Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.
Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
Het toestel is toch naar beneden gekomen? Dus hoe dan ook zouden er volgens jou "diverse alarmsystemen afgegaan zijn en meldingen gezonden geweest" ?quote:Op zondag 9 maart 2014 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
Daar moet ik ook steeds aan denken.quote:Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben
Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Inderdaad. Ik begrijp niet wat iedereen toch heeft met The Shining, Misery, The Green Mile of The Shawshank Redemption. Die halen het niet bij The Langoliers. Nee. Tuut. Koekoek. Vrot.quote:Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben
Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
Dan kan soms wel even duren. Sowieso omdat bepaalde aanslagen door meerdere organisaties worden opgeeistquote:Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
http://my.news.yahoo.com/(...)eport-042933746.htmlquote:07:59 GMT - Another passport - Chinese state media is reporting that a Chinese person whose passport number is among those listed for passengers aboard the missing flight did not in fact board the plane.
According to the Xinhua news agency the person, a resident of Fujian province in eastern China, has no departure record and is still in Fujian.
Although the passport number is the same, the name listed by Malaysia Airlines for the passenger is, it says, adding the owner says he has never lost his passport.
Vanwege 9/11 wat volgens mij een opzichzelfstaande gebeurtenis is en dus uniekquote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?
Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.
[..]
Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.
Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....
Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?
En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.
You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)
So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef matthijst het volgende:
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:
[ afbeelding ]
Wikipedia:quote:Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:
[..]
En dan weer: waarom eist geen organisatie het op?
quote:For several months after the 9/11 attacks, no one, nor any group, claimed responsibility for the attacks, so the primary responsibility fell solely upon the hijackers, all of whom were killed and all of whom left no message or any claim of responsibility behind at explaining why they had carried the attacks out.
Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.quote:
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:22 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?quote:
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo?quote:Twee mannen die met gestolen paspoorten aan boord waren van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, zouden doorreizen naar Europa, meldt de BBC. De twee hadden allebei tickets geboekt bij China Southern Airlines en zouden gisteren in Amsterdam landen.
Een van hen zou vervolgens naar Kopenhagen reizen en de ander naar Frankfurt. De paspoorten waarmee ze hadden geboekt, zijn enkele jaren geleden in Thailand van een Italiaan en een Oostenrijker gestolen.
Of laten crashen zonder noodsignalenquote:Op zondag 9 maart 2014 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
Ze hebben geen idee van het moment van de crash. Ja, ergens na 2.40am...quote:Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatiequote:Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
9/11 en Lockerbie ook niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef TLC het volgende:
[..]
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..quote:Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....
Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?
En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.
You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)
So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
en niet te vergeten de treinen in Madrid of de metro in Londenquote:
Geen idee, FR24 trackts schijnbaar vliegtuigen boven 30.000 feet:quote:Op zondag 9 maart 2014 12:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..
Misschien was dat ook niet de bedoeling maar heeft de piloot ervoor gekozen omdat anders mensen op de grond gedood zouden worden.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Volgens Nos:
[..]
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo?
Europees paspoort? Misschien om het logischer te laten lijken?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo?
So? Didn't help.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
Puur toeval natuurlijk, weet ik ook welquote:
Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:40 schreef mschol het volgende:
[..]
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?
9/11 twee 767's?quote:Op zondag 9 maart 2014 13:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden.
nee, dat is nog kwijt.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik heb niet meer veel gelezen hierover, maar was het toestel nu wel of niet gevonden? Laatste wat ik heb gelezen was dat een ander vliegtuig grote olievlekken heeft gezien...
Een paar weken, of iig dat ligt me bij van AF447, zie ook dit artikel.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:32 schreef TLC het volgende:
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
Toch beter opletten op school....quote:Op zondag 9 maart 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?
Air France Flight AF447 werd ook pas na 2,5 dag gevonden hoor.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
1 maand ongeveer, daarna is de batterij op.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:32 schreef TLC het volgende:
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?quote:Op zondag 9 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:
[..]
1 maand ongeveer, daarna is de batterij op.
Je hebt gelijk.quote:
Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde waarde?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Of laten crashen zonder noodsignalen
Mwah, als die van Air France, na een enorme klap plat op het water, het bijna 2 jaar op de bodem van de oceaan hebben overleefd, is die kans niet heel groot.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Dat is wel een bijzondere gedachte.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
quote:
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.htmlquote:UPDATE [6:59pm]: Vietnamese media reports that suspicious object is not related to flight MH370 reports. Jacky Ly Thang, a defense cooperation official in US Embassy Hanoi, told VN Search & Rescue Center just now that US search party has confirmed that the object - seen by Singaporean search plane earlier - had nothing to do with the missing plane.
UPDATE [6:22pm]: In about 20 minutes, Vietnamese boats are expected to reach location where 'suspicious floating objects', yellow in colour, were spotted by Singaporean plane. The location is about 100km from Tho Chi islet.
Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Geen ideequote:Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde
Ah, ok. Zou het dan niet een slim idee zijn om aan die blackboxen gewoon een boei te maken? Dus dat het op het water dobbert. Tuurlijk moet je ze dan een beetje ander positioneren, en iets meer ruimte nodig, maar dat moet toch wel te doen zijn? Lijkt me wel enorm handig.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:57 schreef eight het volgende:
[..]
Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot.
Aangezien ze waarschijnlijk op de diepe zeebodem liggen moeten schepen/vliegtuigen wel in de buurt zijn om het signaal te kunnen oppikken.
maar maar weer terug als je Israël en Noord Korea hebtquote:Op zondag 9 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jep!
En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort...
Puur toeval, maar zoiets dacht ik ook jaquote:Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is wel een bijzondere gedachte.
Die apparaten zijn natuurlijk juist ontworpen om extreme krachten te kunnen weerstaanquote:Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Dacht dat dit alweer een ander stuk was, "window liner".quote:Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef MartijnA3 het volgende:
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.html
Heb je niet 2 passpoorten dan? 1 voor de schurkenstaten en 1 voor de normale landen?quote:Op zondag 9 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jep!
En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |