abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137536093
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Integendeel, ik vermoed een aanslag, dat is wat ik denk.
Explosieven aan boord gesmokkeld bedoel je?
pi_137536094
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Hoop niet dat dit gebruikt wordt om de regels voor vloeistoffen en handbagage nog strenger te maken...

Frequent Flyer en meestal alleen (30-50 vluchten/jaar).
En man. Heb je ook een baard?
pi_137536100
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En man. Heb je ook een baard?
:D

jep!

En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort... >:)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137536106
Whehehe. _O-
pi_137536107
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:14 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Explosieven aan boord gesmokkeld bedoel je?
Iets in die richting inderdaad, wat vreemd is zijn de paspoorten maar dat kan natuurlijk ook iets te maken hebben met andere criminele activiteiten, wat eigenlijk vooral vreemd is is dat deze paspoorten door de douane hebben kunnen komen, of de namen op de lijst (de paspoorten, of in ieder geval 1, stonden als gestolen opgegeven), er kunnen natuurlijk andere soorten paspoorten zijn gebruikt bij de douanecontrole, maar dat lijkt me een beetje vreemd, misschien hulp op de grond en dit kan overigens ook nog geldig zijn wanneer het bijvoorbeeld drugssmokkel blijkt.

Wat betreft de soort explosieven, er duiken de laatste tijd steeds meer berichten op over explosieven die door terroristen gebruikt kunnen worden en steeds lastiger te detecteren zijn, dit varieert van een bepaalde samenstelling die vrijwel overal gestopt kan worden maar ook vloeibare explosieven (een nieuwe vorm waarbij textiel, zoals kleren, in dit mengsel gelegd en onder bepaalde omstandigheden explodeert), vrijwel alle explosieven zijn te detecteren, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt en is heel duur en tijdrovend, veel investeringen richten zich tegenwoordig op de stappen die nodig zijn om zo'n bom te maken, bijvoorbeeld grondstoffen die nodig zijn voor dit soort explosieven zo.
  zondag 9 maart 2014 @ 04:37:05 #56
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_137536127
Ze zijn in een andere dimensie gevlogen waarom snapt niemand dat
I will do what i must !!
pi_137536150
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
Boeiend! :T
  zondag 9 maart 2014 @ 05:01:21 #58
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_137536154
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 05:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Boeiend! :T
hahahaha
I will do what i must !!
pi_137536170
De FBI bemoeit zich momenteel met het onderzoek en de autoriteiten in Maleisië doen onderzoek naar vier namen.

http://www.nst.com.my/lat(...)sing-flight-1.503915

Wellicht zijn er aanknopingspunten.
pi_137536235
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137536249
Er zouden aanwijzingen zijn dat het vliegtuig geprobeerd heeft om terug te keren naar het vliegveld, aldus CNN
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137536251
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Die monsters zijn echt lachwekkend slecht.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 9 maart 2014 @ 07:06:23 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137536299
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 05:12 schreef DeParo het volgende:
De FBI bemoeit zich momenteel met het onderzoek en de autoriteiten in Maleisië doen onderzoek naar vier namen.

http://www.nst.com.my/lat(...)sing-flight-1.503915

Wellicht zijn er aanknopingspunten.
ik had er zelf gisteren ook vrij snel 3 a 4 uitgepikt, toch verkeerde beroep gekozen misschien :')
  zondag 9 maart 2014 @ 07:53:29 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137536395
Die aluhoedjes hier :')
  zondag 9 maart 2014 @ 07:56:20 #65
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_137536411
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

zondag 9 maart 2014 @ 08:58:28 #66
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137536822
pi_137537118
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer.

Simpel. Tragisch, maar simpel.
  zondag 9 maart 2014 @ 09:30:54 #68
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137537191
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:25 schreef MartijnA3 het volgende:
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer.

Een motief voor zoiets lijkt me niet zo makkelijk. Of je moet levensmoe zijn.
pi_137537334
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:25 schreef MartijnA3 het volgende:

En praktisch onmogelijk.

Ten eerste zouden er dan meldingen van het vliegtuig zijn geweest met sterke daling en andere meldingen, ten tweede zit er een kogelwerende deur bij de cockpit waar je niet zomaar doorheen komt en ten derde als ze al door die deur zouden breken dan zouden de piloten een mayday hebben uitgezonden.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er geen aanslag opgeeist is en een vliegtuig boven zee laten verdwijnen niet echt indrukwekkend is. Je kaapt normaliter een vliegtuig om een doel te bereiken (vrijlaten politieke gevangen bv) of om angst te zaaien (9/11). Ook wijkt bij een kaping het vliegtuig ook ineens van zijn koers af.
pi_137537379
waar ik mij eigenlijk over verbaas is dat er kennelijk, anno 2014, nog steeds geen internationaal systeem voor paspoorten bestaat waar de geldigheid van de documenten kan worden gecheckt..
(Dan denk ik aan een systeem waar alleen de document nummers in zijn opgeslagen, voor de rest niks i.v.m. privacy)
bij vermissing of diefstal wordt het documentnummer als niet-geldig meer bestempeld (of uit database gehaald) en gaan er alarm belletjes rinkelen..

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 09-03-2014 09:57:56 ]
pi_137537387
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En praktisch onmogelijk.

Ten eerste zouden er dan meldingen van het vliegtuig zijn geweest met sterke daling en andere meldingen,......

. Ook wijkt bij een kaping het vliegtuig ook ineens van zijn koers af.
Van avherald.com

quote:
Aviation sources in China report that radar data suggest a steep and sudden descent of the aircraft, during which the track of the aircraft changed from 024 degrees to 333 degrees. The aircraft was estimated to contact Ho Chi Minh Control Center (Vietnam) at 01:20L, but contact was never established.

Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan.

Enne, in theorie zou het ook niet mogelijk zijn om met een gestolen paspoort aan boord van een vliegtuig te komen, net zoals het in theorie niet mogelijk is om in de cockpit te komen.
pi_137537540
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Van avherald.com

[..]

Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan.

Enne, in theorie zou het ook niet mogelijk zijn om met een gestolen paspoort aan boord van een vliegtuig te komen, net zoals het in theorie niet mogelijk is om in de cockpit te komen.
Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.

Het blijft gissen en zolang de zwarte dozen er niet zijn wordt het lastig, maar een simpele kaping durf ik wel uit te sluiten.
pi_137537565
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat je kan inchecken en door de douane/immigratie komt met een gestolen opgegeven paspoort is ook wel apart.
Ik weet niet hoe het in Maleisië is, want daar ben ik nooit door de immigration gegaan. Maar in Indonesië gebruikt de grensbewaking in mijn herinnering niet eens computerdatabases om de paspoorten te scannen. Althans op Bali Airport.
pi_137537578
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info.

Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
Je paspoort, creditcard enzovoorts bevatten gegevens. Maar de vraag is, hebben de autoriteiten de apparatuur om toegang tot die gegevens te krijgen?
  zondag 9 maart 2014 @ 10:01:37 #75
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537608
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.

Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')