Die vuile flikkers hebben ons geboycot omdat...uuuhm, omdat een Nederlandse politicus het land tot op het bot heeft beledigd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, wat hebben zij richting Nederland dan zoal gedaan?
Dat zou dan net zo kinderachtig zijn als de actie van Wilders.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat is ernstig subjectief. Feit is dat ik nog geen politicus uit SA de Nederlandse vlag en identiteit heb zien besmeuren of beledigen.
Ik vermoed dat FOK! te klein is wanneer de Saudi's hun reet afvegen met onze vlag.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat zou dan net zo kinderachtig zijn als de actie van Wilders.
Het geciviliseerde verschil met SA is dan dat wij daar geen flikker om geven. Laat ze toch lekker hun kont afvegen met onze nationale driekleur of laat ze toch lekker hun afkeer uitspreken over die pedante molens, die übervrolijke tulpen en onze traditionale klederdrachten. Boeien.
Maar dat doen ze niet. Dus is dat wellicht dan toch nog het geciviliseerde verschil tussen (bepaalde) politici hier en politici daar? Zo zie je maar hoe subjectief de term 'geciviliseerd' is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:25 schreef Montagui het volgende:
Dat zoue dan net zo kinderachtig zijn als de actie van Wilders.
Het geciviliseerde verschil met SA is dan dat wij daar geen flikker om geven. Laat ze toch lekker hun kont afvegen met onze nationale driekleur of laat ze toch lekker hun afkeer uitspreken over die pedante molens, die übervrolijke tulpen en onze traditionale klederdrachten. Boeien.
Dat is uiteraard nog maar de vraag. Je schetst een hypothetische situatie tegenover een feitelijke situatie.quote:Er zal geen politicus of multinational zijn die zich daar aan stoort.....of wacht, Wilders natuurlijk wel, maar ja, dat is net zo'n klein kind als SA.
Bedrijven geschoffeerd door hen om onzinnige redenen miljarden door de neus te boren.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, wat hebben zij richting Nederland dan zoal gedaan?
Ja, het is subjectief, maar niet 'enorm' subjectief. Het is vrij simpel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat doen ze niet. Dus is dat wellicht dan toch nog het geciviliseerde verschil tussen (bepaalde) politici hier en politici daar? Zo zie je maar hoe subjectief de term 'geciviliseerd' is.
Aan alleen het beledigen van een vlag zou ik de mate van het geciviliseerd zijn niet willen ophangen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat doen ze niet. Dus is dat wellicht dan toch nog het geciviliseerde verschil tussen (bepaalde) politici hier en politici daar? Zo zie je maar hoe subjectief de term 'geciviliseerd' is.
Uiteraard. En dat mag ook.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat FOK! te klein is wanneer de Saudi's hun reet afvegen met onze vlag.
Deze redenatiefout wordt zo vaak gemaakt. Altijd van die vergelijkingen die net geen hout snijden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat mag ook.
Maar het zal geen sancties opleveren.
Vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Had nog 10x harder gekund. Maar hij was wel scherp ja. En waarom is het Johan Derksen, een hoofdredacteur van een voetbaltijdschrift, die dat moet doen? Waarom zijn de politici en presentatoren zo zwijgzaam? Ze geven die gast gewoon 8 minuten de tijd om SA-propaganda te verspreiden.
Hoezo dubbele moraal? Natuurlijk heeft hij vrijheid van meningsuiting! Ik zeg toch niet dat hij vervolgd moet worden?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting?
Vreemd toch dat jij daar zo'n dubbele moraal over hanteert.
Het is dan ook geen vergelijking. Jouw veronderstelling dat niemand in ons land het boeit wanneer onze vlag door het slijk wordt gehaald, is alleen hilarisch optimistisch.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deze redenatiefout wordt zo vaak gemaakt. Altijd van die vergelijkingen die net geen hout snijden.
Ja? ben jij zo kleinzielig en snel geraakt dat je daar boos om zou worden? ik zou een tweede vlag klaar leggenquote:Op woensdag 28 mei 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat FOK! te klein is wanneer de Saudi's hun reet afvegen met onze vlag.
Was niet mijn vergelijking. Maar het is wel waar, in NL zijn wel veel relaxter. Als iemand iets doen met onze vlag wat niet normaal is, dan zal een verdwaalde politicus daar hoogstens vraagtekens bij stellen. Andersom gaan ze massaal de straat op met vuur in het ogen en dreigen met sancties enzo. Staat niet echt in verhouding tot elkaar.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook geen vergelijking. Jouw veronderstelling dat niemand in ons land het boeit wanneer onze vlag door het slijk wordt gehaald, is alleen hilarisch optimistisch.
Oh nee, ik niet. Maar genoeg hersenlozen op dit forum die zich daar wel over opwinden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja? ben jij zo kleinzielig en snel geraakt dat je daar boos om zou worden? ik zou een tweede vlag klaar leggen
Je nodigt iemand uit waarvan je van te voren weet hoe hij er in staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo dubbele moraal? Natuurlijk heeft hij vrijheid van meningsuiting! Ik zeg toch niet dat hij vervolgd moet worden?De zoveelste vergelijking die nergens op slaat.
Ik vind alleen dat men (= de presentatoren) zich niet kritisch genoeg opstelt als iemand overduidelijk als marionet van SA wordt gebruikt om onzin te verkondigen.
First things first, ben je het ermee eens dat jouw opmerking over de 'dubbele moraal' die ik zou hanteren niet klopte?quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je nodigt iemand uit waarvan je van te voren weet hoe hij er in staat.
Overigens hadden ze dan ook wel wat kritischer mogen zijn aangaande de CU en die Poolse partij.
Al is dat je taak niet als host faciliteer je het debat je hoeft er niet altijd fanatiek aan deel te nemen. Liever zo min mogelijk wat dat betreft zijn K&B journalistiek beter dan P&W die mensen uitnodigen om hun visie te vertellen om ze vervolgens publiekelijk neer te sabelen
Geld moet er altijd verdiend worden en gescheiden worden met het strijden voor vrijheid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is van de zotte dat we uberhaupt zaken doen met een gestoord apenland als Saudi Arabië. En al die kneusje die nu roepen hoezeer Wilders ons economische schade berokkent.Gut gut.
Als het gaat om homo-, vrouwen en rechten voor religieuze minderheden in Islamitische landen is het altijd verdacht stil ter linkerzijde. Dan is opeens alleen de markt heilig, hoeveel we eraan verdienen. Frappant toch. Een soort opposite-day.
Door kritische vragen te stellen neem je toch automatisch actiever deel aan het debat johquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
First things first, ben je het ermee eens dat jouw opmerking over de 'dubbele moraal' die ik zou hanteren niet klopte?
Ten tweede zeg ik niet dat ze actief moeten deelnemen, ik zeg dat ze kritischere vragen moeten stellen.
Veronderstelling. Niet vergelijking.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Was niet mijn vergelijking. Maar het is wel waar, in NL zijn wel veel relaxter. Als iemand iets doen met onze vlag wat niet normaal is, dan zal een verdwaalde politicus daar hoogstens vraagtekens bij stellen. Andersom gaan ze massaal de straat op met vuur in het ogen en dreigen met sancties enzo. Staat niet echt in verhouding tot elkaar.
Ik ben niet zo kortzichtig. Mijn mening is onafhankelijk van mijn sympathieën.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Door kritische vragen te stellen neem je toch automatisch actiever deel aan het debat joh![]()
Wat betreft die dubbele moraal lijken het vooral mensen die er sympathieën op nahouden die jou aanspreken alles te mogen zeggen (Wilders) waarbij je je constant beroept op vrijheid van meningsuiting terwijl (hoe verwerpelijk ook) zo'n overgelopen PVV'er in het debat meer weerstand zou moeten krijgen omdat jij het daar kennelijk niet mee eens bent.
Het ging wel iets verder dan het beledigen van een vlag. Maar goed, als jij het geciviliseerd vindt om elkaar voor rotte vis uit te maken..quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aan alleen het beledigen van een vlag zou ik de mate van het geciviliseerd zijn niet willen ophangen.
Klopt, want Fokkers zijn geen politici.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deze redenatiefout wordt zo vaak gemaakt. Altijd van die vergelijkingen die net geen hout snijden.
Dat laatste is in deze discussie irrelevant. Dat eerste is een reactie op een actie van een Nederlandse politicus. Dat jij dat een onzinnige reden vindt is een tweede. Zij zijn niet begonnen met ons te schofferen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bedrijven geschoffeerd door hen om onzinnige redenen miljarden door de neus te boren.
En daarnaast onderdrukken ze hun eigen bevolking structureel (is nog het ergst van allemaal).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |