abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137537960
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

[..]

Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:26:02 #92
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537963
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:


[ Bericht 95% gewijzigd door matthijst op 09-03-2014 10:34:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:38:25 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538157
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten.

Dat er het één en ander schort aan de paspoortcontrole blijkt alleen al uit de ervaringen van internationale reizigers in dit topic.
Van dat Italiaanse paspoort was eerder dit topic een bericht verschenen dat het op 1 aug 2013 gestolen is opgegeven en in de database van Interpol is opgenomen.
Ik heb geen idee of ze in KL werken met die database, maar dat paspoort stond er dus wel in.
pi_137538171
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:42:15 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538226
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:43:19 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137538244
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?


En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137538430
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?

En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137538557
Het is al opgelost. Gooi er maar een slotje op.

  zondag 9 maart 2014 @ 11:14:03 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137538833
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef matthijst het volgende:
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:
[ afbeelding ]
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal. :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137538962
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]
En dan weer: waarom eist geen organisatie het op?
Wikipedia:
quote:
For several months after the 9/11 attacks, no one, nor any group, claimed responsibility for the attacks, so the primary responsibility fell solely upon the hijackers, all of whom were killed and all of whom left no message or any claim of responsibility behind at explaining why they had carried the attacks out.
pi_137539007
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
I feel kinda Locrian today
pi_137539037
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:22 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, waarom zou de Amerikaanse regering zo'n aanslag opeisen? Beetje sociale zelfmoord.
pi_137539055
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:24 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:P
I feel kinda Locrian today
pi_137539623
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Toen dat gebeurde was ik nog een basisschoolkindje, maar dat waren uiteindelijk twee vliegtuigen door twee (belangrijke) gebouwen, toch? Dan is het toch meteen al super duidelijk dat er 'iets' achter zit?
  zondag 9 maart 2014 @ 11:48:31 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137539683
Als het wel een terroristische aanslag is dan is het toch niet heel gek at het niet meteen wordt opgeeist? Misschien is dit de eerste in de rij.
pi_137539690
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 9 maart 2014 @ 11:58:02 #107
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_137539864
Een vriend van mij vloog vorige maand via ik meen Dubai naar China en op 1 van de vluchten kon je ook gewoon nog de cockpit inlopen :')
  zondag 9 maart 2014 @ 12:02:56 #108
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137539950
Volgens Nos:

quote:
Twee mannen die met gestolen paspoorten aan boord waren van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines, zouden doorreizen naar Europa, meldt de BBC. De twee hadden allebei tickets geboekt bij China Southern Airlines en zouden gisteren in Amsterdam landen.

Een van hen zou vervolgens naar Kopenhagen reizen en de ander naar Frankfurt. De paspoorten waarmee ze hadden geboekt, zijn enkele jaren geleden in Thailand van een Italiaan en een Oostenrijker gestolen.
Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo? :')
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  zondag 9 maart 2014 @ 12:03:12 #109
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137539956
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor men heeft uitgezocht op videobeelden welke 2 of blijkbaar 3 pasagiers met een vals paspoort(nummer) reisden. En wanneer wij die beelden dan te zien krijgen, neem aan dat men wil weten wie die personen zijn.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:10:03 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540130
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
Of laten crashen zonder noodsignalen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:14:24 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137540223
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik blijf het vooral apart vinden dat ze 'm gewoon in 24uur niet kunnen terugvinden. Ik had altijd gedacht dat nu, 2014, er toch wel voldoende technieken zouden zijn om eigenlijk elk object binnen 24uur wel ergens te lokaliseren, waar het ook ligt.
Ze hebben geen idee van het moment van de crash. Ja, ergens na 2.40am...
En zo'n ding vliegt 1000km/uur, da's zo'n 16km per minuut. Kun je nagaan wat voor een gebied het is waar die terecht kan zijn gekomen, zeker als hij van z'n koers is afgeweken om bijvoorbeeld rechtsomkeert te maken.
pi_137540316
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 9 maart 2014 @ 12:19:40 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137540378
Op zich niet gek dat die twee valse paspoorten als doorreisbestemming amsterdam hebben gehad. Op zoek naar een beter leven gaat dan een stuk makkelijker dan met je eigen paspoort.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:23:24 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540488
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Die massale steekpartij op het Chinees station is ook nog niet 'geclaimd' door de een of andere organisatie
9/11 en Lockerbie ook niet.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 9 maart 2014 @ 12:26:09 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540561
Ander vliegtuig dat in de lucht uit elkaar gedonderd is. Had ook eerder schade opgelopen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/China_Airlines-vlucht_611
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137540730
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?


En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..
pi_137540738
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

9/11 en Lockerbie ook niet.
en niet te vergeten de treinen in Madrid of de metro in Londen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 9 maart 2014 @ 12:38:05 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137540885
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:32 schreef Awsom het volgende:

[..]

Tot welke hoogte werkt een radar van de luchtverkeersleiding eigenlijk? Ik neem verder aan dat mocht dit gebeurt zijn bijv. een marineschip het vliegtuig wel had opgemerkt op zijn radar ..
Geen idee, FR24 trackts schijnbaar vliegtuigen boven 30.000 feet:

Flightradar24.com
Here is a #MH370 situation update from Flightradar24 because of the many questions we get.

The ADS-B transponder of an aircraft is transmitting data twice per second. FR24 saves data every 10-60 second depending on altitude. On cruising altitude data is normally saved once per 60 seconds. By analyzing all our databases and logs we have managed to recover about 2 signals per minute for the last 10 minutes.

The last location tracked by Flightradar24 is
Time UTC: 17:21:03
Lat: 6.97
Lon: 103.63
Alt: 35000
Speed: 471 knots
Heading: 40

Between 17:19 and 17:20 the aircraft was changing heading from 25 to 40 degrees, which is probably completely according to flight plan as MH370 on both 4 March and 8 March did the same at the same position. Last 2 signals are both showing that the aircraft is heading in direction 40 degrees.

Today there are reports in media that MH370 may have turned around. FR24 have not tracked this. This could have happened if the aircraft suddenly lost altitude as FR24 coverage in that area is limited to about 30000 feet.

FR24 have not tracked any emergency squawk alerts for flight MH370 before we lost coverage of the aircraft. Playback for flight MH370 is available on Flights database - Flightradar24
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137540909
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Misschien was dat ook niet de bedoeling maar heeft de piloot ervoor gekozen omdat anders mensen op de grond gedood zouden worden.
Er zijn aanwijzingen dat het vliegtuig op het laatste moment rechtsomkeert wilde maken. Dat duidt ook op terrorisme.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 09-03-2014 12:48:37 ]
pi_137540941
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Volgens Nos:

[..]

Dus waarom zouden die mannen nog een ticket naar Amsterdam boeken als ze toch een aanslag wilde plegen? Voor de zekerheid ofzo? :')
intercontinentale vlucht heeft meer brandstof aan boord, en kunnen dus meer chaos veroozaken bij een crash ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')