Ah, het is zelfs geen journalistiek. Dank dat je dit toegeeft.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik noem het geen journalistiek. Het is gewoon bureauredactiewerk. En dat hoort er nou eenmaal ook bij.
Voor iemand die net kraai vreet praat je met volle mondquote:Op woensdag 30 juli 2014 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens hadden we Piet hier niet gezien als de media een stuk of item hadden gemaakt over een onderzoek dat zijn eigen visie onderschrijft.
Maar Piet, waar blijft je weerlegging van het stuk? Begin onderhand wel benieuwd te worden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor iemand die net kraai vreet praat je met volle mond
Maar wat had Joop er precies mee moeten doen voor ze het publiceerden?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, het is zelfs geen journalistiek. Dank dat je dit toegeeft.
Dat heeft toch niets met toegeven te maken?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, het is zelfs geen journalistiek. Dank dat je dit toegeeft.
Ik verwacht dat je vanaf nu het weerbericht en het dagelijkse stripje veel kritischer gaat benaderen Koos.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met toegeven te maken?
Een onderzoek doorspitten en verwerken in een stuk, dat is geen journalistiek.
Maar dat betekent niet dat het niet moet gebeuren. Media melden soms ook gewoon nieuwtjes, zonder dat daar direct uren journalistiek werk in gestoken hoeft te worden.
Nogmaals, dank je dat je toegeeft dat ik gelijk heb.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met toegeven te maken?
Een onderzoek doorspitten en verwerken in een stuk, dat is geen journalistiek.
Maar dat betekent niet dat het niet moet gebeuren. Media melden soms ook gewoon nieuwtjes, zonder dat daar direct uren journalistiek werk in gestoken hoeft te worden.
Je hebt geen gelijk, want je repte over 'domme journalistiek'.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, dank je dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
Maar ga je het bericht nog weerleggen? Immers er is nog niks aangegeven wat niet klopt aan het bericht.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, dank je dat je toegeeft dat ik gelijk heb.
Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar ga je het bericht nog weerleggen? Immers er is nog niks aangegeven wat niet klopt aan het bericht.
Ik zei dat het zonder meer overnemen van persberichten zonder daar ook maar een vraag teken bij te zetten domme journalistiek is, jij zegt dat het geeneens journalistiek genoemd mag worden. Dus wat zeur je nu?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Piet wilde alleen even kwijt dat media geen persberichten meer over mogen nemen. Dat is namelijk dom.
Domme journalistiek is verkeerde conclusies trekken op basis van gegeven of vergaarde informatie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zei dat het zonder meer overnemen van persberichten zonder daar ook maar een vraag teken bij te zetten domme journalistiek is, jij zegt dat het geeneens journalistiek genoemd mag worden. Dus wat zeur je nu?
Wat is domme journalistiek dan volgens jou? Human intrest stukjes schrijven over dieren?
Is dat niet slechte journalistiek?quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Domme journalistiek is verkeerde conclusies trekken op basis van gegeven of vergaarde informatie.
Dom, slecht, kut.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat niet slechte journalistiek?
Domme journalistiek -> knip plakwerk dat iedereen kan doen zonder enig schouwing of reflectiequote:Op woensdag 30 juli 2014 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dom, slecht, kut.
Het is mij om het even hoe je het noemt.
Slechte journalistiek is vaak ook het gevolg van domheid.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Domme journalistiek -> knip plakwerk dat iedereen kan doen zonder enig schouwing of reflectie
Slechte journalistiek -> je werk niet goed doen, pruts en broddelwerk
Kwaadaardige journalistiek -> zeer bewust doelen willen bereiken met selectieve of foute informatie te geven,
Riool Journalistiek -> Roddel, achterklap en leugens over bekende personen met geen ander doel dan de oplage te vergroten
Ik ben het hier wel mee eens. Natuurlijk, sommige berichten kunnen zo overgenomen worden, maar onderzoekjes mogen best kritisch bekeken worden. Andere voorbeelden van dit soort berichten zijn :quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verwacht dat men er kritisch naar kijkt. Paar jaar geleden was er een onderzoeksbureautje dat met een onderzoek kwam dat niet westerse allochtonen vaker gebruik maken van zorgvoorzieningen dan de gemiddelde (autochtone) Nederlander. Dit werd door vrijwel alle kranten klakkeloos overgenomen. Geen een van de scribentjes die op het idee kwam dat de gemiddelde autochtone Nederlander een heel ander soort populatie is en daarom deze vergelijking als kut op dirk slaat.
Als je aanvoelt dat er iets verkeerds zit wel.... dan is het beter het niet te plaatsen, of te onderzoeken of iemand met een weerwoord erbij te slepen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:10 schreef skrn het volgende:
Nee, ik ben het er niet mee eens Bluesdude. Ik vind het wel degelijk aan de media om bij dit soort rapportjes nuances te plaatsen. Vaak zijn de rapportjes wel kundig opgesteld, wordt er verteld hoe de rekenmethodes zijn maar ergens weet je dat het niet klopt en dat je gezond verstand iets anders zegt.
Wat is er dan verkeerd aan dat parkeerrapport ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:10 schreef skrn het volgende:
Rechts Nederland kan er ook wat van, van dit soort rapportjes. Ja, ik heb er echt een schijthekel aan. Leuk voor ambtenaren, leuk voor PR-mensen, maar niet om het publiek te informeren.
Het punt is dat een rapport wordt opgesteld als opdracht; iemand heeft gevraagd om een rapport. En toevallig zit de uitkomst van een rapport, hoe "kundig" opgesteld het mag zijn, meestal in de lijn van wat de opdrachtgever wil.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:10 schreef skrn het volgende:
Nee, ik ben het er niet mee eens Bluesdude. Ik vind het wel degelijk aan de media om bij dit soort rapportjes nuances te plaatsen. Vaak zijn de rapportjes wel kundig opgesteld, wordt er verteld hoe de rekenmethodes zijn maar ergens weet je dat het niet klopt en dat je gezond verstand iets anders zegt.
Rechts Nederland kan er ook wat van, van dit soort rapportjes. Ja, ik heb er echt een schijthekel aan. Leuk voor ambtenaren, leuk voor PR-mensen, maar niet om het publiek te informeren.
Zoals drexciya het verwoordt : de conclusie ligt vaak in de lijn van de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:30 schreef Bluesdude het volgende: Wat is er dan verkeerd aan dat parkeerrapport ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |