Een aanmerkelijk verschil tussen Joop en Geenstijl dus. Er worden exacte bedragen genoemd, dus het moet aantoonbaar zijn wie er gelijk heeft. Als Joop gelijk heeft zal de wegenbelasting sowieso met 717 euro omhoog moeten (of de parkeertarieven een factor 4 omhoog, dus in Amsterdam naar 40 euro per uur), want het kan niet de bedoeling zijn dat de maatschappij betaalt voor de mobiliteit van autobezitters.quote:'Parkeerplek zwaar gesubsidieerd'
'Voor elke autobezitter betaalt de rest van Nederland 717 euro per jaar'
Ondanks hoge parkeertarieven wordt parkeren nog steeds fors gesubsidieerd, stelt de website Verkeersnet.nl. Voor elke autobezitter betaalt de rest van Nederland 717 euro per jaar. Dat blijkt uit berekeningen van bureau Ecorys in opdracht van CROW, een kenniscentrum voor infrastructuur, openbare ruimte en verkeer en vervoer.
In het onderzoek zijn alle kosten voor de ongeveer 8,9 miljoen openbare parkeerplaatsen in Nederland bij elkaar opgeteld, zo is op Verkeersnet te lezen. Meegerekend werden grondkosten, kosten voor het aanleggen van voorzieningen, maar ook maatschappelijke kosten, zoals aantasting van het leefmilieu en verkeersonveiligheid.
De directe kosten voor parkeren komen uit op ongeveer 4 miljard euro per jaar. De maatschappelijke kosten bedragen zo'n 1,6 miljard euro per jaar. Via de parkeermeter en aan boetes krijgt de overheid een kleine 1 miljard euro binnen. Het verschil komt zo uit op 4,6 miljard euro.
Voor elke parkeerplaats moet dus jaarlijks 524 euro worden bijgelegd. Omgerekend komt dat er op neer dat de autobezitter voor het parkeren van zijn auto op openbare parkeerplaatsen een 'maatschappelijke subsidie' ontvangt van 717 euro per jaar, aldus Verkeersnet. "Iedere belastingbetaler betaalt fors mee aan de openbare parkeerplaatsen, of hij nu over een auto beschikt of niet en of hij gebruik maakt van een openbare parkeerplaats of niet", aldus de onderzoekers.
http://www.joop.nl/econom(...)zwaar_gesubsidieerd/
Wat een onzin. Alsof 100% van de wegenbelasting in onderhoud van wegen gepompt wordtquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 schreef LXIV het volgende:
Van guur-rechtse websites kunnen wij niet vaak genoeg vernemen dat de automobilist uitmolken wordt voor belastingopbrengsten. Een onderzoek gepubliceerd door de VARA!-website Joop echter komt tot de conclusie dat het net anders om is!:
[..]
Een aanmerkelijk verschil tussen Joop en Geenstijl dus. Er worden exacte bedragen genoemd, dus het moet aantoonbaar zijn wie er gelijk heeft. Als Joop gelijk heeft zal de wegenbelasting sowieso met 717 euro omhoog moeten (of de parkeertarieven een factor 4 omhoog, dus in Amsterdam naar 40 euro per uur), want het kan niet de bedoeling zijn dat de maatschappij betaalt voor de mobiliteit van autobezitters.
Ik profiteer meer van de vrachtwagens die het merendeel wat ik consumeer vervoeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:36 schreef BasEnAad het volgende:
De hele maatschappij profiteert ook van auto's. Ook als je er zelf geen hebt.
dit enquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof 100% van de wegenbelasting in onderhoud van wegen gepompt wordt
Laten we voortaan iedereen een gespecificeerde rekening sturen hoeveel ze per departement moeten betalen.
dit dus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef Kreator het volgende:
Ik mis trouwens wel de overige inkomsten van de auto. Belasting, benzinebelasting, BTW bij aanschaf, etc etc.
Hoe zouden ze dat berekenen? Ik geloof er geen ruk van.quote:De directe kosten voor parkeren komen uit op ongeveer 4 miljard euro per jaar.
1% max..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof 100% van de wegenbelasting in onderhoud van wegen gepompt wordt
Laten we voortaan iedereen een gespecificeerde rekening sturen hoeveel ze per departement moeten betalen.
+1quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:53 schreef kovenant het volgende:
[..]
dit dus.
zo kunnen we ook een leuk kopje maken dat alle mensen met ene koophuis enorm veel geld mislopen omdat ze geen huursubsidie krijgen (als we niet kijken naar hypotheek rente aftrek)
1 procent is ook dikke onzinquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:56 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
1% max..
maar daar hoor je die boomknuffelaars nooit over, dan hun wanbeleid daarvan gefinancierd wordt
Betaalde parkeerplaatsen vallen daar ook onder? Waarom worden de opbrengsten daarvan dan niet meegerekend?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 schreef LXIV het volgende:
In het onderzoek zijn alle kosten voor de ongeveer 8,9 miljoen openbare parkeerplaatsen in Nederland bij elkaar opgeteld,
De directe kosten voor parkeren komen uit op ongeveer 4 miljard euro per jaar. De maatschappelijke kosten bedragen zo'n 1,6 miljard euro per jaar. Via de parkeermeter en aan boetes krijgt de overheid een kleine 1 miljard euro binnen. Het verschil komt zo uit op 4,6 miljard euro.
Joop en Links over auto's/autobelasting? Totaal niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 schreef LXIV het volgende:
Van guur-rechtse websites kunnen wij niet vaak genoeg vernemen dat de automobilist uitmolken wordt voor belastingopbrengsten. Een onderzoek gepubliceerd door de VARA!-website Joop echter komt tot de conclusie dat het net anders om is!:
[..]
Een aanmerkelijk verschil tussen Joop en Geenstijl dus. Er worden exacte bedragen genoemd, dus het moet aantoonbaar zijn wie er gelijk heeft. Als Joop gelijk heeft zal de wegenbelasting sowieso met 717 euro omhoog moeten (of de parkeertarieven een factor 4 omhoog, dus in Amsterdam naar 40 euro per uur), want het kan niet de bedoeling zijn dat de maatschappij betaalt voor de mobiliteit van autobezitters.
Waarschijnlijk omdat die meer opbrengen dan ze kosten. Dat is niet zo leuk voor het rekensommetje van Joop.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:13 schreef mstx het volgende:
[..]
Betaalde parkeerplaatsen vallen daar ook onder? Waarom worden de opbrengsten daarvan dan niet meegerekend?
Ik mis ook de overige kosten, om de olieleverantie veilig te stellen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef Kreator het volgende:
Ik mis trouwens wel de overige inkomsten van de auto. Belasting, benzinebelasting, BTW bij aanschaf, etc etc.
Zullen we dan eens kijken wat autorijden de staat opleverd aan belastingen op aanschaf, bezit en brandstof?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:32 schreef LXIV het volgende:
Van guur-rechtse websites kunnen wij niet vaak genoeg vernemen dat de automobilist uitmolken wordt voor belastingopbrengsten. Een onderzoek gepubliceerd door de VARA!-website Joop echter komt tot de conclusie dat het net anders om is!:
[..]
Een aanmerkelijk verschil tussen Joop en Geenstijl dus. Er worden exacte bedragen genoemd, dus het moet aantoonbaar zijn wie er gelijk heeft. Als Joop gelijk heeft zal de wegenbelasting sowieso met 717 euro omhoog moeten (of de parkeertarieven een factor 4 omhoog, dus in Amsterdam naar 40 euro per uur), want het kan niet de bedoeling zijn dat de maatschappij betaalt voor de mobiliteit van autobezitters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |