Misschien zitten die wel vast/opgesloten en gaan ze dus niet drijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:08 schreef TLC het volgende:
Als dat ding in zee is gestort moeten reddingswerkers toch zo langzamerhand wel drijvende lichamen hebben gezien ?
Dat was een Airbus.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bij AF447 heeft dat jaren geduurd omdat lichamen op meer dan 2km diepte lagen.
zou lastig zijn met al dat smog daarquote:Op zondag 9 maart 2014 00:11 schreef Speculant. het volgende:
Misschien wilde diegene gewoon een 3 daagse toer doen in Beijing omdat hij nooit van z'n leven een visum had kunnen krijgen?
Ik vlieg soms 40x per jaar - zakelijk, dus alleen - en ben werkelijk nog nooit ergens tegengehouden, ondervraagt of wat dan ook.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een man die alleen reist is volgens mij ook per definitie verdacht.
Dat betekent niet dat je in de gaten wordt gehouden, hoe dan ook, wellicht dat het voor frequent flyers wat anders is ze hebben immers je gegevens.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:17 schreef static het volgende:
[..]
Ik vlieg soms 40x per jaar - zakelijk, dus alleen - en ben werkelijk nog nooit ergens tegengehouden, ondervraagt of wat dan ook.
Trinidad buiten beschouwing gelaten omdat ik wat brutaal was jaaaaren geleden.
als het vliegtuig een paar km diep ligt en misschien ook wel in een geul is dat minder makkelijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:20 schreef gijsman het volgende:
zeg zo'n zwarte doos zend toch een signaal uit? je zou verwachten dat ze nu wel een signaal dan wel de exacte locatie gevonden hebben.
AF447 werd ook niet gevonden ermee.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:20 schreef gijsman het volgende:
zeg zo'n zwarte doos zend toch een signaal uit? je zou verwachten dat ze nu wel een signaal dan wel de exacte locatie gevonden hebben.
Dat signaal is bij lange na niet sterk genoeg als je niet weet waar je moet zoeken.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:20 schreef gijsman het volgende:
zeg zo'n zwarte doos zend toch een signaal uit? je zou verwachten dat ze nu wel een signaal dan wel de exacte locatie gevonden hebben.
Als het vliegtuig is neergestort waar het contact is verloren gaan ze dat probleem niet hebben. Het is daar een meter of 50 diep.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:23 schreef Ole het volgende:
[..]
als het vliegtuig een paar km diep ligt en misschien ook wel in een geul is dat minder makkelijk.
Waarschijnlijk met twee paspoorten en meerdere tickets werken?quote:John Goglia, a former board member of the National Transportation Safety Board, the U.S. agency that investigates plane crashes, said the lack of a distress call suggested that the plane either experienced an explosive decompression or was destroyed by an explosive device.
"It had to be quick because there was no communication," Goglia said.
He said the false identities of the two passengers strongly suggested the possibility of a bomb.
"That's a big red flag," he said.
If there were passengers on board with stolen passports, it was not clear how they passed through security checks.
International police body Interpol maintains a database of more than 39 million travel documents reported lost or stolen by 166 countries, and says on its website that this enables police, immigration or border control officers to check the validity of a suspect document within seconds. No comment was immediately available from the organization.
Italian police said the passport of Luigi Maraldi was reported stolen on August 1, 2013 and was inserted in the Interpol database
Als je al piloot uit je cockpit gezogen bent, nadat je die enorme vuurbal hebt overleefd, en je zeilt 10km naar beneden, ijskoud, weinig zuurstof, en het knopje voor een alarmsignaal dwarrelt ergens om je heen, ach, dan denk ik dat je wel wat beters hebt te doen.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:08 schreef Aeqvitas het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat er geen distress signaal is verzonden.
Vreemd.quote:'INTERFERENCE': Pilot in another plane was flying 30 minutes ahead of MH370
SEPANG: A BOEING 777 pilot, who was flying 30 minutes ahead of the missing Malaysia Airlines aircraft, said he established contact with MH370 minutes after he was asked to do so by Vietnamese air traffic control.
The captain, who asked to not be named, said his plane, which was bound for Narita, Japan, was far into Vietnamese airspace when he was asked to relay, using his plane's emergency frequency, to MH370 for the latter to establish its position, as the authorities could not contact the aircraft.
"We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace.
"The voice on the other side could have been either Captain Zaharie (Ahmad Shah, 53,) or Fariq (Abdul Hamid, 27), but I was sure it was the co-pilot.
"There were a lot of interference... static... but I heard mumbling from the other end.
"That was the last time we heard from them, as we lost the connection," he told the New Sunday Times.
He said those on the same frequency at the time would have heard the exchange.
This, he said, would include vessels on the waters below.
He said he thought nothing of it, as the occurrence (of losing contact) was normal, until it was established that MH370 never landed.
"If the plane was in trouble, we would have heard the pilot making the Mayday distress call. But I am sure that, like me, no one else up there heard it.
"Following the silence, a repeat request was made by the Vietnamese authorities to try establishing contact with them."
Meanwhile, Ritzeraynn Rashid, 55, remembers Captain Zaharie as a pleasant and humble man.
They used to fly together in the 1980s, when Zaharie was a co-pilot and he, the leading purser on the B737 services.
He was also close with Patrick Gomes, who was leading the cabin crew aboard MH370.
"Zaharie was always smiling and very cheerful. We shared a lot of good memories. We were like brothers.
"From 1980 to 1991, when I was working with MAS, there was never a day that we did not chat and catch up."
Ritzeraynn, who is now a public relations and communications manager, said Patrick was always looking out for his friends.
"I remember those days when I did not have a car. Patrick would offer his new Ford Laser for me to use.
"In reciprocation, when he has late-night flights and did not want to disturb his mother, I would invite him to my house to stay for the night."
Ritzeraynn, who, like Zaharie, was from Penang Free School, said the school's class of 1978/79 would pray for all those aboard the missing aircraft.
"All the crew members and passengers are in our thoughts and prayers. I miss Zaharie and Patrick very much."
For Fariq's brother, Afiq, the bond they had was beyond sharing a last name.
When updated news reached him that his brother, who is a first officer, was co-piloting MH370, his world shattered.
However, Afiq, 20, finds strength in his hope that Fariq, a Langkawi Aerospace Flying Academy graduate, is somewhere out there alive.
"This is just heartbreaking," was all Afiq could muster, telling the NST that he was grappling between thinking of the worst and keeping himself optimistic.
"I do not know what to tell you. I am not doing okay.
"Sorry, I cannot really think right now. My parents are very sad right now," he said in a text message.
Afiq described his brother, the eldest of five siblings, as a responsible and kind person who exuded warmth, which made him endearing to many.
The chemical engineering student, from Universiti Teknologi Petronas, had earlier tweeted: "Pray for my brother #MH370."
About 7pm, as news on MH370 remained vague, Afiq tweeted: "I'm coming to find you, even if it takes all night."
Their father, Abdul Hamid Md Daud, when met at his house in Shah Alam, asked that the family be given personal space.
Read more: Pilot: I established contact with plane - General - New Straits Times http://www.nst.com.my/nat(...)buffer#ixzz2vQcitGFL
Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je in de gaten wordt gehouden, hoe dan ook, wellicht dat het voor frequent flyers wat anders is ze hebben immers je gegevens.
Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?quote:Op zondag 9 maart 2014 03:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je al piloot uit je cockpit gezogen bent, nadat je die enorme vuurbal hebt overleefd, en je zeilt 10km naar beneden, ijskoud, weinig zuurstof, en het knopje voor een alarmsignaal dwarrelt ergens om je heen, ach, dan denk ik dat je wel wat beters hebt te doen.
Wat is er vreemd aan? hij kreeg gewoon een reply.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:24 schreef DeParo het volgende:
Pilot: I established contact with plane
http://www.nst.com.my/nat(...)&utm_campaign=buffer
[..]
Vreemd.
Omdat het vliegtuig dus toen al als vermist gold maar ondanks het contact geen mayday lijkt te hebben uitgestuurd.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:53 schreef OreO het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? hij kreeg gewoon een reply.
Integendeel, ik vermoed een aanslag, dat is wat ik denk.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
Inderdaad, het stikt ervan, maar het is vrijwel per definitie verdacht, vrouwen mogelijk ook, maar security checkt nu eenmaal op bepaalde gegevens op een vliegveld, het is niet meteen dat je wordt opgepakt als je als man alleen reist, maar ze zullen waarschijnlijk wel even op je letten.quote:Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info.
Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |