abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 18:12:21 #26
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_138012323
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zijn er ook niet-radicale rechtse media dan?
Vast wel
pi_138093788
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige. Ook zie ik dat niet als een teken van zwakte of domheid. Het lijkt me dan ook fout om te veronderstellen, dat 'rechts' (wat een zeerr ruim begrip is) correleert met 'dommig', wat ook al een ruim begrip is.

Ik geloof dat het hebben van zeer radicale opvattingen wel kan duiden op een emotionele achterstand, die echter ingehaald kan worden. En in dat opzicht heeft TS denk ik ook nog werk te verzetten.
Het getuigt namelijk van een gebrek aan inlevingsvermogen wanneer je de zaken uitsluitend van één kant kan bekijken en je mensen met een andere opvatting minacht.
pi_138094115
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:02 schreef sneakypete het volgende:
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige. Ook zie ik dat niet als een teken van zwakte of domheid. Het lijkt me dan ook fout om te veronderstellen, dat 'rechts' (wat een zeerr ruim begrip is) correleert met 'dommig', wat ook al een ruim begrip is.

Ik geloof dat het hebben van zeer radicale opvattingen wel kan duiden op een emotionele achterstand, die echter ingehaald kan worden. En in dat opzicht heeft TS denk ik ook nog werk te verzetten.
Het getuigt namelijk van een gebrek aan inlevingsvermogen wanneer je de zaken uitsluitend van één kant kan bekijken en je mensen met een andere opvatting minacht.
Hier ben ik het wel mee eens.

Ik heb het dan ook specifiek over de rechtse media, niet zozeer rechtse mensen zelf. Zelf ben ik libertariër geweest, dus van het rechts zijn weet ik alles van. ;)

Minachting voor bepaalde politieke opvattingen zijn bij mij enkel bij de extreem-racistische zaken te vinden. Zelfs dan heeft die haat vaak een oorzaak (ontevredenheid over eigen situatie etc.)

Het gaat mij dus specifiek over de media. Piet heeft wel enkele goede voorbeelden genoemd van rechtse kwaliteitsmedia.
pi_138099835
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je kunt niet zo goed lezen?
Je vraagt specifiek naar niet-rechtse media, of die wel bestaan :W
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 maart 2014 @ 00:08:50 #30
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_138100848
quote:
Intelligente vermogens zijn aangeboren, politieke voorkeuren niet. Mijn eigen politieke kleur is gedurende mijn leven vaak veranderd en ik ben vast niet de enige.
Hier ben ik het helemaal mee eens, het ligt ook aan opvoeding. Ik kom uit een linkser gezin. Hierdoor heb ik altijd alles linkser bekeken, maar nu ik ook politieke discussies op dit forum zie en alleen woon en alles onafhankelijker begin te bekijken, kom ik er achter dat ik meer naar rechts neig dan ik zelf dacht. Waar ik zelf altijd dacht bij PvDA of Groenlinks te horen, zit ik qua opvattingen meer richting de D66 en iets rechtser. Als ik
politiek niet interessant had gevonden, was ik er waarschijnlijk niet zelf over gaan nadenken en had ik mijn oude standpunten nog altijd gehouden. Veel mensen geldt dit wel voor en die houden krampachtig aan hun aangeleerde standpunten vast. Kortom heeft opvoeding en omgeving ook wel veel invloed op veel mensen (op mij tegenwoordig in veel mindere mate)
pi_138101370
quote:
:?
Hij heeft gesteld dat rechtse media dommig zijn, niet dat rechtse mensen dommig zijn. Groot verschil!
Een verschil wta verklaard kan worden, bijv. als rechtse mensen minder geneigd zijn om een journalist te worden omdat ze een hoog inkomen belangrijker vinden of minder maatschappelijke engagement hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138102181
Dan zouden er toch wel alternatieve bronnen moeten zijn van goede rechtse media. En afhankelijk van wat je onder rechts verstaat, zijn die er ook.

Ook de stelling dat rechtse mensen minder engagement hebben is per definitie onwaar. Wie zich rechts profileert engageert namelijk daardoor al.
pi_138102237
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Ik heb het dan ook specifiek over de rechtse media, niet zozeer rechtse mensen zelf. Zelf ben ik libertariër geweest, dus van het rechts zijn weet ik alles van. ;)

Minachting voor bepaalde politieke opvattingen zijn bij mij enkel bij de extreem-racistische zaken te vinden. Zelfs dan heeft die haat vaak een oorzaak (ontevredenheid over eigen situatie etc.)

Het gaat mij dus specifiek over de media. Piet heeft wel enkele goede voorbeelden genoemd van rechtse kwaliteitsmedia.
Ik denk dat het ook komt doordat bepaalde aspecten van rechts in opmars zijn. Dus gaat het een ander publiek aanspreken. Pownews had 30 jaar geleden geen succes gehad. Dat is een nieuw publiek. Ik vind het overigens zonde. Ik vind links-rechts denken wanneer je het overdrijft ook zonde, trouwens. Het zijn hulpmiddelen die echter al snel tot identiteitsgevoel leiden en dat maakt dat mensen het zich persoonlijk aantrekken dat niet iedereen het met ze eens is.
  maandag 24 maart 2014 @ 06:49:39 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138104029
Dertig jaar geleden waren de Telegraaf/AD er ook al
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 maart 2014 @ 08:20:59 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138104607
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:08 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens, het ligt ook aan opvoeding. Ik kom uit een linkser gezin. Hierdoor heb ik altijd alles linkser bekeken, maar nu ik ook politieke discussies op dit forum zie en alleen woon en alles onafhankelijker begin te bekijken, kom ik er achter dat ik meer naar rechts neig dan ik zelf dacht. Waar ik zelf altijd dacht bij PvDA of Groenlinks te horen, zit ik qua opvattingen meer richting de D66 en iets rechtser. Als ik
politiek niet interessant had gevonden, was ik er waarschijnlijk niet zelf over gaan nadenken en had ik mijn oude standpunten nog altijd gehouden. Veel mensen geldt dit wel voor en die houden krampachtig aan hun aangeleerde standpunten vast. Kortom heeft opvoeding en omgeving ook wel veel invloed op veel mensen (op mij tegenwoordig in veel mindere mate)
Idd, de rechtse propaganda is heel erg sterk aanwezig op dit forum.

Dat compenseert voor het 'feit' dat rechts de crisis heeft veroorzaakt en bijna de wereld in de afgrond heeft gestort.
Maar itt het communisme doen ze niet alsof er niks aan de hand is en het aan een ander ligt.

Lekker door blijven graaien en mobiliteit verder af breken. De mens als proefkonijn en speelbal voor de untouchables.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138104844
Het is net een graadje te absurd, waar door het niet trollerig meer overkomt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 24 maart 2014 @ 08:58:17 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138105033
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:44 schreef Lyrebird het volgende:
Het is net een graadje te absurd, waar door het niet trollerig meer overkomt.
Dat gevoel heb ik nu ook bij jou. Een chaperon van de top 1%.

De crisis kwam van rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138105061
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
Leg het eens uit :) de rechtse propaganda heeft mij verpest :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138106330
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik nu ook bij jou. Een chaperon van de top 1%.

In Venezuela en op Cuba gaat het ook geweldig.
pi_138106454
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gisteravond was er nog wel een leuke docu over Cuba op NL2. Niet iedereen is daar even blij met het beleid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_138106641
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

In KK wereld is dat ook de schuld van rechts, net zoals zijn zondags kater, vogelpoep op de ramen en het gebrek aan gratis geld om verder de hele dag niks te kunnen doen.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:45:43 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138107201
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

In KK wereld is dat ook de schuld van rechts
Uiteraard; de boycots en embargos.

Behalve als het om zaken gaat waar de westers elite wat aan heeft natuurlijk, zoals de sigaren.

Hoe men het ook wendt of keert: Batista was een regelrechte schurk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 24 maart 2014 @ 10:46:09 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138107211
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gisteravond was er nog wel een leuke docu over Cuba op NL2. Niet iedereen is daar even blij met het beleid.
Met het huidige softe beleid zeker.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_138107234
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het "rechtse" Europa kan en kon anders prima zaken doen met Cuba
pi_138107248
quote:

[..]

Behalve als het om zaken gaat waar de westers elite wat aan heeft natuurlijk, zoals de sigaren.

Castro is een schurk. Chavez was een schurk. Maduro is een schurk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138107291
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:48 schreef waht het volgende:

[..]

KK begrijpt (nog) niet dat links en rechts beide fout kunnen zijn. Zodra het fout is is het automatisch rechts.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:54:23 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138107435
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:48 schreef waht het volgende:

[..]

Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_138107622
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Castro heeft absoluut niet zoveel bloed en zelfverrijking aan zijn handen als Batista, of Bush voor mijn part.
En dat maakt hem goed?
pi_138107677
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En zij weer minder dan een Mao of Stalin. Dus...?
pi_138107726
quote:

[..]

En Venezuela?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')