Precies dit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wel, by far. Parachutes is een simpele en prachtige plaat. A Rush of Blood heeft hoogtepunten en een paar dieptepunten. X&Y is op White Shadows na één grote matige berg troep.
Die Summer sessions zijn echt een favoriet hierquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat was nog toffer geweest.
HermanoSlo Brun en Unida zijn trouwens ook wel tof.
De bands die je noemt ken ik al vrij goed
Zijn die sessions van Causa Sui de moeite?
Mêh. Ik vind het maar saai.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee klopt. Het zijn voornamelijk constant kwalitatief buitengewoon sterke albums, maar echte uitschieters hebben ze niet.
Ik ken die regel vooral van:quote:
Tenks voor de tip, fijn zeg.quote:
Ik denk dat ik zonder DWDD deze artiest nooit had ontdekt. Is het programma toch nog ergens goed voor.quote:
Doet me een beetje denken aan ditquote:
Haha, wow, wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:
WACHT. Wát?!
Is dat Paper Planes?
edit: Nooit geweten.
Thnxquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Fuijichi heeft een nieuw album, MoodyJij gaf die band als tip aan mij, dus je zal dit zeker waarderen
Blush Music is echt fenomenaalquote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat blijft blush music van woven hand toch geweldig![]()
moet snel die nieuwe platen eens uitchecken.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:26 schreef DO2 het volgende:
Ja, komop, zeg. Die ( misplaatste ) zelfingenomenheid komt me ondertussen een beetje de strot uit.
Ok, Kerft.
Yeezus is een kutalbum en alles en iedereen die het daar niet mee eens is heeft stront in z'n hoofd.
We get it.
Druk gehad vanavond dus nu pas tijd om te reageren op deze twee posts. Norrage heeft min of meer gelijk wel. Hip-Hop fans zijn gevoeliger dan de gemiddelde muziekfan, komt ook vooral omdat je echt 2 hoofdstromingen hebt, je hebt de backpackers die al het hedendaagse onderhand kut vinden en je hebt de new school popi jopies die alles uitgebracht voor 1998 saai en eentonig vinden. Dan zit er ook nog wat tussen natuurlijk, maar beide kanten hebben een enorme aantrekkingskracht waardoor iedereen wel een beetje de invloeden ervan heeft. Ik neig dan lichtjes naar de backpacker kant toe.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:28 schreef Norrage het volgende:
Valt me sowieso op bij echte hiphoppers. Die voelen zich heel vaak heel erg persoonlijk aangevallen. Ik krijg bijvoorbeeld zelden "reactie" op mijn recensies, maar als ik ook maar een klein foutje maak ik een hiphop recensie valt de hele community over me heen. Toevallig Madlib gangster noemen? Nou, ik heb nog net geen dreigbrieven in mijn brievenbus gekregen. het valt me elke keer weer op. Ook in de hiphop topics zelf, te negatieve meningen of te positieve zijn echt compleet not done. Velen zijn net zo zelfingenomen als Kerftje. Hoe zou dat komen? Of ben ik de enige die dit ervaart?
Vaak trouwens wel opgebouwde kritiek hoor, ook Kerft kan dat als ie zijn best doet goed. Zelden echt flamewars, maar wel zeer scherpe terechtwijzingen en gekrenkte gevoelens![]()
Ik zeg nog dat je van mij alles mag luisteren, maar de wijsneus uithangen als iemand die niks van het genre snapt zoals ze op RYM bijv nog wel eens doen vind ik behoorlijk irritant.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef Tchock het volgende:
Dus... Je mag van hiphop houden, zolang je maar van de hiphop houdt die jij tof vindt?
Ja, dat zeg je nu, maar dat is niet wat je net zegt. Als je 36 Chambers, Kool Keith of Percee P saai vindt snap je het niet en dan mag je meteen geen mening meer hebben over de rest.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zeg nog dat je van mij alles mag luisteren, maar de wijsneus uithangen als iemand die niks van het genre snapt zoals ze op RYM bijv nog wel eens doen vind ik behoorlijk irritant.
Dat mag wel, maar als je dan dingen als Yeezus, MBDTF, GKMC de beste albums ooit in het genre gaat noemen kan ik diegene niet serieus nemen, als diegenen dan vervolgens ook nog halve sterren gaan geven bij het nieuwe Roots of Pharoahe album, dan ga ik me er aan irriteren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je nu, maar dat is niet wat je net zegt. Als je 36 Chambers, Kool Keith of Percee P saai vindt snap je het niet en dan mag je meteen geen mening meer hebben over de rest.
je noemt hier wel goede voorbeelden maar meestal krijg ik van rap metal de rillingen (cypress hill hebben daar ook trouwens wat hele slechte voorbeelden van)quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind rap volgens mij alleen leuk als het gecombineerd is met metal. Zoals Rage Against The Machine en Urban Dance Squad of vroege Red Hot Chili Peppers
Hmm, noem je nou net dingen die ik niet echt met dingen kan vergelijken. Ga ik gewoon voor wat Alternatieve Hip Hop essentialsquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Hip-Hop![]()
Ik heb een hele beperkte hip-hop smaak, maar de hip-hop die ik leuk vind vind ik wel echt leuk. Ik vind Dälek, beastie boys, cypress hill, osdorp posse, clippng (de eerste plaat), public enemy, del da funky homosapien, etc leuk
heb je nog tips voor mij Kerft?
Dankje ik ga ze checken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm, noem je nou net dingen die ik niet echt met dingen kan vergelijken. Ga ik gewoon voor wat Alternatieve Hip Hop essentials
https://rateyourmusic.com(...)r__octagonecologyst/
geniale plaat dit, veel humor, idiote concepten, leuke skits, sterke teksten en Kool Keith is gewoon een geweldige MC, zelfde producer als bij Deltron 3030.
https://rateyourmusic.com(...)e_extinction_agenda/
Mijn favoriet, betere raps, rijm en flow dan dit album vind je bijna niet, ultieme genialiteit.
Dan wat ruwer spul (Public Enemy is ook aardig ruw):
https://rateyourmusic.com(...)n_rises_in_the_east/
https://rateyourmusic.com/release/album/gravediggaz/6_feet_deep/
https://rateyourmusic.com/release/album/ugk/ridin_dirty/
En dan nog even een excuus om een persoonlijke favoriet van mezelf te promoten.
https://rateyourmusic.com/release/album/black_milk_f1/tronic/
Laat maar weten wat je ervan vindt, kan ik evt. meer aanraden.
Ik kan sommige dingen wel waarderen maar ik ken echt nog veel te weinig om een eigen smaak te ontwikkelen. Eric Satie is wel super vet, maar dan zit je al eind 19e-eeuw dus dat is haast moderne muziek.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:15 schreef Felagund het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk hier met het luisteren van klassieke muziek? Luister het zelden, vind soms Bach/Mozart/Prokofiev wel fijn. Luister nu naar Danse Macabre van Camille Saint-Saens, toch wel erg goed:
Alles voor 1800. Zeer groot Bach liefhebber, vooral cantates etc. mag ik graag naar luisteren. Maar ook religieuze muziek uit de 16e/17e eeuw gaat er goed in. En Vivaldiquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:15 schreef Felagund het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk hier met het luisteren van klassieke muziek? Luister het zelden, vind soms Bach/Mozart/Prokofiev wel fijn. Luister nu naar Danse Macabre van Camille Saint-Saens, toch wel erg goed:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |