abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:35:05 #1
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137994362
OP is van zeer gewaardeerde robin007bond:

"Het valt me op dat rechtse media echt tekortschiet. Heel oppervlakkig en vaak ook heel dommig.

Er zijn echt heel veel voorbeelden. Vergelijk de Groene Amsterdammer bijvoorbeeld maar eens met Elsevier. In het laatste blad zit alleen maar ideologische propaganda verpakt en zie je vooral heel veel geschreeuw.

Zo ook bijvoorbeeld Telegraaf. Telegraaf heeft altijd een duidelijke rechtse signatuur gehad en is nou ook niet bepaald de krant voor de heldere lichten te noemen.

Ook Mises.org, een site om het libertarisme te promoten staat vaak vol met complottheorieën en pseudowetenschap.

Je hebt wel The Economist, maar deze is meer sociaal liberaal dan dat ze echt een duidelijk rechtse signatuur kennen. Ik kan haast geen media bedenken met een echte rechtse signatuur die niet voldoet een de norm voor domme en oppervlakkige media. Ook rechtse komieken moeten het vaak hebben van het kleineren van anderen om hun grappen tot een succes te maken (Hans Teeuwen bijvoorbeeld).

Waarom schiet de rechtse media zo tekort? Het toonbeeld van domheid, Fox News, heeft ook duidelijk een rechts/conservatieve signatuur. Waarom hebben rechtse media zo last van die oppervlakkigheid? Is het een soort verknipt moreel kompas waardoor ze de bevolking expres dom willen houden?"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:38:00 #2
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137994374
Sommigen hier hebben hard hun best gedaan om te ontkennen dat RTL (en SBS) een rechtse missie heeft. Want Bertelsmann.

Hier overigens een bewijs dat de commerciële omroepen vooral buitengewoon goed worden bekeken door rechtse stemmers.
http://www.ipsos-nederland.nl/documents/pb-2010-wk221extra.pdf
Pagina 2

Het moet wel gezegd worden dat dit bureau Synovate nauwe banden heeft met het CDA, helaas.


Dit feit is overigens geen nieuws; het Nederlands Kiezersonderzoek brengt dat ook naar voren.

De doelgroep van RTL zijn de rechtsmensen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137994512
Volg de website joop.nl nu een beetje. Dat is echt de slechtste nieuwssite aller tijden, en ook nog gefinancierd met belastinggeld.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:05:20 #4
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_137994581
Rechts stemmen? Welke partijen zijn rechts? De VVD is de enige rechtse partij in Nederland samen met wat christelijke partijen (alleen de SGP zelfs volgens mij).
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:05:27 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_137994583
Ik vind meer dat radicalen in de media in het algemeen wat dommig zijn. Of het nu radicaal links, radicaal rechts, radicaal religieus of radicaal voor het milieu is.

Probleem zit in mijn ogen meer in het "radicaal" dan in het "rechts"
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:18:23 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137994709
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:05 schreef TR08 het volgende:
Ik vind meer dat radicalen in de media in het algemeen wat dommig zijn. Of het nu radicaal links, radicaal rechts, radicaal religieus of radicaal voor het milieu is.

Probleem zit in mijn ogen meer in het "radicaal" dan in het "rechts"
Zijn er ook niet-radicale rechtse media dan? M.a.w welke Nederlandse rechtse media zijn de moeite waard?
pi_137994721
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zijn er ook niet-radicale rechtse media dan? M.a.w welke Nederlandse rechtse media zijn de moeite waard?
Op wat voor sites kom jij als jij je moet afvragen of alle rechtse media radicaal is? _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:29:28 #8
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137994837
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Volg de website joop.nl nu een beetje. Dat is echt de slechtste nieuwssite aller tijden, en ook nog gefinancierd met belastinggeld.
Joop is hoe dan ook 100 maal integer dan Pownews.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137996592
Je moet PowNews ook meer zien als VI.Het is vermakelijke tv die zichzelf ook niet al te serieus neemt.
pi_137996660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Joop is hoe dan ook 100 maal integer dan Pownews.
Haha, nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:36:59 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137997194
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:14 schreef waht het volgende:

[..]

Haha, nee.
Absoluut wel. Geen woorden in de mond leggen, geen selectief geknip, niet opdringerig, geen feitelijke onjuistheden opdringen.

En bovenal: niet hypocriet zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137997262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Absoluut wel. Geen woorden in de mond leggen, geen selectief geknip, niet opdringerig, geen feitelijke onjuistheden opdringen.

En bovenal: niet hypocriet zijn.
Maar wel woorden als 'hoera', 'eindelijk' en andere subjectieve shit in de titels van artikelen zetten. :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137997346
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar wel woorden als 'hoera', 'eindelijk' en andere subjectieve shit in de titels van artikelen zetten. :')
En alleen berichten over VVD'ers of PVV'ers die in de fout gaan, niet als de fractieleider van PvdA in Soest stemmen ronselt.

Geenstijl pakt Verver en Jos van Rey even hard aan als die stemmenronselaar uit Soest.
pi_137997424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

En alleen berichten over VVD'ers of PVV'ers die in de fout gaan, niet als de fractieleider van PvdA in Soest stemmen ronselt.

Geenstijl pakt Verver en Jos van Rey even hard aan als die stemmenronselaar uit Soest.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Absoluut wel. Geen woorden in de mond leggen, geen selectief geknip, niet opdringerig, geen feitelijke onjuistheden opdringen.

En bovenal: niet hypocriet zijn.
Hehehe.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137997719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Absoluut wel. Geen woorden in de mond leggen, geen selectief geknip, niet opdringerig, geen feitelijke onjuistheden opdringen.

En bovenal: niet hypocriet zijn.
Dat laatste beredeneer je vanuit eigen kader, en kaders verschillen tussen mensen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:05:14 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137998017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:55 schreef waht het volgende:

[..]

Dat laatste beredeneer je vanuit eigen kader, en kaders verschillen tussen mensen.
Het is hypocriet om tegen publieke grootverdieners te zijn maar tegelijkertijd wel als Weesie nu opeens zeggen dat je die drie ton dik verdiend vanwege het harde werken. Boodschap strookt niet met hun daden (itt de SP en ook Joop).
Ook hypocriet om telkens het fatsoen en lichamelijke integriteit te verdedigen; law en order. Maar ook hier stroken hun eigen daden niet met hun mening.

Iedere blinde kan zien dat geenstijl nog wel een tikje verder gaat.

Trouwens, in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd heeft Joop zeker wel meerdere artikelen gehad over het stemmen ronselen.
http://www.joop.nl/politi(...)stemmen_te_ronselen/
http://www.joop.nl/politi(...)rruptiezaak_van_rey/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137998161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is hypocriet om tegen publieke grootverdieners te zijn maar tegelijkertijd wel als Weesie nu opeens zeggen dat je die drie ton dik verdiend vanwege het harde werken. Boodschap strookt niet met hun daden (itt de SP en ook Joop).
Ook hypocriet om telkens het fatsoen en lichamelijke integriteit te verdedigen; law en order. Maar ook hier stroken hun eigen daden niet met hun mening.

Iedere blinde kan zien dat geenstijl nog wel een tikje verder gaat.

Trouwens, in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd heeft Joop zeker wel meerdere artikelen gehad over het stemmen ronselen.
http://www.joop.nl/politi(...)stemmen_te_ronselen/
http://www.joop.nl/politi(...)rruptiezaak_van_rey/
Er is een verschil tussen tussen neus en lippen door noemen dat de PvdA ook stemmen ronselt en er een heel artikel aan wijden als dit de VVD betreft. ;) Maargoed, jij moet vooral Joop goed vinden :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:14:06 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137998242
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen tussen neus en lippen door noemen dat de PvdA ook stemmen ronselt en er een heel artikel aan wijden als dit de VVD betreft. ;) Maargoed, jij moet vooral Joop goed vinden :)
Dat artikel van Van Rey was van Januari he?

En GeenStijl is zeker niet anders.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_137998474
joop, daar komt toch geen mens..
pi_137998485
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat artikel van Van Rey was van Januari he?

En GeenStijl is zeker niet anders.
Ja, dat zeg ik ook niet. En wat boeit het dat het van januari is? Dat was de strekking van mijn verhaal toch niet :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137998573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:21 schreef pokkerdepok het volgende:
joop, daar komt toch geen mens..
Nee, maar waarom moeten er belastingcenten naar die website toe? Dat is toch valse concurrentie voor andere weblogs.
pi_137998622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:25 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten er belastingcenten naar die website toe? Dat is toch valse concurrentie voor andere weblogs.
het is een website van de vara, en die krijgen belastingcenten.
van mij mag de vara best een discussie site hebben. waarom niet? pow heeft ook een internet basis.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:56:57 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137999593
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:25 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten er belastingcenten naar die website toe? Dat is toch valse concurrentie voor andere weblogs.
Internet is ook gesubsideerd. Op de keper beschouwd is geenstijl altijd valse concurrentie voor de geprinte media geweest.
Hier maakt netflix ook handig gebruik van overigens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:02:50 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_138012083
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Op wat voor sites kom jij als jij je moet afvragen of alle rechtse media radicaal is? _O-
Je kunt niet zo goed lezen?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:11:25 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138012304
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:05 schreef TR08 het volgende:
Ik vind meer dat radicalen in de media in het algemeen wat dommig zijn. Of het nu radicaal links, radicaal rechts, radicaal religieus of radicaal voor het milieu is.

Probleem zit in mijn ogen meer in het "radicaal" dan in het "rechts"
Neuh. Probleem zit in de belabberde journalistieke kwaliteit, gebrek aan ambitie en de lat laag leggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:12:21 #26
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_138012323
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zijn er ook niet-radicale rechtse media dan?
Vast wel
pi_138093788
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige. Ook zie ik dat niet als een teken van zwakte of domheid. Het lijkt me dan ook fout om te veronderstellen, dat 'rechts' (wat een zeerr ruim begrip is) correleert met 'dommig', wat ook al een ruim begrip is.

Ik geloof dat het hebben van zeer radicale opvattingen wel kan duiden op een emotionele achterstand, die echter ingehaald kan worden. En in dat opzicht heeft TS denk ik ook nog werk te verzetten.
Het getuigt namelijk van een gebrek aan inlevingsvermogen wanneer je de zaken uitsluitend van één kant kan bekijken en je mensen met een andere opvatting minacht.
pi_138094115
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:02 schreef sneakypete het volgende:
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige. Ook zie ik dat niet als een teken van zwakte of domheid. Het lijkt me dan ook fout om te veronderstellen, dat 'rechts' (wat een zeerr ruim begrip is) correleert met 'dommig', wat ook al een ruim begrip is.

Ik geloof dat het hebben van zeer radicale opvattingen wel kan duiden op een emotionele achterstand, die echter ingehaald kan worden. En in dat opzicht heeft TS denk ik ook nog werk te verzetten.
Het getuigt namelijk van een gebrek aan inlevingsvermogen wanneer je de zaken uitsluitend van één kant kan bekijken en je mensen met een andere opvatting minacht.
Hier ben ik het wel mee eens.

Ik heb het dan ook specifiek over de rechtse media, niet zozeer rechtse mensen zelf. Zelf ben ik libertariër geweest, dus van het rechts zijn weet ik alles van. ;)

Minachting voor bepaalde politieke opvattingen zijn bij mij enkel bij de extreem-racistische zaken te vinden. Zelfs dan heeft die haat vaak een oorzaak (ontevredenheid over eigen situatie etc.)

Het gaat mij dus specifiek over de media. Piet heeft wel enkele goede voorbeelden genoemd van rechtse kwaliteitsmedia.
pi_138099835
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je kunt niet zo goed lezen?
Je vraagt specifiek naar niet-rechtse media, of die wel bestaan :W
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 maart 2014 @ 00:08:50 #30
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_138100848
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:02 schreef sneakypete het volgende:
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige.
Hier ben ik het helemaal mee eens, het ligt ook aan opvoeding. Ik kom uit een linkser gezin. Hierdoor heb ik altijd alles linkser bekeken, maar nu ik ook politieke discussies op dit forum zie en alleen woon en alles onafhankelijker begin te bekijken, kom ik er achter dat ik meer naar rechts neig dan ik zelf dacht. Waar ik zelf altijd dacht bij PvDA of Groenlinks te horen, zit ik qua opvattingen meer richting de D66 en iets rechtser. Als ik
politiek niet interessant had gevonden, was ik er waarschijnlijk niet zelf over gaan nadenken en had ik mijn oude standpunten nog altijd gehouden. Veel mensen geldt dit wel voor en die houden krampachtig aan hun aangeleerde standpunten vast. Kortom heeft opvoeding en omgeving ook wel veel invloed op veel mensen (op mij tegenwoordig in veel mindere mate)
pi_138101370
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:02 schreef sneakypete het volgende:
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige. Ook zie ik dat niet als een teken van zwakte of domheid. Het lijkt me dan ook fout om te veronderstellen, dat 'rechts' (wat een zeerr ruim begrip is) correleert met 'dommig', wat ook al een ruim begrip is.
:?
Hij heeft gesteld dat rechtse media dommig zijn, niet dat rechtse mensen dommig zijn. Groot verschil!
Een verschil wta verklaard kan worden, bijv. als rechtse mensen minder geneigd zijn om een journalist te worden omdat ze een hoog inkomen belangrijker vinden of minder maatschappelijke engagement hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138102181
Dan zouden er toch wel alternatieve bronnen moeten zijn van goede rechtse media. En afhankelijk van wat je onder rechts verstaat, zijn die er ook.

Ook de stelling dat rechtse mensen minder engagement hebben is per definitie onwaar. Wie zich rechts profileert engageert namelijk daardoor al.
pi_138102237
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Ik heb het dan ook specifiek over de rechtse media, niet zozeer rechtse mensen zelf. Zelf ben ik libertariër geweest, dus van het rechts zijn weet ik alles van. ;)

Minachting voor bepaalde politieke opvattingen zijn bij mij enkel bij de extreem-racistische zaken te vinden. Zelfs dan heeft die haat vaak een oorzaak (ontevredenheid over eigen situatie etc.)

Het gaat mij dus specifiek over de media. Piet heeft wel enkele goede voorbeelden genoemd van rechtse kwaliteitsmedia.
Ik denk dat het ook komt doordat bepaalde aspecten van rechts in opmars zijn. Dus gaat het een ander publiek aanspreken. Pownews had 30 jaar geleden geen succes gehad. Dat is een nieuw publiek. Ik vind het overigens zonde. Ik vind links-rechts denken wanneer je het overdrijft ook zonde, trouwens. Het zijn hulpmiddelen die echter al snel tot identiteitsgevoel leiden en dat maakt dat mensen het zich persoonlijk aantrekken dat niet iedereen het met ze eens is.
  maandag 24 maart 2014 @ 06:49:39 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138104029
Dertig jaar geleden waren de Telegraaf/AD er ook al
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 maart 2014 @ 08:20:59 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138104607
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:08 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens, het ligt ook aan opvoeding. Ik kom uit een linkser gezin. Hierdoor heb ik altijd alles linkser bekeken, maar nu ik ook politieke discussies op dit forum zie en alleen woon en alles onafhankelijker begin te bekijken, kom ik er achter dat ik meer naar rechts neig dan ik zelf dacht. Waar ik zelf altijd dacht bij PvDA of Groenlinks te horen, zit ik qua opvattingen meer richting de D66 en iets rechtser. Als ik
politiek niet interessant had gevonden, was ik er waarschijnlijk niet zelf over gaan nadenken en had ik mijn oude standpunten nog altijd gehouden. Veel mensen geldt dit wel voor en die houden krampachtig aan hun aangeleerde standpunten vast. Kortom heeft opvoeding en omgeving ook wel veel invloed op veel mensen (op mij tegenwoordig in veel mindere mate)
Idd, de rechtse propaganda is heel erg sterk aanwezig op dit forum.

Dat compenseert voor het 'feit' dat rechts de crisis heeft veroorzaakt en bijna de wereld in de afgrond heeft gestort.
Maar itt het communisme doen ze niet alsof er niks aan de hand is en het aan een ander ligt.

Lekker door blijven graaien en mobiliteit verder af breken. De mens als proefkonijn en speelbal voor de untouchables.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138104844
Het is net een graadje te absurd, waar door het niet trollerig meer overkomt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 24 maart 2014 @ 08:58:17 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138105033
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:44 schreef Lyrebird het volgende:
Het is net een graadje te absurd, waar door het niet trollerig meer overkomt.
Dat gevoel heb ik nu ook bij jou. Een chaperon van de top 1%.

De crisis kwam van rechts.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138105061
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
De crisis kwam van rechts.
Leg het eens uit :) de rechtse propaganda heeft mij verpest :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138106330
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik nu ook bij jou. Een chaperon van de top 1%.

De crisis kwam van rechts.
In Venezuela en op Cuba gaat het ook geweldig.
pi_138106454
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

In Venezuela en op Cuba gaat het ook geweldig.
Gisteravond was er nog wel een leuke docu over Cuba op NL2. Niet iedereen is daar even blij met het beleid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_138106641
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

In Venezuela en op Cuba gaat het ook geweldig.
In KK wereld is dat ook de schuld van rechts, net zoals zijn zondags kater, vogelpoep op de ramen en het gebrek aan gratis geld om verder de hele dag niks te kunnen doen.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:45:43 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138107201
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

In KK wereld is dat ook de schuld van rechts
Uiteraard; de boycots en embargos.

Behalve als het om zaken gaat waar de westers elite wat aan heeft natuurlijk, zoals de sigaren.

Hoe men het ook wendt of keert: Batista was een regelrechte schurk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 24 maart 2014 @ 10:46:09 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138107211
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gisteravond was er nog wel een leuke docu over Cuba op NL2. Niet iedereen is daar even blij met het beleid.
Met het huidige softe beleid zeker.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138107234
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uiteraard; de boycots en embargos.

Het "rechtse" Europa kan en kon anders prima zaken doen met Cuba
pi_138107248
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uiteraard; de boycots en embargos.

Behalve als het om zaken gaat waar de westers elite wat aan heeft natuurlijk, zoals de sigaren.

Hoe men het ook wendt of keert: Batista was een regelrechte schurk.
Castro is een schurk. Chavez was een schurk. Maduro is een schurk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138107291
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:48 schreef waht het volgende:

[..]

Castro is een schurk. Chavez was een schurk. Maduro is een schurk.
KK begrijpt (nog) niet dat links en rechts beide fout kunnen zijn. Zodra het fout is is het automatisch rechts.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:54:23 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138107435
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:48 schreef waht het volgende:

[..]

Castro is een schurk. Chavez was een schurk. Maduro is een schurk.
Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138107622
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
En dat maakt hem goed?
pi_138107677
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
En zij weer minder dan een Mao of Stalin. Dus...?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138107726
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uiteraard; de boycots en embargos.

Behalve als het om zaken gaat waar de westers elite wat aan heeft natuurlijk, zoals de sigaren.

Hoe men het ook wendt of keert: Batista was een regelrechte schurk.
En Venezuela?
pi_138107801
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
Ach, als we gaan optellen kan dat best, maar dan blijft Fidel iemand die over lijken gaat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:09:00 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138113172
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
Hij blijft een mensenrechten schendende schurk. Je loopt hier te jammeren over de huidige NL regering en de oppositie, maar je vind Castro OK?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138117811
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:56 schreef sneakypete het volgende:
Ook de stelling dat rechtse mensen minder engagement hebben is per definitie onwaar. Wie zich rechts profileert engageert namelijk daardoor al.
Er is wat meer nodig dan enkel een bepaalde opvatting om maatschappelijk betrokken te zij. Als die opvatting niet verder rijkt dan "blijf van mijn geld af" en "zo'n klein mogelijke overheid" dan spreekt daar weinig maatschappelijke betrokkenheid uit. Ik generaliseer dit uiteraard niet naar alle rechtse mensen toe, een deel van hen is wel maatschappelijk betrokken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 24 maart 2014 @ 17:23:24 #54
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138120895
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is wat meer nodig dan enkel een bepaalde opvatting om maatschappelijk betrokken te zij. Als die opvatting niet verder rijkt dan "blijf van mijn geld af" en "zo'n klein mogelijke overheid" dan spreekt daar weinig maatschappelijke betrokkenheid uit. Ik generaliseer dit uiteraard niet naar alle rechtse mensen toe, een deel van hen is wel maatschappelijk betrokken.
Net zulke onzin als zeggen dat linkse mensen niet verder komen dan "blijf van mijn uitkering af!"
  maandag 24 maart 2014 @ 17:27:34 #55
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138121015
Verstandige media zitten meestal een beetje in het midden. Aangezien de werkelijkheid niet zo zwart wit is als de ideologische flanken het proberen voor te stellen. Dat gaat voor links en rechts op.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:03:09 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138122474
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Verstandige media zitten meestal een beetje in het midden. Aangezien de werkelijkheid niet zo zwart wit is als de ideologische flanken het proberen voor te stellen. Dat gaat voor links en rechts op.
Het Financieel Dagblad zou ik nu niet als midden betitelen, El Pais ook niet, NZZ niet, FAZ niet, maar dit zijn wel de kwaliteitskranten.
Groene Amsterdammer zou ik ook niet als midden zien.
Of vind je verstandige media wat anders dan kwaliteits media?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:04:24 #57
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138122538
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het Financieel Dagblad zou ik nu niet als midden betitelen, El Pais ook niet, NZZ niet, FAZ niet, maar dit zijn wel de kwaliteitskranten.
Groene Amsterdammer zou ik ook niet als midden zien.
Of vind je verstandige media wat anders dan kwaliteits media?
FD is niet per definitie rechts. Die anderen heb ik nooit gelezen.
pi_138123463
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Net zulke onzin als zeggen dat linkse mensen niet verder komen dan "blijf van mijn uitkering af!"
In beide gevallen is het maatschappelijk engagement erg beperkt ja. Er is pas sprake van maatschappelijk engagement als je een visie en idealen hebt waarmee rationeel verdedigbaar naar jouw indruk een betere maatschappij kan ontstaan voor alle groepen of toch minstens bijna alle groepen mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 24 maart 2014 @ 18:30:10 #59
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_138123908
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In beide gevallen is het maatschappelijk engagement erg beperkt ja. Er is pas sprake van maatschappelijk engagement als je een visie en idealen hebt waarmee rationeel verdedigbaar naar jouw indruk een betere maatschappij kan ontstaan voor alle groepen of toch minstens bijna alle groepen mensen.
Is dat zo? Veel mensen zijn maatschappelijk betrokken op grond van een lastig te definiëren gevoel of overtuiging. Een rationele visie of zelfs idealen kunnen volledig ontbreken. Oprechte bezorgdheid over het welzijn van je buren kan al meer dan voldoende zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_138124756
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Is dat zo? Veel mensen zijn maatschappelijk betrokken op grond van een lastig te definiëren gevoel of overtuiging. Een rationele visie of zelfs idealen kunnen volledig ontbreken. Oprechte bezorgdheid over het welzijn van je buren kan al meer dan voldoende zijn.
Ik beschouwde het louter op macroniveau, niet op microniveau.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 24 maart 2014 @ 18:56:14 #61
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_138125073
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik beschouwde het louter op macroniveau, niet op microniveau.
Nou ja, ik reageerde eigenlijk op je opmerking over rechtse mensen die niet verder kijken dan blijf van mijn geld af.

Ik ben het met je eens dat er geen sprake is van maatschappelijke betrokkenheid als een individu (rechts of links) niet verder kan kijken dan zijn eigen neus lang is. Je moet een oprechte interesse hebben in wat er buiten je vierkante meter gebeurt. Maar het is nodig dat daar een weldoordachte visie achter zit. Ontevredenheid of juist bewondering voor anderen is vaak irrationeel van aard, maar voldoende voor mensen om zich te gaan verdiepen of juist een stapje extra te gaan zetten. Als de handelingen van grote groepen mensen gedragen wordt door gevoel dan is er al een sterke maatschappelijke engagement.

Voor de meerderheid van de mensen is het al een hels karwei om een eigen boompje beeste te verwezenlijken en in stand te houden en is brood op de plank brengen een vermoeiend en tijdrovend karwei. Ik heb er dan ook al het begrip voor dat de meeste mensen hun spaarzame vrije tijd niet gebruiken om zich bezig te houden met de zorgen, problemen en opvattingen van anderen, maar hun energie in zichzelf steken. Dat wordt vaak als 'rechts' weggezet, maar of dat terecht is weet ik niet. Ik denk dat dergelijk gedrag eigenlijk buiten de hele discussie valt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_138131814
-

[ Bericht 57% gewijzigd door Tempeliertje op 24-03-2014 21:19:43 ]
pi_138142324
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is wat meer nodig dan enkel een bepaalde opvatting om maatschappelijk betrokken te zij. Als die opvatting niet verder rijkt dan "blijf van mijn geld af" en "zo'n klein mogelijke overheid" dan spreekt daar weinig maatschappelijke betrokkenheid uit. Ik generaliseer dit uiteraard niet naar alle rechtse mensen toe, een deel van hen is wel maatschappelijk betrokken.
Ik signaleer dat gedrag ook maar het is mijns inziens niet alles wat 'rechts' te bieden heeft.
Lean is een begrip uit het logistiek management dat in het bedrijfsleven allang geaccepteerd en toegepast wordt. Daar de overheid van leren, ook zonder haar zorgende identiteit volledig te verliezen.

Ook is rechts niet te versmallen tot zo min mogelijk geld rondpompen. Grenzen stellen en borgen, identiteitsvorming (tradities), beheerst veranderen met behoud van normen en waarden en focus op hoofdtaken lijken me een aantal zaken waarin de politiek en media rechts van het midden een bijdrage kan leveren. Ik weet dat zulke zaken in de arena niet bekken, daarom is het een verantwoordelijkheid van de media waarin meer tijd/ruimte is voor reflectie.

En ja, dat mag van mij ook wel wat meer high-level van mij.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 00:05:11 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_138142769
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In beide gevallen is het maatschappelijk engagement erg beperkt ja. Er is pas sprake van maatschappelijk engagement als je een visie en idealen hebt waarmee rationeel verdedigbaar naar jouw indruk een betere maatschappij kan ontstaan voor alle groepen of toch minstens bijna alle groepen mensen.
Ik denk dat mensen vooral in politieke discussies vergeten hoe vaak hun achtergrond en referentiekader een vertroebelende werking heeft. Het lijkt me onnodig om met voorbeelden te komen hoe linksen en rechtsen (waar binnen je ook allerlei stromingen hebt, van revolutie-links tot grachtengordel-links en van tokkie-rechts tot 't Gooi-rechts) een eigen opvoeding hebben gehad waar zij diverse (politieke) strategische issues in hebben waargenomen.

Als het grootste probleem binnen je gemeente werkelijk de kunstgrasvelden op de hockey-club zijn, dan moet je een hele grote jongen zijn om dit allemaal in perspectief te kunnen plaatsen met de kansenwijken in de Bijlmer of hongersnoden in Afrika. Andersom zal een krakersgezin die moet sappelen om rond te komen al snel alle problemen die yuppen hebben afdoen als elitaire first-world-problems, terwijl ook daar politieke kwesties kunnen spelen die legitiem in twijfel te trekken zijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 00:11:09 #65
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_138142935
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik beschouwde het louter op macroniveau, niet op microniveau.
Gemeentes zou je wel degelijk kunnen bestempelen als micro.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_138143405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:11 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gemeentes zou je wel degelijk kunnen bestempelen als micro.
Dat hangt van je perspectief af, wat groot en klein is hangt af van de schaal die je als referentie gebruikt. Niet echt een interessante discussie dus maar bij deze duiding wat mijn referentie was. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138143432
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen vooral in politieke discussies vergeten hoe vaak hun achtergrond en referentiekader een vertroebelende werking heeft. Het lijkt me onnodig om met voorbeelden te komen hoe linksen en rechtsen (waar binnen je ook allerlei stromingen hebt, van revolutie-links tot grachtengordel-links en van tokkie-rechts tot 't Gooi-rechts) een eigen opvoeding hebben gehad waar zij diverse (politieke) strategische issues in hebben waargenomen.

Als het grootste probleem binnen je gemeente werkelijk de kunstgrasvelden op de hockey-club zijn, dan moet je een hele grote jongen zijn om dit allemaal in perspectief te kunnen plaatsen met de kansenwijken in de Bijlmer of hongersnoden in Afrika. Andersom zal een krakersgezin die moet sappelen om rond te komen al snel alle problemen die yuppen hebben afdoen als elitaire first-world-problems, terwijl ook daar politieke kwesties kunnen spelen die legitiem in twijfel te trekken zijn.
Waarmee we ironisch genoeg op hetzelfde punt uitkomen als in mijn laatste reactie maar dan in een andere context. ;)
Toch, je druk maken om wat hockeyvelden is binnen dit landje - wat nu eventjes als servet een tafellaken kan spelen dankzij dat evenement (nuclear summit) en nog niet mag aanschuiven aan de grotemensentafel in het Catshuis (G7) :') - een beetje wrang gezien alle wezenlijke problemen die er zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 25 maart 2014 @ 00:38:39 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_138143685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarmee we ironisch genoeg op hetzelfde punt uitkomen als in mijn laatste reactie maar dan in een andere context. ;)
Toch, je druk maken om wat hockeyvelden is binnen dit landje - wat nu eventjes als servet een tafellaken kan spelen dankzij dat evenement (nuclear summit) en nog niet mag aanschuiven aan de grotemensentafel in het Catshuis (G7) :') - een beetje wrang gezien alle wezenlijke problemen die er zijn.
Tsja, dan kom je weer op de relativiteit uit van bepaalde ongemakken; als ik mijn teen stoot, doet dat heel erg pijn, maar daar zou ik niet over mogen mopperen omdat er mensen zijn die hun arm of been verliezen. We kunnen dan wel de conclusie trekken dat er in Nederland geen problemen meer zijn en het land af is, maar iedereen heeft - ook vanuit de comfortabele positie waarin wij verkeren - nog wel voorkeuren om kleine ongemakken aan te passen. Dat lijkt me ook gezond; het stimuleert bezinning en vooruitgang, reflectie en reactie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:08:17 #69
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138271501
In zekere zin is zelfs de Volkskrant tegenwoordig rechts. Het staat vol met verborgen aannames als dat armoede eigen schuld is en intelligentie je situatie bepaalt. Zelden lees je meer het 'Brand Corstius' standpunt dat je situatie je intelligentie in sterke mate vorm geeft, en niet alleen andersom ('je bent intelligent en kundig, dus ben je welvarend'):
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131028162048.htm
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138272293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
In zekere zin is zelfs de Volkskrant tegenwoordig rechts. Het staat vol met verborgen aannames als dat armoede eigen schuld is en intelligentie je situatie bepaalt. Zelden lees je meer het 'Brand Corstius' standpunt dat je situatie je intelligentie in sterke mate vorm geeft, en niet alleen andersom ('je bent intelligent en kundig, dus ben je welvarend'):
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131028162048.htm
In De Groene stond een tijdje geleden ook nog een goed artikel. Over hoe armoede mensen ook slechtere keuzes doet laten maken en mensen eigenlijk ook "dommer" maakt. Volgens mij had je dat ook eens gepost. Als abonnee heb ik dat natuurlijk ook gelezen.

Des te kwalijker is het beeld dat veel mensen hebben over armoede. Valt me vaak op dat er aan de rechterflank (en bij sommigen aan de linkerflank ook, GroenLinks en homeopathie bijvoorbeeld) niet willen luisteren naar bepaalde wetenschappelijke onderzoeken. Klimaatverandering bijvoorbeeld. Op media zoals Fox wordt dat dan als complot afgeschilderd en deze nieuwe onderzoeken m.b.t. armoede kent ook geen serieuze replieken van rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 19:29:03 ]
pi_138272491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
In zekere zin is zelfs de Volkskrant tegenwoordig rechts. Het staat vol met verborgen aannames als dat armoede eigen schuld is en intelligentie je situatie bepaalt. Zelden lees je meer het 'Brand Corstius' standpunt dat je situatie je intelligentie in sterke mate vorm geeft, en niet alleen andersom ('je bent intelligent en kundig, dus ben je welvarend'):
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131028162048.htm
Volkskrant is extreem rechts.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:33:18 #72
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138272571
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In De Groene stond een tijdje geleden ook nog een goed artikel. Over hoe armoede mensen ook slechtere keuzes doet laten maken en mensen eigenlijk ook "dommer" maakt. Volgens mij had je dat ook eens gepost. Als abonnee heb ik dat natuurlijk ook gelezen.

Des te kwalijker is het beeld dat veel mensen hebben over armoede. Valt me vaak op dat er aan de rechterflank (en bij sommigen aan de linkerflank ook, GroenLinks en homeopathie bijvoorbeeld) niet willen luisteren naar bepaalde wetenschappelijke onderzoeken. Klimaatverandering bijvoorbeeld. Op media zoals Fox wordt dat dan als complot afgeschilderd en deze nieuwe onderzoeken m.b.t. armoede kent ook geen serieuze replieken van rechts.
Ja, dank voor even in herinnering brengen :)

https://www.groene.nl/artikel/dom-door-schaarste
http://www.groene.nl/artikel/kattenbrokjes-of-vanillevla

Zoals ik eerder zei: ik vond het 'grote racisme experiment' ook erg interessant om te zien. :) Vrij intelligente mensen draaien heel erg snel naar een houding van 'natuurlijk ben ik slimmer en beter' en verliezen ze totaal uit het oog dat de andere groep slechts een fractie van de tijd kreeg...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:34:16 #73
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_138272625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:31 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Volkskrant is extreem rechts.
Inderdaad. Het huisblad van de NVU.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:35:00 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138272659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:31 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Volkskrant is extreem rechts.
Neuh dat niet. Maar er zitten wel een hoop verborgen aannames in. Bijv. 'meer blauw op straat' is tot een wijdverspreid mantra verheven. Het is de consensus tegenwoordig. Terwijl...
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130808124225.htm
(overigens totaal geen nieuw inzicht dit)

Volkskrant heeft zeker een 'ruk naar rechts' gemaakt met de jaren... deels door de veranderende markt, deels ook doordat Van Thilo het nu voor het zeggen heeft. Het is vrij bekend wat Van Thilo met zijn kranten doet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:44:19 #75
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_138273040
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In De Groene stond een tijdje geleden ook nog een goed artikel. Over hoe armoede mensen ook slechtere keuzes doet laten maken en mensen eigenlijk ook "dommer" maakt. Volgens mij had je dat ook eens gepost. Als abonnee heb ik dat natuurlijk ook gelezen.

Des te kwalijker is het beeld dat veel mensen hebben over armoede. Valt me vaak op dat er aan de rechterflank (en bij sommigen aan de linkerflank ook, GroenLinks en homeopathie bijvoorbeeld) niet willen luisteren naar bepaalde wetenschappelijke onderzoeken. Klimaatverandering bijvoorbeeld. Op media zoals Fox wordt dat dan als complot afgeschilderd en deze nieuwe onderzoeken m.b.t. armoede kent ook geen serieuze replieken van rechts.
Ja, er is steeds meer over bekend. Dat klopt. We weten zelfs meer over het belang van timing, en de sterkte van het effect.
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2005-07/sfri-top070605.php

Iedereen met zijn boerenverstand kan dat bedenken, natuurlijk, maar het moet wel ff bevestigd worden.

Daarom is het jammer dat ook debatjes bij P&W vooral veel spektakel moeten opleveren, en weinig anders.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138277539
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
In zekere zin is zelfs de Volkskrant tegenwoordig rechts. Het staat vol met verborgen aannames als dat armoede eigen schuld is en intelligentie je situatie bepaalt. Zelden lees je meer het 'Brand Corstius' standpunt dat je situatie je intelligentie in sterke mate vorm geeft, en niet alleen andersom ('je bent intelligent en kundig, dus ben je welvarend'):
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131028162048.htm
Als intelligentie je situatie bepaalt, is armoede al geen zuivere keuze meer. Dan zou de volkskrant dus al tenminste twee afwijkende zienswijzen de ruimte geven.
pi_138278113
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In De Groene stond een tijdje geleden ook nog een goed artikel. Over hoe armoede mensen ook slechtere keuzes doet laten maken en mensen eigenlijk ook "dommer" maakt. Volgens mij had je dat ook eens gepost. Als abonnee heb ik dat natuurlijk ook gelezen.derd en deze nieuwe onderzoeken m.b.t. armoede kent ook geen serieuze replieken van rechts.
Dat klopt! Intelligentie wordt multifactorieel bepaald, biologen geven hiermee aan dat zowel het DNA als de milieuomstandigheden (zowel factoren die je niet in de hand hebt als factoren die je wel in de hand hebt) bepalen hoe intelligent je bent. Als armere mensen bijv. ongezonder zouden eten dan zouden ze hierdoor dommer worden. Dus is het belangrijk dat ze in ieder geval niet op een gezonde voeding hoeven te bezuinigen. Armere mensen hebben minder toegang tot allerlei informatie, bijv. omdat hun sociale netwerk minder informatie verspreidt, wat leidt tot slectere keuzes.
etc. etc. etc.

Natuurlijk zullen we niet alle mensen kunnen verheffen en zullen mensen die uit een arm milieu komen altijd een kleinere kans op succes hebben, al is het maar omdat ze gemiddeld genomen minder goede genen hebben. Wat de maatschappij kan en moet doen is zoveel mogelijk zorgen voor een leveled playing field zodat de mensen die uit een zwakker milieu komen of die in een zwakker milieu leven (volwassenen) in ieder geval de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:52:15 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142648774
Een kick, maar ik denk een terechte.

http://www.npo.nl/kijken-(...)7-2014/VPWON_1229268

Hier verteld Dominique Weesie over zijn tijd bij de Telegraaf. Te zien vanaf 28:24. Overigens spreken ook anderen over De Telegraaf, inclusief mensen die daar stage hebben gelopen.

Wat me verbaasd is dat hij zonder blikken of blozen zegt hoe hij bij de twee-koppige hoofdredactie moest komen (wijlen Lunshof en Olde Kalter) waar hem werd mede gedeeld: "Je hebt een week de tijd om de NS top weg te krijgen."

"Ik heb daar de beste leerschool gehad die ik me heb kunnen voorstellen. Dat is vooral heel goed weten wat er speelt in het land."

'Wat voor stukken schreef je?'

"Vooral heel erg veel bezig gehouden met verkeer. Verkeer en vervoer."

'Tineke Netelenbos denk ik?'

"Ja. Tineke Tolpoort. Ja."

'De Telegraaf voerde ook echt een soort campagne toen.'

"Ja, we zaten wel achter de campagne rekeningrijden. En daarvoor werd ook echt alles uit de kast getrokken. Als ik naar Noorwegen moest om te laten zien dat het niet werkte, dan was ik in Noorwegen."

'Maar dat klinkt ook als een hoger doel'.

"Ja.... De Telegraaf kan campagne voeren. Ik weet ook dat ik daar een keer heb gezeten, toen was het zo'n puinhoop op het spoor. Dat ik toen bij de toenmalige hoofdredactie moest zitten; Kees Lunshof en Johan Olde Kalter. En toen hebben we een week de tijd gekregen om de directie weg te krijgen."

'Hoe ging dat dan?'

"Je hebt een week de tijd om de directie weg te krijgen."

'Van de NS'

"Ja."

'Is dat gelukt.'

"Ja. Vier dagen. Ja."

Een zeldzaam inkijkje in hoe de organisatie daar te werk gaat, want De Telegraaf is beroemd om zijn erecode. Er is ook een documentaire over de Telegraaf, waarin wordt benadrukt hoe weinig erover bekend is en er een erecode bestaat om niet te veel te zeggen. Niet uit de school te klappen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:59:07 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142649086
Wat is je bezwaar precies klopkoek? Dat de telegraaf campagne voert?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142649391
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:52 schreef Klopkoek het volgende:
Een kick, maar ik denk een terechte.

http://www.npo.nl/kijken-(...)7-2014/VPWON_1229268

Hier verteld Dominique Weesie over zijn tijd bij de Telegraaf. Te zien vanaf 28:24. Overigens spreken ook anderen over De Telegraaf, inclusief mensen die daar stage hebben gelopen.

Wat me verbaasd is dat hij zonder blikken of blozen zegt hoe hij bij de twee-koppige hoofdredactie moest komen (wijlen Lunshof en Olde Kalter) waar hem werd mede gedeeld: "Je hebt een week de tijd om de NS top weg te krijgen."

"Ik heb daar de beste leerschool gehad die ik me heb kunnen voorstellen. Dat is vooral heel goed weten wat er speelt in het land."

'Wat voor stukken schreef je?'

"Vooral heel erg veel bezig gehouden met verkeer. Verkeer en vervoer."

'Tineke Netelenbos denk ik?'

"Ja. Tineke Tolpoort. Ja."

'De Telegraaf voerde ook echt een soort campagne toen.'

"Ja, we zaten wel achter de campagne rekeningrijden. En daarvoor werd ook echt alles uit de kast getrokken. Als ik naar Noorwegen moest om te laten zien dat het niet werkte, dan was ik in Noorwegen."

'Maar dat klinkt ook als een hoger doel'.

"Ja.... De Telegraaf kan campagne voeren. Ik weet ook dat ik daar een keer heb gezeten, toen was het zo'n puinhoop op het spoor. Dat ik toen bij de toenmalige hoofdredactie moest zitten; Kees Lunshof en Johan Olde Kalter. En toen hebben we een week de tijd gekregen om de directie weg te krijgen."

'Hoe ging dat dan?'

"Je hebt een week de tijd om de directie weg te krijgen."

'Van de NS'

"Ja."

'Is dat gelukt.'

"Ja. Vier dagen. Ja."

Een zeldzaam inkijkje in hoe de organisatie daar te werk gaat, want De Telegraaf is beroemd om zijn erecode. Er is ook een documentaire over de Telegraaf, waarin wordt benadrukt hoe weinig erover bekend is en er een erecode bestaat om niet te veel te zeggen. Niet uit de school te klappen.

Schrikbarend inderdaad. :{

De documentaire waar jij naar naar verwijst is een Zembla-uitzending met de titel 'De chocoladeletters van Telegraaf' volgens mij.

Voor de geïnteresseerden:
http://www.npo.nl/zembla/16-09-2011/VARA_101266830
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:07:44 #81
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142649425
Populisme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:09:18 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142649501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:07 schreef Treehut362 het volgende:
Populisme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vox Populi, Vox Dei
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:12:05 #83
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142649639
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Vox Populi, Vox Dei
http://en.wikipedia.org/wiki/Vox_populi
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:15:52 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142649837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is je bezwaar precies klopkoek? Dat de telegraaf campagne voert?
'Bezwaar' moet iedereen voor zichzelf weten.

Ik wilde gewoon dit inzicht delen.

Ik wist (nog) niet dat het op die manier gaat. 'Wij als hoofdredactie geven ondergeschikte een week de tijd om dat doel te behalen.'
De Telegraaf is, zoals gezegd, niet de meest transparante organisatie.

Dat ze campagnes voeren is inderdaad geen nieuws, ofschoon Juul Paradijs altijd geeft volgehouden dat ze een objectieve krant zijn en ook PvdAers, CDAers etc. aanspreken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:17:39 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142649915
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Schrikbarend inderdaad. :{

De documentaire waar jij naar naar verwijst is een Zembla-uitzending met de titel 'De chocoladeletters van Telegraaf' volgens mij.

Voor de geïnteresseerden:
http://www.npo.nl/zembla/16-09-2011/VARA_101266830
Bedankt.

Er is ook een uitzending van 'KRO profiel' geweest over De Telegraaf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:20:11 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142650001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

'Bezwaar' moet iedereen voor zichzelf weten.

Ik wilde gewoon dit inzicht delen.

Ik wist (nog) niet dat het op die manier gaat. 'Wij als hoofdredactie geven ondergeschikte een week de tijd om dat doel te behalen.'
De Telegraaf is, zoals gezegd, niet de meest transparante organisatie.

Dat ze campagnes voeren is inderdaad geen nieuws, ofschoon Juul Paradijs altijd geeft volgehouden dat ze een objectieve krant zijn en ook PvdAers, CDAers etc. aanspreken.
Campagne voeren doen trouwens niet alleen de telegraaf, of de media, een organisatie als Greenpeace voerde bv campagne tegen shell voor hun eigen gewin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142650100
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Campagne voeren doen trouwens niet alleen de telegraaf, of de media, een organisatie als Greenpeace voerde bv campagne tegen shell voor hun eigen gewin
Greenpeace is geen krant. Dat lijkt me toch ernstiger.

Vooral omdat de doelgroep van De Telegraaf makkelijker beïnvloedbaar is. :{
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:27:57 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142650347
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Greenpeace is geen krant. Dat lijkt me toch ernstiger.

Vooral omdat de doelgroep van De Telegraaf makkelijker beïnvloedbaar is. :{
Zoals ik al zei, meer media doen dit, maar het is schijnbaar alleen maar erg als de telegraaf het doet.
Heb er geen moeite mee als het gebeurd om een maatschappelijk misstand aan de kaak te stellen waar de politiek niet uit zichzelf zich geroepen voelt in te grijpen.
Dat de NS directie klop kreeg was volkomen terecht

Net als bv het declaratie gedrag van de politiek in de UK
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:40:08 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142650964
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Campagne voeren doen trouwens niet alleen de telegraaf, of de media, een organisatie als Greenpeace voerde bv campagne tegen shell voor hun eigen gewin
Bij greenpeace ga je niet werken voor je carriere. Andere discussie maar echt niet vergelijkbaar.

Bovendien is Greenpeace geen krant.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:43:18 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142651129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij greenpeace ga je niet werken voor je carriere. Andere discussie maar echt niet vergelijkbaar.

Bovendien is Greenpeace geen krant.
Ik zei dat niet alleen media campagne voeren maar dat bijvoorbeeld greenpeace dat ook doet, en je enige antwoord is dat greenpeace geen krant is?
Wat werken bij greenpeace er mee te maken heeft is me verder een raadsel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:55:40 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142651744
Hugo Brandt Corstius voerde onder de naam Piet Grijs in Vrij Nederland campagne tegen de wetenschapper Buikhuisen en maakte de man kapot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:03:15 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142652091
Heel veel media en opinimakers voerden campagne tegen Pim Fortuyn, marcel van dam om er maar één te noemen.
Twee vandaag ( of was het toen nog 1vandaag) voerde campagne tijdens de oorlog in Jugoslavie, door iedere dag erover te berichten met gruwelbeelden en af te sluiten met "en nog steeds wordt er niet ingegrepen"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:28:17 #93
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142653197
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is je bezwaar precies klopkoek? Dat de telegraaf campagne voert?
Is dat niet de taak van de pers. Zaken aan de kaak stellen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:30:16 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142653310
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Is dat niet de taak van de pers. Zaken aan de kaak stellen?
In een democratie met een vrije pers wel, vermoed dat klopkoek de taak van de pers vooral ziet in een pravda achtige rol. Die voerde trouwens ook campagne
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:44:57 #95
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142654086
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In een democratie met een vrije pers wel, vermoed dat klopkoek de taak van de pers vooral ziet in een pravda achtige rol. Die voerde trouwens ook campagne
Voor een linksmens is een aanval op de collectivistische parel die NS heet wellicht een vorm van blasfemie.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:53:12 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142654550
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor een linksmens is een aanval op de collectivistische parel die NS heet wellicht een vorm van blasfemie.
Geen idee hoe klopkoek over de NS denkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:56:47 #97
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142654744
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee hoe klopkoek over de NS denkt
Daar de Telegraaf doet wat iedere andere krant ook doet bleef het aan de kaak stellen van de NS directie als enige over in zijn betoog. Als ze in vier dagen de top van de VVD naar huis hadden gestuurd waarschijnlijk niets dan hulde.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_142655279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heel veel media en opinimakers voerden campagne tegen Pim Fortuyn, marcel van dam om er maar één te noemen.
Twee vandaag ( of was het toen nog 1vandaag) voerde campagne tijdens de oorlog in Jugoslavie, door iedere dag erover te berichten met gruwelbeelden en af te sluiten met "en nog steeds wordt er niet ingegrepen"
Berichtgeving is natuurlijk nooit objectief, maar er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen subjectieve berichtgeving of de mening van columnisten en vanuit de hiërarchie opgedragen kruistochten.
Zou overigens bij Fortuyn net zo goed gebeurd kunnen zijn, maar dat is mij niet bekend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142665868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt! Intelligentie wordt multifactorieel bepaald, biologen geven hiermee aan dat zowel het DNA als de milieuomstandigheden (zowel factoren die je niet in de hand hebt als factoren die je wel in de hand hebt) bepalen hoe intelligent je bent. Als armere mensen bijv. ongezonder zouden eten dan zouden ze hierdoor dommer worden. Dus is het belangrijk dat ze in ieder geval niet op een gezonde voeding hoeven te bezuinigen. Armere mensen hebben minder toegang tot allerlei informatie, bijv. omdat hun sociale netwerk minder informatie verspreidt, wat leidt tot slectere keuzes.
etc. etc. etc.

Natuurlijk zullen we niet alle mensen kunnen verheffen en zullen mensen die uit een arm milieu komen altijd een kleinere kans op succes hebben, al is het maar omdat ze gemiddeld genomen minder goede genen hebben. Wat de maatschappij kan en moet doen is zoveel mogelijk zorgen voor een leveled playing field zodat de mensen die uit een zwakker milieu komen of die in een zwakker milieu leven (volwassenen) in ieder geval de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen.
Zoals de pastoor tegen de directeur zei: "Als jij ze arm houdt, hou ik ze dom!".
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142665995
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Berichtgeving is natuurlijk nooit objectief, maar er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen subjectieve berichtgeving of de mening van columnisten en vanuit de hiërarchie opgedragen kruistochten.
Zou overigens bij Fortuyn net zo goed gebeurd kunnen zijn, maar dat is mij niet bekend.
Dat dus! De rest van de discussie is minder interessant. De actie van Greenpeace tegen de Brent Spar verdient ook helemaal geen schoonheidsprijs.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142669265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:52 schreef Klopkoek het volgende:
Een kick, maar ik denk een terechte.

http://www.npo.nl/kijken-(...)7-2014/VPWON_1229268

Hier verteld Dominique Weesie over zijn tijd bij de Telegraaf. Te zien vanaf 28:24. Overigens spreken ook anderen over De Telegraaf, inclusief mensen die daar stage hebben gelopen.

Wat me verbaasd is dat hij zonder blikken of blozen zegt hoe hij bij de twee-koppige hoofdredactie moest komen (wijlen Lunshof en Olde Kalter) waar hem werd mede gedeeld: "Je hebt een week de tijd om de NS top weg te krijgen."

"Ik heb daar de beste leerschool gehad die ik me heb kunnen voorstellen. Dat is vooral heel goed weten wat er speelt in het land."

'Wat voor stukken schreef je?'

"Vooral heel erg veel bezig gehouden met verkeer. Verkeer en vervoer."

'Tineke Netelenbos denk ik?'

"Ja. Tineke Tolpoort. Ja."

'De Telegraaf voerde ook echt een soort campagne toen.'

"Ja, we zaten wel achter de campagne rekeningrijden. En daarvoor werd ook echt alles uit de kast getrokken. Als ik naar Noorwegen moest om te laten zien dat het niet werkte, dan was ik in Noorwegen."

'Maar dat klinkt ook als een hoger doel'.

"Ja.... De Telegraaf kan campagne voeren. Ik weet ook dat ik daar een keer heb gezeten, toen was het zo'n puinhoop op het spoor. Dat ik toen bij de toenmalige hoofdredactie moest zitten; Kees Lunshof en Johan Olde Kalter. En toen hebben we een week de tijd gekregen om de directie weg te krijgen."

'Hoe ging dat dan?'

"Je hebt een week de tijd om de directie weg te krijgen."

'Van de NS'

"Ja."

'Is dat gelukt.'

"Ja. Vier dagen. Ja."

Een zeldzaam inkijkje in hoe de organisatie daar te werk gaat, want De Telegraaf is beroemd om zijn erecode. Er is ook een documentaire over de Telegraaf, waarin wordt benadrukt hoe weinig erover bekend is en er een erecode bestaat om niet te veel te zeggen. Niet uit de school te klappen.

Interessant KK. Dit stukje laat de macht van de pers zien, en laat zien dat er ook wel eens andere motieven kunnen spelen dan oprechte informatieverstrekking aan de lezer.

Zeg eens eerlijk, geloof je dat dit soort zaken niet spelen in linkse kranten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:53:13 #102
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142670490
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Interessant KK. Dit stukje laat de macht van de pers zien, en laat zien dat er ook wel eens andere motieven kunnen spelen dan oprechte informatieverstrekking aan de lezer.

Zeg eens eerlijk, geloof je dat dit soort zaken niet spelen in linkse kranten?
De organisatie is (bewust) transparanter. De Telegraaf is simpelweg wat meer geheimzinnig. Dat spreekt in het voordeel van de andere publicaties.

Natuurlijk zijn er missers gemaakt maar van hogerhand uitgevaardigde oekazes? Dat was bijvoorbeeld niet de situatie bij 'martelgate' van de Volkskrant. Er is niet gezegd: "We gaan die en die proberen weg te krijgen." Of: "We gaan stelselmatig het leger besmeuren." Naar 'martelgate' is destijds gedegen onderzoek gedaan.

Ik vind de vergelijking met Greenpeace ook om meerdere redenen misplaatst.

Verder heeft Nederland geen echt linkse kranten (meer). Sinds de Volkskrant bij Van Thillo hoort (een aarts-conservatief) is het naar rechts opgeschoven. De opinieredactie liegt er niet om.
De NRC is natuurlijk het hoera-blaadje van D66 maar ik weet niet of je ze links kunt noemen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:01:23 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142670604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat dus! De rest van de discussie is minder interessant. De actie van Greenpeace tegen de Brent Spar verdient ook helemaal geen schoonheidsprijs.
De Brent Spar was een mediaoorlog waar ook Greenpeace schade heeft opgelopen. Ik weet echter niet of hun verkeerde schattingen doelbewust waren. Waarschijnlijk niet. Bovendien bleef ook na het toegeven van de verkeerde schattingen hun conclusie hetzelfde, nl. dat er teveel vervuilende stoffen aan boord waren.

De Brent Spar wordt er altijd bijgesleept om te laten zien hoe kwalijk Greenpeace is, maar het is ook niet zo dat de tegenpartij het per definitie bij het juiste eind had. Er is ook nooit bewezen dat Greenpeace doelbewust de olievoorraden heeft overdreven.

Uiteraard was het natuurlijk een mediacampagne, omdat zoals de Brent Spar nog veel meer boorplatformen bestaan, maar dit heeft Greenpeace dan ook toegegeven. Ze hebben er selectief eentje uitgehaald en daar hun verhaal aan opgehangen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142671015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De organisatie is (bewust) transparanter. De Telegraaf is simpelweg wat meer geheimzinnig. Dat spreekt in het voordeel van de andere publicaties.

Natuurlijk zijn er missers gemaakt maar van hogerhand uitgevaardigde oekazes? Dat was bijvoorbeeld niet de situatie bij 'martelgate' van de Volkskrant. Er is niet gezegd: "We gaan die en die proberen weg te krijgen." Of: "We gaan stelselmatig het leger besmeuren."
Martelgate was ook het eerste dat bij mij opkwam.

quote:
Naar 'martelgate' is destijds gedegen onderzoek gedaan.
Door wie KK? Het zijn toch geen linkse journalisten die daar onderzoek naar hebben gedaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:47:06 #105
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142671492
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Martelgate was ook het eerste dat bij mij opkwam.

[..]

Door wie KK? Het zijn toch geen linkse journalisten die daar onderzoek naar hebben gedaan?
Politici die de media helpen in het scheppen van duidelijkheid is natuurlijk niks nieuws en ook niet verkeerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142671542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Interessant KK. Dit stukje laat de macht van de pers zien, en laat zien dat er ook wel eens andere motieven kunnen spelen dan oprechte informatieverstrekking aan de lezer.

Zeg eens eerlijk, geloof je dat dit soort zaken niet spelen in linkse kranten?
Het hangt ook af van het publiek wat je voor ogen hebt.
De telegraaf is geschreven voor mensen die vooral de telegraaf als nieuwsbron hebben en meer de onderlaag van de samenleving vormen.
Als je doelgroep wat beter is geïnformeerd (of minder op onderbuik gevoelens afgaat) kan je minder snel wegkomen met hetgeen wat soms geschreven wordt door de telegraaf.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:18:19 #107
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142672120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Martelgate was ook het eerste dat bij mij opkwam.

[..]

Door wie KK? Het zijn toch geen linkse journalisten die daar onderzoek naar hebben gedaan?
Er werd overigens nog steeds gemarteld. Er is met stroomstootwapens op de edele delen gewerkt. Dat staat nog steeds vast.
Maar net als met exota en vele andere affaires raken beeldvorming en werkelijkheid door elkaar heen vervlochten.
Dat er ook daadwerkelijk is gemarteld doet niet eens meer terzake.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142674145
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:49 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het hangt ook af van het publiek wat je voor ogen hebt.
De telegraaf is geschreven voor mensen die vooral de telegraaf als nieuwsbron hebben en meer de onderlaag van de samenleving vormen.
Als je doelgroep wat beter is geïnformeerd (of minder op onderbuik gevoelens afgaat) kan je minder snel wegkomen met hetgeen wat soms geschreven wordt door de telegraaf.
Dat is wel erg gemakkelijk, het Telegraafpubliek neerzetten als klootjesvolk, terwijl Volkskrant en NRC lezers kritisch zouden zijn.

Het valt me op deze site op dat met name het NRC lezende deel van FOK! heel erg naief is, en trouw kranten leest zonder zelf na te durven denken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:09:51 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142675387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is wel erg gemakkelijk, het Telegraafpubliek neerzetten als klootjesvolk, terwijl Volkskrant en NRC lezers kritisch zouden zijn.

Het valt me op deze site op dat met name het NRC lezende deel van FOK! heel erg naief is, en trouw kranten leest zonder zelf na te durven denken.
Naar het publiek van de verschillende kranten is afdoende onderzoek gedaan. Uiteraard betekent een hogere opleiding niet per definitie dat men heeft geleerd kritisch na te denken. Vele hogere opleidingen zijn dan ook louter praktisch van aard (waar niks mis mee is).

Ik vind dit echter niet zo'n sterk verwijt met Jonah Goldberg als onderschrift:
"Nazism was tribalism of one race. Communism is tribalism of one class. Italian fascism was tribalism of one nation"

Dat is een doelbewuste verkrachting en verkeerde weergave van het communistische ideaal. Prima om het walgelijk te vinden, maar het gaat natuurlijk om het radicaal afschaffen van klassen.
Bovendien staat 'rechts' altijd vooraan om te wijzen dat ook de Sovjet Unie in de praktijk meerdere klassen kende, en een paar vette varkens in Mercedesen. En dus helemaal geen gelijkheid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142676976
De Nazis zullen ook wel idealen gehad hebben, maar dat maakt de werkelijkheid niet minder weerzinwekkend. Het Communisme heeft meer doden op haar geweten dan welke andere ideologie dan ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:10:07 #111
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142677324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:01 schreef Lyrebird het volgende:
De Nazis zullen ook wel idealen gehad hebben, maar dat maakt de werkelijkheid niet minder weerzinwekkend.
De Nazis hadden ook daadwerkelijk een "one race" ideologie. De Communisten niet een "one class" ideologie. Het was een "no class" ideaal.
Hoe de praktijk uitpakte doet in dit geval niet ter zake.

quote:
Het Communisme heeft meer doden op haar geweten dan welke andere ideologie dan ook.
Kapitalisme heeft 1.6 miljard doden veroorzaakt. Erg boude stelling van jouw kant.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:23:51 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142677831
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Klopkoek het volgende:

Kapitalisme heeft 1.6 miljard doden veroorzaakt. Erg boude stelling van jouw kant.
Kapitalisme is geen ideologie, dat is hoe de wereld werkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:47:18 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142678694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kapitalisme is geen ideologie, dat is hoe de wereld werkt.
Dan resulteert communisme dus (misschien) in minder doden als de onaangeroerde 'natuurstaat' doet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:08:41 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142679437
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Schrikbarend inderdaad. :{

De documentaire waar jij naar naar verwijst is een Zembla-uitzending met de titel 'De chocoladeletters van Telegraaf' volgens mij.

Voor de geïnteresseerden:
http://www.npo.nl/zembla/16-09-2011/VARA_101266830
Die Martijn Koolhoven in dat filmpje :'( Te treurig gewoon. Vanaf 15:35.

De nationale spoorwegen vergelijken met jodentransporten :{ |:( :')

In wat voor wereld leef ik :'(
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:15:25 #115
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142679670
quote:
Trots vertelt Koolhoven hoe creatief hij zelf soms te werk ging. Zo was hij de eerste journalist die de Nederlandse slachtoffers van de vliegramp bij Faro in 1992 in het ziekenhuis sprak, door zich bij de ingang voor te doen als een met slachtoffers begane landgenoot die een kerstpakket uit Nederland kwam brengen. En hoe hij op een politiebeurs een zwaailicht kocht, dat hij zo nu en dan op het dashboard van zijn donkerblauwe BMW zette. "Zo kwam ik voorbij de afzetting van de politie vlak na de Bijlmerramp, eerder datzelfde jaar. Ze vroegen: waar ga je heen? Ik zei: naar de commandopost en ik mocht door."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)voetstuk-nodig.dhtml
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142690719
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die Martijn Koolhoven in dat filmpje :'( Te treurig gewoon. Vanaf 15:35.

De nationale spoorwegen vergelijken met jodentransporten :{ |:( :')

In wat voor wereld leef ik :'(
Dat is wel een hele domme vergelijking inderdaad! Een van je weinige posts met emoticons, maar heel terecht in dit geval.

Het is gewoon onvoorstelbaar. :{
pi_142690749
quote:
Die hebben echt geen ethisch besef.
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:23:22 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142690871
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan resulteert communisme dus (misschien) in minder doden als de onaangeroerde 'natuurstaat' doet.
Het heeft bewezen dat dit niet zo is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142700486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Klopkoek het volgende:
Kapitalisme heeft 1.6 miljard doden veroorzaakt. Erg boude stelling van jouw kant.
Weet je wie de meeste doden heeft veroorzaakt?

De mens!
pi_142704244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Nazis hadden ook daadwerkelijk een "one race" ideologie. De Communisten niet een "one class" ideologie. Het was een "no class" ideaal.
Hoe de praktijk uitpakte doet in dit geval niet ter zake.
Te makkelijk. Geen klasse is een klasse. Dat is toch simpel? Iedereen was kameraad en dus gelijk, dus van dezelfde klasse.

Overigens schijnt dat in Denemarken wel beter ervaren te worden. Gewoon in de praktijk: iedereen wordt aangesproken met "Hai!" en met "de".
quote:
[..]

Kapitalisme heeft 1.6 miljard doden veroorzaakt. Erg boude stelling van jouw kant.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:53:57 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142874708
Er wordt nog steeds gejankt om de Brent Spar maar de laag bij de grondse PR-truuks omtrent Deepwater Horizon, Exxon Valdez en het geknoei rondom Bhopal (waar massamoordenaars met een lage boete wegkwamen) hoor je nooit iemand over.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142874771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:10 schreef Klopkoek het volgende:

Kapitalisme heeft 1.6 miljard doden veroorzaakt. Erg boude stelling van jouw kant.
Kun je dat ook onderbouwen? Mijn god zeg wat een domme uitspraak.
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:58:51 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142874793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Mijn god zeg wat een domme uitspraak.
Owja, de overheden hebben het weer gedaan en niet de kapitalisten -O-

Als mensen zoals Lyrebird maar lukraak blaten dat communisme zoveel doden op zijn geweten heeft, dan mag de andere kant ook even worden benadrukt.
Niet dat Lyrebird zijn hand om draait om een leven meer of minder trouwens. Als er ergens wat te knallen valt dan staat de popcorn klaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142874878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Owja, de overheden hebben het weer gedaan en niet de kapitalisten -O-
Onderbouw die cijfers eens en probeer dan ook eens met een bron te komen die ook niet meteen stelt dat Stalin niet verantwoordelijk was voor de vele miljoenen doden onder zijn bewind, de enige bronnen dit ik namelijk kan vinden die deze 1.6 miljard noemen ontkennen namelijk de vele slachtoffers van het communisme of schrijven deze toe aan het kapitalisme.

En ja als we het over doden hebben door een bepaald systeem dan zijn de overheden/machthebbers verantwoordelijk.

Doden door the " powers that be"
http://www.hawaii.edu/powerkills/welcome.html

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 10:06:47 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:28:52 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_142875421
Natuurlijk, volgens jou heeft het kapitalisme 0 doden veroorzaakt.

Bhopal, Costa Concordia en Herald of Free Enterprise etc. (waar de bedrijven héél makkelijk mee weg kwamen) zijn zeker ook schuld van overheden. Jaja.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_142875625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk, volgens jou heeft het kapitalisme 0 doden veroorzaakt.

Bhopal, Costa Concordia en Herald of Free Enterprise etc. (waar de bedrijven héél makkelijk mee weg kwamen) zijn zeker ook schuld van overheden. Jaja.
Gebrekkige toezichthouder.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142875907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk, volgens jou heeft het kapitalisme 0 doden veroorzaakt.

Bhopal, Costa Concordia en Herald of Free Enterprise etc. (waar de bedrijven héél makkelijk mee weg kwamen) zijn zeker ook schuld van overheden. Jaja.
Onderbouw het nu eens een keer klopkoekje, met deze voorbeelden komen we nog lang niet aan de door jouw (en overige idioot communistisch gespuis wat in dezelfde zin ook maar gelijk ontkent dat Stalin verantwoordelijk is voor miljoenen doden) gestelde 1.6 miljard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 12:05:00 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:35:15 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142877155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk, volgens jou heeft het kapitalisme 0 doden veroorzaakt.

Bhopal, Costa Concordia en Herald of Free Enterprise etc. (waar de bedrijven héél makkelijk mee weg kwamen) zijn zeker ook schuld van overheden. Jaja.
Wat hebben industriële ongelukken en scheepsrampen met politiek te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:43:17 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142877409
Hier een mooi voorbeeld van domme journalistiek een zeer merkwaardig onderzoek zonder nadenken of kritiek overnemen en als waarheid presenteren.
NWS / Automobilisten teren op subsidies van de maatschappij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142877785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier een mooi voorbeeld van domme journalistiek een zeer merkwaardig onderzoek zonder nadenken of kritiek overnemen en als waarheid presenteren.
NWS / Automobilisten teren op subsidies van de maatschappij
Jij hebt een betere berekening voor het onderdeel 'parkeren' beschikbaar? Of ben jij hier stiekem ook wat kritiekloos de andere kant op?
Immers in het artikel gaat het puur om parkeren en niet om de totale kosten en opbrengsten van automobiliteit. Of is die nuance wat te hoog gegrepen?
pi_142878341
Dus parkeren kost de maatschappij geld maar voor bouwprojecten zoals het Groninger forum is het volstrekt logisch om de verwachte parkeeropbrengsten aan te wenden om de exploitatiekosten (en zelfs bouw) te dekken?
pi_142878380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier een mooi voorbeeld van domme journalistiek een zeer merkwaardig onderzoek zonder nadenken of kritiek overnemen en als waarheid presenteren.
NWS / Automobilisten teren op subsidies van de maatschappij
Er wordt gewoon gemeld dat een onderzoek dit en dat concludeert. De kop staat nota bene tussen aanhalingstekens.

Het is een nieuwsbericht, geen analyse of achtergrond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142878456
quote:
5s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:10 schreef Chewie het volgende:
Dus parkeren kost de maatschappij geld maar voor bouwprojecten zoals het Groninger forum is het volstrekt logisch om de verwachte parkeeropbrengsten aan te wenden om de exploitatiekosten (en zelfs bouw) te dekken?
Dat staat toch compleet los van het feit dat parkeren op de openbare weg bij elkaar een kostenpost is. Overigens zonder daar ook maar enig waardeoordeel aan te geven. Maar stel je een nieuwbouwwijk voor, dan is het financieel toch gunstiger wanneer mensen op hun eigen erf kunnen parkeren in plaats van dat er dure grond in het openbaar gebied voor gebruikt wordt die dan niet meer uitgegeven kan worden?
pi_142878488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt niks gewoon gemeld dat een onderzoek dit en dat concludeert. De kop staat nota bene tussen aanhalingstekens.

Het is een nieuwsbericht, geen analyse of achtergrond.
Maar Piet is het er niet mee eens, dus het is domme journalistiek. Zo lastig is het niet Koos, praat Piet naar de mond en je bent een topjournalist. De feiten doen niet ter zake.
pi_142878497
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
Maar stel je een nieuwbouwwijk voor, dan is het financieel toch gunstiger wanneer mensen op hun eigen erf kunnen parkeren in plaats van dat er dure grond in het openbaar gebied voor gebruikt wordt die dan niet meer uitgegeven kan worden?
Daar ben ik het wel mee eens
pi_142878655
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar Piet is het er niet mee eens, dus het is domme journalistiek. Zo lastig is het niet Koos, praat Piet naar de mond en je bent een topjournalist. De feiten doen niet ter zake.
Het is een beetje als het publiceren van de ramingen van het CPB publiceren domme journalistiek noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:20:00 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142878735
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt gewoon gemeld dat een onderzoek dit en dat concludeert. De kop staat nota bene tussen aanhalingstekens.

Het is een nieuwsbericht, geen analyse of achtergrond.
Kortom, domme journalistiek, niets mee doen, niet over nadenken, commentaarloos overnemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142878920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, domme journalistiek, niets mee doen, niet over nadenken, commentaarloos overnemen.
Wat verwacht je precies van de media? Dat ze zo'n onderzoek opnieuw gaan uitvoeren om na te gaan of de conclusies wel kloppen?

De krant meldt dat een onderzoek is uitgevoerd en geeft aan welke argumenten zijn gebruikt om de conclusie te onderbouwen.

Eventueel kun je daarna nog een follow up maken door verkeersexperts commentaar te laten geven op het onderzoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142879056
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens
En stel je dan al die oude wijken van voor twee auto's per huishouden eens voor. Daar levert parkeren een behoorlijke druk op het openbaar gebied op zodat er minder ruimte is voor 'nuttiger' functies als groen of spelen terwijl er weinig of geen opbrengsten voor de gemeente tegenover staan. Het is een gegeven en verder ook niet direct erg ofzo. Maar het gaan ontkennen of zo'n constatering als onderdeel van de linkse media zien gaat mij wat ver :+
pi_142879131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, domme journalistiek, niets mee doen, niet over nadenken, commentaarloos overnemen.
Is dat ook niet deels gewoon het model van Joop. Nieuwsberichten plaatsen waarvan men weet dat er discussie over ontstaat. Die hoeven ze toch niet zelf vooraf in te vullen?
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:29:54 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142879144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat verwacht je precies van de media? Dat ze zo'n onderzoek opnieuw gaan uitvoeren om na te gaan of de conclusies wel kloppen?

De krant meldt dat een onderzoek is uitgevoerd en geeft aan welke argumenten zijn gebruikt om de conclusie te onderbouwen.

Eventueel kun je daarna nog een follow up door verkeersexperts commentaar te laten geven op het onderzoek.
Ik verwacht dat men er kritisch naar kijkt. Paar jaar geleden was er een onderzoeksbureautje dat met een onderzoek kwam dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van zorgvoorzieningen dan de gemiddelde (autochtone) Nederlander. Dit werd door vrijwel alle kranten klakkeloos overgenomen. Geen een van de scribentjes die op het idee kwam dat de gemiddelde autochtone Nederlander een heel ander soort populatie is en daarom deze vergelijking als kut op dirk slaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142879198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik verwacht dat men er kritisch naar kijkt. Paar jaar geleden was er een onderzoeksbureautje dat met een onderzoek kwam dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van zorgvoorzieningen dan de gemiddelde (autochtone) Nederlander. Dit werd door vrijwel alle kranten klakkeloos overgenomen. Geen een van de scribentjes die op het idee kwam dat de gemiddelde autochtone Nederlander een heel ander soort populatie is en daarom deze vergelijking als kut op dirk slaat.
Maar Piet, waar blijft jouw weerlegging van het onderzoek dan? Als het toch zo simpel is?
pi_142879245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik verwacht dat men er kritisch naar kijkt. Paar jaar geleden was er een onderzoeksbureautje dat met een onderzoek kwam dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van zorgvoorzieningen dan de gemiddelde (autochtone) Nederlander. Dit werd door vrijwel alle kranten klakkeloos overgenomen. Geen een van de scribentjes die op het idee kwam dat de gemiddelde autochtone Nederlander een heel ander soort populatie is en daarom deze vergelijking als kut op dirk slaat.
Zucht.

In sommige gevallen zijn de media gewoon een doorgeefluik. Ik zou zo'n onderzoek ook niet negeren. Zoals ik al eerder aangaf: ik zou het nieuws melden en daar eventueel later experts op laten reageren.

Dat het onderzoek niet deugt, moet je de journalistiek niet kwalijk nemen, maar degenen die het onderzoek hebben uitgevoerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142879305
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht.

In sommige gevallen zijn de media gewoon een doorgeefluik. Ik zou zo'n onderzoek ook niet negeren. Zoals ik al eerder aangaf: ik zou het nieuws melden en daar eventueel later experts op laten reageren.

Dat het onderzoek niet deugt, moet je de journalistiek niet kwalijk nemen, maar degenen die het onderzoek hebben uitgevoerd.
Waarbij ik dan erg benieuwd ben wat er precies niet klopt. Ken Ecorys niet als een toko die zomaar iets roept.
pi_142879348
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar Piet, waar blijft jouw weerlegging van het onderzoek dan? Als het toch zo simpel is?
Weigeren te betalen voor nieuws, maar wel eisen dat journalisten even complete onderzoeken weerleggen.

Als je je zo ergert aan het niveau van de journalistiek, dan helpt het echt om te eisen dat alles gratis wordt verstrekt. Want noodlijdende media komen de kwaliteit immers ten goede.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142879371
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarbij ik dan erg benieuwd ben wat er precies niet klopt. Ken Ecorys niet als een toko die zomaar iets roept.
Ook dat.

Je kijkt als journalist ook wel naar de instantie die het onderzoek heeft uitgevoerd. En zelfs dan presenteer je de conclusies nooit als feit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:37:18 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142879393
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht.

In sommige gevallen zijn de media gewoon een doorgeefluik. Ik zou zo'n onderzoek ook niet negeren. Zoals ik al eerder aangaf: ik zou het nieuws melden en daar eventueel later experts op laten reageren.

Dat het onderzoek niet deugt, moet je de journalistiek niet kwalijk nemen, maar degenen die het onderzoek hebben uitgevoerd.
Kortom, persbericht ff knippen en plakken, dat noem jij geen domme journalistiek?
Dat is intelligente journalistiek?
Dat is toch precies waar je op scheld bij Metro en Spits etc?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142879439
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, persbericht ff knippen en plakken, dat noem jij geen domme journalistiek?
Dat is intelligente journalistiek?
Ik noem het geen journalistiek. Het is gewoon bureauredactiewerk. En dat hoort er nou eenmaal ook bij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142879481
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, persbericht ff knippen en plakken, dat noem jij geen domme journalistiek?
Dat is intelligente journalistiek?
Dat is toch precies waar je op scheld bij Metro en Spits etc?
Maar Piet, wat is klopt er nu zo overduidelijk niet? Waar heeft Joop finaal overheen gekeken?
pi_142879666
Overigens hadden we Piet hier niet gezien als de media een stuk of item hadden gemaakt over een onderzoek dat zijn eigen visie onderschrijft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:46:52 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142879712
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik noem het geen journalistiek. Het is gewoon bureauredactiewerk. En dat hoort er nou eenmaal ook bij.
Ah, het is zelfs geen journalistiek. Dank dat je dit toegeeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:47:53 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142879747
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens hadden we Piet hier niet gezien als de media een stuk of item hadden gemaakt over een onderzoek dat zijn eigen visie onderschrijft.
Voor iemand die net kraai vreet praat je met volle mond
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142879774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor iemand die net kraai vreet praat je met volle mond
Maar Piet, waar blijft je weerlegging van het stuk? Begin onderhand wel benieuwd te worden.
pi_142879842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, het is zelfs geen journalistiek. Dank dat je dit toegeeft.
Maar wat had Joop er precies mee moeten doen voor ze het publiceerden?
pi_142879864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, het is zelfs geen journalistiek. Dank dat je dit toegeeft.
Dat heeft toch niets met toegeven te maken?

Een onderzoek doorspitten en verwerken in een stuk, dat is geen journalistiek.

Maar dat betekent niet dat het niet moet gebeuren. Media melden soms ook gewoon nieuwtjes, zonder dat daar direct uren journalistiek werk in gestoken hoeft te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142879950
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met toegeven te maken?

Een onderzoek doorspitten en verwerken in een stuk, dat is geen journalistiek.

Maar dat betekent niet dat het niet moet gebeuren. Media melden soms ook gewoon nieuwtjes, zonder dat daar direct uren journalistiek werk in gestoken hoeft te worden.
Ik verwacht dat je vanaf nu het weerbericht en het dagelijkse stripje veel kritischer gaat benaderen Koos.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:54:01 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142879984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met toegeven te maken?

Een onderzoek doorspitten en verwerken in een stuk, dat is geen journalistiek.

Maar dat betekent niet dat het niet moet gebeuren. Media melden soms ook gewoon nieuwtjes, zonder dat daar direct uren journalistiek werk in gestoken hoeft te worden.
Nogmaals, dank je dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142880079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, dank je dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
Je hebt geen gelijk, want je repte over 'domme journalistiek'.

Er is echter niets dom of intelligent aan het verwerken van de uitkomsten van een onderzoek in een nieuwsberichtje.

Maar goed, als jij een hard plassertje krijgt van het idee dat je gelijk hebt, be my guest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142880155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, dank je dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
Maar ga je het bericht nog weerleggen? Immers er is nog niks aangegeven wat niet klopt aan het bericht.
pi_142880193
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar ga je het bericht nog weerleggen? Immers er is nog niks aangegeven wat niet klopt aan het bericht.
Gaat niet gebeuren.

Piet wilde alleen even kwijt dat media geen persberichten meer over mogen nemen. Dat is namelijk dom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:53:09 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142883901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren.

Piet wilde alleen even kwijt dat media geen persberichten meer over mogen nemen. Dat is namelijk dom.
Ik zei dat het zonder meer overnemen van persberichten zonder daar ook maar een vraag teken bij te zetten domme journalistiek is, jij zegt dat het geeneens journalistiek genoemd mag worden. Dus wat zeur je nu?
Wat is domme journalistiek dan volgens jou? Human intrest stukjes schrijven over dieren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142884074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei dat het zonder meer overnemen van persberichten zonder daar ook maar een vraag teken bij te zetten domme journalistiek is, jij zegt dat het geeneens journalistiek genoemd mag worden. Dus wat zeur je nu?
Wat is domme journalistiek dan volgens jou? Human intrest stukjes schrijven over dieren?
Domme journalistiek is verkeerde conclusies trekken op basis van gegeven of vergaarde informatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:05:20 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142884347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Domme journalistiek is verkeerde conclusies trekken op basis van gegeven of vergaarde informatie.
Is dat niet slechte journalistiek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142884401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dat niet slechte journalistiek?
Dom, slecht, kut.

Het is mij om het even hoe je het noemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:17:05 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142884697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dom, slecht, kut.

Het is mij om het even hoe je het noemt.
Domme journalistiek -> knip plakwerk dat iedereen kan doen zonder enig schouwing of reflectie
Slechte journalistiek -> je werk niet goed doen, pruts en broddelwerk
Kwaadaardige journalistiek -> zeer bewust doelen willen bereiken met selectieve of foute informatie te geven,
Riool Journalistiek -> Roddel, achterklap en leugens over bekende personen met geen ander doel dan de oplage te vergroten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142884772
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Domme journalistiek -> knip plakwerk dat iedereen kan doen zonder enig schouwing of reflectie
Slechte journalistiek -> je werk niet goed doen, pruts en broddelwerk
Kwaadaardige journalistiek -> zeer bewust doelen willen bereiken met selectieve of foute informatie te geven,
Riool Journalistiek -> Roddel, achterklap en leugens over bekende personen met geen ander doel dan de oplage te vergroten
Slechte journalistiek is vaak ook het gevolg van domheid.

Afijn, we zijn het verder ook wel eens. Laten we dat feit vieren en het daar voor de verandering eens bij laten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142940020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik verwacht dat men er kritisch naar kijkt. Paar jaar geleden was er een onderzoeksbureautje dat met een onderzoek kwam dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van zorgvoorzieningen dan de gemiddelde (autochtone) Nederlander. Dit werd door vrijwel alle kranten klakkeloos overgenomen. Geen een van de scribentjes die op het idee kwam dat de gemiddelde autochtone Nederlander een heel ander soort populatie is en daarom deze vergelijking als kut op dirk slaat.
Ik ben het hier wel mee eens. Natuurlijk, sommige berichten kunnen zo overgenomen worden, maar onderzoekjes mogen best kritisch bekeken worden. Andere voorbeelden van dit soort berichten zijn :

900.000 bezoekers van een willekeurig festival

Of

Slechte eetgewoontes eisen duizenden doden per jaar

Bezoekersaantallen van een evenement worden altijd overdreven, maar niemand die daar vraagtekens bijzet. En onderzoekjes met aantal doden ten gevolg van iets lijken heel relevant, maar ik krijg het vermoeden dat heel veel doden 'dubbel' geteld worden. Wat als iemand zijn hele leven slecht eet en ook nog eens rookt? Aan welke slechte gewoonte is hij uiteindelijk gestorven? En kun je iemand die met 75 jaar aan een longziekte overleden maar verder gezond is gebleven tijdens zijn leven, wel voor de 100% laten meetellen in dit soort statistieken?

Ik had ooit het idee om het aantal doden van al dit soort berichten op te tellen, en te vergelijken met het werkelijk sterftecijfer in Nederland.

[ Bericht 9% gewijzigd door skrn op 31-07-2014 23:39:22 ]
pi_142940703
Oh, en windmolens leveren 100.000 huishoudens stroom.

Een leuk voorbeeld als je in beschouwing neemt dat niet eens een kwart van de elektriciteitsproductie gebruikt wordt voor huishoudens. Dus met 100.000 huishouders, kun je eigenlijk maar echt 20.000 huishoudens voorzien van elektrictieit om te kunnen leven, werken, te laten vervoeren, en dergelijke.
pi_142940785
Ik las het artikel op Joop.nl wat Pietverdriet zo tegenstaat.
http://www.joop.nl/econom(...)zwaar_gesubsidieerd/
Als de bron een degelijk onderzoeksbureau is, dan is publicatie gerechtvaardigd.
Dat doen alle media. Zonder weerwoord van een tegenstander.
Het is gewoon nieuws en wel opvallend nieuws.
En wat 99.999 zei... aandacht vragen voor de uitkomst past bij Joop als discussiesite ...... als tegenwicht tegen het idee van dat de automobilist gepest en uitgezogen word

Media gaan soms de mist in als de onderzoekers werkelijk de boel belazeren.
O,a, die prof Stapel die zgn wetenschappelijk had bewezen dat vleeseters agressiever zijn.
En inderdaad gaan media mede de fout in als het een onderzoek is met een 'foutje' of te enthousiaste onderzoekers.
Ik herinner me zo een onderzoeker die beweerde de sleutel had gevonden voor een aidsmedicijn .
Dat was 20 jaar terug en het NOS-journaal had er 5 minuten aandacht voor.

En toch is het NOS-journaal best wel degelijk.
;
pi_142941674
Nee, ik ben het er niet mee eens Bluesdude. Ik vind het wel degelijk aan de media om bij dit soort rapportjes nuances te plaatsen. Vaak zijn de rapportjes wel kundig opgesteld, wordt er verteld hoe de rekenmethodes zijn maar ergens weet je dat het niet klopt en dat je gezond verstand iets anders zegt.

Rechts Nederland kan er ook wat van, van dit soort rapportjes. Ja, ik heb er echt een schijthekel aan. Leuk voor ambtenaren, leuk voor PR-mensen, maar niet om het publiek te informeren.
pi_142942258
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:10 schreef skrn het volgende:
Nee, ik ben het er niet mee eens Bluesdude. Ik vind het wel degelijk aan de media om bij dit soort rapportjes nuances te plaatsen. Vaak zijn de rapportjes wel kundig opgesteld, wordt er verteld hoe de rekenmethodes zijn maar ergens weet je dat het niet klopt en dat je gezond verstand iets anders zegt.
Als je aanvoelt dat er iets verkeerds zit wel.... dan is het beter het niet te plaatsen, of te onderzoeken of iemand met een weerwoord erbij te slepen.
Maar ik zie alle media , allerlei soorten beweringen gewoon melden. Zonder een waardeoordeel erbij te geven.
Bij dat rapport over parkeerkosten ga ik er ook vanuit dat het serieus is opgezet en dan is het gewoon opmerkelijk nieuws.
Natuurlijk.. als de bewering met enige politieke geladenheid niet in een redactionele visie uitkomt dan plaatsen ze het misschien niet. Zou ik ook doen


[/quote]
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:10 schreef skrn het volgende:

Rechts Nederland kan er ook wat van, van dit soort rapportjes. Ja, ik heb er echt een schijthekel aan. Leuk voor ambtenaren, leuk voor PR-mensen, maar niet om het publiek te informeren.
Wat is er dan verkeerd aan dat parkeerrapport ?
pi_142942284
foutje
pi_143011978
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:10 schreef skrn het volgende:
Nee, ik ben het er niet mee eens Bluesdude. Ik vind het wel degelijk aan de media om bij dit soort rapportjes nuances te plaatsen. Vaak zijn de rapportjes wel kundig opgesteld, wordt er verteld hoe de rekenmethodes zijn maar ergens weet je dat het niet klopt en dat je gezond verstand iets anders zegt.

Rechts Nederland kan er ook wat van, van dit soort rapportjes. Ja, ik heb er echt een schijthekel aan. Leuk voor ambtenaren, leuk voor PR-mensen, maar niet om het publiek te informeren.
Het punt is dat een rapport wordt opgesteld als opdracht; iemand heeft gevraagd om een rapport. En toevallig zit de uitkomst van een rapport, hoe "kundig" opgesteld het mag zijn, meestal in de lijn van wat de opdrachtgever wil.

Helaas hebben we in Nederland bijzonder weinig onafhankelijke partijen, die bepaalde onderwerpen zonder een vooringenomen stelling kunnen bespreken. Dat is niet specifiek rechts, want links kan daar ook wat van.

Inderdaad zouden "echte" journalisten op zijn minst wat nuances kunnen aanbrengen in dit soort berichten. Maar dat zie je niet gebeuren omdat echte journalisten zeldzaam geworden zijn en omdat media vaak een bepaalde kleur hebben en omdat het lekker goedkoop is.

Gezien de steeds verder dalende oplage van kranten verwacht ik geen verbetering, eerder een verslechtering van het niveau van de media. De vraag is wat daar tegen te doen valt.
pi_143012056
De Telegraaf was het huisblad van de NSB geen wonder dat het onder de PVV aanhang zo populair is

:Y
pi_143015204
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:30 schreef Bluesdude het volgende: Wat is er dan verkeerd aan dat parkeerrapport ?
Zoals drexciya het verwoordt : de conclusie ligt vaak in de lijn van de opdrachtgever.

Ik heb van hetzelfde bureau een rapport uit 2002, en ze hanteren de grondprijs per vierkante meter, en hanteren op die prijs een percentage van 5% om op rentekosten per jaar te komen. Dat gegeven is een leuk gegeven als beleidsinstrument, maar het staat niet gelijk aan directe kosten die worden doorberekend aan de belastingbetaler!

In veel gevallen is de grond keurig afgeschreven hoor en hoeven de rentekosten niet betaald te worden. Nieuwe wijken worden in ieder geval op zijn minst kosten-neutraal aangelegd: alle infrastructuele voorzieningen worden doorbelast door middel van de grondprijs van de percelen.

Ja, maar wat als de voorzieningen inderdaad niks kosten. Dan heeft de gemeente toch ook gemiste inkomsten. Moet je die niet meenemen? Dat kan, maar krijg je echt voor al die parkeerplekjes die marktprijs terug mocht je de grond verkopen? Ook erg discutabel. En is de marktprijs nog steeds geldig als er helemaal geen parkeerplek in de wijk te vinden is?

In het rapport staan wel degelijk dit soort opmerkingen ter observatie, maar wordt er verder helaas weinig mee gedaan.

Hoe dan ook, het grote probleem met kosten en prijzen is dat ze niet absoluut zijn. Ze zijn afhankelijk van de stiuatie hier en nu. Zo'n prijsvergelijking is leuk als beleidsinstrument : willen we 100 parkeerplekjes in de wijk of liever wat meer groen ? Maar ze zijn onzinnig voor een dicussie op grote schaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door skrn op 03-08-2014 19:37:28 ]
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:42:46 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143016111
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:18 schreef SirHammerlock het volgende:
De Telegraaf was het huisblad van de NSB geen wonder dat het onder de PVV aanhang zo populair is

:Y
Hersenloos gelul. NSB had Volk&Vaderland. Telegraaf was gewoon één van de vele kranten die tijdens de oorlog gewoon doorging met publiceren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143016623
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hersenloos gelul. NSB had Volk&Vaderland. Telegraaf was gewoon één van de vele kranten die tijdens de oorlog gewoon doorging met publiceren.
Het was de meest Duitsvriendelijke krant in Nederland tot 1944 ... ja, de Telegraaf :') - dan ben je niet ver van de NSB, die waren ook zeer Duitsvriendelijk.
pi_143016808
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:04 schreef SirHammerlock het volgende:

[..]

Het was de meest Duitsvriendelijke krant in Nederland tot 1944 ... ja, de Telegraaf :') - dan ben je niet ver van de NSB, die waren ook zeer Duitsvriendelijk.
Eigenlijk juist vanaf oktober 44 was het een "duitsvriendelijke" krant van de periode daarvoor kun je dat niet echt stellen en was de Telegraaf niet wezenlijk anders dan de andere, niet ondergrondse, kranten.

Kortom wat Piet al zei, hersenloos gelul van jouw kant dus.
pi_143016875
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eigenlijk juist vanaf oktober 44 was het een "duitsvriendelijke" krant van de periode daarvoor kun je dat niet echt stellen en was de Telegraaf niet wezenlijk anders dan de andere, niet ondergrondse, kranten.

Kortom wat Piet al zei, hersenloos gelul van jouw kant dus.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog drukte de drukkerij van De Telegraaf pro-Duitse bladen, waaronder de Deutsche Zeitung in den Niederlanden en liet Telegraafdirecteur Holdert de NSB en de Nazi's binnenmarcheren in de kolommen van de krant. Holdert en zijn Telegraaf collaboreerde met de Duitse SS en de NSB. Op 27 november 1946 viel Telegraafdirecteur Holdert bij zijn arrestatie door de mand, toen een litteken onder zijn arm zichtbaar werd. Het was afkomstig van het operatief verwijderde bloedgroep teken van de SS.

Ook na de oorlog zou de Telegraaf in de Nederlandse krantenwereld zich blijven profileren met het voeren van politieke campagnes op de redactionele pagina's, bijv. door de verkettering van alles in de samenleving dat rook naar tegencultuur en nieuwe sociale bewegingen in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw.

Na de oorlog heeft de Commissie voor de Perszuivering geoordeeld dat Holdert het behoud van zijn kranten heeft bewerkstelligd door uit pure baatzucht en welbewust met de vijand te heulen, financiële steun te verlenen aan diens handlangers en verraderlijke en vijandelijke propaganda te voeren. Het oordeel van de Commissie betekende voor de krant een verschijningsverbod voor dertig jaar. Dat verbod werd in 1949 opgeheven. Jammer.

... tja hersenloos :')
pi_143016920
Ja hersenloos, Holders had de Telegraaf in handen vanaf oktober 44

Uit NPS "de oorlog"

quote:
De Telegraaf fout?
De Telegraaf is in de beeldvorming over de Tweede Wereldoorlog het symbool geworden van de foute krant die de Duitse bezetter in alles diende en steunde.
Dat beeld is alleen juist voor het laatste halve oorlogsjaar, vanaf oktober 1944, als de krant in handen komt van de SS-er Hakkie Holdert. Maar voor het grootste deel van de oorlog geldt dat De Telegraaf een middenpositie innam zich vooral op de vlakte hield.

Op de ochtend van de Duitse inval is de krant niet verschenen. Op 16 mei 1940, als de kranten opdracht krijgen om te vermelden dat zij verschijnen zonder voorafgaande censuur, wijkt De Telegraaf af van die zinsnede en vermeldt in plaats daarvan:

'"De Telegraaf" verschijnt met ingang van heden onder contrôle van de Duitse militaire bevelhebber in Nederland.'

Dat stelt Willy Janke van de Presse-Abteilung niet op prijs, de volgende dag bevat De Telegraaf alsnog de mededeling dat er van censuur geen sprake is, maar wel van een volkomen loyale houding der verantwoordelijke uitgevers en redacteuren.

Hoofdredacteur Goedemans draagt zijn mensen aanvankelijk op de krant zo normaal mogelijk te houden. De Telegraaf doet vanaf dat moment aan overdadige bronvermelding. Om de verplichte kopij te onderscheiden van de eigen berichtgeving vermeldt de redactie nauwgezet de herkomst van alle artikelen.

Dat begint al bij de koppen boven de officiële communiqués die voortaan de voorpagina domineren en vaak worden ingeleid met zinsneden als Duitsch opperbevel meldt of Duitsch legerbericht.

In de eigen reportages klinkt vanuit alle hoeken en gaten steeds dezelfde mantra: Aan het werk!. Vrijwel dagelijks roept de krant haar lezers op niet bij de pakken neer te zitten maar de handen uit de mouwen te steken.


Bron:
*Mariette Wolf, 'Het geheim van De Telegraaf' (2009)


[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2014 15:20:10 ]
pi_143016991
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:19 schreef Chewie het volgende:
Ja hersenloos, Holders had de Telegraaf in handen vanaf oktober 44

Uit NPS "de oorlog"

[..]

Iedereen veegt graag zijn straatje schoon :')

Zo ook de Telegraaf
pi_143017035
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:21 schreef SirHammerlock het volgende:

[..]

Iedereen veegt graag zijn straatje schoon :')

Zo ook de Telegraaf
Met hulp van de NPS, maar goed heb al genoeg tijd verspild aan een hersenloze troll :')
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:23:54 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143017056
Heerlijk, komen de feiten niet overeen met je beeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143017057
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met hulp van de NPS, maar goed heb al genoeg tijd verspild aan een hersenloze troll :')
Graag gedaan :Y
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:27:31 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143017148
Nrc verscheen tijdens de oorlog ook gewoon door onder de gelijkschakeling, mocht ook na de oorlog een tijd niet verschijnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143038130
Gelukkig ben ik van na de oorlog, dus mag ik gewoon verschijnen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:13:05 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143161532
De kwaliteitskrant NRC
"Rusland voert zijn eigen sancties in: het land stopt met het importeren van fruit, groenten, vlees, vis, gevogelte, noten en zuivel uit Europa, Amerika, Australië, Canada en Noorwegen. "
http://www.nrcq.nl/2014/0(...)n-westerse-producten

De Telegraaf
"De Russiche premier Dmitri Medvedev maakte vanochtend bekend dat zijn landbijna alle voedsel uit de landen van de Europese Unie, waaronder Nederland, de Verenigde Staten, Canada, Australië en Noorwegen met ingang van vandaag en voor zeker een jaar gaat boycotten."

http://www.telegraaf.nl/d(...)r_compensatie__.html

Slordig slordig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:54:22 #188
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143162945
NRC is natuurlijk ook vrij rechts sinds Van Thilo en Vandermeersch de bezem door het personeelsbestand hebben gehaald. Voormalig Elsevier journalist Stellinga is daar nu adjunct-hoofdredacteur. Zij schreef in Februari 2008 voor de Elsevier dit:

"In Nederland is op de huizenmarkt niks aan de hand. Het is onwaarschijnlijk dat de huizenprijzen dalen, omdat er een structureel tekort is aan woningen. Weinig aanbod, veel vraag betekent stijgende prijzen. Ook de Nederlandse banken hebben een groot gedeelte van hun Nederlandse hypotheekportefeuille verkocht aan derden. Dat kan nu even niet meer, maar dat probleem doet de banken zeker niet wankelen."

^O^

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143173947
Er zal nooit een kritisch bericht in de Elsevier verschijnen. Zelfs Geenstijl belicht nog vaker zaken van een andere kant dan Elsevier. Elsevier schrijft wat dom-Nederland graag wil horen.
pi_143174146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
NRC is natuurlijk ook vrij rechts sinds Van Thilo en Vandermeersch de bezem door het personeelsbestand hebben gehaald. Voormalig Elsevier journalist Stellinga is daar nu adjunct-hoofdredacteur. Zij schreef in Februari 2008 voor de Elsevier dit:

"In Nederland is op de huizenmarkt niks aan de hand. Het is onwaarschijnlijk dat de huizenprijzen dalen, omdat er een structureel tekort is aan woningen. Weinig aanbod, veel vraag betekent stijgende prijzen. Ook de Nederlandse banken hebben een groot gedeelte van hun Nederlandse hypotheekportefeuille verkocht aan derden. Dat kan nu even niet meer, maar dat probleem doet de banken zeker niet wankelen."

^O^

[ afbeelding ]
Zo vreemd is dat toch niet? Dit was heel lang de heersende opvatting over de Nederlandse huizenmarkt.
Bij welke economische crisis zijn er enkele mensen die het juist voorspeld hadden en vele malen zoveel mensen die niets voorzagen of een crisis om één van vele andere reden hadden voorzien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:44:24 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143174197
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
NRC is natuurlijk ook vrij rechts sinds Van Thilo en Vandermeersch de bezem door het personeelsbestand hebben gehaald. Voormalig Elsevier journalist Stellinga is daar nu adjunct-hoofdredacteur. Zij schreef in Februari 2008 voor de Elsevier dit:

"In Nederland is op de huizenmarkt niks aan de hand. Het is onwaarschijnlijk dat de huizenprijzen dalen, omdat er een structureel tekort is aan woningen. Weinig aanbod, veel vraag betekent stijgende prijzen. Ook de Nederlandse banken hebben een groot gedeelte van hun Nederlandse hypotheekportefeuille verkocht aan derden. Dat kan nu even niet meer, maar dat probleem doet de banken zeker niet wankelen."

^O^

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 08:35 schreef Ryon het volgende:
Ik heb jarenlang een abo gehad op de Elsevier en moet zeggen dat het een kwalitatief sterk blad is. Ik heb veel edities van de Elsevier (samen met de Groene en Hp/de tijd) ook bewaard om later nog eens terug te lezen.

Kom je wel bij het grote nadeel van het blad: Elsevier heeft - in retroperspectief - het nog nooit bij het rechte eind gehad. Nederland is nog steeds niet veranderd in een brandende en rokende puinhoop ondanks dat men dat al een kleine 20 jaar voorspelt. De allochtonen hebben nog steeds niet de macht, de SP heeft Nederland nog steeds niet omgevormd tot een communistische heilstaat en de fileproblematiek heeft Nederland nog steeds niet veranderd in een economisch derde wereld land.

Volgens de Elsevier logica heeft dat te maken met dat de VVD ons op het laatste moment toch gered heeft (van elke denkbare bedreiging) maar het kan ook zijn dat de glazen bol van de Elsevier wellicht wat troebel is :')

Als je de reportages en commentaren leest dan weet je ook wel dat je het af en toe met een korreltje zout moet nemen. Dat is wel anders bij bijv de Hp/de Tijd. Veel van hun reportages zijn eigenlijk tijdloos. Ik geloof dat nu ze een maandelijks blad zijn geworden het er alleen maar beter op is geworden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:23:54 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143175567
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat toch niet? Dit was heel lang de heersende opvatting over de Nederlandse huizenmarkt.
Bij welke economische crisis zijn er enkele mensen die het juist voorspeld hadden en vele malen zoveel mensen die niets voorzagen of een crisis om één van vele andere reden hadden voorzien.
Ben ik niet helemaal met je eens. Rond die tijd had je ook een Middelkoop (is weer in de luwte verdwenen maar dat terzijde) die hel en verdoemenis zat te prediken op het mainstream kanaal RTL Z.
Vwb de huizenmarkt had hij 'gewoon' gelijk en ook de achterliggende kettingreactie. Niet alleen roepen 'het gaat fout', maar ook de mechanieken benoemen.
Met andere dingen had hij het minder bij het rechte eind maar vwb de huizenmarkt kon hij de knelpunten aardig benoemen, en waar de gevaren zaten.

Woorden als "niks aan de hand" zijn tevens iets anders als "er zijn problemen, maar niets dat oncontroleerbaar blijkt te zijn."
"Niks aan de hand" is als Colijn in 1936.

edit: ook dat niet helemaal, want Colijn ontkende niet dat er gevaren verschenen aan de horizon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 07-08-2014 20:31:00 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:27:08 #193
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143175732
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Vergeet de puinhopen van Joop den Uyl niet. Altijd een leuke kapstok geweest.

Ook een abbonement op De Groene en HP de Tijd?

Ik dacht dat die laatste ook een beetje in de Fortuynistische hoek zat een tijdje terug.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:17:56 #194
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143195322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergeet de puinhopen van Joop den Uyl niet. Altijd een leuke kapstok geweest.

Ook een abbonement op De Groene en HP de Tijd?

Ik dacht dat die laatste ook een beetje in de Fortuynistische hoek zat een tijdje terug.
Hoe de HP/de Tijd nu is qua karakter weet ik eigenlijk niet. Toen ik het las verscheen het nog wekelijks. Ik zou langs de bieb ( :') ) moeten gaan om te weten wat men er nu allemaal in plaatst. De website even bekeken en dat is allemaal niet heel erg denderend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:34:47 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143195856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergeet de puinhopen van Joop den Uyl niet. Altijd een leuke kapstok geweest.
De Noren waren slimmer met hun aardgasbaten, maar dat lag niet alleen aan Den Uyl
quote:
Ook een abbonement op De Groene en HP de Tijd?
Alleen de groene
quote:
Ik dacht dat die laatste ook een beetje in de Fortuynistische hoek zat een tijdje terug.
Is dat belangrijk voor je? Het gaat er toch om dat ze goede journalistiek (of niet) bedrijven. Maakt niet uit welke kleur ze hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143196267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Rond die tijd had je ook een Middelkoop (is weer in de luwte verdwenen maar dat terzijde) die hel en verdoemenis zat te prediken op het mainstream kanaal RTL Z.
Vwb de huizenmarkt had hij 'gewoon' gelijk en ook de achterliggende kettingreactie. Niet alleen roepen 'het gaat fout', maar ook de mechanieken benoemen.
Met andere dingen had hij het minder bij het rechte eind maar vwb de huizenmarkt kon hij de knelpunten aardig benoemen, en waar de gevaren zaten.

Woorden als "niks aan de hand" zijn tevens iets anders als "er zijn problemen, maar niets dat oncontroleerbaar blijkt te zijn."
"Niks aan de hand" is als Colijn in 1936.

edit: ook dat niet helemaal, want Colijn ontkende niet dat er gevaren verschenen aan de horizon.
Dat lijkt heel wat, maar er worden heel veel 'mechanieken' beschreven die gedoemd zouden zijn om een crisis te veroorzaken, maar waar uiteindelijk helemaal niets van terecht komt.
Nate Silver beschrijft in The signal and the noise wel aardig hoe allerhande opiniemakers uitstekend in staat zijn om hun succesvolle voorspellingen uit te vergroten (die blijven ook het best hangen) en hun mislukte voorspellingen (een veelvoud van het aantal succesvolle voorspellingen) te bagatelliseren. Zoals je al aangeeft is Middelkoop iemand die allerhande oorzaken voor een crisis had voorspeld.
Als je wat cynisch bent zou je je bovendien kunnen afvragen of de man met zijn investeringen in goud niet juist bezig is om op allerhande wijzen een crisis wat in de hand te werken. Een dergelijke crisis doet de waarde van 'veilige havens' als goud altijd goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143196873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je wat cynisch bent zou je je bovendien kunnen afvragen of de man met zijn investeringen in goud niet juist bezig is om op allerhande wijzen een crisis wat in de hand te werken. Een dergelijke crisis doet de waarde van 'veilige havens' als goud altijd goed.
Bij veel doempredikers op internet zie je ook reclame voor goud en zilver voorbijkomen.

Peter Schiff heeft bijvoorbeeld zelf ook een bedrijf die in metalen investeert en specifiek goud en zilver. Dat mensen dat dan vertrouwen snap ik echt niet. Het is wel erg doorzichtig. :D
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:11:41 #198
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143196898
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Noren waren slimmer met hun aardgasbaten, maar dat lag niet alleen aan Den Uyl
Dit is buiten de lens van dit topic, maar het is vooral het kabinet na Den Uyl dat de aardgasgelden er doorheen joeg.

Noorwegen doet het inderdaad slimmer, maar ze doen het ook op een typisch sociaal-democratische manier. Derhalve vloeit dan ook een kleiner percentage van de opbrengsten naar private partijen toe. En de firma Statoil is ook voor 70% van de staat.
Het is altijd makkelijk achteraf roepen, maar zoals Noorwegen het doet wilden de VVD en CDA beslist niet.

Den Uyl kreeg ook te maken met buitenlandse druk. Zo wilden de Amerikanen dat Nederland goedkoop gas aan Italië zou leveren. Wat dus ook gebeurde.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143197032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:11 schreef Klopkoek het volgende:

Het is altijd makkelijk achteraf roepen, maar zoals Noorwegen het doet wilden de VVD en CDA beslist niet.

Den Uyl kreeg ook te maken met buitenlandse druk. Zo wilden de Amerikanen dat Nederland goedkoop gas aan Italië zou leveren. Wat dus ook gebeurde.
Wel grappig dat het volgens jou altijd aan een ander ligt maar nooit aan de grote linkse roerganger
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:17:28 #200
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143197203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt heel wat, maar er worden heel veel 'mechanieken' beschreven die gedoemd zouden zijn om een crisis te veroorzaken, maar waar uiteindelijk helemaal niets van terecht komt.
Nate Silver beschrijft in The signal and the noise wel aardig hoe allerhande opiniemakers uitstekend in staat zijn om hun succesvolle voorspellingen uit te vergroten (die blijven ook het best hangen) en hun mislukte voorspellingen (een veelvoud van het aantal succesvolle voorspellingen) te bagatelliseren. Zoals je al aangeeft is Middelkoop iemand die allerhande oorzaken voor een crisis had voorspeld.
Als je wat cynisch bent zou je je bovendien kunnen afvragen of de man met zijn investeringen in goud niet juist bezig is om op allerhande wijzen een crisis wat in de hand te werken. Een dergelijke crisis doet de waarde van 'veilige havens' als goud altijd goed.
Ik ben het er helemaal mee eens dat Middelkoop niet al te koosjer is. De ondergenoemde Schiff hoort er ook bij.

Wat ik maar aan wilde geven is dat Middelkoop dit op een mainstream kanaal dagelijks zat te roepen. Veel cijfers en feiten waren al een tijdje bekend. Dat er "niks aan de hand" is, zoals Elsevier schreef in februari 2008, lijkt me weer het andere uiterste van het spectrum.

Onderstaand videotje is toevalligerwijs ook van februari 2008

In de VS is het een iets ander verhaal; daar zat een Jim Cramer op CNBC met overslaande stem te roepen "kopen, kopen, kopen", een paar uur voordat Lehman Brothers omviel. Eigenlijk misdadig, maarja.
En na het zien van de Madoff documentaire begrijp ik dat vele figuren van zijn fraude profiteerden, en de zakenmedia (WSJ, Bloomberg) het verhaal gewoon lieten liggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:22:02 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143197375
Doempredikant Middelkoop heeft zelf ook het een en ander gezegd over de nauwkeurigheid van zijn voorspellingen:

http://www.dekritischebel(...)-zilvermijnaandelen/
quote:
Willem stelt zijn visie constant bij: “Elke twee jaar zijn er zoveel veranderingen dat ik mijn beeld aan moet scherpen. Het is work in progress. Het financiële systeem verandert. “Als de dollar valt” zou nu niet zo geheten hebben. Ik ben niet meer zo bang voor een ineenstorting van de dollar en ook niet voor een ineenstorting van de euro.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143197614
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:22 schreef Ryon het volgende:
Doempredikant Middelkoop heeft zelf ook het een en ander gezegd over de nauwkeurigheid van zijn voorspellingen:

http://www.dekritischebel(...)-zilvermijnaandelen/

[..]

Weinig opzienbarende opmerking natuurlijk. Het hele idee van voorspellingen is juist vaak dat ze data-driven zijn en dat je bij nieuwe data dus ook je voorspellingen reviseert.

Het gaat mij er ook meer om dat de voorspellingen van economen nou niet heel opzienbarend zijn. Wat dat betreft lopen ze nog mijlenver achter op de veel bekritiseerde weermannen en -vrouwen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:38:24 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143197957
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Weinig opzienbarende opmerking natuurlijk. Het hele idee van voorspellingen is juist vaak dat ze data-driven zijn en dat je bij nieuwe data dus ook je voorspellingen reviseert.

Het gaat mij er ook meer om dat de voorspellingen van economen nou niet heel opzienbarend zijn. Wat dat betreft lopen ze nog mijlenver achter op de veel bekritiseerde weermannen en -vrouwen.
Helemaal mee eens.

Stel je eens voor echter dat een snelweg van Amsterdam naar Utrecht slechts twee rijstroken kent. Is het zeker dat er altijd files zullen staan? Kun je van te voren in kaart brengen hoe lang de files zullen zijn, en op welke tijdstippen?
Veel dingen zijn niet zeker en niet duidelijk, en hoeveel schade het de economie toe brengt.

Maar als je zegt "niets aan de hand"... ?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143199006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Stel je eens voor echter dat een snelweg van Amsterdam naar Utrecht slechts twee rijstroken kent. Is het zeker dat er altijd files zullen staan? Kun je van te voren in kaart brengen hoe lang de files zullen zijn, en op welke tijdstippen?
Veel dingen zijn niet zeker en niet duidelijk, en hoeveel schade het de economie toe brengt.

Maar als je zegt "niets aan de hand"... ?
Mwoah, als ik het citaat zo lees zeggen ze wel iets meer dan dat. Ze zeggen dat er in het licht van het feit dat er een structureel tekort is aan woningen op de Nederlandse woningmarkt:

quote:
In Nederland is op de huizenmarkt niks aan de hand. Het is onwaarschijnlijk dat de huizenprijzen dalen, omdat er een structureel tekort is aan woningen. Weinig aanbod, veel vraag betekent stijgende prijzen. Ook de Nederlandse banken hebben een groot gedeelte van hun Nederlandse hypotheekportefeuille verkocht aan derden. Dat kan nu even niet meer, maar dat probleem doet de banken zeker niet wankelen
Het is een overschatting van de robuustheid van de Nederlandse woningmarkt gebleken, maar nou niet echt een heel schokkende claim.

Ik heb nog geprobeerd het hele artikel erbij te zoeken, maar ik kon enkel dit specifieke citaat op andere sites vinden. Dat roept natuurlijk ook nogal de vraag op of het niet gewoon een selectieve quote is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:52:19 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143202239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wel grappig dat het volgens jou altijd aan een ander ligt maar nooit aan de grote linkse roerganger
Typische reactie van jou.

Ik leg domweg uit dat de Noorse situatie er niet één is die in de Nederlandse politiek geaccepteerd zou worden. Nederland is liberaler als veel mensen willen zien. Waar in Nederland de Shell voor 40-50% meeprofiteert, is in Noorwegen zelfs de Statoil van de staat.

Ten tweede is het aantoonbaar een feit dat juist de kabinetten na Den Uyl van het gas hebben geprofiteerd.

Tot slot werd dat kabinet onder druk gezet door de Amerikanen en bondgenoten, om vooral niet het gas tegen marktconforme prijzen te verkopen. Het is dus geen pure stommiteit geweest.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:16:53 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143331737
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het "rechtse" Europa kan en kon anders prima zaken doen met Cuba
De rechtse Mark Rutte deed tot voor kort hartstochtelijk zaken met dictator Putin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:28:06 #207
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143332016
Gisteren ging het bij 'kijken in de ziel' over rechtse media en zulks. Terug te zien op uitzendinggemist.

Frits Wester had een paar prijzende woorden over voor P&W. Geen wonder, hij behoorde tot de vaakst uitgenodigde gasten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:24:07 #208
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143353805
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Hier nog een leuke in het kader van 'topvoorspellingen die uit kwamen' (let op de dikke letters):
http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010645965:mpeg21:a1028

Schijnt dat Lubbers ook vrij paranoïde acteerde in 1989 en Helmut Kohl hem dat jááren heeft nagedragen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:30:25 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143390269
Door dit topic moet ik weer aan deze Brabantse klassieker denken

  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:34:25 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143390406
Het grootste telegraafgelul is van de telegraafhaters die afgeven op de telegraaf maar niet doorhebben dat het gros van de kranten nauwelijks beter is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:36:27 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143390470
Ach we hebben het over een 34 jaar oud nummer van wat hippies uit Hilvarenbeek
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:37:48 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143390526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:36 schreef Hexagon het volgende:
Ach we hebben het over een 34 jaar oud nummer van wat hippies uit Hilvarenbeek
Neuh, daar heb jij het over, ik niet, of ben je verpleegster, met je "we" ?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:42:13 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143390696
Het titel van dat nummer staat toevallig in je post. Dan heb je het erover.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hexagon op 13-08-2014 20:54:06 ]
pi_143436612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Door dit topic moet ik weer aan deze Brabantse klassieker denken

Te gek. Alleen jammer dat ze Holland zeggen waar ze Nederland bedoelen.
Ik herinner me dat ik een zaal inkwam waar ze speelden. Heerlijk, mijn eigen dialect.!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143436640
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:19:25 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143440770
Knevel en van de Brink is qua onderwerpkeuze en samenstelling van gasten rechtser als dat P&W links is geweest. Typerend dat dan geen goegemeente klaar staat om die ongegeneerde propaganda bloot te leggen. Zoals toen met die Israel meisjes (die gewoon bij de PR afdeling aldaar werkten!).
Van de Brink lijkt me vrij intelligent echter, maar Knevel is zooooo onhandig....
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143441312
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
Knevel en van de Brink is qua onderwerpkeuze en samenstelling van gasten rechtser als dat P&W links is geweest. Typerend dat dan geen goegemeente klaar staat om die ongegeneerde propaganda bloot te leggen. Zoals toen met die Israel meisjes (die gewoon bij de PR afdeling aldaar werkten!).
Van de Brink lijkt me vrij intelligent echter, maar Knevel is zooooo onhandig....
Dat de EO pro Israel is heeft weinig van doen met links/rechts maar meer met hun religieuze achtergrond.

Eigenlijk toch best bekrompen om zo alles op de links/rechts schaal te leggen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:48:52 #218
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143441504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat de EO pro Israel is heeft weinig van doen met links/rechts maar meer met hun religieuze achtergrond.

Eigenlijk toch best bekrompen om zo alles op de links/rechts schaal te leggen.
Pro Israel wordt sinds WO II met rechts geassocieerd. Alhoewel dat per land verschilt ja. In bijv. Frankrijk en Duitsland zijn de centrum-rechtse kiezers aantoonbaar kritischer op Israel dan centrum links. Idem voor de Vlamingen (maar dat waren beroepscollaborateurs).

Ik kijk ook naar wie ze uitnodigen. Matijs Bouman bijvoorbeeld (kijkt altijd zo eng) en andere lieden. Maar liefst vier keer in 8 dagen werd dezelfde VVD parlementslid uitgenodigd. Maak er een staafdiagrammetje van en de uitkomst is helder.

Dan ook dat 'participatiesamenleving' itempje. Dat is pure ondersteuning van het kabinetsbeleid.

quote:
Eigenlijk toch best bekrompen om zo alles op de links/rechts schaal te leggen.
Misschien wel ja...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143441561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Pro Israel wordt sinds WO II met rechts geassocieerd. Alhoewel dat per land verschilt ja. In bijv. Frankrijk en Duitsland zijn de centrum-rechtse kiezers aantoonbaar kritischer op Israel dan centrum links.

Ook dat klopt niet den Uyl was bijvoorbeeld ook goede vrienden met Israel en die was in mijn ogen niet rechts te noemen. Punt blijft dat het pro-Israel standpunt van de EO een andere oorzaak heeft dan de politieke.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:53:59 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143441625
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ook dat klopt niet den Uyl was bijvoorbeeld ook goede vrienden met Israel en die was in mijn ogen niet rechts te noemen.
Dat was de jaren 70. De arbeiderspartij (en voorgangers) heeft in Israel tot 1984 een monopolie gehad op de macht.
Zelfs toen was de PvdA achterban aanmerkelijk kritischer als de confessionelen en 'liberalen' overigens.
quote:
Punt blijft dat het pro-Israel standpunt van de EO een andere oorzaak heeft dan de politieke.
Oneens. Kun je niet loskoppelen van een politieke dimensie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:56:12 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143441687
Wat is je probleem met de politieke voorkeuren van omroepen, klopkoek? Dat is nu juist hun bestaansrecht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143441688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:53 schreef Klopkoek het volgende:

Oneens. Kun je niet loskoppelen van een politieke dimensie.
Maar het is een religieuze overweging geen politieke. De politieke kleur van de EO is in dit geval ondergeschikt.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:57:56 #223
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143441743
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is je probleem met de politieke voorkeuren van omroepen, klopkoek? Dat is nu juist hun bestaansrecht
Dat heb ik niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:59:45 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143441790
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar het is een religieuze overweging geen politieke. De politieke kleur van de EO is in dit geval ondergeschikt.
De christelijke stroming die zij aanhangen heeft zonder meer een duidelijke politieke dimensie. Sterker, het was een reden om van de NCRV te splitsen. Waren niet uitgesproken genoeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:01:08 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143441832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat heb ik niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Pro Israel wordt sinds WO II met rechts geassocieerd. Alhoewel dat per land verschilt ja. In bijv. Frankrijk en Duitsland zijn de centrum-rechtse kiezers aantoonbaar kritischer op Israel dan centrum links. Idem voor de Vlamingen (maar dat waren beroepscollaborateurs).

Ik kijk ook naar wie ze uitnodigen. Matijs Bouman bijvoorbeeld (kijkt altijd zo eng) en andere lieden. Maar liefst vier keer in 8 dagen werd dezelfde VVD parlementslid uitgenodigd. Maak er een staafdiagrammetje van en de uitkomst is helder.

Dan ook dat 'participatiesamenleving' itempje. Dat is pure ondersteuning van het kabinetsbeleid.

[..]

Misschien wel ja...
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
Knevel en van de Brink is qua onderwerpkeuze en samenstelling van gasten rechtser als dat P&W links is geweest. Typerend dat dan geen goegemeente klaar staat om die ongegeneerde propaganda bloot te leggen. Zoals toen met die Israel meisjes (die gewoon bij de PR afdeling aldaar werkten!).
Van de Brink lijkt me vrij intelligent echter, maar Knevel is zooooo onhandig....
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat was de jaren 70. De arbeiderspartij (en voorgangers) heeft in Israel tot 1984 een monopolie gehad op de macht.
Zelfs toen was de PvdA achterban aanmerkelijk kritischer als de confessionelen en 'liberalen' overigens.

[..]

Oneens. Kun je niet loskoppelen van een politieke dimensie.
Nee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143441854
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De christelijke stroming die zij aanhangen heeft zonder meer een duidelijke politieke dimensie. Sterker, het was een reden om van de NCRV te splitsen. Waren niet uitgesproken genoeg.
Dat klopt allemaal wel maar dan nog is hun standpunt omtrent Israël door hun religieuze overtuigingen ingegeven.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:20:08 #227
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143442343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee?
Ik ben altijd de persoon om de omroepstructuur te verdedigen terwijl anderen het veel te links vinden (waaronder P&W) en graag het "BBC model" willen zien.
Dan mag best gezegd worden dat K&B overduidelijk stukken rechtser is als P&W ooit links is geweest.

"Knevel en van de Brink is qua onderwerpkeuze en samenstelling van gasten rechtser als dat P&W links is geweest. Typerend dat dan geen goegemeente klaar staat om die ongegeneerde propaganda bloot te leggen. Zoals toen met die Israel meisjes (die gewoon bij de PR afdeling aldaar werkten!).
Van de Brink lijkt me vrij intelligent echter, maar Knevel is zooooo onhandig...."


Je zit te zuigen en mist het doel volledig. Jij maakt er gelijk van dat ik de EO weg wil hebben ofzo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:23:37 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143442427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ben altijd de persoon om de omroepstructuur te verdedigen terwijl anderen het veel te links vinden (waaronder P&W) en graag het "BBC model" willen zien.
Dan mag best gezegd worden dat K&B overduidelijk stukken rechtser is als P&W ooit links is geweest.

"Knevel en van de Brink is qua onderwerpkeuze en samenstelling van gasten rechtser als dat P&W links is geweest. Typerend dat dan geen goegemeente klaar staat om die ongegeneerde propaganda bloot te leggen. Zoals toen met die Israel meisjes (die gewoon bij de PR afdeling aldaar werkten!).
Van de Brink lijkt me vrij intelligent echter, maar Knevel is zooooo onhandig...."


Je zit te zuigen en mist het doel volledig. Jij maakt er gelijk van dat ik de EO weg wil hebben ofzo.
Nee, ik vraag je wat je probleem is, want dat je er een probleem mee lijkt te hebben is nogal evident.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:49:35 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143443129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik vraag je wat je probleem is, want dat je er een probleem mee lijkt te hebben is nogal evident.
Mijn 'probleem' is de selectieve verontwaardiging in Nederland, hetgeen mij op zichzelf niet stoort maar wel effect resulteert in het medialandschap.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:53:53 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143443251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

Mijn 'probleem' is de selectieve verontwaardiging in Nederland, hetgeen mij op zichzelf niet stoort maar wel effect resulteert in het medialandschap.
Jij bent toch ook selectief verontwaardigd over heel veel zaken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143443340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent toch ook selectief verontwaardigd over heel veel zaken?
Dat telt niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:01:37 #232
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143443476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent toch ook selectief verontwaardigd over heel veel zaken?
Ik zeg niet dat de EO moet stoppen met uitzenden. Ik wil ook niet af van het omroepmodel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:17:40 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143449618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de EO moet stoppen met uitzenden. Ik wil ook niet af van het omroepmodel.
Je wilt gewoon lekker schelden op de EO omdat ze staan voor wat anders dan jij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:20:33 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143449755
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt gewoon lekker schelden op de EO omdat ze staan voor wat anders dan jij.
Je hebt het niet begrepen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:22:07 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143449826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je hebt het niet begrepen.
Je hebt het dan niet goed uitgelegd
Nogmaals wat is je probleem nu eigenlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:22:38 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143449847
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt het dan niet goed uitgelegd
Nogmaals wat is je probleem nu eigenlijk
Kap eens met dat zuigen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:26:16 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143450011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kap eens met dat zuigen.
Je was aan het ranten, en ik vraag wat je nu eigenlijk dwars zit met het hebben van meningen bij omroepen.
Daar ben je bijzonder vaag in
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:37:56 #238
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143450438
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je was aan het ranten, en ik vraag wat je nu eigenlijk dwars zit met het hebben van meningen bij omroepen.
Daar ben je bijzonder vaag in
Volgens jou ja.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143453691
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je was aan het ranten, en ik vraag wat je nu eigenlijk dwars zit met het hebben van meningen bij omroepen.
Daar ben je bijzonder vaag in
Het is geen (extreem) linkse mening, dat zit 'm dwars.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:44:29 #240
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143454095
Wat me 'dwars' zit is hoe mensen vallen over een zgn. linkse omroep, ons-kent-ons etc. terwijl ze niet de andere kant zien. Een kant dat vele malen meer gekleurd is in de toonzetting, en vele malen eenzijdiger en doortrapter (bijv. die Israel meisjes).
Dat heb ik wel duidelijk genoeg uitgelegd.

Pietverdriet zit gewoon te stangen, dat weet ie zelf ook wel. Ik sla zo'n toon ook niet tegen hem aan als hij weer eens cynisch commentaar levert op de Volkskrant, op Marcel van Dam en consorten. Dan zeg ik ook niet: "Je wilt gewoon lekker schelden op de EOVolkskrant omdat ze staan voor wat anders dan jij.". Dat is gewoon zuigen en etteren.


Of: "Wat is je probleem met de politieke voorkeuren van omroepen, klopkoekPietverdriet? Dat is nu juist hun bestaansrecht."
Dat brengt de boel geen steek verder. Lekker consistent ook wanneer je zelf fan bent van het BBC model zonder al die 'overbodige' omroepen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 15-08-2014 18:51:25 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:48:04 #241
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143454193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:29 schreef justanick het volgende:
Het is geen (extreem) linkse mening, dat zit 'm dwars.
Zal ik maar ook zeggen voor jouw afkeer van de PO.

"Het is geen (extreem) rechtse mening, dat zit 'm dwars."

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143458090
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zal ik maar ook zeggen voor jouw afkeer van de PO.
Sinds wanneer staat kritiek op het functioneren van de NPO gelijk aan het hebben van een afkeer tegen de PO, vraag ik mij dan weer af...
pi_143458391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zal ik maar ook zeggen voor jouw afkeer van de PO.

"Het is geen (extreem) rechtse mening, dat zit 'm dwars."

[ afbeelding ]
Welke programma's hebben ze als sterk rechts aangemerkt?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:06:11 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143473746
Men moet er ook niet aan denken dat de commercielen ooit Sesamstraat gaan doen. Dan worden de kids helemaal geprogrammeerd tot hersenloze consumenten-zombies.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143474293
Het Bastogne-koekiemonster, Graaf Telfort, enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:40:41 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143475835
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:33 schreef Monolith het volgende:
Het Bastogne-koekiemonster, Graaf Telfort, enzovoort.
_O-

http://www.npo.nl/achter-het-scherm/05-10-2011/NPS_1190178
Vanaf 22:40
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:19:01 #247
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143478305
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
Men moet er ook niet aan denken dat de commercielen ooit Sesamstraat gaan doen. Dan worden de kids helemaal geprogrammeerd tot hersenloze consumenten-zombies.
"Je hebt 5 werkelozen. Er verhongert er 1. Hoe veel werkelozen heb je dan nog over?"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:28:42 #248
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143478516
quote:
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Bosboom
Ondanks zijn VARA-achtergrond werd Bosboom door velen gezien als een journalist met een rechts gedachtegoed. Zo noemde hij in een vraaggesprek met Andries Knevel de AOW "een slecht systeem dat de socialisten hadden ingevoerd in hun euforie met de aardgasbaten en op kosten van de huidige generatie spaarzame belastingbetalers". Volgens de Gay Krant ontstond er ergernis nadat Bosboom zich in het Van der Valk-magazine denigrerend over de Gay Games en homo's had uitgelaten. Een van zijn opmerkelijke uitspraken, was het relativerende "voetjebal" te midden van de vaderlandse voetbalgekte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143479228
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:33 schreef Monolith het volgende:
Het Bastogne-koekiemonster, Graaf Telfort, enzovoort.
_O-

Ik denk dat ze bij het Commissariaat voor de Media ook even dubbel zouden liggen, alvorens de zender in kwestie met een megaboete om de oren te slaan.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:44:49 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143480350
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Je hebt 5 werkelozen. Er verhongert er 1. Hoe veel werkelozen heb je dan nog over?"
Ze zullen het er niet zo duimendik bovenop leggen (net zoals de huidige 'moraliteit' niet met uitroeptekens wordt omgeven) maar daar zal het wel op neer komen idd.

Het voormalige Telekids had ook altijd een sfeer van strijd, competitie en andere inhaligheid om zich heen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:45:20 #251
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143480364
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Het is ook niet eens waar dat de aardgasbaten er eerder waren dan de AOW.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 00:20:39 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143497795
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze zullen het er niet zo duimendik bovenop leggen (net zoals de huidige 'moraliteit' niet met uitroeptekens wordt omgeven) maar daar zal het wel op neer komen idd.

Het voormalige Telekids had ook altijd een sfeer van strijd, competitie en andere inhaligheid om zich heen.
Competitie is niet per definitie slecht voor een kind.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 17 augustus 2014 @ 00:25:02 #253
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143497954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is ook niet eens waar dat de aardgasbaten er eerder waren dan de AOW.
De AOW is een gezwel dat ontstond na de zeer goed te verdedigen noodwet van Drees. Het had bij die noodwet moeten blijven. 1957 AOW 1959 aardgasbel. De AOW zou wel al eerder onbetaalbaar zijn geworden als de politici de opbrengsten van dat gas niet hadden gehad om te verkwisten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 17 augustus 2014 @ 00:27:24 #254
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143498019
quote:
15s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Competitie is niet per definitie slecht voor een kind.
Integendeel zelfs
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143499869
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Integendeel zelfs
Nee, maar ook niet het hoogste goed.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:55:19 #256
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143504322
quote:
15s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Competitie is niet per definitie slecht voor een kind.
Dat vind jij. Toont aan wat voor rechtse propaganda het was.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143504781
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, maar ook niet het hoogste goed.
Uiteraard niet het hoogste goed, een van de vele onderdelen van het leven.

Echter is vrij veel terug te brengen tot competitie, wat deze passage in Lessons of History verduidelijkt:
quote:
So the first biological lesson of history is that life is competition.
Competition is not only the life of trade, it is the trade of life­
peaceful when food abounds, violent when the mouths outrun the
food. Animals eat one another without qualm; civilized men con­
sume one another by due process of law. Co-operation is real, and
increases with social development, but mostly because it is a tool
and form of competition; we co-operate in our group-our family,
community, club, church, party, "race," or nation-in order to
strengthen our group in its competition with other groups. Compet­
ing groups have the qualities of competing individuals: acquisitive­
ness, pugnacity, partisanship, pride. Our states, being ourselves mul­
tiplied, are what we are; they write our natures in bolder type, and
do our good and evil on an elephantine scale. We are acquisitive,
greedy, and pugnacious because our blood remembers millenniums
through which our forebears had to chase and fight and kill in order
to survive, and had to eat to their gastric capacity for fear they
should not soon capture another feast. vVar is a nation's way of eat­
ing. It promotes co-operation because it is the ultimate form of com­
petition. Until our states become members of a large and effectively
protective group they will continue to act like individuals and
families in the hunting stage.

Chap III, p. 19
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:21:34 #258
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143505077
Deze twee historici hebben zich verdiept in ontwikkelingspsychologie?

Het is maar wat men belangrijker vindt; coöperatieve kinderen kweken meer empathie, wat ze weer meer in staat stelt om sarcasme en ironie te herkennen.
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131008165359.htm

Competitie aanleren bestaat uiteraard in diverse gradaties - in extremis kom je dan uit op de Hitlerjugend.

Een tijdje terug had je Amy Chua, over hoe je je kinderen wantrouwig, streberig etc. moet opvoeden. Dat is met de grond gelijk gemaakt (en terecht).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:30:17 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143506937
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat vind jij. Toont aan wat voor rechtse propaganda het was.
Ik denk niet dat het hebben van een mening gezien kan worden als het resultaat van propaganda.
Het zou discussieren nogal saai en gemakkelijk maken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:43:43 #260
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143507403
quote:
15s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het hebben van een mening gezien kan worden als het resultaat van propaganda.
Het zou discussieren nogal saai en gemakkelijk maken.
Wat ik bedoel is dat het aan toont hoe Telekids allemaal 'rechtse' waarden zoals de nadruk op competitie in de kinderen propte.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:45:17 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143507445
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het aan toont hoe Telekids allemaal 'rechtse' waarden zoals de nadruk op competitie in de kinderen propte.
Nooit Telekids gekeken, daar was ik te jong voor.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:51:52 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143507688
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het aan toont hoe Telekids allemaal 'rechtse' waarden zoals de nadruk op competitie in de kinderen propte.
:D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:52:51 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143507729
Moet erg aan Ren Je Rot denken, collectivisme en pro Europa wat de klok sloeg?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143508617
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D
Met zo iemand kan je toch niet in discussie?
Mooi trouwens, vandaag op NL3 een programma waarin een meisje zei dat ze een mannelijke rol wilde spelen want dat was hartstikke feministisch _O- En daarna zooi over arme mensen en trieste dieren, geweldig :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:20:03 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143508996
quote:
99s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met zo iemand kan je toch niet in discussie?
Mooi trouwens, vandaag op NL3 een programma waarin een meisje zei dat ze een mannelijke rol wilde spelen want dat was hartstikke feministisch _O- En daarna zooi over arme mensen en trieste dieren, geweldig :')
En? Dat toont toch aan hoe kinderprogramma's verborgen waarden proberen te verspreiden? Waarom lach je me dan uit? Je geeft zelf aan dat dit gebeurt.

Ieniemienie van Sesamstraat is er ook ingepropt als feministische, zelfbewuste propaganda. Begin jaren '80 was de tijdsgeest er ook rijp voor, met de religieus gezien pragmatische Lubbers aan de macht (deed niet aan morele scherpslijperij) en het 'Veronica liberalisme' van de VVD.

Voor als je het niet gelooft, hier zegt de eindredacteur van Sesamstraat dat deze muis er is ingestopt als feminist.
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/38360/35_jaar_sesamstraat

(verschil is misschien dat de PO hier wat opener over is dan de commerciëlen, die niet altijd even transparant over hun werkwijze zijn: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)oke-zijn-van-plastic)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:24:25 #266
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143509190
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Moet erg aan Ren Je Rot denken, collectivisme en pro Europa wat de klok sloeg?
Het was een TROS programma, overgewaaid uit de Verenigde Staten.

quote:
Ren je Rot was de Nederlandse versie van de Amerikaanse televisiequizshow Runaround waarin kinderen van verschillende scholen met elkaar de competitie aangingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ren_je_Rot
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:26:09 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143509251
Herr Prof Dr Staartjes van het propaganda ministerie had de oekaze uitgevaardigd voor de kritisch feministische rol van de vrouwelijke muis in kinderprogramma's.
Inieminie, jonkvrouw van Haw Haw nam deze rol op zich en in de dagelijkse uitzendingen van het zwarte kanaal in de Sesamstraat 13 werd de natie in het rechte spoor gebracht.
Om de emancipatie in goede sporen te leiden werd zeurfeministisch propaganda als een belangrijke KPI gezien...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:30:29 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143509406
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Herr Prof Dr Staartjes van het propaganda ministerie had de oekaze uitgevaardigd voor de kritisch feministische rol van de vrouwelijke muis in kinderprogramma's.
Inieminie, jonkvrouw van Haw Haw nam deze rol op zich en in de dagelijkse uitzendingen van het zwarte kanaal in de Sesamstraat 13 werd de natie in het rechte spoor gebracht.
Om de emancipatie in goede sporen te leiden werd zeurfeministisch propaganda als een belangrijke KPI gezien...
Het idee kwam van Aart Staartjes vandaan?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:31:54 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143509460
:D :D :D
_O- _O- _O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143510436
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het aan toont hoe Telekids allemaal 'rechtse' waarden zoals de nadruk op competitie in de kinderen propte.
Wat een kolder weer om competitie als rechts te zien.

Maar goed het is wel duidelijk dat jij nogal een vreemde kijk hebt op links/rechts en het indeelt zoals het jou het beste uitkomt.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:03:20 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143510608
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat een kolder weer om competitie als rechts te zien.

Maar goed het is wel duidelijk dat jij nogal een vreemde kijk hebt op links/rechts en het indeelt zoals het jou het beste uitkomt.
Het betere ellebogenwerk promoten is idd knetterrechts
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143510654
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het betere ellebogenwerk promoten is idd knetterrechts
Ook nog niet eens en staat los van competitie
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:06:21 #273
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_143510718
Telekids is een rechts bolwerk jeweetzelluf.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:17:24 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143511104
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:06 schreef Scorpie het volgende:
Telekids is een rechts bolwerk jeweetzelluf.
Zeker weten. Vpro kindertelevisie was 'intelligent' en links; het drukke Telekids was platvloers (waar gewoonweg woorden als slet en sloerie werden gebruikt, geen grap!) en rechts.

Telekids was een beetje de Telegraaf voor kinderen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:18:14 #275
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143511134
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het betere ellebogenwerk promoten is idd knetterrechts
Sport is dus ook rechts?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:20:33 #276
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143511218
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Sport is dus ook rechts?
Niet direct, omdat dat in beginsel een spelletje is waar de kaders vrij duidelijk zijn. In het 'echte' leven zijn de kaders en begrenzingen over het algemeen niet zo helder en eenduidig.

Uiteraard zijn veel sporten wel ontstaan en groot gemaakt in de Britse private kostscholen en militaire academies (19e eeuw).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143511521
Dus, TS, als ik het goed begrijp is alles wat lief en knuffelig is links, en alle duistere boosaardige dingen zijn rechts?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143511979
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Herr Prof Dr Staartjes van het propaganda ministerie had de oekaze uitgevaardigd voor de kritisch feministische rol van de vrouwelijke muis in kinderprogramma's.
Inieminie, jonkvrouw van Haw Haw nam deze rol op zich en in de dagelijkse uitzendingen van het zwarte kanaal in de Sesamstraat 13 werd de natie in het rechte spoor gebracht.
Om de emancipatie in goede sporen te leiden werd zeurfeministisch propaganda als een belangrijke KPI gezien...
Ik weet toevallig dat het SBS-programma 'Utopia' allemaal subliminale propaganda bevat. Daarin worden mensen allemaal opgeroepen om op de VVD te stemmen. Om nog wat extra geld naar binnen te harken zit er ook reclame voor de Jumbo in verstopt, naast reclame voor Marlboro en Jack Daniels. Dit is toegelaten door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, sinds daar een engrechtse minister zit. Ze hebben het alleen niet in de wet opgenomen, maar een speciale ontheffing afgegeven.
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:41:40 #279
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_143514182
Is Pokémon een soort slavernij verheerlijking?
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:54:56 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143514623
Ben ik toevallig de 'Power Rangers' vergeten
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:05:27 #281
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_143514988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is buiten de lens van dit topic, maar het is vooral het kabinet na Den Uyl dat de aardgasgelden er doorheen joeg.

Noorwegen doet het inderdaad slimmer, maar ze doen het ook op een typisch sociaal-democratische manier. Derhalve vloeit dan ook een kleiner percentage van de opbrengsten naar private partijen toe. En de firma Statoil is ook voor 70% van de staat.
Het is altijd makkelijk achteraf roepen, maar zoals Noorwegen het doet wilden de VVD en CDA beslist niet.

Den Uyl kreeg ook te maken met buitenlandse druk. Zo wilden de Amerikanen dat Nederland goedkoop gas aan Italië zou leveren. Wat dus ook gebeurde.
Aardgas Nederland:

Baten Shell: 9 miljoen
Baten BP: 9 miljoen
Baten Nederlandse overheid: 15+ miljard

BP en Shell hebben allebei een kwart van gasterra.

Mja vergeet ik de nam helemaal. Dan is het nog wat hoger.
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:09:31 #282
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143515130
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:05 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Aardgas Nederland:

Baten Shell: 9 miljoen
Baten BP: 9 miljoen
Baten Nederlandse overheid: 15+ miljard

BP en Shell hebben allebei een kwart van gasterra.
Ja en de winst van Statoil vloeit naar de Noorse staat terug :)

Dat is de sociaal democratische oplossing voor het omgaan met bodemschatten
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143516896
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ben ik toevallig de 'Power Rangers' vergeten
Die mocht ik van mijn ouders niet zien. ;(
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:53:56 #284
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_143517110
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en de winst van Statoil vloeit naar de Noorse staat terug :)

Dat is de sociaal democratische oplossing voor het omgaan met bodemschatten
De winst vloeit ook naar de Nederlandse staat via de gasunie.
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:42:16 #285
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143519493
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:53 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De winst vloeit ook naar de Nederlandse staat via de gasunie.
Een groot deel gaat ook naar Shell en ExxonMobil zoals je zelf aan gaf. Dat is in Noorwegen niet zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:45:16 #286
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143519639
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een groot deel gaat ook naar Shell en ExxonMobil zoals je zelf aan gaf. Dat is in Noorwegen niet zo.
Harald V heeft dan ook minder aandelen Statoil dan Willem Alexander er heeft van Shell.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:24:44 #287
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143521459
quote:
3s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Harald V heeft dan ook minder aandelen Statoil dan Willem Alexander er heeft van Shell.
Is het bekend wat de omvang van hun posities zijn?

Dus waar Willem I Nederlands Indië als wingewest gebruikte, heeft nu Groningen deze rol overgenomen ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143536222
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Uiteraard niet het hoogste goed, een van de vele onderdelen van het leven.

Echter is vrij veel terug te brengen tot competitie, wat deze passage in Lessons of History verduidelijkt:

[..]

Interessant stukje waar ik het helemaal mee eens kan zijn. Het toont meteen aan waarom het aanleren van samenwerking en empathie belangrijker is dan het aanleren van competitie. Door samenwerking en empathie vorm je een groep, zonder beide vorm je geen groep maar ben je een eenling.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143536463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is buiten de lens van dit topic, maar het is vooral het kabinet na Den Uyl dat de aardgasgelden er doorheen joeg.

Noorwegen doet het inderdaad slimmer, maar ze doen het ook op een typisch sociaal-democratische manier. Derhalve vloeit dan ook een kleiner percentage van de opbrengsten naar private partijen toe. En de firma Statoil is ook voor 70% van de staat.
Het is altijd makkelijk achteraf roepen, maar zoals Noorwegen het doet wilden de VVD en CDA beslist niet.

Den Uyl kreeg ook te maken met buitenlandse druk. Zo wilden de Amerikanen dat Nederland goedkoop gas aan Italië zou leveren. Wat dus ook gebeurde.
Was dat daarom? Ik vond het indertijd al zo ongelooflijk stupide om ons gas zo goedkoop en zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Ik had geleerd zuinig te zijn op je spullen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:34:46 #290
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143543931
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Was dat daarom? Ik vond het indertijd al zo ongelooflijk stupide om ons gas zo goedkoop en zo snel mogelijk kwijt zien te raken. Ik had geleerd zuinig te zijn op je spullen.
Ja dat was daarom. Italië dreigde in communistische handen te vallen. Nederland werd door NAVO bondgenoten onder druk gezet om goedkoop gas te leveren (= goed voor Italiaanse industrie).

Aan dat contract zit Nederland nog steeds vast. Het loopt nog steeds.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143546324
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Interessant stukje waar ik het helemaal mee eens kan zijn. Het toont meteen aan waarom het aanleren van samenwerking en empathie belangrijker is dan het aanleren van competitie. Door samenwerking en empathie vorm je een groep, zonder beide vorm je geen groep maar ben je een eenling.
Klopt, dat mes snijdt aan twee kanten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:36:22 #292
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143637492
Haha, CDA-lid Frits Wester heeft zijn rammelaar uit de broek gehaald, en gaat nu scheiden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:03:56 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143638714
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja dat was daarom. Italië dreigde in communistische handen te vallen. Nederland werd door NAVO bondgenoten onder druk gezet om goedkoop gas te leveren (= goed voor Italiaanse industrie).

Aan dat contract zit Nederland nog steeds vast. Het loopt nog steeds.
Kan je dat hard maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143641125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, CDA-lid Frits Wester heeft zijn rammelaar uit de broek gehaald, en gaat nu scheiden.
Meld dat toch lekker aan je dinnetjes in het roddelsubforum, mocht die bestaan.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:48:24 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143643130
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Meld dat toch lekker aan je dinnetjes in het roddelsubforum, mocht die bestaan.
Klopkoek leest de prive en de story alleen bij de kapper
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143645244
Niet zo lang geleden stuitte ik op een gedrocht van een programma, "Geld maakt gelukkig" op SBS6. Kort gezegd moeten kandidaten die het water tot de lippen staat, financieel gezien, bedelen bij het publiek met zielige verhalen. Het publiek moet vervolgens een bedrag verdelen over de drie.

De Groene scheef er een mooi artikel artikel over. Aantal mooie citaten eruit:

quote:
Ook wie slecht uit zijn woorden kan komen, of een klootzak is, of ongemanierd of contactgestoord, of wie het simpelweg vertikt om in een SBS show te gaan zitten (omdat hij het, pak ’m beet, beneden zijn waardigheid vindt) heeft recht op hulp in moeilijke tijden. Dat is precies de reden dat sociale zorg in de loop van de twintigste eeuw steeds meer geïnstitutionaliseerd werd, uitmondend in de verzorgingsstaat.
quote:
Meer nog dan de voedselbanken draagt dit programma bij aan de normalisering van armoede; die wordt dankzij dit programma zelfs beschouwd als een vorm van entertainment waar we onze liefdadigheid op kunnen botvieren, in plaats van iets dat structureel en politiek bestreden moet worden
pi_143647198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:37 schreef Leitmotiv het volgende:
Niet zo lang geleden stuitte ik op een gedrocht van een programma, "Geld maakt gelukkig" op SBS6. Kort gezegd moeten kandidaten die het water tot de lippen staat, financieel gezien, bedelen bij het publiek met zielige verhalen. Het publiek moet vervolgens een bedrag verdelen over de drie.

De Groene scheef er een mooi artikel artikel over. Aantal mooie citaten eruit:

[..]


[..]

[ afbeelding ]
Gedrocht van een programma is dat inderdaad. Poverty porn. :N
pi_143653903
Ik had zulke buren. Na EUR 160 geleend te hebben, ben ik maar gestopt.
Maar ja, zelf ben ik niet bepaald slimmer, ik heb alleen meer geluk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143653949
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja dat was daarom. Italië dreigde in communistische handen te vallen. Nederland werd door NAVO bondgenoten onder druk gezet om goedkoop gas te leveren (= goed voor Italiaanse industrie).

Aan dat contract zit Nederland nog steeds vast. Het loopt nog steeds.
Dus wij (nou ja: een deel van Groningen) waren de wortel en de dreiging van militair ingrijpen was de stok? Dat laatste herinner ik me wel.
Democratie is goed, als het maar onze democratie is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:26:36 #300
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143664693
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:37 schreef Leitmotiv het volgende:
Niet zo lang geleden stuitte ik op een gedrocht van een programma, "Geld maakt gelukkig" op SBS6. Kort gezegd moeten kandidaten die het water tot de lippen staat, financieel gezien, bedelen bij het publiek met zielige verhalen. Het publiek moet vervolgens een bedrag verdelen over de drie.

De Groene scheef er een mooi artikel artikel over. Aantal mooie citaten eruit:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
En de voedselbanken falen altijd opzichtig wanneer het het hardst nodig is.

Trouwens, nu het op deze pagina toch over Den Uyl gaat; het stoorde me destijds enorm dat de media zo'n nummertje maakte van zijn bewonderende opstellen (als 8-jarige) over Nazi Duitsland. Ze zouden eens moeten weten hoeveel volwassen ( ! ) politici van die tijd meer sympathie koesterden voor de Duitsers dan bijv. de Engelsen.

Gaan we dan ook eens wat blaten over het obligate lief doen tegen Poetin? Proost!

En de staat heeft even voor een half miljoen grond aangekocht :'(
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kostte-half-miljoen/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:46:40 #301
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143671608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En de voedselbanken falen altijd opzichtig wanneer het het hardst nodig is.

Trouwens, nu het op deze pagina toch over Den Uyl gaat; het stoorde me destijds enorm dat de media zo'n nummertje maakte van zijn bewonderende opstellen (als 8-jarige) over Nazi Duitsland. Ze zouden eens moeten weten hoeveel volwassen ( ! ) politici van die tijd meer sympathie koesterden voor de Duitsers dan bijv. de Engelsen.

Gaan we dan ook eens wat blaten over het obligate lief doen tegen Poetin? Proost!

En de staat heeft even voor een half miljoen grond aangekocht :'(
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)kostte-half-miljoen/
Niet huilen over de staat Klopkoek. Dat is jouw beste vrind die alles democratisch regelt. Dit is blijkbaar wat het volk in meerderheid wil.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')