abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137537642
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.

Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:06:04 #77
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537660
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137537663
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.
Het toestel is toch naar beneden gekomen? Dus hoe dan ook zouden er volgens jou "diverse alarmsystemen afgegaan zijn en meldingen gezonden geweest" ?

Of het nou door een kaper kwam, een kamikazepiloot of een technisch mankement?

Als jij verwijst naar de ACARS berichten die bij Air France binnenkwamen, de B777 heeft wel de mogelijkheid om deze berichten te versturen, maar het is de vraag of Malaysian Airlines deze service actief had, dit is namelijk geen verplichting. Niet elke maatschappij gebruikt dit, ivm kosten.

[ Bericht 14% gewijzigd door MartijnA3 op 09-03-2014 10:13:19 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 10:07:07 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537669
"At this early stage, we're focusing on the facts that we don't know," said Todd Curtis, a former safety engineer with Boeing who worked on its 777 wide-body jets and is now director of the Airsafe.com Foundation.
If there was a minor mechanical failure — or even something more serious like the shutdown of both of the plane's engines — the pilots likely would have had time to radio for help. The lack of a call "suggests something very sudden and very violent happened," said William Waldock, who teaches accident investigation at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz.

It initially appears that there was either an abrupt breakup of the plane or something that led it into a quick, steep dive. Some experts even suggested an act of terrorism or a pilot purposely crashing the jet.
"Either you had a catastrophic event that tore the airplane apart, or you had a criminal act," said Scott Hamilton, managing director of aviation consultancy Leeham Co. "It was so quick and they didn't radio."

Capt. John M. Cox, who spent 25 years flying for US Airways and is now CEO of Safety Operating Systems, said that whatever happened to the Malaysia Airlines jet, it occurred quickly. The problem had to be big enough, he said, to stop the plane's transponder from broadcasting its location, although the transponder can be purposely shut off from the cockpit.

"We know the airplane is down. Beyond that, we don't know a whole lot," Cox said.
The Boeing 777 has one of the best safety records in aviation history. It first carried passengers in June 1995 and went 18 years without a fatal accident. That streak came to an end with the July 2013 Asiana crash. Three of the 307 people aboard that flight died. Saturday's Malaysia Airlines flight carrying 239 passengers and crew would only be the second fatal incident for the aircraft type.

Some of the possible causes for the plane disappearing include:
— A catastrophic structural failure of the airframe or its Rolls-Royce Trent 800 engines. Most aircraft are made of aluminum which is susceptible to corrosion over time, especially in areas of high humidity. But given the plane's long history and impressive safety record, experts suggest this is unlikely.
More of a threat to the plane's integrity is the constant pressurization and depressurization of the cabin for takeoff and landing. In April 2011, a Southwest Airlines Boeing 737 made an emergency landing shortly after takeoff from Phoenix after the plane's fuselage ruptured, causing a 5-foot tear. The plane, with 118 people on board, landed safely. But such a rupture is less likely in this case. Airlines fly the 777 on longer distances, with many fewer takeoffs and landings, putting less stress on the airframe.
"It's not like this was Southwest Airlines doing 10 flights a day," Hamilton said. "There's nothing to suggest there would be any fatigue issues."

— Bad weather. Planes are designed to fly through most severe storms. However, in June 2009, an Air France flight from Rio de Janeiro to Paris crashed during a bad storm over the Atlantic Ocean. Ice built up on the Airbus A330's airspeed indicators, giving false readings. That, and bad decisions by the pilots, led the plane into a stall causing it to plummet into the sea. All 228 passengers and crew aboard died. The pilots never radioed for help.
In the case of Saturday's Malaysia Airlines flight, all indications show that there were clear skies.

— Pilot disorientation. Curtis said that the pilots could have taken the plane off autopilot and somehow went off course and didn't realize it until it was too late. The plane could have flown for another five or six hours from its point of last contact, putting it up to 3,000 miles away. This is unlikely given that the plane probably would have been picked up by radar somewhere. But it's too early to eliminate it as a possibility.

— Failure of both engines. In January 2008, a British Airways 777 crashed about 1,000 feet short of the runway at London's Heathrow Airport. As the plane was coming in to land, the engines lost thrust because of ice buildup in the fuel system. There were no fatalities.
Loss of both engines is possible in this case, but Hamilton said the plane could glide for up to 20 minutes, giving pilots plenty of time to make an emergency call. When a US Airways A320 lost both of its engines in January 2009 after taking off from LaGuardia Airport in New York it was at a much lower elevation. But Capt. Chesley B. "Sully" Sullenberger still had plenty of communications with air traffic controllers before ending the six-minute flight in the Hudson River.

— A bomb. Several planes have been brought down including Pan Am Flight 103 between London and New York in December 1988. There was also an Air India flight in June 1985 between Montreal and London and a plane in September 1989 flown by French airline Union des Transports Aériens which blew up over the Sahara.

— Hijacking. A traditional hijacking seems unlikely given that a plane's captors typically land at an airport and have some type of demand. But a 9/11-like hijacking is possible, with terrorists forcing the plane into the ocean.

— Pilot suicide. There were two large jet crashes in the late 1990s — a SilkAir flight and an EgyptAir flight— that are believed to have been caused by pilots deliberately crashing the planes. Government crash investigators never formally declared the crashes suicides but both are widely acknowledged by crash experts to have been caused by deliberate pilot actions.

— Accidental shoot-down by some country's military. In July 1988, the United States Navy missile cruiser USS Vincennes accidently shot down an Iran Air flight, killing all 290 passengers and crew. In September 1983, a Korean Air Lines flight was shot down by a Russian fighter jet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137537700
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:13:53 #81
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537766
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zondag 9 maart 2014 @ 10:14:54 #82
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137537784
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ^O^
Daar moet ik ook steeds aan denken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137537819
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
  zondag 9 maart 2014 @ 10:18:33 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537839
Two more Europeans passengers with suspect identities onboard missing MH370

Authorities have yet to confirm the identities of two more European passengers on flight MH370, adding to two others using stolen passports in the Malaysia Airlines plane which vanished over the Malaysia-Vietnam maritime border yesterday.
The Malaysian Insider understands that all four had bought their flight tickets from China Southern Airlines, the Malaysia Airlines codeshare partner for the Kuala Lumpur-Beijing route.
Haters everywhere but I don't really care.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 10:19:00 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_137537847
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ^O^
Inderdaad. Ik begrijp niet wat iedereen toch heeft met The Shining, Misery, The Green Mile of The Shawshank Redemption. Die halen het niet bij The Langoliers. Nee. Tuut. Koekoek. Vrot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:21:25 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137537882
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
pi_137537884
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Dan kan soms wel even duren. Sowieso omdat bepaalde aanslagen door meerdere organisaties worden opgeeist
pi_137537896
En nog één:

quote:
07:59 GMT - Another passport - Chinese state media is reporting that a Chinese person whose passport number is among those listed for passengers aboard the missing flight did not in fact board the plane.
According to the Xinhua news agency the person, a resident of Fujian province in eastern China, has no departure record and is still in Fujian.
Although the passport number is the same, the name listed by Malaysia Airlines for the passenger is, it says, adding the owner says he has never lost his passport.
http://my.news.yahoo.com/(...)eport-042933746.html
pi_137537914
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Vanwege 9/11 wat volgens mij een opzichzelfstaande gebeurtenis is en dus uniek
pi_137537916
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
pi_137537960
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

[..]

Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:26:02 #92
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537963
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:


[ Bericht 95% gewijzigd door matthijst op 09-03-2014 10:34:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:38:25 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538157
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten.

Dat er het één en ander schort aan de paspoortcontrole blijkt alleen al uit de ervaringen van internationale reizigers in dit topic.
Van dat Italiaanse paspoort was eerder dit topic een bericht verschenen dat het op 1 aug 2013 gestolen is opgegeven en in de database van Interpol is opgenomen.
Ik heb geen idee of ze in KL werken met die database, maar dat paspoort stond er dus wel in.
pi_137538171
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:42:15 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538226
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:43:19 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137538244
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?


En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137538430
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?

En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 10:59:14 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_137538557
Het is al opgelost. Gooi er maar een slotje op.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2014 @ 11:14:03 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137538833
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef matthijst het volgende:
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:
[ afbeelding ]
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal. :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137538962
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]
En dan weer: waarom eist geen organisatie het op?
Wikipedia:
quote:
For several months after the 9/11 attacks, no one, nor any group, claimed responsibility for the attacks, so the primary responsibility fell solely upon the hijackers, all of whom were killed and all of whom left no message or any claim of responsibility behind at explaining why they had carried the attacks out.
pi_137539007
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
I feel kinda Locrian today
pi_137539037
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:22 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
pi_137539055
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:24 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:P
I feel kinda Locrian today
pi_137539623
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?
  zondag 9 maart 2014 @ 11:48:31 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137539683
Als het wel een terroristische aanslag is dan is het toch niet heel gek at het niet meteen wordt opgeeist? Misschien is dit de eerste in de rij.
pi_137539690
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 9 maart 2014 @ 11:58:02 #107
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_137539864
Een vriend van mij vloog vorige maand via ik meen Dubai naar China en op 1 van de vluchten kon je ook gewoon nog de cockpit inlopen :')
  zondag 9 maart 2014 @ 12:02:56 #108
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137539950
Volgens Nos:

quote:
Twee mannen die met gestolen paspoorten aan boord waren van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, zouden doorreizen naar Europa, meldt de BBC. De twee hadden allebei tickets geboekt bij China Southern Airlines en zouden gisteren in Amsterdam landen.

Een van hen zou vervolgens naar Kopenhagen reizen en de ander naar Frankfurt. De paspoorten waarmee ze hadden geboekt, zijn enkele jaren geleden in Thailand van een Italiaan en een Oostenrijker gestolen.
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo? :')
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zondag 9 maart 2014 @ 12:03:12 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137539956
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor men heeft uitgezocht op videobeelden welke 2 of blijkbaar 3 pasagiers met een vals paspoort(nummer) reisden. En wanneer wij die beelden dan te zien krijgen, neem aan dat men wil weten wie die personen zijn.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:10:03 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540130
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
Of laten crashen zonder noodsignalen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:14:24 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137540223
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Ze hebben geen idee van het moment van de crash. Ja, ergens na 2.40am...
En zo'n ding vliegt 1000km/uur, da's zo'n 16km per minuut. Kun je nagaan wat voor een gebied het is waar die terecht kan zijn gekomen, zeker als hij van z'n koers is afgeweken om bijvoorbeeld rechtsomkeert te maken.
How can I make this topic about me?
pi_137540316
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 9 maart 2014 @ 12:19:40 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137540378
Op zich niet gek dat die twee valse paspoorten als doorreisbestemming amsterdam hebben gehad. Op zoek naar een beter leven gaat dan een stuk makkelijker dan met je eigen paspoort.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:23:24 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540488
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie
9/11 en Lockerbie ook niet.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:26:09 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540561
Ander vliegtuig dat in de lucht uit elkaar gedonderd is. Had ook eerder schade opgelopen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/China_Airlines-vlucht_611
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 12:32:48 #116
257132 crew  Awsom
pi_137540730
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?


En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..
pi_137540738
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

9/11 en Lockerbie ook niet.
en niet te vergeten de treinen in Madrid of de metro in Londen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 9 maart 2014 @ 12:38:05 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540885
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:32 schreef Awsom het volgende:

[..]

Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..
Geen idee, FR24 trackts schijnbaar vliegtuigen boven 30.000 feet:

Flightradar24.com
Here is a #MH370 situation update from Flightradar24 because of the many questions we get.

The ADS-B transponder of an aircraft is transmitting data twice per second. FR24 saves data every 10-60 second depending on altitude. On cruising altitude data is normally saved once per 60 seconds. By analyzing all our databases and logs we have managed to recover about 2 signals per minute for the last 10 minutes.

The last location tracked by Flightradar24 is
Time UTC: 17:21:03
Lat: 6.97
Lon: 103.63
Alt: 35000
Speed: 471 knots
Heading: 40

Between 17:19 and 17:20 the aircraft was changing heading from 25 to 40 degrees, which is probably completely according to flight plan as MH370 on both 4 March and 8 March did the same at the same position. Last 2 signals are both showing that the aircraft is heading in direction 40 degrees.

Today there are reports in media that MH370 may have turned around. FR24 have not tracked this. This could have happened if the aircraft suddenly lost altitude as FR24 coverage in that area is limited to about 30000 feet.

FR24 have not tracked any emergency squawk alerts for flight MH370 before we lost coverage of the aircraft. Playback for flight MH370 is available on Flights database - Flightradar24
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137540909
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Misschien was dat ook niet de bedoeling maar heeft de piloot ervoor gekozen omdat anders mensen op de grond gedood zouden worden.
Er zijn aanwijzingen dat het vliegtuig op het laatste moment rechtsomkeert wilde maken. Dat duidt ook op terrorisme.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 09-03-2014 12:48:37 ]
pi_137540941
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Volgens Nos:

[..]

Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo? :')
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?
  zondag 9 maart 2014 @ 12:47:00 #121
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137541119
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo? :')
Europees paspoort? Misschien om het logischer te laten lijken?

--> NB: speculeer maar een eind weg, aangezien er nog geen echte info is ;)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137541182
Dus het is nog steeds heel makkelijk om op een vals paspoort te reizen?
  zondag 9 maart 2014 @ 13:08:53 #123
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137541759
Yep:
But Clive Williams, a counter-terrorism expert at Australia's Macquarie University and a former military intelligence officer, said he doubted the two stolen passports aboard the flight were related to the disaster. The latest Interpol data showed there were 39 million lost or stolen passports reported as of Dec. 2013.

"Any flight of that size in Asia would be carrying a couple of people with false passports," he said. "When you think about the number of passports that have been stolen or gone missing around the world ... it could be related, but it's probably not."
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:22:27 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137542126
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137542197
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
So? Didn't help.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:29:10 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137542303
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

So? Didn't help.
Puur toeval natuurlijk, weet ik ook wel :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137542391
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 13:33:01 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_137542394
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:40 schreef mschol het volgende:

[..]

intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?
Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:36:11 #129
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137542476
Ik heb niet meer veel gelezen hierover, maar was het toestel nu wel of niet gevonden? Laatste wat ik heb gelezen was dat een ander vliegtuig grote olievlekken heeft gezien...
  zondag 9 maart 2014 @ 13:38:16 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137542526
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk. Als je het toestel ergens in wilt laten crashen neem je liever geen widebody omdat daar meerder gangpaden in zijn en het dus voor de kapers lastiger is de passagiers tegen te houden.
9/11 twee 767's?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137542660
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik heb niet meer veel gelezen hierover, maar was het toestel nu wel of niet gevonden? Laatste wat ik heb gelezen was dat een ander vliegtuig grote olievlekken heeft gezien...
nee, dat is nog kwijt.
pi_137542672
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:32 schreef TLC het volgende:
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
Een paar weken, of iig dat ligt me bij van AF447, zie ook dit artikel.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137542681
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?
Toch beter opletten op school....

Er waren 4 vliegtuigen bij betrokken, 2 vlogen er in de torens van het WTC, 1 crashte in het Pentagon en 1 stortte neer nadat de passagiers de kapers probeerden te overmeesteren. Dus zo ver gezocht is het helemaal niet.
pi_137542703
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Air France Flight AF447 werd ook pas na 2,5 dag gevonden hoor.
pi_137542767
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:32 schreef TLC het volgende:
Hoelang zenden die zwarte dozen nog een signaal uit eigenlijk ? voordat ook die ermee ophouden ?
1 maand ongeveer, daarna is de batterij op.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:50:13 #136
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137542802
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:48 schreef eight het volgende:

[..]

1 maand ongeveer, daarna is de batterij op.
Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
  zondag 9 maart 2014 @ 13:51:34 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137542836
Haters everywhere but I don't really care.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 13:52:35 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_137542859
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef matthijst het volgende:

[..]

9/11 twee 767's?
Je hebt gelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_137542951
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Of laten crashen zonder noodsignalen :)
Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde waarde?
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Mwah, als die van Air France, na een enorme klap plat op het water, het bijna 2 jaar op de bodem van de oceaan hebben overleefd, is die kans niet heel groot.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 9 maart 2014 @ 13:56:12 #140
405125 Waterdrinker
Decepterend
pi_137542955
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Met diezelfde kist heb ik trouwens ook gevlogen. 9M-MRO heeft me van AMS naar AKL gebracht in 2012.
Dat is wel een bijzondere gedachte.
pi_137542961
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:51 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
UPDATE [6:59pm]: Vietnamese media reports that suspicious object is not related to flight MH370 reports. Jacky Ly Thang, a defense cooperation official in US Embassy Hanoi, told VN Search & Rescue Center just now that US search party has confirmed that the object - seen by Singaporean search plane earlier - had nothing to do with the missing plane.

UPDATE [6:22pm]: In about 20 minutes, Vietnamese boats are expected to reach location where 'suspicious floating objects', yellow in colour, were spotted by Singaporean plane. The location is about 100km from Tho Chi islet.
http://my.news.yahoo.com/(...)rline-023820132.html
  zondag 9 maart 2014 @ 13:57:07 #142
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137542980
Blijft een raar verhaal dit.
pi_137542986
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot.
Aangezien ze waarschijnlijk op de diepe zeebodem liggen moeten schepen/vliegtuigen wel in de buurt zijn om het signaal te kunnen oppikken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:58:52 #144
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137543020
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Wat is de toegevoegde
Geen idee :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:58:53 #145
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137543022
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:57 schreef eight het volgende:

[..]

Daar zijn ze op ontwikkeld. De kans dat de zwarte dozen nog intact zijn is erg groot.
Aangezien ze waarschijnlijk op de diepe zeebodem liggen moeten schepen/vliegtuigen wel in de buurt zijn om het signaal te kunnen oppikken.
Ah, ok. Zou het dan niet een slim idee zijn om aan die blackboxen gewoon een boei te maken? Dus dat het op het water dobbert. Tuurlijk moet je ze dan een beetje ander positioneren, en iets meer ruimte nodig, maar dat moet toch wel te doen zijn? Lijkt me wel enorm handig.
  Eindredactie Games zondag 9 maart 2014 @ 13:59:21 #146
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_137543039
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

jep!

En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort... >:)
maar maar weer terug als je Israël en Noord Korea hebt :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 9 maart 2014 @ 13:59:23 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137543040
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:56 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is wel een bijzondere gedachte.
Puur toeval, maar zoiets dacht ik ook ja :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Donald Duck held zondag 9 maart 2014 @ 13:59:30 #148
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137543046
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Maar hoe realistisch is de kans dat ze door een klap op water zo zwaar beschadigd raken dat ze niet meer bruikbaar zijn?
Die apparaten zijn natuurlijk juist ontworpen om extreme krachten te kunnen weerstaan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 9 maart 2014 @ 13:59:35 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137543050
quote:
Dacht dat dit alweer een ander stuk was, "window liner".
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 14:00:24 #150
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_137543066
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

jep!

En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort... >:)
Heb je niet 2 passpoorten dan? 1 voor de schurkenstaten en 1 voor de normale landen?
Dat heeft een maat van me wel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')