abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:07:44 #81
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142649425
Populisme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:09:18 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142649501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:07 schreef Treehut362 het volgende:
Populisme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vox Populi, Vox Dei
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:12:05 #83
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142649639
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Vox Populi, Vox Dei
http://en.wikipedia.org/wiki/Vox_populi
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:15:52 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142649837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is je bezwaar precies klopkoek? Dat de telegraaf campagne voert?
'Bezwaar' moet iedereen voor zichzelf weten.

Ik wilde gewoon dit inzicht delen.

Ik wist (nog) niet dat het op die manier gaat. 'Wij als hoofdredactie geven ondergeschikte een week de tijd om dat doel te behalen.'
De Telegraaf is, zoals gezegd, niet de meest transparante organisatie.

Dat ze campagnes voeren is inderdaad geen nieuws, ofschoon Juul Paradijs altijd geeft volgehouden dat ze een objectieve krant zijn en ook PvdAers, CDAers etc. aanspreken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:17:39 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142649915
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Schrikbarend inderdaad. :{

De documentaire waar jij naar naar verwijst is een Zembla-uitzending met de titel 'De chocoladeletters van Telegraaf' volgens mij.

Voor de geïnteresseerden:
http://www.npo.nl/zembla/16-09-2011/VARA_101266830
Bedankt.

Er is ook een uitzending van 'KRO profiel' geweest over De Telegraaf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:20:11 #86
45206 Pietverdriet
pi_142650001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

'Bezwaar' moet iedereen voor zichzelf weten.

Ik wilde gewoon dit inzicht delen.

Ik wist (nog) niet dat het op die manier gaat. 'Wij als hoofdredactie geven ondergeschikte een week de tijd om dat doel te behalen.'
De Telegraaf is, zoals gezegd, niet de meest transparante organisatie.

Dat ze campagnes voeren is inderdaad geen nieuws, ofschoon Juul Paradijs altijd geeft volgehouden dat ze een objectieve krant zijn en ook PvdAers, CDAers etc. aanspreken.
Campagne voeren doen trouwens niet alleen de telegraaf, of de media, een organisatie als Greenpeace voerde bv campagne tegen shell voor hun eigen gewin
pi_142650100
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Campagne voeren doen trouwens niet alleen de telegraaf, of de media, een organisatie als Greenpeace voerde bv campagne tegen shell voor hun eigen gewin
Greenpeace is geen krant. Dat lijkt me toch ernstiger.

Vooral omdat de doelgroep van De Telegraaf makkelijker beïnvloedbaar is. :{
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:27:57 #88
45206 Pietverdriet
pi_142650347
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Greenpeace is geen krant. Dat lijkt me toch ernstiger.

Vooral omdat de doelgroep van De Telegraaf makkelijker beïnvloedbaar is. :{
Zoals ik al zei, meer media doen dit, maar het is schijnbaar alleen maar erg als de telegraaf het doet.
Heb er geen moeite mee als het gebeurd om een maatschappelijk misstand aan de kaak te stellen waar de politiek niet uit zichzelf zich geroepen voelt in te grijpen.
Dat de NS directie klop kreeg was volkomen terecht

Net als bv het declaratie gedrag van de politiek in de UK
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:40:08 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_142650964
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij greenpeace ga je niet werken voor je carriere. Andere discussie maar echt niet vergelijkbaar.

Bovendien is Greenpeace geen krant.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:43:18 #90
45206 Pietverdriet
pi_142651129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij greenpeace ga je niet werken voor je carriere. Andere discussie maar echt niet vergelijkbaar.

Bovendien is Greenpeace geen krant.
Ik zei dat niet alleen media campagne voeren maar dat bijvoorbeeld greenpeace dat ook doet, en je enige antwoord is dat greenpeace geen krant is?
Wat werken bij greenpeace er mee te maken heeft is me verder een raadsel.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:55:40 #91
45206 Pietverdriet
pi_142651744
Hugo Brandt Corstius voerde onder de naam Piet Grijs in Vrij Nederland campagne tegen de wetenschapper Buikhuisen en maakte de man kapot.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:03:15 #92
45206 Pietverdriet
pi_142652091
Heel veel media en opinimakers voerden campagne tegen Pim Fortuyn, marcel van dam om er maar één te noemen.
Twee vandaag ( of was het toen nog 1vandaag) voerde campagne tijdens de oorlog in Jugoslavie, door iedere dag erover te berichten met gruwelbeelden en af te sluiten met "en nog steeds wordt er niet ingegrepen"
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:28:17 #93
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142653197
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is je bezwaar precies klopkoek? Dat de telegraaf campagne voert?
Is dat niet de taak van de pers. Zaken aan de kaak stellen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:30:16 #94
45206 Pietverdriet
pi_142653310
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Is dat niet de taak van de pers. Zaken aan de kaak stellen?
In een democratie met een vrije pers wel, vermoed dat klopkoek de taak van de pers vooral ziet in een pravda achtige rol. Die voerde trouwens ook campagne
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:44:57 #95
379943 Paper_Tiger
pi_142654086
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In een democratie met een vrije pers wel, vermoed dat klopkoek de taak van de pers vooral ziet in een pravda achtige rol. Die voerde trouwens ook campagne
Voor een linksmens is een aanval op de collectivistische parel die NS heet wellicht een vorm van blasfemie.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:53:12 #96
45206 Pietverdriet
pi_142654550
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor een linksmens is een aanval op de collectivistische parel die NS heet wellicht een vorm van blasfemie.
Geen idee hoe klopkoek over de NS denkt
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:56:47 #97
379943 Paper_Tiger
pi_142654744
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee hoe klopkoek over de NS denkt
Daar de Telegraaf doet wat iedere andere krant ook doet bleef het aan de kaak stellen van de NS directie als enige over in zijn betoog. Als ze in vier dagen de top van de VVD naar huis hadden gestuurd waarschijnlijk niets dan hulde.
pi_142655279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Heel veel media en opinimakers voerden campagne tegen Pim Fortuyn, marcel van dam om er maar één te noemen.
Twee vandaag ( of was het toen nog 1vandaag) voerde campagne tijdens de oorlog in Jugoslavie, door iedere dag erover te berichten met gruwelbeelden en af te sluiten met "en nog steeds wordt er niet ingegrepen"
Berichtgeving is natuurlijk nooit objectief, maar er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen subjectieve berichtgeving of de mening van columnisten en vanuit de hiërarchie opgedragen kruistochten.
Zou overigens bij Fortuyn net zo goed gebeurd kunnen zijn, maar dat is mij niet bekend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142665868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt! Intelligentie wordt multifactorieel bepaald, biologen geven hiermee aan dat zowel het DNA als de milieuomstandigheden (zowel factoren die je niet in de hand hebt als factoren die je wel in de hand hebt) bepalen hoe intelligent je bent. Als armere mensen bijv. ongezonder zouden eten dan zouden ze hierdoor dommer worden. Dus is het belangrijk dat ze in ieder geval niet op een gezonde voeding hoeven te bezuinigen. Armere mensen hebben minder toegang tot allerlei informatie, bijv. omdat hun sociale netwerk minder informatie verspreidt, wat leidt tot slectere keuzes.
etc. etc. etc.

Natuurlijk zullen we niet alle mensen kunnen verheffen en zullen mensen die uit een arm milieu komen altijd een kleinere kans op succes hebben, al is het maar omdat ze gemiddeld genomen minder goede genen hebben. Wat de maatschappij kan en moet doen is zoveel mogelijk zorgen voor een leveled playing field zodat de mensen die uit een zwakker milieu komen of die in een zwakker milieu leven (volwassenen) in ieder geval de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen.
Zoals de pastoor tegen de directeur zei: "Als jij ze arm houdt, hou ik ze dom!".
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142665995
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Berichtgeving is natuurlijk nooit objectief, maar er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen subjectieve berichtgeving of de mening van columnisten en vanuit de hiërarchie opgedragen kruistochten.
Zou overigens bij Fortuyn net zo goed gebeurd kunnen zijn, maar dat is mij niet bekend.
Dat dus! De rest van de discussie is minder interessant. De actie van Greenpeace tegen de Brent Spar verdient ook helemaal geen schoonheidsprijs.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')