Nee, waarmee vergelijk jij het dan? Led Zeppelin? Succesquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Iron Maiden vergelijken met Kiss.
Gewoon met Heavy Metal, zijn ze veruit de beste uit die categorie denk ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, waarmee vergelijk jij het dan? Led Zeppelin? Succes
Black Sabbathquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:05 schreef Moody het volgende:
Black Sabbath, Metallica, allemaal bagger. Bahbahbah.
Black Sabbath? Nog niet gehoord, wil eerst hun klassieke platen allemaal doen. Heb ik nog wel even te gaan.quote:
Black Sabbath is een band die credits verdient om de vooruitstrevendheid. Metallica is ruk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:05 schreef Moody het volgende:
Black Sabbath, Metallica, allemaal bagger. Bahbahbah.
Nee, je TT, dumbassquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Black Sabbath? Nog niet gehoord, wil eerst hun klassieke platen allemaal doen. Heb ik nog wel even te gaan.
O ja, tuurlijk, wel pas een keer. Hij beviel me wel, ondanks alle negatieve reacties. Moet hem wel vaker luisteren om er iets nuttigs over te kunnen zeggen.quote:
Black Sabbath heeft zon beetje elke interessante metal-band geïnspireerd. Heerlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Black Sabbath is een band die credits verdient om de vooruitstrevendheid. Metallica is ruk.
Snap die reacties niet helemaal. Iedereen is lyrisch over Undun, en deze vind ik vrij vergelijkbaar, Erg vergelijkbaar zelfs.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:11 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
O ja, tuurlijk, wel pas een keer. Hij beviel me wel, ondanks alle negatieve reacties. Moet hem wel vaker luisteren om er iets nuttigs over te kunnen zeggen.
Heb IV van ze geluisterd maar dat vond ik maar niks aan, ook geen Heavy Metal.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:13 schreef Moody het volgende:
Maar zijn we het wel eens dat Led Zeppelin de beste band in dat genre is? Jawel toch?
Wat is het typische Black Sabbath geluid?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:12 schreef Tchock het volgende:
Een van mijn favoriete muziekfeitjes:
Tony Iommi (gitarist van Black Sabbath) heeft twee vingertoppen afgezaagd met een zaagmachine toen hij jong was. Hij wilde wel blijven gitaarspelen, dus fabriceerde hij van rubber nieuwe vingertoppen. Dat werkte wel, maar snaren indrukken was wel een stuk lastiger geworden dus ging hij met lagere bespanning spelen. Daarvoor waren weer dikkere snaren nodig en voilá: het typische Black Sabbath-geluid was geboren. Later gekopieerd door honderden zo niet duizenden andere bands.
[ afbeelding ]
Nee heavy metal kwam daarna pas. En IV is ergens halverwege hun discography.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb IV van ze geluisterd maar dat vond ik maar niks aan, ook geen Heavy Metal.
Die lage piercende gitaarrifs.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is het typische Black Sabbath geluid?
Dingen als:quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is het typische Black Sabbath geluid?
Ik ken sowieso erg weinig. Ik heb alleen alle platen van Judas Priest in de kast staan van mijn vader en thuis stonden Zeppelin, Black Sabbath en dergelijke wel eens aan. Daar stopt het ook meteen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:17 schreef Moody het volgende:
Maar eigenlijk kennen we alleen de grote heavy metal albums toch? Of kent iemand heavy metal indie?
Iron Maiden zijn Brits he, ze noemen hun muziek niet voor niets NWOBHM ofwel new wave of British heavy metal.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:15 schreef Moody het volgende:
Ze zijn gewoon wat minder spastisch en aanstellerig dan hun Amerikaanse collega's.
In heavy metal ben ik niet zon expert, maar ben me wel aan het verdiepen in Stoner/Doom metal enzo. Denk dat dit het dichtste in de buurt komt van indie daarvan:quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:17 schreef Moody het volgende:
Maar eigenlijk kennen we alleen de grote heavy metal albums toch? Of kent iemand heavy metal indie?
Jaquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:26 schreef Kerftminister het volgende:
Kyuss en natuurlijk Queens of the Stone Age zijn natuurlijk ook volledig geïnspireerd door Iommi's sound.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:25 schreef Tchock het volgende:
Ook nog maar even hoedje af voor de Beatles die praktisch een heel genre geschapen hebben 'omdat het wel lekker klonk'.
Plus Stoner Metal en Doom metal.quote:
En deze?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:27 schreef Norrage het volgende:
[..]![]()
Ik vind Helter Skelter een van de meest bijzondere liedjes in de muziekgeschiedenis
Ik ken eigenlijk helemaal niets van The Who, buiten de mega-hits (3 ofzo).....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
En deze?
Ook zo'n parel. Laten we eens iets maken wat nog nooit eerder gemaakt isVan het zelfde laken een pak zijn de Kinks. Omdat nu eigenlijk alle muziek zo klinkt (
) is het lastig om je voor te stellen hoe absurd het moet zijn geweest om dit voor het eerst te horen.
Geschreven door Ray Davies - eerste bekende nummer waarin power chords werden gebruikt in plaats van hele akkoorden. Omdat het niet vuil genoeg klonk sneden ze repen stof uit de conus van de versterkers.
Ken je Antibalas, vanmiddag een plaat van gehad, heerlijke Afrobeat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk helemaal niets van The Who, buiten de mega-hits (3 ofzo).....
Dus je mag me nu terugslaan en mijn mp3 collectie ridiculiseren
Nee joh, je kent er wel meer.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dus je mag me nu terugslaan en mijn mp3 collectie ridiculiseren
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
quote:
quote:
Nee dat is Won't Get Fooled againquote:
Echt? Zijn het niet beide door elkaar gemixt? Die hoge 'whooooo areyou' zit er ook in. Althans, toen ik het nog keek wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee dat is Won't Get Fooled again
Nee dezequote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:41 schreef Norrage het volgende:
Dit is de beste Led Zeppelin. Of toch Dazed and Confused.
1970-1975 ofzo.quote:
The Roverquote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt? Zijn het niet beide door elkaar gemixt? Die hoge 'whooooo areyou' zit er ook in. Althans, toen ik het nog keek wel.
edit: Volgens wiki is 't gewoon Who Are You? hoor.
Dan pak je wel het hoogtepunt van de Stones, Bowie, Doors, Zeppelin, Lennon en Pink Floyd. Wat een periodequote:
er zijn 3 csi's met elk hun eigen who-liedjequote:
quote:De drie versies van de serie gebruiken als themalied enkele hits van de Engelse rockband The Who. Voor de intro van CSI: Crime Scene Investigation wordt het lied "Who Are You" gebruikt en voor CSI: NY & CSI: Miami worden respectievelijk de nummers "Baba O'Riley" en "Won't Get Fooled Again" van het succesvolle album "Who's Next" gebruikt.
de periode waar de punk tegen in opstand kwam, daarna werd het weer leukquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
Dan pak je wel het hoogtepunt van de Stones, Bowie, Doors, Zeppelin, Lennon en Pink Floyd. Wat een periode
Ik weet niet precies hoe ik dit op moet vatten. Vind je de muziek in 70-75 niet leuk?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:46 schreef ranja het volgende:
[..]
de periode waar de punk tegen in opstand kwam, daarna werd het weer leuk
Ja die periode is bizar.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan pak je wel het hoogtepunt van de Stones, Bowie, Doors, Zeppelin, Lennon en Pink Floyd. Wat een periode
verreweg m'n minst favoriete periode in de popmuziek...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:47 schreef Tchock het volgende:
Ik weet niet precies hoe ik dit op moet vatten. Vind je de muziek in 70-75 niet leuk?
Wow. Wish You Were Here is een van mijn lievelingsalbums, Dark Side of the Moon is briljant, Ziggy Stardust is de beste van Bowie vind ik, Who's Next? is geweldig, Zeppelin IV, Imagine, L.A. Woman...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:47 schreef ranja het volgende:
[..]
verreweg m'n minst favoriete periode in de popmuziek...
Gebrek aan vrouwen, zeker?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:47 schreef ranja het volgende:
[..]
verreweg m'n minst favoriete periode in de popmuziek...
Geweldig. De enige hedendaagse metalband die ik écht heel tof vind. Vorig jaar live gezien (in mijn eentje op een festival, want niemand wilde mee). Stiekeme jongensdroom.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als je met metal wil beginnen als indiemattie, moet je misschien iets als Deftones proberen.
Hoezo? Het is hier toch een en al liefde?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:49 schreef Norrage het volgende:
Ik ben blij dat ranja nog niet weggejaagd is uit dit topic, want het had best een kunnen gebeuren
Ranja
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:41 schreef Norrage het volgende:
Dit is de beste Led Zeppelin. Of toch Dazed and Confused.
Ja, maar MIA heeft er wel een fuckin lekker nummer van weten te maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:
WACHT. Wát?!
Is dat Paper Planes?
edit: Nooit geweten.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als je met metal wil beginnen als indiemattie, moet je misschien iets als Deftones proberen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wel een beetje ruig dit nummer, niet representatief.
Uur of vijf. Bijna klaar.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:54 schreef DO2 het volgende:
Dat jij dat volhoudt, T... Hoelang zit je nu al aan The Clash?
Tool heb ik nooit iets van begrepen. Rare muziek met videoclips waar je liever nooit meer van slaapt.quote:
Dit maar vind die intro van 10000 days wel vetquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tool heb ik nooit iets van begrepen. Rare muziek met videoclips waar je liever nooit meer van slaapt.
Opeth dan?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tool heb ik nooit iets van begrepen. Rare muziek met videoclips waar je liever nooit meer van slaapt.
Ja erg progressief, aparte ritmes enzo, ik waardeer het wel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ken ik niet. Mastodon is ook niet echt mijn cup of teaquote:
Er is niet echt iets als Deftones, genre is Nu-Metal maar dat is veelal meuk zoals Korn enzo, of Alt-Metal, nou dat is Tool en Mastodon al.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ken ik niet. Mastodon is ook niet echt mijn cup of teaMetal luister ik sowieso nauwelijks. Al wil ik Deftones-achtige aanraders nog in overweging nemen.
Brr vreselijkquote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
En dingen als Deafheaven en Cult of Luna spreekt toch ook wel aan hier?
Kornquote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Er is niet echt iets als Deftones, genre is Nu-Metal maar dat is veelal meuk zoals Korn enzo, of Alt-Metal, nou dat is Tool en Mastodon al.
Nja zijn enigen in het genre die niet gimmicky zijn, zoals een Slipknot die je al noemt. Dat vind ik maar heel erg eentonig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
KornTool en Mastodon heb ik wel respect voor. Maar ik vindt 't niet leuk. Zijn de Deftones echt zo bijzonder?
Het is als je zoals ik weinig context weet niet zulke hele bijzondere muziek. Het is een soort bluesmetal met vlagen, met een geweldig goede zanger.
Heb je een link naar zo'n Japanse suggestie toevallig?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja zijn enigen in het genre die niet gimmicky zijn, zoals een Slipknot die je al noemt. Dat vind ik maar heel erg eentonig.
Zoals ik al zei zitten er in Japan nog een gros bands die het trucje van Deftones wel flikken en er een beetje op uitbreiden, maar die gaan soms nog wel wat ruiger door ofzo.
Dit is veruit de bekendste en ook mijn favoriet, Dir en Grey, hebben allerlei soorten muziek gemaakt, denk dat dit een van hun meest toegankelijke nummers is, de vocalist is wel een acquired taste en ze zijn heel erg gefixeerd op visuals. Niet voor iedereen dus, helemaal als je het over hun Metalcore werk hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je een link naar zo'n Japanse suggestie toevallig?
verkeerde topicquote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:45 schreef Bosbeetle het volgende:
the who, led zeppelin, black sabbath... waar is de indie
Ik kan een 4.9 voor X&Y niet positief noemen, hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:09 schreef Norrage het volgende:
Zo P4K voor het eerst negatief over coldplay
Ja dat is waarom die zo slecht ontvangen is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:59 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het ook totaal geen hiphop album meer, Dit is een avant-gardistische rap-opera, zoiets. Ik kan nog geen hele rake omschrijving bedenken, maar het is een schitterend concept-album.
Wat een briljante reviewquote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:43 schreef Xrenity het volgende:
Zo, Coldplay op Pitchfork
http://m.pitchfork.com/re(...)dplay-ghost-stories/
http://elparamo.bandcamp.com/quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:59 schreef Gehenna het volgende:
Wow het gaat hier meer over stoner rock, dan in het stoner rock topic lijkt het
Klinkt lekker, maar als het hier en daar wat vocalen a la John Garcia (b.v.) had, had ik denk ik een stuk toffer gevonden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
http://elparamo.bandcamp.com/
[ afbeelding ]
Top Album dit
Nee klopt. Het zijn voornamelijk constant kwalitatief buitengewoon sterke albums, maar echte uitschieters hebben ze niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:55 schreef Z het volgende:
Ik heb de Roots nog nooit kunnen betrappen op een buitengewoon goed nummer.
Ja dat was nog toffer geweest.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Klinkt lekker, maar als het hier en daar wat vocalen a la John Garcia (b.v.) had, had ik denk ik een stuk toffer gevonden.
Trouwens als je van dit soort instrumentale bands houdt, kan ik je Coulor Haze, Causa Sui, Monkey 3 en onze eigen 35007 (of het hedendaagse Monomyth) aanraden
Haha mooi verhaal inderdaad. Goed dat je het zegt, P4K recensies lees ik nooit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een briljante reviewHardop gelachen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:15 schreef Kerftminister het volgende:
Nieuwe Roots plaat een 2.73 gemiddeld op RYM, wat een domme mongolen zijn het soms ook zeg.
Nou zeg, er zal toch iemand een andere smaak hebben dan jij.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:20 schreef Kerftminister het volgende:
Ah zie het al, alle figuren die The Roots downraten op RYM hebben MBDTF 5 sterren gegeven, nou dan snap je er dus al geen kut van.
Zeker ook van die idioten die Yeezus en GKMC geniaal vinden.
Andere smaak hebben kan best, maar deze plaat als lui, ongeïnspireerd en dramatisch slecht afdoen en dan wel zulke dingen helemaal geweldig vinden tjaaa.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Nou zeg, er zal toch iemand een andere smaak hebben dan jij.
quote:
Zeker (al was vijf sterren ietwat overdreven), vorig jaar was ik echt een periode verslaafd aan het albumquote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:06 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En de lyrics zijn ook leuk, al nemen sommigen neemt Kanye die te serieus.
Dit wordt echt heel vermoeiend, hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:20 schreef Kerftminister het volgende:
Zeker ook van die idioten die Yeezus en GKMC geniaal vinden.
quote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Kut, ik zit op m'n mobiel, dus kan het niet goed volgen, maar deze discussie heeft de potentie om in 't rijtje van klassiekers te komen voor op de compilatie-dvd.
Eens. Even snel mijzelf vereeuwigen door een inhoudsloze post te plaatsen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Kut, ik zit op m'n mobiel, dus kan het niet goed volgen, maar deze discussie heeft de potentie om in 't rijtje van klassiekers te komen voor op de compilatie-dvd.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, vind die eigenlijk ook echt slechter dan Mylo Xyloto zelfs...Vooral aan die Speed of Sound als hit ergerde ik me destijds écht heel erg...dat was gewoon een complete Clocks ripoff, maar dan 20x zo slecht....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:32 schreef Tchock het volgende:
Iets anders dan maar: wat is X&Y toch een prutalbum zeg. Écht heel slecht.
Viel mij laatst op dat de teksten op dat album écht heel slecht zijn. Zal niet zeggen dat Chris altijd de mooiste zinnen in z'n nummers gebruikte, maar daarop staat wel heel veel meuk.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:32 schreef Tchock het volgende:
- Wat is indie?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:34 schreef Felagund het volgende:
[..], welke discussies komen daar nog meer op? Iig een van de leuk/goed discussies met Norrage lijkt me.
Ik vind het niet veel slechter dan de eerste twee albums.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:32 schreef Tchock het volgende:
O ja, die smaakdiscussie.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
- Wat is indie?
- Wat is goed?
- Is smaak objectief of subjectief?
- Is subgenre x correct?
- Is band x pop?
Ik wel, by far. Parachutes is een simpele en prachtige plaat. A Rush of Blood heeft hoogtepunten en een paar dieptepunten. X&Y is op White Shadows na één grote matige berg troep.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het niet veel slechter dan de eerste twee albums.
Precies dit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wel, by far. Parachutes is een simpele en prachtige plaat. A Rush of Blood heeft hoogtepunten en een paar dieptepunten. X&Y is op White Shadows na één grote matige berg troep.
Die Summer sessions zijn echt een favoriet hierquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat was nog toffer geweest.
HermanoSlo Brun en Unida zijn trouwens ook wel tof.
De bands die je noemt ken ik al vrij goed
Zijn die sessions van Causa Sui de moeite?
Mêh. Ik vind het maar saai.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee klopt. Het zijn voornamelijk constant kwalitatief buitengewoon sterke albums, maar echte uitschieters hebben ze niet.
Ik ken die regel vooral van:quote:
Tenks voor de tip, fijn zeg.quote:
Ik denk dat ik zonder DWDD deze artiest nooit had ontdekt. Is het programma toch nog ergens goed voor.quote:
Doet me een beetje denken aan ditquote:
Haha, wow, wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:
WACHT. Wát?!
Is dat Paper Planes?
edit: Nooit geweten.
Thnxquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Fuijichi heeft een nieuw album, MoodyJij gaf die band als tip aan mij, dus je zal dit zeker waarderen
Blush Music is echt fenomenaalquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat blijft blush music van woven hand toch geweldig![]()
moet snel die nieuwe platen eens uitchecken.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:26 schreef DO2 het volgende:
Ja, komop, zeg. Die ( misplaatste ) zelfingenomenheid komt me ondertussen een beetje de strot uit.
Ok, Kerft.
Yeezus is een kutalbum en alles en iedereen die het daar niet mee eens is heeft stront in z'n hoofd.
We get it.
Druk gehad vanavond dus nu pas tijd om te reageren op deze twee posts. Norrage heeft min of meer gelijk wel. Hip-Hop fans zijn gevoeliger dan de gemiddelde muziekfan, komt ook vooral omdat je echt 2 hoofdstromingen hebt, je hebt de backpackers die al het hedendaagse onderhand kut vinden en je hebt de new school popi jopies die alles uitgebracht voor 1998 saai en eentonig vinden. Dan zit er ook nog wat tussen natuurlijk, maar beide kanten hebben een enorme aantrekkingskracht waardoor iedereen wel een beetje de invloeden ervan heeft. Ik neig dan lichtjes naar de backpacker kant toe.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:28 schreef Norrage het volgende:
Valt me sowieso op bij echte hiphoppers. Die voelen zich heel vaak heel erg persoonlijk aangevallen. Ik krijg bijvoorbeeld zelden "reactie" op mijn recensies, maar als ik ook maar een klein foutje maak ik een hiphop recensie valt de hele community over me heen. Toevallig Madlib gangster noemen? Nou, ik heb nog net geen dreigbrieven in mijn brievenbus gekregen. het valt me elke keer weer op. Ook in de hiphop topics zelf, te negatieve meningen of te positieve zijn echt compleet not done. Velen zijn net zo zelfingenomen als Kerftje. Hoe zou dat komen? Of ben ik de enige die dit ervaart?
Vaak trouwens wel opgebouwde kritiek hoor, ook Kerft kan dat als ie zijn best doet goed. Zelden echt flamewars, maar wel zeer scherpe terechtwijzingen en gekrenkte gevoelens![]()
Ik zeg nog dat je van mij alles mag luisteren, maar de wijsneus uithangen als iemand die niks van het genre snapt zoals ze op RYM bijv nog wel eens doen vind ik behoorlijk irritant.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef Tchock het volgende:
Dus... Je mag van hiphop houden, zolang je maar van de hiphop houdt die jij tof vindt?
Ja, dat zeg je nu, maar dat is niet wat je net zegt. Als je 36 Chambers, Kool Keith of Percee P saai vindt snap je het niet en dan mag je meteen geen mening meer hebben over de rest.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zeg nog dat je van mij alles mag luisteren, maar de wijsneus uithangen als iemand die niks van het genre snapt zoals ze op RYM bijv nog wel eens doen vind ik behoorlijk irritant.
Dat mag wel, maar als je dan dingen als Yeezus, MBDTF, GKMC de beste albums ooit in het genre gaat noemen kan ik diegene niet serieus nemen, als diegenen dan vervolgens ook nog halve sterren gaan geven bij het nieuwe Roots of Pharoahe album, dan ga ik me er aan irriteren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je nu, maar dat is niet wat je net zegt. Als je 36 Chambers, Kool Keith of Percee P saai vindt snap je het niet en dan mag je meteen geen mening meer hebben over de rest.
je noemt hier wel goede voorbeelden maar meestal krijg ik van rap metal de rillingen (cypress hill hebben daar ook trouwens wat hele slechte voorbeelden van)quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind rap volgens mij alleen leuk als het gecombineerd is met metal. Zoals Rage Against The Machine en Urban Dance Squad of vroege Red Hot Chili Peppers
Hmm, noem je nou net dingen die ik niet echt met dingen kan vergelijken. Ga ik gewoon voor wat Alternatieve Hip Hop essentialsquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Hip-Hop![]()
Ik heb een hele beperkte hip-hop smaak, maar de hip-hop die ik leuk vind vind ik wel echt leuk. Ik vind Dälek, beastie boys, cypress hill, osdorp posse, clippng (de eerste plaat), public enemy, del da funky homosapien, etc leuk
heb je nog tips voor mij Kerft?
Dankje ik ga ze checken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm, noem je nou net dingen die ik niet echt met dingen kan vergelijken. Ga ik gewoon voor wat Alternatieve Hip Hop essentials
https://rateyourmusic.com(...)r__octagonecologyst/
geniale plaat dit, veel humor, idiote concepten, leuke skits, sterke teksten en Kool Keith is gewoon een geweldige MC, zelfde producer als bij Deltron 3030.
https://rateyourmusic.com(...)e_extinction_agenda/
Mijn favoriet, betere raps, rijm en flow dan dit album vind je bijna niet, ultieme genialiteit.
Dan wat ruwer spul (Public Enemy is ook aardig ruw):
https://rateyourmusic.com(...)n_rises_in_the_east/
https://rateyourmusic.com/release/album/gravediggaz/6_feet_deep/
https://rateyourmusic.com/release/album/ugk/ridin_dirty/
En dan nog even een excuus om een persoonlijke favoriet van mezelf te promoten.
https://rateyourmusic.com/release/album/black_milk_f1/tronic/
Laat maar weten wat je ervan vindt, kan ik evt. meer aanraden.
Ik kan sommige dingen wel waarderen maar ik ken echt nog veel te weinig om een eigen smaak te ontwikkelen. Eric Satie is wel super vet, maar dan zit je al eind 19e-eeuw dus dat is haast moderne muziek.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:15 schreef Felagund het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk hier met het luisteren van klassieke muziek? Luister het zelden, vind soms Bach/Mozart/Prokofiev wel fijn. Luister nu naar Danse Macabre van Camille Saint-Saens, toch wel erg goed:
Alles voor 1800. Zeer groot Bach liefhebber, vooral cantates etc. mag ik graag naar luisteren. Maar ook religieuze muziek uit de 16e/17e eeuw gaat er goed in. En Vivaldiquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:15 schreef Felagund het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk hier met het luisteren van klassieke muziek? Luister het zelden, vind soms Bach/Mozart/Prokofiev wel fijn. Luister nu naar Danse Macabre van Camille Saint-Saens, toch wel erg goed:
De serie Fargo is geweldig. En de film ook.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:04 schreef BoerBert het volgende:
Aangezien we hier ongeneerd True Detective hebben lopen pluggen als een malle, moet dat ook maar eens met Fargo gebeuren.
Ik heb de film niet gezien, maar het heeft in principe geen overlap. Schijnbaar wat verwijzingen en de setting is (ongeveer) hetzelfde. Maar het is gewoon een toffe serie. Dus.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:18 schreef ranja het volgende:
[..]
waarom? en is er een relatie met de film?
Dit inderdaad. Setting ongeveer hetzelfde, sommige karakters ongeveer hetzelfde maar daar houdt het wel mee op. En Billy Bob Thornton is geweldig.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:20 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik heb de film niet gezien, maar het heeft in principe geen overlap. Schijnbaar wat verwijzingen en de setting is (ongeveer) hetzelfde. Maar het is gewoon een toffe serie. Dus.
Meh. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat SKM live interessant is om eerlijk te zijnquote:
Vind het een stuk toffer tot nu toe dan True Detective. Maar daar vond ik de laatste afleveringen het geheel ook flink onderuit halen dus dat kan hier ook nog gebeuren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:28 schreef bartrid het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Setting ongeveer hetzelfde, sommige karakters ongeveer hetzelfde maar daar houdt het wel mee op. En Billy Bob Thornton is geweldig.
Dat komt nog wel, sprak de ouwe lul,quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:42 schreef Kerftminister het volgende:
Klassiek heb ik het geduld niet voor.
I love the sound of Wagner in the morning, sounds like...victoryquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:37 schreef DO2 het volgende:
Dat kan, Nor. Ook niet als ze 'n dreigende en/of agressieve rol innemen? Zoals:
( Ik vind de strijkers hier het mooiste van het hele stuk, eigenlijk. )
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:23 schreef Bosbeetle het volgende:
al kende ik die als eerste zo natuurlijk
Die had ik op veel bandjes staan later werd het illegaal omdat de familie orff de rechten niet wou vrijgeven
Muziek bij filmpjes zoeken is tof werkquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:01 schreef Kerftminister het volgende:
Moest voor vandaag voor zon presentatie op de studie zon filmpje in elkaar flansen over onze applicatie tegen eenzaamheid bij ouderen. Had ik er mooi 'How to Fight Loneliness' van Wilco ingepropt. Schooling these fools.
Beter dan mensen die Pumped up Kicks gebruiken bij filmpjes over zwangere mensen.
O ik had het al meteen in mijn hoofd, was ook maar 1 minuut het filmpje. Had er ook nog een Japans indie-nummertje ingezet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Muziek bij filmpjes zoeken is tof werkheb ik regelmatig gedaan voor filmpjes bij promoties.
Bij mij schieten serieus de nummers me ook vaak ineens te binnen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
O ik had het al meteen in mijn hoofd, was ook maar 1 minuut het filmpje. Had er ook nog een Japans indie-nummertje ingezet.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij mij schieten serieus de nummers me ook vaak ineens te binnen.
Het meest bizarre was wel een collega die de hele tijd met haar vriendje "kyle" aan het bellen was er zat dus ook een scene in het filmpje dat ze kyle aan het bellen was.
laat ik nou net een studio versie van deze op mijn computer hebben staan
Het juiste muziekje kan ook een heel ander gevoel aan een filmpje nemenquote:
Een betere post had ik nu niet kunnen bedenken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef kciR het volgende:
Jungle heeft weer een nieuwe single uit! 14/15 juli komt het debuutalbum uit. Kanshebber voor het album van het jaar. Alle singles tot nu toe zijn goed.
Muziek en geluid is enorm bepalend voor de beleving van een film.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het juiste muziekje kan ook een heel ander gevoel aan een filmpje nemen
Mijn welgemeende excuses. Ik heb nog nooit iets van Armstrong gehoord dat ik niet gigantisch oubollig en gedateerd vond klinken. Simpelweg niet mijn muziek. Maar - voorspelbaar - What a Wonderful World is zó mooi, en dan vooral live-uitvoeringen, dat ik het wel tien keer achter elkaar kan horen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Hold on, je hoeft maar één nummer van Louis Armstrong te kennen? Waanzin.
Mag allebei. Van The Gossip ken ik wel meer maar vind ik er maar eentje geweldig. Van Alien Ant Farm ken ik letterlijk maar één nummer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
Kan er zo niet op iets komen hoor. Ff last.fm om hulp vragen.
Is het trouwens artiesten waar je maar 1 nummer van kent, of maar 1tje echt geweldig vindt en de rest echt nooit luistert? Dan kan ik wel iets.
Ja, vast wel, maar ik kan er zo snel niet 1 bedenken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar jij hebt vast ook zulke artiesten, toch?
New Slang iddquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:45 schreef Felagund het volgende:
New Slang vind ik toch veruit het beste wat de Shins hebben gemaakt.
Waarvan beide vrij vertaalde covers zijnquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde The Animals er op zetten maar die hebben twee toffe nummers (Please Don't Let Me Be Misunderstood en House of the Rising Sun).
Goeie idd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:39 schreef Tchock het volgende:
Ik bedacht op de fiets nog een leuke. Doe allemaal eens je top 5 van bands/artiesten waar je maar één nummer van kent of - in jouw ogen - hoeft te kennen?
Mijne:
1. Louis Armstrong
2. Absynthe Minded
3. Alien Ant Farm
4. The Coral
5. The Gossip
Nog een favoriet van mequote:Op woensdag 21 mei 2014 23:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Even tussendoor - had 'm sinds lange tijd weer eens opgezet - graag aandacht voor Loudon Wainwright III. Wat heeft die man toch godverrrrrdomme mooie nummers gemaakt.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn welgemeende excuses. Ik heb nog nooit iets van Armstrong gehoord dat ik niet gigantisch oubollig en gedateerd vond klinken. Simpelweg niet mijn muziek. Maar - voorspelbaar - What a Wonderful World is zó mooi, en dan vooral live-uitvoeringen, dat ik het wel tien keer achter elkaar kan horen.
Bepaal jij dat?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:06 schreef DO2 het volgende:
Nooit geweten dat die lui nog een video in die stijl hadden, trouwens. Wat dat betreft waren ze hun tijd ver vooruit:
Afijn, genoeg over A-ha weer.
Wat? Dat het genoeg is geweest? Ja, euh... Van mijn kant dan, he.quote:
maar goed, ik doe wel even mee, paar inkoppertjesquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:39 schreef Tchock het volgende:
Ik bedacht op de fiets nog een leuke. Doe allemaal eens je top 5 van bands/artiesten waar je maar één nummer van kent of - in jouw ogen - hoeft te kennen?
Ik was bij het concert van die video (video is van soundcheck), maar die man zet de hele atmosfeer naar zijn hand. Van muzikale magie tot totale ongemakkelijkheid. Hij speelt binnenkort in het Noorden maar ik ga die reis er met plezier voor maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meh. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat SKM live interessant is om eerlijk te zijn
Ken ik niet eensquote:
Volgens mij sluit indie niet uit dat het over die laatste vijf dingen gaat. Maar waar wil jij het over hebben dan?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:22 schreef ranja het volgende:
Zou het ooit nog weer een indietopic worden dit?
gaat de laatste dagen alleen maar over coldplay, kanye, 70s, stoner, metal, jazz, klassiek....
Nice bait matequote:Op donderdag 22 mei 2014 00:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Mijn bijdrage:
1. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
2. Public Enemy - Fight the Power
3. Nas - NY State of Mind
4. Mobb Deep - Shook One
5. Organized Konfusion - Stress
Aardige rappers dan wel rapgroepen, maar bij die nummers houdt het wel weer op, ze hebben gewoon niet de pure klasse van een Kanye West of Kendrick Lamar.
Ik ken Killing in the Name Of uiteraard wel. Maar ben ze nooit tegengekomen op een festival blijkbaar. Was destijds meer van de britrock (Radiohead, Travis, Oasis) en vrij toegankelijke bands als Pearl Jam, RHCP en REM.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:41 schreef DO2 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat jij ze niet kent, Moody. Gezien je leeftijd. Waren in de 90's retepopulair.
Over 2 weken in Groningenquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:42 schreef Kerftminister het volgende:
Blijft ook een schitterende he, Sivert is echt een geniale zanger ook, dat bereik.
Fun fact: op Know Your Enemy doet de zanger van Tool mee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Gaat op de playlist
Wat erg dat ik ze nog nooit uitgeplozen heb
Oh, ik dacht dat jij Tool wel leuk vond. Dan is het ook geen boeiend feitje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Tool.
Nog zo'n band.
Jaren geleden geprobeerd geniaal te vinden, maar ik ga het nogmaals proberen
Tool is zo'n band waar ik de kwaliteit wel hoor, maar ik niet lang na kan luisteren. Ik heb Ænima in de kast staan, enkele keren beluisterd. Lateralus nog eigenlijk nietquote:Op donderdag 22 mei 2014 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat jij Tool wel leuk vond. Dan is het ook geen boeiend feitje.
Volledig terecht.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:16 schreef DO2 het volgende:
Oh, P4K heeft iig weer een duidelijke mening:
http://pitchfork.com/reviews/albums/8104-lateralus/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een onbegrijpelijk en afschuwelijk geschreven stuk. Echt geen touw aan vast te knopen. Ik heb een keer een docu gezien over een arts die zichzelf injecteerde met een dodelijke hoeveelheid cocaïne als experiment en ondertussen zijn bevindingen met zwarte stift op de muren en vloer kladde terwijl zijn grip op de realiteit wegzakte. Afgezien van het handschrift was dat beter te volgen dan dit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:20 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar als je dan daadwerkelijk de review leest snap je er helemaal niks meer van.
Hij strooit aanvankelijk met superlatieven om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het 1 grote grap is, ofzo.
Ik kan er niet om lachen omdat ik simpelweg niet begrijp wat de grap is in zinnen alsquote:Op donderdag 22 mei 2014 01:28 schreef DO2 het volgende:
. Er is geen touw aan vast te knopen, idd. Maar ik vermoed dat dat de 'grap' is.
Ik kan er niet om lachen. Maar goed.
quote:In conclusion, there is more emotion on that album than would be on 30 Weezer albums. At the very least, there's 2.5 times as much. Like I said, it's messed up, like the world, which makes it very real. I don't think I'm going to have a kid this year, but that's also a good thing.
quote:I feel like this record was made just for me by super-smart aliens or something, because it's just like a cross of 1971 and 1987. Imagine, like, Peter Gabriel with batwings or a flower on his head singing while Lars Ulrich and Rick Wakeman just hammer it down. It's the best Tool record because it's the longest.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:29 schreef DO2 het volgende:
Die docu wil ik wel zien, trouwens. Klinkt interessant.
Dark Matters: Twisted But True. Gaat over allemaal bizarre en schokkende experimenten. Niet heel erg hoogstaand gemaakt (veel naspelen voor een greenscreen) maar wel bijzonder interessante verhalen en verteld door John Noble, die echt een prachtige stem heeft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |