quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 14:26 schreef DO2 het volgende:Ja, komop, zeg. Die ( misplaatste ) zelfingenomenheid komt me ondertussen een beetje de strot uit.
Ok, Kerft.
Yeezus is een kutalbum en alles en iedereen die het daar niet mee eens is heeft stront in z'n hoofd.
We get it.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 14:28 schreef Norrage het volgende:Valt me sowieso op bij echte hiphoppers. Die voelen zich heel vaak heel erg persoonlijk aangevallen. Ik krijg bijvoorbeeld zelden "reactie" op mijn recensies, maar als ik ook maar een klein foutje maak ik een hiphop recensie valt de hele community over me heen. Toevallig Madlib gangster noemen? Nou, ik heb nog net geen dreigbrieven in mijn brievenbus gekregen. het valt me elke keer weer op. Ook in de hiphop topics zelf, te negatieve meningen of te positieve zijn echt compleet not done. Velen zijn net zo zelfingenomen als Kerftje. Hoe zou dat komen? Of ben ik de enige die dit ervaart?
Vaak trouwens wel opgebouwde kritiek hoor, ook Kerft kan dat als ie zijn best doet goed. Zelden echt flamewars, maar wel zeer scherpe terechtwijzingen en gekrenkte gevoelens
Druk gehad vanavond dus nu pas tijd om te reageren op deze twee posts. Norrage heeft min of meer gelijk wel. Hip-Hop fans zijn gevoeliger dan de gemiddelde muziekfan, komt ook vooral omdat je echt 2 hoofdstromingen hebt, je hebt de backpackers die al het hedendaagse onderhand kut vinden en je hebt de new school popi jopies die alles uitgebracht voor 1998 saai en eentonig vinden. Dan zit er ook nog wat tussen natuurlijk, maar beide kanten hebben een enorme aantrekkingskracht waardoor iedereen wel een beetje de invloeden ervan heeft. Ik neig dan lichtjes naar de backpacker kant toe.
Maar mijn persoonlijke ergernis is niet per se die muziek hoor. Kan me niet druk maken om wat anderen luisteren, lekker Yeezus luisteren als je dat een goede plaat vindt, ik zet ook af en toe Kpop op dus moet kunnen.

Mijn ergernis is meer dat dus veel en steeds meer van die Pitchfork-Hop liefhebbers de Hip-Hop kenner proberen uit te hangen, zitten er gelukkig op dit forum geen, maar RYM wordt erdoor ondergesneeuwd. Dit zijn gasten die nog nooit van een Kool Keith of een Percee P hebben gehoord en als ze dan naar hen luisteren vinden ze het maar wat saai en zeggen ze dat die gasten niet meerdere nummers interessant kunnen blijven, terwijl Kanye West dan een levende legende is volgens die mensen, nou als er iemand oninteressante teksten heeft. Dan kan dat natuurlijk wel misschien minder belangrijk zijn, maar het blijft wel een hoofdcomponent van de stijl. Als ik rockmuziek ga maken door gitaarsnaren te swaffelen zal dat ook niet in de smaak vallen.
En kijk, middelmatige en slechte rappers is niet iets nieuws van deze tijd, vroeger kenden we Mystikal en Vanilla Ice, maar die werden niet zo openlijk geprezen, terwijl de betere platen constant afgedaan worden als saai, oninteressant, eentonig en weet ik het allemaal. Het is niet zonder reden dat ik nauwelijks nog aanraders qua Hip Hop van anderen aanneem, omdat heel veel gewoon meuk is. Als ik de beste albums de afgelopen jaren van RYM behandel, is er heel weinig maar echte goede Hip-Hop. Dus ja, op die mensen geef ik een beetje commentaar, gasten die niet van Hip-Hop houden, dus een 36 Chambers niet kunnen waarderen, maar wel alles gaan lopen bekritiseren en de Hip-Hop kenner uit lopen hangen, dat neem ik best persoonlijk op, en dat doe ik voor de rest met andere muziek nauwelijks.