Ja ok, maar die kon eigenljik overal in de Atantische Oceaan liggen. Deze ligt waarschijnlijk tussen Maleisie en Vietnam in. Nog steeds een enorme bak met water, maar toch al een stuk kleiner zoekoppervlak.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:46 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Air France Flight AF447 werd ook pas na 2,5 dag gevonden hoor.
Net zo vaag als alle andere crashes, totdat ze achterhalen wat er gebeurd is. Hoe bizar is het als een 747 op een flatgebouw crashed? En hoe bizar is het als de bevestigingspinnen van de motoren het begeven.. Maar als je weet dat metaalmoeheid de schuldige is, weet je opeens wat je moet doen.quote:
Bizar aantal G's, bizar hoge temperaturen.. Na de meest vage crashes waren ze uitleesbaar.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die apparaten zijn natuurlijk juist ontworpen om extreme krachten te kunnen weerstaan
Het materiaal wat men gebruikt om de zwarte dozen te beschermen zal waarschijnlijk best zwaar zijn en daarnaast zitten ze natuurlijk goed opgeborgen in het vliegtuig. Ze zitten iig achter in de staart omdat dat deel bij een ongeluk de minste kans heeft om zwaar beschadigd te raken.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ah, ok. Zou het dan niet een slim idee zijn om aan die blackboxen gewoon een boei te maken? Dus dat het op het water dobbert. Tuurlijk moet je ze dan een beetje ander positioneren, en iets meer ruimte nodig, maar dat moet toch wel te doen zijn? Lijkt me wel enorm handig.
Goed, snap ik, maar ze komen los op de een of andere manier. Dus als ze dan los komen en er zitten boeien aan, maakt dat het vinden makkelijker. Als je dan zo'n reddingsvest systeem maakt, dat zich automatisch opblaast bij contact met water, dan zou dat moeten kunnen.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:11 schreef eight het volgende:
[..]
Het materiaal wat men gebruikt om de zwarte dozen te beschermen zal waarschijnlijk best zwaar zijn en daarnaast zitten ze natuurlijk goed opgeborgen in het vliegtuig. Ze zitten iig achter in de staart omdat dat deel bij een ongeluk de minste kans heeft om zwaar beschadigd te raken.
Lijkt mij ook, er zal ongetwijfeld een goede reden zijn waarom dit niet is toegepast maar ik heb geen idee wat die reden is.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Goed, snap ik, maar ze komen los op de een of andere manier. Dus als ze dan los komen en er zitten boeien aan, maakt dat het vinden makkelijker. Als je dan zo'n reddingsvest systeem maakt, dat zich automatisch opblaast bij contact met water, dan zou dat moeten kunnen.
Bij een explosieve decompressie ga je heel snel out.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:14 schreef eight het volgende:
Wat ik me afvraag... Merken de passagiers eigenlijk nog wat zodra het vliegtuig op het water klapt of slaan ze meteen te pletter en zijn ze op slag dood?
Ligt aan de passagier en de staat van het vliegveld, bij explosieve decompressie word je plotseling aan een zuurstofarme en ijskoude omgeving blootgesteld veel verliezen daarbij het bewustzijn (alhoewel waarschijnlijk niet iedereen), blijft het vliegtuig intact dan maak je waarschijnlijk alles mee (mocht het vliegtuig tollen is er ook een kans dat je buiten bewustzijn raakt) en er zijn aanwijzingen, zelfs bij een min of meer vrije val van tien kilometer, dat passagiers de klap hebben overleefd.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:14 schreef eight het volgende:
Wat ik me afvraag... Merken de passagiers eigenlijk nog wat zodra het vliegtuig op het water klapt of slaan ze meteen te pletter en zijn ze op slag dood?
1) Het gaat om een Maleisisch vliegtuig.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:
Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
Als jij een terrorist in China bent dan kies je misschien juist dit doelwit, sterker nog, dit deel van de wereld kent ook genoeg aanslagen maar daar wordt in westerse landen wellicht wat minder over bericht.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
Tja aanslag lijkt mij in princiepe een beetje vreemd omdat ik dit momenteel niet zo in die regio zou verwachten. Goed, ik ken de situatie daar niet, maar als je als terrorist een statement wil maken lijkt Rusland/USA me toch wat "beter". Nogmaalt, ik zeg niet dat daar alles rooskleurig is, maar dit lijkt me niet een vlucht die een terrorist boven alle andere vluchten zou uitkiezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philippine_Airlines_Flight_434quote:Op zondag 9 maart 2014 14:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
Tja aanslag lijkt mij in princiepe een beetje vreemd omdat ik dit momenteel niet zo in die regio zou verwachten.
1) met voornamelijk Chinezen aan boordquote:Op zondag 9 maart 2014 14:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
1) Het gaat om een Maleisisch vliegtuig.
2) De aanslagplegers hoeven niet afkomstig te zijn uit China, het kan ook om al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland (AQAP) gaan.
Ik snap niet waarom sommigen gelijk aluhoedjes roepen. Wat wij doen is speculeren, niet het aluhoedje uithangen.
Daarom zeg ik ook dat ik de situatie niet helemaal ken. Dat in China problemen zijn kan ik goed begrijpen, maar Maleisië heb ik nooit echt iets slechts over gehoord.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij een terrorist in China bent dan kies je misschien juist dit doelwit, sterker nog, dit deel van de wereld kent ook genoeg aanslagen maar daar wordt in westerse landen wellicht wat minder over bericht.
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:58 schreef Sparqq het volgende:
1) met voornamelijk Chinezen aan boord
2) China heeft last opstandige moslims in het westen, Maleisië heeft nogal wat moslims....
Allemaal pure speculatie, maar het is niet onmogelijk
http://en.wikipedia.org/wiki/Jemaah_Islamiyahquote:Op zondag 9 maart 2014 14:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Daarom zeg ik ook dat ik de situatie niet helemaal ken. Dat in China problemen zijn kan ik goed begrijpen, maar Maleisië heb ik nooit echt iets slechts over gehoord.
Mijn geld zou ik iig op kapot materiaal/menselijke fout zetten, en niet op terroristische aanslag.
Kijk, daar wist ik niks van af idd, zal ook niet zo veel in het nieuws geweest zijn. Volgens die timeline op de wiki zijn die echter de laatste tijd niet actief. Achja, het is puur speculeren dit.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Jemaah_Islamiyah
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde het een beetje breder trekken en de daders van een mogelijke aanslag niet meteen in China zoeken.
goed dat ze onderzoek doen hoor, maar het zou me verbazen als het in die hoek gezocht moet wordenquote:Op zondag 9 maart 2014 15:10 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord.
China staat achter Rusland mbt Oekraïne, dus wie weet.
quote:Op zondag 9 maart 2014 15:10 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De FBI schijnt naast de 2 bezitters van de gestolen paspoorten onderzoek te doen naar 2 Oekraïniers aan boord.
China staat achter Rusland mbt Oekraïne, dus wie weet.
metaalmoeheid nav slecht onderhoud na de ontstane schade oid lijkt mij juist aannemelijkerquote:Op zondag 9 maart 2014 15:13 schreef MartijnA3 het volgende:
Het zou mij minder verbazen dan de optie dat het toestel zomaar uit de lucht zou zijn gevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |