abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137527298
Flight MH370 bound for Beijing goes missing

This map shows the aircraft route and last known contact.

Laatste waarneming van flightradar24.com

http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
pi_137527322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:52 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk nog mogelijk tegenwoordig? Het enige wat ik me kan bedenken is het in je schoenen meenemen, maar bestaan er explosieven die zo sterk en compact zijn dat ze een vliegtuig op kunnen blazen en in je schoenen passen?
Laatste post
pi_137527489

Was deze al gepost? Toestel had in 2012 schade opgelopen tijdens het taxiën.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=147571
pi_137527503
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:54 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Laatste post
Mwah, ik denk dat er héél veel schijnveiligheid is in de vliegwereld, en dat als je echt kwaad wil je dat toch wel kan. Maar de mensen die zo gedreven zijn, gaan dat niet 'verspillen' op een vlucht tussen KL en Peking.
pi_137527676
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat er héél veel schijnveiligheid is in de vliegwereld, en dat als je echt kwaad wil je dat toch wel kan. Maar de mensen die zo gedreven zijn, gaan dat niet 'verspillen' op een vlucht tussen KL en Peking.
Voor sommige terroristen is China een heel geliefd doelwit.
pi_137527681
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:54 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Laatste post
De VS waarschuwde in februari voor shoe bombs:

Airlines warned to beware of possible shoe bombs
Intelligence collected by the United States and other countries has indicated terror groups have been working on new shoe-bomb designs, the sources said Wednesday.
http://edition.cnn.com/2014/02/19/us/airline-security-threats/
-
pi_137527688
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Via je koffer is volgens mij niet mogelijk. Ik ben al verschillende keren voor boarding door douane in burger eruit gepikt om te kijken of ik geen smokkelaar was(de familie heeft soms nogal een grote bestellijst betreffende koekjes thee koffie etc.).
pi_137528028
Hou toch op met die waanzinnige speculaties, sommigen hier moeten eens die alu-hoedjes opbergen. Zie AF447 and do the math.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:11:34 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137528060
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Via je koffer is volgens mij niet mogelijk. Ik ben al verschillende keren voor boarding door douane in burger eruit gepikt om te kijken of ik geen smokkelaar was(de familie heeft soms nogal een grote bestellijst betreffende koekjes thee koffie etc.).
Jij neemt je koffer mee als handbagage? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_137528309
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:10 schreef kawotski het volgende:
Hou toch op met die waanzinnige speculaties, sommigen hier moeten eens die alu-hoedjes opbergen. Zie AF447 and do the math.
Heel andere omstandigheden, die vlucht vloog door extreme weeromstandigheden daarnaast is daar later nog wel iets van opgevangen, heel andere situatie.
pi_137528406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:11 schreef static het volgende:

[..]

Jij neemt je koffer mee als handbagage? :?
Nee, nee. 40 pakjes met koekjes/thee in m'n koffer zal er grappig uitgezien hebben op de scanner denk ik. Het is 2x gebeurd en ze vroegen er niet letterlijk naar, dus ik weet het niet eens zeker :P . Ik kreeg vragen als 'wat heb je gedaan', 'waar ga je naar naartoe', heb je je ticket zelf gekocht en wanneer etc.
pi_137528448
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Er zitten gaten in het systeem, sommige explosieven zijn heel lastig waar te nemen, daarnaast is het afhankelijk van wat een bepaald vliegveld aan veiligheidsmaatregelen heeft neergezet.
pi_137528485
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:18 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Nee, nee. 40 pakjes met koekjes/thee in m'n koffer zal er grappig uitgezien hebben op de scanner denk ik. Het is 2x gebeurd en ze vroegen er niet letterlijk naar, dus ik weet het niet eens zeker :P . Ik kreeg vragen als 'wat heb je gedaan', 'waar ga je naar naartoe', heb je je ticket zelf gekocht en wanneer etc.
Een man die alleen reist is volgens mij ook per definitie verdacht.
pi_137528632
Sowieso waanzin natuurlijk dat je heden ten dagen nog met een gestolen paspoort kunt inchecken zonder dat er ergens alarmbellen afgaan in een computersysteem.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137529087
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Heel andere omstandigheden, die vlucht vloog door extreme weeromstandigheden daarnaast is daar later nog wel iets van opgevangen, heel andere situatie.
Gelijke omstandigheden afgezien van extreme weersomstandigheden. De enige theorie die ik mij nog veroorloof zijn de gevolgen van de wingstrike een jaar geleden.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:35:13 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_137529174
Als het een aanslag zou zijn, verwacht je toch dat die op een gegeven moment wordt opgeeist...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_137529206
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:23 schreef TLC het volgende:
Sowieso waanzin natuurlijk dat je heden ten dagen nog met een gestolen paspoort kunt inchecken zonder dat er ergens alarmbellen afgaan in een computersysteem.
Kan dat dan?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:44:11 #18
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_137529545
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:10 schreef kawotski het volgende:
Rondom AF447 zijn anders ook genoeg conspiracies te vinden.
pi_137529733
Eerste plaatje in de OP klopte toch niet? :P
pi_137530084
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:44 schreef YazooW het volgende:

[..]

Rondom AF447 zijn anders ook genoeg conspiracies te vinden.
Precies, en laat dat lekker zo voor degenen die daar hun tijd mee wensen op te vullen. Er gaat nu zoveel bs rond over deze vlucht dat we volgens mij onderhand elk auto ongeluk ook maar in twijfel moeten gaan trekken.
pi_137530313
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:55 schreef kawotski het volgende:

[..]

Precies, en laat dat lekker zo voor degenen die daar hun tijd mee wensen op te vullen. Er gaat nu zoveel bs rond over deze vlucht dat we volgens mij onderhand elk auto ongeluk ook maar in twijfel moeten gaan trekken.
Dat hou je toch wel. Ik herinner me nog dat bij die crash in San Francisco binnen 1 dag op youtube een hele theory was over dat die gebeurtenis niet echt gebeurd zou zijn. Dat het allemaal een soort van CGI was. Opgezet door de overheid om ons te misleiden etc.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 maart 2014 @ 23:07:51 #22
22592 crew  Ole
pi_137530608
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:01 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat hou je toch wel. Ik herinner me nog dat bij die crash in San Francisco binnen 1 dag op youtube een hele theory was over dat die gebeurtenis niet echt gebeurd zou zijn. Dat het allemaal een soort van CGI was. Opgezet door de overheid om ons te misleiden etc.
is er al een topic in BNW?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_137530620
Als dat ding in zee is gestort moeten reddingswerkers toch zo langzamerhand wel drijvende lichamen hebben gezien ?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:11:45 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137530782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:08 schreef TLC het volgende:
Als dat ding in zee is gestort moeten reddingswerkers toch zo langzamerhand wel drijvende lichamen hebben gezien ?
Bij AF447 heeft dat jaren geduurd omdat lichamen op meer dan 2km diepte lagen.
2000 light years from home
pi_137530991
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:07 schreef Ole het volgende:

[..]

is er al een topic in BNW?
nee
pi_137531821
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:08 schreef TLC het volgende:
Misschien zitten die wel vast/opgesloten en gaan ze dus niet drijven.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:41:03 #27
22565 asco
Los in deze tent
pi_137531993
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:11 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij AF447 heeft dat jaren geduurd omdat lichamen op meer dan 2km diepte lagen.
Dat was een Airbus. }:|
pi_137532648
Een zogenaamde Italiaan die op de vlucht zou zitten was gewoon in Thailand waar zijn paspoort gejat werd..

Net als in Thailand in 2012 dat van een andere "passagier" uit Australië...

Dat lijkt me geen toeval. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137532750
Gestolen paspoorten doen het goed op de zwarte markt kan ik me zo voorstellen.
pi_137532913
Misschien wilde diegene gewoon een 3 daagse toer doen in Beijing omdat hij nooit van z'n leven een visum had kunnen krijgen?
pi_137533115
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:11 schreef Speculant. het volgende:
Misschien wilde diegene gewoon een 3 daagse toer doen in Beijing omdat hij nooit van z'n leven een visum had kunnen krijgen?
zou lastig zijn met al dat smog daar
  zondag 9 maart 2014 @ 00:17:46 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137533142
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een man die alleen reist is volgens mij ook per definitie verdacht.
Ik vlieg soms 40x per jaar - zakelijk, dus alleen - en ben werkelijk nog nooit ergens tegengehouden, ondervraagt of wat dan ook.

Trinidad buiten beschouwing gelaten omdat ik wat brutaal was jaaaaren geleden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 9 maart 2014 @ 00:18:21 #33
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137533161
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef asco het volgende:

[..]

Dat was een Airbus. }:|
Oh ja, niet te vergelijken dan inderdaad. :?
2000 light years from home
pi_137533212
zeg zo'n zwarte doos zend toch een signaal uit? je zou verwachten dat ze nu wel een signaal dan wel de exacte locatie gevonden hebben.
pi_137533264
Dat je kan inchecken en door de douane/immigratie komt met een gestolen opgegeven paspoort is ook wel apart.
pi_137533287
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:17 schreef static het volgende:

[..]

Ik vlieg soms 40x per jaar - zakelijk, dus alleen - en ben werkelijk nog nooit ergens tegengehouden, ondervraagt of wat dan ook.

Trinidad buiten beschouwing gelaten omdat ik wat brutaal was jaaaaren geleden.
Dat betekent niet dat je in de gaten wordt gehouden, hoe dan ook, wellicht dat het voor frequent flyers wat anders is ze hebben immers je gegevens.
  Moderator / Miss SHO zondag 9 maart 2014 @ 00:23:21 #37
22592 crew  Ole
pi_137533312
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:20 schreef gijsman het volgende:
zeg zo'n zwarte doos zend toch een signaal uit? je zou verwachten dat ze nu wel een signaal dan wel de exacte locatie gevonden hebben.
als het vliegtuig een paar km diep ligt en misschien ook wel in een geul is dat minder makkelijk.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Donald Duck held zondag 9 maart 2014 @ 00:25:16 #38
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137533359
quote:
AF447 werd ook niet gevonden ermee.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137533384
quote:
Dat signaal is bij lange na niet sterk genoeg als je niet weet waar je moet zoeken.
pi_137533584
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:23 schreef Ole het volgende:

[..]

als het vliegtuig een paar km diep ligt en misschien ook wel in een geul is dat minder makkelijk.
Als het vliegtuig is neergestort waar het contact is verloren gaan ze dat probleem niet hebben. Het is daar een meter of 50 diep.

Over die paspoorten staat trouwens het volgende op Reuters:

quote:
John Goglia, a former board member of the National Transportation Safety Board, the U.S. agency that investigates plane crashes, said the lack of a distress call suggested that the plane either experienced an explosive decompression or was destroyed by an explosive device.

"It had to be quick because there was no communication," Goglia said.

He said the false identities of the two passengers strongly suggested the possibility of a bomb.

"That's a big red flag," he said.

If there were passengers on board with stolen passports, it was not clear how they passed through security checks.

International police body Interpol maintains a database of more than 39 million travel documents reported lost or stolen by 166 countries, and says on its website that this enables police, immigration or border control officers to check the validity of a suspect document within seconds. No comment was immediately available from the organization.

Italian police said the passport of Luigi Maraldi was reported stolen on August 1, 2013 and was inserted in the Interpol database
Waarschijnlijk met twee paspoorten en meerdere tickets werken?

[ Bericht 26% gewijzigd door Speculant. op 09-03-2014 00:48:17 ]
pi_137535929
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat er geen distress signaal is verzonden.
pi_137535944
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:08 schreef Aeqvitas het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat er geen distress signaal is verzonden.
Als je al piloot uit je cockpit gezogen bent, nadat je die enorme vuurbal hebt overleefd, en je zeilt 10km naar beneden, ijskoud, weinig zuurstof, en het knopje voor een alarmsignaal dwarrelt ergens om je heen, ach, dan denk ik dat je wel wat beters hebt te doen.
pi_137535990
Pilot: I established contact with plane

http://www.nst.com.my/nat(...)&utm_campaign=buffer

quote:
'INTERFERENCE': Pilot in another plane was flying 30 minutes ahead of MH370
SEPANG: A BOEING 777 pilot, who was flying 30 minutes ahead of the missing Malaysia Airlines aircraft, said he established contact with MH370 minutes after he was asked to do so by Vietnamese air traffic control.
The captain, who asked to not be named, said his plane, which was bound for Narita, Japan, was far into Vietnamese airspace when he was asked to relay, using his plane's emergency frequency, to MH370 for the latter to establish its position, as the authorities could not contact the aircraft.
"We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace.
"The voice on the other side could have been either Captain Zaharie (Ahmad Shah, 53,) or Fariq (Abdul Hamid, 27), but I was sure it was the co-pilot.
"There were a lot of interference... static... but I heard mumbling from the other end.
"That was the last time we heard from them, as we lost the connection," he told the New Sunday Times.
He said those on the same frequency at the time would have heard the exchange.
This, he said, would include vessels on the waters below.
He said he thought nothing of it, as the occurrence (of losing contact) was normal, until it was established that MH370 never landed.
"If the plane was in trouble, we would have heard the pilot making the Mayday distress call. But I am sure that, like me, no one else up there heard it.
"Following the silence, a repeat request was made by the Vietnamese authorities to try establishing contact with them."
Meanwhile, Ritzeraynn Rashid, 55, remembers Captain Zaharie as a pleasant and humble man.
They used to fly together in the 1980s, when Zaharie was a co-pilot and he, the leading purser on the B737 services.
He was also close with Patrick Gomes, who was leading the cabin crew aboard MH370.
"Zaharie was always smiling and very cheerful. We shared a lot of good memories. We were like brothers.
"From 1980 to 1991, when I was working with MAS, there was never a day that we did not chat and catch up."
Ritzeraynn, who is now a public relations and communications manager, said Patrick was always looking out for his friends.
"I remember those days when I did not have a car. Patrick would offer his new Ford Laser for me to use.
"In reciprocation, when he has late-night flights and did not want to disturb his mother, I would invite him to my house to stay for the night."
Ritzeraynn, who, like Zaharie, was from Penang Free School, said the school's class of 1978/79 would pray for all those aboard the missing aircraft.
"All the crew members and passengers are in our thoughts and prayers. I miss Zaharie and Patrick very much."
For Fariq's brother, Afiq, the bond they had was beyond sharing a last name.
When updated news reached him that his brother, who is a first officer, was co-piloting MH370, his world shattered.
However, Afiq, 20, finds strength in his hope that Fariq, a Langkawi Aerospace Flying Academy graduate, is somewhere out there alive.
"This is just heartbreaking," was all Afiq could muster, telling the NST that he was grappling between thinking of the worst and keeping himself optimistic.
"I do not know what to tell you. I am not doing okay.
"Sorry, I cannot really think right now. My parents are very sad right now," he said in a text message.
Afiq described his brother, the eldest of five siblings, as a responsible and kind person who exuded warmth, which made him endearing to many.
The chemical engineering student, from Universiti Teknologi Petronas, had earlier tweeted: "Pray for my brother #MH370."
About 7pm, as news on MH370 remained vague, Afiq tweeted: "I'm coming to find you, even if it takes all night."
Their father, Abdul Hamid Md Daud, when met at his house in Shah Alam, asked that the family be given personal space.

Read more: Pilot: I established contact with plane - General - New Straits Times http://www.nst.com.my/nat(...)buffer#ixzz2vQcitGFL
Vreemd.
pi_137536025
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je in de gaten wordt gehouden, hoe dan ook, wellicht dat het voor frequent flyers wat anders is ze hebben immers je gegevens.
Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info.

Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
pi_137536045
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je al piloot uit je cockpit gezogen bent, nadat je die enorme vuurbal hebt overleefd, en je zeilt 10km naar beneden, ijskoud, weinig zuurstof, en het knopje voor een alarmsignaal dwarrelt ergens om je heen, ach, dan denk ik dat je wel wat beters hebt te doen.
Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
pi_137536049
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:24 schreef DeParo het volgende:
Pilot: I established contact with plane

http://www.nst.com.my/nat(...)&utm_campaign=buffer

[..]

Vreemd.
Wat is er vreemd aan? hij kreeg gewoon een reply.
pi_137536081
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:53 schreef OreO het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan? hij kreeg gewoon een reply.
Omdat het vliegtuig dus toen al als vermist gold maar ondanks het contact geen mayday lijkt te hebben uitgestuurd.
pi_137536084
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat een van de veiligste vliegtuigen met weinig vlucht uren spontaan uit elkaar is geknalt?
Integendeel, ik vermoed een aanslag, dat is wat ik denk.
pi_137536089
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Het stikt van de mannen die alleen reizen, helemaal in de business class. Vrouwen die alleen reizen dat is pas apart. Hoezo zou het voor frequent flyers anders zijn? Ze hebben altijd je gegevens, paspoort en creditcard bevatten heel veel info.

Verder zou ik een aanslag niet uitsluiten, China heeft natuurlijk wel wat last van opstandige provincies.
Inderdaad, het stikt ervan, maar het is vrijwel per definitie verdacht, vrouwen mogelijk ook, maar security checkt nu eenmaal op bepaalde gegevens op een vliegveld, het is niet meteen dat je wordt opgepakt als je als man alleen reist, maar ze zullen waarschijnlijk wel even op je letten.

Ik sluit een aanslag niet uit sterker het nog het lijkt er steeds meer op.
pi_137536090
Hoop niet dat dit gebruikt wordt om de regels voor vloeistoffen en handbagage nog strenger te maken...

Frequent Flyer en meestal alleen (30-50 vluchten/jaar).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137536093
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Integendeel, ik vermoed een aanslag, dat is wat ik denk.
Explosieven aan boord gesmokkeld bedoel je?
pi_137536094
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Hoop niet dat dit gebruikt wordt om de regels voor vloeistoffen en handbagage nog strenger te maken...

Frequent Flyer en meestal alleen (30-50 vluchten/jaar).
En man. Heb je ook een baard?
pi_137536100
quote:
11s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

En man. Heb je ook een baard?
:D

jep!

En een paspoort met visa van Iran, Soedan (3), stempels van Cuba, Venezuela en de VS; een lekker schurkenstatenpaspoort... >:)

pi_137536106
Whehehe. _O-
pi_137536107
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:14 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Explosieven aan boord gesmokkeld bedoel je?
Iets in die richting inderdaad, wat vreemd is zijn de paspoorten maar dat kan natuurlijk ook iets te maken hebben met andere criminele activiteiten, wat eigenlijk vooral vreemd is is dat deze paspoorten door de douane hebben kunnen komen, of de namen op de lijst (de paspoorten, of in ieder geval 1, stonden als gestolen opgegeven), er kunnen natuurlijk andere soorten paspoorten zijn gebruikt bij de douanecontrole, maar dat lijkt me een beetje vreemd, misschien hulp op de grond en dit kan overigens ook nog geldig zijn wanneer het bijvoorbeeld drugssmokkel blijkt.

Wat betreft de soort explosieven, er duiken de laatste tijd steeds meer berichten op over explosieven die door terroristen gebruikt kunnen worden en steeds lastiger te detecteren zijn, dit varieert van een bepaalde samenstelling die vrijwel overal gestopt kan worden maar ook vloeibare explosieven (een nieuwe vorm waarbij textiel, zoals kleren, in dit mengsel gelegd en onder bepaalde omstandigheden explodeert), vrijwel alle explosieven zijn te detecteren, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt en is heel duur en tijdrovend, veel investeringen richten zich tegenwoordig op de stappen die nodig zijn om zo'n bom te maken, bijvoorbeeld grondstoffen die nodig zijn voor dit soort explosieven zo.
  zondag 9 maart 2014 @ 04:37:05 #56
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_137536127
Ze zijn in een andere dimensie gevlogen waarom snapt niemand dat
I will do what i must !!
pi_137536150
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
Boeiend! :T
  zondag 9 maart 2014 @ 05:01:21 #58
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_137536154
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 05:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Boeiend! :T
hahahaha
I will do what i must !!
pi_137536170
De FBI bemoeit zich momenteel met het onderzoek en de autoriteiten in Maleisië doen onderzoek naar vier namen.

http://www.nst.com.my/lat(...)sing-flight-1.503915

Wellicht zijn er aanknopingspunten.
pi_137536235
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 04:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Een van de weinige goede films gebaseerd op een boek van Stephen King ^O^
pi_137536249
Er zouden aanwijzingen zijn dat het vliegtuig geprobeerd heeft om terug te keren naar het vliegveld, aldus CNN
pi_137536251
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:10 schreef TLC het volgende:

[..]

The Langoliers, goede film wel, aanrader voor diegene die het nog niet gezien hebben :)

Die monsters zijn echt lachwekkend slecht.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 9 maart 2014 @ 07:06:23 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137536299
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 05:12 schreef DeParo het volgende:
De FBI bemoeit zich momenteel met het onderzoek en de autoriteiten in Maleisië doen onderzoek naar vier namen.

http://www.nst.com.my/lat(...)sing-flight-1.503915

Wellicht zijn er aanknopingspunten.
ik had er zelf gisteren ook vrij snel 3 a 4 uitgepikt, toch verkeerde beroep gekozen misschien :')
  zondag 9 maart 2014 @ 07:53:29 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137536395
Die aluhoedjes hier :')
  zondag 9 maart 2014 @ 07:56:20 #65
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_137536411
quote:

[..]

zondag 9 maart 2014 @ 08:58:28 #66
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137536822
pi_137537118
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer.

Simpel. Tragisch, maar simpel.
  zondag 9 maart 2014 @ 09:30:54 #68
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137537191
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:25 schreef MartijnA3 het volgende:
2 kapers met valse paspoorten aan boord, kapers raken in gevecht met bemanning of doden bemanning, daarna stort vliegtuig neer.

Een motief voor zoiets lijkt me niet zo makkelijk. Of je moet levensmoe zijn.
pi_137537334
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:25 schreef MartijnA3 het volgende:

En praktisch onmogelijk.

Ten eerste zouden er dan meldingen van het vliegtuig zijn geweest met sterke daling en andere meldingen, ten tweede zit er een kogelwerende deur bij de cockpit waar je niet zomaar doorheen komt en ten derde als ze al door die deur zouden breken dan zouden de piloten een mayday hebben uitgezonden.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er geen aanslag opgeeist is en een vliegtuig boven zee laten verdwijnen niet echt indrukwekkend is. Je kaapt normaliter een vliegtuig om een doel te bereiken (vrijlaten politieke gevangen bv) of om angst te zaaien (9/11). Ook wijkt bij een kaping het vliegtuig ook ineens van zijn koers af.
pi_137537379
waar ik mij eigenlijk over verbaas is dat er kennelijk, anno 2014, nog steeds geen internationaal systeem voor paspoorten bestaat waar de geldigheid van de documenten kan worden gecheckt..
(Dan denk ik aan een systeem waar alleen de document nummers in zijn opgeslagen, voor de rest niks i.v.m. privacy)
bij vermissing of diefstal wordt het documentnummer als niet-geldig meer bestempeld (of uit database gehaald) en gaan er alarm belletjes rinkelen..

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 09-03-2014 09:57:56 ]
pi_137537387
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En praktisch onmogelijk.

Ten eerste zouden er dan meldingen van het vliegtuig zijn geweest met sterke daling en andere meldingen,......

. Ook wijkt bij een kaping het vliegtuig ook ineens van zijn koers af.
Van avherald.com

quote:
Aviation sources in China report that radar data suggest a steep and sudden descent of the aircraft, during which the track of the aircraft changed from 024 degrees to 333 degrees. The aircraft was estimated to contact Ho Chi Minh Control Center (Vietnam) at 01:20L, but contact was never established.

Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan.

Enne, in theorie zou het ook niet mogelijk zijn om met een gestolen paspoort aan boord van een vliegtuig te komen, net zoals het in theorie niet mogelijk is om in de cockpit te komen.
pi_137537540
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:44 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Van avherald.com

[..]

Waarschijnlijk 2 falende kapers die inderdaad het toestel ergens anders heen wilden dirigeren maar ergens is het compleet mis gegaan.

Enne, in theorie zou het ook niet mogelijk zijn om met een gestolen paspoort aan boord van een vliegtuig te komen, net zoals het in theorie niet mogelijk is om in de cockpit te komen.
Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.

Het blijft gissen en zolang de zwarte dozen er niet zijn wordt het lastig, maar een simpele kaping durf ik wel uit te sluiten.
pi_137537565
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 00:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat je kan inchecken en door de douane/immigratie komt met een gestolen opgegeven paspoort is ook wel apart.
Ik weet niet hoe het in Maleisië is, want daar ben ik nooit door de immigration gegaan. Maar in Indonesië gebruikt de grensbewaking in mijn herinnering niet eens computerdatabases om de paspoorten te scannen. Althans op Bali Airport.
pi_137537578
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:35 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Je paspoort, creditcard enzovoorts bevatten gegevens. Maar de vraag is, hebben de autoriteiten de apparatuur om toegang tot die gegevens te krijgen?
  zondag 9 maart 2014 @ 10:01:37 #75
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537608
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.

Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137537642
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:01 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
KLIA Is een zeer modern vliegveld met goede security check. Ik kom daar regelmatig. Bovendien heeft Malaysia Airlines een zeer goed safety record.

Ik verwacht zelf niet dat het hier om een kaping gaat. Voordat de kapers bij de piloten zouden zijn zou er allang een mayday oproep gestuurd zijn.
Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:06:04 #77
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537660
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad herinneren dat de security checks daar voor het instappen van het vliegtuig vrij streng waren. Maar daar werd minder nadrukkelijk op paspoorten gecontroleerd. Ik weet niet hoe de immigrationdienst daar werkt.
Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
pi_137537663
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, wat vermoedens. Bij zo'n duik echter gaan er diverse alarmsystemen af in een vliegtuig en hadden er meldingen gezonden geweest. Alleen bij een totale fail van het vliegtuig niet, maar die kans acht ik kleiner dan een kaper die ineens op de pilotenstoel zit.
Het toestel is toch naar beneden gekomen? Dus hoe dan ook zouden er volgens jou "diverse alarmsystemen afgegaan zijn en meldingen gezonden geweest" ?

Of het nou door een kaper kwam, een kamikazepiloot of een technisch mankement?

Als jij verwijst naar de ACARS berichten die bij Air France binnenkwamen, de B777 heeft wel de mogelijkheid om deze berichten te versturen, maar het is de vraag of Malaysian Airlines deze service actief had, dit is namelijk geen verplichting. Niet elke maatschappij gebruikt dit, ivm kosten.

[ Bericht 14% gewijzigd door MartijnA3 op 09-03-2014 10:13:19 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 10:07:07 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137537669
"At this early stage, we're focusing on the facts that we don't know," said Todd Curtis, a former safety engineer with Boeing who worked on its 777 wide-body jets and is now director of the Airsafe.com Foundation.
If there was a minor mechanical failure — or even something more serious like the shutdown of both of the plane's engines — the pilots likely would have had time to radio for help. The lack of a call "suggests something very sudden and very violent happened," said William Waldock, who teaches accident investigation at Embry-Riddle Aeronautical University in Prescott, Ariz.

It initially appears that there was either an abrupt breakup of the plane or something that led it into a quick, steep dive. Some experts even suggested an act of terrorism or a pilot purposely crashing the jet.
"Either you had a catastrophic event that tore the airplane apart, or you had a criminal act," said Scott Hamilton, managing director of aviation consultancy Leeham Co. "It was so quick and they didn't radio."

Capt. John M. Cox, who spent 25 years flying for US Airways and is now CEO of Safety Operating Systems, said that whatever happened to the Malaysia Airlines jet, it occurred quickly. The problem had to be big enough, he said, to stop the plane's transponder from broadcasting its location, although the transponder can be purposely shut off from the cockpit.

"We know the airplane is down. Beyond that, we don't know a whole lot," Cox said.
The Boeing 777 has one of the best safety records in aviation history. It first carried passengers in June 1995 and went 18 years without a fatal accident. That streak came to an end with the July 2013 Asiana crash. Three of the 307 people aboard that flight died. Saturday's Malaysia Airlines flight carrying 239 passengers and crew would only be the second fatal incident for the aircraft type.

Some of the possible causes for the plane disappearing include:
— A catastrophic structural failure of the airframe or its Rolls-Royce Trent 800 engines. Most aircraft are made of aluminum which is susceptible to corrosion over time, especially in areas of high humidity. But given the plane's long history and impressive safety record, experts suggest this is unlikely.
More of a threat to the plane's integrity is the constant pressurization and depressurization of the cabin for takeoff and landing. In April 2011, a Southwest Airlines Boeing 737 made an emergency landing shortly after takeoff from Phoenix after the plane's fuselage ruptured, causing a 5-foot tear. The plane, with 118 people on board, landed safely. But such a rupture is less likely in this case. Airlines fly the 777 on longer distances, with many fewer takeoffs and landings, putting less stress on the airframe.
"It's not like this was Southwest Airlines doing 10 flights a day," Hamilton said. "There's nothing to suggest there would be any fatigue issues."

— Bad weather. Planes are designed to fly through most severe storms. However, in June 2009, an Air France flight from Rio de Janeiro to Paris crashed during a bad storm over the Atlantic Ocean. Ice built up on the Airbus A330's airspeed indicators, giving false readings. That, and bad decisions by the pilots, led the plane into a stall causing it to plummet into the sea. All 228 passengers and crew aboard died. The pilots never radioed for help.
In the case of Saturday's Malaysia Airlines flight, all indications show that there were clear skies.

— Pilot disorientation. Curtis said that the pilots could have taken the plane off autopilot and somehow went off course and didn't realize it until it was too late. The plane could have flown for another five or six hours from its point of last contact, putting it up to 3,000 miles away. This is unlikely given that the plane probably would have been picked up by radar somewhere. But it's too early to eliminate it as a possibility.

— Failure of both engines. In January 2008, a British Airways 777 crashed about 1,000 feet short of the runway at London's Heathrow Airport. As the plane was coming in to land, the engines lost thrust because of ice buildup in the fuel system. There were no fatalities.
Loss of both engines is possible in this case, but Hamilton said the plane could glide for up to 20 minutes, giving pilots plenty of time to make an emergency call. When a US Airways A320 lost both of its engines in January 2009 after taking off from LaGuardia Airport in New York it was at a much lower elevation. But Capt. Chesley B. "Sully" Sullenberger still had plenty of communications with air traffic controllers before ending the six-minute flight in the Hudson River.

— A bomb. Several planes have been brought down including Pan Am Flight 103 between London and New York in December 1988. There was also an Air India flight in June 1985 between Montreal and London and a plane in September 1989 flown by French airline Union des Transports Aériens which blew up over the Sahara.

— Hijacking. A traditional hijacking seems unlikely given that a plane's captors typically land at an airport and have some type of demand. But a 9/11-like hijacking is possible, with terrorists forcing the plane into the ocean.

— Pilot suicide. There were two large jet crashes in the late 1990s — a SilkAir flight and an EgyptAir flight— that are believed to have been caused by pilots deliberately crashing the planes. Government crash investigators never formally declared the crashes suicides but both are widely acknowledged by crash experts to have been caused by deliberate pilot actions.

— Accidental shoot-down by some country's military. In July 1988, the United States Navy missile cruiser USS Vincennes accidently shot down an Iran Air flight, killing all 290 passengers and crew. In September 1983, a Korean Air Lines flight was shot down by a Russian fighter jet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137537700
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Bovendien hoef je met een overstap helemaal niet meer door immigratie heen.
Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:13:53 #81
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137537766
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is waar. Het is daar in KL (en bijvoorbeeld ook op Hong Kong Airport) niet zo dat de transit passagiers door de grensbewaking heen moeten.
Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:14:54 #82
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137537784
quote:

[..]

Daar moet ik ook steeds aan denken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137537819
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus moeilijk om nu iets uit te sluiten, zelfs een terroristische aanslag. Ik vind het alleen moeilijk voor te stellen dat een terrorist een vliegtuig de zee in wil laten vliegen.
Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
  zondag 9 maart 2014 @ 10:18:33 #84
28167 matthijst
pi_137537839
Two more Europeans passengers with suspect identities onboard missing MH370

Authorities have yet to confirm the identities of two more European passengers on flight MH370, adding to two others using stolen passports in the Malaysia Airlines plane which vanished over the Malaysia-Vietnam maritime border yesterday.
The Malaysian Insider understands that all four had bought their flight tickets from China Southern Airlines, the Malaysia Airlines codeshare partner for the Kuala Lumpur-Beijing route.
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 10:19:00 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_137537847
quote:

[..]

Inderdaad. Ik begrijp niet wat iedereen toch heeft met The Shining, Misery, The Green Mile of The Shawshank Redemption. Die halen het niet bij The Langoliers. Nee. Tuut. Koekoek. Vrot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:21:25 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137537882
quote:

[..]

Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 03:51 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
pi_137537884
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Allemaal heel spannend, maar als er een terroristische aanslag wordt gepleegd, willen de terroristen en de organisatie toch gewoonweg dat de hele wereld weet dat er een aanslag is gepleegd?
Dan kan soms wel even duren. Sowieso omdat bepaalde aanslagen door meerdere organisaties worden opgeeist
pi_137537896
En nog één:

quote:
07:59 GMT - Another passport - Chinese state media is reporting that a Chinese person whose passport number is among those listed for passengers aboard the missing flight did not in fact board the plane.
According to the Xinhua news agency the person, a resident of Fujian province in eastern China, has no departure record and is still in Fujian.
Although the passport number is the same, the name listed by Malaysia Airlines for the passenger is, it says, adding the owner says he has never lost his passport.
http://my.news.yahoo.com/(...)eport-042933746.html
pi_137537914
quote:

[..]

Vanwege 9/11 wat volgens mij een opzichzelfstaande gebeurtenis is en dus uniek
pi_137537916
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
pi_137537960
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zou een terrorist bij voorkeur op een zo zichtbaar mogelijke locatie willen doen, lijkt mij.
Plus, zou het dan inmiddels al niet zijn opgeëist?

Maar dat die twee gestolen paspoorten een dikke vette Red Flag veroorzaken bij veiligheidsdiensten lijkt me logisch.

[..]

Op dit punt is niks uit te sluiten. Het duurde bij de B737 ook 24 jaar voordat er een structurele fout ontdekt werd die al twee crashes veroorzaakt had. En zo zijn er voorbeelden van meer airframes.
De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:26:02 #92
28167 matthijst
pi_137537963
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:

[ Bericht 95% gewijzigd door matthijst op 09-03-2014 10:34:56 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 10:38:25 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538157
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De vraag is hoe nauw die landen onderling samenwerken. Je gaat er vanuit dat wanneer in Thailand een paspoort gestolen wordt, de plaatselijke politie dit onmiddellijk doorgeeft aan Interpol (inclusief de paspoortgegevens) en dat ze een internationaal opsporingsbevel uitvaardigen.

Maar de vraag is of de luchthavenbewaking in KL die signalementen wel heeft doorgekregen. Ze kunnen moeilijk ieder paspoort met een vergrootglas controleren op frauduleuze aanpassingen.
Ik bedoelde eigenlijk dat het logisch is dat het nu achteraf een Red Flag veroorzaakt bij veiligheidsdiensten.

Dat er het één en ander schort aan de paspoortcontrole blijkt alleen al uit de ervaringen van internationale reizigers in dit topic.
Van dat Italiaanse paspoort was eerder dit topic een bericht verschenen dat het op 1 aug 2013 gestolen is opgegeven en in de database van Interpol is opgenomen.
Ik heb geen idee of ze in KL werken met die database, maar dat paspoort stond er dus wel in.
pi_137538171
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ook als de terroristische aanslag compleet mislukt is?
Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:42:15 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137538226
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Wat is er mislukt? Mensen zijn sowieso overleden en het vliegtuig is verdwenen. Ik geloof niet in een terroristische aanslag en ook niet in een mislukte aanslag. En dan weer: waarom eist geen organisatie het op? Het is logischer dat er iets verkeerd is gegaan bij het vliegen of dat er iets kapot is (gegaan), vind ik. Die gestolen paspoorten zijn ook 1000 verklaringen voor, waarschijnlijk waren dat gewoon criminelen.
Inderdaad, het valt ons op, maar misschien zijn valse paspoorten wel gebruikelijk op bepaalde vluchten in Azië.
  zondag 9 maart 2014 @ 10:43:19 #96
28167 matthijst
pi_137538244
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?

En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
pi_137538430
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:43 schreef matthijst het volgende:
Alu hoedje op....

Beide gestolen paspoortpassagiers zouden via Amsterdam reizen. Met betere (Schengen) controles hier mag je aannemen dat ze er dan uitgehaald zouden zijn. Dus waren ze misschien nooit van plan om in Amsterdam aan te komen?

En
Just been going over the '77 tech manual - access to the MEC would allow you to switch off all comms. Left ,right and centre VHF,L & R HF, Txpndr 1 & 2 and Satcom. Thus no ACARS transmission (uses Centre VHF) and no ADS-B (uses selected txpdr) CPDLC -if fitted - disabled due no Satcom.

You would also have access to the power centres thus gaining you entry to the flight deck. (No I'm not going to spell that out)

So you can take command, switch off the nav lights descend 500 feet and away you go.......
Oh, dus de speculatie is nu dat iemand er met die kist vandoor is gegaan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Overall beste user 2022 zondag 9 maart 2014 @ 10:59:14 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_137538557
Het is al opgelost. Gooi er maar een slotje op.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 maart 2014 @ 11:14:03 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137538833
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:26 schreef matthijst het volgende:
Vals paspoortmannetje zou via Amsterdam komen:
[ afbeelding ]
Bizar dat er toch nog opeens een link met Nederland kan worden gelegd in dit hele verhaal. :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137538962
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Fierce. het volgende:

[..]
En dan weer: waarom eist geen organisatie het op?
Wikipedia:
quote:
For several months after the 9/11 attacks, no one, nor any group, claimed responsibility for the attacks, so the primary responsibility fell solely upon the hijackers, all of whom were killed and all of whom left no message or any claim of responsibility behind at explaining why they had carried the attacks out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')