Speculant. | zaterdag 8 maart 2014 @ 21:53 |
Flight MH370 bound for Beijing goes missing This map shows the aircraft route and last known contact. ![]() Laatste waarneming van flightradar24.com ![]() ![]() http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html | |
Speculant. | zaterdag 8 maart 2014 @ 21:54 |
Laatste post | |
RolStaart-Beer | zaterdag 8 maart 2014 @ 21:57 |
![]() Was deze al gepost? Toestel had in 2012 schade opgelopen tijdens het taxiën. http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571 | |
#ANONIEM | zaterdag 8 maart 2014 @ 21:58 |
Mwah, ik denk dat er héél veel schijnveiligheid is in de vliegwereld, en dat als je echt kwaad wil je dat toch wel kan. Maar de mensen die zo gedreven zijn, gaan dat niet 'verspillen' op een vlucht tussen KL en Peking. | |
DeParo | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:01 |
Voor sommige terroristen is China een heel geliefd doelwit. | |
Charismatisch | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:02 |
De VS waarschuwde in februari voor shoe bombs: Airlines warned to beware of possible shoe bombs Intelligence collected by the United States and other countries has indicated terror groups have been working on new shoe-bomb designs, the sources said Wednesday. http://edition.cnn.com/2014/02/19/us/airline-security-threats/ | |
Speculant. | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:02 |
Via je koffer is volgens mij niet mogelijk. Ik ben al verschillende keren voor boarding door douane in burger eruit gepikt om te kijken of ik geen smokkelaar was(de familie heeft soms nogal een grote bestellijst betreffende koekjes thee koffie etc.). | |
kawotski | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:10 |
Hou toch op met die waanzinnige speculaties, sommigen hier moeten eens die alu-hoedjes opbergen. Zie AF447 and do the math. | |
static | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:11 |
Jij neemt je koffer mee als handbagage? ![]() | |
DeParo | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:17 |
Heel andere omstandigheden, die vlucht vloog door extreme weeromstandigheden daarnaast is daar later nog wel iets van opgevangen, heel andere situatie. | |
Speculant. | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:18 |
Nee, nee. 40 pakjes met koekjes/thee in m'n koffer zal er grappig uitgezien hebben op de scanner denk ik. Het is 2x gebeurd en ze vroegen er niet letterlijk naar, dus ik weet het niet eens zeker ![]() | |
DeParo | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:19 |
Er zitten gaten in het systeem, sommige explosieven zijn heel lastig waar te nemen, daarnaast is het afhankelijk van wat een bepaald vliegveld aan veiligheidsmaatregelen heeft neergezet. | |
DeParo | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:20 |
Een man die alleen reist is volgens mij ook per definitie verdacht. | |
TLC | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:23 |
Sowieso waanzin natuurlijk dat je heden ten dagen nog met een gestolen paspoort kunt inchecken zonder dat er ergens alarmbellen afgaan in een computersysteem. | |
kawotski | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:33 |
Gelijke omstandigheden afgezien van extreme weersomstandigheden. De enige theorie die ik mij nog veroorloof zijn de gevolgen van de wingstrike een jaar geleden. | |
Jane | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:35 |
Als het een aanslag zou zijn, verwacht je toch dat die op een gegeven moment wordt opgeeist... | |
opgebaarde | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:35 |
Kan dat dan? | |
YazooW | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:44 |
Rondom AF447 zijn anders ook genoeg conspiracies te vinden. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:48 |
Eerste plaatje in de OP klopte toch niet? ![]() | |
kawotski | zaterdag 8 maart 2014 @ 22:55 |
Precies, en laat dat lekker zo voor degenen die daar hun tijd mee wensen op te vullen. Er gaat nu zoveel bs rond over deze vlucht dat we volgens mij onderhand elk auto ongeluk ook maar in twijfel moeten gaan trekken. | |
Speculant. | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:01 |
Dat hou je toch wel. Ik herinner me nog dat bij die crash in San Francisco binnen 1 dag op youtube een hele theory was over dat die gebeurtenis niet echt gebeurd zou zijn. Dat het allemaal een soort van CGI was. Opgezet door de overheid om ons te misleiden etc. | |
Ole | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:07 |
is er al een topic in BNW? | |
TLC | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:08 |
Als dat ding in zee is gestort moeten reddingswerkers toch zo langzamerhand wel drijvende lichamen hebben gezien ? | |
Merkie | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:11 |
Bij AF447 heeft dat jaren geduurd omdat lichamen op meer dan 2km diepte lagen. | |
gijsman | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:15 |
nee | |
Waterdrinker | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:36 |
Misschien zitten die wel vast/opgesloten en gaan ze dus niet drijven. | |
asco | zaterdag 8 maart 2014 @ 23:41 |
Dat was een Airbus. ![]() | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 00:03 |
Een zogenaamde Italiaan die op de vlucht zou zitten was gewoon in Thailand waar zijn paspoort gejat werd.. Net als in Thailand in 2012 dat van een andere "passagier" uit Australië... Dat lijkt me geen toeval. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 maart 2014 @ 00:06 |
Gestolen paspoorten doen het goed op de zwarte markt kan ik me zo voorstellen. | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 00:11 |
Misschien wilde diegene gewoon een 3 daagse toer doen in Beijing omdat hij nooit van z'n leven een visum had kunnen krijgen? | |
gijsman | zondag 9 maart 2014 @ 00:16 |
zou lastig zijn met al dat smog daar | |
static | zondag 9 maart 2014 @ 00:17 |
Ik vlieg soms 40x per jaar - zakelijk, dus alleen - en ben werkelijk nog nooit ergens tegengehouden, ondervraagt of wat dan ook. Trinidad buiten beschouwing gelaten omdat ik wat brutaal was jaaaaren geleden. | |
Merkie | zondag 9 maart 2014 @ 00:18 |
Oh ja, niet te vergelijken dan inderdaad. ![]() | |
gijsman | zondag 9 maart 2014 @ 00:20 |
zeg zo'n zwarte doos zend toch een signaal uit? je zou verwachten dat ze nu wel een signaal dan wel de exacte locatie gevonden hebben. | |
WammesWaggel | zondag 9 maart 2014 @ 00:21 |
Dat je kan inchecken en door de douane/immigratie komt met een gestolen opgegeven paspoort is ook wel apart. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 00:22 |
Dat betekent niet dat je in de gaten wordt gehouden, hoe dan ook, wellicht dat het voor frequent flyers wat anders is ze hebben immers je gegevens. | |
Ole | zondag 9 maart 2014 @ 00:23 |
als het vliegtuig een paar km diep ligt en misschien ook wel in een geul is dat minder makkelijk. | |
__Saviour__ | zondag 9 maart 2014 @ 00:25 |
AF447 werd ook niet gevonden ermee. | |
Light | zondag 9 maart 2014 @ 00:26 |
Dat signaal is bij lange na niet sterk genoeg als je niet weet waar je moet zoeken. | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 00:33 |
Als het vliegtuig is neergestort waar het contact is verloren gaan ze dat probleem niet hebben. Het is daar een meter of 50 diep. Over die paspoorten staat trouwens het volgende op Reuters: Waarschijnlijk met twee paspoorten en meerdere tickets werken? [ Bericht 26% gewijzigd door Speculant. op 09-03-2014 00:48:17 ] | |
Aeqvitas | zondag 9 maart 2014 @ 03:08 |
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat er geen distress signaal is verzonden. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 03:11 |
Als je al piloot uit je cockpit gezogen bent, nadat je die enorme vuurbal hebt overleefd, en je zeilt 10km naar beneden, ijskoud, weinig zuurstof, en het knopje voor een alarmsignaal dwarrelt ergens om je heen, ach, dan denk ik dat je wel wat beters hebt te doen. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 03:24 |
Pilot: I established contact with plane http://www.nst.com.my/nat(...)&utm_campaign=buffer Vreemd. | |
Sparqq | zondag 9 maart 2014 @ 03:35 |
Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info. Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies. | |
Aeqvitas | zondag 9 maart 2014 @ 03:51 |
Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt? | |
OreO | zondag 9 maart 2014 @ 03:53 |
Wat is er vreemd aan? hij kreeg gewoon een reply. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 04:08 |
Omdat het vliegtuig dus toen al als vermist gold maar ondanks het contact geen mayday lijkt te hebben uitgestuurd. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 04:08 |
Integendeel, ik vermoed een aanslag, dat is wat ik denk. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 04:10 |
Inderdaad, het stikt ervan, maar het is vrijwel per definitie verdacht, vrouwen mogelijk ook, maar security checkt nu eenmaal op bepaalde gegevens op een vliegveld, het is niet meteen dat je wordt opgepakt als je als man alleen reist, maar ze zullen waarschijnlijk wel even op je letten. Ik sluit een aanslag niet uit sterker het nog het lijkt er steeds meer op. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 04:11 |
Hoop niet dat dit gebruikt wordt om de regels voor vloeistoffen en handbagage nog strenger te maken... Frequent Flyer en meestal alleen (30-50 vluchten/jaar). | |
Aeqvitas | zondag 9 maart 2014 @ 04:14 |
Explosieven aan boord gesmokkeld bedoel je? | |
Kowloon | zondag 9 maart 2014 @ 04:15 |
En man. Heb je ook een baard? | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 04:18 |
![]() jep! En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort... ![]() | |
Kowloon | zondag 9 maart 2014 @ 04:20 |
Whehehe. ![]() | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 04:20 |
Iets in die richting inderdaad, wat vreemd is zijn de paspoorten maar dat kan natuurlijk ook iets te maken hebben met andere criminele activiteiten, wat eigenlijk vooral vreemd is is dat deze paspoorten door de douane hebben kunnen komen, of de namen op de lijst (de paspoorten, of in ieder geval 1, stonden als gestolen opgegeven), er kunnen natuurlijk andere soorten paspoorten zijn gebruikt bij de douanecontrole, maar dat lijkt me een beetje vreemd, misschien hulp op de grond en dit kan overigens ook nog geldig zijn wanneer het bijvoorbeeld drugssmokkel blijkt. Wat betreft de soort explosieven, er duiken de laatste tijd steeds meer berichten op over explosieven die door terroristen gebruikt kunnen worden en steeds lastiger te detecteren zijn, dit varieert van een bepaalde samenstelling die vrijwel overal gestopt kan worden maar ook vloeibare explosieven (een nieuwe vorm waarbij textiel, zoals kleren, in dit mengsel gelegd en onder bepaalde omstandigheden explodeert), vrijwel alle explosieven zijn te detecteren, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt en is heel duur en tijdrovend, veel investeringen richten zich tegenwoordig op de stappen die nodig zijn om zo'n bom te maken, bijvoorbeeld grondstoffen die nodig zijn voor dit soort explosieven zo. | |
BoonDockSaint | zondag 9 maart 2014 @ 04:37 |
Ze zijn in een andere dimensie gevlogen waarom snapt niemand dat | |
Enneacanthus_Obesus | zondag 9 maart 2014 @ 05:00 |
Boeiend! ![]() | |
BoonDockSaint | zondag 9 maart 2014 @ 05:01 |
hahahaha | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 05:12 |
De FBI bemoeit zich momenteel met het onderzoek en de autoriteiten in Maleisië doen onderzoek naar vier namen. http://www.nst.com.my/lat(...)sing-flight-1.503915 Wellicht zijn er aanknopingspunten. | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 06:10 |
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben ![]() Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ![]() | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 06:40 |
Er zouden aanwijzingen zijn dat het vliegtuig geprobeerd heeft om terug te keren naar het vliegveld, aldus CNN | |
SlugGuts | zondag 9 maart 2014 @ 06:44 |
Die monsters zijn echt lachwekkend slecht. | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 07:06 |
ik had er zelf gisteren ook vrij snel 3 a 4 uitgepikt, toch verkeerde beroep gekozen misschien ![]() | |
Immerdebestebob | zondag 9 maart 2014 @ 07:53 |
Die aluhoedjes hier ![]() | |
egeltje1985 | zondag 9 maart 2014 @ 07:56 |
| |
Fred0w | zondag 9 maart 2014 @ 08:58 |
![]() | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 09:25 |
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer. Simpel. Tragisch, maar simpel. | |
Immerdebestebob | zondag 9 maart 2014 @ 09:30 |
Een motief voor zoiets lijkt me niet zo makkelijk. Of je moet levensmoe zijn. | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 09:41 |
En praktisch onmogelijk. Ten eerste zouden er dan meldingen van het vliegtuig zijn geweest met sterke daling en andere meldingen, ten tweede zit er een kogelwerende deur bij de cockpit waar je niet zomaar doorheen komt en ten derde als ze al door die deur zouden breken dan zouden de piloten een mayday hebben uitgezonden. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er geen aanslag opgeeist is en een vliegtuig boven zee laten verdwijnen niet echt indrukwekkend is. Je kaapt normaliter een vliegtuig om een doel te bereiken (vrijlaten politieke gevangen bv) of om angst te zaaien (9/11). Ook wijkt bij een kaping het vliegtuig ook ineens van zijn koers af. | |
mschol | zondag 9 maart 2014 @ 09:44 |
waar ik mij eigenlijk over verbaas is dat er kennelijk, anno 2014, nog steeds geen internationaal systeem voor paspoorten bestaat waar de geldigheid van de documenten kan worden gecheckt.. (Dan denk ik aan een systeem waar alleen de document nummers in zijn opgeslagen, voor de rest niks i.v.m. privacy) bij vermissing of diefstal wordt het documentnummer als niet-geldig meer bestempeld (of uit database gehaald) en gaan er alarm belletjes rinkelen.. [ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 09-03-2014 09:57:56 ] | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 09:44 |
Van avherald.com Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan. Enne, in theorie zou het ook niet mogelijk zijn om met een gestolen paspoort aan boord van een vliegtuig te komen, net zoals het in theorie niet mogelijk is om in de cockpit te komen. | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 09:55 |
Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit. Het blijft gissen en zolang de zwarte dozen er niet zijn wordt het lastig, maar een simpele kaping durf ik wel uit te sluiten. | |
Leatherface | zondag 9 maart 2014 @ 09:58 |
Ik weet niet hoe het in Maleisië is, want daar ben ik nooit door de immigration gegaan. Maar in Indonesië gebruikt de grensbewaking in mijn herinnering niet eens computerdatabases om de paspoorten te scannen. Althans op Bali Airport. | |
Leatherface | zondag 9 maart 2014 @ 09:59 |
Je paspoort, creditcard enzovoorts bevatten gegevens. Maar de vraag is, hebben de autoriteiten de apparatuur om toegang tot die gegevens te krijgen? | |
U.N.K.L.E. | zondag 9 maart 2014 @ 10:01 |
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record. Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn. | |
Leatherface | zondag 9 maart 2014 @ 10:04 |
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt. | |
U.N.K.L.E. | zondag 9 maart 2014 @ 10:06 |
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen. | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 10:06 |
Het toestel is toch naar beneden gekomen? Dus hoe dan ook zouden er volgens jou "diverse alarmsystemen afgegaan zijn en meldingen gezonden geweest" ? Of het nou door een kaper kwam, een kamikazepiloot of een technisch mankement? Als jij verwijst naar de ACARS berichten die bij Air France binnenkwamen, de B777 heeft wel de mogelijkheid om deze berichten te versturen, maar het is de vraag of Malaysian Airlines deze service actief had, dit is namelijk geen verplichting. Niet elke maatschappij gebruikt dit, ivm kosten. [ Bericht 14% gewijzigd door MartijnA3 op 09-03-2014 10:13:19 ] | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 10:07 |
"At this early stage, we're focusing on the facts that we don't know," said Todd Curtis, a former safety engineer with Boeing who worked on its 777 wide-body jets and is now director of the Airsafe.com Foundation. If there was a minor mechanical failure — or even something more serious like the shutdown of both of the plane's engines — the pilots likely would have had time to radio for help. The lack of a call "suggests something very sudden and very violent happened," said William Waldock, who teaches accident investigation at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz. It initially appears that there was either an abrupt breakup of the plane or something that led it into a quick, steep dive. Some experts even suggested an act of terrorism or a pilot purposely crashing the jet. "Either you had a catastrophic event that tore the airplane apart, or you had a criminal act," said Scott Hamilton, managing director of aviation consultancy Leeham Co. "It was so quick and they didn't radio." Capt. John M. Cox, who spent 25 years flying for US Airways and is now CEO of Safety Operating Systems, said that whatever happened to the Malaysia Airlines jet, it occurred quickly. The problem had to be big enough, he said, to stop the plane's transponder from broadcasting its location, although the transponder can be purposely shut off from the cockpit. "We know the airplane is down. Beyond that, we don't know a whole lot," Cox said. The Boeing 777 has one of the best safety records in aviation history. It first carried passengers in June 1995 and went 18 years without a fatal accident. That streak came to an end with the July 2013 Asiana crash. Three of the 307 people aboard that flight died. Saturday's Malaysia Airlines flight carrying 239 passengers and crew would only be the second fatal incident for the aircraft type. Some of the possible causes for the plane disappearing include: — A catastrophic structural failure of the airframe or its Rolls-Royce Trent 800 engines. Most aircraft are made of aluminum which is susceptible to corrosion over time, especially in areas of high humidity. But given the plane's long history and impressive safety record, experts suggest this is unlikely. More of a threat to the plane's integrity is the constant pressurization and depressurization of the cabin for takeoff and landing. In April 2011, a Southwest Airlines Boeing 737 made an emergency landing shortly after takeoff from Phoenix after the plane's fuselage ruptured, causing a 5-foot tear. The plane, with 118 people on board, landed safely. But such a rupture is less likely in this case. Airlines fly the 777 on longer distances, with many fewer takeoffs and landings, putting less stress on the airframe. "It's not like this was Southwest Airlines doing 10 flights a day," Hamilton said. "There's nothing to suggest there would be any fatigue issues." — Bad weather. Planes are designed to fly through most severe storms. However, in June 2009, an Air France flight from Rio de Janeiro to Paris crashed during a bad storm over the Atlantic Ocean. Ice built up on the Airbus A330's airspeed indicators, giving false readings. That, and bad decisions by the pilots, led the plane into a stall causing it to plummet into the sea. All 228 passengers and crew aboard died. The pilots never radioed for help. In the case of Saturday's Malaysia Airlines flight, all indications show that there were clear skies. — Pilot disorientation. Curtis said that the pilots could have taken the plane off autopilot and somehow went off course and didn't realize it until it was too late. The plane could have flown for another five or six hours from its point of last contact, putting it up to 3,000 miles away. This is unlikely given that the plane probably would have been picked up by radar somewhere. But it's too early to eliminate it as a possibility. — Failure of both engines. In January 2008, a British Airways 777 crashed about 1,000 feet short of the runway at London's Heathrow Airport. As the plane was coming in to land, the engines lost thrust because of ice buildup in the fuel system. There were no fatalities. Loss of both engines is possible in this case, but Hamilton said the plane could glide for up to 20 minutes, giving pilots plenty of time to make an emergency call. When a US Airways A320 lost both of its engines in January 2009 after taking off from LaGuardia Airport in New York it was at a much lower elevation. But Capt. Chesley B. "Sully" Sullenberger still had plenty of communications with air traffic controllers before ending the six-minute flight in the Hudson River. — A bomb. Several planes have been brought down including Pan Am Flight 103 between London and New York in December 1988. There was also an Air India flight in June 1985 between Montreal and London and a plane in September 1989 flown by French airline Union des Transports Aériens which blew up over the Sahara. — Hijacking. A traditional hijacking seems unlikely given that a plane's captors typically land at an airport and have some type of demand. But a 9/11-like hijacking is possible, with terrorists forcing the plane into the ocean. — Pilot suicide. There were two large jet crashes in the late 1990s — a SilkAir flight and an EgyptAir flight— that are believed to have been caused by pilots deliberately crashing the planes. Government crash investigators never formally declared the crashes suicides but both are widely acknowledged by crash experts to have been caused by deliberate pilot actions. — Accidental shoot-down by some country's military. In July 1988, the United States Navy missile cruiser USS Vincennes accidently shot down an Iran Air flight, killing all 290 passengers and crew. In September 1983, a Korean Air Lines flight was shot down by a Russian fighter jet. | |
Leatherface | zondag 9 maart 2014 @ 10:09 |
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten. | |
U.N.K.L.E. | zondag 9 maart 2014 @ 10:13 |
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen. | |
Dos37 | zondag 9 maart 2014 @ 10:14 |
Daar moet ik ook steeds aan denken. | |
Fierce. | zondag 9 maart 2014 @ 10:17 |
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd? | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 10:18 |
Two more Europeans passengers with suspect identities onboard missing MH370 Authorities have yet to confirm the identities of two more European passengers on flight MH370, adding to two others using stolen passports in the Malaysia Airlines plane which vanished over the Malaysia-Vietnam maritime border yesterday. The Malaysian Insider understands that all four had bought their flight tickets from China Southern Airlines, the Malaysia Airlines codeshare partner for the Kuala Lumpur-Beijing route. | |
Ulx | zondag 9 maart 2014 @ 10:19 |
Inderdaad. Ik begrijp niet wat iedereen toch heeft met The Shining, Misery, The Green Mile of The Shawshank Redemption. Die halen het niet bij The Langoliers. Nee. Tuut. Koekoek. Vrot. | |
Kleffe_Dop | zondag 9 maart 2014 @ 10:21 |
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij. Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist? Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch. Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes. | |
opgebaarde | zondag 9 maart 2014 @ 10:21 |
Dan kan soms wel even duren. Sowieso omdat bepaalde aanslagen door meerdere organisaties worden opgeeist | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 10:22 |
En nog één:http://my.news.yahoo.com/(...)eport-042933746.html | |
opgebaarde | zondag 9 maart 2014 @ 10:23 |
Vanwege 9/11 wat volgens mij een opzichzelfstaande gebeurtenis is en dus uniek | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 10:23 |
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is? | |
Leatherface | zondag 9 maart 2014 @ 10:26 |
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen. Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 10:26 |
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:![]() [ Bericht 95% gewijzigd door matthijst op 09-03-2014 10:34:56 ] | |
Kleffe_Dop | zondag 9 maart 2014 @ 10:38 |
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten. Dat er het één en ander schort aan de paspoortcontrole blijkt alleen al uit de ervaringen van internationale reizigers in dit topic. Van dat Italiaanse paspoort was eerder dit topic een bericht verschenen dat het op 1 aug 2013 gestolen is opgegeven en in de database van Interpol is opgenomen. Ik heb geen idee of ze in KL werken met die database, maar dat paspoort stond er dus wel in. | |
Fierce. | zondag 9 maart 2014 @ 10:39 |
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen. | |
Kleffe_Dop | zondag 9 maart 2014 @ 10:42 |
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 10:43 |
Alu hoedje op.... Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen? En Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom. You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out) So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go....... | |
Me_Wesley | zondag 9 maart 2014 @ 10:52 |
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan? | |
Ulx | zondag 9 maart 2014 @ 10:59 |
Het is al opgelost. Gooi er maar een slotje op. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 11:14 |
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal. ![]() | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 11:20 |
Wikipedia:
| |
starla | zondag 9 maart 2014 @ 11:22 |
Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord. | |
mschol | zondag 9 maart 2014 @ 11:24 |
![]() | |
starla | zondag 9 maart 2014 @ 11:25 |
![]() | |
Fierce. | zondag 9 maart 2014 @ 11:45 |
Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit? | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 11:48 |
Als het wel een terroristische aanslag is dan is het toch niet heel gek at het niet meteen wordt opgeeist? Misschien is dit de eerste in de rij. | |
kalinhos | zondag 9 maart 2014 @ 11:48 |
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt. | |
WammesWaggel | zondag 9 maart 2014 @ 11:58 |
Een vriend van mij vloog vorige maand via ik meen Dubai naar China en op 1 van de vluchten kon je ook gewoon nog de cockpit inlopen ![]() | |
U.N.K.L.E. | zondag 9 maart 2014 @ 12:02 |
Volgens Nos:Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo? ![]() | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 12:03 |
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor men heeft uitgezocht op videobeelden welke 2 of blijkbaar 3 pasagiers met een vals paspoort(nummer) reisden. En wanneer wij die beelden dan te zien krijgen, neem aan dat men wil weten wie die personen zijn. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 12:10 |
Of laten crashen zonder noodsignalen ![]() | |
gebrokenglas | zondag 9 maart 2014 @ 12:14 |
Ze hebben geen idee van het moment van de crash. Ja, ergens na 2.40am... En zo'n ding vliegt 1000km/uur, da's zo'n 16km per minuut. Kun je nagaan wat voor een gebied het is waar die terecht kan zijn gekomen, zeker als hij van z'n koers is afgeweken om bijvoorbeeld rechtsomkeert te maken. | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 12:17 |
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 12:19 |
Op zich niet gek dat die twee valse paspoorten als doorreisbestemming amsterdam hebben gehad. Op zoek naar een beter leven gaat dan een stuk makkelijker dan met je eigen paspoort. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 12:23 |
9/11 en Lockerbie ook niet. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 12:26 |
Ander vliegtuig dat in de lucht uit elkaar gedonderd is. Had ook eerder schade opgelopen: http://nl.wikipedia.org/wiki/China_Airlines-vlucht_611 | |
Awsom | zondag 9 maart 2014 @ 12:32 |
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar .. | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 12:33 |
en niet te vergeten de treinen in Madrid of de metro in Londen | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 12:38 |
Geen idee, FR24 trackts schijnbaar vliegtuigen boven 30.000 feet: Flightradar24.com Here is a #MH370 situation update from Flightradar24 because of the many questions we get. The ADS-B transponder of an aircraft is transmitting data twice per second. FR24 saves data every 10-60 second depending on altitude. On cruising altitude data is normally saved once per 60 seconds. By analyzing all our databases and logs we have managed to recover about 2 signals per minute for the last 10 minutes. The last location tracked by Flightradar24 is Time UTC: 17:21:03 Lat: 6.97 Lon: 103.63 Alt: 35000 Speed: 471 knots Heading: 40 Between 17:19 and 17:20 the aircraft was changing heading from 25 to 40 degrees, which is probably completely according to flight plan as MH370 on both 4 March and 8 March did the same at the same position. Last 2 signals are both showing that the aircraft is heading in direction 40 degrees. Today there are reports in media that MH370 may have turned around. FR24 have not tracked this. This could have happened if the aircraft suddenly lost altitude as FR24 coverage in that area is limited to about 30000 feet. FR24 have not tracked any emergency squawk alerts for flight MH370 before we lost coverage of the aircraft. Playback for flight MH370 is available on Flights database - Flightradar24 | |
Loekie1 | zondag 9 maart 2014 @ 12:38 |
Misschien was dat ook niet de bedoeling maar heeft de piloot ervoor gekozen omdat anders mensen op de grond gedood zouden worden. Er zijn aanwijzingen dat het vliegtuig op het laatste moment rechtsomkeert wilde maken. Dat duidt ook op terrorisme. [ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 09-03-2014 12:48:37 ] | |
mschol | zondag 9 maart 2014 @ 12:40 |
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo? | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 12:47 |
Europees paspoort? Misschien om het logischer te laten lijken? --> NB: speculeer maar een eind weg, aangezien er nog geen echte info is ![]() | |
Loekie1 | zondag 9 maart 2014 @ 12:49 |
Dus het is nog steeds heel makkelijk om op een vals paspoort te reizen? | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 13:08 |
Yep: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013. "Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not." | |
Red_85 | zondag 9 maart 2014 @ 13:22 |
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012. | |
DS4 | zondag 9 maart 2014 @ 13:24 |
So? Didn't help. | |
Red_85 | zondag 9 maart 2014 @ 13:29 |
Puur toeval natuurlijk, weet ik ook wel ![]() | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 13:32 |
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ? | |
Ulx | zondag 9 maart 2014 @ 13:33 |
Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 13:36 |
Ik heb niet meer veel gelezen hierover, maar was het toestel nu wel of niet gevonden? Laatste wat ik heb gelezen was dat een ander vliegtuig grote olievlekken heeft gezien... | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 13:38 |
9/11 twee 767's? | |
poemojn | zondag 9 maart 2014 @ 13:43 |
nee, dat is nog kwijt. | |
LintuxCx | zondag 9 maart 2014 @ 13:44 |
Een paar weken, of iig dat ligt me bij van AF447, zie ook dit artikel. | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 13:45 |
Toch beter opletten op school.... Er waren 4 vliegtuigen bij betrokken, 2 vlogen er in de torens van het WTC, 1 crashte in het Pentagon en 1 stortte neer nadat de passagiers de kapers probeerden te overmeesteren. Dus zo ver gezocht is het helemaal niet. | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 13:46 |
Air France Flight AF447 werd ook pas na 2,5 dag gevonden hoor. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 13:48 |
1 maand ongeveer, daarna is de batterij op. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 13:50 |
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn? | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 13:51 |
![]() | |
Ulx | zondag 9 maart 2014 @ 13:52 |
Je hebt gelijk. | |
Me_Wesley | zondag 9 maart 2014 @ 13:56 |
Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde waarde? Mwah, als die van Air France, na een enorme klap plat op het water, het bijna 2 jaar op de bodem van de oceaan hebben overleefd, is die kans niet heel groot. | |
Waterdrinker | zondag 9 maart 2014 @ 13:56 |
Dat is wel een bijzondere gedachte. | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 13:56 |
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.html | |
Sunri5e | zondag 9 maart 2014 @ 13:57 |
Blijft een raar verhaal dit. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 13:57 |
Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot. Aangezien ze waarschijnlijk op de diepe zeebodem liggen moeten schepen/vliegtuigen wel in de buurt zijn om het signaal te kunnen oppikken. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 13:58 |
Geen idee ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 13:58 |
Ah, ok. Zou het dan niet een slim idee zijn om aan die blackboxen gewoon een boei te maken? Dus dat het op het water dobbert. Tuurlijk moet je ze dan een beetje ander positioneren, en iets meer ruimte nodig, maar dat moet toch wel te doen zijn? Lijkt me wel enorm handig. | |
Oscar. | zondag 9 maart 2014 @ 13:59 |
maar maar weer terug als je Israël en Noord Korea hebt ![]() | |
Red_85 | zondag 9 maart 2014 @ 13:59 |
Puur toeval, maar zoiets dacht ik ook ja ![]() | |
__Saviour__ | zondag 9 maart 2014 @ 13:59 |
Die apparaten zijn natuurlijk juist ontworpen om extreme krachten te kunnen weerstaan | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 13:59 |
Dacht dat dit alweer een ander stuk was, "window liner". ![]() | |
Daywalk3r | zondag 9 maart 2014 @ 14:00 |
Heb je niet 2 passpoorten dan? 1 voor de schurkenstaten en 1 voor de normale landen? Dat heeft een maat van me wel. | |
kalinhos | zondag 9 maart 2014 @ 14:01 |
Ja ok, maar die kon eigenljik overal in de Atantische Oceaan liggen. Deze ligt waarschijnlijk tussen Maleisie en Vietnam in. Nog steeds een enorme bak met water, maar toch al een stuk kleiner zoekoppervlak. | |
Red_85 | zondag 9 maart 2014 @ 14:04 |
Net zo vaag als alle andere crashes, totdat ze achterhalen wat er gebeurd is. Hoe bizar is het als een 747 op een flatgebouw crashed? En hoe bizar is het als de bevestigingspinnen van de motoren het begeven.. Maar als je weet dat metaalmoeheid de schuldige is, weet je opeens wat je moet doen. Bizar aantal G's, bizar hoge temperaturen.. Na de meest vage crashes waren ze uitleesbaar. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 14:11 |
Het materiaal wat men gebruikt om de zwarte dozen te beschermen zal waarschijnlijk best zwaar zijn en daarnaast zitten ze natuurlijk goed opgeborgen in het vliegtuig. Ze zitten iig achter in de staart omdat dat deel bij een ongeluk de minste kans heeft om zwaar beschadigd te raken. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 14:13 |
Goed, snap ik, maar ze komen los op de een of andere manier. Dus als ze dan los komen en er zitten boeien aan, maakt dat het vinden makkelijker. Als je dan zo'n reddingsvest systeem maakt, dat zich automatisch opblaast bij contact met water, dan zou dat moeten kunnen. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 14:14 |
Wat ik me afvraag... Merken de passagiers eigenlijk nog wat zodra het vliegtuig op het water klapt of slaan ze meteen te pletter en zijn ze op slag dood? | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 14:21 |
Lijkt mij ook, er zal ongetwijfeld een goede reden zijn waarom dit niet is toegepast maar ik heb geen idee wat die reden is. | |
Ulx | zondag 9 maart 2014 @ 14:24 |
Bij een explosieve decompressie ga je heel snel out. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 14:28 |
Luister, terrorisme is best lastig, dat gaat ook niet altijd volgens plan. Als jij wilt doorreizen naar Europa, op je Europese paspoort, ben je veel minder interessant voor de checks op de overstapvliegvelden dat lijkt me vrij duidelijk. Daarnaast stel je eens voor dat een terrorist explosieven heeft weten mee te smokkelen. Wat voor explosieven zijn dat, wellicht heel gevoelig, misschien is het vliegtuig gekaapt door de crew te waarschuwen maar is het vervolgens misgegaan. Er kan van alles zijn gebeurd, wellicht een terreurtest, wellicht wilden ze wel in zee neerstorten om zo voor meer angst te zorgen wat betreft vliegverkeer. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 14:33 |
Ligt aan de passagier en de staat van het vliegveld, bij explosieve decompressie word je plotseling aan een zuurstofarme en ijskoude omgeving blootgesteld veel verliezen daarbij het bewustzijn (alhoewel waarschijnlijk niet iedereen), blijft het vliegtuig intact dan maak je waarschijnlijk alles mee (mocht het vliegtuig tollen is er ook een kans dat je buiten bewustzijn raakt) en er zijn aanwijzingen, zelfs bij een min of meer vrije val van tien kilometer, dat passagiers de klap hebben overleefd. | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 14:34 |
In dat geval, van terreurtest, even de nieuwe schoenbom uitproberen of wat dan ook, is in zee storten misschien wel de beste optie. Kleine kans dat het snel gevonden wordt en zo hang je het middel / methode ook niet aan de grote klok. | |
Charismatisch | zondag 9 maart 2014 @ 14:50 |
1) Het gaat om een Maleisisch vliegtuig. 2) De aanslagplegers hoeven niet afkomstig te zijn uit China, het kan ook om al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland (AQAP) gaan. Ik snap niet waarom sommigen gelijk aluhoedjes roepen. Wat wij doen is speculeren, niet het aluhoedje uithangen. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 14:53 |
Tja aanslag lijkt mij in princiepe een beetje vreemd omdat ik dit momenteel niet zo in die regio zou verwachten. Goed, ik ken de situatie daar niet, maar als je als terrorist een statement wil maken lijkt Rusland/USA me toch wat "beter". Nogmaalt, ik zeg niet dat daar alles rooskleurig is, maar dit lijkt me niet een vlucht die een terrorist boven alle andere vluchten zou uitkiezen. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 14:56 |
Als jij een terrorist in China bent dan kies je misschien juist dit doelwit, sterker nog, dit deel van de wereld kent ook genoeg aanslagen maar daar wordt in westerse landen wellicht wat minder over bericht. | |
Charismatisch | zondag 9 maart 2014 @ 14:58 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Philippine_Airlines_Flight_434 | |
Sparqq | zondag 9 maart 2014 @ 14:58 |
1) met voornamelijk Chinezen aan boord 2) China heeft last opstandige moslims in het westen, Maleisië heeft nogal wat moslims.... Allemaal pure speculatie, maar het is niet onmogelijk ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 14:59 |
Daarom zeg ik ook dat ik de situatie niet helemaal ken. Dat in China problemen zijn kan ik goed begrijpen, maar Maleisië heb ik nooit echt iets slechts over gehoord. Mijn geld zou ik iig op kapot materiaal/menselijke fout zetten, en niet op terroristische aanslag. | |
Immerdebestebob | zondag 9 maart 2014 @ 15:05 |
Wat een figuren hier ![]() | |
Charismatisch | zondag 9 maart 2014 @ 15:06 |
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken. http://en.wikipedia.org/wiki/Jemaah_Islamiyah | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 15:09 |
Kijk, daar wist ik niks van af idd, zal ook niet zo veel in het nieuws geweest zijn. Volgens die timeline op de wiki zijn die echter de laatste tijd niet actief. Achja, het is puur speculeren dit. Maar zijn die (voor mij onbekendere) terroristische groeperingen daar, islamtisch of niet, tot zo iets groots in staat? Veel terroristische groeperingen houden eht namelijk bij autobommen ofzo, een vliegtuig kapen is echt neit iets wat iedereen kan... | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 15:10 |
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord. China staat achter Rusland mbt Oekraïne, dus wie weet. | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 15:11 |
goed dat ze onderzoek doen hoor, maar het zou me verbazen als het in die hoek gezocht moet worden | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 15:13 |
Het zou mij minder verbazen dan de optie dat het toestel zomaar uit de lucht zou zijn gevallen. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 15:13 |
![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 15:14 |
Ik ben echt enorm nieuwsgierig nu ![]() | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 15:15 |
metaalmoeheid nav slecht onderhoud na de ontstane schade oid lijkt mij juist aannemelijker | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 15:22 |
Toestel had 2 weken geleden onderhoud gehad: http://www.flightglobal.c(...)nance-in-feb-396801/ | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 15:23 |
En wat het terugkeren van het vliegtuig betreft ; de piloot heeft nooit een koerswijziging doorgegeven. Het blijft gek allemaal | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 15:25 |
Nog niet zo lang geleden was er die grote mesaanval op een Chinees station, mogelijk door Chinese moslims uit een westelijke provincie gepleegd, zij hebben mogelijk ook contacten met de wat meer bekende terreurbewegingen. Daarnaast zijn er ook contacten tussen deze terreurbewegingen en moslims in Zuid-Oost Azie, een bekende bommenmaker komt daar vandaan, en wat dacht je van de aanslag op Bali bijvoorbeeld. | |
poemojn | zondag 9 maart 2014 @ 15:25 |
Er zijn waarschijnlijk onderdelen gevonden van een deur en de staart http://t.co/x27vEVwX9n | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 15:27 |
Dat zegt niks. Vaak genoeg dat onderhoud niet goed wordt uitgevoerd. | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 15:36 |
dat zegt ook niet alles, of juit wel? Daar kan best een fout zijn gemaakt, het blijft mensenwerk. Zoals die herstelplaten die 30cm moesten overlappen en wat maar enkele cm's gebeurde, maar wat in het onderhoudsboekje terecht kwam als 'volgens boeing voorschrift gerepareerd'. Bleek dus niet afdoende. | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 15:43 |
Ja, dat is waar, dat is inderdaad een punt om rekening mee te houden. Maar bij China Airlines Flight 611 kon men aan de radardata zien dat het toestel inde lucht in 4 stukken was gebroken, heb ik nu nog niets over gelezen. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 15:43 |
Een zo'n boerenpummel die een schroefje verkeerd heeft aangedraaid, het kan, alhoewel moderne vliegvelden en vliegmaatschappijen wel heel erg strikt zijn wat betreft onderhoud. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 15:47 |
Toestel was uit 2002, dus metaalmoeheid lijkt me stug. Verder zou ik niet precies weten hoe lang instrumenten meegaan voordat ze "op"/versleten zijn, maar lijkt me een redelijk nieuw toestel. Tja, vreemd verhaal idd, vooral omdat er nog niks gevonden is. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 15:50 |
Gezien de grote focus hierop lijkt het mij ook niet aannemelijk. | |
Ener-G | zondag 9 maart 2014 @ 15:57 |
Of een combinatie van factoren, elektrische/radiostoring tegelijk met het plotseling desintegreren van het toestel door slecht onderhoud oid. Of een terroristische aanslag, of wat ook nog kan maar heel erg onwaarschijnlijk; dat het toestel is getroffen door een meteoriet. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het wrak boven water is. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 15:59 |
KUALA LUMPUR (Reuters) - Officials investigating the disappearance of a Malaysian airliner with 239 people on board are narrowing the focus of their inquiries on the possibility that it disintegrated in mid-flight, a senior source said on Sunday. "The fact that we are unable to find any debris so far appears to indicate that the aircraft is likely to have disintegrated at around 35,000 feet," said the source, who is involved in the investigations in Malaysia. | |
meth1745 | zondag 9 maart 2014 @ 16:02 |
Hoe meer brokstukken, hoe meer er ronddrijft toch? edit: maar moeilijker te herkennen als brokstukken waarschijnlijk, als ze niet "in groep" ronddrijven. my mistake. [ Bericht 6% gewijzigd door meth1745 op 09-03-2014 16:08:25 ] | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:08 |
Ja precies, zou ik ook denken... En als het in de lucht uit elkaar viel dan zou die grote olievlek ook onwaarschijnlijker zijn. | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 16:08 |
Vreemde opmerking. Als een vliegtuig op 10 km hoogte uit elkaar valt dan zou je zeggen dat de brokstukken juist wijdverspreid zijn. | |
meth1745 | zondag 9 maart 2014 @ 16:11 |
Dacht ik ook, maar misschien drijft er zoveel rotzooi in zee, en bovendien wordt vanuit de lucht gezocht, dan is het makkelijker te herkennen als de brokstukken in groep ronddrijven. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:12 |
Nou als je veel gekleurde stukjes ziet is dat ook opvallend hoor... | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:17 |
Maar, stel het vliegtuig is in vele brokstukken in zee gekomen. Hoeveel daarvan blijft drijven? Het grootste deel zinkt meteen als een baksteen naar de bodem. Dan heb je allemaal kleine plastic zaken die blijven drijven, maar als die minder dan een meter zijn dan zie je dat echt niet vanuit de lucht... | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:18 |
Al het materiaal van de stoelen is geel foam.... En dan nog eventuele kleren uit koffers die open zijn gegaan/gebrand. | |
Straatcommando. | zondag 9 maart 2014 @ 16:20 |
Wat een verschrikkelijk naar idee. Midden in de lucht uit elkaar gescheurd. Tja.. Beter dan een doods"strijd" van enkele minuten als zo'n kist naar beneden valt | |
meth1745 | zondag 9 maart 2014 @ 16:20 |
Ja, maar stel bvb dat er normaal reeds gemiddeld 10 voorwerpen per km² ronddrijven op de oceaan, dan merk je 100 brokstukken op als ze over één km² verspreid zijn, maar niet als het over 100 km² is. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:22 |
Tsja, kan ook dat misschien het vliegtuig toch als geheel naar beneden is gezonken. Hoewel de kans klein lijkt aangezien water net beton is op zo'n moment. Mensen blijven trouwens wel drijven. ![]() | |
eight | zondag 9 maart 2014 @ 16:23 |
Is het onmogelijk dat een Boeing helemaal verdwijnt in de oceaan? Dus zonder dat het te pletter slaat? | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:24 |
Trouwens, wat is dit dan?![]() A photo of debris supposedly taken by a Chinese passenger on board another MAS flight from Beijing to Kuala Lumpur. Photo courtesy of South China Morning Post. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:26 |
Geen idee. Lijkt me niet. Alleen als het een 'goede' landing maakt en dan langzaam zinkt. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:27 |
Als die kist uit elkaar scheurt kan je nog steeds bij bewustzijn zijn, weliswaar suf, daarnaast kan je ook de klap overleven (waar je door je verwondingen of andere omstandigheden alsnog snel kan overlijden bijvoorbeeld). Als je zelf vlieg is het beter als je niet aan dat soort zaken gaat denken ![]() ![]() | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:28 |
Het is niet bevestigd dat die olievlek van dit vliegtuig komt. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:29 |
Oh, ok, mijn fout. Alhoewel ik niet zo 1-2-3 kan bedenken wat dat anders veroorzaakt heeft ![]() | |
meth1745 | zondag 9 maart 2014 @ 16:30 |
niet meteen, komt door de gasproduktie in de darmen en maag. Daarom, als je een lijk dumpt in water, eerst even lek steken. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:31 |
Vliegtuigen lozen wel vaker kerosine, misschien dat, of van een schip bijvoorbeeld. | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 16:31 |
Als je in staat bent een 'goede' landing te maken dan ben je ook in staat een noodsignaal uit te zenden. Dan hebben er namelijk nog systemen gewerkt. | |
OreO | zondag 9 maart 2014 @ 16:31 |
Missing Malaysia Airlines plane: Family of Chinese passenger says mobile phone working http://www.straitstimes.c(...)nger-says-mobile-pho | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:32 |
Hmm. Ik weet het ook niet. Toch wel gek dat zo'n vliegtuig helemaal kan verdwijnen... | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:33 |
Misschien dan toch naar die andere dimensie getransporteerd ![]() ![]() | |
milpek | zondag 9 maart 2014 @ 16:33 |
Vreemd dat je nog steeds een stoel kunt kiezen voor een van die fake paspoort figuren:![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:33 |
Stiekem helemaal naar de Bermuda driehoek gevlogen! | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:34 |
Ja, maar leek me wel vanzelfsprekend dat dat daarom hier ook niet het geval is. Dan had iemand ongetwijfeld wel kunnen bellen of een lichtkogel kunnen afschieten oid. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:34 |
Dat is wel vreemd, alhoewel als zo'n lichaam in zee drijft en een telefoon wellicht goed verpakt niet beschadigd is geraakt, of in een koffer naar boven is komen drijven dan is het wellicht te verklaren op een dergelijke manier maar toch is het een vreemd verhaal zo. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:35 |
Kun je eigenlijk een mobiele telefoon traceren als die niet opgenomen wordt? Zoals dus net genoemd werd. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:35 |
Dat kwam op reddit ookal naar voren, maar daar zei iemand dat het zelfs gewoon een of andere service kan zijn waarnaar doorgeschakelt wordt oid. | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 16:36 |
Het is complete nonsens, op zee zijn geen GSM masten en dus heb je geen signaal. | |
OreO | zondag 9 maart 2014 @ 16:37 |
ze weten ook niet waar het toestel is.. | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 16:37 |
Ja hoor, geen probleem. Maar niet zover op zee. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:38 |
Je hebt geen idee hoe ver een lichaam of koffer afgedreven kan zijn, of waar dat vliegtuig vloog, maar ok het is onwaarschijnlijk maar stel dat ze echt zijn doorgeschakeld denk ik aan dat soort verklaringen bijvoorbeeld. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 16:38 |
China Airlines vlucht 611 was ook in de lucht uit elkaar geflikkerd, in 4 delen: Investigators have categorized the wreckage as coming from four fields. The first field is before the point of last radar contact and contains relatively small and widely scattered pieces primarily from Section 46. If one were to reconstruct Section 46 with the pieces found so far, there would be large amounts missing from the rear part of the right side and the center part of the left side, Yong said. Another sonar scan of Field 1 was being conducted last week to try to find more pieces--less than 50% have been found so far. The second field is closest to the last radar contact and contains the empennage and some cargo containers. About a mile farther to the southwest is the third field, which contains the greatest amount of wreckage--the cockpit, forward and center fuselage, and both wings. It appears this section hit the water intact and broke somewhat upon impact, Yong said. They are very large pieces and connected. The fourth field is farther along and is the one most directly under the projected flight path. It contains heavier objects such as all four engines and the body landing gear. Inspection of the engines shows they were producing little or no power at impact and they probably came off the airframe from the gyrations of the inflight breakup, Yong said. The engines are less than 0.5-1 mi. apart. Ook benieuwd hoe lang rotzooi blijft drijven: veel stukken zullen misschien wel vrij snel zinken, of onder de oppervlakte drijven, sowieso na anderhalve dag wel? Las dat het te onderzoeken stuk oceaan 400 x 400km kon zijn, dus sowieso een beste klus om daarin iets terug te vinden. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:39 |
Het kunnen natuurlijk heel veel dingen zijn. Zijn telefoon kan misschien ook gewoon thuis liggen. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 16:39 |
Maar satteliet telefoons kunnen dat wel. Tuurlijk, het is enorm onwaarschijnlijk dat iemand een satteliet telefoon heeft, maar het is theoretisch mogelijk. Wie weet had hij een satteliet telefoon in zn koffer omdat hij is gaan wandelen in de bergen ofzo. Je weet het niet. En dan is het wel degelijk mogelijk. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:39 |
Kan ook inderdaad, misschien vergeten, wat dan ook. | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 16:40 |
Als dat ding in de zee ligt, dan heb je geen bereik. Als dat ding op een plek ligt waar weinig tot geen mensen wonen, dan heb je geen bereik. Mobiele masten staan alleen op plekken waar mensen wonen. En als je daar uit de lucht lazert dan hebben ze vaak wel snel gevonden. Tevens lijkt de radar mij toch redelijk betrouwbaar evenals het laatste radiocontact. Dat vliegtuig is niet in een paar minuten 1000 kilometer verderop. | |
Mr.44 | zondag 9 maart 2014 @ 16:40 |
of de telefoon was gestolen/verloren voor de eigenaar aanboor van het vliegtuig was gegaan. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 16:41 |
Kan ook inderdaad of telefoonverbindingen kunnen contact maken met een andere dimensie. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 16:41 |
Je zal de crash maar overleeft hebben en daar nu drijven met het idee van, nu zal ik wel snel opgepikt worden. Niet dus... | |
Tha_Duck | zondag 9 maart 2014 @ 16:42 |
Zover drijf je niet in zo'n korte tijd. Bereik van de GSM is misschien net aan 20 kilometer onder gunstige omstandigheden. En het feit dat een telefoon de crash overleeft, aanstaat en binnen bereik drijft lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat ik het direct verwerp. | |
Me_Wesley | zondag 9 maart 2014 @ 16:44 |
Uiteraard, als hij maar contact heeft met genoeg masten. Maar waarschijnlijk gewoon een zakelijke telefoon die bij geen bereik de beller automatisch doorschakelt naar een andere telefoon. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 16:46 |
Testpiloot waar het vliegtuig van uit elkaar gespat was: The cumulative effects of system malfunctions, reduced longitudinal stability, increased angle-of-attack in the turn, supersonic speed, high altitude and other factors imposed forces on the airframe that exceeded flight control authority and the Stability Augmentation System's ability to restore control. Everything seemed to unfold in slow motion. I learned later the time from event onset to catastrophic departure from controlled flight was only 2-3 seconds. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 17:10 |
Dat is dus niet bekend, maar zoals ik al zei het is onwaarschijnlijk, voor hetzelfde geld is het mobieltje achtergebleven in een hotelkamer. | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 17:11 |
Die ging wel met een snelheid van mach 3. Maar goed als een burger vliegtuig openscheurt zal het denk ik ook neit veel meer zijn. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 17:12 |
Overigens zouden wrakstukken zo'n 50 kilometer van een eiland zijn gevonden (mocht het dus inderdaad om daadwerkelijke wrakstukken van dit vliegtuig gaan) dan kan een lichaam of een koffer in de buurt van zo'n eiland drijven dat is onwaarschijnlijk kan zo worden gezegd. | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 17:47 |
nu.nl Zal ook niet zo vaak mee gevlogen zijn? | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 17:54 |
Zoals ik al eerder zei hebben ze waarschijnlijk met 2 paspoorten gewerkt. Dat ene paspoort heeft de grenscontrole nooit gezien. Alleen bij aankomst moeten ze het ontdekken lijkt me.. dus hoe je dat kan oplossen weet ik niet. Je kan dan ook weer met 2 paspoorten werken maar dan heeft dat valse paspoort geen nut meer. | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 18:08 |
Ik begrijp het niet ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 18:09 |
Ik ook niet ![]() | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 18:21 |
Je koopt nog een ticket voor een andere vlucht op paspoort A om langs paspoort controle te komen. Als je online incheckt op paspoort B(het valse) dan ziet niemand dat paspoort. Alleen bij boarding kijken ze nog even of je naam overeen komt. | |
frumslegnulk | zondag 9 maart 2014 @ 18:27 |
Volgens mij heb jij zoiets in je hoofd ![]() http://richard-seaman.com(...)215DroppingWater.jpg In werkelijkheid ga je geloosde kerosine nooit terug kunnen vinden als olievlek op het water. Zelfs al op enkele kilometers hoogte bereikt geloosde brandstof de grond niet eens. Het komt er onder hele hoge druk uit en vernevelt. Bedenk daarbij de snelheid van het vliegtuig (900 km/h als het niet meer is) en het feit dat het zeker een uur duurt voordat alle brandstof geloosd is. Veroorzaakt geen olievlekken dus ![]() | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 18:29 |
Scherp. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 18:30 |
Dat is verdomme slim. Daar zou ik werkelijk nooit aan gedacht hebben ![]() | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 18:34 |
Ja maar zo kom je de EU nog niet binnen. Misschien voor die laatste stap een EU paspoort zeer kort voor je vlucht zien te stelen. Bij aankomst kijken ze toch nooit naar je ticket dus dat is geen probleem meer. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 18:35 |
Ook dit is me niet helemaal duidelijk ![]() Hoezo is de EU dan opeens een probleem? En verder: als je een paspoort steelt moet je er op lijken natuurlijk... | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 18:37 |
Ja dat ook natuurlijk, maar dat is nog wel te overzien denk ik. Wat ik bedoel is dat je bij aankomst het tweede valse paspoort gebruikt wat net is gestolen. Er vanuit gaande dat die nog niet in het systeem zit. Een betere manier kan ik zo snel niet bedenken ![]() | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 18:38 |
Zodan. Dat zijn nog eens tactieken. Ik ging er van uit dat die passagierslijst een lijt was van mensen die daadwerkelijk aan boord waren. maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Nu ik er zo over nadenk, dat wordt niet bijgehouden inderdaad, ze kijken alleen of dat overeenkomt. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 18:52 |
Maar dat hoeft toch ook niet? Je hoeft niet naar de EU. Je kan door de strenge controle bij immigratie op een echt paspoort met nepticket (Thaksi Thai vliegt daar mee naar zeg Indonesie), dan ben je voorbij de controles en kan je met je valse paspoort en een uitgeprinte boardingpas naar Peking de vlucht van Malaysian Airlines op. Die stewardessen kijken niet zo nauw als de immigratiemannetjes. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 18:54 |
Inderdaad. Als jij een vals paspoort hebt wat echt goed is nagemaakt kom je daar vaak wel mee door. Meestal kijken ze alleen even of het overeen komt. | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 18:59 |
Oja, de vlucht op gaan is simpel maar 1 was toch onderweg naar Amsterdam? Ik ging er vanuit dat dat ook de bedoeling was. | |
TLC | zondag 9 maart 2014 @ 19:01 |
Dat zou ik denken 'snotnondenju had ik toch maar even naar die programma's van Bear Grylss gekeken' ![]() | |
Marrije | zondag 9 maart 2014 @ 19:02 |
ik denk ook wel dat dat de bedoeling was | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:03 |
Goed, maar als je eenmaal in de EU bent kun je altijd bus/liften weetikveel wat. Heel omslachtig, maar je vermijdt risco van vliegen. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 19:04 |
Ja dat las ik nu nwt idd. Ook dan; je hebt als Thaksi Thai een uitgeprinte boardingpas naar Denemarken en Frankfurt terwijl je als Malardi of die Oostenrijker van Peking naar Amsterdam bent gevlogen. Er wordt nu gesproken van 4 valse identiteiten aan boord (nu.nl). Een kaping (lijkt me logischer dan een bom eerlijk gezegd) is niet te doen met 2, wel met 4. | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 19:09 |
Ze kunnen er nu in ieder geval weer een mooi verhaal van maken. Net zoals met 9/11 toen de heldhaftige passagiers de kapers hadden overmeesterd en het vliegtuig lieten crashen ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:10 |
Dit zal zeer zeker groots aangekondigd gaan worden op Nat. Geo. als de Air Crash Investigation aflevering komt... | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 19:13 |
Niemand eist ook iets op, er is geen nieuws, een false flag tussen Japan en China of Vietnam om die eilandjes of wat dan ook, zou aangekondigd worden zou je zeggen? Een bom? Geen eisen? Zomaar laten ontploffen? Wat is de "angst" dan, die dat 'terrorisme' tracht te verspreiden? | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:16 |
Dat bedacht ik me ook net. Als het een terroristische aanslag geweest was, had die wel al opgeeist moeten zijn, toch? | |
Me_Wesley | zondag 9 maart 2014 @ 19:19 |
Als we toch aan het speculeren zijn, het kan een lone-wolf zijn geweest, of zelfmoord van een van de piloten, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos. Tot er meer informatie is is het compleet nutteloos. | |
DS4 | zondag 9 maart 2014 @ 19:21 |
Is dat tegenwoordig verplicht dan? | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:21 |
Nja een beetje speculeren is altijd wel leuk. Ideëen uitwisselen enzo. Why not? | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 19:22 |
want Lockerbie en 9/11 werden ook opgeëist? Oh wacht... Denk dat het gewoon gevalletje pech is geweest: gat in de romp geslagen, ding uit elkaar gepleurd. Hele paspoortgedoe zal allemaal wel: als er 40 miljoen gestolen paspoorten in omloop zijn is de kans groot dat er 1 aan boord is... | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:22 |
Nee, maar het zou vreemd zijn als een terreurbeweging zo'n grote aanslag pleegt (wat veel voorbereiding meot hebben etc), en het dan niet op eist. Dan is het hele doel een beetje weg. | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:22 |
Dit lijkt mij ook logischer dan een aanslag hoor. | |
Nightanimal | zondag 9 maart 2014 @ 19:24 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-zijn-gevallen.dhtml Het onderzoek naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines spitst zich toe op het uiteenvallen van het vliegtuig midden in de lucht. Dat hebben bronnen rond het onderzoek laten weten aan persbureau Reuters. Er is geknoeid met de datum: | |
MichaelScott | zondag 9 maart 2014 @ 19:26 |
Want bij Lockerbie en 9/11 was het ook onduidelijk of het een aanslag was? Oh wacht... | |
DS4 | zondag 9 maart 2014 @ 19:27 |
Ik 'hoor' het je zeggen... | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:28 |
Whatever man. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 19:28 |
Een vliegtuig op kruishoogte dat zomaar uit elkaar valt, lijkt me niet dat Boeing daar erg blij mee is... Lijkt me moeilijker dan een aanslag, en minder logisch, na de controle 10 dagen geleden van een respectabele vliegmaatschappij... 1 paspoort gestolen kan toeval zijn. 4 (of2) en de tickets op dezelfde dag gekocht, lijkt me dat niet meer. Speculeren is nou juist leuk en gezond in dit soort topics. Dat maakt ze interessant. ![]() | |
Voorschrift | zondag 9 maart 2014 @ 19:29 |
Maar waarom een aanslag plegen en het dan niet claimen? Lekker nuttig, een vliegtuig in de plons laten pleuren zonder dat er ook maar iemand van weet. Het doel van aanslagen is toch enigszins een statement maken, dit is gewoonweg, tsja, naja. ![]() | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 19:30 |
Blabla. Dat waren juist aanslagen om trots op te zijn, als je die al niet opeist ![]() UPDATE [12:40am]: Vietnamese authorities believe that the piece of debris spotted off the country's waters may be a door from the flight MH370. | |
opgebaarde | zondag 9 maart 2014 @ 19:30 |
Vliegtuig verdwenen, geen brokstukken, geen noodsignaal en geen terroristische groeperingen die iets claimt... Dus het moeten wel Aliens zijn die experimenten wil uitvoeren op mensen | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:31 |
Waar haal je dat vadaan? | |
opgebaarde | zondag 9 maart 2014 @ 19:31 |
En hoe zit het met Boston? Of Madrid? | |
Snowsquall | zondag 9 maart 2014 @ 19:32 |
RTL4 journaal NU | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 19:33 |
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.html | |
#ANONIEM | zondag 9 maart 2014 @ 19:33 |
Het kan natuurlijk ook een 'mislukte' aanslag zijn. Net als toen met die onderbroek (of schoen?) bom die werd tegengehouden door een Nederlander. | |
Voorschrift | zondag 9 maart 2014 @ 19:34 |
Nouja, die Boeing ligt in de plomp, redelijk succesvol lijkt me. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 19:37 |
Dat ben ik met je eens, zonder wrak is het moeilijk een scenario uit te sluiten. Ik denk trouwens meer aan een (mislukte) kaping dan een bom. Zoveel vechtende partijen in die regio... | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 19:39 |
Je zal het maar hebben dat je paspoort gestolen is en dit voorvalt terwijl je net ergens zit waar je niet bereikbaar bent. Dan weet je wel gelijk wie jou allemaal mist ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 9 maart 2014 @ 19:39 |
![]() ![]() | |
Voorschrift | zondag 9 maart 2014 @ 19:39 |
Zoiets zal het wel zijn inderdaad. Kan me niet voorstellen dat motorproblemen niet gemeld worden of wat dan ook, en een grote aanslag zou wel geclaimd zijn al. Zullen wel wat idioten zijn geweest die ergens wouden landen voor persaandacht of losgeld o.i.d. en dat zal wel fout gegaan zijn. ![]() | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 19:45 |
Twa800, ook uit elkaar geknald in de lucht.![]() | |
Eyjafjallajoekull | zondag 9 maart 2014 @ 19:47 |
En dan op een dag zo thuis komen na een lange reis door de bergen. "He, waarom kijk je zo raar, lijkt wel alsof je een geest hebt gezien." | |
MartijnA3 | zondag 9 maart 2014 @ 19:52 |
Niet als je als Oekraïnier de Chinezen als dwangmiddel wilde gebruiken. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 19:52 |
Sommige vliegtuigen vliegen extra laag om kerosine te lozen in dat soort gebieden en nee dat heb ik dus niet in mijn hoofd, het is een groot probleem, voor het milieu onder meer. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 19:54 |
Wellicht was het de bedoeling dit vliegtuig wat later te laten ontploffen, of eerst te kapen, misschien was het een test voor nog meer aanslagen. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 19:57 |
Ik kreeg een boete thuis voor een overtreding die ik niet gemaakt kon hebben omdat mijn auto alleen door mij gebruikt werd en ik op dat moment in India ![]() Het komt veel voor, maar 2-4 op dezelfde vlucht lijkt me geen toeval meer. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 19:59 |
Nachtvlucht aan het einde van de werkweek: - zakenlui uit China/Taiwan terug van business trip in KL - Chinezen die in KL werken op weg naar huis (weekend dan wel week) - een verdwaalde toerist Malaysian Airlines is duur, dit is duidelijk het rijkere zakenpubliek. | |
DeParo | zondag 9 maart 2014 @ 20:01 |
Experts zeggen dan ook dat reizigers met verkeerde paspoorten, op dezelfde vlucht, zeer zeldzaam is. | |
Speculant. | zondag 9 maart 2014 @ 20:02 |
Ja het boete systeem werkt in Nederland toch neit zo geweldig.. Familie werd ooit tegen gehouden op schiphol vanwege openstaande verkeersboetes. De naam kwam overeen en naar ik begreep had het wel even geduurd eer dat ze het allemaal snapten dat hun het niet waren ![]() Inderdaad bij 2-4 zou je gaan denken aan mensensmokkel etc. | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 20:05 |
Japan heeft ruzie met China, Taiwan ook, Filipijnen, Vietnam, allemaal om die eilandjes. Tibet, Myanmar, zijn wat verder weg, maar toch. In Thailand heb je opstanden, moslimfundis in Indonesie en Filipijnen, etc. Etc. Motieven genoeg voor kapingen van vliegtuigen vol zakenreizigers. | |
#ANONIEM | zondag 9 maart 2014 @ 20:08 |
Blabla mensen doen dit dat. Hoe zit het met die UF(loating)O? | |
opgebaarde | zondag 9 maart 2014 @ 20:09 |
Genoeg motief inderdaad om gewoon een vliegtuig te pakken. Jammer dat keus niet viel op een cessna | |
gijsman | zondag 9 maart 2014 @ 20:09 |
Ja dan pleeg je maar een aanslag om je punt te maken, overigens worden in het zuiden van Thailand al genoeg aanslagen gepleegd door moslims | |
matthijst | zondag 9 maart 2014 @ 20:10 |
ligt maar aan de expert, schijnbaar: But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013. "Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not." | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 20:13 |
Wat bedoel je met "dan pleeg je maar"? Rio-Parijs (het vorige vreemde ongeluk) is anders dan Maleisie-China in dat opzicht. | |
#ANONIEM | zondag 9 maart 2014 @ 20:14 |
Hallo, dat gele ding in het water? Wat was dat | |
gijsman | zondag 9 maart 2014 @ 20:15 |
dat ging dus om de spanningen in de regio waar je eigenlijk nauwelijks iets van hoort | |
gijsman | zondag 9 maart 2014 @ 20:15 |
welk geel ding | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 20:16 |
39 miljoen gestolen paspoorten op honderden miljoenen (niet unieke) reizigers. De kans dat 2 gestolen paspoorten op dezelfde vlucht voor het eerst gebruikt worden, is bizar veel kleiner. | |
#ANONIEM | zondag 9 maart 2014 @ 20:16 |
Dit | |
El_Matador | zondag 9 maart 2014 @ 20:17 |
Vol in de zee |