abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140505749
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, maar jouw analogie is niet goed.

Wat er nu gebeurt, is dat Wilders over persoon X heen kotst. Vervolgens slaat persoon X een willekeurig ander persoon compleet aan gort. Oftewel: een totaal onredelijke reactie. Om ervoor te zorgen dat deze maniak (persoon X) niet meer slachtoffers maakt, zou het misschien verstandig zijn als alle stamgasten persoon X duidelijk laten weten hier niet van gecharmeerd te zijn, i.p.v. te zeggen dat Wilders niet over persoon X moet kotsen.
In de ogen van S-A vertegenwoordigt Wilders gewoon Nederland. Of denk je dat ze pas boos worden als ze door 16 miljoen Nederlanders worden uitgescholden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:02:49 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140505754
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders mag die lui beledigen en S-A staat het vrij ons te boycotten.
Hoe vaak ga je deze dooddoener nog gebruiken? Ja, iedereen is vij, yeey. Het gaat erom dat SA anderen chanteert omdat het een kinderachtig onfatsoenlijk land is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:04:04 #128
53267 TC03
pi_140505786
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de ogen van S-A vertegenwoordigt Wilders gewoon Nederland.
Klopt. Wat jij nu doet, is duiden waar de onredelijkheid zit. Dat is een leuke toevoeging op mijn verhaal, maar je maakt geen punt.
pi_140505793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je deze dooddoener nog gebruiken? Ja, iedereen is vij, yeey. Het gaat erom dat SA anderen chanteert omdat het een kinderachtig onfatsoenlijk land is.
Dat klopt, en nu? Overheden kunnen kinderachtig zijn. Zo werkt het in de grote mensen-wereld.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:04:57 #130
53267 TC03
pi_140505815
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat klopt, en nu? Overheden kunnen kinderachtig zijn. Zo werkt het in de grote mensen-wereld.
En nu? Middels de EU een blok vormen om SA te laten weten dat het een kinderachtig land is. Wat we nu niet moeten doen is de vinger naar Wilders wijzen.
pi_140505827
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
Nee, dat is precies hetzelfde. Vrijheid van meningsuiting betekent dat politici zich als zwakbegaafde imbecielen mogen dragen.
Ik zeg niet 'mogen', ik zeg 'menen te moeten'.
Dat jij beweert dat Wilders' kinderachtige gedrag niet mag worden afgekeurd omdat er vrijheid van meningsuiting is, is trouwens ronduit belachelijk.
quote:
Want wat jij zwakbegaafd en imbeciel vindt, vindt een ander juist heel goed. Of andersom. Zo werkt het met meningen.
Dit staat los van meningen. Ik ben het zelden eens met de VVD, maar ik vind Rutte geen zwakbegaafde imbeciel. Waarom niet? Omdat deze man weet dat hij een voorbeeldfunctie bekleed en de fatsoensnormen niet aan zijn laars lapt.
quote:
Of dat gedrag wel of niet bij de functie hoort, is subjectief en het is niet aan ons om daar conclusies aan te verbinden. Daar mag het volk over beslissen bij de TK-verkiezingen. Zo werkt democratie.
Dus het is niet aan ons, maar aan het volk, terwijl wij deel uitmaken van het volk? Aha.
Overigens snap ik niet wat de Tweede Kamer-verkiezingen hiermee te maken hebben, aangezien we daar beslissen over hoe wij willen dat Nederland wordt bestuurd en niet over hoe een politicus zich hoort te gedragen, maar dat terzijde.
pi_140505880
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

En nu? Middels de EU een blok vormen om SA te laten weten dat het een kinderachtig land is. Wat we nu niet moeten doen is de vinger naar Wilders wijzen.
Gaan we daarna met het opgeheven vingertje de rest van de wereld aanpakken?
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:07:12 #133
53267 TC03
pi_140505885
quote:
13s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik zeg niet 'mogen', ik zeg 'menen te moeten'.
Dat jij beweert dat Wilders' kinderachtige gedrag niet mag worden afgekeurd omdat er vrijheid van meningsuiting is, is trouwens ronduit belachelijk.
Dat zeg ik niet. Iedereen is vrij om Wilders af te keuren. Waarom leg je mij woorden in de mond? :{
quote:
Dit staat los van meningen. Ik ben het zelden eens met de VVD, maar ik vind Rutte geen zwakbegaafde imbeciel. Waarom niet? Omdat deze man weet dat hij een voorbeeldfunctie bekleed en de fatsoensnormen niet aan zijn laars lapt.
Ik vind Rutte wel een zwakbegaafde imbeciel. En nu?
quote:
Dus het is niet aan ons, maar aan het volk, terwijl wij deel uitmaken van het volk? Aha.
Overigens snap ik niet wat de Tweede Kamer-verkiezingen hiermee te maken hebben, aangezien we daar beslissen over hoe wij willen dat Nederland wordt bestuurd en niet over hoe een politicus zich hoort te gedragen, maar dat terzijde.
Je kiest een persoon waarvan je denkt: die vertegenwoordigt mijn belangen. Als zo'n politicus zich onbehoorlijk gedraagt en daarmee jouw belangen slecht vertegenwoordigt, ga je toch niet op hem stemmen? Met je stem kan je duidelijk maken hoe een politicus zich behoort te gedragen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:07:30 #134
53267 TC03
pi_140505890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gaan we daarna met het opgeheven vingertje de rest van de wereld aanpakken?
Zodra ze ons chanteren: ja. Direct.
pi_140505995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zodra ze ons chanteren: ja. Direct.
Dus onze beleidsmakers kunnen alles en iedereen op deze aardkloot uitmaken voor rotte vis en als er vervolgens iemand boos wordt en consequenties verbindt aan het gedrag van onze politici, dan roepen we onze Europese vrienden en nemen we diegene te grazen.

Oké dan.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:11:24 #136
53267 TC03
pi_140506009
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus onze beleidsmakers kunnen alles en iedereen op deze aardkloot uitmaken voor rotte vis en als er vervolgens iemand boos wordt en consequenties verbindt aan het gedrag van onze politici, dan roepen we onze Europese vrienden en nemen we diegene te grazen.

Oké dan.
Nee, dat kunnen onze beleidsmakers absoluut niet. Wilders is dan ook geen beleidsmaker. :)
pi_140506045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, dat kunnen onze beleidsmakers absoluut niet. Wilders is dan ook geen beleidsmaker. :)
Volksvertegenwoordigers of politici dan. Take your pick.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:13:45 #138
53267 TC03
pi_140506067
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volksvertegenwoordigers of politici dan. Take your pick.
Dat zijn onafhankelijke vrije individuen als ze niet in de regering zitten. Ik pas jouw verhaal even aan:
quote:
Dus onze onafhankelijke vrije individuen kunnen alles en iedereen op deze aardkloot uitmaken voor rotte vis en als er vervolgens iemand boos wordt en consequenties verbindt aan het gedrag van onze onafhankelijke vrije individuen, dan roepen we onze Europese vrienden en nemen we diegene te grazen.
Hierop zeg ik volmondig: ja. Onafhankelijke vrije individuen moeten kunnen doen en laten wat ze willen.
pi_140506168
Kom nou. Vernuftig trucje van je, maar kunt een Kamerlid, zeker niet een dat internationaal zoveel bekendheid geniet, wegzetten als simpelweg een 'vrij en onafhankelijk individu'.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:18:46 #140
53267 TC03
pi_140506208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
Kom nou. Vernuftig trucje van je, maar kunt een Kamerlid, zeker niet een dat internationaal zoveel bekendheid geniet, wegzetten als simpelweg een 'vrij en onafhankelijk individu'.
Zeker wel. :Y Dat is geen vernuftig truukje, dat is juist de kern van mijn visie als het gaat om vrijheid.

Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk. Als hij zich niet kan uitlaten zoals hij wil, kan het volk zich niet uitlaten zoals zij wil. Daarmee beperk je indirect de vrijheid van meningsuiting van het hele volk.
pi_140506255
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zeker wel. :Y Dat is geen vernuftig truukje, dat is juist de kern van mijn visie als het gaat om vrijheid.

Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk. Als hij zich niet kan uitlaten zoals hij wil, kan het volk zich niet uitlaten zoals zij wil. Daarmee beperk je indirect de vrijheid van meningsuiting van het hele volk.
Ik wil niets beperken. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?

Ik plaats alleen vraagtekens bij de door jou voorgestelde aanpak.
  Forum Admin donderdag 29 mei 2014 @ 14:21:34 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140506284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Meh, ik begrijp je standpunt maar er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid en de actie van Wilders valt daar toch niet onder. In enig ander geval had ik je voor de volle 100% gelijk gegeven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:22:07 #143
53267 TC03
pi_140506301
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil niets beperken. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
Jij vindt toch dat politici een beperkte vrijheid van meningsuiting hebben, of niet? Jij vindt namelijk dat Wilders niet zomaar alles kan zeggen.
pi_140506313
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:07 schreef TC03 het volgende:
Dat zeg ik niet. Iedereen is vrij om Wilders af te keuren. Waarom leg je mij woorden in de mond? :{
Koos zegt dat Wilders normaal moet doen en jij zegt dat hij dat niet hoeft, want hij heeft vrijheid van meningsuiting. Alsof vrijheid van meningsuiting betekent dat je iedere vorm van fatsoen aan je laars mag lappen :')
Of dacht jij dat dat een serieuze oplossing was van Koos? Dat zou nog lachwekkender zijn namelijk.
quote:
Ik vind Rutte wel een zwakbegaafde imbeciel. En nu?
Nu vraag ik me af waar hij zich volgens jou gedraagt als een zwakbegaafde imbeciel.
quote:
Je kiest een persoon waarvan je denkt: die vertegenwoordigt mijn belangen. Als zo'n politicus zich onbehoorlijk gedraagt en daarmee jouw belangen slecht vertegenwoordigt, ga je toch niet op hem stemmen? Met je stem kan je duidelijk maken hoe een politicus zich behoort te gedragen.
De meerderheid stemt niet op Wilders en keurt volgens jouw belachelijke redenering dus zijn gedrag af. Waarom hoeft hij dan nog niet normaal te doen? Precies, omdat de Tweede Kamer-verkiezingen daar niets mee te maken hebben.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:22:58 #145
53267 TC03
pi_140506322
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Meh, ik begrijp je standpunt maar er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid en de actie van Wilders valt daar toch niet onder. In enig ander geval had ik je voor de volle 100% gelijk gegeven.
Redelijkheid en billijkheid bestaat dus juist niet als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Dat is echt onbeperkt. Iedereen mag zo gek doen als hij zelf wil.
pi_140506323
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij vindt toch dat politici een beperkte vrijheid van meningsuiting hebben, of niet? Jij vindt namelijk dat Wilders niet zomaar alles kan zeggen.
Nee, dat is niet wat ik schreef.
pi_140506353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Redelijkheid en billijkheid bestaat dus juist niet als het gaat om vrijheid van meningsuiting. Dat is echt onbeperkt. Iedereen mag zo gek doen als hij zelf wil.
In theorie. De praktijk werkt een tikkeltje anders. Ja, je mag alles zeggen, maar je moet beseffen dat anderen daar mogelijk consequenties aan verbinden.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:25:40 #148
53267 TC03
pi_140506387
quote:
13s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Alsof vrijheid van meningsuiting betekent dat je iedere vorm van fatsoen aan je laars mag lappen :')
Ja! Vrijheid van meningsuiting betekent 100% dat je elke vorm van fatsoen mag laten varen. Je kan niet de cel in worden gegooid omdat je onfatsoenlijk bent. ALLES MAG! Heerlijk toch, zo'n vrij land?
quote:
Nu vraag ik me af waar hij zich volgens jou gedraagt als een zwakbegaafde imbeciel.
Maakt het uit? Ik toon alleen maar aan dat het subjectief is en dat de discussie daarom nutteloos is in dit geval.
quote:
De meerderheid stemt niet op Wilders en keurt volgens jouw belachelijke redenering dus zijn gedrag af. Waarom hoeft hij dan nog niet normaal te doen? Precies, omdat de Tweede Kamer-verkiezingen daar niets mee te maken hebben.
Het is niet OF goedkeuren OF afkeuren. Er zijn vele grijstinten mogelijk. Die grijstinten worden gereflecteerd in het aantal zetels of stemmen dat hij en de PVV krijgen. Als hij maar 1 zetel krijgt bij de volgende verkiezingen, is er nog steeds een groot deel van het volk dat hem prima vindt, maar toch 20x zo weinig als nu. Dat zegt toch wel wat over de mate waarin zijn gedrag goedgekeurd wordt. Ik neem aan dat Wilders zijn gedrag wel zal aanpassen als blijkt dat 90% van zijn achterban het niet tof vindt. Zo werkt dat. Belachelijk hè, hoe genuanceerd ik denk ik? :')

Ik vind de toon waarop jij communiceert wel storend trouwens.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:26:52 #149
53267 TC03
pi_140506421
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik schreef.
Dat snap ik, daarom zet ik er ook een vraagteken achter. Wat bedoel je dan wel? Het is een beetje vaag nu hè.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In theorie. De praktijk werkt een tikkeltje anders. Ja, je mag alles zeggen, maar je moet beseffen dat anderen daar mogelijk consequenties aan verbinden.
Klopt, je moet je er van bewust zijn dat er onredelijke idioten zijn op deze wereld. Maar wat doe je met dat besef? Je laat je toch niet de les lezen door onredelijke idioten? Principes enzo. :7 Daarom: handelsblokje opzetten. Heerlijk man. Vrijheid boven alles.
pi_140506507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat snap ik, daarom zet ik er ook een vraagteken achter.

[..]

Klopt, je moet je er van bewust zijn dat er onredelijke idioten zijn op deze wereld. Maar wat doe je met dat besef? Je laat je toch niet de les lezen door onredelijke idioten? Principes enzo. :7 Daarom: handelsblokje opzetten. Heerlijk man. Vrijheid boven alles.
Ik ben een pragmaticus. Soms heb ik een gruwelijke hekel aan iemand maar dan houdt ik m'n mond omdat mijn beledigingen schadelijk kunnen zijn voor mij en/of mijn werkgever.

Mijn werkgever en niet alleen ik? Klopt, zo werkt de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')