 calorien, daar schrik ik eigenlijk van :P)

Avond eten vandaag korstloze quiche (broccoli, ui, kaas, ei en wat creme fraiche) (424 calorien)

En nee, boter heb ik niet apart erbij gerekend. Drinken wel, maar thee telt niet hard aan ;)
pi_142287884
Niet zo schrikken van de kcal ;)
200-300kcal voor ontbijt
300-500kcal voor lunch
500-700kcal voor avondeten
dan heb je zelfs nog kcal over voor tussendoortjes.
pi_142288175
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Niet zo schrikken van de kcal ;)
200-300kcal voor ontbijt
300-500kcal voor lunch
500-700kcal voor avondeten
dan heb je zelfs nog kcal over voor tussendoortjes.
Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.
pi_142288263
Ik ken bijvoorbeeld iemand die tijdens dieet periodes heel veel ranja dronk. Citroensmaak, want dat zou de verbranding op gang helpen. Ja, dat je met elk glas ranja ook zo'n 70/80 kcal wegtikt omdat het gewoon suikerstroop is, daar hield ze dan geen rekening mee. Zit je ook zo op +300 kcal per dag.

Wat niet erg is maar wel als het onbewust gebeurt en je dus overeet/drinkt zonder het door te hebben.
pi_142288578
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.
Let je wel op dat je geen eetstoornis ontwikkelt? Zulke gedachte zijn niet echt gezond/normaal.
  Moderator / Miss SHO maandag 14 juli 2014 @ 16:53:46 #55
22592 crew  Ole
pi_142288782
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Let je wel op dat je geen eetstoornis ontwikkelt? Zulke gedachte zijn niet echt gezond/normaal.
Daar ben ik net 24 weken voor in behandeling geweest :7

Dat zijn inderdaad gedachtes die ze je daar proberen af te leren.
pi_142288986
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Onthou goed, calories are not fat cells in food form. Je lichaam heeft ze nodig. Je wil ook een stralende huid, gezond haar etc. Allemaal ijdele redenen om toch gezond en genoeg te blijven eten als je wilt afvallen om dezelfde ijdele redenen.
pi_142291906
Ik heb vandaag echt een ultiem eentonige dag qua eten. :')

O: Optimel vla met noten en zaden muesli
L: Turks brood (100gr) met ajvar en tomaat
A: Turks brood (200gr) met ajvar en tomaat + glas halfvolle melk
T: Optimel citroen kwark

Wilde een foto maken voor mijn blog van de ajvar vanmiddag, dus toen heb ik het ook maar opgegeten. :') Niet mijn meest gevarieerde dag. Al zijn mijn ontbijt en lunch normaal ook nooit spannend, ik vind het wel fijn om zoveel mogelijk dezelfde dingen te eten. Dan hoef ik er niet over na te denken.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:52:40 #58
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_142307792
Ik heb vandaag een tosti met appel/kaneel op :'( waarom ontdek ik dit nu pas. Dat verhelpt mijn kaas verslaving een beetje :P en ik gebruik sowieso geen boter in een grill. Dan is dit een mooi alternatief toch?
pi_142313970
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb vandaag een tosti met appel/kaneel op :'( waarom ontdek ik dit nu pas. Dat verhelpt mijn kaas verslaving een beetje :P en ik gebruik sowieso geen boter in een grill. Dan is dit een mooi alternatief toch?
Lijkt me prima ja! Was het echt zo lekker dan? :)
My salvation lies in your love..
  dinsdag 15 juli 2014 @ 08:45:27 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142314722
Goedemorgen! Vandaag een examen, dus nog even leren en dan op pad. Spannend!

Weegschaal was vanochtend overigens niet heel positief, maar ook lang niet zo negatief als ik gedacht had. Nog een kilo of vijf en ik ben tevreden :)
pi_142314869
Ik ga lijnzaad maar weer eens proberen, waren hier een aantal maanden terug toch erg veel mensen die dat ook gebruikte?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:05:50 #62
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_142314950
Ik gebruik het elke dag, door mijn overnight oats of door een bakje kwark ofzo.
A grand adventure has begun.
pi_142315475
Ik ook, door de havermout of yoghurt, of op smeerkaas :)
pi_142315554
Oh okay. O+ Ik hoorde er niemand meer over dus dacht even dat er misschien een reden was waarom iedereen gestopt was. :D Ik wil ook gewoon een lepel bij m'n ontbijt doen, hopelijk houd het alles een beetje op gang. :')
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:58:02 #65
298315 SacreCoeur
pi_142315727
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 06:44 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Lijkt me prima ja! Was het echt zo lekker dan? :)
Ja!

Maar ik ben dan ook echt heel erg gek op warme appel :P
pi_142315867
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:59 schreef Myraela het volgende:
Ik ga lijnzaad maar weer eens proberen, waren hier een aantal maanden terug toch erg veel mensen die dat ook gebruikte?
Gebruik het vaak door mijn ontbijt :Y
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:10:44 #67
298315 SacreCoeur
pi_142315921
Ik heb nog steeds een bakje hennepzaad staan, net vogelvoer :')
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:45:15 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142316556
Zo, ik ben jarig vandaag en nu doen we hier niet echt aan trakteren, maar de meesten nemen toch wel iets van taart mee, al dan niet zelfgebakken.
Alleen ben ik dan meestal een van degenen die zich er te goed aan doet en daar had ik nou net geen zin in vandaag. :+

En dus heb ik net chocolaatjes gehaald, en wel die chocolaatjes die ik zelf niet lust. :D :+
After eights en Mon Cherie kersenbonbons. :X Eet smakelijk dus voor mijn collega's, neem ik lekker een appel.
pi_142317017
Gefeliciteerd BE! :D
pi_142317031
Gefeliciteerd BE! *O* En wat goed van je, dat zijn nou echt van die momenten dat ik nog niet goed nee tegen mezelf kan zeggen. Niet dat ik nee moet zeggen, maar ik wil het wel kunnen, zeg maar.

@Myraela, misschien is lijnzaad iets wat inmiddels wat is blijven plakken en mensen het gewoon standaard gebruiken, en minder kortdurende hype zoals veel superfoods enzo, dat je er daarom minder van hoort nu? Ik gebruik 't nog steeds vrijwel iedere dag :Y
pi_142317125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:07 schreef Holyme het volgende:
Gefeliciteerd BE! *O* En wat goed van je, dat zijn nou echt van die momenten dat ik nog niet goed nee tegen mezelf kan zeggen. Niet dat ik nee moet zeggen, maar ik wil het wel kunnen, zeg maar.

@Myraela, misschien is lijnzaad iets wat inmiddels wat is blijven plakken en mensen het gewoon standaard gebruiken, en minder kortdurende hype zoals veel superfoods enzo, dat je er daarom minder van hoort nu? Ik gebruik 't nog steeds vrijwel iedere dag :Y
Gefeliciteerd BE. O+ En die chocolade lust ik ook niet. :D

Ik denk dat dat het is ja. Superfoods sla ik lekker over, als iemand het daar over 2 jaar nog over heeft dan probeer ik het misschien eens. Vind het nu maar een dure onzin hype.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:20:44 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142318860
Gefeliciteerd be! En die chocolaatjes zijn dan ook wel echt ongeveer de minst lekkere die ik kan bedenken.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 3 volkoren met aardbeien, tl suiker.
L: 200 ml lv yoghurt, hand cruesli
T: geen idee
D: volkoren penne met rode saus, gegrilde courgette, aubergine en champignons, rucola, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes. Nomnomnom!
T: bakje meloen of een waterijsje.

Shoot!
pi_142320070
Lekker Tink! Mooi lijstje, misschien nootjes of een ei als T?
pi_142324292
Lijstje voor vandaag:

O: Optimel vla met muesli en lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ oude kaas
T: 2 volkoren crackers met 1 gekookt eitje
A: Volkoren penne met saus van geroosterde paprika, geitenkaas en pijnboompitten
T: Citroen kwark

Beetje weinig groenten, en geen fruit. Maar ik heb geen zin in fruit. En er gaat enorm veel paprika in de saus, dus dat is misschien nog iets.

Voor de rest ben ik wel blij met dit lijstje.
pi_142331194
Gefeliciteerd BE! :)
pi_142331258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, ik ben jarig vandaag en nu doen we hier niet echt aan trakteren, maar de meesten nemen toch wel iets van taart mee, al dan niet zelfgebakken.
Alleen ben ik dan meestal een van degenen die zich er te goed aan doet en daar had ik nou net geen zin in vandaag. :+

En dus heb ik net chocolaatjes gehaald, en wel die chocolaatjes die ik zelf niet lust. :D :+
After eights en Mon Cherie kersenbonbons. :X Eet smakelijk dus voor mijn collega's, neem ik lekker een appel.
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142331415
Gefeliciteerd Be *O*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:43:47 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142336189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:58 schreef appelsap het volgende:
Lekker Tink! Mooi lijstje, misschien nootjes of een ei als T?
Ik heb de middag- en avond-t overgeslagen, voel me niet zo lekker. Nu dus lekker in m'n breed met een Disneyfilm :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:45:24 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142336240
Zo, afgelopen nacht knetterende ruzie met mijn lieftallige echtgenoot, toen maar 4 uur geslapen.
Geen 'gefeliciteerd' toen ik naar mijn werk ging. -O-

En dus vanmorgen vieze chocolaatjes mee voor mijn collega's en daarna heb ik me onder invloed van een klotebui helemaal laten gaan en heb ik iets van vier miljoen kcalorieën op. :@ -O-

nu maar snel naar bed, deze dag vergeten en dan Morgen weer een nieuwe dag! *O*

Tx voor de felicitaties allemaal trouwens! O+
pi_142336610
Wat een rot begin van je verjaardag. Hopelijk heb je morgen een leukere dag.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:03:44 #81
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142340547
Ruzie is stom :(

Gefeliciteerd.
Prrrrr
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:08:29 #82
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142340864
Dag dames,

Vraagje hier omdat jullie toch met voedsel bezig zijn.
Weten jullie misschien welk voedsel deze reactie kan geven?
Eens in de zoveel tijd droge huid op de wangen naast de neus en tussen de wenkbrouwen.
Na deze eerste droogheid vaak rode vlekjes waar wat huid wat schilferd.
Cyclus heb ik eens in de zoveel weken en ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Vettige zalf remt het goed maar ik merk het steeds te laat op, weet niet of ik continue wil smeren

Eet behalve een gras gevoerd biefstukje of een haring eens per week geen andere vlees of melk producten.

Alle mogelijke hints welkom, alvast bedankt,

Arjan.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:12:22 #83
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142341095
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:08 schreef Florentius het volgende:
Dag dames,

Vraagje hier omdat jullie toch met voedsel bezig zijn.
Weten jullie misschien welk voedsel deze reactie kan geven?
Eens in de zoveel tijd droge huid op de wangen naast de neus en tussen de wenkbrouwen.
Na deze eerste droogheid vaak rode vlekjes waar wat huid wat schilferd.
Cyclus heb ik eens in de zoveel weken en ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Vettige zalf remt het goed maar ik merk het steeds te laat op, weet niet of ik continue wil smeren

Eet behalve een gras gevoerd biefstukje of een haring eens per week geen andere vlees of melk producten.

Alle mogelijke hints welkom, alvast bedankt,

Arjan.
Alcohol.
Prrrrr
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:22:20 #84
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142341711
Ik was tipsy van 2/3de flesje bier bij mijn buren laatst. Ik drink eigenlijk niet of zeer zelden.
Uppers zijn mijn vice en mijn kalmerings middel, die krijg ik gelukkig gecontroleerd tegenwoordig, van mijn dokter :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Florentius op 16-07-2014 14:55:35 ]
pi_142355117
Zo net voor het eerst sinds 2 maanden weer wezen hardlopen. Een half uur met 3 korte wandelpauzes :D ging lekker!! Volgende keren ga ik wel mijn tempo iets omhoog gooien :)
My salvation lies in your love..
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:48:50 #86
298315 SacreCoeur
pi_142356094
mijn lijstje voor vandaag;

halve ananas
3 crackers, pindakaas/banaan
watermeloen of waterijsje
kip uit de oven met 2 plakjes ontbijtspek/tomaat/sjalotjes/citroen en gekookte broccoli
pi_142356174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:48 schreef SacreCoeur het volgende:
mijn lijstje voor vandaag;

halve ananas
3 crackers, pindakaas/banaan
watermeloen of waterijsje
kip uit de oven met 2 plakjes ontbijtspek/tomaat/sjalotjes/citroen en gekookte broccoli
Speciale reden voor zo'n lijstje?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:00:51 #88
298315 SacreCoeur
pi_142356436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Speciale reden voor zo'n lijstje?
Nee, ik eet zo altijd (mits een IF dag) en het werkt voor mij.
Ik leef op calorieën rekenen.
pi_142356530
Het is dus een vast dag?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:31:11 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_142357398
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
Zo net voor het eerst sinds 2 maanden weer wezen hardlopen. Een half uur met 3 korte wandelpauzes :D ging lekker!! Volgende keren ga ik wel mijn tempo iets omhoog gooien :)
^O^
pi_142357657
Goed bezig Pancake!

Bah wat een rotdag. Heb zin om me helemaal vol te stoppen met chocolade enzo. Dadelijk maar ontbijten (nu pas :@ ) en hopelijk krijg ik mezelf nog naar de sportschool.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:22:12 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_142359164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee, ik eet zo altijd (mits een IF dag) en het werkt voor mij.
Ik leef op calorieën rekenen.
Je zegt mits, maar ik denk dat je tenzij bedoelt. Dit is geen vastdag, toch? En hoeveel kcals is het dan? Ik vind het weinig en bovendien niet echt compleet. Ik mis vooral eiwitten en vind dat je door de dag heen beter wat meer kunt eten.
pi_142359267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
Lekker he, vandaag ook weg geweest. Ben met het keep running schema van Evy begonnen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142360283
Spierpijn in mijn buik van de sit ups gisteren. Fijne spierpijn vind ik dat. :D

Net de halters van m'n vriend uit de schuur gehaald en daar wil ik mijn armen een beetje mee gaan trainen. Heb geen geld voor de sportschool, maar wil stiekem wel een beetje spieren krijgen want ik ben echt totaal niet sterk nu. :')

En ik moet wel enorme spieren krijgen in mijn armen om te zorgen dat ik niet van die hangende kipfiletjes krijg. :D
pi_142362017
Bananenpannenkoekjes zijn goedgekeurd :D
Had het eigenlijk niet verwacht maar ik vind ze lekker.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:24:37 #96
298315 SacreCoeur
pi_142363583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je zegt mits, maar ik denk dat je tenzij bedoelt. Dit is geen vastdag, toch? En hoeveel kcals is het dan? Ik vind het weinig en bovendien niet echt compleet. Ik mis vooral eiwitten en vind dat je door de dag heen beter wat meer kunt eten.
Nee dit is geen vastdag. Ik denk in totaal uhm incl. olie, boter etc wat ik gebruik tussen de 1200/1250 kcal. Ik eet ook weinig eiwitten geloof ik, ik kom er gewoonweg niet aan. En alsnog werkt dit voor mij heel goed. Ik val geleidelijk af en blijf met wat extra's heel makkelijk op gewicht.
pi_142363713
Dus 1200kcal op de 'normale' dagen en op de vaste dagen (2 of 3 per week?) moet je onder de 500kcal zitten?
Dan kom je gemiddeld toch echt heel veel voedingsstoffen te kort?
pi_142363952
Volgens mij is dat ook helemaal niet het idee van IF. Jij was wel heel klein toch? Of ben ik in de war. Want dan vind ik de hoeveelheid kcal nog niet eens zo extreem weinig, daar zit ik ook ongeveer op.

Eiwitten erbij doen is toch niet zo lastig, gewoon een bakje kwark nemen en dan is het al weer iets beter.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:39:36 #99
298315 SacreCoeur
pi_142364122
Ja, dat neem ik wel af en toe en ik ben maar 1.58 ja. IF doe ik af en aan.. en ik eet dan niet 500kcal :P maar meer. Ik eet dan alleen binnen een bepaalde tijd en dus niet verspreid over de hele dag.
pi_142364184
Oh, jij doet die tijdsbeperkende manier en niet de kcal beperkende manier. Dan snap ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')