Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.quote:
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:22 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?quote:
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo?quote:Twee mannen die met gestolen paspoorten aan boord waren van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, zouden doorreizen naar Europa, meldt de BBC. De twee hadden allebei tickets geboekt bij China Southern Airlines en zouden gisteren in Amsterdam landen.
Een van hen zou vervolgens naar Kopenhagen reizen en de ander naar Frankfurt. De paspoorten waarmee ze hadden geboekt, zijn enkele jaren geleden in Thailand van een Italiaan en een Oostenrijker gestolen.
Of laten crashen zonder noodsignalenquote:Op zondag 9 maart 2014 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
Ze hebben geen idee van het moment van de crash. Ja, ergens na 2.40am...quote:Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatiequote:Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
9/11 en Lockerbie ook niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef TLC het volgende:
[..]
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..quote:Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....
Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?
En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.
You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)
So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
en niet te vergeten de treinen in Madrid of de metro in Londenquote:
Geen idee, FR24 trackts schijnbaar vliegtuigen boven 30.000 feet:quote:Op zondag 9 maart 2014 12:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..
Misschien was dat ook niet de bedoeling maar heeft de piloot ervoor gekozen omdat anders mensen op de grond gedood zouden worden.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Volgens Nos:
[..]
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo?
Europees paspoort? Misschien om het logischer te laten lijken?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo?
So? Didn't help.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
Puur toeval natuurlijk, weet ik ook welquote:
Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:40 schreef mschol het volgende:
[..]
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?
9/11 twee 767's?quote:Op zondag 9 maart 2014 13:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden.
nee, dat is nog kwijt.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik heb niet meer veel gelezen hierover, maar was het toestel nu wel of niet gevonden? Laatste wat ik heb gelezen was dat een ander vliegtuig grote olievlekken heeft gezien...
Een paar weken, of iig dat ligt me bij van AF447, zie ook dit artikel.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:32 schreef TLC het volgende:
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
Toch beter opletten op school....quote:Op zondag 9 maart 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?
Air France Flight AF447 werd ook pas na 2,5 dag gevonden hoor.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
1 maand ongeveer, daarna is de batterij op.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:32 schreef TLC het volgende:
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?quote:Op zondag 9 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:
[..]
1 maand ongeveer, daarna is de batterij op.
Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde waarde?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Of laten crashen zonder noodsignalen
Mwah, als die van Air France, na een enorme klap plat op het water, het bijna 2 jaar op de bodem van de oceaan hebben overleefd, is die kans niet heel groot.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Dat is wel een bijzondere gedachte.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
quote:
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.htmlquote:UPDATE [6:59pm]: Vietnamese media reports that suspicious object is not related to flight MH370 reports. Jacky Ly Thang, a defense cooperation official in US Embassy Hanoi, told VN Search & Rescue Center just now that US search party has confirmed that the object - seen by Singaporean search plane earlier - had nothing to do with the missing plane.
UPDATE [6:22pm]: In about 20 minutes, Vietnamese boats are expected to reach location where 'suspicious floating objects', yellow in colour, were spotted by Singaporean plane. The location is about 100km from Tho Chi islet.
Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Geen ideequote:Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde
Ah, ok. Zou het dan niet een slim idee zijn om aan die blackboxen gewoon een boei te maken? Dus dat het op het water dobbert. Tuurlijk moet je ze dan een beetje ander positioneren, en iets meer ruimte nodig, maar dat moet toch wel te doen zijn? Lijkt me wel enorm handig.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:57 schreef eight het volgende:
[..]
Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot.
Aangezien ze waarschijnlijk op de diepe zeebodem liggen moeten schepen/vliegtuigen wel in de buurt zijn om het signaal te kunnen oppikken.
maar maar weer terug als je Israël en Noord Korea hebtquote:Op zondag 9 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jep!
En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort...
Puur toeval, maar zoiets dacht ik ook jaquote:Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is wel een bijzondere gedachte.
Die apparaten zijn natuurlijk juist ontworpen om extreme krachten te kunnen weerstaanquote:Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Dacht dat dit alweer een ander stuk was, "window liner".quote:Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef MartijnA3 het volgende:
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.html
Heb je niet 2 passpoorten dan? 1 voor de schurkenstaten en 1 voor de normale landen?quote:Op zondag 9 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jep!
En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort...
Ja ok, maar die kon eigenljik overal in de Atantische Oceaan liggen. Deze ligt waarschijnlijk tussen Maleisie en Vietnam in. Nog steeds een enorme bak met water, maar toch al een stuk kleiner zoekoppervlak.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:46 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Air France Flight AF447 werd ook pas na 2,5 dag gevonden hoor.
Net zo vaag als alle andere crashes, totdat ze achterhalen wat er gebeurd is. Hoe bizar is het als een 747 op een flatgebouw crashed? En hoe bizar is het als de bevestigingspinnen van de motoren het begeven.. Maar als je weet dat metaalmoeheid de schuldige is, weet je opeens wat je moet doen.quote:
Bizar aantal G's, bizar hoge temperaturen.. Na de meest vage crashes waren ze uitleesbaar.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die apparaten zijn natuurlijk juist ontworpen om extreme krachten te kunnen weerstaan
Het materiaal wat men gebruikt om de zwarte dozen te beschermen zal waarschijnlijk best zwaar zijn en daarnaast zitten ze natuurlijk goed opgeborgen in het vliegtuig. Ze zitten iig achter in de staart omdat dat deel bij een ongeluk de minste kans heeft om zwaar beschadigd te raken.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ah, ok. Zou het dan niet een slim idee zijn om aan die blackboxen gewoon een boei te maken? Dus dat het op het water dobbert. Tuurlijk moet je ze dan een beetje ander positioneren, en iets meer ruimte nodig, maar dat moet toch wel te doen zijn? Lijkt me wel enorm handig.
Goed, snap ik, maar ze komen los op de een of andere manier. Dus als ze dan los komen en er zitten boeien aan, maakt dat het vinden makkelijker. Als je dan zo'n reddingsvest systeem maakt, dat zich automatisch opblaast bij contact met water, dan zou dat moeten kunnen.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:11 schreef eight het volgende:
[..]
Het materiaal wat men gebruikt om de zwarte dozen te beschermen zal waarschijnlijk best zwaar zijn en daarnaast zitten ze natuurlijk goed opgeborgen in het vliegtuig. Ze zitten iig achter in de staart omdat dat deel bij een ongeluk de minste kans heeft om zwaar beschadigd te raken.
Lijkt mij ook, er zal ongetwijfeld een goede reden zijn waarom dit niet is toegepast maar ik heb geen idee wat die reden is.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Goed, snap ik, maar ze komen los op de een of andere manier. Dus als ze dan los komen en er zitten boeien aan, maakt dat het vinden makkelijker. Als je dan zo'n reddingsvest systeem maakt, dat zich automatisch opblaast bij contact met water, dan zou dat moeten kunnen.
Bij een explosieve decompressie ga je heel snel out.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:14 schreef eight het volgende:
Wat ik me afvraag... Merken de passagiers eigenlijk nog wat zodra het vliegtuig op het water klapt of slaan ze meteen te pletter en zijn ze op slag dood?
Ligt aan de passagier en de staat van het vliegveld, bij explosieve decompressie word je plotseling aan een zuurstofarme en ijskoude omgeving blootgesteld veel verliezen daarbij het bewustzijn (alhoewel waarschijnlijk niet iedereen), blijft het vliegtuig intact dan maak je waarschijnlijk alles mee (mocht het vliegtuig tollen is er ook een kans dat je buiten bewustzijn raakt) en er zijn aanwijzingen, zelfs bij een min of meer vrije val van tien kilometer, dat passagiers de klap hebben overleefd.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:14 schreef eight het volgende:
Wat ik me afvraag... Merken de passagiers eigenlijk nog wat zodra het vliegtuig op het water klapt of slaan ze meteen te pletter en zijn ze op slag dood?
1) Het gaat om een Maleisisch vliegtuig.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:
Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
Als jij een terrorist in China bent dan kies je misschien juist dit doelwit, sterker nog, dit deel van de wereld kent ook genoeg aanslagen maar daar wordt in westerse landen wellicht wat minder over bericht.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
Tja aanslag lijkt mij in princiepe een beetje vreemd omdat ik dit momenteel niet zo in die regio zou verwachten. Goed, ik ken de situatie daar niet, maar als je als terrorist een statement wil maken lijkt Rusland/USA me toch wat "beter". Nogmaalt, ik zeg niet dat daar alles rooskleurig is, maar dit lijkt me niet een vlucht die een terrorist boven alle andere vluchten zou uitkiezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philippine_Airlines_Flight_434quote:Op zondag 9 maart 2014 14:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
Tja aanslag lijkt mij in princiepe een beetje vreemd omdat ik dit momenteel niet zo in die regio zou verwachten.
1) met voornamelijk Chinezen aan boordquote:Op zondag 9 maart 2014 14:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
1) Het gaat om een Maleisisch vliegtuig.
2) De aanslagplegers hoeven niet afkomstig te zijn uit China, het kan ook om al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland (AQAP) gaan.
Ik snap niet waarom sommigen gelijk aluhoedjes roepen. Wat wij doen is speculeren, niet het aluhoedje uithangen.
Daarom zeg ik ook dat ik de situatie niet helemaal ken. Dat in China problemen zijn kan ik goed begrijpen, maar Maleisië heb ik nooit echt iets slechts over gehoord.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij een terrorist in China bent dan kies je misschien juist dit doelwit, sterker nog, dit deel van de wereld kent ook genoeg aanslagen maar daar wordt in westerse landen wellicht wat minder over bericht.
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:58 schreef Sparqq het volgende:
1) met voornamelijk Chinezen aan boord
2) China heeft last opstandige moslims in het westen, Maleisië heeft nogal wat moslims....
Allemaal pure speculatie, maar het is niet onmogelijk
http://en.wikipedia.org/wiki/Jemaah_Islamiyahquote:Op zondag 9 maart 2014 14:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Daarom zeg ik ook dat ik de situatie niet helemaal ken. Dat in China problemen zijn kan ik goed begrijpen, maar Maleisië heb ik nooit echt iets slechts over gehoord.
Mijn geld zou ik iig op kapot materiaal/menselijke fout zetten, en niet op terroristische aanslag.
Kijk, daar wist ik niks van af idd, zal ook niet zo veel in het nieuws geweest zijn. Volgens die timeline op de wiki zijn die echter de laatste tijd niet actief. Achja, het is puur speculeren dit.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Jemaah_Islamiyah
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken.
goed dat ze onderzoek doen hoor, maar het zou me verbazen als het in die hoek gezocht moet wordenquote:Op zondag 9 maart 2014 15:10 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord.
China staat achter Rusland mbt Oekraïne, dus wie weet.
quote:Op zondag 9 maart 2014 15:10 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord.
China staat achter Rusland mbt Oekraïne, dus wie weet.
metaalmoeheid nav slecht onderhoud na de ontstane schade oid lijkt mij juist aannemelijkerquote:Op zondag 9 maart 2014 15:13 schreef MartijnA3 het volgende:
Het zou mij minder verbazen dan de optie dat het toestel zomaar uit de lucht zou zijn gevallen.
Toestel had 2 weken geleden onderhoud gehad:quote:Op zondag 9 maart 2014 15:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
metaalmoeheid nav slecht onderhoud na de ontstane schade oid lijkt mij juist aannemelijker
Nog niet zo lang geleden was er die grote mesaanval op een Chinees station, mogelijk door Chinese moslims uit een westelijke provincie gepleegd, zij hebben mogelijk ook contacten met de wat meer bekende terreurbewegingen. Daarnaast zijn er ook contacten tussen deze terreurbewegingen en moslims in Zuid-Oost Azie, een bekende bommenmaker komt daar vandaan, en wat dacht je van de aanslag op Bali bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Kijk, daar wist ik niks van af idd, zal ook niet zo veel in het nieuws geweest zijn. Volgens die timeline op de wiki zijn die echter de laatste tijd niet actief. Achja, het is puur speculeren dit.
Maar zijn die (voor mij onbekendere) terroristische groeperingen daar, islamtisch of niet, tot zo iets groots in staat? Veel terroristische groeperingen houden eht namelijk bij autobommen ofzo, een vliegtuig kapen is echt neit iets wat iedereen kan...
Dat zegt niks. Vaak genoeg dat onderhoud niet goed wordt uitgevoerd.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:22 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Toestel had 2 weken geleden onderhoud gehad:
http://www.flightglobal.c(...)nance-in-feb-396801/
dat zegt ook niet alles, of juit wel?quote:Op zondag 9 maart 2014 15:22 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Toestel had 2 weken geleden onderhoud gehad:
http://www.flightglobal.c(...)nance-in-feb-396801/
Een zo'n boerenpummel die een schroefje verkeerd heeft aangedraaid, het kan, alhoewel moderne vliegvelden en vliegmaatschappijen wel heel erg strikt zijn wat betreft onderhoud.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat zegt ook niet alles, of juit wel?
Daar kan best een fout zijn gemaakt, het blijft mensenwerk. Zoals die herstelplaten die 30cm moesten overlappen en wat maar enkele cm's gebeurde, maar wat in het onderhoudsboekje terecht kwam als 'volgens boeing voorschrift gerepareerd'. Bleek dus niet afdoende.
Gezien de grote focus hierop lijkt het mij ook niet aannemelijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een zo'n boerenpummel die een schroefje verkeerd heeft aangedraaid, het kan, alhoewel moderne vliegvelden en vliegmaatschappijen wel heel erg strikt zijn wat betreft onderhoud.
Hoe meer brokstukken, hoe meer er ronddrijft toch?quote:Op zondag 9 maart 2014 15:59 schreef matthijst het volgende:
KUALA LUMPUR (Reuters) - Officials investigating the disappearance of a Malaysian airliner with 239 people on board are narrowing the focus of their inquiries on the possibility that it disintegrated in mid-flight, a senior source said on Sunday.
"The fact that we are unable to find any debris so far appears to indicate that the aircraft is likely to have disintegrated at around 35,000 feet," said the source, who is involved in the investigations in Malaysia.
Ja precies, zou ik ook denken... En als het in de lucht uit elkaar viel dan zou die grote olievlek ook onwaarschijnlijker zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hoe meer brokstukken, hoe meer er ronddrijft toch?
Vreemde opmerking.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:59 schreef matthijst het volgende:
KUALA LUMPUR (Reuters) - Officials investigating the disappearance of a Malaysian airliner with 239 people on board are narrowing the focus of their inquiries on the possibility that it disintegrated in mid-flight, a senior source said on Sunday.
"The fact that we are unable to find any debris so far appears to indicate that the aircraft is likely to have disintegrated at around 35,000 feet," said the source, who is involved in the investigations in Malaysia.
Dacht ik ook, maar misschien drijft er zoveel rotzooi in zee, en bovendien wordt vanuit de lucht gezocht, dan is het makkelijker te herkennen als de brokstukken in groep ronddrijven.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:08 schreef eight het volgende:
[..]
Vreemde opmerking.
Als een vliegtuig op 10 km hoogte uit elkaar valt dan zou je zeggen dat de brokstukken juist wijdverspreid zijn.
Nou als je veel gekleurde stukjes ziet is dat ook opvallend hoor...quote:Op zondag 9 maart 2014 16:11 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar misschien drijft er zoveel rotzooi in zee, en bovendien wordt vanuit de lucht gezocht, dan is het makkelijker te herkennen als de brokstukken in groep ronddrijven.
Maar, stel het vliegtuig is in vele brokstukken in zee gekomen. Hoeveel daarvan blijft drijven? Het grootste deel zinkt meteen als een baksteen naar de bodem.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nou als je veel gekleurde stukjes ziet is dat ook opvallend hoor...
Al het materiaal van de stoelen is geel foam.... En dan nog eventuele kleren uit koffers die open zijn gegaan/gebrand.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar, stel het vliegtuig is in vele brokstukken in zee gekomen. Hoeveel daarvan blijft drijven? Het grootste deel zinkt meteen als een baksteen naar de bodem.
Dan heb je allemaal kleine plastic zaken die blijven drijven, maar als die minder dan een meter zijn dan zie je dat echt niet vanuit de lucht...
Ja, maar stel bvb dat er normaal reeds gemiddeld 10 voorwerpen per km² ronddrijven op de oceaan, dan merk je 100 brokstukken op als ze over één km² verspreid zijn, maar niet als het over 100 km² is.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nou als je veel gekleurde stukjes ziet is dat ook opvallend hoor...
Tsja, kan ook dat misschien het vliegtuig toch als geheel naar beneden is gezonken. Hoewel de kans klein lijkt aangezien water net beton is op zo'n moment.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Al het materiaal van de stoelen is geel foam.... En dan nog eventuele kleren uit koffers die open zijn gegaan/gebrand.
Is het onmogelijk dat een Boeing helemaal verdwijnt in de oceaan? Dus zonder dat het te pletter slaat?quote:Op zondag 9 maart 2014 16:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, kan ook dat misschien het vliegtuig toch als geheel naar beneden is gezonken. Hoewel de kans klein lijkt aangezien water net beton is op zo'n moment.
Mensen blijven trouwens wel drijven.
Geen idee. Lijkt me niet. Alleen als het een 'goede' landing maakt en dan langzaam zinkt.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:23 schreef eight het volgende:
[..]
Is het onmogelijk dat een Boeing helemaal verdwijnt in de oceaan? Dus zonder dat het te pletter slaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |