Er zijn veel mensen gehersenspoeld. En vanuit dat oogpunt kan ik SA wel begrijpen, hun acties werken namelijk. Hier nog een paar van die mensen die zich voor het karretje van SA laten spannen (uit #3):quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:12 schreef Brum_brum het volgende:
[..]Nederland deed dus niks. Als je denkt dat Nederland wel wat gedaan heeft dan ben je wel heel gehersenspoeld.
En als reactie op bovenstaande:quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Als wilders de mogelijkheid heeft om dit soort dingen te kunnen doen dan vind ik dat er iets grondig mis is met de grondwet. Ik denk dat Nederland wel toe is om zijn grondwet te veranderen.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:32 schreef eight het volgende:
[..]
Wel mee eens. Iemand van de oppositie hoort het buitenlandbeleid niet te verstoren.
Het zou mij overigens niets verbazen als hier al een soort etiquette voor bestaat.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:33 schreef Deadre het volgende:
[..]
Persoon? Hij vertegenwoordigd meer dan een miljoen mensen die het ongetwijfeld het met hem eens zijn. Dus de sancties zijn terecht
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:34 schreef Confetti het volgende:
De grondwet mag best aangepast worden zodat ambtenaren( dus kamerleden) geen handelingen mogen verrichten die de staat ernstig benadelen.
Mee eens. Vol inzetten op zonne-energie en wind-energie om de afhankelijkheid van dat soort gehersenspoelde mensen te minimaliseren. GeenStijl doet nu bijvoorbeeld heel grappig over dat Timmermans zogenaamd diep moet bukken, maar je manoeuvreert jezelf in een onmogelijke situatie zodra je handel gaat drijven met barbaren en jezelf afhankelijk maak van barbaren. Je moet gewoon niet in die situatie komen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:19 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik vind het treurig dat ik nog ga meemaken dat die tolerante moslims elkaar gaan afslachten zodra het oliegeld ze niet meer kan omkopen over enkele decennia. Ik hoop wel dat wij tegen die tijd een andere energiebron hebben gevonden, want anders kan ik er niet op mijn toekomstige breedbeeld tv naar kijken. Middeleeuwse mensen die teveel gefokt hebben en vervolgens zonder water komen te zitten zorgen altijd voor spektakel.
Waarom zou de EU zich hierover moeten uitspreken?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mee eens. Vol inzetten op zonne-energie en wind-energie om de afhankelijk van dat soort gestoorden te minimaliseren. GeenStijl doet nu bijvoorbeeld heel grappig over dat Timmermans zogenaamd diep moet bukken, maar je manoeuvreert jezelf in een onmogelijke situatie zodra je handel gaat drijven met barbaren en jezelf afhankelijk maak van barbaren. Je moet gewoon niet in die situatie komen.
Ik snap trouwens niet waarom de EU zich hier niet over uitspreekt. Eigenlijk zou heel de EU als reactie handel met SA moeten verbieden zodat er een handelsblok gevormd wordt. (Ongetwijfeld gaan mensen mij nu van hypocrisie betichten met als onderbouwing een scheve vergelijking.)
Als Nederland het kan overkomen, kan het ook elk ander EU-lidstaat overkomen. De enige manier om dat te voorkomen is door als één blok op te treden zodat je leverage hebt. Als je dat niet doet, is elke EU-lidstaat chantabel. Dat moet je niet willen, denk ik.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou de EU zich hierover moeten uitspreken?
Of die allerlaatste zin:quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit stuitende zinnetje spreekt toch wel boekdelen.
Welke harm?????quote:A price for such deplorable actions should be paid. The price should be proportional to the harm the Dutch and other extremists have inflicted on Islam and Saudi Arabia.
Of Wilders gedraagt zich voortaan gewoon minder kinderachtig. Dat lijkt mij een veel makkelijkere oplossing.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als Nederland het kan overkomen, kan het ook elk ander EU-land overkomen. De enige manier om dat te voorkomen is door als één blok op te treden zodat je leverage hebt.
Een handelsblokkade omdat 1 man stickertjes heeft gemaakt en jij denkt dat de stickermaker het probleem is?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of Wilders gedraagt zich voortaan gewoon minder kinderachtig. Dat lijkt mij een veel makkelijkere oplossing.
Dan laat je je dus chanteren. Zie je dat nou zelf niet in? Wilders mag zo kinderachtig doen als hij zelf wil. Wie zijn wij om te bepalen hoe Wilders zich *moet* gedragen? In Nederland zijn mensen vrij om te zeggen wat ze willen. Ik vind het onvoorstelbaar dat jij daar aan wil tornen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of Wilders gedraagt zich voortaan gewoon minder kinderachtig. Dat lijkt mij een veel makkelijkere oplossing.
Ja, heel sneu, maar je weet nou eenmaal dat die lui zo rollen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een handelsblokkade omdat 1 man stickertjes heeft gemaakt en jij denkt dat de stickermaker het probleem is?
Precies. Ik vind dat de EU voor haar lidstaat mag, nee, moet opkomen. We zijn toch 1 Europa, of geldt dat alleen maar in de verkiezingstijd?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als Nederland het kan overkomen, kan het ook elk ander EU-lidstaat overkomen. De enige manier om dat te voorkomen is door als één blok op te treden zodat je leverage hebt. Als je dat niet doet, is elke EU-lidstaat chantabel. Dat moet je niet willen, denk ik.
Precies, en dan kan je buigen of barsten. Jij kiest voor buigen (= laten varen van principes en mensenrechten voor wat geld).quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heel sneu, maar je weet nou eenmaal dat die lui zo rollen.
Ho eens, ik wil de beste man absoluut geen beperkingen opleggen. Daar ben ik niet van.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan laat je je dus chanteren. Zie je dat nou zelf niet in? Wilders mag zo kinderachtig doen als hij zelf wil. Wie zijn wij om te bepalen hoe Wilders zich *moet* gedragen? In Nederland zijn mensen vrij om te zeggen wat ze willen. Ik vind het onvoorstelbaar dat jij daar aan wil tornen.
Ging het maar om mensenrechten. Had Wilders daar maar iets over gezegd. Nee, meneer de puber moest weer een zielig stuntje uithalen om te laten zien dat hij de islam toch echt vindt zuigen. Terwijl we daar goddomme wel achter zijn inmiddels.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies, en dan kan je buigen of barsten. Jij kiest voor buigen (= laten varen van principes en mensenrechten voor wat geld).
Daar gaat het niet om. Wat het nut is van een actie is dermate subjectief, dat het zinloos is om er überhaupt over te oordelen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ho eens, ik wil de beste man absoluut geen beperkingen opleggen. Daar ben ik niet van.
Ik vraag me alleen hardop af: goh, zou je mensen ook gewoon niet kunnen beledigen?
Natuurlijk, het is in principe je goed recht om mensen te beledigen, maar moet het nou altijd? Wat is Wilders nou opgeschoten met z'n actie? Hij heeft de kranten gehaald. Nou, driewerf hoera.
Sorry, maar elke keer dat jij inhoudelijk op zijn actie in gaat toon je aan dat je niet in staat bent om vanuit een helikopter-view dit probleem te benaderen. De inhoud van Wilders zijn acties zijn namelijk 0,0 relevant. Die zijn alleen relevant als je de grondwet wil aanpassen o.i.d. Nu zijn het stickers, de volgende keer zijn het cartoons in een krant (oh wacht, dat was de vorige keer), lekker boeiend. Het komt altijd op hetzelfde neer:quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ging het maar om mensenrechten. Had Wilders daar maar iets over gezegd. Nee, meneer de puber moest weer een zielig stuntje uithalen om te laten zien dat hij de islam toch echt vindt zuigen. Terwijl we daar goddomme wel achter zijn inmiddels.
Vrijheid van meningsuiting hebben is iets anders dan menen je als politicus als zwakbegaafde imbeciel te moeten gedragen. Zulk gedrag hoort niet bij zijn functie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan laat je je dus chanteren. Zie je dat nou zelf niet in? Wilders mag zo kinderachtig doen als hij zelf wil. Wie zijn wij om te bepalen hoe Wilders zich *moet* gedragen? In Nederland zijn mensen vrij om te zeggen wat ze willen. Ik vind het onvoorstelbaar dat jij daar aan wil tornen.
Er is dan ook geen echte oplossing voor deze kwestie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Wat het nut is van een actie is dermate subjectief, dat het zinloos is om er überhaupt over te oordelen.
Ik stelde als oplossing voor: een blok vormen met de rest van de EU. Jij stelde als oplossing voor: Wilders moet niet zo kinderachtig doen.
Maar oplossing 2 is geen oplossing. Als staat kan je namelijk niet beslissen over wat mensen wel of niet zeggen. Nog belangrijker: dat moet je helemaal niet willen. Daarom is jouw hele post onzin.
Nee, dat is precies hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting betekent dat politici zich als zwakbegaafde imbecielen mogen dragen. Want wat jij zwakbegaafd en imbeciel vindt, vindt een ander juist heel goed. Of andersom. Zo werkt het met meningen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting hebben is iets anders dan menen je als politicus als zwakbegaafde imbeciel te moeten gedragen. Zulk gedrag hoort niet bij zijn functie.
Ik wil helemaal niet vrijheid van meningsuiting inperken, man. Leuke frame, maar je mag ermee stoppen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry, maar elke keer dat jij inhoudelijk op zijn actie in gaat toon je aan dat je niet in staat bent om vanuit een helikopter-view dit probleem te benaderen. De inhoud van Wilders zijn acties zijn namelijk 0,0 relevant. Die zijn alleen relevant als je de grondwet wil aanpassen o.i.d. Nu zijn het stickers, de volgende keer zijn het cartoons in een krant (oh wacht, dat was de vorige keer), lekker boeiend. Het komt altijd op hetzelfde neer:
Persoon A uit land X heeft mening Y --> willekeurig islamatisch land flipt.
Of mening Y volslagen debiel is of niet maakt *niks* uit. In Nederland heb je de vrijheid om debiele meningen te hebben.
Klopt. Als SA mensen executeert om drie keer niks, is dat verschrikkelijk maar dat maakt ons niet chantabel. Deze sancties maken ons wel chantabel. Chantabel zijn is gevaarlijk. Het is zelfs zo gevaarlijk, dat er allerlei uitzonderingen in de wet zijn gemaakt: o.a. wachtgeldregelingen en onschendbaarheid voor diplomaten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook geen echte oplossing voor deze kwestie.
Overigens zou het vooral beschamend zijn als de EU zich hierover uitspreekt . De grove schending van mensenrechten in S-A is blijkbaar geen reden om als blok tegenover het land te gaan staan, maar een boycot als gevolg van een puberale actie van Wilders dus wel.
De EU is dus gewoon een papieren tijgerquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook geen echte oplossing voor deze kwestie.
Overigens zou het vooral beschamend zijn als de EU zich hierover uitspreekt . De grove schending van mensenrechten in S-A is blijkbaar geen reden om als blok tegenover het land te gaan staan, maar een boycot als gevolg van een puberale actie van Wilders dus wel.
Het mag, dat klopt. Maar wees dan ook bereid de consequenties te dragen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat is precies hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting betekent dat politici zich als zwakbegaafde imbecielen mogen dragen. Want wat jij zwakbegaafd en imbeciel vindt, vindt een ander juist heel goed. Of andersom. Zo werkt het met meningen.
Of dat gedrag wel of niet bij de functie hoort, is subjectief en het is niet aan ons om daar conclusies aan te verbinden. Daar mag het volk over beslissen bij de TK-verkiezingen. Zo werkt democratie.
Wilders mag die lui beledigen en S-A staat het vrij ons te boycotten.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Als SA mensen executeert om drie keer niks, is dat verschrikkelijk maar dat maakt ons niet chantabel. Deze sancties maken ons wel chantabel. Chantabel zijn is gevaarlijk. Het is zelfs zo gevaarlijk, dat er allerlei uitzonderingen in de wet zijn gemaakt: o.a. wachtgeldregelingen en onschendbaarheid voor diplomaten.
Klopt, maar jouw analogie is niet goed.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het mag, dat klopt. Maar wees dan ook bereid de consequenties te dragen.
Je kunt in een kroeg ook iemand verrot schelden en vervolgens roepen dat jij het recht hebt dat te doen. Daarmee voorkom je echter niet dat je een stoot op je bek krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |