abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137537642
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.

Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:06:04 #77
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537660
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137537663
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.
Het toestel is toch naar beneden gekomen? Dus hoe dan ook zouden er volgens jou "diverse alarmsystemen afgegaan zijn en meldingen gezonden geweest" ?

Of het nou door een kaper kwam, een kamikazepiloot of een technisch mankement?

Als jij verwijst naar de ACARS berichten die bij Air France binnenkwamen, de B777 heeft wel de mogelijkheid om deze berichten te versturen, maar het is de vraag of Malaysian Airlines deze service actief had, dit is namelijk geen verplichting. Niet elke maatschappij gebruikt dit, ivm kosten.

[ Bericht 14% gewijzigd door MartijnA3 op 09-03-2014 10:13:19 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 10:07:07 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537669
"At this early stage, we're focusing on the facts that we don't know," said Todd Curtis, a former safety engineer with Boeing who worked on its 777 wide-body jets and is now director of the Airsafe.com Foundation.
If there was a minor mechanical failure — or even something more serious like the shutdown of both of the plane's engines — the pilots likely would have had time to radio for help. The lack of a call "suggests something very sudden and very violent happened," said William Waldock, who teaches accident investigation at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz.

It initially appears that there was either an abrupt breakup of the plane or something that led it into a quick, steep dive. Some experts even suggested an act of terrorism or a pilot purposely crashing the jet.
"Either you had a catastrophic event that tore the airplane apart, or you had a criminal act," said Scott Hamilton, managing director of aviation consultancy Leeham Co. "It was so quick and they didn't radio."

Capt. John M. Cox, who spent 25 years flying for US Airways and is now CEO of Safety Operating Systems, said that whatever happened to the Malaysia Airlines jet, it occurred quickly. The problem had to be big enough, he said, to stop the plane's transponder from broadcasting its location, although the transponder can be purposely shut off from the cockpit.

"We know the airplane is down. Beyond that, we don't know a whole lot," Cox said.
The Boeing 777 has one of the best safety records in aviation history. It first carried passengers in June 1995 and went 18 years without a fatal accident. That streak came to an end with the July 2013 Asiana crash. Three of the 307 people aboard that flight died. Saturday's Malaysia Airlines flight carrying 239 passengers and crew would only be the second fatal incident for the aircraft type.

Some of the possible causes for the plane disappearing include:
— A catastrophic structural failure of the airframe or its Rolls-Royce Trent 800 engines. Most aircraft are made of aluminum which is susceptible to corrosion over time, especially in areas of high humidity. But given the plane's long history and impressive safety record, experts suggest this is unlikely.
More of a threat to the plane's integrity is the constant pressurization and depressurization of the cabin for takeoff and landing. In April 2011, a Southwest Airlines Boeing 737 made an emergency landing shortly after takeoff from Phoenix after the plane's fuselage ruptured, causing a 5-foot tear. The plane, with 118 people on board, landed safely. But such a rupture is less likely in this case. Airlines fly the 777 on longer distances, with many fewer takeoffs and landings, putting less stress on the airframe.
"It's not like this was Southwest Airlines doing 10 flights a day," Hamilton said. "There's nothing to suggest there would be any fatigue issues."

— Bad weather. Planes are designed to fly through most severe storms. However, in June 2009, an Air France flight from Rio de Janeiro to Paris crashed during a bad storm over the Atlantic Ocean. Ice built up on the Airbus A330's airspeed indicators, giving false readings. That, and bad decisions by the pilots, led the plane into a stall causing it to plummet into the sea. All 228 passengers and crew aboard died. The pilots never radioed for help.
In the case of Saturday's Malaysia Airlines flight, all indications show that there were clear skies.

— Pilot disorientation. Curtis said that the pilots could have taken the plane off autopilot and somehow went off course and didn't realize it until it was too late. The plane could have flown for another five or six hours from its point of last contact, putting it up to 3,000 miles away. This is unlikely given that the plane probably would have been picked up by radar somewhere. But it's too early to eliminate it as a possibility.

— Failure of both engines. In January 2008, a British Airways 777 crashed about 1,000 feet short of the runway at London's Heathrow Airport. As the plane was coming in to land, the engines lost thrust because of ice buildup in the fuel system. There were no fatalities.
Loss of both engines is possible in this case, but Hamilton said the plane could glide for up to 20 minutes, giving pilots plenty of time to make an emergency call. When a US Airways A320 lost both of its engines in January 2009 after taking off from LaGuardia Airport in New York it was at a much lower elevation. But Capt. Chesley B. "Sully" Sullenberger still had plenty of communications with air traffic controllers before ending the six-minute flight in the Hudson River.

— A bomb. Several planes have been brought down including Pan Am Flight 103 between London and New York in December 1988. There was also an Air India flight in June 1985 between Montreal and London and a plane in September 1989 flown by French airline Union des Transports Aériens which blew up over the Sahara.

— Hijacking. A traditional hijacking seems unlikely given that a plane's captors typically land at an airport and have some type of demand. But a 9/11-like hijacking is possible, with terrorists forcing the plane into the ocean.

— Pilot suicide. There were two large jet crashes in the late 1990s — a SilkAir flight and an EgyptAir flight— that are believed to have been caused by pilots deliberately crashing the planes. Government crash investigators never formally declared the crashes suicides but both are widely acknowledged by crash experts to have been caused by deliberate pilot actions.

— Accidental shoot-down by some country's military. In July 1988, the United States Navy missile cruiser USS Vincennes accidently shot down an Iran Air flight, killing all 290 passengers and crew. In September 1983, a Korean Air Lines flight was shot down by a Russian fighter jet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137537700
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:13:53 #81
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537766
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zondag 9 maart 2014 @ 10:14:54 #82
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137537784
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ^O^
Daar moet ik ook steeds aan denken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137537819
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
  zondag 9 maart 2014 @ 10:18:33 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537839
Two more Europeans passengers with suspect identities onboard missing MH370

Authorities have yet to confirm the identities of two more European passengers on flight MH370, adding to two others using stolen passports in the Malaysia Airlines plane which vanished over the Malaysia-Vietnam maritime border yesterday.
The Malaysian Insider understands that all four had bought their flight tickets from China Southern Airlines, the Malaysia Airlines codeshare partner for the Kuala Lumpur-Beijing route.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137537847
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ^O^
Inderdaad. Ik begrijp niet wat iedereen toch heeft met The Shining, Misery, The Green Mile of The Shawshank Redemption. Die halen het niet bij The Langoliers. Nee. Tuut. Koekoek. Vrot.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:21:25 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137537882
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
pi_137537884
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Dan kan soms wel even duren. Sowieso omdat bepaalde aanslagen door meerdere organisaties worden opgeeist
pi_137537896
En nog één:

quote:
07:59 GMT - Another passport - Chinese state media is reporting that a Chinese person whose passport number is among those listed for passengers aboard the missing flight did not in fact board the plane.
According to the Xinhua news agency the person, a resident of Fujian province in eastern China, has no departure record and is still in Fujian.
Although the passport number is the same, the name listed by Malaysia Airlines for the passenger is, it says, adding the owner says he has never lost his passport.
http://my.news.yahoo.com/(...)eport-042933746.html
pi_137537914
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Vanwege 9/11 wat volgens mij een opzichzelfstaande gebeurtenis is en dus uniek
pi_137537916
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
pi_137537960
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

[..]

Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:26:02 #92
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537963
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:


[ Bericht 95% gewijzigd door matthijst op 09-03-2014 10:34:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:38:25 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538157
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten.

Dat er het één en ander schort aan de paspoortcontrole blijkt alleen al uit de ervaringen van internationale reizigers in dit topic.
Van dat Italiaanse paspoort was eerder dit topic een bericht verschenen dat het op 1 aug 2013 gestolen is opgegeven en in de database van Interpol is opgenomen.
Ik heb geen idee of ze in KL werken met die database, maar dat paspoort stond er dus wel in.
pi_137538171
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:42:15 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538226
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:43:19 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137538244
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?


En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137538430
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?

En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137538557
Het is al opgelost. Gooi er maar een slotje op.

  zondag 9 maart 2014 @ 11:14:03 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137538833
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef matthijst het volgende:
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:
[ afbeelding ]
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal. :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137538962
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]
En dan weer: waarom eist geen organisatie het op?
Wikipedia:
quote:
For several months after the 9/11 attacks, no one, nor any group, claimed responsibility for the attacks, so the primary responsibility fell solely upon the hijackers, all of whom were killed and all of whom left no message or any claim of responsibility behind at explaining why they had carried the attacks out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')