En man. Heb je ook een baard?quote:Op zondag 9 maart 2014 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Hoop niet dat dit gebruikt wordt om de regels voor vloeistoffen en handbagage nog strenger te maken...
Frequent Flyer en meestal alleen (30-50 vluchten/jaar).
quote:
Iets in die richting inderdaad, wat vreemd is zijn de paspoorten maar dat kan natuurlijk ook iets te maken hebben met andere criminele activiteiten, wat eigenlijk vooral vreemd is is dat deze paspoorten door de douane hebben kunnen komen, of de namen op de lijst (de paspoorten, of in ieder geval 1, stonden als gestolen opgegeven), er kunnen natuurlijk andere soorten paspoorten zijn gebruikt bij de douanecontrole, maar dat lijkt me een beetje vreemd, misschien hulp op de grond en dit kan overigens ook nog geldig zijn wanneer het bijvoorbeeld drugssmokkel blijkt.quote:Op zondag 9 maart 2014 04:14 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Explosieven aan boord gesmokkeld bedoel je?
Boeiend!quote:Op zondag 9 maart 2014 04:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ze zijn in een andere dimensie gevlogen waarom snapt niemand dat
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebbenquote:Op zondag 9 maart 2014 04:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ze zijn in een andere dimensie gevlogen waarom snapt niemand dat
Die monsters zijn echt lachwekkend slecht.quote:Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben
Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King
ik had er zelf gisteren ook vrij snel 3 a 4 uitgepikt, toch verkeerde beroep gekozen misschienquote:Op zondag 9 maart 2014 05:12 schreef DeParo het volgende:
De FBI bemoeit zich momenteel met het onderzoek en de autoriteiten in Maleisië doen onderzoek naar vier namen.
http://www.nst.com.my/lat(...)sing-flight-1.503915
Wellicht zijn er aanknopingspunten.
quote:Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben
Een motief voor zoiets lijkt me niet zo makkelijk. Of je moet levensmoe zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:25 schreef MartijnA3 het volgende:
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer.
Simpel. Tragisch, maar simpel.
En praktisch onmogelijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:25 schreef MartijnA3 het volgende:
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer.
Simpel. Tragisch, maar simpel.
Van avherald.comquote:Op zondag 9 maart 2014 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En praktisch onmogelijk.
Ten eerste zouden er dan meldingen van het vliegtuig zijn geweest met sterke daling en andere meldingen,......
. Ook wijkt bij een kaping het vliegtuig ook ineens van zijn koers af.
Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan.quote:Aviation sources in China report that radar data suggest a steep and sudden descent of the aircraft, during which the track of the aircraft changed from 024 degrees to 333 degrees. The aircraft was estimated to contact Ho Chi Minh Control Center (Vietnam) at 01:20L, but contact was never established.
Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:44 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Van avherald.com
[..]
Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan.
Enne, in theorie zou het ook niet mogelijk zijn om met een gestolen paspoort aan boord van een vliegtuig te komen, net zoals het in theorie niet mogelijk is om in de cockpit te komen.
Ik weet niet hoe het in Maleisië is, want daar ben ik nooit door de immigration gegaan. Maar in Indonesië gebruikt de grensbewaking in mijn herinnering niet eens computerdatabases om de paspoorten te scannen. Althans op Bali Airport.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat je kan inchecken en door de douane/immigratie komt met een gestolen opgegeven paspoort is ook wel apart.
Je paspoort, creditcard enzovoorts bevatten gegevens. Maar de vraag is, hebben de autoriteiten de apparatuur om toegang tot die gegevens te krijgen?quote:Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info.
Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.
Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
Het toestel is toch naar beneden gekomen? Dus hoe dan ook zouden er volgens jou "diverse alarmsystemen afgegaan zijn en meldingen gezonden geweest" ?quote:Op zondag 9 maart 2014 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
Daar moet ik ook steeds aan denken.quote:Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Inderdaad. Ik begrijp niet wat iedereen toch heeft met The Shining, Misery, The Green Mile of The Shawshank Redemption. Die halen het niet bij The Langoliers. Nee. Tuut. Koekoek. Vrot.quote:Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
Dan kan soms wel even duren. Sowieso omdat bepaalde aanslagen door meerdere organisaties worden opgeeistquote:Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
http://my.news.yahoo.com/(...)eport-042933746.htmlquote:07:59 GMT - Another passport - Chinese state media is reporting that a Chinese person whose passport number is among those listed for passengers aboard the missing flight did not in fact board the plane.
According to the Xinhua news agency the person, a resident of Fujian province in eastern China, has no departure record and is still in Fujian.
Although the passport number is the same, the name listed by Malaysia Airlines for the passenger is, it says, adding the owner says he has never lost his passport.
Vanwege 9/11 wat volgens mij een opzichzelfstaande gebeurtenis is en dus uniekquote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?
Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.
[..]
Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.
Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?quote:Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....
Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?
En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.
You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)
So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef matthijst het volgende:
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:
[ afbeelding ]
Wikipedia:quote:Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:
[..]
En dan weer: waarom eist geen organisatie het op?
quote:For several months after the 9/11 attacks, no one, nor any group, claimed responsibility for the attacks, so the primary responsibility fell solely upon the hijackers, all of whom were killed and all of whom left no message or any claim of responsibility behind at explaining why they had carried the attacks out.
Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.quote:
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:22 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |