NU.nlquote:'Saudi-Arabië schort handel met Nederland op'
Saudi-Arabië schort de handelsbetrekkingen met Nederland op. Dit meldt althans de zakenkrant Al Iqtisadiya op gezag van een anonieme bron bij de Saudische Raad van Kamers van Koophandel
Dat meldt het Spaanse persbureau EFE.
De beslissing zou zijn genomen op basis van een rapport van de Saudische ambassadeur in Nederland. Die zou naar huis hebben geschreven dat PVV-leider Geert Wilders zich vijandig opstelt jegens de islam en Saudi-Arabië.
De anonieme bron meldt dat Nederlandse bedrijven niet meer mogen meedoen aan toekomstige projecten in Saudi-Arabië. Ook komen er beperkingen op de verstrekking van visa aan Nederlanders
Zie http://www.telegraph.co.u(...)ructure-bonanza.htmlquote:British business to win share of $400bn Saudi Arabian infrastructure bonanza
Saudi Arabia's investment governor Abdullatif al-Othman says British companies have an "advantage" as kingdom unveils $400bn of projects
Saudi Arabia has opened its doors to British companies to invest and win a slice of its $400bn (£237bn) programme of infrastructure improvements, as the world’s biggest oil exporter seeks to boost development of its wider economy.
Abdullatif al-Othman, the governor of the Saudi Arabian General Investment Authority (Sagia) – a government body established to encourage investment in the kingdom – was in London last week with a powerful delegation of Saudi officials to meet with British companies. The purpose of the visit was to outline various opportunities in major rail, healthcare and construction projects that are opening up in the kingdom.
“UK companies have an advantage in Saudi Arabia due to the long-standing relationship and understanding between our two countries,” Al-Othman told The Telegraph.
"If you look at the relationship between Saudi Arabia and the UK, Britain has played a significant role in our development journey since the early years. There is an appreciation of what British companies can bring to the table.”
That relationship can be traced all the way back to the mid-19th century, when British explorer Sir Richard Francis Burton disguised himself as a Muslim doctor in order to explore Arabia at a time when few “infidels” were allowed to venture into the region. Sir Richard was followed by the likes of TE Lawrence and Bertram Thoma,s who became the first European to cross Saudi’s infamous Rub al Khali, or "Empty Quarter" desert.
These strong cultural bonds have since blossomed into a strategic political and economic relationship between the two kingdoms.
Saudi is already Britain’s biggest trading partner in the region, accounting for £3.26bn of exports in 2012, while the kingdom is one of the biggest foreign investors in the UK. Estimates place the total value of Saudi Arabia’s investments in Britain in the region of £62bn. According to figures from UK Trade & Investment, British companies are active in the Saudi market, already investing in around 200 ventures worth an estimated £11.5bn.
More than 26,000 British expatriates are thought to be working in Saudi Arabia, with some of the UK’s biggest companies, such as Royal Dutch Shell and HSBC, maintaining a significant presence on the ground.
Large defence deals, such as the sale of Tornado and Typhoon fighter jets, have captured the headlines but Britain’s trade relationship with the Middle East’s largest economy is much broader. Recent successes include a £1bn deal for British education companies to set up technical training colleges in the kingdom.
Jaguar Land Rover’s plan to eventually set up a £200m assembly line in Saudi Arabia is also viewed as a model in terms of how British companies can take advantage of the kingdom’s vast potential as an export market and route into the wider Middle East.
“Come and invest and use Saudi Arabia as a springboard to the rest of the Middle East,” said Al-Othman. “Saudi Arabia’s location is the most strategic in the Middle East.”
With a rapidly growing population of 29m people, Saudi is the Gulf’s largest Arab country with a gross domestic product of £433bn. Much of this wealth is derived from the kingdom’s vast proven oil reserves, which at more than 250bn barrels account for a quarter of the entire world’s crude. Riyadh also plays a significant role on the world stage and is the only Arab country to stand in the ranks of the world’s most influential economies.
“It’s a remarkable transformation, in less than 100 years we have grown to become a G20 nation,” said Al-Othman.
Unlike many other oil-rich states in the six-strong Gulf Co-operation Council, Saudi Arabia allows 100pc ownership of a foreign business, which Al-Othman claims is a significant competitive advantage. For example, in the United Arab Emirates international companies must take a joint-venture partner on board unless they operate within one of the country’s many special business areas, called “free zones”.
Saudi Arabia has previously suffered from being perceived as a cash cow for international companies only interested in taking revenues out of the country. However, Al-Othman stressed that the kingdom wants to attract long-term partners when awarding major investment schemes, or contracts for projects. Companies that are prepared to invest in creating skilled employment opportunities for young Saudis will have the advantage, according to Al-Othman.
“The job of any government is to make society prosper and raise standards of living. In Saudi Arabia, we’re no different,” said Al-Othman.
A key strategic goal for Saudi Arabia is also to diversify its economy away from its dependence on oil-based industries and exports, and in this regard Al-Othman - who was previously part of the senior management of state-run oil producer Saudi Aramco - is looking to the UK as an example.
“In many ways the UK is a role model for the kingdom as it has created excellent healthcare, transport, engineering and innovation hubs,” he said.
Transportation and healthcare are major infrastructure priorities and more than $100bn worth of rail schemes are planned, or already under way in the kingdom. These include metro systems in major cities such as Riyadh and Jeddah. Urban metro schemes alone will account for £32bn of investments going forward. Industrial and high-speed rail lines are also planned to link Saudi Arabia’s Gulf and Red Sea coasts, which are separated by 1,000 kilometres of desert.
Billions of dollars have been earmarked by the country’s government to develop healthcare on a scale that would be unimaginable in the UK, or most other developed nations. Around 140 new hospitals could be built, effectively doubling the size of the Ministry of Heath, which currently runs 60pc of the country’s healthcare facilities. The government has allocated £60bn to its five-year healthcare improvement programme.
“We are seeing significant interest from British firms in these projects,” said Al Othman.
A major challenge for Saudi Arabia in attracting more foreign investment will be to change perceptions of the kingdom. Although its strict adherence to Sharia law and issues concerning the rights of woman have drawn some international criticism, the kingdom is undergoing a process of gradual liberalisation and modernisation under the leadership of King Abdullah bin Abdulaziz al-Saud.
The Dutch government was recently forced to send a diplomatic mission to Riyadh to diffuse tensions over anti-Islamic stickers distributed by far-right politician Geert Wilders. The episode had threatened to provoke a ban on Dutch companies in Saudi and endangered $2.7bn-worth of exports to the kingdom.
Despite these cultural sensitivities, Al-Othman says that the kingdom is opening up quickly and shrugging off the “misperception” of being a difficult place for foreign investors to access, work and do business.
“There is no doubt that we haven’t been doing enough to tell the story of Saudi Arabia. We can do more to change the misperceptions about the ease of doing business in the kingdom,” said Al-Othman.
Dat is maar heel afhankelijk van bij wie je werkt...verbaas je niet als Siemens en GE (die behoorlijke business vanuit ons land met het midden oosten doen en hier de nodige werknemers hebben) daar flink wat klussen verliezen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zie http://www.telegraph.co.u(...)ructure-bonanza.html
Goddank valt er geen zak te verdienen in SA en zijn we rijk door onze vrijheid van meningsuiting.
Inderdaad, weten we meteen hoe lullig dat voelt zo'n handelsboycot.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Dan hebben we ineens niets aan de EU blijkbaar dus dat verhaaltje handelsblok kan ook de prullebak in.
Maar gelukkig is de EU wel bezig handel met Rusland de nek om te draaien voor ons.
Ik ben er in ieder geval niet rouwig om dat we geen zaken meer doen met dat achterlijke land, we hadden al veel eerder zelf lekker de stekker er uit moeten trekken.
Je hebt echt geen idee. Dat is ook het vervelende, de figuren die dit allemaal zo geweldig vinden hebben normaal gesproken geen enkele invloed in het leven.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:54 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
En die middeleeuwse Arabieren zoeken het maar uit in hun woestijn, vervelend voor wat Nederlandse ondernemers, maar het is niet anders.
Ga toch toch weg met je 'geweldig vinden', buig jij maar lekker door.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee. Dat is ook het vervelende, de figuren die dit allemaal zo geweldig vinden hebben normaal gesproken geen enkele invloed in het leven.
Er zijn dagen dat ik dat soort bedragen niet in mijn portemonnee heb zitten.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb de cijfers er maar even bij gezocht en het is te overzien http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)aoedi-arabie-art.htm
Dat kan je toch ook niet maken manquote:Onlangs werd duidelijk dat Saudi-Arabië Nederlandse bedrijven boycot uit woede over de stickeractie van Wilders. Die stamt eigenlijk al uit december maar laaide pas recent op nadat de PVV-leider er eentje in een envelop van de Tweede Kamer naar de Saudische ambassade in Den Haag had gestuurd.
Dat is puur provoceren idd als dit idd waar is (zie het graag bevestigd) en niet gewenst, die hele sticker actie niet trouwens, gewoon belachelijk maargoed.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:27 schreef J.B. het volgende:
Ik vond het eerst maar belachelijk van Saudi-Arabië, maar afgelopen middag stond dit op de frontpage:
[..]
Dat kan je toch ook niet maken manVrijheid van meningsuiting prima, maar dit is niet minder dan een pure provocatie en naar mijn mening mag de PVV voor de schade opdraaien.
Lijkt me niet slim.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:46 schreef bedachtzaam het volgende:
Neemt niet weg dat ik niet rouwig ben wanneer we met S.A geen zaken meer doen.
Ja, klopt, iedereen schreeuwt moord en brand over Rusland, waar ze ook gelijk in hebben, er staan genoeg clips online waarop te zien is hoe een homo door russen afgetuigd word bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me niet slim.
Wat me wel opvalt; Wilders is een clown en zo hypocriet als de pest, maar over het onvriendelijke van S-A heeftie gelijk. Net als dat "links" gelijk heeft dat je als homo of neger beter niet in Rusland kan komen.
Alleen; daar hoorde je de linksen niet die nu hard staan te applaudiseren bij -nota bene- een land als Saudi-Arabie.
S-A zuigt. Het is een kutland.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me niet slim.
Wat me wel opvalt; Wilders is een clown en zo hypocriet als de pest, maar over het onvriendelijke van S-A heeftie gelijk. Net als dat "links" gelijk heeft dat je als homo of neger beter niet in Rusland kan komen.
Alleen; daar hoorde je de linksen niet die nu hard staan te applaudiseren bij -nota bene- een land als Saudi-Arabie.
Men is boos omdat de tegenstander terugslaat. En omdat Wilders een domme lul is.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
S-A zuigt. Het is een kutland.
Punt is alleen dat men niet boos is op Nederland omdat Wilders kritiek heeft geleverd op het beleid aldaar. Had hij dat maar gedaan. Dan had ik dat van harte toegejuicht.
Vrijheid van meningsuiting, totdat het provocatie wordt? Dus toch geen vrijheid, puntje bij paaltje? Beetje hypocriet, niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:27 schreef J.B. het volgende:
Ik vond het eerst maar belachelijk van Saudi-Arabië, maar afgelopen middag stond dit op de frontpage:
[..]
Dat kan je toch ook niet maken manVrijheid van meningsuiting prima, maar dit is niet minder dan een pure provocatie en naar mijn mening mag de PVV voor de schade opdraaien.
Hij viel S-A niet aan op de misstanden in het land, held. Anders had hij tenminste nog een punt gehad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Men is boos omdat de tegenstander terugslaat. En omdat Wilders een domme lul is.
Als Poetin vanwege het homogelul de gaskraan dicht zou draaien, zou men ook in opstand komen.
Het probleem komt om de hoek kijken als je in het ene geval je morele wetten hoger acht dan de ander, maar dat je S-A met rust moet laten. Alleen maar omdat ze terugslaan.
Om de ziekelijke religie die de leidraad vormt. Dat is effectief het bespreken van misstanden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij viel S-A niet aan op de misstanden in het land, held. Anders had hij tenminste nog een punt gehad.
Nee, dan wijs je de misstanden aan en doe je dat op een beschaafde manier.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om de ziekelijke religie die de leidraad vormt. Dat is effectief het bespreken van misstanden.
Ho, ik ben het niet eens met de stupide manier van Wilders. En inderdaad, eenzelfde behandeling van Rusland zou ook op boycots komen te staan. Ik zou de anti-PVVers wel eens willen zien als dat gebeurt. Samsom en Timmerfrans mogen klagen (en zelfs zinspelen op een boycot) over Russische xeno- en homofobie, maar Wilders niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dan wijs je de misstanden aan en doe je dat op een beschaafde manier.
Die lui tot op het beledigen door hun vlag en religie te beledigen is gewoon stupide. Een dergelijke behandeling van Poetin zou ik ook niet bepleiten.
Dat is gewoon bewust stupide bezig zijn.
Je leest ook echt gewoon niet wat ik schrijf, hè?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ho, ik ben het niet eens met de stupide manier van Wilders. En inderdaad, eenzelfde behandeling van Rusland zou ook op boycots komen te staan. Ik zou de anti-PVVers wel eens willen zien als dat gebeurt. Samsom en Timmerfrans mogen klagen (en zelfs zinspelen op een boycot) over Russische xeno- en homofobie, maar Wilders niet?
Saudi-Arabie is de topleverancier en financier van de enge clubjes die in Syrie een oorlog aan het uitvechten zijn. Zij hebben het 'morele' recht niet om een boycot uit te roepen over een stom stickertje van Wilders dat verder niemand kwaad doet.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dan wijs je de misstanden aan en doe je dat op een beschaafde manier.
Die lui tot op het beledigen door hun vlag en religie te beledigen is gewoon stupide. Een dergelijke behandeling van Poetin zou ik ook niet bepleiten.
Dat is gewoon bewust stupide bezig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
Je moet dat figuur niet al te serieus nemen. Hij is van het ene extreem naar het andere gesprongen, oftewel het is een nogal makkelijk beïnvloedbaar type dat niet voor zichzelf kan denken. Het is een nuttige idioot.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:36 schreef TC03 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)lam_is_sekte_af.html
Dit gezien? Wat stuitend. Wat me vooral stoort is dat Van Doorn zegt dat hier niet goed met moslims om wordt gegaan. News flash: er wordt in Nederland 100x beter omgegaan met moslims dan in Saudi-Arabië.
Ten tweede maakt hij op een gegeven moment de vergelijking tussen 'tokkies met bierbuik en tattoeages' vs. 'arabieren' en dan vraagt hij zich af wie de barbaar is. Nou, die 'tokkie' niet, want die tokkie executeert geen mensen als ze van hun geloof afstappen.
Hoe moeilijk is het om te snappen dat een land dat mensenrechten aan hun laars lapt per definitie bijna oneindig inferieur is? Een land waarin mensen geen vrijheid hebben is gewoon het laagste van het laagste.
Saudi's interesseert het geen ene fliereflikker of ze wel of niet het morele recht hebben; ze doen het gewoon.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Saudi-Arabie is de topleverancier en financier van de enge clubjes die in Syrie een oorlog aan het uitvechten zijn. Zij hebben het 'morele' recht niet om een boycot uit te roepen over een stom stickertje van Wilders dat verder niemand kwaad doet.
Ik kan die Saudi's verzekeren dat er waarschijnlijk nog wel meer dubieuze dingen met die vlag gedaan (gaan) worden. Overigens is ieder land dat zaken doet met zulke fascisten helemaal knetter, maar helaas ligt daar een grote plas olie.
Hij leek het wel prima te vinden wat er in Saudi-Arabië gebeurt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:36 schreef TC03 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)lam_is_sekte_af.html
Dit gezien? Wat stuitend. Wat me vooral stoort is dat Van Doorn zegt dat hier niet goed met moslims om wordt gegaan. News flash: er wordt in Nederland 100x beter omgegaan met moslims dan in Saudi-Arabië.
Ten tweede maakt hij op een gegeven moment de vergelijking tussen 'tokkies met bierbuik en tattoeages' vs. 'arabieren' en dan vraagt hij zich af wie de barbaar is. Nou, die 'tokkie' niet, want die tokkie executeert geen mensen als ze van hun geloof afstappen.
Hoe moeilijk is het om te snappen dat een land dat mensenrechten aan hun laars lapt per definitie bijna oneindig inferieur is? Een land waarin mensen geen vrijheid hebben is gewoon het laagste van het laagste.
Klopt. Maar waarom zeggen mensen dat aan tafel niet? Waarom krijgt hij zo weinig tegengas en mag hij ongestoord zijn onzin verkondigen? Oké, die CU'er en Johan Derksen geven nog wat tegengas, maar waarom durven ze hem niet gewoon écht de waarheid te vertellen? Het is zo helder: SA is een barbaars land, Nederland niet. Elke kritiek vanuit SA op hoe wij in Nederland met moslims omgaan is daarom per definitie onterecht.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Je moet dat figuur niet al te serieus nemen. Hij is van het ene extreem naar het andere gesprongen, oftewel het is een nogal makkelijk beïnvloedbaar type dat niet voor zichzelf kan denken. Het is een nuttige idioot.
Derksen klapte er vol op hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Maar waarom zeggen mensen dat aan tafel niet? Waarom krijgt hij zo weinig tegengas en mag hij ongestoord zijn onzin verkondigen? Oké, die CU'er en Johan Derksen geven nog wat tegengas, maar waarom durven ze hem niet gewoon écht de waarheid te vertellen? Het is zo helder: SA is een barbaars land, Nederland niet. Elke kritiek vanuit SA op hoe wij in Nederland met moslims omgaan is daarom per definitie onterecht.
Had nog 10x harder gekund. Maar hij was wel scherp ja. En waarom is het Johan Derksen, een hoofdredacteur van een voetbaltijdschrift, die dat moet doen? Waarom zijn de politici en presentatoren zo zwijgzaam? Ze geven die gast gewoon 8 minuten de tijd om SA-propaganda te verspreiden.quote:
Derksen gaf inderdaad prima aan hoe de situatie was. Van Doorn wuift vervolgens alles weg met 'Nederland is ook niet perfect', zo gaan discussies met die lui.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Maar waarom zeggen mensen dat aan tafel niet? Waarom krijgt hij zo weinig tegengas en mag hij ongestoord zijn onzin verkondigen? Oké, die CU'er en Johan Derksen geven nog wat tegengas, maar waarom durven ze hem niet gewoon écht de waarheid te vertellen? Het is zo helder: SA is een barbaars land, Nederland niet. Elke kritiek vanuit SA op hoe wij in Nederland met moslims omgaan is daarom per definitie onterecht.
Omdat ook hij het recht heeft om zijn SA-propaganda te verspreiden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Had nog 10x harder gekund. Maar hij was wel scherp ja. En waarom is het Johan Derksen, een hoofdredacteur van een voetbaltijdschrift, die dat moet doen? Waarom zijn de politici en presentatoren zo zwijgzaam? Ze geven die gast gewoon 8 minuten de tijd om SA-propaganda te verspreiden.
Waarom zou de EU de handen in het vuur moeten steken voor Wilders?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
En als je dan toch de wereldverbeteraar uit wil hangen, doe dat in EU-verband. S-A zal minder een snel het complete handelsblok boycotten.
Doe me een lol: kom niet zomaar een discussie binnenvallen. De context ontgaat je en ik heb geen zin om het uit te leggen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou de EU de handen in het vuur moeten steken voor Wilders?
Luilak.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doe me een lol: kom niet zomaar een discussie binnenvallen. De context ontgaat je en ik heb geen zin om het uit te leggen.
Joh. Ik zeg ook niet dat hij de cel in moet, ik zeg dat ze kritische vragen moeten stellen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ook hij het recht heeft om zijn SA-propaganda te verspreiden.
Dat doen ze ook.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Joh. Ik zeg ook niet dat hij de cel in moet, ik zeg dat ze kritische vragen moeten stellen.
Tja, dat is ernstig subjectief. Feit is dat ik nog geen politicus uit SA de Nederlandse vlag en identiteit heb zien besmeuren of beledigen.quote:
Dat komt doordat ze te lui zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat is ernstig subjectief. Feit is dat ik nog geen politicus uit SA de Nederlandse vlag en identiteit heb zien besmeuren of beledigen.
Hoax. Ze hebben geen politici in S-A.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat is ernstig subjectief. Feit is dat ik nog geen politicus uit SA de Nederlandse vlag en identiteit heb zien besmeuren of beledigen.
Nee die doen veel ergere dingen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die vuile flikkers hebben ons geboycot omdat...uuuhm, omdat een Nederlandse politicus het land tot op het bot heeft beledigd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, wat hebben zij richting Nederland dan zoal gedaan?
Dat zou dan net zo kinderachtig zijn als de actie van Wilders.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat FOK! te klein is wanneer de Saudi's hun reet afvegen met onze vlag.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat zou dan net zo kinderachtig zijn als de actie van Wilders.
Het geciviliseerde verschil met SA is dan dat wij daar geen flikker om geven. Laat ze toch lekker hun kont afvegen met onze nationale driekleur of laat ze toch lekker hun afkeer uitspreken over die pedante molens, die übervrolijke tulpen en onze traditionale klederdrachten. Boeien.
Maar dat doen ze niet. Dus is dat wellicht dan toch nog het geciviliseerde verschil tussen (bepaalde) politici hier en politici daar? Zo zie je maar hoe subjectief de term 'geciviliseerd' is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:25 schreef Montagui het volgende:
Dat zoue dan net zo kinderachtig zijn als de actie van Wilders.
Het geciviliseerde verschil met SA is dan dat wij daar geen flikker om geven. Laat ze toch lekker hun kont afvegen met onze nationale driekleur of laat ze toch lekker hun afkeer uitspreken over die pedante molens, die übervrolijke tulpen en onze traditionale klederdrachten. Boeien.
Dat is uiteraard nog maar de vraag. Je schetst een hypothetische situatie tegenover een feitelijke situatie.quote:Er zal geen politicus of multinational zijn die zich daar aan stoort.....of wacht, Wilders natuurlijk wel, maar ja, dat is net zo'n klein kind als SA.
Bedrijven geschoffeerd door hen om onzinnige redenen miljarden door de neus te boren.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, wat hebben zij richting Nederland dan zoal gedaan?
Ja, het is subjectief, maar niet 'enorm' subjectief. Het is vrij simpel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat doen ze niet. Dus is dat wellicht dan toch nog het geciviliseerde verschil tussen (bepaalde) politici hier en politici daar? Zo zie je maar hoe subjectief de term 'geciviliseerd' is.
Aan alleen het beledigen van een vlag zou ik de mate van het geciviliseerd zijn niet willen ophangen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat doen ze niet. Dus is dat wellicht dan toch nog het geciviliseerde verschil tussen (bepaalde) politici hier en politici daar? Zo zie je maar hoe subjectief de term 'geciviliseerd' is.
Uiteraard. En dat mag ook.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat FOK! te klein is wanneer de Saudi's hun reet afvegen met onze vlag.
Deze redenatiefout wordt zo vaak gemaakt. Altijd van die vergelijkingen die net geen hout snijden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat mag ook.
Maar het zal geen sancties opleveren.
Vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Had nog 10x harder gekund. Maar hij was wel scherp ja. En waarom is het Johan Derksen, een hoofdredacteur van een voetbaltijdschrift, die dat moet doen? Waarom zijn de politici en presentatoren zo zwijgzaam? Ze geven die gast gewoon 8 minuten de tijd om SA-propaganda te verspreiden.
Hoezo dubbele moraal? Natuurlijk heeft hij vrijheid van meningsuiting! Ik zeg toch niet dat hij vervolgd moet worden?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting?
Vreemd toch dat jij daar zo'n dubbele moraal over hanteert.
Het is dan ook geen vergelijking. Jouw veronderstelling dat niemand in ons land het boeit wanneer onze vlag door het slijk wordt gehaald, is alleen hilarisch optimistisch.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deze redenatiefout wordt zo vaak gemaakt. Altijd van die vergelijkingen die net geen hout snijden.
Ja? ben jij zo kleinzielig en snel geraakt dat je daar boos om zou worden? ik zou een tweede vlag klaar leggenquote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat FOK! te klein is wanneer de Saudi's hun reet afvegen met onze vlag.
Was niet mijn vergelijking. Maar het is wel waar, in NL zijn wel veel relaxter. Als iemand iets doen met onze vlag wat niet normaal is, dan zal een verdwaalde politicus daar hoogstens vraagtekens bij stellen. Andersom gaan ze massaal de straat op met vuur in het ogen en dreigen met sancties enzo. Staat niet echt in verhouding tot elkaar.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook geen vergelijking. Jouw veronderstelling dat niemand in ons land het boeit wanneer onze vlag door het slijk wordt gehaald, is alleen hilarisch optimistisch.
Oh nee, ik niet. Maar genoeg hersenlozen op dit forum die zich daar wel over opwinden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja? ben jij zo kleinzielig en snel geraakt dat je daar boos om zou worden? ik zou een tweede vlag klaar leggen
Je nodigt iemand uit waarvan je van te voren weet hoe hij er in staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo dubbele moraal? Natuurlijk heeft hij vrijheid van meningsuiting! Ik zeg toch niet dat hij vervolgd moet worden?De zoveelste vergelijking die nergens op slaat.
Ik vind alleen dat men (= de presentatoren) zich niet kritisch genoeg opstelt als iemand overduidelijk als marionet van SA wordt gebruikt om onzin te verkondigen.
First things first, ben je het ermee eens dat jouw opmerking over de 'dubbele moraal' die ik zou hanteren niet klopte?quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je nodigt iemand uit waarvan je van te voren weet hoe hij er in staat.
Overigens hadden ze dan ook wel wat kritischer mogen zijn aangaande de CU en die Poolse partij.
Al is dat je taak niet als host faciliteer je het debat je hoeft er niet altijd fanatiek aan deel te nemen. Liever zo min mogelijk wat dat betreft zijn K&B journalistiek beter dan P&W die mensen uitnodigen om hun visie te vertellen om ze vervolgens publiekelijk neer te sabelen
Geld moet er altijd verdiend worden en gescheiden worden met het strijden voor vrijheid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is van de zotte dat we uberhaupt zaken doen met een gestoord apenland als Saudi Arabië. En al die kneusje die nu roepen hoezeer Wilders ons economische schade berokkent.Gut gut.
Als het gaat om homo-, vrouwen en rechten voor religieuze minderheden in Islamitische landen is het altijd verdacht stil ter linkerzijde. Dan is opeens alleen de markt heilig, hoeveel we eraan verdienen. Frappant toch. Een soort opposite-day.
Door kritische vragen te stellen neem je toch automatisch actiever deel aan het debat johquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
First things first, ben je het ermee eens dat jouw opmerking over de 'dubbele moraal' die ik zou hanteren niet klopte?
Ten tweede zeg ik niet dat ze actief moeten deelnemen, ik zeg dat ze kritischere vragen moeten stellen.
Veronderstelling. Niet vergelijking.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Was niet mijn vergelijking. Maar het is wel waar, in NL zijn wel veel relaxter. Als iemand iets doen met onze vlag wat niet normaal is, dan zal een verdwaalde politicus daar hoogstens vraagtekens bij stellen. Andersom gaan ze massaal de straat op met vuur in het ogen en dreigen met sancties enzo. Staat niet echt in verhouding tot elkaar.
Ik ben niet zo kortzichtig. Mijn mening is onafhankelijk van mijn sympathieën.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Door kritische vragen te stellen neem je toch automatisch actiever deel aan het debat joh![]()
Wat betreft die dubbele moraal lijken het vooral mensen die er sympathieën op nahouden die jou aanspreken alles te mogen zeggen (Wilders) waarbij je je constant beroept op vrijheid van meningsuiting terwijl (hoe verwerpelijk ook) zo'n overgelopen PVV'er in het debat meer weerstand zou moeten krijgen omdat jij het daar kennelijk niet mee eens bent.
Het ging wel iets verder dan het beledigen van een vlag. Maar goed, als jij het geciviliseerd vindt om elkaar voor rotte vis uit te maken..quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aan alleen het beledigen van een vlag zou ik de mate van het geciviliseerd zijn niet willen ophangen.
Klopt, want Fokkers zijn geen politici.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deze redenatiefout wordt zo vaak gemaakt. Altijd van die vergelijkingen die net geen hout snijden.
Dat laatste is in deze discussie irrelevant. Dat eerste is een reactie op een actie van een Nederlandse politicus. Dat jij dat een onzinnige reden vindt is een tweede. Zij zijn niet begonnen met ons te schofferen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bedrijven geschoffeerd door hen om onzinnige redenen miljarden door de neus te boren.
En daarnaast onderdrukken ze hun eigen bevolking structureel (is nog het ergst van allemaal).
Nee, dat vind ik niet en heb ik ook nergens gezegd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar goed, als jij het geciviliseerd vindt om elkaar voor rotte vis uit te maken..
Euh, jawel. In chronologische volgorde:quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
Zij zijn niet begonnen met ons te schofferen.
Je vergeet het een en ander bij die chronologische volgorde.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, jawel. In chronologische volgorde:
1. Nederland deed niks.
2. SA heeft sancties opgelegd die Nederlandse bedrijven miljarden kosten.
SA begon.
Eigenlijk moet er als allereerste staan dat ik een Snickers kocht, in mijn zak deed en daar per ongeluk liet smelten waarna ik mijn nieuwe broek in de was moest doen en hiervan een berichtje op Twitter plaatste.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Je vergeet het een en ander bij die chronologische volgorde.
1. Wilders drukt en lanceert zijn sticker.
2. De Nederlandse regering distantieert zich van die actie.
3. SA deed niks (nog enig ander islamitisch land)
4. Wilders stuurt sticker in envelop van Tweede Kamer naar ambassade SA in Den Haag (bron: novum/FP)
5. SA SA heeft sancties opgelegd die Nederlandse bedrijven miljarden kosten.
En over punt 4 kan je dan lekker gaan speculeren of die dat net op tijd voor de EU-verkiezingen heeft gedaan om een reactie uit te lokken die hem (and the likes) stemmen opleveren.
Flauw zeg.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er als allereerste staan dat ik een Snickers kocht, in mijn zak deed en daar per ongeluk liet smelten waarna ik mijn nieuwe broek in de was moest doen en hiervan een berichtje op Twitter plaatste.
4 zal wellicht in December gebeurd zijn, het heeft even geduurd voordat de vonk een vlam werd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:46 schreef moussie het volgende:
[..]
4. Wilders stuurt sticker in envelop van Tweede Kamer naar ambassade SA in Den Haag (bron: novum/FP)
5. SA heeft sancties opgelegd die Nederlandse bedrijven miljarden kosten.
En over punt 4 kan je dan lekker gaan speculeren of die dat net op tijd voor de EU-verkiezingen heeft gedaan om een reactie uit te lokken die hem (and the likes) stemmen opleveren.
Ja en wellicht eind april of zo, omdat de reactie vanaf islamitische kant tot op dat moment nogal teleurstellend was ..quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
4 zal wellicht in December gebeurd zijn, het heeft even geduurd voordat de vonk een vlam werd.
Maar ik hoop toch dat we niet gaan buigen en dat Timmermans lekker weg blijft daar.
Wie zal gesproken hebben met de Saudische ambassadeur om even een vuurtje te stoken en zodoende de PVV de wind uit de zeilen te nemen?quote:16 Mei
De beslissing zou zijn genomen op basis van een rapport van de Saudische ambassadeur in Nederland. Die zou naar huis hebben geschreven dat PVV-leider Geert Wilders zich vijandig opstelt jegens de islam en Saudi-Arabië.
Ik zie toch eerst graag een bronquote:Ja en wellicht eind april of zo, omdat de reactie vanaf islamitische kant tot op dat moment nogal teleurstellend was ..
Oh nee toch... TOT OP HET BOT!!!~11!!!!quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
omdat een Nederlandse politicus het land tot op het bot heeft beledigd.
http://www.saudigazette.c(...)entid=20140529206689quote:Is the Dutch apology enough?
LOCAL VIEWPOINT
Last updated: Wednesday, May 28, 2014 6:50 PM
Ibrahim Badawood
Al-Madinah
MEMBERS of the VNO-NCW (Federation of Netherlands Industry and Employers) have officially apologized for the hostile campaign launched by a Dutch party leader and parliament member against Islam and Saudi Arabia.
The VON-NCW is the largest association of businessmen in Holland. It comprises more than 160 establishments representing about 115,000 companies and establishments covering most economic sectors. The federation represents about 80 percent of the medium and small trade and economic firms in the country.
The members regretted the provocative statements against Islam by an opposition parliament member and said they totally reject his abhorrent utterances. They said the entire Dutch business society was completely against these insulting statements.
Geert Wilders, leader of the Dutch Freedom Party, is an extreme rightist. He has launched a campaign against Islam. He asked for banning the entry of copies of the Holy Qur'an and Muslim immigrants to the country. He also criticized Saudi Arabia, which is the cradle of Islam and the custodian of Islam's two holiest shrines.
In retaliation to the provocative statements, a royal decree was issued banning all Dutch companies from implementing projects in the Kingdom in the future. The decree also stopped exchange visits involving trade delegations from the two countries.
The Kingdom's solid attitude in defense of Islam made the supreme director of political affairs in Holland come quickly to the Kingdom in order to clear things up. It was also announced that the Dutch foreign minister would soon visit the Kingdom for the same reason.
Saudi Arabia's firm stance against the actions of Wilders should be an established strategy against anyone who may dare to attack Islam or the Kingdom regardless of the quick Dutch moves to set things right that were prompted by their trade and economic interests and the size of the trade volume between the two countries.
Tolerance and forgiveness are good traits except when it comes to attacking Islam or Muslims. When this happens, apologies will not be enough.
A price for such deplorable actions should be paid. The price should be proportional to the harm the Dutch and other extremists have inflicted on Islam and Saudi Arabia.
Zelf is S-A natuurlijk wel heel tolerant naar alle godsdiensten. De hypocrisie is om te janken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:19 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
http://www.saudigazette.c(...)entid=20140529206689
x 1000 Laat ze het lekker uitzoeken in die middeleeuwse zandbak. Geen enkele zelfreflectie en 100% zelfmedelijden en slachtofferrol.
Nou en. Zaken zijn zaken. We moeten alles zeggen zodat de dukaten blijven stromen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zelf is S-A natuurlijk wel heel tolerant naar alle godsdiensten. De hypocrisie is om te janken.
"Nou en" is jouw stopwoordje zodra het over islam/moslims gaat merk ik...quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:36 schreef waht het volgende:
[..]
Nou en. Zaken zijn zaken. We moeten alles zeggen zodat de dukaten blijven stromen.
Tsja, het boeit mij verder ook niet wat Wilders heeft gedaan. Alleen een beetje jammer dat Nederlandse bedrijven kapitalen mislopen door dit geintje.quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh nee toch... TOT OP HET BOT!!!~11!!!!![]()
![]()
WAAROM DOEN WE DAT TOCH!!! WAAAROM!!!! AL DIE WOORDEN!!! AL DIE LUCHTVIBRATIES DIE ANDEREN NIET AAN STAAN!!!! WE MAKEN MENSEN KAPOT!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waht is een dhimmi.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:48 schreef ReplaR het volgende:
[..]
"Nou en" is jouw stopwoordje zodra het over islam/moslims gaat merk ik...
Daarom ben ik ook voorstander van geen handelsboycots tegen Rusland en Iran. Exporteren, exporteren en exporteren die hap. Handelsvrienden maken en geen vijanden creeeren. Go with the flow.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:36 schreef waht het volgende:
[..]
Nou en. Zaken zijn zaken. We moeten alles zeggen zodat de dukaten blijven stromen.
Iran mag weer machtig worden als de olieproductie slinkt. Kunnen ze mooi knokken met Rusland.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voorstander van geen handelsboycots tegen Rusland en Iran. Exporteren, exporteren en exporteren die hap. Handelsvrienden maken en geen vijanden creeeren. Go with the flow.
Iran mag van mij nu al van een vierderangsmachtje naar een derderangsmachtje promoveren. Dat is meer ten nadele van Israel maar niet zozeer ten nadele van Nederland.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
Iran mag weer machtig worden als de olieproductie slinkt. Kunnen ze mooi knokken met Rusland.
Lekker generaliseren. Ik ben nog nooit een extremist genoemd.quote:
Dit stuitende zinnetje spreekt toch wel boekdelen.quote:Tolerance and forgiveness are good traits except when it comes to attacking Islam or Muslims. When this happens, apologies will not be enough.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:46 schreef moussie het volgende:
[..]
5. SA heeft sancties opgelegd die Nederlandse bedrijven miljarden kosten.
Tegen wie heb je het?quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:57 schreef tofastTG het volgende:
En ik altijd maar denken dat de gemiddelde PVV'er niets moest hebben van het verbeteren van de situatie in andere landen.
En dat Nederland er alleen maar moet zijn voor Nederlanders.
Nu het "jullie" goed uit komt maken die paar miljard aan handel niets uit, en is het niet erg dat SA geen handel met ons drijft...
Ik heem tenminste aan dat jullie ook begrijpen dat wel handelen met SA het beste is voor iedere Nederlander.
;')
Ik vind het treurig dat ik nog ga meemaken dat die tolerante moslims elkaar gaan afslachten zodra het oliegeld ze niet meer kan omkopen over enkele decennia. Ik hoop wel dat wij tegen die tijd een andere energiebron hebben gevonden, want anders kan ik er niet op mijn toekomstige breedbeeld tv naar kijken. Middeleeuwse mensen die teveel gefokt hebben en vervolgens zonder water komen te zitten zorgen altijd voor spektakel.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit stuitende zinnetje spreekt toch wel boekdelen.
Er zijn veel mensen gehersenspoeld. En vanuit dat oogpunt kan ik SA wel begrijpen, hun acties werken namelijk. Hier nog een paar van die mensen die zich voor het karretje van SA laten spannen (uit #3):quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:12 schreef Brum_brum het volgende:
[..]Nederland deed dus niks. Als je denkt dat Nederland wel wat gedaan heeft dan ben je wel heel gehersenspoeld.
En als reactie op bovenstaande:quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Als wilders de mogelijkheid heeft om dit soort dingen te kunnen doen dan vind ik dat er iets grondig mis is met de grondwet. Ik denk dat Nederland wel toe is om zijn grondwet te veranderen.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:32 schreef eight het volgende:
[..]
Wel mee eens. Iemand van de oppositie hoort het buitenlandbeleid niet te verstoren.
Het zou mij overigens niets verbazen als hier al een soort etiquette voor bestaat.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:33 schreef Deadre het volgende:
[..]
Persoon? Hij vertegenwoordigd meer dan een miljoen mensen die het ongetwijfeld het met hem eens zijn. Dus de sancties zijn terecht
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:34 schreef Confetti het volgende:
De grondwet mag best aangepast worden zodat ambtenaren( dus kamerleden) geen handelingen mogen verrichten die de staat ernstig benadelen.
Mee eens. Vol inzetten op zonne-energie en wind-energie om de afhankelijkheid van dat soort gehersenspoelde mensen te minimaliseren. GeenStijl doet nu bijvoorbeeld heel grappig over dat Timmermans zogenaamd diep moet bukken, maar je manoeuvreert jezelf in een onmogelijke situatie zodra je handel gaat drijven met barbaren en jezelf afhankelijk maak van barbaren. Je moet gewoon niet in die situatie komen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:19 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik vind het treurig dat ik nog ga meemaken dat die tolerante moslims elkaar gaan afslachten zodra het oliegeld ze niet meer kan omkopen over enkele decennia. Ik hoop wel dat wij tegen die tijd een andere energiebron hebben gevonden, want anders kan ik er niet op mijn toekomstige breedbeeld tv naar kijken. Middeleeuwse mensen die teveel gefokt hebben en vervolgens zonder water komen te zitten zorgen altijd voor spektakel.
Waarom zou de EU zich hierover moeten uitspreken?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mee eens. Vol inzetten op zonne-energie en wind-energie om de afhankelijk van dat soort gestoorden te minimaliseren. GeenStijl doet nu bijvoorbeeld heel grappig over dat Timmermans zogenaamd diep moet bukken, maar je manoeuvreert jezelf in een onmogelijke situatie zodra je handel gaat drijven met barbaren en jezelf afhankelijk maak van barbaren. Je moet gewoon niet in die situatie komen.
Ik snap trouwens niet waarom de EU zich hier niet over uitspreekt. Eigenlijk zou heel de EU als reactie handel met SA moeten verbieden zodat er een handelsblok gevormd wordt. (Ongetwijfeld gaan mensen mij nu van hypocrisie betichten met als onderbouwing een scheve vergelijking.)
Als Nederland het kan overkomen, kan het ook elk ander EU-lidstaat overkomen. De enige manier om dat te voorkomen is door als één blok op te treden zodat je leverage hebt. Als je dat niet doet, is elke EU-lidstaat chantabel. Dat moet je niet willen, denk ik.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou de EU zich hierover moeten uitspreken?
Of die allerlaatste zin:quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit stuitende zinnetje spreekt toch wel boekdelen.
Welke harm?????quote:A price for such deplorable actions should be paid. The price should be proportional to the harm the Dutch and other extremists have inflicted on Islam and Saudi Arabia.
Of Wilders gedraagt zich voortaan gewoon minder kinderachtig. Dat lijkt mij een veel makkelijkere oplossing.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als Nederland het kan overkomen, kan het ook elk ander EU-land overkomen. De enige manier om dat te voorkomen is door als één blok op te treden zodat je leverage hebt.
Een handelsblokkade omdat 1 man stickertjes heeft gemaakt en jij denkt dat de stickermaker het probleem is?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of Wilders gedraagt zich voortaan gewoon minder kinderachtig. Dat lijkt mij een veel makkelijkere oplossing.
Dan laat je je dus chanteren. Zie je dat nou zelf niet in? Wilders mag zo kinderachtig doen als hij zelf wil. Wie zijn wij om te bepalen hoe Wilders zich *moet* gedragen? In Nederland zijn mensen vrij om te zeggen wat ze willen. Ik vind het onvoorstelbaar dat jij daar aan wil tornen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of Wilders gedraagt zich voortaan gewoon minder kinderachtig. Dat lijkt mij een veel makkelijkere oplossing.
Ja, heel sneu, maar je weet nou eenmaal dat die lui zo rollen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een handelsblokkade omdat 1 man stickertjes heeft gemaakt en jij denkt dat de stickermaker het probleem is?
Precies. Ik vind dat de EU voor haar lidstaat mag, nee, moet opkomen. We zijn toch 1 Europa, of geldt dat alleen maar in de verkiezingstijd?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als Nederland het kan overkomen, kan het ook elk ander EU-lidstaat overkomen. De enige manier om dat te voorkomen is door als één blok op te treden zodat je leverage hebt. Als je dat niet doet, is elke EU-lidstaat chantabel. Dat moet je niet willen, denk ik.
Precies, en dan kan je buigen of barsten. Jij kiest voor buigen (= laten varen van principes en mensenrechten voor wat geld).quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heel sneu, maar je weet nou eenmaal dat die lui zo rollen.
Ho eens, ik wil de beste man absoluut geen beperkingen opleggen. Daar ben ik niet van.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan laat je je dus chanteren. Zie je dat nou zelf niet in? Wilders mag zo kinderachtig doen als hij zelf wil. Wie zijn wij om te bepalen hoe Wilders zich *moet* gedragen? In Nederland zijn mensen vrij om te zeggen wat ze willen. Ik vind het onvoorstelbaar dat jij daar aan wil tornen.
Ging het maar om mensenrechten. Had Wilders daar maar iets over gezegd. Nee, meneer de puber moest weer een zielig stuntje uithalen om te laten zien dat hij de islam toch echt vindt zuigen. Terwijl we daar goddomme wel achter zijn inmiddels.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies, en dan kan je buigen of barsten. Jij kiest voor buigen (= laten varen van principes en mensenrechten voor wat geld).
Daar gaat het niet om. Wat het nut is van een actie is dermate subjectief, dat het zinloos is om er überhaupt over te oordelen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ho eens, ik wil de beste man absoluut geen beperkingen opleggen. Daar ben ik niet van.
Ik vraag me alleen hardop af: goh, zou je mensen ook gewoon niet kunnen beledigen?
Natuurlijk, het is in principe je goed recht om mensen te beledigen, maar moet het nou altijd? Wat is Wilders nou opgeschoten met z'n actie? Hij heeft de kranten gehaald. Nou, driewerf hoera.
Sorry, maar elke keer dat jij inhoudelijk op zijn actie in gaat toon je aan dat je niet in staat bent om vanuit een helikopter-view dit probleem te benaderen. De inhoud van Wilders zijn acties zijn namelijk 0,0 relevant. Die zijn alleen relevant als je de grondwet wil aanpassen o.i.d. Nu zijn het stickers, de volgende keer zijn het cartoons in een krant (oh wacht, dat was de vorige keer), lekker boeiend. Het komt altijd op hetzelfde neer:quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ging het maar om mensenrechten. Had Wilders daar maar iets over gezegd. Nee, meneer de puber moest weer een zielig stuntje uithalen om te laten zien dat hij de islam toch echt vindt zuigen. Terwijl we daar goddomme wel achter zijn inmiddels.
Vrijheid van meningsuiting hebben is iets anders dan menen je als politicus als zwakbegaafde imbeciel te moeten gedragen. Zulk gedrag hoort niet bij zijn functie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan laat je je dus chanteren. Zie je dat nou zelf niet in? Wilders mag zo kinderachtig doen als hij zelf wil. Wie zijn wij om te bepalen hoe Wilders zich *moet* gedragen? In Nederland zijn mensen vrij om te zeggen wat ze willen. Ik vind het onvoorstelbaar dat jij daar aan wil tornen.
Er is dan ook geen echte oplossing voor deze kwestie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Wat het nut is van een actie is dermate subjectief, dat het zinloos is om er überhaupt over te oordelen.
Ik stelde als oplossing voor: een blok vormen met de rest van de EU. Jij stelde als oplossing voor: Wilders moet niet zo kinderachtig doen.
Maar oplossing 2 is geen oplossing. Als staat kan je namelijk niet beslissen over wat mensen wel of niet zeggen. Nog belangrijker: dat moet je helemaal niet willen. Daarom is jouw hele post onzin.
Nee, dat is precies hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting betekent dat politici zich als zwakbegaafde imbecielen mogen dragen. Want wat jij zwakbegaafd en imbeciel vindt, vindt een ander juist heel goed. Of andersom. Zo werkt het met meningen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting hebben is iets anders dan menen je als politicus als zwakbegaafde imbeciel te moeten gedragen. Zulk gedrag hoort niet bij zijn functie.
Ik wil helemaal niet vrijheid van meningsuiting inperken, man. Leuke frame, maar je mag ermee stoppen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar elke keer dat jij inhoudelijk op zijn actie in gaat toon je aan dat je niet in staat bent om vanuit een helikopter-view dit probleem te benaderen. De inhoud van Wilders zijn acties zijn namelijk 0,0 relevant. Die zijn alleen relevant als je de grondwet wil aanpassen o.i.d. Nu zijn het stickers, de volgende keer zijn het cartoons in een krant (oh wacht, dat was de vorige keer), lekker boeiend. Het komt altijd op hetzelfde neer:
Persoon A uit land X heeft mening Y --> willekeurig islamatisch land flipt.
Of mening Y volslagen debiel is of niet maakt *niks* uit. In Nederland heb je de vrijheid om debiele meningen te hebben.
Klopt. Als SA mensen executeert om drie keer niks, is dat verschrikkelijk maar dat maakt ons niet chantabel. Deze sancties maken ons wel chantabel. Chantabel zijn is gevaarlijk. Het is zelfs zo gevaarlijk, dat er allerlei uitzonderingen in de wet zijn gemaakt: o.a. wachtgeldregelingen en onschendbaarheid voor diplomaten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook geen echte oplossing voor deze kwestie.
Overigens zou het vooral beschamend zijn als de EU zich hierover uitspreekt . De grove schending van mensenrechten in S-A is blijkbaar geen reden om als blok tegenover het land te gaan staan, maar een boycot als gevolg van een puberale actie van Wilders dus wel.
De EU is dus gewoon een papieren tijgerquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook geen echte oplossing voor deze kwestie.
Overigens zou het vooral beschamend zijn als de EU zich hierover uitspreekt . De grove schending van mensenrechten in S-A is blijkbaar geen reden om als blok tegenover het land te gaan staan, maar een boycot als gevolg van een puberale actie van Wilders dus wel.
Het mag, dat klopt. Maar wees dan ook bereid de consequenties te dragen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat is precies hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting betekent dat politici zich als zwakbegaafde imbecielen mogen dragen. Want wat jij zwakbegaafd en imbeciel vindt, vindt een ander juist heel goed. Of andersom. Zo werkt het met meningen.
Of dat gedrag wel of niet bij de functie hoort, is subjectief en het is niet aan ons om daar conclusies aan te verbinden. Daar mag het volk over beslissen bij de TK-verkiezingen. Zo werkt democratie.
Wilders mag die lui beledigen en S-A staat het vrij ons te boycotten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Als SA mensen executeert om drie keer niks, is dat verschrikkelijk maar dat maakt ons niet chantabel. Deze sancties maken ons wel chantabel. Chantabel zijn is gevaarlijk. Het is zelfs zo gevaarlijk, dat er allerlei uitzonderingen in de wet zijn gemaakt: o.a. wachtgeldregelingen en onschendbaarheid voor diplomaten.
Klopt, maar jouw analogie is niet goed.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het mag, dat klopt. Maar wees dan ook bereid de consequenties te dragen.
Je kunt in een kroeg ook iemand verrot schelden en vervolgens roepen dat jij het recht hebt dat te doen. Daarmee voorkom je echter niet dat je een stoot op je bek krijgt.
In de ogen van S-A vertegenwoordigt Wilders gewoon Nederland. Of denk je dat ze pas boos worden als ze door 16 miljoen Nederlanders worden uitgescholden?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, maar jouw analogie is niet goed.
Wat er nu gebeurt, is dat Wilders over persoon X heen kotst. Vervolgens slaat persoon X een willekeurig ander persoon compleet aan gort. Oftewel: een totaal onredelijke reactie. Om ervoor te zorgen dat deze maniak (persoon X) niet meer slachtoffers maakt, zou het misschien verstandig zijn als alle stamgasten persoon X duidelijk laten weten hier niet van gecharmeerd te zijn, i.p.v. te zeggen dat Wilders niet over persoon X moet kotsen.
Hoe vaak ga je deze dooddoener nog gebruiken? Ja, iedereen is vij, yeey. Het gaat erom dat SA anderen chanteert omdat het een kinderachtig onfatsoenlijk land is.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders mag die lui beledigen en S-A staat het vrij ons te boycotten.
Klopt. Wat jij nu doet, is duiden waar de onredelijkheid zit. Dat is een leuke toevoeging op mijn verhaal, maar je maakt geen punt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de ogen van S-A vertegenwoordigt Wilders gewoon Nederland.
Dat klopt, en nu? Overheden kunnen kinderachtig zijn. Zo werkt het in de grote mensen-wereld.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je deze dooddoener nog gebruiken? Ja, iedereen is vij, yeey. Het gaat erom dat SA anderen chanteert omdat het een kinderachtig onfatsoenlijk land is.
En nu? Middels de EU een blok vormen om SA te laten weten dat het een kinderachtig land is. Wat we nu niet moeten doen is de vinger naar Wilders wijzen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt, en nu? Overheden kunnen kinderachtig zijn. Zo werkt het in de grote mensen-wereld.
Ik zeg niet 'mogen', ik zeg 'menen te moeten'.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
Nee, dat is precies hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting betekent dat politici zich als zwakbegaafde imbecielen mogen dragen.
Dit staat los van meningen. Ik ben het zelden eens met de VVD, maar ik vind Rutte geen zwakbegaafde imbeciel. Waarom niet? Omdat deze man weet dat hij een voorbeeldfunctie bekleed en de fatsoensnormen niet aan zijn laars lapt.quote:Want wat jij zwakbegaafd en imbeciel vindt, vindt een ander juist heel goed. Of andersom. Zo werkt het met meningen.
Dus het is niet aan ons, maar aan het volk, terwijl wij deel uitmaken van het volk? Aha.quote:Of dat gedrag wel of niet bij de functie hoort, is subjectief en het is niet aan ons om daar conclusies aan te verbinden. Daar mag het volk over beslissen bij de TK-verkiezingen. Zo werkt democratie.
Gaan we daarna met het opgeheven vingertje de rest van de wereld aanpakken?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
En nu? Middels de EU een blok vormen om SA te laten weten dat het een kinderachtig land is. Wat we nu niet moeten doen is de vinger naar Wilders wijzen.
Dat zeg ik niet. Iedereen is vrij om Wilders af te keuren. Waarom leg je mij woorden in de mond?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik zeg niet 'mogen', ik zeg 'menen te moeten'.
Dat jij beweert dat Wilders' kinderachtige gedrag niet mag worden afgekeurd omdat er vrijheid van meningsuiting is, is trouwens ronduit belachelijk.
Ik vind Rutte wel een zwakbegaafde imbeciel. En nu?quote:Dit staat los van meningen. Ik ben het zelden eens met de VVD, maar ik vind Rutte geen zwakbegaafde imbeciel. Waarom niet? Omdat deze man weet dat hij een voorbeeldfunctie bekleed en de fatsoensnormen niet aan zijn laars lapt.
Je kiest een persoon waarvan je denkt: die vertegenwoordigt mijn belangen. Als zo'n politicus zich onbehoorlijk gedraagt en daarmee jouw belangen slecht vertegenwoordigt, ga je toch niet op hem stemmen? Met je stem kan je duidelijk maken hoe een politicus zich behoort te gedragen.quote:Dus het is niet aan ons, maar aan het volk, terwijl wij deel uitmaken van het volk? Aha.
Overigens snap ik niet wat de Tweede Kamer-verkiezingen hiermee te maken hebben, aangezien we daar beslissen over hoe wij willen dat Nederland wordt bestuurd en niet over hoe een politicus zich hoort te gedragen, maar dat terzijde.
Zodra ze ons chanteren: ja. Direct.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaan we daarna met het opgeheven vingertje de rest van de wereld aanpakken?
Dus onze beleidsmakers kunnen alles en iedereen op deze aardkloot uitmaken voor rotte vis en als er vervolgens iemand boos wordt en consequenties verbindt aan het gedrag van onze politici, dan roepen we onze Europese vrienden en nemen we diegene te grazen.quote:
Nee, dat kunnen onze beleidsmakers absoluut niet. Wilders is dan ook geen beleidsmaker.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus onze beleidsmakers kunnen alles en iedereen op deze aardkloot uitmaken voor rotte vis en als er vervolgens iemand boos wordt en consequenties verbindt aan het gedrag van onze politici, dan roepen we onze Europese vrienden en nemen we diegene te grazen.
Oké dan.
Volksvertegenwoordigers of politici dan. Take your pick.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen onze beleidsmakers absoluut niet. Wilders is dan ook geen beleidsmaker.
Dat zijn onafhankelijke vrije individuen als ze niet in de regering zitten. Ik pas jouw verhaal even aan:quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordigers of politici dan. Take your pick.
Hierop zeg ik volmondig: ja. Onafhankelijke vrije individuen moeten kunnen doen en laten wat ze willen.quote:Dus onze onafhankelijke vrije individuen kunnen alles en iedereen op deze aardkloot uitmaken voor rotte vis en als er vervolgens iemand boos wordt en consequenties verbindt aan het gedrag van onze onafhankelijke vrije individuen, dan roepen we onze Europese vrienden en nemen we diegene te grazen.
Zeker wel.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
Kom nou. Vernuftig trucje van je, maar kunt een Kamerlid, zeker niet een dat internationaal zoveel bekendheid geniet, wegzetten als simpelweg een 'vrij en onafhankelijk individu'.
Ik wil niets beperken. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker wel.Dat is geen vernuftig truukje, dat is juist de kern van mijn visie als het gaat om vrijheid.
Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk. Als hij zich niet kan uitlaten zoals hij wil, kan het volk zich niet uitlaten zoals zij wil. Daarmee beperk je indirect de vrijheid van meningsuiting van het hele volk.
Meh, ik begrijp je standpunt maar er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid en de actie van Wilders valt daar toch niet onder. In enig ander geval had ik je voor de volle 100% gelijk gegeven.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker wel.Dat is geen vernuftig truukje, dat is juist de kern van mijn visie als het gaat om vrijheid.
Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk. Als hij zich niet kan uitlaten zoals hij wil, kan het volk zich niet uitlaten zoals zij wil. Daarmee beperk je indirect de vrijheid van meningsuiting van het hele volk.
Jij vindt toch dat politici een beperkte vrijheid van meningsuiting hebben, of niet? Jij vindt namelijk dat Wilders niet zomaar alles kan zeggen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil niets beperken. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
Koos zegt dat Wilders normaal moet doen en jij zegt dat hij dat niet hoeft, want hij heeft vrijheid van meningsuiting. Alsof vrijheid van meningsuiting betekent dat je iedere vorm van fatsoen aan je laars mag lappenquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:07 schreef TC03 het volgende:
Dat zeg ik niet. Iedereen is vrij om Wilders af te keuren. Waarom leg je mij woorden in de mond?![]()
Nu vraag ik me af waar hij zich volgens jou gedraagt als een zwakbegaafde imbeciel.quote:Ik vind Rutte wel een zwakbegaafde imbeciel. En nu?
De meerderheid stemt niet op Wilders en keurt volgens jouw belachelijke redenering dus zijn gedrag af. Waarom hoeft hij dan nog niet normaal te doen? Precies, omdat de Tweede Kamer-verkiezingen daar niets mee te maken hebben.quote:Je kiest een persoon waarvan je denkt: die vertegenwoordigt mijn belangen. Als zo'n politicus zich onbehoorlijk gedraagt en daarmee jouw belangen slecht vertegenwoordigt, ga je toch niet op hem stemmen? Met je stem kan je duidelijk maken hoe een politicus zich behoort te gedragen.
Redelijkheid en billijkheid bestaat dus juist niet als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Dat is echt onbeperkt. Iedereen mag zo gek doen als hij zelf wil.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meh, ik begrijp je standpunt maar er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid en de actie van Wilders valt daar toch niet onder. In enig ander geval had ik je voor de volle 100% gelijk gegeven.
Nee, dat is niet wat ik schreef.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vindt toch dat politici een beperkte vrijheid van meningsuiting hebben, of niet? Jij vindt namelijk dat Wilders niet zomaar alles kan zeggen.
In theorie. De praktijk werkt een tikkeltje anders. Ja, je mag alles zeggen, maar je moet beseffen dat anderen daar mogelijk consequenties aan verbinden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Redelijkheid en billijkheid bestaat dus juist niet als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Dat is echt onbeperkt. Iedereen mag zo gek doen als hij zelf wil.
Ja! Vrijheid van meningsuiting betekent 100% dat je elke vorm van fatsoen mag laten varen. Je kan niet de cel in worden gegooid omdat je onfatsoenlijk bent. ALLES MAG! Heerlijk toch, zo'n vrij land?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Alsof vrijheid van meningsuiting betekent dat je iedere vorm van fatsoen aan je laars mag lappen
Maakt het uit? Ik toon alleen maar aan dat het subjectief is en dat de discussie daarom nutteloos is in dit geval.quote:Nu vraag ik me af waar hij zich volgens jou gedraagt als een zwakbegaafde imbeciel.
Het is niet OF goedkeuren OF afkeuren. Er zijn vele grijstinten mogelijk. Die grijstinten worden gereflecteerd in het aantal zetels of stemmen dat hij en de PVV krijgen. Als hij maar 1 zetel krijgt bij de volgende verkiezingen, is er nog steeds een groot deel van het volk dat hem prima vindt, maar toch 20x zo weinig als nu. Dat zegt toch wel wat over de mate waarin zijn gedrag goedgekeurd wordt. Ik neem aan dat Wilders zijn gedrag wel zal aanpassen als blijkt dat 90% van zijn achterban het niet tof vindt. Zo werkt dat. Belachelijk hè, hoe genuanceerd ik denk ik?quote:De meerderheid stemt niet op Wilders en keurt volgens jouw belachelijke redenering dus zijn gedrag af. Waarom hoeft hij dan nog niet normaal te doen? Precies, omdat de Tweede Kamer-verkiezingen daar niets mee te maken hebben.
Dat snap ik, daarom zet ik er ook een vraagteken achter. Wat bedoel je dan wel? Het is een beetje vaag nu hè.quote:
Klopt, je moet je er van bewust zijn dat er onredelijke idioten zijn op deze wereld. Maar wat doe je met dat besef? Je laat je toch niet de les lezen door onredelijke idioten? Principes enzo.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In theorie. De praktijk werkt een tikkeltje anders. Ja, je mag alles zeggen, maar je moet beseffen dat anderen daar mogelijk consequenties aan verbinden.
Ik ben een pragmaticus. Soms heb ik een gruwelijke hekel aan iemand maar dan houdt ik m'n mond omdat mijn beledigingen schadelijk kunnen zijn voor mij en/of mijn werkgever.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat snap ik, daarom zet ik er ook een vraagteken achter.
[..]
Klopt, je moet je er van bewust zijn dat er onredelijke idioten zijn op deze wereld. Maar wat doe je met dat besef? Je laat je toch niet de les lezen door onredelijke idioten? Principes enzo.Daarom: handelsblokje opzetten. Heerlijk man. Vrijheid boven alles.
Dat is hoe jij denkt. Prima, ik heb respect voor jouw denkwijze. Sterker nog, ik ben het er volledig mee eens. Ik zou exact hetzelfde doen!quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben een pragmaticus. Soms heb ik een gruwelijke hekel aan iemand maar dan houdt ik m'n mond omdat mijn beledigingen schadelijk kunnen zijn voor mij en/of mijn werkgever.
Mijn werkgever en niet alleen ik? Klopt, zo werkt de wereld.
Jij woont ook in een gezellig volkswijkje zeker?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:25 schreef TC03 het volgende:
Ja! Vrijheid van meningsuiting betekent 100% dat je elke vorm van fatsoen mag laten varen. Je kan niet de cel in worden gegooid omdat je onfatsoenlijk bent. ALLES MAG! Heerlijk toch, zo'n vrij land?
Doet er niets aan af dat je als politicus een voorbeeldfunctie hebt en Wilders zich daar absoluut niet naar gedraagt.quote:Maakt het uit? Ik toon alleen maar aan dat het subjectief is en dat de discussie daarom nutteloos is in dit geval.
En dat is dus precies waarom de TKV er niets mee te maken hebben. Als de meerderheid van de Nederlanders vindt dat hij zich maar eens normaal moet gedragen en daarom niet op hem stemt betekent dat nog steeds niet dat hij dat maar moet doen.quote:Het is niet OF goedkeuren OF afkeuren.
Jawel. Ik zou je ontslaan als ik jouw werkgever was.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als ik iemand uitscheld en diegene boycot vervolgens het bedrijf waar ik voor werk, ligt de schuld niet bij mij?
Wilders moet dus uit de Kamer worden getrapt?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jawel. Ik zou je ontslaan als ik jouw werkgever was.
Dat is niet triest, dat is de essentie van vrijheid. Mensen hebben het recht om onnodig grof en triest te zijn. Want: wat jij onnodig triest en grof vindt, vindt een ander helemaal niet onnodig grof en triest. Begin je het al te snappen? Nee? Geeft niet, in de brugklas komt dit volgend jaar wel aan bod.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Jij woont ook in een gezellig volkswijkje zeker?
Dat het zinloos beledigen van hele bevolkingsgroepen met onnodig grof taalgebruik wordt goedgepraat onder het mom van vrijheid van meningsuiting is gewoon triest.
Het lijkt me evident dat alles mag binnen de kader van de huidige wetgeving. Smaad, laster, aanzetten tot haat, is allemaal verboden. Beetje open deuren intrappen dit.quote:Overigens mag je helemaal niet alles zeggen. Ik snap niet waar je dat idee vandaan hebt. Op het ontkennen van de holocaust staat ook nog altijd een verbod.
Dat is JOUW mening. Anderen vinden misschien van niet. Er is geen objectieve standaard die het gedrag van politici dicteert!quote:Doet er niets aan af dat je als politicus een voorbeeldfunctie hebt en Wilders zich daar absoluut niet naar gedraagt.
Nu ben je gewoon aan het trollen.quote:En dat is dus precies waarom de TKV er niets mee te maken hebben. Als de meerderheid van de Nederlanders vindt dat hij zich maar eens normaal moet gedragen en daarom niet op hem stemt betekent dat nog steeds niet dat hij dat maar moet doen.
Op partijen stem je vanwege het totaalplaatje, niet vanwege één standpunt.
Nee. De zoveelste scheve vergelijking.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders moet dus uit de Kamer worden getrapt?
Tweede Kamerleden vertegenwoordigen net zo goed het Nederlandse bedrijfsleven.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee. De zoveelste scheve vergelijking.
De werkgever van Wilders is het volk.
De boycot is gericht op FrieslandCampina.
FrieslandCampina is NIET de werkgever van Wilders.
Als het volk beslist dat de actie van Wilders ontoelaatbaar is, zal hij minder stemmen krijgen waardoor zijn invloed minder wordt. Dat zal dan zijn straf zijn.
Maar goed, het zou dus gewoon totaal niet onfatsoenlijk zijn als ik hier even roep dat alle Joden weer aan het gas moeten, er nooit een holocaust is geweest, alle Turken terug naar Marokko moeten, er kernbommen op Noord-Korea moeten en het IJzeren Gordijn weer in ere moet worden hersteld, want ja, er is vrijheid van meningsuiting en fatsoen is slechts subjectief en niet gebaseerd op maatschappelijke waardenquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:39 schreef TC03 het volgende:
Dat is niet triest, dat is de essentie van vrijheid. Mensen hebben het recht om onnodig grof en triest te zijn. Want: wat jij onnodig triest en grof vindt, vindt een ander helemaal niet onnodig grof en triest. Begin je het al te snappen? Nee? Geeft niet, in de brugklas komt dit volgend jaar wel aan bod.
Ik denk niet dat er ook maar iemand is die vindt dat een politicus onnodig kwetsende stickeracties moet starten, kabinetten moet laten vallen omdat het hem op dat moment goed uitkomt of demonstraties moet organiseren met NSB-vlaggen en spandoeken met neofascistische leuzen. Jij wel?quote:Dat is JOUW mening. Anderen vinden misschien van niet. Er is geen objectieve standaard die het gedrag van politici dicteert!
Jij beweert dat het aan het volk is om tijdens de TKV te zeggen hoe Wilders zich hoort te gedragen, omdat zodra een hoeveelheid gelijk aan de kiesdeler het met hem eens is hij in de TK komt en beweert vervolgens dat ik aan het trollen ben?quote:Nu ben je gewoon aan het trollen.
Mensen stemmen op Wilders omdat ze hem een puike kerel vinden. Als ze hem geen puike kerel vinden, een mening die ze baseren op zijn gedrag, stemmen ze niet op hem. Het aantal stemmen dat hij en zijn partij krijgen is dus per definitie een meetwaarde die een indicatie geeft van de mate waarin zijn gedrag gedicteerd wordt.
Nope.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tweede Kamerleden vertegenwoordigen net zo goed het Nederlandse bedrijfsleven.
Dat vind ik zeer onfatsoenlijk. Hoe kom je erbij dat ik dat niet onfatsoenlijk zou vinden?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar goed, het zou dus gewoon totaal niet onfatsoenlijk zijn als ik hier even roep dat alle Joden weer aan het gas moeten, er nooit een holocaust is geweest, alle Turken terug naar Marokko moeten, er kernbommen op Noord-Korea moeten en het IJzeren Gordijn weer in ere moet worden hersteld, want ja, er is vrijheid van meningsuiting en fatsoen is slechts subjectief en niet gebaseerd op maatschappelijke waarden
Nou, ik ken één iemand die vond dat het wel moest: Wilders. En dat is voldoende. Vrijheid. Ik weet jij dat daar niet van houdt, maar toch is het (gelukkig) in Nederland zo geregeld dat iedereen vrij is. Waarom is dat zo frustrerend voor jou?quote:[..]
Ik denk niet dat er ook maar iemand is die vindt dat een politicus onnodig kwetsende stickeracties moet starten, kabinetten moet laten vallen omdat het hem op dat moment goed uitkomt of demonstraties moet organiseren met NSB-vlaggen en spandoeken met neofascistische leuzen. Jij wel?
Ja, idd.quote:Jij beweert dat het aan het volk is om tijdens de TKV te zeggen hoe Wilders zich hoort te gedragen, omdat zodra een hoeveelheid gelijk aan de kiesdeler het met hem eens is hij in de TK komt en beweert vervolgens dat ik aan het trollen ben?_!!!
Dat denk ik niet, daarvoor is jouw cognitief vermogen te beperkt.quote:Maar goed, misschien moet deze zwart-wit-denkende troll volgend jaar maar eerst even naar de brugklas gaan, dan komt het allemaal wel goed![]()
![]()
Daarom: vrijheid van meningsuiting boven alles.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:06 schreef Quiche_lorraine het volgende:
De dag dat je niet meer mag zeggen dat er iets mis is met Hitler is de dag dat de treinen weer gaan rijden.
Aldus de man die niet vindt dat je mag zeggen dat Wilders normaal moet doen omdat er vrijheid van meningsuiting is. Echt waar manquote:Op donderdag 29 mei 2014 15:11 schreef TC03 het volgende:
Dat denk ik niet, daarvoor is jouw cognitief vermogen te beperkt.
Precies. Alleen de mensen die niet nadenken of die geen probleem met dictaturen hebben hebben daar een andere mening over.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daarom: vrijheid van meningsuiting boven alles.
Dat heb ik nooit gezegd. Heb je mijn posts wel gelezen? Mijn mening is *COMPLEET* tegenovergesteld aan wat jij hier verkondigt. Wtf.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Aldus de man die niet vindt dat je mag zeggen dat Wilders normaal moet doen omdat er vrijheid van meningsuiting is. Echt waar man_!!!
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar wees je er wel van bewust dat jouw opmerkingen consequenties kunnen hebben.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Precies. Alleen de mensen die niet nadenken of die geen probleem met dictaturen hebben hebben daar een andere mening over.
Nee hoor.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders moet dus uit de Kamer worden getrapt?
Ik zeg alleen dat de vrijheid van meningsuiting Wilders debiele gedrag niet goedpraat en meteen begin jij te janken dat het belangrijk is bla bla bla en dan heb ik een gebrek aan cognitieve vermogens en speel je nog meer zinloos op de man. Tja, lijkt me wel duidelijk wie zijn pillen (niet?) gehad heeft dan hequote:Op donderdag 29 mei 2014 15:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd. Heb je mijn posts wel gelezen? Mijn mening is *COMPLEET* tegenovergesteld aan wat jij hier verkondigt. Wtf.Ik heb hier volgens mij al 100x herhaald dat je in Nederland alles mag zeggen wat je wilt en dat ik dat zeer belangrijk vind. Dat geldt dus voor alles en iedereen, ook voor anti-Wilders mensen.
Zit je aan de drugs ofzo? Je hebt constant waanbeelden en je hebt nog een enkele geldige logische redenering gemaakt.
Dit dus.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar wees je er wel van bewust dat jouw opmerkingen consequenties kunnen hebben.
Nee, dat zei jij niet. Weer zo'n waanidee.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de vrijheid van meningsuiting Wilders debiele gedrag niet goedpraat
Dat zei ik dus wel. Als je dat er niet uit kunt halen denk ik dat je heel wat beledigingen jegens mij beter terug kunt nemen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat zei jij niet. Weer zo'n waanidee.
Echt alles wat jij zegt is gestoeld op verzonnen feiten of foutieve aannames. Werkelijk alles. Lol.
Een ieder die zich aangesproken voelt?quote:
Waarom doe je nou zo triest? Als je er niet tegen kan als mensen je erop wijzen dat je inhoudelijk slecht ingevoerd bent, moet je geen discussie aangaan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat zei ik dus wel. Als je dat er niet uit kunt halen denk ik dat je heel wat beledigingen jegens mij beter terug kunt nemen.
Maar ik ben wel klaar met je en je gebrek aan welke vorm van fatsoen dan ook. Triest figuur.
Als de andere kant hele lange tenen heeft komen die consequenties snel, als de andere kant normaal geciviliseerd is, dan komen er geen consequenties.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar wees je er wel van bewust dat jouw opmerkingen consequenties kunnen hebben.
Zo is het. En hoog tijd om de VVD ens uit dit land te verwijderen en het energieporbleem echt op te lossen, kernfusie en tritium. Getijde centrales in de grevelingen en het ijsselmeer dat we weer deels zout laten worden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan had hij die sticker gewoon in een witte envelop naar de ambassade moeten sturen, als vrij en onafhankelijk individu zijnde. Als hij die sticker stuurt in een envelop van de tweede kamer doet hij dat als lid van de tweede kamer, in zijn functie als volksvertegenwoordiger.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zijn onafhankelijke vrije individuen als ze niet in de regering zitten. Ik pas jouw verhaal even aan:
[..]
Hierop zeg ik volmondig: ja. Onafhankelijke vrije individuen moeten kunnen doen en laten wat ze willen.
Dus? Wat maakt het in godsnaam uit welke envelop hij gebruikt?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan had hij die sticker gewoon in een witte envelop naar de ambassade moeten sturen, als vrij en onafhankelijk individu zijnde. Als hij die sticker stuurt in een envelop van de tweede kamer doet hij dat als lid van de tweede kamer, in zijn functie als volksvertegenwoordiger.
Lol .. is dit een serieuze vraag? Het is een envelop van de tweede kamer, die mag je niet gebruiken voor privé post.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus? Wtf maakt de envelop nou weer uit?
Dus geen handel met de (donker-)rode landen uit deze kaart? (te vinden op nl.wikipedia.org/wiki/Democratie-index)quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:18 schreef TresBon het volgende:
Onlangs is er in SA nog een man geëxecuteerd voor tovenarij. Ze zien daar amputatie van handen en voeten als gepaste straffen voor diefstal en volwassen vrouwen hebben voor nagenoeg alles toestemming nodig van een mannelijke voogd (af en toe levensgevaarlijk, want die toestemming is ook nodig voor medische ingrepen). Ook gelden er strenge straffen voor 'misdaden' als overspel en geloofsafvalligheid.
Voor sommige mensen gaat de economie boven alles, maar ik zou het geenszins jammer vinden als de handel met dit land stopt. Wellicht kan NL niet met alleen maar fatsoenlijke landen handelen, maar de meest barbaarse landen kunnen wel uitgesloten worden, lijkt me.
Het was dan ook niet privé. En dan nog, dat is een probleem van de TK, niet van SA.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol .. is dit een serieuze vraag? Het is een envelop van de tweede kamer, die mag je niet gebruiken voor privé post.
Onzin. Zelfs satan kan wel eens de waarheid spreken. Don't shoot the messenger.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:42 schreef TC03 het volgende:
Elke kritiek vanuit SA op hoe wij in Nederland met moslims omgaan is daarom per definitie onterecht.
Door te "exporteren, exporteren en exporteren" naar Iran maak je wel degelijk vijanden, denk aan VS en Israël en Micronesia.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:28 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom ben ik ook voorstander van geen handelsboycots tegen Rusland en Iran. Exporteren, exporteren en exporteren die hap. Handelsvrienden maken en geen vijanden creeeren. Go with the flow.
Dat is waar. Maar SA heeft per definitie geen recht van spreken, da's misschien beter.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onzin. Zelfs satan kan wel eens de waarheid spreken. Don't shoot the messenger.
Tsja, lange tenen. Het is maar net door welke bril je de kwestie bekijkt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als de andere kant hele lange tenen heeft komen die consequenties snel, als de andere kant normaal geciviliseerd is, dan komen er geen consequenties.
Willen we een samenleving die geciviliseerd is, of prefereren we de lange tenen?
Zucht, precies, hij stuurt het stickertje in een officiële envelop wat er een officieel stuk van maakt. Hij handelt dus niet als een vrij en onafhankelijk individu zoals jij stelde, maar als volksvertegenwoordiger. En geen probleem van SA terwijl het hun vlag is die beledigt wordt? .. spoor jij wel helemaal?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het was dan ook niet privé. En dan nog, dat is een probleem van de TK, niet van SA.
Of denk je dat SA ons sancties oplegt omdat hij de verkeerde envelop heeft gebruikt?
Een volksvertegenwoordiger IS een vrij en onafhankelijk individu. Hij draagt geen enkele verantwoordelijkheid anders die van het vertegenwoordigen van zijn eigen achterban. Dat hij in de Tweede Kamer zit maakt echt helemaal niks uit. Snap je eigenlijk het verschil wel tussen de volgende termen?quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, precies, hij stuurt het stickertje in een officiële envelop wat er een officieel stuk van maakt. Hij handelt dus niet als een vrij en onafhankelijk individu zoals jij stelde, maar als volksvertegenwoordiger. En geen probleem van SA terwijl het hun vlag is die beledigt wordt? .. spoor jij wel helemaal?
Zo denken die lui.quote:Tolerance and forgiveness are good traits except when it comes to attacking Islam or Muslims. When this happens, apologies will not be enough.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:18 schreef Xaxax het volgende:
Saudi Arabie heeft groot gelijk....
Iedereen zou zich beter moeten afvragen waarom de nederlandse economie sinds de opkomt van de pvv in een zwaar dal beland is...
Eeen jaar of 5 geleden was de nederlandse economie sterker als die van Duitsland..
Er is al een tijdje een onzichbare boycot tegen Nederland aan de gang door uitspraken van Wilders.
Niemand heeft zich daar openlijk over uitgelaten, Saudi Arabie doet het nu gewoon.
Als je in hun gedachtegoed inleeft. Als je je in het gedachtegoed van Hitler inleeft is het ook goed voorstelbaar als je over de zeik gaat als er een jood in de buurt woont. Ik weet eigenlijk niet wat je nu probeert te zeggen...quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, lange tenen. Het is maar net door welke bril je de kwestie bekijkt.
Wilders heeft de vlag van het land gepakt en daarop een tekst geschreven die diep beledigend is voor moslims. En laat S-A toevallig de bakermat zijn van de islam en bovendien zwaar theocratisch.
Sancties zijn natuurlijk zwaar overdreven, maar ik kan me best voorstellen dat de leiders aldaar aardig over de zeik zijn.
Hij vertegenwoordigt een deel van het volk niet Nederland.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, precies, hij stuurt het stickertje in een officiële envelop wat er een officieel stuk van maakt. Hij handelt dus niet als een vrij en onafhankelijk individu zoals jij stelde, maar als volksvertegenwoordiger. En geen probleem van SA terwijl het hun vlag is die beledigt wordt? .. spoor jij wel helemaal?
quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:18 schreef Xaxax het volgende:
Iedereen zou zich beter moeten afvragen waarom de nederlandse economie sinds de opkomt van de pvv in een zwaar dal beland is...
Eeen jaar of 5 geleden was de nederlandse economie sterker als die van Duitsland..
Er is al een tijdje een onzichbare boycot tegen Nederland aan de gang door uitspraken van Wilders.
Niemand heeft zich daar openlijk over uitgelaten, Saudi Arabie doet het nu gewoon.
Dat het niet zo gek is dat S-A zich beledigd voelt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als je in hun gedachtegoed inleeft. Als je je in het gedachtegoed van Hitler inleeft is het ook goed voorstelbaar als je over de zeik gaat als er een jood in de buurt woont. Ik weet eigenlijk niet wat je nu probeert te zeggen...
Als hij dat doet in een envelop van de tweede kamer is het een officieel stuk namens geheel Nederland.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigt een deel van het volk niet Nederland.
Bron?quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:56 schreef
url=http://forum.fok.nl/user/profile/67880]moussie[/url] het volgende:
[..]
Als hij dat doet in een envelop van de tweede kamer is het een officieel stuk namens geheel Nederland.
Deze opmerkelijke beredenatie kan ik niet plaatsen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:18 schreef Xaxax het volgende:
Net of ze zich echt beledigt voelen, wat boeit de dictatorsfamillie het nou.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat het niet zo gek is dat S-A zich beledigd voelt.
Tof trouwens dat je Hitler gebruikt in je vreemde vergelijking. Doet het altijd goed.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
S-A is een land waar vreselijke dingen gebeuren onder de mantel van de islam. Een land waar homo's, afvalligen, 'overspelige' vrouwen, en zelfs 'tovenaars' hun leven niet zeker zijn en andersgelovigen officieel tweederangs volk zijn. Precies datgene waar iedereen Iran zo voor veroordeelt.
Wilders heeft groot gelijk; S-A en de islam zijn een bron van haat en een gevaar voor ieder die hun walgelijke ideologie niet deelt.
HOMO'S worden ook in nederland ook zwaar gepest door gewone nederlanders.quote:
Laten we vooral ook de slavernij niet vergeten in de bakermat van de islam, is een mooi inkijkje hoe vredig de islam werkelijk is.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
S-A is een land waar vreselijke dingen gebeuren onder de mantel van de islam. Een land waar homo's, afvalligen, 'overspelige' vrouwen, en zelfs 'tovenaars' hun leven niet zeker zijn en andersgelovigen officieel tweederangs volk zijn. Precies datgene waar iedereen Iran zo voor veroordeelt.
Wilders heeft groot gelijk; S-A en de islam zijn een bron van haat en een gevaar voor ieder die hun walgelijke ideologie niet deelt.
Een heuse Exodus van niet-Arabieren vindt op dit moment plaats in het koninkrijk van Saudi-Arabië. Tienduizenden Ethiopische en Jemenitische gastarbeiders zijn al gearresteerd en worden dagelijks grote groepen tegelijk uitgezet.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:41 schreef bedachtzaam het volgende:
en Hoe wreed is Saudi-Arabië naar immigranten?
Wat een vergelijking.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Xaxax het volgende:
[..]
[..]
HOMO'S worden ook in nederland ook zwaar gepest door gewone nederlanders.
Vrouwen worden ook in nederland gediscrimineerd onder andere op de arbeidsmarkt...
hoeveel zelfmoorden hebben we in nederland door pesten...
En een jemeniet is geen gastarbeider?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een heuse Exodus van niet-Arabieren vindt op dit moment plaats in het koninkrijk van Saudi-Arabië. Tienduizenden Ethiopische en Jemenitische gastarbeiders zijn al gearresteerd en worden dagelijks grote groepen tegelijk uitgezet.
Gestopt met lezen aangezien de auteur denkt dat Jemenieten niet-Arabieren zijn. Wat een dombo.
Door wie worden de homo's de buurt uit getreiterd? Juist, door onze islamitische mocro's.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Xaxax het volgende:
[..]
[..]
HOMO'S worden ook in nederland ook zwaar gepest door gewone nederlanders.
Vrouwen worden ook in nederland gediscrimineerd onder andere op de arbeidsmarkt...
Hangt er vanaf over welke Jemeniet je het hebt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:56 schreef bedachtzaam het volgende:
En een jemeniet is geen gastarbeider?
Helemaal niet!quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Als hij dat doet in een envelop van de tweede kamer is het een officieel stuk namens geheel Nederland.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:42 schreef bedachtzaam het volgende:
Om Gremdaat nog maar eens van stal te halen, beledigen.
Nou meid, zeg het eens.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Xaxax het volgende:
[..]
[..]
Als hij het niet voor zijn werkzaamheden gebruikt is het gewoon misbruik/verkwanselen maken van belastinggeld.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helemaal niet!
Geef nou maar toe dat je fout zit, dit krampachtig recht praten wat krom is wordt een beetje genant.
Waar gáát dit over? Een envelop van 10 cent. Lekker boeiend wat voor envelop hij gebruikt man.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als hij het niet voor zijn werkzaamheden gebruikt is het gewoon misbruik/verkwanselen maken van belastinggeld.
Lol, je snapt niet of wil niet snappen dat in een envelop van de overheid overheidspost zit, en niets anders, hé? Gewoon bagatelliseren alsof het niets voorstelt, en dan mij verwijten dat ik recht wil praten wat krom is .. Ik zal je eens een acceptgiro sturen met een vette boete, in een witte envelop, betaal je die dan ook klakkeloos omdat het toch niet boeit in wat voor envelop het zit?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar gáát dit over? Een envelop van 10 cent. Lekker boeiend wat voor envelop hij gebruikt man.
Geef dan eens een bron want evenzo kan Wilders het in een grote doos met wat aardigheidjes als kerstpakket verstuurd hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, je snapt niet of wil niet snappen dat in een envelop van de overheid overheidspost zit, en niets anders, hé? Gewoon bagatelliseren alsof het niets voorstelt, en dan mij verwijten dat ik recht wil praten wat krom is .. Ik zal je eens een acceptgiro sturen met een vette boete, in een witte envelop, betaal je die dan ook klakkeloos omdat het toch niet boeit in wat voor envelop het zit?
Stond hier op de frontpage. Dat hij ze sowieso al met zulke enveloppen aan het versturen is was al bekend toch? Dat ze dit opvatten als 'de overheid staat hierachter' ,nog los van het feit of het al dan niet ook naar de ambassade is verstuurd, lijkt me een logische redenatie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Geef dan eens een bron want evenzo kan Wilders het in een grote doos met wat aardigheidjes als kerstpakket verstuurd hebben.
Ik heb onder een steen gelegenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:55 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Stond hier op de frontpage. Dat hij ze sowieso al met zulke enveloppen aan het versturen is was al bekend toch?
[ afbeelding ]
Zij heeft er een boek over geschreven en een phd op behaald.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:41 schreef bedachtzaam het volgende:
Laten we vooral ook de slavernij niet vergeten in de bakermat van de islam, is een mooi inkijkje hoe vredig de islam werkelijk is.
Paspoortje afpakken en vervolgens lekker vergrijpen aan het dienstslavinnetje tot ze het begeeft want ze kan toch geen kant op.
en Hoe wreed is Saudi-Arabië naar immigranten?
De envelop heeft niks te maken met de inhoud. Het gaat om de afzender, niet de envelop.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, je snapt niet of wil niet snappen dat in een envelop van de overheid overheidspost zit, en niets anders, hé? Gewoon bagatelliseren alsof het niets voorstelt, en dan mij verwijten dat ik recht wil praten wat krom is .. Ik zal je eens een acceptgiro sturen met een vette boete, in een witte envelop, betaal je die dan ook klakkeloos omdat het toch niet boeit in wat voor envelop het zit?
Dan zijn ze echt superdom.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:55 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat ze dit opvatten als 'de overheid staat hierachter' ,nog los van het feit of het al dan niet ook naar de ambassade is verstuurd, lijkt me een logische redenatie.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)hade-snel-herstellenquote:Geen boycot
Sondaal heeft gisteren nog gesproken met de Nederlandse ambassade. "Die hebben me verteld dat er nog steeds geen officiële boycot is afgekondigd. Maar met deze huidige onzekerheid worden de Nederlandse belangen al geschaad. Als er iets is dat zakenmensen afschrikt is het onzekerheid. Zakenmensen hebben belang bij rust, bij zekerheid en bij stabiliteit. Daarnaast is het gevaar een beetje dat Saudische zakenmensen in de geest van een eventuele boycot gaan handelen. Dus de vinger op de knip houden als het gaat om investeringen in Nederlandse bedrijven of dat bepaalde contractbesprekingen worden uitgesteld. Met dat in het achterhoofd lijkt me een bezoek op korte termijn erg verstandig."
'Islamsticker werd verstuurd in envelop Tweede Kamer'quote:Op vrijdag 30 mei 2014 03:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
De envelop heeft niks te maken met de inhoud. Het gaat om de afzender, niet de envelop.Iedereen kan wel aan zo'n envelop komen. En dan nog, hij zit in de TK dus wat is precies het probleem? Wtf man, een discussie over een envelop.
-knip-
maar 'je' is in dit geval niet het neefje van jan met de pet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:02 schreef El_Matador het volgende:
Stel je voor dat je die bestelling voor die vriend van je van Silkroad in een bedrijfsenvelop verstuurt...
Achterlijke kleuter die vent.
Het is de 'pittige' secretaresse die er op de kerstborrel een net schandaligere bende van maakt dan de anderen. De hofnar, meer niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar 'je' is in dit geval niet het neefje van jan met de pet.
als je het zo ziet: dan moet ze niet gaan janken als ze daardoor wat minder taakjes te doen krijgt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is de 'pittige' secretaresse die er op de kerstborrel een net schandaligere bende van maakt dan de anderen. De hofnar, meer niet.
Wilders op hetzelfde niveau plaatsen als een 'willekeurige Nederlandse burger' is natuurlijk wel buitengewoon naïef. Wellicht dat dit op papier het geval is, maar in de praktijk heeft Wilders een compleet andere status.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 03:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
De envelop heeft niks te maken met de inhoud. Het gaat om de afzender, niet de envelop.Iedereen kan wel aan zo'n envelop komen. En dan nog, hij zit in de TK dus wat is precies het probleem? Wtf man, een discussie over een envelop.
Jouw voorbeeld werkt ook alleen maar tegen je. Nee natuurlijk betaal ik die boete niet klakkeloos, maar doe ik vanwege de *inhoud*, niet vanwege de envelop. En de inhoud van Wilders' envelop is niets meer dan een sticker gemaakt door een willekeurige Nederlandse burger die op geen enkele manier de regering vertegenwoordigt.
Snap je het verschil tussen de Tweede Kamer en de regering eigenlijk wel?
Iedereen met meer dan twee hersencellen prikt zo door dit soort populistische retoriek heen. Ironisch genoeg is deze retoriek zelf gebaseerd op haat, afgunst en vormt een een gevaar voor niet alleen de stabiliteit, maar ook de saamhorigheid in de samenleving.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
Alleen maar ongebruikelijk? Zo wordt getracht te doen voorkomen alsof de brief vanuit het parlement is verstuurd. Riekt naar valsheid in geschrifte/oplichting. Zou m.i. strafrechtelijk onderzoek naar gedaan moeten worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:00 schreef Marrije het volgende:
Het is "absoluut ongebruikelijk" dat een politieke partij een envelop van het parlement gebruikt zegt een voorlichter van de Tweede Kamer. De PVV zelf wil niet reageren schrijft de krant.
nu.nl
Oh jee, de PVV gebruikt een ongebruikelijke envelop. Snel, cancel alle miljardenorders!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
'Islamsticker werd verstuurd in envelop Tweede Kamer'
De Saoedi's zijn niet alleen kwaad om de tekst op de anti-Islamsticker van Geert Wilders, maar ook op het feit dat de sticker werd verzonden in een envelop van de Tweede Kamer.
'Islamsticker werd verstuurd in envelop Tweede Kamer' Foto: ANP
Dat meldt de Volkskrant.
"Een van de dingen die ze enorm steekt is dat die sticker en de begeleidende brief in een envelop van de Tweede Kamer zijn bezorgd", aldus minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken. Met de envelop wordt de suggestie gewekt dat de brief tevens is goedgekeurd door het voltallige parlement.
Het is "absoluut ongebruikelijk" dat een politieke partij een envelop van het parlement gebruikt zegt een voorlichter van de Tweede Kamer. De PVV zelf wil niet reageren schrijft de krant.
nu.nl
En wat wil je daarmee zeggen? Welke status Wilders ook heeft, het blijft een bizarre actie van SA.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders op hetzelfde niveau plaatsen als een 'willekeurige Nederlandse burger' is natuurlijk wel buitengewoon naïef. Wellicht dat dit op papier het geval is, maar in de praktijk heeft Wilders een compleet andere status.
Per ongeluk, dat geloof je zelf?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oh jee, de PVV gebruikt een ongebruikelijke envelop. Snel, cancel alle miljardenorders!
Ja, logisch hoor. Volkomen begrijpelijk. FrieslandCampina moet hard gestraft worden omdat een willekeurige burger per ongeluk de 'verkeerde' envelop heeft gebruikt. Dat is niet meer dan logisch.
Wat heeft hij vervalst dan? Helemaal niks.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Alleen maar ongebruikelijk? Zo wordt getracht te doen voorkomen alsof de brief vanuit het parlement is verstuurd. Riekt naar valsheid in geschrifte/oplichting. Zou m.i. strafrechtelijk onderzoek naar gedaan moeten worden.
Nee. Maakt het uit?quote:
Ik dacht al. Ja, dat maakt wel uit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee. Maakt het uit?
Het. Is. Maar. Een. Envelop.
Tering.
Het maakt in dit geval uit omdat die Saudi's ze niet op een rijtje hebben en overal aanstoot aannemen. Maar logisch gezien maakt het niks uit. Iets wordt pas ondersteund door de regering als Mark Rutte er zijn handtekening onder zet, de envelop is totaal irrelevant.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 03:32 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Denken te vinden dat het type envelop niks uitmaakt is ook superdom.
Dus jij mag brieven rondsturen in enveloppen van de overheid? Dacht het niet. Je mag niet zomaar de indruk wekken dat je namens het parlement gehandeld hebt. Wat mij betreft een lange gevangenisstraf voor de heer Geert W.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat heeft hij vervalst dan? Helemaal niks.
Het is maar een envelop jongens. Niks meer, niks minder.
Klopt. Omdat ik gelijk heb. De envelop heeft 0,0 juridische waarde. Is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik dacht al. Ja, dat maakt wel uit.
Ik denk dat je het gebruik van die specifieke envelop bagatellisseert.
Zeker niet irrelevant. Het is de eerste indruk die gewekt wordt. Als je daardoor overdonderd bent dan kun je nog in de indruk verkeren dat ook de inhoud van het parlement afkomstig is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het maakt in dit geval uit omdat die Saudi's ze niet op een rijtje hebben en overal aanstoot aannemen. Maar logisch gezien maakt het niks uit. Iets wordt pas ondersteund door de regering als Mark Rutte er zijn handtekening onder zet, de envelop is totaal irrelevant.
Wat is dit voor gelul? Het is juridisch onrechtmatig om een envelop danwel briefpapier te gebruiken die niet van jou is. Je wekt daarmee de indruk dat een ander de brief verzonden heeft, hetgeen riekt naar valsheid in geschrifte.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Omdat ik gelijk heb. De envelop heeft 0,0 juridische waarde. Is gewoon een feit.
Zo eentje met elektrisch verstelbare rugleuning?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:16 schreef Xaxax het volgende:
[..]
[..]
ELECTRISCHE STOEL LIJKT ME HET BESTE
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker niet irrelevant. Het is de eerste indruk die gewekt wordt. Als je daardoor overdonderd bent dan kun je nog in de indruk verkeren dat ook de inhoud van het parlement afkomstig is.
Zwaar bestraffen.
Bron? Eerlijk is eerlijk, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is dit voor gelul? Het is juridisch onrechtmatig om een envelop danwel briefpapier te gebruiken die niet van jou is. Je wekt daarmee de indruk dat een ander de brief verzonden heeft, hetgeen riekt naar valsheid in geschrifte.
De PVV kent maar 1 lid en dat is Wilders. Verder heeft Wilders de stickeractie hoogst persoonlijk gevoerd, dus moet er m.i. niet een of andere stagiaire, maar de uiteindelijk verantwoordelijke Geert W strafrechtelijk en civielrechtelijk op worden aangesproken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:19 schreef Xaxax het volgende:
De pvv en wilders kennende hebben ze die envelop gewoon exrpes gebruikt, want ik denk als ze een normale envelop hadden gebruikt dat die sticker al halverwege op een luchthaven weggegooid zou zijn en nooit in saudi arabie was aangekomen....
Ze zulen het nu wel gaan ontkennen de pvv kennende, HET WAS DE SCHULD VAN EEN VAN ONZE MEDEWERKERS HAHAHAHAHAHA
ZE KOMEN ER WEER MEE WEG LET MAAR OP
Dit is stuitend en gaat in tegen de vrijheid van meningsuiting, aangezien een eventuele schadevergoeding zou betekenen dat er een prijs op je mening kan komen te staan. Hoe kan je dit nou serieus menen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:21 schreef Ceberut het volgende:
Civielrechtelijk door de bedrijven die miljoenen schade leiden door Wilders.
Bepaal jij de critirium wanneer er een boycot moet plaatsvinden??quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Bron? Eerlijk is eerlijk, dat wist ik niet.
Maar dat maakt het niet minder irrelevant. Als Wilders dat heeft gedaan, is dat een binnenlands probleem. Inmiddels hebben Timmermans en Rutte duidelijk gezegd dat zijn standpunt niet het standpunt van de regering is. Het is daarom nog steeds volslagen onredelijk om met sancties te dreigen. Derhalve blijft de hele discussie over de envelop nutteloos, het rechtvaardigt de acties van SA namelijk nog steeds niet.
Volgens hun rechtssysteem gedragen ze zich nog tamelijk diplomatiek hoor. Dat jij je niet kunt inbeelden dat mensen, die er niks mee te maken hebben, hierdoor erg beledigd zijn kan ik niets aan doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
Derhalve blijft de hele discussie over de envelop nutteloos, het rechtvaardigt de acties van SA namelijk nog steeds niet.
Wat heb ik te maken met hun rechtssysteem? Helemaal niks. Irrelevante bijzaken. Voor de miljoenste keer:quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:26 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Volgens hun rechtssysteem gedragen ze zich nog tamelijk diplomatiek hoor. Dat jij je niet kunt inbeelden dat mensen, die er niks mee te maken hebben, hierdoor erg beledigd zijn kan ik niets aan doen.
Bezien vanuit ons oogpunt heb je volkomen gelijk. Helaas zijn wij niet alleen op de wereld.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat heb ik te maken met hun rechtssysteem? Helemaal niks. Irrelevante bijzaken. Voor de miljoenste keer:
1. Een willekeurige Nederlandse burger doet iets.
(1a. SA denkt dat het van de Nederlandse regering afkomstig is omdat ze een beetje dom zijn en denken dat een envelop hetzelfde is als een handtekening van de minister-president.)
(1b. Nederland legt het uit dat het niet van de Nederlandse regering afkomstig is.)
(1c. SA weet nu dat het niet van de Nederlandse regering afkomstig is, dus er is in feite niks aan de hand.)
2. SA straft FrieslandCampina, een bedrijf dat op geen enkele manier een band heeft met de burger uit punt 1.
Even serieus, waar zit de logica?
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:28 schreef TC03 het volgende:
Wat heb ik te maken met hun rechtssysteem? Helemaal niks. Irrelevante bijzaken. V
[..]
We mogen in onze handjes knijpen dat TC03 geen diplomaat is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:37 schreef Speculant. het volgende:
[..]![]()
Ze willen blijkbaar ook niks te maken hebben met dat van Nederland.
Klopt. Daarin zijn zij zeer onredelijk. Kern van het hele probleem: onredelijke Saudi's, niet Wilders die slechts zijn mensenrechten opeist.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:37 schreef Speculant. het volgende:
[..]![]()
Ze willen blijkbaar ook niks te maken hebben met dat van Nederland.
Nou, Timmermans denkt anders op dezelfde wijze als ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We mogen in onze handjes knijpen dat TC03 geen diplomaat is.
Daarom is Timmermans als een malle de boel aan het lijmen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Daarin zijn zij zeer onredelijk. Kern van het hele probleem: onredelijke Saudi's, niet Wilders die slechts zijn mensenrechten opeist.
[..]
Nou, Timmermans denkt anders op dezelfde wijze als ik.
Nee.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom is Timmermans als een malle de boel aan het lijmen.
Jij had de Saudi's de vinger gegeven waarschijnlijk.
Is dat niet zo dan? Volgens mij hebben wij deze discussie nu al 100x gevoerd. Je weet ondertussen wel wat ik bedoel toch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders die slechts zijn mensenrechten opeist?
Wat lul je allemaal toch man?
Nu haal je het juridische aspect erbij, ik dacht dat wehet hadden over het politieke aspect.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Omdat ik gelijk heb. De envelop heeft 0,0 juridische waarde. Is gewoon een feit.
Het politieke aspect is ook nihil.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nu haal je het juridische aspect erbij, ik dacht dat wehet hadden over het politieke aspect.
Wiens probleem eigenlijk...?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Daarin zijn zij zeer onredelijk. Kern van het hele probleem: onredelijke Saudi's, niet Wilders die slechts zijn mensenrechten opeist.
[..]
Nou, Timmermans denkt anders op dezelfde wijze als ik.
Het probleem van Nederland. En ja, het belang voor Nederland is groter, maar dat verandert niets aan de schuldvraag.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wiens probleem eigenlijk...?
Vooralsnog lijkt me het belang van een goede verstandhouding voor NL groter dan andersom.
Hij wil denk ik gewoon niet snappen dat heel veel mensen omwille van die vlag erg beledigd zijn en ,met zoals het nu is gelopen, je dat niet zomaar kunt oplossen met "dat kan in Nederland dus wat doen jullie moeilijk".quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wiens probleem eigenlijk...?
Vooralsnog lijkt me het belang van een goede verstandhouding voor NL groter dan andersom.
De reden dat dat niet kan, is omdat de Saudi's niet sporen. Niet vanwege Wilders. Daar gaat het mij om, de schuldvraag.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:24 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Hij wil denk ik gewoon niet snappen dat heel veel mensen omwille van die vlag erg beledigd zijn en ,met zoals het nu is gelopen, je dat niet zomaar kunt oplossen met "dat kan in Nederland dus wat doen jullie moeilijk".
dat verandert iets aan hoe je met die schuldvraag omgaatquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het probleem van Nederland. En ja, het belang voor Nederland is groter, maar dat verandert niets aan de schuldvraag.
Maar zoals wilders het recht heeft wat streken uit te halen, zo heeft SA dat toch ook?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
De reden dat dat niet kan, is omdat de Saudi's niet sporen. Niet vanwege Wilders. Daar gaat het mij om, de schuldvraag.
Ja, klopt. Maar het gaat mij om de schuldvraag. En dan kom je toch echt uit op de Saudi's en niet Wilders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat verandert iets aan hoe je met die schuldvraag omgaat
Zekers. Deze scheve vergelijking is echt al 1000x voorbij gekomen. SA mag doen wat ze willen, ik mag het een onredelijke debiele actie vinden. Iedereen mag alles doen wat ze willen, iedereen is vrij, hoera.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar zoals wilders het recht heeft wat streken uit te halen, zo heeft SA dat toch ook?
Jij misschien.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar het gaat mij om de schuldvraag. En dan kom je toch echt uit op de Saudi's en niet Wilders.
Toch wel apart dat dit land zo serieus wordt genomenquote:-Noorwegen doet te weinig om religieuze minderheden te beschermen. Dat heeft een delegatie van Saoedi-Arabië, gesteund door een groep andere islamitische landen, tijdens een hoorzitting van de Verenigde Naties over mensenrechten in Genève opgeworpen.
-Saoedi-Arabië riep meteen ook op dat kritiek op de islam of de profeet Mohammed onwettelijk zou moeten worden verklaard.
Wat mij betreft stuurt S.A een vlaggetje terug met een zo beledigende tekst als ze maar kunnen bedenken om ons proberen te beledigen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar zoals wilders het recht heeft wat streken uit te halen, zo heeft SA dat toch ook?
Iedereen die logisch kan nadenken. Zelfs de meest linkse politici in Nederland begrijpen dat Wilders gebruik maakt van zijn recht op vrijheid van meningsuiting en dat je daar niet aan moet willen tornen.quote:
Maar dat neemt niet weg dat je daarmee de kans loopt dat een land dat anders in elkaar zit dan geen zaken meer met je wil doen. Prima toch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Iedereen die logisch kan nadenken. Zelfs de meest linkse politici in Nederland begrijpen dat Wilders gebruik maakt van zijn recht op vrijheid van meningsuiting en dat je daar niet aan moet willen tornen.
Dat klopt. Maar de schuld daarvan ligt bij die ridicule landen, niet bij Wilders. En veel lieden in dit topic wijzen naar Wilders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat je daarmee de kans loopt dat een land dat anders in elkaar zit dan geen zaken meer met je wil doen. Prima toch?
actie, reactie?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de schuld daarvan ligt bij die ridicule landen, niet bij Wilders. En veel lieden in dit topic wijzen naar Wilders.
fixedquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
actie, zwaar onredelijke onfatsoenlijke reactie die een grote onschuldige mensen zwaar treft?
De GBL wist van te voren natuurlijk ook helemaaaaaaaaal niet dat er een reactie op zou komenquote:
Wij weten niet wat hij wel en niet weet, maar maakt het uit? Is een onredelijke actie minder onredelijk als je hem aan ziet komen? Het blijft onredelijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De GBL wist van te voren natuurlijk ook helemaaaaaaaaal niet dat er een reactie op zou komen
Niet verwacht, wel gehoopt. Hier krijgt meneer namelijk een hard plassertje van. Z'n actie diende verder geen enkel doel dan een relletje veroorzaken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De GBL wist van te voren natuurlijk ook helemaaaaaaaaal niet dat er een reactie op zou komen
het is naief om te verwachten dat als je een tik uitdeelt dat je niet harder wordt teruggemept.quote:
Ik denk dat niemand het met je oneens is dat dit een grote kneuzenactie is. Het komt alleen als ik dit topic zo doorrol over alsof sommige mensen geldelijke belangen boven de vrijheid van meningsuiting plaatsen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet verwacht, wel gehoopt. Hier krijgt meneer namelijk een hard plassertje van. Z'n actie diende verder geen enkel doel dan een relletje veroorzaken.
Derhalve vind ik Wilders ook een grote eikel. En nee, TC03, Wilders heeft alle recht om sneu te doen, maar dan kan ik hem nog wel een gigantische anus vinden.
En dus moet je Wilders de mond snoeren ofzo?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
het is naief om te verwachten dat als je een tik uitdeelt dat je niet harder wordt teruggemept.
Sterker nog, dat werd wel verwacht, zeker door Wilders, die vindt dat je eigenlijk uit jezelf geen handel moet willen drijven met SA.
En of je dat allemaal nou terecht vindt of niet, wiens schuld het ook is, NL zal meer last hebben van de gevolgen dan SA. Die schuldvraag lijkt mij persoonlijk ondergeschikt.
Het hilarische is dat het pvvee zich ineens druk zijn gaan maken om handel met landen waar de mensenrechten in het geding zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:56 schreef Marrije het volgende:
Die vindt dat je eigenlijk uit jezelf geen handel moet willen drijven met SA.
En jawel, daar zijn we weer. Ongelofelijk hoe mensen steeds op dezelfde kromme vergelijkingen uitkomen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
het is naief om te verwachten dat als je een tik uitdeelt dat je niet harder wordt teruggemept.
nee hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
En dus moet je Wilders de mond snoeren ofzo?
Dat hoeft helemaal niet natuurlijk, het enige wat zou moeten is dat Timmermans de GBL aan zijn gare kapsel mee naar S.A. sleept zodat meneer het even persoonlijk uit kan leggen aldaar.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
En dus moet je Wilders de mond snoeren ofzo?
Wat moet hij uitleggen dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet natuurlijk, het enige wat zou moeten is dat Timmermans de GBL aan zijn gare kapsel mee naar S.A. sleept zodat meneer het even persoonlijk uit kan leggen aldaar.
Bijvoorbeeld, als hij echt ballen heeft doet hij datquote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat moet hij uitleggen dan?Dat de Saudi's een steekje los hebben? Dat is niet echt een pragmatische oplossing.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar ik vind dat de actie van Wilders daar weinig mee heeft van doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het met je oneens is dat dit een grote kneuzenactie is. Het komt alleen als ik dit topic zo doorrol over alsof sommige mensen geldelijke belangen boven de vrijheid van meningsuiting plaatsen.
Jammer alleen dat hij het land niet inkomt vanwege een Israëlische stempel in zijn paspoort.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, als hij echt ballen heeft doet hij dat
Ja en? Wie zegt dat het logisch moet zijn?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jawel, daar zijn we weer. Ongelofelijk hoe mensen steeds op dezelfde kromme vergelijkingen uitkomen.
Wilders mept SA. SA mept FrieslandCampina, terwijl FrieslandCampina helemaal niks te maken heeft met Wilders. Daar is werkelijk niks logisch aan.
Ik heb je post even ingekort.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, behalve als de mening mij niet aan staat.
Jij.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja en? Wie zegt dat het logisch moet zijn?
quote:het is naief om te verwachten dat als je een tik uitdeelt dat je niet harder wordt teruggemept.
Daarvoor mag je een ander paspoort aanschaffenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat hij het land niet inkomt vanwege een Israëlische stempel in zijn paspoort.
Ik wil de beste man toch niet het zwijgen opleggen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |