Live blog van FOK! met links naar vorige dagenquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.
- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.
- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.
- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.
- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.
- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.
- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.
- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.
- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.
- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.
- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.
- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.
- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.
- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.
- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.
- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.
- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.
- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.
- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.
- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
twitter:khinman twitterde op donderdag 06-03-2014 om 22:18:45BREAKING: Russia has begun large-scale air defense drills 280 miles east from its border with Ukraine, according to Russian state news. reageer retweet
Dat is zoquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, bij CNN willen ze alleen sensatie figuren die roepen dat er een WO3 aanzit te komen. En triest genoeg geloven veel mensen dat ook nog.
Nee, geen bron. Ik probeer je alleen uit te leggen waarom het een legitieme actie zou moeten zijn, volgens Rusland. Het heeft ook gewoon in aan artikel op Nu gestaan, dat de Russen worden gediscrimineerd, niet alleen op de Krim, maar in heel Oekraïne. Over verdere discriminatie heb ik gelezen in Russische artikelen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bron?
De meerderheid op de Krim is etnisch Rus.
Toch nog een spannend nachtje vannacht?quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
twitter:khinman twitterde op donderdag 06-03-2014 om 22:18:45BREAKING: Russia has begun large-scale air defense drills 280 miles east from its border with Ukraine, according to Russian state news. reageer retweet
Nee.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch nog een spannend nachtje vannacht?
Ik hoop er wel op. Heb wel zin in EU, Murica vs Russiaquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch nog een spannend nachtje vannacht?
Is vooral leuk op de computer. In het echt, minder.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik hoop er wel op. Heb wel zin in EU, Murica vs Russia
Dit is Vladimir Tyunin.quote:Later, in Sevastopol, the head of the local branch of the pro-Russian "Russian Bloc" party, Vladimir Tyunin denied there were any Russian forces present. "Where are Russian troops here? These are our local self-defence units," he said, pointing to the masked and heavily armed soldiers standing behind him in front of the Navy HQ gates.
Hij is de lokale leider van de Kozakken beweging.quote:A Simferopol court has found one of the leaders of the pro-Russian Crimean Cossack Movement, Vladimir Tyunin guilty of deliberately inciting ethnic and religious enmity and handed down a 2.5 year suspended sentence.
quote:For one thing, most of these paramilitaries are well-organized, well-equipped (often with state support), and often highly motivated by their separatist political ideologies. Georgian forces found that, although tiny in number, South Ossetian and Cossack paramilitaries fought bravely and with a high degree of spirit during the 2008 war. Some of these irregular forces even include aircraft and armored vehicles in their inventory.
Deze kozakken hebben dus hun eigen gepantserde voertuigen, en maken geen deel uit van het Russische leger maar hebben wel sterke banden.quote:An entire Kuban Cossack Army, headquartered in Krasnodar, has been established and is incorporated as a unique, but fully integrated, part of the Russian Army.
quote:"We informed about the illegal crossing (of) the borders by Russian military transport aircraft IL-76, around 10 of them," he said, adding that 11 Russian Mi-24 military attack helicopters had also violated the Russian-Ukrainian border.
Jawel hoor, de EU en VS gaan er niks tegen doen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is zo
Ik geloof ook niet zo in oorlog hoor, maar denk ook niet dat Rusland de Krim zo maar even mag hebben.
Vanuit je zolderkamertje hopen op een oorlog met het verlies van vele mensenlevensquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Make dat the cat wijsquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel hoor, de EU en VS gaan er niks tegen doen.
Specifiek de Zwarte Zeevloot of in totaal? Totaal: 1.130.000 actieve troepen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:56 schreef Spellmeista het volgende:
Hebben die Russen eigenlijk een groot leger?
Het is gewoon zo.. De Krim is veel te onbelangrijk voor een oorlog en andere opties zijn er niet.quote:
Ja maar we moeten doen alsof het belangrijk is. Want wij ut Westen en dus altijd symbolisch begaan met de mensuh.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.. De Krim is veel te onbelangrijk voor een oorlog en andere opties zijn er niet.
Mooie post, het lijkt mij een zeer aannemelijke verklaring.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:57 schreef wattel het volgende:
Betreffende de militairen in Krim die de Oekraïense basissen al een tijdje hebben omsingeld.
Ze hebben geen emblemen op hun uniform en rijden in militaire voertuigen met Russisch militair kenteken.
[ afbeelding ]
Het is een vrijwilligers leger van de Kozakken beweging, die zich inzet ter bescherming van etnische Russen.
Om te beginnen een artikel uit de Guardian waar een journalist vragen stelt aan diverse militairen.
Het gaat om de 2 na laatste alinea.
http://www.theguardian.co(...)kraine-troops-disarm
[..]
Dit is Vladimir Tyunin.
http://khpg.org/en/index.php?id=1343681459
[..]
Hij is de lokale leider van de Kozakken beweging.
Kozakken hebben een rijke militaire historie, en zijn nog steeds actief in Rusland en Oekraïne.
http://www.cossackweb.narod.ru/cossacks/revival.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kozakken
http://www.strategypage.com/htmw/htpara/articles/20100917.aspx
quotes uit strategypage.com
[..]
[..]
Deze kozakken hebben dus hun eigen gepantserde voertuigen, en maken geen deel uit van het Russische leger maar hebben wel sterke banden.
Hier nog een tweet van een journalist met een Kozak in Krim.
https://twitter.com/RolandOliphant/status/441660687061114880
Wel heeft het Russische leger een lading helicopters en vliegtuigen overgebracht naar hun basis in Krim, daar had de Oekraïense ambassadeur van de VN ook over geklaagd.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKL6N0LX3QA20140228
[..]
Omdat?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:09 schreef Spellmeista het volgende:
Het lijkt mij verstandig dat iedereen al even plannen maakt met zijn/haar geliefden.
-meeting place
-wijn
-toilettas (met nieuwe lenzen en medicijnen)
-stevige auto
Is het niet gewoon de 76e garde luchtlandingsbrigade? Ze zien er wel erg modern uitgerust uit, volgens mij is dit het neusje van de zalm van het Russische leger...quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:08 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Mooie post, het lijkt ook mij een zeer aannemelijke verklaring.
Afgesproken voor morgenmiddag. Halen we dat?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:09 schreef Spellmeista het volgende:
Het lijkt mij verstandig dat iedereen al even plannen maakt met zijn/haar geliefden.
-meeting place
-wijn
-stevige auto
Doe eens rustig man. Pleuris gaat echt niet uitbreken joh.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:11 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat de pleuris uit gaat breken,(en dan hoop ik dat ik ongelijk heb hoor)
Wij hebben bij mijn ouders afgesproken..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:12 schreef Voszje het volgende:
[..]
Afgesproken voor morgenmiddag. Halen we dat?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:11 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat de pleuris uit gaat breken,(en dan hoop ik dat ik ongelijk heb hoor)
Je kan dat niet met 100% zekerheid zeggen..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:13 schreef Dyll het volgende:
[..]
Doe eens rustig man. Pleuris gaat echt niet uitbreken joh.
Nee dat klopt. Maar het is al 10000x gezegd, het is in niemands interest om een oorlog te beginnen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Je kan dat niet met 100% zekerheid zeggen..
Gelukkig zit ik nu wel al veilig bij mijn ouders, op mijn zolderkamertje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Wij hebben bij mijn ouders afgesproken..
blikvoedsel en instant noodlesquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:09 schreef Spellmeista het volgende:
-meeting place
-wijn
-stevige auto
Hehe..ik heb liever een Amerikaanse drone boven mijn hoofd vliegen als back-up dan een Russische..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hèhè, al een paar jaar wacht ik op de climaxen van Poetin, die uiteraard zo veel mogelijk macht voor z'n land wil hebben. Het begint.
Mooi, ik heb meer met Russen dan met Amerikanen, zeker doordat Rusland altijd het kwaad is volgens het westen, terwijl de Amerikanen veel meer kwaad doen op internationaal niveau.
Heb mijn vriendin al opdracht gegeven..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:15 schreef gijsman het volgende:
[..]
blikvoedsel en instant noodles
zaklamp of kaarsen
radio op batterijen
gasstelletje
en een bunker
Op zo'n moment zal de dienstplicht waarschijnlijk weer ingevoerd worden dus dat heeft niet zoveel nut. Of je moet boven de 45 zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:15 schreef gijsman het volgende:
[..]
zaklamp of kaarsen
radio op batterijen
gasstelletje
en een bunker
Ik bestuur dan het schip naar Marsquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Op zo'n moment zal de dienstplicht waarschijnlijk weer ingevoerd worden dus dat heeft niet zoveel nut. Of je moet boven de 45 zijn.
Gewoon naar de hoeren gaan, nog een drug gebruiken die je altijd hebt willen doen, en dan rustig wachten tot er een bom op je hoofd valt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:15 schreef gijsman het volgende:
[..]
zaklamp of kaarsen
radio op batterijen
gasstelletje
en een bunker
prima ik ga wel achter het scherm zitten om een drone te besturenquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Op zo'n moment zal de dienstplicht waarschijnlijk weer ingevoerd worden dus dat heeft niet zoveel nut. Of je moet boven de 45 zijn.
Merk je toch niks van..toch? Hoe komt een nuke eigenlijk aan..verbrand je dan binnen 1 sec.?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gewoon naar de hoeren gaan, nog een drug gebruiken die je altijd hebt willen doen, en dan rustig wachten tot er een bom op je hoofd valt.
Ik wil ook graag (vanuit het schip naar Mars) "de vlieg" besturen voor "intelligent info"quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:18 schreef gijsman het volgende:
[..]
prima ik ga wel achter het scherm zitten om een drone te besturen
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef Infection het volgende:
Het niveau zakt hier ook met de minuut.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:56 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Joh die gast is Neo..die ontwijkt de kogelsquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef betyar het volgende:
[..]Succes als je kogels moet gaan vangen.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.. De Krim is veel te onbelangrijk voor een oorlog en andere opties zijn er niet.
Nee, dan is 'ie nergens te bekennen. Het is natuurlijk alleen leuk vanachter zijn computerschermpje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef betyar het volgende:
[..]Succes als je kogels moet gaan vangen.
De Kozakken doen daar echt niet veel voor onder en het zou ook verklaren waarom Moskou (in dat geval zelfs enigszins legitiem) nog steeds ontkent dat het om Russische militairen zou gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de 76e garde luchtlandingsbrigade? Ze zien er wel erg modern uitgerust uit, volgens mij is dit het neusje van de zalm van het Russische leger...
Die gast in het midden op die foto van die confrontatie op Belbek in de op ziet er ook echt uit als een paratrooper...
De boog kan niet altijd gespannen staan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef Infection het volgende:
Nogmaals 100% zekerheid dat het niet gaat gebeuren heb jij ook niet..het is allemaal in de handen van "de fuckers" en niet in jouw handen..omdat (met normale burgers) dat niet zou gebeuren!quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:21 schreef gijsman het volgende:
ja het niveau zakt maar men denkt hier dat ww3 elk moment uitbreekt als je dat denkt begin dan vast met "preppen"
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:21 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Joh die gast is Neo..die ontwijkt de kogels
Daarom zeg ik..als het aan mij zou liggen:quote:
Dan komt de marechaussee hem gewoon van zijn stoel plukken, geweertje in het handje en gaan met die banaan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:21 schreef Voszje het volgende:
[..]
Nee, dan is 'ie nergens te bekennen. Het is natuurlijk alleen leuk vanachter zijn computerschermpje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lezen vast wel meequote:Op donderdag 6 maart 2014 23:27 schreef gijsman het volgende:
ban de nukes... over een paar weken zijn obama en putin in Den Haag vanwege de Nuclear summit dus zegt eventjes tegen ze
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan komt de marechaussee hem gewoon van zijn stoel plukken, geweertje in het handje en gaan met die banaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
en hoe gaan we het dan doen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:26 schreef Spellmeista het volgende:
Het is "gewoon" een grote façade en een poppenspel van "de fuckers" (de politicy). Het is gewoon te triest voor woorden dat er al zoiets als "macht" bestaat in deze wereld.
Deze wereld is "verkeerd" ingericht. Klaar.
Ik hoop dat ooit de magie zijn werk zal doen..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:31 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dus morgen staan we op en dan?
oh oké. ja wachten we daar op.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:31 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik hoop dat ooit de magie zijn werk zal doen..
We zouden beter 1 kunnen zijn namelijk..going to the source..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:31 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dus morgen staan we op en dan?
er lopen talloze medemenschen rond met wie ik niet graag één word.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:32 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
We zouden beter 1 kunnen zijn namelijk
Ja, wachten is 1 ding..het zien is straks deel 2quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:32 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
oh oké. ja wachten we daar op.
Begin dan aan de top nog voorbij Obama etcquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:32 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
We zouden beter 1 kunnen zijn namelijk..going to the source..
dan zitten we in een kring en zingen kumbayaa neem ik aan?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:33 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ja, wachten is 1 ding..het zien is straks deel 2
Het zal meer een gevoel zijn dan..quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
er lopen talloze medemenschen rond met wie ik niet graag één word.
Nee, je hoeft er niks voor te doenquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:34 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dan zitten we in een kring en zingen kumbayaa neem ik aan?
ja precies. vooral en bovenal fok forum.quote:
Je moet eens wetenquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:35 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ja precies. vooral en bovenal fok forum.
Ditquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef Infection het volgende:
vast wel maar we zitten hier alleen maar onze mening te geven, niet een aanslag of demonstratie tegen de usa te plannen.quote:
Ik vind geen plaatjes van die kozakken, ik meen dat ik ze op tv eens langs heb zien komen in de berichtgeving en daar zagen ze er wat 'kleurrijker' uit. Het zou kunnen, maar ik zet mijn geld op het feit dat het Russische para's zijn...quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:21 schreef chroestjov het volgende:
[..]
De Kozakken doen daar echt niet veel voor onder en het zou ook verklaren waarom Moskou (in dat geval zelfs enigszins legitiem) nog steeds ontkent dat het om Russische militairen zou gaan.
maar je mag ze wel pesten door die woorden soms even te gebruiken vind ik.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:37 schreef gijsman het volgende:
[..]
vast wel maar we zitten hier alleen maar onze mening te geven, niet een aanslag of demonstratie tegen de usa te plannen.
Dit. *gromt*quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:35 schreef Voszje het volgende:
Modjes, kom er maar in. De complete strekking hier gaat nergens meer over.
Naar mijn weten niet. Er kwam straks een tweet langs waarin stond dat de OVSE delegatie aan de Krim was tegen gehouden door soldaten met Russische insignes. Op de kentekens van de trucks en jeeps staat ook 'rus'... Op meerdere foto's zie je het klitteband op de mouwen van de 'gewapende mannen van onduidelijke afkomst' waar het (Russische) vlaggetje hoort.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:39 schreef Romanus het volgende:
Heeft Rusland inmiddels al toegegeven dat er Russische militairen en voertuigen aanwezig zijn op de Krim? En hoe zit het met de twee oostelijke Oblasten die ook pro-Russisch zijn?
rubberboot bij de hand?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:14 schreef Voszje het volgende:
[..]
Gelukkig zit ik nu wel al veilig bij mijn ouders, op mijn zolderkamertje.
Poetin interpreteert het idee van de plausible deniability wel erg ruim.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet. Er kwam straks een tweet langs waarin stond dat de OVSE delegatie aan de Krim was tegen gehouden door soldaten met Russische insignes. Op de kentekens van de trucks en jeeps staat ook 'rus'... Op meerdere foto's zie je het klitteband op de mouwen van de 'gewapende mannen van onduidelijke afkomst' waar het (Russische) vlaggetje hoort.
Sebastopol is zijn uitweg naar de Middellandse Zee, en via het Suezkanaal verder naar het zuiden...het is de sleutel tot invloed in het Midden Oosten. Dat gaat hij niet opgeven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:40 schreef gijsman het volgende:
maar het gaat putin in de Oekraine/krim vooral om geopolitiek fijn de maritieme basis uitbreiden zodat ie zich wellicht kan richten op Afrika of zoiets.. weet ik veel wat er in zijn kop rondspookt
waarom bouwt hij niet even een haventje in de buurt van sotsji?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Sebastopol is zijn uitweg naar de Middellandse Zee, en via het Suezkanaal verder naar het zuiden...het is de sleutel tot invloed in het Midden Oosten. Dat gaat hij niet opgeven.
Rusland mag volgens het lopend verdrag met Oekraïne 25.000 Russische militairen hebben op de Krim. Momenteel zitten zij er ver onder.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:39 schreef Romanus het volgende:
Heeft Rusland inmiddels al toegegeven dat er Russische militairen en voertuigen aanwezig zijn op de Krim? En hoe zit het met de twee oostelijke Oblasten die ook pro-Russisch zijn?
Omdat een schiereiland de natte droom van elke militair strateeg is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
waarom bouwt hij niet even een haventje in de buurt van sotsji?
Zou enorm gezichtsverlies zijn; die vloot ligt daar al sinds de 18e eeuw...quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
waarom bouwt hij niet even een haventje in de buurt van sotsji?
Ze lopen daar dan natuurlijk niet rond in hun traditionele ''kleurrijke'' kledij.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:38 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik vind geen plaatjes van die kozakken, ik meen dat ik ze op tv eens langs heb zien komen in de berichtgeving en daar zagen ze er wat 'kleurrijker' uit. Het zou kunnen, maar ik zet mijn geld op het feit dat het Russische para's zijn...
Apart dan dat ontkent wordt dat de 76e garde, de 76e garde is en dat zij niet gewoon hun insignes dragen als ze daar toch mogen zijn....quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Rusland mag volgens het lopend verdrag met Oekraïne 25.000 Russische militairen hebben op de Krim. Momenteel zitten zij er ver onder.
Rusland is een van de grootste graanexporteurs ter wereld.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef theunderdog het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk nog interessante bronnen over de afhankelijkheid van Rusland omtrent voedsel?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet. Er kwam straks een tweet langs waarin stond dat de OVSE delegatie aan de Krim was tegen gehouden door soldaten met Russische insignes. Op de kentekens van de trucks en jeeps staat ook 'rus'... Op meerdere foto's zie je het klitteband op de mouwen van de 'gewapende mannen van onduidelijke afkomst' waar het (Russische) vlaggetje hoort.
Ja maar als Rusland gewoon militairen op de Krim mag hebben waarom dan de insignes verwijderen? En waarom die insignes wel verwijderen maar de kentekens van de voertuigen niet etc?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Rusland mag volgens het lopend verdrag met Oekraïne 25.000 Russische militairen hebben op de Krim. Momenteel zitten zij er ver onder.
Snap ik, ik bedoelde dat ze er ook als geüniformeerde troepen minder 'wij-zijn-Poetins-elite-troepen-achtig' uit zien dan die heren die daar nu rond lopen...quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:49 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ze lopen daar natuurlijk niet rond in hun traditionele kleurrijke kledij.
Ze zijn gewoon voorzien van Russisch leger materieel.
maar ze mogen niet het land overnemen. de soldaten behoren in de kazernes.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
anderen verwijzen hier naar http://www.fao.org/filead(...)ief_Russia_final.pdfquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef theunderdog het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk nog interessante bronnen over de afhankelijkheid van Rusland omtrent voedsel?
Voor zover ik weet is 1/3e van Ruslands grondgebied geschikt voor landbouw dus in potentie zijn ze totaal niet afhankelijkquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:47 schreef theunderdog het volgende:
Dan zijn ze toch juist niet afhankelijk?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:51 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Rusland is een van de grootste graanexporteurs ter wereld.
http://www.tusaf.org/EN/dosya/2-759/h/dmitry-rylko.pdf
Door wie en wat wordt er precies ontkend? Putin heeft aangegeven dat er op de Krim geen operaties worden uitgevoerd door Russische militairen. Dat klopt ook. Zij zijn er wel, alleen voeren zijn geen bijzondere taken uit. Dat wordt door zelfverdedigingseenheden gedaan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Apart dan dat ontkent wordt dat de 76e garde, de 76e garde is en dat zij niet gewoon hun insignes dragen als ze daar toch mogen zijn....
Zodat ze die 25.000 militairen alsnog in kunnen zetten bovenop die militairen zonder logo's die zogenaamd niet van hen zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:52 schreef Romanus het volgende:
[..]
[..]
Ja maar als Rusland gewoon militairen op de Krim mag hebben waarom dan de insignes verwijderen? En waarom die insignes wel verwijderen maar de kentekens van de voertuigen niet etc?
En dit dus...Wij zaten in de Koude Oorlog ook in Duitsland met onze tanks... Ik denk niet dat Duitse regering het op prijs zou stellen als wij daar in uniform (zonder insignes) de straat op waren gegaan om checkpoints in te stellen en zo.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:52 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
maar ze mogen niet het land overnemen. de soldaten behoren in de kazernes.
ach for old time sake keer om ausweiss vragen was nog humor geweest maar verder niet nee.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En dit dus...Wij zaten in de Koude Oorlog ook in Duitsland met onze tanks... Ik denk niet dat Duitse regering het op prijs zou stellen als wij daar in uniform (zonder insignes) de straat op waren gegaan om checkpoints in te stellen en zo.
ze importeren nog veel meer, zie die andere link http://www.fao.org/filead(...)ief_Russia_final.pdfquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan zijn ze toch juist niet afhankelijk?
Heb het net gelezen, maar er wordt hier volgens sommige beweerd dat ze nauwelijks voor eigen voedsel kunnen zorgen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:57 schreef poemojn het volgende:
[..]
ze importeren nog veel meer, zie die andere link http://www.fao.org/filead(...)ief_Russia_final.pdf
In 2010 importeerden ze voor US$ 26 billion.
Stukje uit de telegraph:quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Door wie en wat wordt er precies ontkend? Putin heeft aangegeven dat er op de Krim geen operaties worden uitgevoerd door Russische militairen. Dat klopt ook. Zij zijn er wel, alleen voeren zijn geen bijzondere taken uit. Dat wordt door zelfverdedigingseenheden gedaan.
Ja, eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon bullshit van Rusland om dit zo naar buiten te brengen. Russen voeren wel degelijk operaties uit.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:00 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Stukje uit de telegraph:
It is the very question most journalists in Crimea have given up any hope of hearing a logical answer to.
While there are civilian pro-Russian "self defence" units in Crimea, they are generally dressed in either mixed army-surplus camouflage or simply tracksuits or jeans. The nearest they come to an actual armed force are the rag-tag Cossack units guarding the entrance to the peninsula.
They are light years from the highly disciplined, professional soldiers dressed in recent issue Russian field uniforms, driving Russian Tigr armoured jeeps, and carrying Russian weapons who have fanned out across Crimea since last Thursday.
Crimean civilians, whether pro or anti the occupation, have no doubts about the provenance of the men in green.
http://www.telegraph.co.u(...)roops-in-Crimea.html
ik meende dat oekraine de graanschuur van de sovjetunie was. de amerikanen bespioneerden de oogsten om hun prijs voor de export te bepalen. in die tijd voerden de russen dus vaak in, uit de vs en canada. nu weet ik het niet maar lijkt me sterk dat ze veel productiever zijn geworden terwijl veel van de meest vruchtbare aarde nu buiten de federatie vallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb het net gelezen, maar er wordt hier volgens sommige beweerd dat ze nauwelijks voor eigen voedsel kunnen zorgen.
Dat is wel erg overdreven toch? aangezien ze ook genoeg exporteren.
Dat is ook mijn grote vraagteken. Ik heb dit ook nooit zo gezien. Schendingen ten aanzien van het verbod op geweld zijn er velen, en aan alle kanten, maar zover ik heb kunnen zien trokken de Amerikanen Irak binnen met de stars en stripes op de mouw... Natuurlijk is het voorgekomen dat special forces worden ingezet om rebellen te trainen, en dan is het al heel beschadigend voor een staat als dat uitkomt (zoek maar eens op het contras schandaal). Op deze schaal en met deze 'brutaliteit' is het 'unprecedented' volgens mij...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:04 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ja, eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon bullshit van Rusland om dit zo naar buiten te brengen. Russen voeren wel degelijk operaties uit.![]()
Ik ben benieuwd naar de motivatie van Rusland voor deze (incognito) tactiek . Zou het iets met internationaal recht te maken hebben? Of bepaalde clausules in een of ander VN statuut? Of is deze modus operandi meer van militair belang?
Daarom vind ik het ook vreemd dat de vlaggentjes wel verwijderd zijn, maar de kentekens bijvoorbeeld niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grote vraagteken. Ik heb dit ook nooit zo gezien. Schendingen ten aanzien van het verbod op geweld zijn er velen, en aan alle kanten, maar zover ik heb kunnen zien trokken de Amerikanen Irak binnen met de stars en stripes op de mouw... Natuurlijk is het voorgekomen dat special forces worden ingezet om rebellen te trainen, en dan is het al heel beschadigend voor een staat als dat uitkomt (zoek maar eens op het contras schandaal). Op deze schaal en met deze 'brutaliteit' is het 'unprecedented' volgens mij...
Internationaalrechtelijk is het vooral gevaarlijk voor die mannen zelf. In principe kan Ukraïne het zo interpreteren dat deze heren geen status hebben onder de Geneefse Conventies en dus geen krijgsgevangen worden, maar als terrorist, of spion of 'franc-tireur' mogen worden behandeld.
Kijk ik heb geen oordeel over de aanspraken die Poetin meent te hebben, maar als hij ze legitiem vindt dan is er geen reden waarom hij niet open kaart zou spelen.
Het is verre van coherent inderdaad...zoiets lees je normaal alleen in Tom Clancy boeken...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:16 schreef Romanus het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook vreemd dat de vlaggentjes wel verwijderd zijn, maar de kentekens bijvoorbeeld niet.
Bedankt voor de info. Ik heb het proberen op te zoeken, een franse website beweert dat de militairen bij de Oekraïense legerbasis bij de 76e brigade horen. En dat zou logisch kunnen zijn omdat de Russen 10 transport vliegtuigen hebben ingevlogen. Mijn post is dus niet helemaal compleet, en de foto klopt niet moet ik even aanpassen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de 76e garde luchtlandingsbrigade? Ze zien er wel erg modern uitgerust uit, volgens mij is dit het neusje van de zalm van het Russische leger...
Die gast in het midden op die foto van die confrontatie op Belbek in de op ziet er ook echt uit als een paratrooper...
Zij hebben grondstoffen, wij niet. Dus nee.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:21 schreef theunderdog het volgende:
Is het nu zo dat wij (Europa en de VS) Rusland harder kunnen raken met sancties dan Rusland ons (op langer termijn)?
Ja meer dan 700,000 man.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:56 schreef Spellmeista het volgende:
Hebben die Russen eigenlijk een groot leger?
als de sancties verder gaan dan de huidige sancties dan gooit rusland op hun beurt de gas kraan dicht en is het mogelijk dat je geen visum meer krijgtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:21 schreef theunderdog het volgende:
Is het nu zo dat wij (Europa en de VS) Rusland harder kunnen raken met sancties dan Rusland ons (op langer termijn)?
Er zijn wel degelijk Kozakken daar, dat staat ook in het stuk van de telegraph wat ik hierboven ergens quote. Die 'men in green' zijn volgens mij Russisch leger, en dan ook nog elite troepen. Ik ben geen uniform specialist maar die andere twee op de foto in de op dragen minder uitrusting dan de officier met de helm op (als je het filmpje ziet van dat incident komt hij, zelfs zonder insignes, over als een officier) maar zijn, gezien de broeken en de langere jassen ook para's volgens mij.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:22 schreef wattel het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Ik heb het proberen op te zoeken, een franse website beweert dat de militairen bij de Oekraïense legerbasis bij de 76e brigade horen. En dat zou logisch kunnen zijn omdat de Russen 10 transport vliegtuigen hebben ingevlogen. Mijn post is dus niet helemaal compleet, en de foto klopt niet moet ik even aanpassen.
De militairen bij de legerbasis zijn een mix van kozakken, Russische Zwarte Zee vloot en die 76e brigade dan.
De militairen die de vliegvelden en de overheids gebouwen bezet hebben in Krim zijn denk ik wel alleen kozakken.
Op die foto uit de zou de middelste van de 76e kunnen zijn , maar die linker en rechter man niet
quote:Mr. Obama said in Washington: “Any discussion about the future of Ukraine must include the legitimate government of Ukraine. We are well beyond the days when borders can be redrawn over the heads of democratically elected leaders.”
Precies. Degene op de Krim zijn juist degene die wel democratisch gekozen zijn ipv de coupplegers in Kievquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:
Obama: referendum Krim illegaal
De Amerikaanse president Obama zegt dat het referendum over de toekomst van de Krim in strijd is met de Oekraïense grondwet en ook met het internationaal recht. "Aan elke discussie over de toekomst van Oekraïne moet de Oekraïense regering deelnemen", zei Obama. "In 2014 kun je bij het tekenen van nieuwe grenzen democratisch gekozen leiders niet passeren", zei hij.
NOSOver welke democratisch gekozen leiders heeft Obama het?
Yanoukovitz.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:
De Amerikaanse president Obama zegt dat het referendum over de toekomst van de Krim in strijd is met de Oekraïense grondwet en ook met het internationaal recht. "Aan elke discussie over de toekomst van Oekraïne moet de Oekraïense regering deelnemen", zei Obama. "In 2014 kun je bij het tekenen van nieuwe grenzen democratisch gekozen leiders niet passeren", zei hij.
Als dat zo uitkomt kun je een rommelige machtswissel natuurlijk interpreteren als een stukje participatiedemocratie...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies. Degene op de Krim zijn juist degene die wel democratisch gekozen zijn ipv de coupplegers in Kiev
Dit is geen kwestie van voor of tegen zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nooit gedacht dat er hier zoveel mensen voor Rusland waren. Waarschijnlijk dezelfde soort mensen die Tsjechoslowakije op een zilveren dienblad aan Hitler hadden gegeven.
Die daar zitting hebben in het parlement wellicht? Blijkbaar is er een grondwetswijziging nodig, daarvoor is normaliter een 2/3 meerderheid noodzakelijk en klaarblijkelijk is die er niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:
Eruit getrapt door knokploegenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:51 schreef arjan1112 het volgende:
Ow ja, er waren toch partijen opgestapt in het parlement o.i.d ?
Dit is zo'n beetje de slechtste vergelijking aller tijden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nooit gedacht dat er hier zoveel mensen voor Rusland waren. Waarschijnlijk dezelfde soort mensen die Tsjechoslowakije op een zilveren dienblad aan Hitler hadden gegeven.
Etnische Russen, Etnische Duitsers, Etnische Serven ze hadden allemaal bescherming nodig van het moederland. De integriteit van een soevereine staat doet er dan niet toe natuurlijk!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:58 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dit is zo'n beetje de slechtste vergelijking aller tijden.
Nee. Wel uit de Partij voor de Regio's gestapt, maar bij de laatste stemming van 4 maart waren slechts 5 van de 450 parlementariërs afwezig. Overigens had ook de oude coalitie geen 2/3 meerderheid, dus ook niet voldoende voor een grondwetswijziging.quote:
Als je die redenering gebruikt dan zou Oekraïne eigenlijk nog altijd lid van de USSR moeten zijn natuurlijk ...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Etnische Russen, Etnische Duitsers, Etnische Serven ze hadden allemaal bescherming nodig van het moederland. De integriteit van een soevereine staat doet er dan niet toe natuurlijk!
Het uiteenvallen van de Sovjet-unie was een uitzondering, normaal staat de territoriale integriteit van een staat heel erg hoog on het vaandel in de internationale gemeenschap, niet in het minst omdat elk precedent olie op het vuur is voor staten die zelf met groepen zitten die willen afscheiden...en dat zijn er veel, waaronder Rusland zelf... Staten mogen, tenzij het goedschiks gaat (Tsjechoslowakije destijds), dus niet uit elkaar vallen...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je die redenering gebruikt dan zou Oekraïne eigenlijk nog altijd lid van de USSR moeten zijn natuurlijk ...
Net zoals Oekraïne zelf onafhankelijk geworden is door het uiteenvallen van de Sovjet-unie zullen ze moeten aanvaarden dat ze dan ook zelf kunnen uiteenvallen natuurlijk ...
Zullen we Kosovo, Servië, Irak, Libië, Afghanistan en nog talloze andere voorbeelden er maar even niet bij betrekken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Etnische Russen, Etnische Duitsers, Etnische Serven ze hadden allemaal bescherming nodig van het moederland. De integriteit van een soevereine staat doet er dan niet toe natuurlijk!
En dat van een Dubliner die op home rule zit te wachtenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat zou je wellicht voor een hoop Sovjetrepublieken kunnen zeggen, maar nou net niet voor Oekraïne (en Wit-Rusland). In principe waren deze twee Sovjetrepublieken soeverein en hadden ook hun eigen zetel in de VN. Dat dit alleen maar zo geregeld was, omdat de Stalin anders vond dat de Sovjetunie te weinig invloed had, maakt voor het internationaal recht niet uit. Maar de onafhankelijkheid van Georgië werd bijvoorbeeld niet direct erkend.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je die redenering gebruikt dan zou Oekraïne eigenlijk nog altijd lid van de USSR moeten zijn natuurlijk ...
Net zoals Oekraïne zelf onafhankelijk geworden is door het uiteenvallen van de Sovjet-unie zullen ze moeten aanvaarden dat ze dan ook zelf kunnen uiteenvallen natuurlijk ...
Tenzij een land een exclave is. De regels waren behoorlijk in het voordeel van de Sovjetunie destijds. De meeste nationaliteiten binnen de Sovjetunie hadden geen mogelijkheid om zich af te scheiden, terwijl de Westerse landen wel hun koloniën zelfbeschikking moesten geven. Aangezien deze niet aan het moederland vastzaten. Vervolgens konden de Sovjets makkelijk invloed vergaren in veel nieuwe onafhankelijke landen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:36 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het uiteenvallen van de Sovjet-unie was een uitzondering, normaal staat de territoriale integriteit van een staat heel erg hoog on het vaandel in de internationale gemeenschap, niet in het minst omdat elk precedent olie op het vuur is voor staten die zelf met groepen zitten die willen afscheiden...en dat zijn er veel, waaronder Rusland zelf... Staten mogen, tenzij het goedschiks gaat (Tsjechoslowakije destijds), dus niet uit elkaar vallen...
In het universum dat niet iedereen verblind door haat en objessief gedrag zijn eigen woede volgt. Met burgers als jij heb je geen complot meer nodig.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
In welk universum draait het niet om de vs wanneer de vs actief de fascistische groepen heeft gesteund en al langer dan vandaag nieuws verdraaid wat rusland betreft, en in welk universum draait het niet om de eu wanneer de eu dealtjes maakt over instellingen waar poetin allang verdragen mee heeft en dan nog eens lopen stoken ook met dezelfde eerder genoemde fascistische groepen. (verhofstad)
Het is niet zozeer een vergelijking met Hitler, maar eerder een vergelijking met het soort politiek dat gevoerd wordt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:45 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Zullen we Kosovo, Servië, Irak, Libië, Afghanistan en nog talloze andere voorbeelden er maar even niet bij betrekken.
Je vergelijking slaat gewoon elke mogelijke plank mis, vergelijkingen met Hitler en WOII om mensen te bestempelen die jouw visie niet delen in een discussie zijn in het algemeen ook gewoon niet echt bepaald bevorderlijk voor het niveau van een discussie, debat of topic.
Moet je niet doen.
Bij dezen vaardig ik een decreet uit dat ik bij dat universum wil horen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
In het universum dat niet iedereen verblind door haat en objessief gedrag zijn eigen woede volgt. Met burgers als jij heb je geen complot meer nodig.
Kosovo, Afghanistan, Irak en Libië horen inderdaad niet in dit rijtje thuis. Het is natuurlijk niet 100% hetzelfde, maar er worden best wat planken raak geslagen in zo'n vergelijking. Juist de situatie rondom Sudetenduitsland zal een grote rol gespeeld hebben bij het betrekken van territoriale integriteit bij de afspraken rondom zelfbeschikking. Sudetenduitsland was in die tijd een goed voorbeeld dat zelfbeschikking z'n grenzen had.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 01:45 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Zullen we Kosovo, Servië, Irak, Libië, Afghanistan en nog talloze andere voorbeelden er maar even niet bij betrekken.
Je vergelijking slaat gewoon elke mogelijke plank mis, vergelijkingen met Hitler en WOII om mensen te bestempelen die jouw visie niet delen in een discussie zijn in het algemeen ook gewoon niet echt bepaald bevorderlijk voor het niveau van een discussie, debat of topic.
Moet je niet doen.
Ik vermoed dat je vraag ook het antwoord is.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:21 schreef Dyll het volgende:
Maar waarom worden er dan van die wild west verhalen de media ingeslinger dat Rusland vannacht waarschijnlijk aan zal vallen, en ook de eerdere ultimatums. Dat hitst de boel toch enkel op?
Maar waarom zou ook maar een van beide partijen de boel op willen hitsen dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:23 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je vraag ook het antwoord is.
Ah, net te laat met m'n edit!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:24 schreef Dyll het volgende:
[..]
Maar waarom zou ook maar een van beide partijen de boel op willen hitsen dan?
Maar in beide situaties is het voor beide partijen nog steeds nadelig. Alle situaties dus in principe, want niemand wilt immers dat er uberhaupt iemand vuurt. Maargoed, de kans op oorlog is en blijft erg klein. Of er moet ergens een triggerhappy officier rondstampen daar in De Krim.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:28 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, net te laat met m'n edit!
Maar het kan voor beide partijen een voordeel zijn als de tegenstander als eerste het vuur opent. Als de Russen als eerste het vuur openen, zal Oekraïne erop wijzen dat het nu overduidelijk is dat Rusland hen de oorlog heeft verklaard en dat ze helemaal geen stabiliteit brengen. Andersom zou Rusland kunnen zeggen dat Oekraïne de drang van de Krim om Russische te worden met bloedvergieten probeert te onderdrukken.
Het is een beetje speculeren.
Het Oekraïense parlement heeft gewoon voor de complegers gekozen en yanukovich weggestuurd. Al kan het parlement de president volgens de grondwet niet wegsturen, maar volgens de grondwet kan de Krim zich ook niet eigenhandig onafhankelijk stemmen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies. Degene op de Krim zijn juist degene die wel democratisch gekozen zijn ipv de coupplegers in Kiev
Hmmm, ik weet het nog niet. Het is een risico, maar het zou voor Rusland best goed uit kunnen pakken. Op dit moment zullen ze waarschijnlijk de boel liever even door laten gaan zoals het gaat, maar dat kan zo weer veranderen als het Kievregime wat beter georganiseerd en rustiger wordt. Als Oekraïne het vuur opent, zal de politieke wil in West-Europa om Oekraïne daadkrachtig te steunen nog wel eens af kunnen nemen. Ik kan mij voorstellen dat ze dan Kiev onder druk zouden zetten om zich in ieder geval tijdelijk terug te trekken en een staakt-het-vuren te tekenen, waarbij de Russen in ieder geval tot een eventuele vredesconferentie geaccepteerd wordt als handhaver in de Krim.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:31 schreef Dyll het volgende:
[..]
Maar in beide situaties is het voor beide partijen nog steeds nadelig. Alle situaties dus in principe, want niemand wilt immers dat er uberhaupt iemand vuurt. Maargoed, de kans op oorlog is en blijft erg klein. Of er moet ergens een triggerhappy officier rondstampen daar in De Krim.
Het hangt ook af van Poetins gedachtegang.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:31 schreef Dyll het volgende:
[..]
Maar in beide situaties is het voor beide partijen nog steeds nadelig. Alle situaties dus in principe, want niemand wilt immers dat er uberhaupt iemand vuurt. Maargoed, de kans op oorlog is en blijft erg klein. Of er moet ergens een triggerhappy officier rondstampen daar in De Krim.
Welke grondwet wordt op dit moment in Kiev erkend eigenlijk? Die uit 2004?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:38 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het Oekraïense parlement heeft gewoon voor de complegers gekozen en Jankovic weggestuurd. Al kan het parlement de president volgens de grondwet niet wegsturen, maar volgens de grondwet kan de Krim zich ook niet eigenhandig onafhankelijk stemmen.
Oekraïne zal nooit en te nimmer het vuur openen. Dan zijn zij immers de agressor en hoeven, in ieder geval, van de EU zijde geen hulp te verwachten.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:38 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hmmm, ik weet het nog niet. Het is een risico, maar het zou voor Rusland best goed uit kunnen pakken. Op dit moment zullen ze waarschijnlijk de boel liever even door laten gaan zoals het gaat, maar dat kan zo weer veranderen als het Kievregime wat beter georganiseerd en rustiger wordt. Als Oekraïne het vuur opent, zal de politieke wil in West-Europa om Oekraïne daadkrachtig te steunen nog wel eens af kunnen nemen. Ik kan mij voorstellen dat ze dan Kiev onder druk zouden zetten om zich in ieder geval tijdelijk terug te trekken en een staakt-het-vuren te tekenen, waarbij de Russen in ieder geval tot een eventuele vredesconferentie geaccepteerd wordt als handhaver in de Krim.
Ik acht de kans ook klein. 'Niet geschoten is altijd mis', zullen de Russen wel denken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:42 schreef Dyll het volgende:
[..]
Oekraïne zal nooit en te nimmer het vuur openen. Dan zijn zij immers de agressor en hoeven, in ieder geval, van de EU zijde geen hulp te verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook klein. 'Niet geschoten is altijd mis', zullen de Russen wel denken.Ahh zat er zelf ook nog aan te denken haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook. Als daar nog grotere protesten komen met bezetting door Rusland tot gevolg, dan gaat het goed mis.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:54 schreef schvvmert het volgende:
De Krim wordt vrij simpel terug gehaald, ben benieuwd wat er met Oost Oekraine gaat gebeuren.
Aan een beroep op zelfbeschikkingsrecht zitten wel wat voorwaarden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 03:38 schreef kossikvassik het volgende:
Echt bizar dat mensen die helemaal
niets van de Krim afweten denken dat de Krim door Rusland wordt bezet. Bezetting is iets wat tegen de wil van de mensen gebeurt, dit is eerder bevrijding.
Stel je voor dat ten tijde van Hitlers Duitsland Brabant aan Belgie zou zijn geschonken.... en het er nu nog steeds bij Belgie zou moeten horen... nu zou er in Brussel zonder dat iemand in Branant dat wilde een anti-Nederlandse regering komen die Nederlanders haat en het Nederlands ook nog eens zou hebben verboden.
Dit is dus precies de situatie op de Krim. Omdat ooit een Sovjet dictator het leuk vond om die Russische provincie aan Oekraine te geven betekent toch niet dat die mensen maar moeten lijden?
Russische militairen werden als helden ontvangen op de Krim. En waarom mag Kiev wel in opstand komen en de Krim
niet? Waarom zouden mensen op de Krim geen zelfbeschikkingsrecht hebben terwijl ze ook nog eens keihard gediscrimineerd en gepakt worden vanuit Kiev?
Laat die mensen nou gewoon lekker bij Rusland gaan als ze dat willen. En ze zouden wel gek zijn om het niet te willen met alle chaos in Oekraine en een GDP per capita dat 3 keer lager is dan in Rusland...
Vertel die eens.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 03:55 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Aan een beroep op zelfbeschikkingsrecht zitten wel wat voorwaarden.
Propaganda machine draait voluit.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:52 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)schuwt_Europa__.html
Dezelfde strategie. Russen daar naartoe verplaatsen en zeggen dat je die russen gaat helpen tegen het Oekraïense leger en neo nazi'squote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:51 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is een verdeelde natie, Kiev vertegenwoordigt slechts een deel.
Ik vrees dat Maarten van Rossem gelijk gaat krijgen met zijn verhaal dat splitsing van Oekraine onvermijdbaar is.
Poetin speelt dat slim, eerst De Krim terug maar dat was simpel.
Er ligt nu een grotere uitdaging om te kijken hoever hij richting westen kan gaan.
Ik niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:15 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Hehe..ik heb liever een Amerikaanse drone boven mijn hoofd vliegen als back-up dan een Russische..
Niet. Het bestaat voor het grootste deel uit bijna-fascistische extreem-rechtse parlementariërs, die er ongrondwettig zijn gekomen. Bizar dat de EU en VS dit steunen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:01 schreef schvvmert het volgende:
Het oosten van Oekraine is niet het land dat wij op TV zien, in Kiev is er nieuwe regering maar hoe legitiem is die?
Hoezo 'vrees'? Het lijkt me de enige werkbare oplossing.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:51 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is een verdeelde natie, Kiev vertegenwoordigt slechts een deel.
Ik vrees dat Maarten van Rossem gelijk gaat krijgen met zijn verhaal dat splitsing van Oekraine onvermijdbaar is.
Poetin speelt dat slim, eerst De Krim terug maar dat was simpel.
Er ligt nu een grotere uitdaging om te kijken hoever hij richting westen kan gaan.
Je bedoelt zoals Elzas-Lotheringen? Okay als Duitsland nu Frankrijk binnenvalt? Of Oostenrijk dit doet in Italie?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 03:38 schreef kossikvassik het volgende:
niets van de Krim afweten denken dat de Krim door Rusland wordt bezet. Bezetting is iets wat tegen de wil van de mensen gebeurt, dit is eerder bevrijding.
Stel je voor dat ten tijde van Hitlers Duitsland Brabant aan Belgie zou zijn geschonken.... en het er nu nog steeds bij Belgie zou moeten horen... nu zou er in Brussel zonder dat iemand in Branant dat wilde een anti-Nederlandse regering komen die Nederlanders haat en het Nederlands ook nog eens zou hebben verboden.
Dit is dus precies de situatie op de Krim. Omdat ooit een Sovjet dictator het leuk vond om die Russische provincie aan Oekraine te geven betekent toch niet dat die mensen maar moeten lijden?
Russische militairen werden als helden ontvangen op de Krim. En waarom mag Kiev wel in opstand komen en de Krim
niet? Waarom zouden mensen op de Krim geen zelfbeschikkingsrecht hebben terwijl ze ook nog eens keihard gediscrimineerd en gepakt worden vanuit Kiev?
Laat die mensen nou gewoon lekker bij Rusland gaan als ze dat willen. En ze zouden wel gek zijn om het niet te willen met alle chaos in Oekraine en een GDP per capita dat 3 keer lager is dan in Rusland...
Nota bene de interim minister-president is een jood. Dit zijn aperte leugens verzonnen door het Kremlin.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Niet. Het bestaat voor het grootste deel uit bijna-fascistische extreem-rechtse parlementariërs, die er ongrondwettig zijn gekomen. Bizar dat de EU en VS dit steunen.
Er is al voldoende gevochten om dat stuk land lijkt me. Hoewel het oorspronkelijk natuurlijk bij Duitsland hoort.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals Elzas-Lotheringen? Okay als Duitsland nu Frankrijk binnenvalt?
http://www.forbes.com/sit(...)ly-wrong-in-ukraine/quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Nota bene de interim minister-president is een jood. Dit zijn aperte leugens verzonnen door het Kremlin.
Niks.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:49 schreef Maargoed. het volgende:
Wat is er afgelopen nacht allemaal nog gebeurd?
Dit is ook een mooi artikel daarover: http://www.nybooks.com/bl(...)ine-haze-propaganda/quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:52 schreef speknek het volgende:
[..]
http://www.forbes.com/sit(...)ly-wrong-in-ukraine/
Probleem is dat dus niet iedereen bij Rusland wil horen, de vraag die ik heb is of het uberhaupt wel meer dan 50% is, er zijn namelijk maar 58% etnische Russen in het Krimm en daarvan hebben al een aantal aangegeven dat ze niet bij Rusland willen horen, dit maakt de stelling dat alle 58% bij Rusland willen horen onjuist en zelfs dan is 58% te weinig om het maar even af te staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 03:38 schreef kossikvassik het volgende:
Zou je kunnen toelichten wat jouw persoonlijke mening van Nederlanders te maken heeft met dit topic?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:16 schreef schvvmert het volgende:
Hollanders kijken ook neer op alles wat buiten hun beperkte leefgebied bestaat.
1x een streek van de natuur en ze verzuipen.
Ik kom gelukkig uit Noord Brabant!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:16 schreef schvvmert het volgende:
Hollanders kijken ook neer op alles wat buiten hun beperkte leefgebied bestaat.
1x een streek van de natuur en ze verzuipen.
Dat hele referendum wordt sowieso een farce. Hele geoliede eeuwenoude Westerse democratien krijgen niet in tien dagen een referendum van de grond. De census, printen van de stembiljetten, organiseren van vrijwilligers, campagnetijd etc. duurt gewoon een stuk langer. En dan wil Putin geen mensen van de OVSE toelaten om toezicht te houden, beter nog, niemand mag het zien.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:15 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Probleem is dat dus niet iedereen bij Rusland wil horen, de vraag die ik heb is of het uberhaupt wel meer dan 50% is, er zijn namelijk maar 58% etnische Russen in het Krimm en daarvan hebben al een aantal aangegeven dat ze niet bij Rusland willen horen, dit maakt de stelling dat alle 58% bij Rusland willen horen onjuist en zelfs dan is 58% te weinig om het maar even af te staan.
Ander bijkomend probleem is dat er helemaal niemand het Krimm nu in mag dus wie gaat bepalen of het referendum (wat overigens niet legitiem is volgens de Oekrainsche grondwet) uberhaupt wel eerlijk verloopt.
Ik vind het persoonlijk eerder bizar dat jij dit als een bevrijding ziet.
Wat een toeval, mocht 't waar zijn.quote:Janoekovitsj in ziekenhuis na hartaanval'
De 22 februari afgezette Oekraïense president Viktor Janoekovitsj zou volgens een Russische krant na een hartaanval zijn opgenomen in een ziekenhuis.
De krant Moskovski Komsomolets berichtte dat de 63-jarige Janoekovitsj volgens een anonieme bron een hartaanval leed en in zorgelijke toestand verkeert.
Zie je wel vaker bij zulke types, zodra ze ineens geen macht meer hebben gaat hun gezondheid achteruit. Mobutu had er ook last van.quote:
Helaas wel, probleem is dat sommige mensen niet naar dit aspect kijken (of willen kijken kan ik beter zeggen) en de hele tijd hard lopen te schreeuwen en vinger lopen te wijzen naar de andere kant.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat hele referendum wordt sowieso een farce. Hele geoliede eeuwenoude Westerse democratien krijgen niet in tien dagen een referendum van de grond. De census, printen van de stembiljetten, organiseren van vrijwilligers, campagnetijd etc. duurt gewoon een stuk langer. En dan wil Putin geen mensen van de OVSE toelaten om toezicht te houden, beter nog, niemand mag het zien.
En je weet nu al dat de fellow travelers het gaan slikken als zoete koek.
zal best waar zijn , verplaatst je maar eens in zijn plek, baan weg , huis weg, kapitaal vastgezet, Baas Poetin boos. kans op een plek in een strafkamp of een klote baantjequote:
Timosjenkoquote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:52 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)schuwt_Europa__.html
Goed op een rijtje gezet inderdaad, maar dit was (zonder de benamingen) allang bekend, alleen het westen bleef rondgooien dat de russen door de straten marcheerden en de mensen bang achter de gordijnen zaten. :/quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:08 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Mooie post, het lijkt mij een zeer aannemelijke verklaring.
Dan zeggen ze gewoon dat het een false flag van de russen was, dat zal de vs iig direct doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:42 schreef Dyll het volgende:
[..]
Oekraïne zal nooit en te nimmer het vuur openen. Dan zijn zij immers de agressor en hoeven, in ieder geval, van de EU zijde geen hulp te verwachten.
Heb je hier ook de nodige bronnen voor? Ik heb dit namelijk nergens gelezen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
alleen het westen bleef rondgooien dat de russen door de straten marcheerden en de mensen bang achter de gordijnen zaten. :/
Amerika brengt het constant zo dat het een russische invasie is, dat 'de russen' alle oekrainse basissen omsingelen en mensen intimideren.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:44 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Heb je hier ook de nodige bronnen voor? Ik heb dit namelijk nergens gelezen.
Zo stel ik het me al jaren voor, dat ze bankbiljetten in hun anus doen en zich dan aftrekken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:44 schreef Re het volgende:
die spindokters zullen ook elke dag hard klaarkomen op al hun feitjes die ze de wereld ingooien, heerlijk
En jij fapt op plaatjes van Poetin, iedereen heeft zo zijn gebrek!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zo stel ik het me al jaren voor, dat ze bankbiljetten in hun anus doen en zich dan aftrekken.
Ik vraag niet of je mij kan vertellen hoe jij Amerikaans nieuws interpreteert, ik vraag of jij bronnen kan aandragen om jouw uitspraak te onderbouwen:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Amerika brengt het constant zo dat het een russische invasie is, dat 'de russen' alle oekrainse basissen omsingelen en mensen intimideren.
Terwijl de russen daar altijd al waren, de defensie troepen (inclusief dus het vermelde) van het krim de wacht houden en de mensen relatief blij zijn met de situatie.
quote:alleen het westen bleef rondgooien dat de russen door de straten marcheerden en de mensen bang achter de gordijnen zaten. :/
Ja, ze zijn daar al jaren, maar dat was meer een gunst van Oekraïne, ze mochten daar hun Zwarte Zee-vloot stallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Amerika brengt het constant zo dat het een russische invasie is, dat 'de russen' alle oekrainse basissen omsingelen en mensen intimideren.
Terwijl de russen daar altijd al waren, de defensie troepen (inclusief dus het vermelde) van het krim de wacht houden en de mensen relatief blij zijn met de situatie.
Dit soort nonsens:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:51 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik vraag niet of je mij kan vertellen hoe jij Amerikaans nieuws interpreteert, ik vraag of jij bronnen kan aandragen om jouw uitspraak te onderbouwen:
[..]
Tevens vind ik dat Putin ook veel te snel met Krim heeft gehandeld door het bij Rusland in te lijven. Het referendum dat nu nog wordt gehouden verliest dan ook aan legitimiteit. Russische claims dat het een humanitaire missie betreft verliezen aan waarde als Rusland het voortouw neemt in deze.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grote vraagteken. Ik heb dit ook nooit zo gezien. Schendingen ten aanzien van het verbod op geweld zijn er velen, en aan alle kanten, maar zover ik heb kunnen zien trokken de Amerikanen Irak binnen met de stars en stripes op de mouw... Natuurlijk is het voorgekomen dat special forces worden ingezet om rebellen te trainen, en dan is het al heel beschadigend voor een staat als dat uitkomt (zoek maar eens op het contras schandaal). Op deze schaal en met deze 'brutaliteit' is het 'unprecedented' volgens mij...
Internationaalrechtelijk is het vooral gevaarlijk voor die mannen zelf. In principe kan Ukraïne het zo interpreteren dat deze heren geen status hebben onder de Geneefse Conventies en dus geen krijgsgevangen worden, maar als terrorist, of spion of 'franc-tireur' mogen worden behandeld.
Kijk ik heb geen oordeel over de aanspraken die Poetin meent te hebben, maar als hij ze legitiem vindt dan is er geen reden waarom hij niet open kaart zou spelen.
Ik zou het niet de inname van het krim noemen, ik zou het het krim op slot gooien noemen in akkoord met het krim zelf. Immers viel er niks 'in te nemen', enkel iets 'te ontwapenen' en dat is gedaan door de lokale troepen van het krim niet door 'ingevlogen russen' zoals het westen het bracht.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:13 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Tevens vind ik dat Putin ook veel te snel met Krim heeft gehandeld door het bij Rusland in te lijven. Het referendum dat nu nog wordt gehouden verliest dan ook aan legitimiteit. Russische claims dat het een humanitaire missie betreft verliezen aan waarde als Rusland het voortouw neemt in deze.
Maar aan de andere kant weten wij niet wat de FSB van Kiev's plannen weet. Ik ben nog steeds van mening dat deze staatsgreep al jaren van tevoren is uitgewerkt door Amerika&co. En dat de Russen er lucht van kregen en Janoekovitsj bewust hebben laten vallen. En dat de inname van Krim een uitgewerkte reactie is op de ontwikkelingen in Kiev.
Maar het verklaart niet waarom zo snel, zo agressief en met soldaten in unmarked uniformen. En dat terwijl de bevolking van Krim vrijwel unaniem achter je staat. Ik ben bang dat Kiev er alles aan doet om andere partijen erbij te betrekken. En Moskou hiermee Kiev een stap voor wil zijn, want als je eenmaal NAVO troepen op de Krim hebt dan heb je echt de poppen aan het dansen. Al is het Pools kanonnenvlees dat daarnaartoe gestuurd zou worden.
Die kun je hier vinden:quote:
Rept niet over de bange mensen achter de gordijnen, de daily beast ken ik niet dus zal geen uitspraken doen over de waarde van die bron, echter is het amateuristisch geschreven, maar CNN quote de uitspraak van de Oekrainsche regering.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit soort nonsens:
http://www.thedailybeast.(...)-invaded-crimea.html (invasie, rusland die alles bezet etc etc)
http://edition.cnn.com/2014/03/02/world/europe/ukraine-politics/ (rusland die oorlog verklaard blabla)
En zoveel meer, moet je maar eens naar CNN kijken wanneer het over oekraine gaat dan hoor je het zelf hoe het getwist wordt.
Ze zitten er al vanaf 1873 inderdaad. De Zwarte Zeevloot is er nooit weggeweest, ook niet toen de Krim in 1954 werd overgedragen door Chroetsjov aan de Oekraïense Socialistische Sovjetrepubliek. Toen er na de val van de Sovjet-Unie spanningen ontstonden omdat Oekraïne de Zeevloot tot zich wilden rekenen, is er uiteindelijk tot een contract gekomen. Dit contract loopt nog tot 2042.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:52 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, ze zijn daar al jaren, maar dat was meer een gunst van Oekraïne, ze mochten daar hun Zwarte Zee-vloot stallen.
Nu draaien ze het om en doen ze alsof ze daar al eeuwen zitten.
(Ik kan ook spinnen)
Het is de beeldspraak die de amerikaanse media hanteerd in haar algemeen, alsof ik elke cnn uitzending opneem.. Ik heb het niet uit die bronnen die ik postte ik heb het van de taal op tv.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:35 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Rept niet over de bange mensen achter de gordijnen, de daily beast ken ik niet dus zal geen uitspraken doen over de waarde van die bron, echter is het amateuristisch geschreven, maar CNN quote de uitspraak van de Oekrainsche regering.
Nee het is de beeldspraak van het Kremlin 'politieagenten durven de straat niet op'. Waarom je dat toeschrijft aan de Westerse media weet ik niet. (Ik heb zo m'n vermoedens)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het is de beeldspraak die de amerikaanse media hanteerd in haar algemeen, alsof ik elke cnn uitzending opneem.. Ik heb het niet uit die bronnen die ik postte ik heb het van de taal op tv.
Ik gaf simpelweg een voorbeeld.
Sowieso moet Oekraine niet bij de EU. Dat kost ons klauwen geld versus de optie bilateraal een vrijhandelsverdrag met Oekraine afsluiten.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:11 schreef schvvmert het volgende:
Ik ben ervoor om Oekraine in zijn geheel weer onderdeel van Rusland te maken, leiders daar heeft er een zootje van gemaakt en ik weet geen enkele reden te bedenken buiten het feit dat de grenzen niet kloppen,er geen enkele band tussen Europa en dat land bestaande uit samengeraapte gebieden.
Europa heeft sowieso zijn handen al vol aan de ex Sovjet staten en nog 1 erbij?
De Russische staatstv doet helemaal niets aan propaganda natuurlijk!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het is de beeldspraak die de amerikaanse media hanteerd in haar algemeen, alsof ik elke cnn uitzending opneem.. Ik heb het niet uit die bronnen die ik postte ik heb het van de taal op tv.
En dan wil de EU ook nog een handelsverdrag met Rusland in de ijskast zetten. Juist door met Rusland verder te handelen kan Nederland meer naar Rusland exporteren en het handelstekort verminderen.quote:
Snap al waarom het momenteel rustig is, Poetin als deelnemer moet zich voorbereiden op rolstoel curling.quote:10.48 uur - Paralympics beginnen vandaag
In Sotsji, een kleine 500 kilometer bij Simferopol vandaan, wordt vandaag trouwens de openingsceremonie van de Paralympics gehouden. Die begint om acht uur vanavond, lokale tijd (bij ons vijf uur 's middags). Verschillende landen, waaronder Nederland, hebben besloten om geen regeringsdelegatie naar Sotsji te sturen.
Daar zal Poetin van wakker liggen zeg.quote:Verschillende landen, waaronder Nederland, hebben besloten om geen regeringsdelegatie naar Sotsji te sturen.
Oftewel, je propageert en hebt niks.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee het is de beeldspraak van het Kremlin 'politieagenten durven de straat niet op'. Waarom je dat toeschrijft aan de Westerse media weet ik niet. (Ik heb zo m'n vermoedens)
50 miljard uitgeven aan een internationaal feestje waarbij de grootste economien (behalve china) niet komenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar zal Poetin van wakker liggen zeg.
Rusland kent de lessen van Hongarije en Tsjechoslowakije heus. De grenzen van Rusland houden op bij het Slavisch orthodoxe gedeelte van Europa.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:05 schreef valek het volgende:
Had verwacht dat er vannacht wel het 1 en ander gebeurd was. Gelukkig is dat niet zo.
Maar waarschijnlijk durft niemand Rusland aan te pakken en komen ze hier dus mee weg.
Dit deed Hitler ook met Oostenrijk en het gedeelte van Tsjechie waar de Suddetenduitsers woonden. Vind het allemaal maar eng. Waar eindigt dit?
Ho, ik ga ze niet vergelijken met Nazi-Duitsland, alleen met een paar acties ervan. Ik ben alleen bang voor gevolgen. Hoe ver durven ze te gaan? Met wie scherpen ze bondgenootschappen aan? Wat zijn hun plannen voor de toekomst? Expansie? Hoe ver gaat deze expansie?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:13 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Rusland kent de lessen van Hongarije en Tsjechoslowakije heus. De grenzen van Rusland houden op bij het Slavisch orthodoxe gedeelte van Europa.
De vergelijking met Nazi-Duitsland is een typisch Amerikaans/Westers populistisch verzinsel.
Ja daar twijfel ik niet aan. Maar wat weet de FSB wat wij niet weten? Waarom zo snel? Binnen 1 week is Krim de facto en zo goed als de jura van Rusland.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zou het niet de inname van het krim noemen, ik zou het het krim op slot gooien noemen in akkoord met het krim zelf. Immers viel er niks 'in te nemen', enkel iets 'te ontwapenen' en dat is gedaan door de lokale troepen van het krim niet door 'ingevlogen russen' zoals het westen het bracht.
Tevens lijkt het me niet dat rusland aanstuurde op annexatie, het voorstel om te annexeren word dan ook aan rusland 'gedaan en niet door rusland verzocht, rusland zal hier over beraden.
Verder denk ik dat je gelijk hebt.
[b[Rusland had geen keus om dit onder controle te krijgen, anders was de uitkomst veel erger geweest voor zowel rusland, oekraine, als de hele wereld die gedeeltelijk van handel met rusland afhangt.[/b]
Wat natuurlijk ook een rol speelt, is het feit dat 'het Westen' belang hecht aan instemming van de VN etc. En dus wordt er eindeloos gepraat over bijv. Syrië en kan Poetin de show stelen. Als Poetin iets wil dan doet hij het gewoon. Maling aan de VN en uitrollen die troepen. En dan hebben we dus een interessant dilemma. Wat 'wij' zien als beschaving, als redelijk overleg, als consensus zoeken, dat beziet Rusland met een minachtende desinteresse. Dus als je dit spel speelt volgens de westerse normen, leg je het op het eerste gezicht af. Ik zou er echter niet voor pleiten dan ook maar eigengereid gaan handelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
Zoveel mogelijk informatie opgenomen de afgelopen weken, helaas weinig kunnen reageren. Rusland heeft de afgelopen jaren een aantal dingen aangetoond:
- Gezien de wederzijdse (EU) belangen heeft het aangetoond dat het zonder enige slag of stoot haar invloedssfeer en territorium kan uitbreiden. Het toont zich zelfverzekerder dan ooit lijkt het.
- NAVO is inderdaad een papieren tijger.
- Het dicteert de pijnpunten in MO (goede diplomatieke relatie met Iran, bepalende positie inzake Syrië)
- Hypocrisie en schijnbondgenootschap van Angelsaksische alliantie (Irak, Libië, Afghanistan, drone-operaties, afluistermethodes, steunen dubieuze ondemocratische vazalregeringen als in Egypte, Oekraïne etc.)
- Poetin administratie handelt rationeel en progressief (in de zin van, weinig oorlogstaal en dreigingen, kiezen voor diplomatieke routes) in tegenstelling tot de Westerse tegenhangers (NAVO, VS). Actie-reactie.
Ergo: ze zijn terug op het wereldtoneel. En wat betekent dat voor Nederland en de andere meewaaiers uit de EU? If you can't beat them, join them. Een uitstekende handelsrelatie opbouwen met de Russen en de komende eeuw van elkaar gaan profiteren. Rusland is een steviger slot op de deur dan onze Angelsaksische schijnvrienden.
Bovendien hoeft de EU mijns inziens totaal niet bang te zijn voor geopolitieke aspiraties. De Russen richten zich hooguit op de slavisch orthodoxe gebieden (zoals Oost-Oekraïne), omdat die gebieden zich historisch gezien verwant voelen aan Rusland. Daarbij zal Rusland zich vooral op de expansie van China richten, en traditioneel Japan in het vizier houden.
Win-win voor EU. Kansen.
Wat zou het belang van Rusland zijn om gebieden in Europa te annexeren?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:15 schreef valek het volgende:
[..]
Ho, ik ga ze niet vergelijken met Nazi-Duitsland, alleen met een paar acties ervan. Ik ben alleen bang voor gevolgen. Hoe ver durven ze te gaan? Met wie scherpen ze bondgenootschappen aan? Wat zijn hun plannen voor de toekomst? Expansie? Hoe ver gaat deze expansie?
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:19 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook een rol speelt, is het feit dat 'het Westen' belang hecht aan instemming van de VN etc. En dus wordt er eindeloos gepraat over bijv. Syrië en kan Poetin de show stelen. Als Poetin iets wil dan doet hij het gewoon. Maling aan de VN en uitrollen die troepen. En dan hebben we dus een interessant dilemma. Wat 'wij' zien als beschaving, als redelijk overleg, als consensus zoeken, dat beziet Rusland met een minachtende desinteresse. Dus als je dit spel speelt volgens de westerse normen, leg je het op het eerste gezicht af. Ik zou er echter niet voor pleiten dan ook maar eigengereid gaan handelen.
Een moordenaar krijgt bij ons een eerlijke rechtszaak (althans, dat zou zo moeten zijn) en een straf die daarbij hoort. Je kan hem ook de straat opslepen en neerknuppelen.
Het blijft lastig en Rusland zal het Westen als 'zwak' zien. Tja ik lig daar niet wakker van. Hij is een bully. En die moet je niet terugpesten. Die moet je aanpakken.
Dus, en ik zeg het vaker, boycotten. Ja dan krijgen we economisch weer tegenwind. Dan trekken we een extra trui aan en richten we ons eindelijk voor 100% op nieuwe energiebronnen. Dat vergt een enorme investering. Maar dan zijn we over een paar jaar groener en bovenal niet meer afhankelijk van alle schurkenregimes in het Midden-Oosten en natuurlijk vrindje Poeta.
Maak van deze crisis een kans, grijp hem en kijk naar de toekomst. Poetin is oude politiek, oude economie. En dat weet hij ook want Rusland heeft natuurlijk amper een economie. Fok him.
Ik denk dat als de EU zich terug zou trekken uit de NAVO Rusland zich volledig zou richten op het Oosten. Gezien de afspraken die zijn gemaakt met Rusland na de val van de USSR, zoals het stoppen met uitbreiden van de NAVO of dat NAVO troepen niet verder dan in voormalig DDR zouden worden gestationeerd kun je maar een conclusie trekken. De EU, onder leiding van de VS, is in deze de agressor. De Russische militaire doctrine schrijft dan ook defensieve agressie voor, i.t.t. westerse militaire expansiedrift.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
Zoveel mogelijk informatie opgenomen de afgelopen weken, helaas weinig kunnen reageren. Rusland heeft de afgelopen jaren een aantal dingen aangetoond:
- Gezien de wederzijdse (EU) belangen heeft het aangetoond dat het zonder enige slag of stoot haar invloedssfeer en territorium kan uitbreiden. Het toont zich zelfverzekerder dan ooit lijkt het.
- Het dicteert de pijnpunten in MO (goede diplomatieke relatie met Iran, bepalende positie inzake Syrië)
- Hypocrisie en schijnbondgenootschap van Angelsaksische alliantie (Irak, Libië, Afghanistan, drone-operaties, afluistermethodes, steunen dubieuze ondemocratische vazalregeringen als in Egypte, Oekraïne etc.)
- Poetin administratie handelt rationeel en progressief (in de zin van, weinig oorlogstaal en dreigingen, kiezen voor diplomatieke routes) in tegenstelling tot de Westerse tegenhangers (NAVO, VS). Actie-reactie.
Ergo: ze zijn terug op het wereldtoneel. En wat betekent dat voor Nederland en de andere meewaaiers uit de EU? If you can't beat them, join them. Een uitstekende handelsrelatie opbouwen met de Russen en de komende eeuw van elkaar gaan profiteren. Rusland is een steviger slot op de deur dan onze Angelsaksische schijnvrienden.
Bovendien hoeft de EU mijns inziens totaal niet bang te zijn voor geopolitieke aspiraties. De Russen richten zich hooguit op de slavisch orthodoxe gebieden (zoals Oost-Oekraïne), omdat die gebieden zich historisch gezien verwant voelen aan Rusland. Daarbij zal Rusland zich vooral op de expansie van China richten, en traditioneel Japan in het vizier houden.
Het is niet voor niets dat de Krim zich bij Rusland voegt zonder één kogel. Dan wil de bevolking het kennelijk en wordt de wil van het volk eenvoudigweg uitgevoerd. Dat kunnen we niet zeggen van de Westerse interventies in deze wereld.
Win-win voor EU. Kansen.
Een buffer creeren rondom Rusland? Grondstoffen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:22 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Wat zou het belang van Rusland zijn om gebieden in Europa te annexeren?
Lebensraum? Lijkt me niet. Zuiveringen? In dat geval heeft Rusland genoeg aan haar eigen grondgebied, gezien het multiculturele karakter ervan. De discussie is niet eens relevant.
Het domste wat Europa nu kan doen is hoge grenzen optrekken met allerlei (Amerikaans) militair geschut en materieel. Dat zou een offensieve beweging betekenen en in de ogen van de Russen terecht een provocatie. Net zoals dat zogenaamde raketschild tegen " ballistische gevaren uit Iran". Nergens op gebaseerd, provocatief gedrag van paranoïde Europeanen gedicteerd door schijnbondgenoten.
Mischien zullen we het nu nooit weten, voorkomen is iig beter dan genezen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:16 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het westen heeft zich moreel verwerpelijk getoond door samen te werken met fascistische moordcommando's in Latijns-Amerika of met zeg maar psychopathische kannibalenmilities in Syrië. Waren de Amerikanen uit op een guerilla-oorlog op de Krim met hun neo-nazi bruinhemden?
Grappig, een paar dagen geleden is er nou juist een Russische geschiedenisprofessor ontslagen omdat hij zei dat hij Rusland's politiek niets anders was dan de Anschluss politiek.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:13 schreef Schurkenstaat het volgende:
Rusland kent de lessen van Hongarije en Tsjechoslowakije heus. De grenzen van Rusland houden op bij het Slavisch orthodoxe gedeelte van Europa.
De vergelijking met Nazi-Duitsland is een typisch Amerikaans/Westers populistisch verzinsel.
quote:Under considerable pressure from both Austrian and German Nazis, Austria's Chancellor Kurt Schuschnigg tried to hold a referendum for a vote on the issue. Although Schuschnigg expected Austria to vote in favour of maintaining autonomy, a well-planned coup d'état by the Austrian Nazi Party of Austria's state institutions in Vienna took place on 11 March 1938, prior to the referendum, which they canceled.
They transferred power to Germany, and Wehrmacht troops entered Austria to enforce the Anschluss. The Nazis held a plebiscite within the following month, asking the people to ratify the fait accompli. They claimed to have received 99.7561% of the vote in favor.[5][6]
Daar begrijp ik weinig van. Is Khadaffi eerlijk berecht? Saddam Hoessein? Morsi was democratisch gekozen in Egypte, tot het ons even niet uitkwam. En weg was 'ie. We doen nu zaken met een ondemocratisch gekozen leider in Oekraïne. Allemaal aan de hand van de VN? Onze weg van de diplomatiek is een lachwekkende schijnvertoning.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:19 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook een rol speelt, is het feit dat 'het Westen' belang hecht aan instemming van de VN etc. En dus wordt er eindeloos gepraat over bijv. Syrië en kan Poetin de show stelen. Als Poetin iets wil dan doet hij het gewoon. Maling aan de VN en uitrollen die troepen. En dan hebben we dus een interessant dilemma. Wat 'wij' zien als beschaving, als redelijk overleg, als consensus zoeken, dat beziet Rusland met een minachtende desinteresse. Dus als je dit spel speelt volgens de westerse normen, leg je het op het eerste gezicht af. Ik zou er echter niet voor pleiten dan ook maar eigengereid gaan handelen.
Een moordenaar krijgt bij ons een eerlijke rechtszaak (althans, dat zou zo moeten zijn) en een straf die daarbij hoort. Je kan hem ook de straat opslepen en neerknuppelen.
Het Westen is zwak en een schijnbondgenootschap. Wat mij betreft is het niet langer het Westen, maar de Angelsaksische landen en de EU. Waarvan de EU zich prima progressiever kan opstellen richting het Oosten en zich moet losweken van de angstzaaierij en paranoïde koers van de VS en trawanten.quote:Het blijft lastig en Rusland zal het Westen als 'zwak' zien. Tja ik lig daar niet wakker van. Hij is een bully. En die moet je niet terugpesten. Die moet je aanpakken.
Contraproductieve, obstinate bewegingen. Bovendien onbetaalbaar.quote:Dus, en ik zeg het vaker, boycotten. Ja dan krijgen we economisch weer tegenwind. Dan trekken we een extra trui aan en richten we ons eindelijk voor 100% op nieuwe energiebronnen. Dat vergt een enorme investering. Maar dan zijn we over een paar jaar groener en bovenal niet meer afhankelijk van alle schurkenregimes in het Midden-Oosten en natuurlijk vrindje Poeta.
Maak van deze crisis een kans, grijp hem en kijk naar de toekomst. Poetin is oude politiek, oude economie. En dat weet hij ook want Rusland heeft natuurlijk amper een economie. Fok him.
Dit alleen al, en berecht waarvoor eigenlijk, hij is gewoon tegen afspraken in gebombardeerd en toen aan het oordeel van gestoorde extremisten overhandigd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:33 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Daar begrijp ik weinig van. Is KGhadaffi eerlijk berecht?
Dat lijkt me een opinie. En in mijn optiek een inschattingsfout.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Grappig, een paar dagen geleden is er nou juist een Russische geschiedenisprofessor ontslagen omdat hij zei dat hij Rusland's politiek niets anders was dan de Anschluss politiek.
Met vriendelijke groet,quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit alleen al, en berecht waarvoor eigenlijk, hij is gewoon tegen afspraken in gebombardeerd en toen aan het oordeel van gestoorde extremisten overhandigd.
Dit was natuurlijk het plan geweest bij yanukovych, inschattingsfout van het westen dat rusland daar niet op zou reageren, maar het komt ze nogsteeds goed uit want ze kunnen alles toch wel omdraaien met het monopolie op de media.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:36 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Met vriendelijke groet,
Het progressieve Westen.
Goed voorbeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:24 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik denk dat als de EU zich terug zou trekken uit de NAVO Rusland zich volledig zou richten op het Oosten. Gezien de afspraken die zijn gemaakt met Rusland na de val van de USSR, zoals het stoppen met uitbreiden van de NAVO of dat NAVO troepen niet verder dan in voormalig DDR zouden worden gestationeerd kun je maar een conclusie trekken. De EU, onder leiding van de VS, is in deze de agressor. De Russische militaire doctrine schrijft dan ook defensieve agressie voor, i.t.t. westerse militaire expansiedrift.
Zucht. Om te beginnen zijn Khadaffi en Sadam door hun eigen volk gelynched. Daarbij is een oorlog, burgeroorlog of revolutie natuurlijk geen rechtzaak. Fijn dat je Georgië noemt. Daar heeft Poeta toch meer mooi 25% van gestolen. En dat doet hij nu weer en dat zal hij blijven doen. En elk volk heeft het recht zich te ontdoen van zelfverrijkende, moordende dictators, ook waren ze eerst gekozen. Zo komen de meeste dictators aan de macht. En helemaal hilarisch dat je hier Morsi aanhaalt want in de Arabische wereld zijn ze juist weer boos om het Westen omdat deze Morsi bleven steunen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:33 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Daar begrijp ik weinig van. Is Khadaffi eerlijk berecht? Saddam Hoessein? Morsi was democratisch gekozen in Egypte, tot het ons even niet uitkwam. En weg was 'ie. We doen nu zaken met een ondemocratisch gekozen leider in Oekraïne. Allemaal aan de hand van de VN? Onze weg van de diplomatiek is een lachwekkende schijnvertoning.
De Russen hebben een vergelijkbare casus gehad met Saakashvili. Maar hebben hem allesbehalve uitgemoord met drones, laten berechten door de dorpsrechtbank of uiteen laten scheuren door opgehitste lokale milities.
[..]
Het Westen is zwak en een schijnbondgenootschap. Wat mij betreft is het niet langer het Westen, maar de Angelsaksische landen en de EU. Waarvan de EU zich prima progressiever kan opstellen richting het Oosten en zich moet losweken van de angstzaaierij en paranoïde koers van de VS en trawanten.
[..]
Contraproductieve, obstinate bewegingen. Bovendien onbetaalbaar.
Oekraine is een verzameling buisiness bonds mbt gas en olie en het reduceren van de economie van rusland. Genoeg reden om het te willen voor europa/vs.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:38 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is geen land, samengeraapt zootje. Wil Europa dat?
Dat ligt in oblast Kiev, in het noorden van Oekraïne.quote:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
Het is niet voor niets dat de Krim zich bij Rusland voegt zonder één kogel. Dan wil de bevolking het kennelijk en wordt de wil van het volk eenvoudigweg uitgevoerd. Dat kunnen we niet zeggen van de Westerse interventies in deze wereld.
Win-win voor EU. Kansen.
Herstel van de grenzen van het Russische Rijk en de Sovjet-Unie? Dat soort dingen zijn altijd populair in nationalistische kringen. Al lijkt het me sterk dat ze NAVO-landen aan gaan vallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:22 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Wat zou het belang van Rusland zijn om gebieden in Europa te annexeren?
Lebensraum? Lijkt me niet. Zuiveringen? In dat geval heeft Rusland genoeg aan haar eigen grondgebied, gezien het multiculturele karakter ervan. De discussie is niet eens relevant.
Het domste wat Europa nu kan doen is hoge grenzen optrekken met allerlei (Amerikaans) militair geschut en materieel. Dat zou een offensieve beweging betekenen en in de ogen van de Russen terecht een provocatie. Net zoals dat zogenaamde raketschild tegen " ballistische gevaren uit Iran". Nergens op gebaseerd, provocatief gedrag van paranoïde Europeanen gedicteerd door schijnbondgenoten.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Grappig, een paar dagen geleden is er nou juist een Russische geschiedenisprofessor ontslagen omdat hij zei dat hij Rusland's politiek niets anders was dan de Anschluss politiek.
En die Rus heeft natuurlijk volkomen gelijk, komt bekend voor?
[..]
Het verdrag van Saint-Germain (1919) was trouwens een inbreuk op het zelfbeschikkingsrecht van Oostenrijk, gezien het verbod aan Oostenrijk om een (politieke of economische) unie met Duitsland aan te gaan zonder goedkeuring van de Volkenbond.quote:The international response to the Anschluss was publicly moderate. The Times commented that 300 years before, Scotland had joined England as well, and that this event would not really differ much.
Saddam hoessein:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
Zucht. Om te beginnen zijn KGhadaffi en Sadam door hun eigen volk gelynched.
Europa heeft tot nu toe geen eigen mening.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:38 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is geen land, samengeraapt zootje. Wil Europa dat?
Huntington is dood, dus die heeft geen mening over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:35 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat lijkt me een opinie. En in mijn optiek een inschattingsfout.
Lees liever de werken van prof. Huntington over dit onderwerp. Zeer kundige en verstandige uiteenzetting mbt dit onderwerp.
het is natuurlijk ook een kwestie van zeer gekwetste trost, zelfhaat en zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Herstel van de grenzen van het Russische Rijk en de Sovjet-Unie? Dat soort dingen zijn altijd populair in nationalistische kringen. Al lijkt het me sterk dat ze NAVO-landen aan gaan vallen.
gelukkig. als jij het zegt weet ik zeker dat ik gelijk heb.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Saddam hoessein:
-
"The execution took place at the joint Iraqi-American military base Camp Justice, located in Kazimain, a north-eastern suburb of Baghdad. "
"The Americans wanted to delay the execution by 15 days because they weren't keen on having him executed right away. But during the day [before the execution] the prime minister's office provided all the documents they asked for and the Americans changed their minds when they saw the prime minister was very insistent. Then it was just a case of finalizing the details."
-
Ghadaffi:
http://www.telegraph.co.u(...)ot-in-Las-Vegas.html
Schaam je gvd diep.
Niemand neemt je nu meer serieus als je bovenstaande niet erkent.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
gelukkig. als jij het zegt weet ik zeker dat ik gelijk heb.
Tja, dan kan je Gorbachev de schuld geven, hij geloofde de beloftes van het Westen. Jeltsin werd ook actief gesteund toen hij de rest verkwanselde.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
het is natuurlijk ook een kwestie van zeer gekwetste trost, zelfhaat en zelfmedelijden.
30 jaar geleden nog een wereldmacht met een groot rijk. In rap tempo eerst alles verloren waar ze 80 jaar in hebben geloofd. Toen verloren ze heel wat invloedsgebied. Toen onder Jeltsin waren ze het lachertje van de wereld. En toen de rook optrok bleken ze een totaal achterlijk land te hebben waar ze alleen met verkoop olie en gas iets van konden maken. En ach, dan verdien je je geld maar met de gezworen vijand. En als klap op de appelflap weet je dat je in feite een maffiastaat runt.
En dan kan je ene sportfeestje geven. Iedereen ziet je als de stelende, agressieve oom die zwelgt in het verleden en weet dat de toekomst hem ontglipt is.
En met het laatste restje kracht doe je nog even heel stoer. ik herhaal. Fok him.
hahahaha I rest my case dear Baajguardian. maar ga aub door want ik vind het echt grappig. onschuldig vermaak.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niemand neemt je nu meer serieus als je bovenstaande niet erkent.
Saddam is gehaast geexecuteerd op bevel van de amerikanen, Ghadaffi is door de amerikanen gedrone-bombardeerd en daarna nogeens door de fransen aangevallen met vliegtuigen, en toen aan de rebellen overgelaten. (extremisten van het soort dat normaal gesproken door het westen zelf bevochten werd, maar in libië en syrië overigens ook actief gesteund)
Beiden executies door het westen. F-E-I-T.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 11:46:57Second ship sunk by Russian troops to block entry to #Donuzlav lake in #Crimea. http://t.co/46YZOyTCQy |PR News reageer retweet
Ze zijn niet door hun eigen volk gelynched. Ze zijn opgeofferd aan hun tribale aardsvijanden die wij verder in het zadel hebben geholpen omdat ze Westers-gezinde-politiek zouden uitvoeren. In het geval van Irak is dit jammerlijk mislukt en neigen ze -ironisch genoeg- naar het Sji'itische Iran. Deze landen, wat eigenlijk tribale samenraapsels zijn, zijn niet bestuurbaar op de manier zoals wij die kennen. Beide zijn na Westerse interventies vervallen tot onbestuurbare, verscheurde bananenrepublieken. Maar ach, verdeel en heers, dus prima.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
Zucht. Om te beginnen zijn Khadaffi en Sadam door hun eigen volk gelynched. Daarbij is een oorlog, burgeroorlog of revolutie natuurlijk geen rechtzaak. Fijn dat je Georgië noemt. Daar heeft Poeta toch meer mooi 25% van gestolen. En dat doet hij nu weer en dat zal hij blijven doen. En elk volk heeft het recht zich te ontdoen van zelfverrijkende, moordende dictators, ook waren ze eerst gekozen. Zo komen de meeste dictators aan de macht. En helemaal hilarisch dat je hier Morsi aanhaalt want in de Arabische wereld zijn ze juist weer boos om het Westen omdat deze Morsi bleven steunen.
Sorry maar ik kan echt geen lijn, rede, werkelijkheid, kennis, of kunde ontdekken in je verhaal.
Bullshit, wat jij lente noemt was de uitverkoop van het land aan oligarchen. Als Putin niet had ingegrepen was Rusland nu leeggeroofd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:50 schreef schvvmert het volgende:
Er was ooit iets van een kleine lente in dat land maar de KGB/ Mafia winter heeft het weer strak in de hand.
Omdat de Chinezen de Amerikanen niet zo graag mogen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:53 schreef schvvmert het volgende:
Die Russen hebben niemand nodig, die zitten bovenop een erg lijk land.
Waarom zijn de Chinezen zo vriendelijk voor ze?
Er waren ook geen russen bij de inval/belegering van de krim betrokken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:52 schreef theunderdog het volgende:
http://en.trend.az/news/incident/2250434.html
Dit lijkt mij duidelijk voor alle hysterische sensatiezoekers die nog wel denken dat er een militair conflict/oorlog gaat komen.
Welke afspraken doel je op? Ik kan me zo 1, 2, 3 niets anders bedenken dan het Verdrag van Conventionele Strijdkrachten in Europa, maar dat komt niet helemaal overeen met wat je zegt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:24 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik denk dat als de EU zich terug zou trekken uit de NAVO Rusland zich volledig zou richten op het Oosten. Gezien de afspraken die zijn gemaakt met Rusland na de val van de USSR, zoals het stoppen met uitbreiden van de NAVO of dat NAVO troepen niet verder dan in voormalig DDR zouden worden gestationeerd kun je maar een conclusie trekken. De EU, onder leiding van de VS, is in deze de agressor. De Russische militaire doctrine schrijft dan ook defensieve agressie voor, i.t.t. westerse militaire expansiedrift.
je gaat geheel voorbij aan het punt dat ik maakte in 2 lange posts. Ik heb het over de supermarkt en jij loopt leeg over broodbeleg, in een scheef metafoor.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:52 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ze zijn niet door hun eigen volk gelynched. Ze zijn opgeofferd aan hun tribale aardsvijanden die wij verder in het zadel hebben geholpen omdat ze Westers-gezinde-politiek zouden uitvoeren. In het geval van Irak is dit jammerlijk mislukt en neigen ze -ironisch genoeg- naar het Sji'itische Iran. Deze landen, wat eigenlijk tribale samenraapsels zijn, zijn niet bestuurbaar op de manier zoals wij die kennen. Beide zijn na Westerse interventies vervallen tot onbestuurbare, verscheurde bananenrepublieken. Maar ach, verdeel en heers, dus prima.
Morsi gesteund door het Westen? Tot hij zich progressief opstelde richting Iran en de Palestijnse kwestie. Nu zal Al-Sissi de scepter krijgen, de wolf die we kennen en gemakkelijk onze valuta accepteert.
Tja, ik begrijp ook niet goed waarom Poetin dat zo graag wil ontkennen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:53 schreef theNull het volgende:
[..]
Er waren ook geen russen bij de inval/belegering van de krim betrokken.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:52 schreef theunderdog het volgende:
http://www.shanghaidaily.(...)inhua.aspx?id=205311
Na de val de van Sovjet-Unie, zie hier het uiteenvallen van Pax Americana.quote:Despite the harsh criticism, Kishida refused to say whether Japan would impose sanctions on Russia over the use of its armed forces in Ukraine.
"Our country will deal with the issue appropriately while closely monitoring the situation in Ukraine and the movements of other countries," he said, urging Moscow to hold "political talks" with Ukraine's new pro-Western government.
Belofte van Bush senior aan Gorbachev dat de NAVO geen inch naar het Oosten zou uitbreiden. (neem ik aan dat hij bedoelt)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:54 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Welke afspraken doel je op? Ik kan me zo 1, 2, 3 niets anders bedenken dan het Verdrag van Conventionele Strijdkrachten in Europa, maar dat komt niet helemaal overeen met wat je zegt.
Nog niet nee, toch zijn ze bezig met provocaties om een legitieme reden te verkrijgen. Amerikanen zijn niet heilig, maar de russen ook zeer zeker niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp ook niet goed waarom Poetin dat zo graag wil ontkennen.
Maar deze vergelijking gaat niet op. Poetin heeft geen enkele reden om oorlog te gaan voeren met Oekraïne.
Rusland is ook leeggeroofd, maar zolang die oligarchen hun mond niet opendoen vind Putin het niet erg.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bullshit, wat jij lente noemt was de uitverkoop van het land aan oligarchen. Als Putin niet had ingegrepen was Rusland nu leeggeroofd.
Over scheve metaforen gesproken zeg.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:54 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
je gaat geheel voorbij aan het punt dat ik maakte in 2 lange posts. Ik heb het over de supermarkt en jij loopt leeg over broodbeleg, in een scheef metafoor.
nou ja dat was met terugwerkende kracht ook niet handig, maar het is wel zo. grenzen van vroeger herstellen is beetje zinloos. Heeft Mongolië straks het voor het zeggen in Moskou. kan de bedoeling niet wezenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:55 schreef schvvmert het volgende:
Rusland ziet De Krim als een foutje van een bezopen staatshoofd met roots in Oekraine
dat zeg ik & en passant schets je hier treffend het euvel van je reacties.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:56 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Over scheve metaforen gesproken zeg.
Ahja?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:56 schreef theNull het volgende:
[..]
Nog niet nee, toch zijn ze bezig met provocaties om een legitieme reden te verkrijgen. Amerikanen zijn niet heilig, maar de russen ook zeer zeker niet.
Want?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:55 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
Na de val de van Sovjet-Unie, zie hier het uiteenvallen van Pax Americana.
Precies.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niemand neemt je nu meer serieus als je bovenstaande niet erkent.
Saddam is gehaast geexecuteerd op bevel van de amerikanen, Ghadaffi is door de amerikanen gedrone-bombardeerd en daarna nogeens door de fransen aangevallen met vliegtuigen, en toen aan de rebellen overgelaten. (extremisten van het soort dat normaal gesproken door het westen zelf bevochten werd, maar in libië en syrië overigens ook actief gesteund)
Beiden executies door het westen. F-E-I-T.
als je het heel goed hebt, dan zoek je geen problemen. dat doe je als je ontevreden bent.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:00 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dw.de/majority(...)-rss-en-bus-2091-rdf
Duitsland was ooit een land van strijdvaardige en zelfrespecterende mensen. Het is nu al net zo,n tuttig landje als Nederland.
Hij heeft anders de grote 7 bankiers verantwoordelijk voor de verkwanseling wel aangepakt, de bekendste van yukos oil zal men hier nog wel heugen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:56 schreef expans het volgende:
[..]
Rusland is ook leeggeroofd, maar zolang die oligarchen hun mond niet opendoen vind Putin het niet erg.
Als je het heel goed hebt, dan houd je je bakkes.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:01 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
als je het heel goed hebt, dan zoek je geen problemen. dat doe je als je ontevreden bent.
en dat dat allen was omdat ze het politiek niet met hem eens waren vergeet je natuurlijk te vermelden. zo kennen we je weer! gaat zo door!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Hij heeft anders de grote 7 bankiers verantwoordelijk voor de verkwanseling wel aangepakt, de bekendste van yukos oil zal men hier nog wel heugen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |