SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 13-07-2014 15:01:24 ]
Nee hoor niet perse koolhydraat arm.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:45 schreef Myraela het volgende:
Je wilt koolhydraat arm gaan eten?
Ik ben gek op ei, maar elke dag een omelet zou me echt gaan tegenstaan.
Ik moet nog eens op zoek naar lekkere muesliquote:Op zondag 13 juli 2014 14:47 schreef Ole het volgende:
[..]
Bij mij werd geadviseerd bij een lijstje als deze om vooral 's ochtends ook nog een boterham of muesli door de yoghurt te doen. Ook bij de lunch iets met koolhydraten. Voor de rest ziet het er goed uit.
Als tussendoor telden dingen als komkommers en wortelen niet. Omdat daar nauwelijks voedingswaarde in zit. Advies is dan om er wat magere vleeswaren bij te nemen (bijvoorbeeld)
Ik heb deze nu:quote:Op zondag 13 juli 2014 14:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik moet nog eens op zoek naar lekkere muesli
Waar heb je die gekocht?quote:Op zondag 13 juli 2014 14:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb deze nu:
[ afbeelding ]
Vind ik erg lekker.
Hoe krijg je het allemaal wegquote:Op zondag 13 juli 2014 14:55 schreef Ole het volgende:
Voorbeeld van een goede dag:
O: 2 volkorenboterhammen met boter, vleeswaren of ander beleg (30+ kaas), melk of yoghurt
T: fruit
L 3-4 volkoren+ boter + beleg+ glas melk
T: fruit of iets van mueslireep, ontbijtkoek (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fruit of een boterham. In de zogenaamde 'gezonde' tussendoortjes van de supermarkt zit vaak veel rotzooi)
D iets dat gelijk staat aan
-paar aardappels of 200 g volkorenpasta of rijst
-vlees of vis
- groente
T : fruit of iets anders. Ik stel vaak mijn toetje uit en neem het als tussendoortje
Ook neem ik weleens noten tussendoor, of popcorn.
Best veel dus, ik moet zeggen dat ik het niet altijd red hoor. En juist op dagen dat ik intensief sport neem ik nog weleens iets meer.
Het wentquote:Op zondag 13 juli 2014 22:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hoe krijg je het allemaal weg
Ontbijtkoek en dergelijk is inderdaad geen goed tussendoortje, teveel suikers. Beter fruit, ei of groente oid.
Als het ongekookt is, is het inderdaad wel een berg.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vind 200 gram pasta anders een behoorlijke berg.
Nee joh, we worden allemaal dik van de lucht.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:06 schreef Sarabi het volgende:
Zo gek veel is het toch helemaal niet wat Ole eet?
Ik gok dat de meeste hier een bmi van 30, 40, 50 hebben gekregen met een stuk meer eten.
gekookt natuurlijk. Kan het nazoeken, maar is een normale portie. Kan ook best 150 gr zijn hoorquote:Op zondag 13 juli 2014 23:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als het ongekookt is, is het inderdaad wel een berg.
Gekookt dan is het een normale portiequote:Op zondag 13 juli 2014 23:42 schreef Ole het volgende:
[..]
gekookt natuurlijk. Kan het nazoeken, maar is een normale portie. Kan ook best 150 gr zijn hoor
Mjah mijn bmi is gelukkig (nog) niet zo hoog. Is bij mij ook niet gekomen door veel eten maar door snaaibuien. Daar ben ik ondertussen gelukkig vanaf.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:06 schreef Sarabi het volgende:
Zo gek veel is het toch helemaal niet wat Ole eet?
Ik gok dat de meeste hier een bmi van 30, 40, 50 hebben gekregen met een stuk meer eten.
daar ging het nu juist om idd. Het is best veel als je je hele leven lijnt. Maar zorgt voor stabielere bloedsuiker en daardoor minder eetbuien. Bijna iedereen uit de groep moest er erg aan wennen, maar na een tijdje merk je dat het werkt.quote:
Veel eten is dagelijks.... snaaibuien is met vlagen. Ik eet/snaai bijvoorbeeld als ik me verveel.quote:
Heb je het wel eens geprobeerd dan? Structureel genoeg gezond eten?quote:Op maandag 14 juli 2014 00:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Veel eten is dagelijks.... snaaibuien is met vlagen. Ik eet/snaai bijvoorbeeld als ik me verveel.
Maar op "normale" dagen ben ik helemaal geen vreetzak. (zoals hier al gezegd, ik eet eerder te weinig)
Ik zeg niet dat 6 boterhammen niet mag, ik zeg alleen dat ik niet snap hoe mensen het wegkrijgen. En dan nog afvallen ook. Voor mij werkt dat niet.
quote:Op maandag 14 juli 2014 06:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heb je het wel eens geprobeerd dan? Structureel genoeg gezond eten?
quote:Op maandag 14 juli 2014 06:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nope, daarom ga ik het proberenquote:
Wat voor mij genoeg is, is voor anderen blijkbaar weinig. Ik eet nu heel gezond, veel fruit, zuivel (magere yoghurt en kwark), groente en eieren.quote:Op maandag 14 juli 2014 06:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
is = was. Ik snaai nu helemaal niet meer. 1x in de week een paar nootjes. Maar tuurlijk ben ik te zwaar, anders was ik niet aan het dieeten. Ik verbaas me er gewoon over dat anderen tijdens het lijnen nog 6 boterhammen eten én nog tussendoortjes én afvallen. Dat lukt mij nietquote:Op maandag 14 juli 2014 08:43 schreef appelsap het volgende:
Snaaien is voor jou blijkbaar ook structureel teveel eten aangezien je in een dieettopic post en dus blijkbaar te zwaar bent Lilprincess.
En aan jouw lijstjes te zien eet jij veel te weinig. Dat werkt snaaien juist in de hand.
Waarop meerder mensen zeggen 'misschien moet je wat meer eten' maar het enige dat jij kan zeggen is dat het je zo verbaasd dat mensen toch nog afvallen als ze meer eten. Zou 1 + 1 misschien 2 kunnen zijn?quote:Op zondag 13 juli 2014 00:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Mijn lijstjes blijven kort....
O Smoothie met magere yoghurt en banaan
L nog een smoothie en een kopje cappuccino met magere melk
D Chimichanga met kip
T 2 wijntjes in de stad
opzich wel prima zo, begin nu ook een klein beetje resultaat te zien. Vind het wel frusterend, eet echt niet zoveel, en toch val ik maar heel weinig en heel langzaam af... Bah.
Zoals Tink al vroeg, heb je dat al ooit eens geprobeerd?quote:Op maandag 14 juli 2014 14:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik verbaas me er gewoon over dat anderen tijdens het lijnen nog 6 boterhammen eten én nog tussendoortjes én afvallen. Dat lukt mij niet(jammer voor mij).
Hoe lang ben je al bezig, wat ben je al kwijt en wat is je bmi?quote:Op maandag 14 juli 2014 14:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Meestal eet ik zoiets;
O Smootie met (verschillende) fruit en magere yoghurt
L magere kwark, ei-gerechtje of brinta (afhankelijk van of ik thuis eet of op het werk)
A normaal avond eten; kip/rund met ruim groente en de helft van de dagen iets van rijst/aardappels.
Denk dat ik altijd weinig gegeten heb dan...quote:Op maandag 14 juli 2014 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Toch zeg je hier:
[..]
Waarop meerder mensen zeggen 'misschien moet je wat meer eten' maar het enige dat jij kan zeggen is dat het je zo verbaasd dat mensen toch nog afvallen als ze meer eten. Zou 1 + 1 misschien 2 kunnen zijn?
Of dan uitgespeld: Het zou heel goed kunnen dat jij meer af zou vallen als je juist wel iets meer zou eten dan je nu doet. Wat je nu eet is echt HEEL weinig.![]()
Tenzij je nu al een BMI van 19 hebt, dan kan het prima, maar dan zou je hier niet zitten.
29... Ik heb een tijd 17 dagen dieet gedaan, maar daar werd ik flauw van. (werkte overigens wel) Daarna weer een tijd "gewoon" (volgens jullie nog steeds te weinig denk ikquote:Op maandag 14 juli 2014 15:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe lang ben je al bezig, wat ben je al kwijt en wat is je bmi?
Ik ga er even vanuit dat je wel weet hoeveel jij eigenlijk zou moeten eten als je wilt afvallen. Dit zit ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Als ik jou was zou ik op z'n minst eens een week precies bijhouden wat je eet en je kcal uitrekenen. Vaak geeft dat enorm veel inzicht.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Denk dat ik altijd weinig gegeten heb dan...
Ik ontbeet nooit, om 10 uur een boterham. Tussen de middag nog 2 boterhammen. En dan s'avonds avond eten. 4 uur smiddags was altijd mijn snaai moment.
[..]
29... Ik heb een tijd 17 dagen dieet gedaan, maar daar werd ik flauw van. (werkte overigens wel) Daarna weer een tijd "gewoon" (volgens jullie nog steeds te weinig denk ik) gegeten.
Denk dat ik dit eetpatroon nu sinds februari opgepakt heb, regelmatig eten, altijd met ontbijt de deur uit en magere producten.
Sinds kort ben ik er ook achter dat brood waarschijnlijk de oorzaak is van mijn buikpijn. Dus daar zit ook nog een deel van het probleem, vind het lastig om de broodmaaltijd te vervangen.
Bedankt voor jullie adviezen in elk geval... Geeft me in elk geval een steun in de rug om het gezond(er) eten vol te houden
Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).quote:Op maandag 14 juli 2014 15:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat je wel weet hoeveel jij eigenlijk zou moeten eten als je wilt afvallen. Dit zit ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Als ik jou was zou ik op z'n minst eens een week precies bijhouden wat je eet en je kcal uitrekenen. Vaak geeft dat enorm veel inzicht.
quote:Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).
1300 calorien ongeveer per dagquote:Op maandag 14 juli 2014 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus dit. Via myfitnesspal of zo. En dan ook echt alles. Vaak eet je meer dan je denkt (zie ook secret eaters, interessant programma).
Vul je alles consequent in? Weeg je dingen, hou je bij hoeveel olie je gebruikt bij het bakken etc? Vergeet je drinken niet mee te tellen? Want dan zou je op 1300 kcal moeten afvallen.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
[..]
1300 calorien ongeveer per dagdat ding vind dat ik er 1200 mag hebben. Waarschijnlijk omdat ik ingevuld heb dat ik 1 kg in de week wil afvallen?
HMmm nog ergens 200 calorieën vandaan trekken dus. Vanavond yoghurt met aardbeien ofzo? (want nu heb ik al brinta gepakt)
tussen de middag brood met gebakken ei (eet ik buiten de deur, dus wat de pot schaft) (500 calorien, daar schrik ik eigenlijk vanquote:Op maandag 14 juli 2014 16:12 schreef Sarabi het volgende:
1300 kcal voor yoghurt, brinta, vlees en groente?
Klinkt heel erg ruim.
Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Niet zo schrikken van de kcal
200-300kcal voor ontbijt
300-500kcal voor lunch
500-700kcal voor avondeten
dan heb je zelfs nog kcal over voor tussendoortjes.
Let je wel op dat je geen eetstoornis ontwikkelt? Zulke gedachte zijn niet echt gezond/normaal.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.
Daar ben ik net 24 weken voor in behandeling geweestquote:Op maandag 14 juli 2014 16:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Let je wel op dat je geen eetstoornis ontwikkelt? Zulke gedachte zijn niet echt gezond/normaal.
Onthou goed, calories are not fat cells in food form. Je lichaam heeft ze nodig. Je wil ook een stralende huid, gezond haar etc. Allemaal ijdele redenen om toch gezond en genoeg te blijven eten als je wilt afvallen om dezelfde ijdele redenen.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmmm ik heb nu echt alweer de neiging om te denken van, zoveel calorien, gauw nog even sporten. (niet dat ik veel sport hoor, helemaal niet zelfs). (Fiets wel veel). Blijkbaar ben ik toch een beetje gestoord op etensgebied. (:D) Wil het gewoon echt heel graag kwijt, loop er al zo lang mee rond en heb de grens voor mijzelf echt bereikt. De kilo's moeten en zullen eraf.
Lijkt me prima ja! Was het echt zo lekker dan?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb vandaag een tosti met appel/kaneel opwaarom ontdek ik dit nu pas. Dat verhelpt mijn kaas verslaving een beetje
en ik gebruik sowieso geen boter in een grill. Dan is dit een mooi alternatief toch?
Ja!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 06:44 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Lijkt me prima ja! Was het echt zo lekker dan?
Gebruik het vaak door mijn ontbijtquote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:59 schreef Myraela het volgende:
Ik ga lijnzaad maar weer eens proberen, waren hier een aantal maanden terug toch erg veel mensen die dat ook gebruikte?
Gefeliciteerd BE.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:07 schreef Holyme het volgende:
Gefeliciteerd BE!En wat goed van je, dat zijn nou echt van die momenten dat ik nog niet goed nee tegen mezelf kan zeggen. Niet dat ik nee moet zeggen, maar ik wil het wel kunnen, zeg maar.
@Myraela, misschien is lijnzaad iets wat inmiddels wat is blijven plakken en mensen het gewoon standaard gebruiken, en minder kortdurende hype zoals veel superfoods enzo, dat je er daarom minder van hoort nu? Ik gebruik 't nog steeds vrijwel iedere dag
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, ik ben jarig vandaag en nu doen we hier niet echt aan trakteren, maar de meesten nemen toch wel iets van taart mee, al dan niet zelfgebakken.
Alleen ben ik dan meestal een van degenen die zich er te goed aan doet en daar had ik nou net geen zin in vandaag.
En dus heb ik net chocolaatjes gehaald, en wel die chocolaatjes die ik zelf niet lust.![]()
After eights en Mon Cherie kersenbonbons.Eet smakelijk dus voor mijn collega's, neem ik lekker een appel.
Ik heb de middag- en avond-t overgeslagen, voel me niet zo lekker. Nu dus lekker in m'n breed met een Disneyfilmquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:58 schreef appelsap het volgende:
Lekker Tink! Mooi lijstje, misschien nootjes of een ei als T?
Alcohol.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:08 schreef Florentius het volgende:
Dag dames,
Vraagje hier omdat jullie toch met voedsel bezig zijn.
Weten jullie misschien welk voedsel deze reactie kan geven?
Eens in de zoveel tijd droge huid op de wangen naast de neus en tussen de wenkbrouwen.
Na deze eerste droogheid vaak rode vlekjes waar wat huid wat schilferd.
Cyclus heb ik eens in de zoveel weken en ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Vettige zalf remt het goed maar ik merk het steeds te laat op, weet niet of ik continue wil smeren
Eet behalve een gras gevoerd biefstukje of een haring eens per week geen andere vlees of melk producten.
Alle mogelijke hints welkom, alvast bedankt,
Arjan.
Speciale reden voor zo'n lijstje?quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:48 schreef SacreCoeur het volgende:
mijn lijstje voor vandaag;
halve ananas
3 crackers, pindakaas/banaan
watermeloen of waterijsje
kip uit de oven met 2 plakjes ontbijtspek/tomaat/sjalotjes/citroen en gekookte broccoli
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
Zo net voor het eerst sinds 2 maanden weer wezen hardlopen. Een half uur met 3 korte wandelpauzesging lekker!! Volgende keren ga ik wel mijn tempo iets omhoog gooien
Je zegt mits, maar ik denk dat je tenzij bedoelt. Dit is geen vastdag, toch? En hoeveel kcals is het dan? Ik vind het weinig en bovendien niet echt compleet. Ik mis vooral eiwitten en vind dat je door de dag heen beter wat meer kunt eten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee, ik eet zo altijd (mits een IF dag) en het werkt voor mij.
Ik leef op calorieën rekenen.
Lekker he, vandaag ook weg geweest. Ben met het keep running schema van Evy begonnenquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
Zo net voor het eerst sinds 2 maanden weer wezen hardlopen. Een half uur met 3 korte wandelpauzesging lekker!! Volgende keren ga ik wel mijn tempo iets omhoog gooien
Nee dit is geen vastdag. Ik denk in totaal uhm incl. olie, boter etc wat ik gebruik tussen de 1200/1250 kcal. Ik eet ook weinig eiwitten geloof ik, ik kom er gewoonweg niet aan. En alsnog werkt dit voor mij heel goed. Ik val geleidelijk af en blijf met wat extra's heel makkelijk op gewicht.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je zegt mits, maar ik denk dat je tenzij bedoelt. Dit is geen vastdag, toch? En hoeveel kcals is het dan? Ik vind het weinig en bovendien niet echt compleet. Ik mis vooral eiwitten en vind dat je door de dag heen beter wat meer kunt eten.
Ik doe het meer omdat ik me er lekkerder bij voel. Maar soms komt het gewoon even niet uit.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Werkt IF als je het een beetje af en aan doet?
Ik heb het idee dat IF gezond en goed voor je kan zijn maar dat je het dan wel goed moet doen, maar daar kan ik mis zitten.
Van pure ingrediënten, zonder suiker, met pindakaas zonder toevoegingen enzo. Het is niet vetvrij, maar het past prima binnen de kcals van vandaag. Gezond dus...quote:
Volgens mij zit de kracht er wel in dat je goed afwisselt tussen normaal en vasten. Maar pin me daar niet op vast.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Werkt IF als je het een beetje af en aan doet?
Ik heb het idee dat IF gezond en goed voor je kan zijn maar dat je het dan wel goed moet doen, maar daar kan ik mis zitten.
Autovakantie? Heb je een koelbox bij je?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben nog op zoek naar suggesties voor onderweg op vakantie. Iemand opperde pasta salade, maar dat lijkt me zo zwaar.
Tricep dips! Volgens m'n bootcamp trainer echt de ideale oefening voor tegen flabber armen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:51 schreef Myraela het volgende:
Spierpijn in mijn buik van de sit ups gisteren. Fijne spierpijn vind ik dat.![]()
Net de halters van m'n vriend uit de schuur gehaald en daar wil ik mijn armen een beetje mee gaan trainen. Heb geen geld voor de sportschool, maar wil stiekem wel een beetje spieren krijgen want ik ben echt totaal niet sterk nu.
En ik moet wel enorme spieren krijgen in mijn armen om te zorgen dat ik niet van die hangende kipfiletjes krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:46 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Tricep dips! Volgens m'n bootcamp trainer echt de ideale oefening voor tegen flabber armen.Goeie tip dankjewel. Ik heb nogal last van kipfiletje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I solemnly swear i'm up to no good
Wraps met een frisse vulling? Genoeg variaties te bedenkenquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek naar suggesties voor onderweg op vakantie. Iemand opperde pasta salade, maar dat lijkt me zo zwaar.
Oh ja sorry, ik had best wat gedetailleerder mogen zijn. Autovakantie idd, maar ik vind dat eten langs de weg in Frankrijk echt altijd zo smerig. Dus ik wil voor het avondeten gewoon iets makkelijks van te voren klaarmaken en meenemen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:41 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Autovakantie? Heb je een koelbox bij je?
Wraps is inderdaad een goed idee. Quiche zou ook goed kunnen. Allebei met lekker veel groentes.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja sorry, ik had best wat gedetailleerder mogen zijn. Autovakantie idd, maar ik vind dat eten langs de weg in Frankrijk echt altijd zo smerig. Dus ik wil voor het avondeten gewoon iets makkelijks van te voren klaarmaken en meenemen.
Wraps is wel een goed idee ook!
Oh mooi! Hoe ver ben je al?quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker he, vandaag ook weg geweest. Ben met het keep running schema van Evy begonnen
Ja, doen we sws ook hoor, broodjes mee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:23 schreef Myraela het volgende:
Gewoon lekkere broodjes maken? Dat vind ik altijd wel gewoon lekker en makkelijk. Of salade en de dressing apart houden.
Hier staan ze gratis!quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:35 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Oh mooi! Hoe ver ben je al?
Ik wilde een tijdje terug ook evy downloaden maar moest er voor betalen. Heb ook van het hockeyen een redelijke conditie dus dan pak je het zelf wat makkelijker op denk.
Zit er nu over na te denken om met mn beste vriendin een 6,6 kilometer hardloopevenement in het dorp van mijn ouders te gaan doen.
Rustig opbouwen voor je pezen en gewrichten is wel aan te raden. Op www.rennenmetevy.nl zijn ze gratis te downloaden ik vind het 2011 schema het fijnst.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:35 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Oh mooi! Hoe ver ben je al?
Ik wilde een tijdje terug ook evy downloaden maar moest er voor betalen. Heb ook van het hockeyen een redelijke conditie dus dan pak je het zelf wat makkelijker op denk.
Zit er nu over na te denken om met mn beste vriendin een 6,6 kilometer hardloopevenement in het dorp van mijn ouders te gaan doen.
Ja rustig opbouwen qua tempo doe ik sowieso wel. 2 maanden geleden hockeyde ik nog 3 x in de week dus ik denk dat mijn lijf er wel aan gewend is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Rustig opbouwen voor je pezen en gewrichten is wel aan te raden. Op www.rennenmetevy.nl zijn ze gratis te downloaden ik vind het 2011 schema het fijnst.
Ben alweer even met het 0-5 schema klaar . Vandaag les 3 gedaan van de 5-10.
Verder gebruik ik endomondo om mijn loopjes bij te houden.
Hockey lijkt wat beweging veel op voetbal en dat is toch heel anders dan hardlopen. Conditioneel zul je het wel redden maar je lijf heeft tijd nodig om zich aan te passen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:02 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja rustig opbouwen qua tempo doe ik sowieso wel. 2 maanden geleden hockeyde ik nog 3 x in de week dus ik denk dat mijn lijf er wel aan gewend is.
Ok als dat zo is, zal ik je advies niet zomaar in de wind slaan natuurlijk. Ik zal ff een kijkje nemen in dat topic en vragen of 6,6 in 1,5 maand haalbaar is of nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hockey lijkt wat beweging veel op voetbal en dat is toch heel anders dan hardlopen. Conditioneel zul je het wel redden maar je lijf heeft tijd nodig om zich aan te passen.
In het hardloop topic weren ze daar meer over. Was vandaag nog een discussie over :p
Haha ja heb het ook van daar allemaal "geleerd" haha.quote:Op donderdag 17 juli 2014 05:47 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ok als dat zo is, zal ik je advies niet zomaar in de wind slaan natuurlijk. Ik zal ff een kijkje nemen in dat topic en vragen of 6,6 in 1,5 maand haalbaar is of niet
Hoe komt dat dan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben jammerlijk aan het falen again...
Sinds ik terug ben van vakantie ben ik helemaal het ritme kwijt. Mijn vriend zijn verjaardag zat er tussen en die hebben we 3 dagen achter elkaar gevierd. iedere dag weer visite enzo. En ik krigj het ritme gewoon niet meer te pakken. Grijp te snel naar ongezonde shit terwijl ik heel goed weet dat ik 1000 keer beter die watermeloen kan pakken ipv die zak borrelnootjes en toch pak ik dan toch naar die zak.quote:
Ja had zooi ingeslagen voor zijn verjaardag. Normaal haal ik het ook niet in huis en dan gaat het prima en taal ik er ook niet naar. Had zo gehoopt onderhand eens naar die 70 kilo te gaan maar dat hoofd wil gewoon niet ofzo. Echt zo stom.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:55 schreef Myraela het volgende:
Toch knap dat je wel blijft hardlopen. Zeker als dat er voor zorgt dat je in ieder geval niet aankomt.
Zou je alle ongezonde dingen niet gewoon weer even een periode uit huis kunnen houden?
Even er voor zorgen dat je niet aankomt en doorgaan met hardlopen. En dan als er weer wat rust en regelmaat is, weer verder gaanquote:Op donderdag 17 juli 2014 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wordt er zelf een beetje moedeloos van. Blijf wel gewoon hardlopen dus ben niet aangekomen maar afvallen doe ik zo ook niet
Best goed hoor, zoveel vet kwijt. Alleen spier verliezen ...quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef PatriQue89 het volgende:
2% vet in 3 week eraf.. is dat veel? Ik heb echt geen idee..En ik was een kilo spier kwijt
![]()
Spier kwijtraken is niet goed iigquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:55 schreef PatriQue89 het volgende:
2% vet in 3 week eraf.. is dat veel? Ik heb echt geen idee..En ik was een kilo spier kwijt
![]()
Volgens mij als je idd niet voldoende eiwitten eet, dan ga je die uit je spieren afbreken terwijl je aan het sporten bent.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:06 schreef Myraela het volgende:
Hoe raak je eigenlijk spier kwijt, je sport toch best veel? Komt het dan omdat je te weinig eet?
ja.. ik snap dat ook niet echt hoe dat opeens weg is. Maar ze heeft gelijk m'n schema er op aangepast.. hopelijk volgende meting wat spier erbij.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:58 schreef Fera het volgende:
[..]
Best goed hoor, zoveel vet kwijt. Alleen spier verliezen ...
Misschien eet je te weinig? Te weinig bouwstoffen voor je spieren?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:09 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
ja.. ik snap dat ook niet echt hoe dat opeens weg is. Maar ze heeft gelijk m'n schema er op aangepast.. hopelijk volgende meting wat spier erbij.
te weinig eiwit zou kunnen.. wat is daar de 'regel' nog maar voor? 1,5 keer je lichaamsgewicht toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:14 schreef Fera het volgende:
[..]
Misschien eet je te weinig? Te weinig bouwstoffen voor je spieren?
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
te weinig eiwit zou kunnen.. wat is daar de 'regel' nog maar voor? 1,5 keer je lichaamsgewicht toch?
Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Met afvallen raak je eigenlijk altijd een deel van je spieren kwijt.
Nee klopt, heb je gelijk in. Maar dan heb je waarschijnlijk niet flink onder onderhoud gegeten zoals ik verwacht dat Patrique wel doet om af te vallen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet.
[..]
Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken.
Ah ok.. zal even terugkijken de afgelopen wekenquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Volgens mij wel, al moet ik toegeven dat ik zelf niet heel nauwkeurig kijk en het mij wel lukt om spieren op te bouwen en te behouden. Ligt misschien ook aan het soort training wat je doet.
[..]
Klopt niet helemaal. Ja, met gewicht verliezen wellicht. Maar als je genoegen kan nemen met alleen vet kwijtraken hoeft dit niet. Ik ben namelijk de afgelopen tijd iets in gewicht aangekomen, maar mijn vetpercentage is gedaald. En dat laatste is toch wel het belangrijkste, lijkt me. Zeker als man zijnde kan ik me voorstellen dat je een beetje vorm wil houden ondanks het afslanken.
Waarom heb je cornflakes als ontbijt? En hoe komt het dat je zo laat bent? Hoe ga je dit morgen anders doen? [/kritisch]quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lijstje van vandaag
O: cornflakes melk
T: heb pas net ontbeten
L: 2bh smeerkaas
T: watermeloen
D: lasagne
T: toetje
Onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat wat je in totaal verbrandt dus.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef PatriQue89 het volgende:
En je onderhoud is dat wat je nodig hebt in rust toch? Ik was van 2400 naar 2300 gegaan, maar eet vrijwel elke dag rond de 1800..
En m'n eiwitten zitten rond de 140 elke dag, kan dus iets omhoog naar 175
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat wat je in totaal verbrandt dus.
Crashdieeten zorgen er bijv. voor dat je in verhouding meer spier verliest dan wanneer je langzamer afvalt. Daarom is het oa ook zo slecht om te doen.
Vaste ontbijt. Heb al diverse keren wat anders geprobeerd van brood tot yoghurt met fruit tot Brinta of crackers. Maar ik krijg het niet weg. Cornflakes hapt daarentegen wel lekker weg. Jammer van de suiker enzo dat wel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom heb je cornflakes als ontbijt? En hoe komt het dat je zo laat bent? Hoe ga je dit morgen anders doen? [/kritisch]
In theorie wel ja. Berekeningen kunnen makkelijk afwijken. Schatting kcal in eten/drinken kan afwijken, hoeveel je lichaam verbrandt in rust en hoeveel je verbrandt tijdens het sporten. Maar door je er aan te houden en te kijken wat het met je lichaam doet, kan je schattingen waar nodig aanpassen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?
200 kan ook geen kwaad voor jou denk ik..quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:22 schreef PatriQue89 het volgende:
En je onderhoud is dat wat je nodig hebt in rust toch? Ik was van 2400 naar 2300 gegaan, maar eet vrijwel elke dag rond de 1800..
En m'n eiwitten zitten rond de 140 elke dag, kan dus iets omhoog naar 175
Je moet alleen niet blind staren op kg, want als je straks weer spieren erbij krijgt zul je een beetje aankomen. Ik zou meer letten op vetpercentage en omvang.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:36 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dus als ik nu 2300 per dag zou eten, en daarnaast gewoon zou blijven sporten en daarmee pak m beet 4500 kcal per week zou verbranden, zou ik 0,5 kg afvallen, toch?
Ok Ok. Ja internet zegt 9000quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In theorie wel ja. Berekeningen kunnen makkelijk afwijken. Schatting kcal in eten/drinken kan afwijken, hoeveel je lichaam verbrandt in rust en hoeveel je verbrandt tijdens het sporten. Maar door je er aan te houden en te kijken wat het met je lichaam doet, kan je schattingen waar nodig aanpassen.
Ik dacht altijd dat een halve kilo zo'n 3500 kcal was, maar hoor op Fok tegenwoordig steeds vaker dat een kilo 9000 is? Maar hoe dan ook, je plan klinkt goed volgens mij.
200 gram eiwit? Pfffooeeeequote:Op donderdag 17 juli 2014 13:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
200 kan ook geen kwaad voor jou denk ik..
Ben nu ongeveer 28 kilo kwijt, maar in die tijd ook een procent of 10 spier erbij, dus wat er gezegd wordt over onder onderhoud eten en spier verliezen tijdens afvallen hoeft echt niet waar te zijn.. Klinkt misschien niet veel maar de verschillen zijn groot..
En gewoon veel krachttraining doen natuurlijk, 3x in de week full body of 4/5 dagen splitschema..
Foto's vooralsnog alleen op instagram, diegene die benieuwd zijn mogen DM sturen voor linkje..
Weet ik. En zolang m'n vetpercentage omlaag gaat ben ik sowieso tevreden. Maar wil geen spiermassa verliezenquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:42 schreef Fera het volgende:
[..]
Je moet alleen niet blind staren op kg, want als je straks weer spieren erbij krijgt zul je een beetje aankomen. Ik zou meer letten op vetpercentage en omvang.Gewicht fluctueert sowieso.
Ik schrok eerst ook toen ik aangekomen was, maar toen ze het vetpercentage gingen meten bleek ik toch op de goede weg te zitten.
Zijn eiwitshakes geen idee?quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
200 gram eiwit? PfffooeeeeMijn personal trainer heeft nu vakantie, dus heb een uitgebreid schema gekregen voor kracht training
Ja, ik ben nu dus aan het kijken hoeveel me gaat lukken.. Zit al op 80quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:01 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zijn eiwitshakes geen idee?
Krijg je snel een hoop eiwitten binnenals je zoveel sport hebben je spieren die wel echt nodig!
You can do itquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Hai ik kom weer wat actiever kijken enzo.
En de dag duurt nog lang, moet vast wel lukken!quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:05 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja, ik ben nu dus aan het kijken hoeveel me gaat lukken.. Zit al op 80![]()
Heb al een bak kwark op, en 500 gr yoghurt.. wat kip en kalkoen op brood. Ben nu eitjes aan het koken en vanavond kip denk ik inderdaad!quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:07 schreef xuryah het volgende:
[..]
En de dag duurt nog lang, moet vast wel lukken!
Bak kwark eten en vanavond vis/kip op het menu?
Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
200 gram eiwit? PfffooeeeeMijn personal trainer heeft nu vakantie, dus heb een uitgebreid schema gekregen voor kracht training
Ah ok!quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..
Iig 190-200gr eiwitten!
Wat eet jij dan vooral?quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zorg eigenlijk alleen dat ik mijn eiwitten hoger hou dan mijn andere macro's, neem nu wel wat meer koolhydraten omdat ik nu 5x in de week train maar resultaten daarvan is nog even aankijken..
Iig 190-200gr eiwitten!
Herkenbaarquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:25 schreef Myraela het volgende:
Los van mijn vetpercentage omlaag brengen wil ik toch ook gewoon kilo's kwijt hoor. Als ik eenmaal blij ben met de weegschaal ga ik me wel om de rest zorgen maken.
Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Als je sport, lijkt dit me een verdedigbaar standpuntquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Herkenbaarzeker toen ik Jillian deed.
Ik snap het helemaal dat spieren meer wegen maar ik wil eerst dat de weegschaal naar beneden gaat.
Wat er binnen mn eiwitten en koolhydraten past.. Sowieso sochtends mn 5 eiwitten en 2/3 eigelen, van de week zaten daar 100 gram gebakken aardappeltjes bij en vanochtend 2 witte bolletjes..quote:
Nee, begrijpelijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Weet ik. En zolang m'n vetpercentage omlaag gaat ben ik sowieso tevreden. Maar wil geen spiermassa verliezen
mijnquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:44 schreef PatriQue89 het volgende:
En van het weekend wil ik naar het zwembadDat heb ik al jaren niet gedaan (Ja, ok.. vorig jaar op vakantie in Portugal.. en dat heb ik geweten
M'n hele lijf tweedegraads verbrand, wel 1,5 dag iets kunnen doen daar, daarna 3 dagen binnen gezeten en toen maar weer naar huis gegaan
). Ik zei eerst bij 110 kilo, maar ik durf het al wel aan denk ik. Maar niet te dicht in de buurt van waar we wonen..
Complexheid
Ga ik doenquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:46 schreef Sarabi het volgende:
Gewoon lekker genieten Patrique!
Ik heb vanmorgen in bikini in de tuin gelegen en ik voelde me erg tevreden
Maar het kan altijd beter natuurlijk.
Ik vind het ook heerlijk. Zwom vroeger elke zondag. Die goede oude tijdquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mijnis een aantal kilo's zwaarder dan 110 kilo en doet het ook gewoon. ik ben er blij mee dat ie af en toe met me mee gaat zwemmen.. en hij vind het ook heerlijk om te doen.
ik kan me ook wel voorstellen dat het lastig is hoor.. maar.. gewoon doen!
Dat zijn leuke dingen voor de kinderenquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik mocht gisteren meezwemmen met de laatste les voor de vakantie van mijn zoon. En we moesten alles doen wat de kinderen ook deden.
Dus ook het water in met een bommetjeen daarna ook over zo'n lange mat over het water.
![]()
Ik heb mezelf maar even over mezelf heen gezet en mee gedaan, want dat is natuurlijk voor kindlief wel zo leuk.
En zwemmen tijdens de ochtend? Bij de meeste zwembaden is het dan baantjes trekken en dit zijn vooral oudere mensen (60+). In ieder geval hier danquote:
Hoewel ik best snap dat jij heel erg bezig bent met eiwitten en macro's, zou ik iemand die nog in de beginfase van afvallen zit (of alweer natuurlijk) niet meteen aanradden om 5 eiwitten, 2/3 eigeel en 2 witte bolletjes als ontbijt te nemen. Voor veel fatties hier is dat niet alleen te hoog gegrepen, maar ook iets wat ze 's ochtends echt niet wegkrijgen. Prima dat het voor jou werkt, maar toen ik nog veel zwaarder was, was het al heel wat als ik gewoon 6 keer per dag iets kon eten zonder gigantische zakken chips e.d. naar binnen te werken. Ik kan me dus best voorstellen dat dit voor veel nieuwkomers best afschrikt...quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wat er binnen mn eiwitten en koolhydraten past.. Sowieso sochtends mn 5 eiwitten en 2/3 eigelen, van de week zaten daar 100 gram gebakken aardappeltjes bij en vanochtend 2 witte bolletjes..
Savonds vlees en groente, van wokken tot bakken tot grillen of uit de oven met evt wat brie of andere kaas als het in mn vetten past..
En de standaard dingen als kwark en whey
Ik antwoord alleen wat Sarabi mij vraagt. Ik zeg niet dat je het zo moet doen. Ik eet vaak niet 6x maar eerder grotere maaltijden..quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind zwemmen echt heerlijk! Heb alleen echt een ontzettende heerlijk aan die vieze chloorlucht die daarna in je haar en je kleren enzo hangt, zelfs als je je daar uitgebreid gedoucht hebt. Komende week ruiterkamp en dan wordt er sowieso gezwommen, week erna met de neefjes en vriendjelief naar een familiecamping met zwembad. Ik maak dus genoeg meters de komende weken
[..]
Hoewel ik best snap dat jij heel erg bezig bent met eiwitten en macro's, zou ik iemand die nog in de beginfase van afvallen zit (of alweer natuurlijk) niet meteen aanradden om 5 eiwitten, 2/3 eigeel en 2 witte bolletjes als ontbijt te nemen. Voor veel fatties hier is dat niet alleen te hoog gegrepen, maar ook iets wat ze 's ochtends echt niet wegkrijgen. Prima dat het voor jou werkt, maar toen ik nog veel zwaarder was, was het al heel wat als ik gewoon 6 keer per dag iets kon eten zonder gigantische zakken chips e.d. naar binnen te werken. Ik kan me dus best voorstellen dat dit voor veel nieuwkomers best afschrikt...
Ik vind verschillende dingen. 7700 kom ik vaak tegen.quote:
Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog?quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Herkenbaarzeker toen ik Jillian deed.
Ik snap het helemaal dat spieren meer wegen maar ik wil eerst dat de weegschaal naar beneden gaat.
Ik zou mijn huidige gewicht niet in spieren willen zijn hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog?
Heb het zelf ook hoor.Ik moet en zal die 65 kilo bereiken.
True. Maar als je bijv haar neemt:quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou mijn huidige gewicht niet in spieren willen zijn hoor.Ik vind gespierde vrouwen overigens sowieso niet mooi, verder dan alles een beetje strak trainen zou ik nooit willen gaan.
In een ideale wereld zou ik mijn streefgewicht bereiken. Daar een paar kilo onder gaan zitten. En dan die paar kilo weer aan komen maar dan in spieren. Dat vind ik een mooi lichaam.
Bedoel, ik ken de before/after van mensen die aankomen in spieren natuurlijk ook wel. Maar laten we eerlijk zijn, de before foto's zijn bijna altijd al erg mooie slanke meisjes. Dan werkt dat.Anders ben je gewoon een dik meisje in een iets betere vorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt toch wel een groot verschil.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
True. Maar als je bijv haar neemt:Dat is uberhaupt niet dezelfde persoon volgens mij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt toch wel een groot verschil.En die rechter heeft echt wel meer dan 21% vet, dan zie je er een stuk afgetrainder uit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar ben bang dat het juiste gewicht misschien steeds gaat opschuiven omdat mijn bf% zonder krachttraining nog heel lang aan de hoge kant zal zijn. Dan blijft het er flabby uitzien denk ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:28 schreef Myraela het volgende:
Tuurlijk, ze ziet er een stuk beter uit. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar ze is niet slank zoals ik slank zou willen zijn. Daarom wil ik eerst naar het juiste gewicht werken en daarna pas focussen op de spieren.
Geen idee. Lijkt me niet dat iemand die zo bezig is met krachttraining en body image daarover liegt, maar wie weet. Wel dezelfde persoon: http://lexlifts.tumblr.com/quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is uberhaupt niet dezelfde persoon volgens mij?En die rechter heeft echt wel meer dan 21% vet, dan zie je er een stuk afgetrainder uit..
Tja het is geen kwestie van liegen maar van onnauwkeurig meten vrees ik. Een weegschaal die dat aangeeft bijvoorbeeld is totaal niet nauwkeurig. Een liter water wegdrinken en je krijgt een heel ander percentage. Op andere foto's ziet ze er wel wat slanker uit overigensquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar ben bang dat het juiste gewicht misschien steeds gaat opschuiven omdat mijn bf% zonder krachttraining nog heel lang aan de hoge kant zal zijn. Dan blijft het er flabby uitzien denk ik.
[..]
Geen idee. Lijkt me niet dat iemand die zo bezig is met krachttraining en body image daarover liegt, maar wie weet. Wel dezelfde persoon: http://lexlifts.tumblr.com/
Ik geef ook toe dat het gek isquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat wel gek. Hoe je eruit ziet is toch belangrijker dan een nummer? Zoals mensen met flink wat spiermassa 'overgewicht' hebben maar er een stuk beter uitzien. Wat zegt zo'n getalletje dan nog?
Heb het zelf ook hoor.Ik moet en zal die 65 kilo bereiken.
Zo'n plaatje zocht ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:22 schreef Timmos het volgende:
Zwaarder is niet slechter..
[ afbeelding ]
Ingredienten/voedingsstoffen lezen van verpakkingen in de winkel, dat zouden meer mensen moeten doen!quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:23 schreef PatriQue89 het volgende:
Nou, tijdens het boodschappen doen maar op eiwittentocht gegaan![]()
I.p.v. magere vanillekwark nu maar franse kwark meegenomen. Veel meer eiwitten inEn karnemelk, tonijn
Ja.. Hoeveel suiker er in sommige producten zittenquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ingredienten/voedingsstoffen lezen van verpakkingen in de winkel, dat zouden meer mensen moeten doen!
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:13 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja.. Hoeveel suiker er in sommige producten zittenNiet normaal.
Ik denk omdat er zoveel zout aan toegevoegd is vanwege de houdbaarheid en dat het anders niet lekker meer smaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van.
Ook als ik tomatensoep from scratch maak zit daar een tl suiker in hoor... Verder ben ik het met je eensquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, in hoeveel producten er suiker zit. Waarom zit er in godsnaam suiker in tomatensoep, of goulashsoup? Ik snap daar echt niks van.
Ik ga zo ook even douchen alleen ik ben nog steeds liters water aan het verliezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef Myraela het volgende:
Hardlopen kan ik echt niet met dit weer. Ik heb thuis even wat oefeningetjes gedaan met de halters en zelfs daarvan ging ik zo'n beetje van m'n stokje. Gelukkig maakt een koele douche daarna alles weer goed.
Bij ons in de supermarkt hebben ze ook overal hoor. Bij de AH to Go zelfs gekoeldquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:46 schreef Myraela het volgende:
Op de markt ligt het er altijd vol mee met dit weer.
Vevina! Ik heb het gister ook besteld, was ook te benieuwd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:13 schreef appelsap het volgende:
Hoe heet dat spul voor je dijen ook al weer? Ik ga het toch maar eens proberen.
Leuk jurkje gekocht en met dit weer is een panty oid echt te verstikkend.
Vevinaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:13 schreef appelsap het volgende:
Hoe heet dat spul voor je dijen ook al weer? Ik ga het toch maar eens proberen.
Leuk jurkje gekocht en met dit weer is een panty oid echt te verstikkend.
Woooow snel! Bedanktquote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:14 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Vevina! Ik heb het gister ook besteld, was ook te benieuwd.
Waar? Bij Bol wordt het met de verzendkosten een duur grapje. Is Vevina's website het goedkoopst?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:21 schreef appelsap het volgende:
Besteld! Komt als het goed is morgen binnen, dus dan kan ik het meteen proberen.
Bij bol ja. Ik zie nu trouwens dat hij daar duurder is dan bij andere webshops.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waar? Bij Bol wordt het met de verzendkosten een duur grapje. Is Vevina's website het goedkoopst?
Dat scheelt in dit geval 1,50 ofzo. Best veel op zo'n klein bedrag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik bestel hem altijd rechtstreeks op de Vevina website
Zo los ik dat ook altijd opquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:48 schreef Barreltje het volgende:
ik heb gewoon extra dingen besteld op bol
Fijn natuurlijk, maar wat ga je aan je eetpatroon doen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:25 schreef xuryah het volgende:
Mijn weegschaal gaf vanmorgen trouwens 3 kilo minder aanerg fijn. Nu zit ik weer op t zelfde gewicht als voor mijn vakantie en Rock Werchter.
Maar mijn eetpatroon is nog steeds heel slecht helaas..
Eetplanningen maken. Kijken of dat helpt. Weekschema's bijv.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Fijn natuurlijk, maar wat ga je aan je eetpatroon doen?
Goed zo!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb patat afgeslagen.Zij straks aan de patat en ik maak wat gezonds.
Haha ja ik zweette me ook helemaal kapot op de sportschool.. niet normaal gewoon.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:04 schreef appelsap het volgende:
Net gesport. Pfff mijn sportbroek is wit uitgeslagen van het zweten.
Wat vind je zelf van dit lijstje?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
O: 100 gr. havermout met 30 gr. vanille whey, 150 gr. blauwe bosbessen en 300 ml. melk
banaan
T: 120 gr. vette haring met uitjes
D: 270 gr. rijst met 430 gr. gemarineerde kipsatéblokjes + 20 gr. pindapasta
T: 270 gr. AH drie chocoladen ijs
T: 500 gr. magere kwark en 15 gr. cashewnootjes
Ja precies hopelijk is het morgen weer wat beter loopweer. Of überhaupt sportweer.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:46 schreef appelsap het volgende:
Verstanding Think. Ik vind het ook nog warm ofja benauwd.
Zou vanmorgen naar de sportschool gaan maar mijn lichaam voelt moe en zwaar en ben wat licht in mijn hoofd. Afgelopen 2 dagen wel geweest en morgen ga ik met een vriendin, dus ik kan wel een dagje missen.
Prima. Ik hit mijn behoeften en ik eet momenteel op onderhoud (3000 kcal). Lijstje varieert wel, op het ontbijt en de kwark voor het slapen na. In dit lijstje geen groenten. In plaats van het ijs eet ik soms iets anders wat ik lekker vind, bijv. een chocoladereep of meer fruit.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat vind je zelf van dit lijstje?
Oh, en ik ben een week op ruiterkamp, dus tot zaterdagmiddag!
Als je op onderhoud eet, probeer je dus niet af te vallen? Dan hoort het niet dit topic thuis, of wel?quote:Op zondag 20 juli 2014 14:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Prima. Ik hit mijn behoeften en ik eet momenteel op onderhoud (3000 kcal). Lijstje varieert wel, op het ontbijt en de kwark voor het slapen na. In dit lijstje geen groenten. In plaats van het ijs eet ik soms iets anders wat ik lekker vind, bijv. een chocoladereep of meer fruit.
Jij hebt altijd wat moeite in de weekenden he? Kun je daar niet beter een oplossing voor zoeken.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:29 schreef PatriQue89 het volgende:
Komen jullie ook zo ongelofelijk snel/veel aan na wat slechte dagen? Ik ben vanaf donderdag 2,5 kg aangekomenNu is het waarschijnlijk wel gewoon alcohol en zout wat de boosdoener is, dus ff flink water drinken en weer normaal eten en het is er wel weer af.. maar toch..
Jaquote:Op zondag 20 juli 2014 15:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jij hebt altijd wat moeite in de weekenden he? Kun je daar niet beter een oplossing voor zoeken.
Yay wat fijn!quote:Op zondag 20 juli 2014 16:27 schreef Patoshik het volgende:
En yay! Dit post ik nu vanaf de zwemplas en... Ik heb gezwommen in bikini. Na 2 jaar was dat echt wel eens weer fijn. Zwemmen heb ik echt gemist.
Het is een kippensoepje geworden met 2 boterhammen tofu/kaas en een losse boterham.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:26 schreef -Strawberry- het volgende:
O: 2 volkoren cashewbutter, 1 volkoren kaas
T: appel en 4 gedroogde abrikozen
L: 150 gr. optimel kwark met muesli
T: handje noten
T: paprika
D: iets met vegetarische shoarma, brocolli en aardappels misschien.
Drink geen oploskoffie meer en bevalt me eigenlijk wel prima.
Knap! Mij is dat nog niet gelukt. Zonnen wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:27 schreef Patoshik het volgende:
En yay! Dit post ik nu vanaf de zwemplas en... Ik heb gezwommen in bikini. Na 2 jaar was dat echt wel eens weer fijn. Zwemmen heb ik echt gemist.
Van te voren proberen te kijken op de website van het restaurant wat ze hebben, vragen of ze iets aan willen passen als het te vet is, of je sausjes/dressings apart.. Dus meedoen kan makkelijk zonder kilo's aan te komenquote:Op zondag 20 juli 2014 15:58 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
JaWant dan is er altijd wel iets, of een etentje, uit eten, bbq.. grr.. De oplossing, tja.. niet meegaan/meedoen. Maar, dat is naar.
Vanavond weer bbq, want over van gister, maar ik neem alleen wat kipspiesjes. Dan zit ik aan m'n kcal van vandaag.
Nouja, ik eet inderdaad rond onderhoud alleen heb ik best wel een zwaar trainingsprogramma waardoor ik technisch gezien vet verlies. Op deze manier kan ik sterker worden en tegelijkertijd langzaam vet verliezen. Genoeg gebulkt het afgelopen driekwart jaar, en ik heb geen zin om te cutten want dan kan ik niet sterker worden.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je op onderhoud eet, probeer je dus niet af te vallen? Dan hoort het niet dit topic thuis, of wel?
Goed van je! Dit is best wel een slimme manier om toch nog lekker te kunnen eten. Vet verliezen moet geen mentale aftakeling zijn, maar een leuk proces. Als je niet kan eten wat je lekker vindt en als je dingen moeten laten staan dan ontwikkel je een eating disorder wat natuurlijk niet goed is voor je geestelijke gesteldheid op lange termijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:22 schreef appelsap het volgende:
Als ik bij anderen eet of uit eten ga probeer ik gewoon op mijn onderhoud te eten in plaats van afvallen.
Dus ik hou bijv in gedachte dat ik 2000 kcal kan eten die dag. Dan hoef ik me niet heel erg in te houden. Achteraf ben ik dan toch best tevreden omdat ik niet aan het overeten ben.
Goed bezig dan.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nouja, ik eet inderdaad rond onderhoud alleen heb ik best wel een zwaar trainingsprogramma waardoor ik technisch gezien vet verlies. Op deze manier kan ik sterker worden en tegelijkertijd langzaam vet verliezen. Genoeg gebulkt het afgelopen driekwart jaar, en ik heb geen zin om te cutten want dan kan ik niet sterker worden.
Thanks. Echter niks nieuws voor mij. Nadat ik vorig jaar begon met bulken had ik daarvoor al 20 kg vet verloren. Het is geen rocket science.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Goed bezig dan.Met cutten zou ik dan ook te bang zijn om aan kracht te verliezen idd. Zonde.
Best ongemakkelijk omdat er alleen maar hele dunne, superbruine en knappe meiden op mij heen waren waardoor ik nogal op viel.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:48 schreef appelsap het volgende:
Knap Patoshik! Hoe voelde je je?
Goed bezig Yuri, wel genoeg groente eten he.
Vanavond met vriendje nog een ronde gaan wandelen. Zag later dat het 8km was dus voldoende beweging gehad.
Sta al een tijd lang stil. Soms dan denk ik "dit gewicht past vast bij me" en dat hoor ik ook van sommige mensen, maar tegelijkertijd kan ik in myfitnesspal precies terugzien hoeveel ik at toen ik op een hoger gewicht wel afviel, en ik eet nu gewoon meer dan dat. Ik kom niet aan en dat is mooi, maar mag wat meer discipline hebben als ik echt wil afvallen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thanks. Echter niks nieuws voor mij. Nadat ik vorig jaar begon met bulken had ik daarvoor al 20 kg vet verloren. Het is geen rocket science.
Hoe gaat het met jouw progressie?
Herkenbaar. Ik drink ook veel te weinig. Dwing mezelf om nu 's ochtends al een halve liter water weg te werken.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:01 schreef Myraela het volgende:
Ik heb één dagje mijn telefoon niet en ik merk wel dat die kcal-app stiekem een soort verslaving is.Ik voel me veel beter als ik alles daar gewoon kan invullen. Zeker aangezien ik vandaag wel anders heb gegeten dan normaal.
Anyhow, heb het eten nu eigenlijk wel goed onder controle de afgelopen paar weken. Nu maar eens op focussen dat ik ook genoeg drink, want ik kom nog niet aan een liter.
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Ik drink eigenlijk altijd al te weinig, En dan ging het nog iets makkelijker omdat ik limonade dronk en nu drink ik gewoon water. En ik dronk melk bij mijn eten, maar daar ben ik mee gestopt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:21 schreef appelsap het volgende:
Anders opschrijven en later invullen Myraela? Ik herken de onrust wel. Het schept duidelijkheid en overzicht.
Hoe komt het dat je zo weinig drinkt?
Ik kan me dat haast niet voorstellen aangezien ik zelf minimaal 2 liter per dag drink.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |