Die laatste is een hoovercraft, derde Russische schepen (incl. vlaggenschip van de zwarte zee vloot) en de tweede de geblokkeerde Oekraïense schepen.quote:
lol nieuwe vorm van koude oorlog.. foto's van google maps gebruiken, maar die domme Amerikanen zullen het wel geloven. hierbij corrigeer ik mijzelfquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef DeJori het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/in(...)ivisions-crimea.html
En is de Ukraine pravda pro-ukraine of pro-russia?quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ach so, de Ukraïnse pravda...ik zat in de Russische...
In welk universum draait het niet om de vs wanneer de vs actief de fascistische groepen heeft gesteund en al langer dan vandaag nieuws verdraaid wat rusland betreft, en in welk universum draait het niet om de eu wanneer de eu dealtjes maakt over instellingen waar poetin allang verdragen mee heeft en dan nog eens lopen stoken ook met dezelfde eerder genoemde fascistische groepen. (verhofstad)quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Om de vraag of de actie van Rusland legitiem is draait het juist niet om de VS en de EU. En in die discussie worden ze er juist vaak bijgehaald.
Dat ze in de balance of power discussie voorkomen is logisch, maar dan is ingrijpen in Irak en Afghanistan vd VS en Georgie door Rusland ook. Het houden van je machtspositie kan een hele duidelijke motivatie zijn om in te grijpen in een land. En prima als dat iemands argument is, maar legitiem aan de hand van verdragen en overeenkomsten die men zelf heeft getekend is het niet.
Hitler beschikte niet over 8500 kernwapens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
Anschluss 2.0 en de EU reageert net zo laf als Engeland en Frankrijk dat aan de vooravond van WO II op Hitler's expansiedrift deden...
Geen idee... Vroeger was de Pravda (letterlijk: waarheid) de officiële krant van de Communistische Partij. Geen idee wat hun inslag tegenwoordig is en of en hoe de Russische en de Ukraïnse variant zich tot elkaar verhouden...quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En is de Ukraine pravda pro-ukraine of pro-russia?
Eerst 100 jaar wachten, zodat de ons geinstrueerde Hollanders met velen zijnquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:50 schreef ATan het volgende:
Okee jongens, wanneer gaan we Kaliningrad bevrijden.
dit.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:42 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Allemaal wilde westen verhalen die de media in worden geslingerd door vage- en voornamelijk anti Russische Twitter accounts.
Bedoel je Koningsbergen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:50 schreef ATan het volgende:
Okee jongens, wanneer gaan we Kaliningrad bevrijden.
volgens mij worden ze met svoboda gerekend tot de extreemrechtse partijen die na maidan de regering hebben overgenomen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:46 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Geen idee... Vroeger was de Pravda (letterlijk: waarheid) de officiële krant van de Communistische Partij. Geen idee wat hun inslag tegenwoordig is en of en hoe de Russische en de Ukraïnse variant zich tot elkaar verhouden...
De site van de Ukraïnse versie is er in het Ukraïns en het Russisch..als ik moet gokken zou ik zeggen, pro nieuw bewind...
Daar vind ik niks over..quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:54 schreef poemojn het volgende:
[..]
volgens mij worden ze met svoboda gerekend tot de extreemrechtse partijen die na maidan de regering hebben overgenomen.
Wat hard verwoord, maar inderdaad...ik kwam hier ook voor nieuws, niet voor bagger...ik heb uiteindelijk mijn account ook af moeten stoffen...quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nu we het toch over universa hebben; in welk leef jij? Met andere woorden: hou eens op met deze reeks te verneuken. Ik - en daar ben ik vast niet de enige in - lurk al dagen in dit topic om op de hoogte te blijven. Jouw irritante, agressieve, domme, kortzichtige en eenzijdig belichte posts zijn spontaan oogkankerverwekkend. Je hebt het maar over onderzoek doen, maar dat houdt niets meer in dan allerlei duistere complotwebsites bezoeken en nakakelen. Als iemand dan tegen je ingaat ga je ze eerst beledigen en als je er niet overheen komt ben je even weg om een paar uur later terug te komen. Heel storend. Oh, en in godsnaam: doe iets aan je d's en t's.
Oh, en nu ik toch bezig ben: Sad Panda/Witte Muur/Nog meer onzalige alter ego's: laat je opnemen op een plek zonder internet svp. Oh, en doe in godsnaam iets aan je d's en t's.
Stelletje motherfuckers. Een topic helemaal om zeep helpen met je ego-gezeik. Nou moet ik gewoon inloggen om te gaan jammeren. Balen dat er niet wat harder gemod wordt. Grootste veiligheidsrisico sinds tijden. Mogelijkheid tot een verdomd interessant topic met meer en beter nieuws dan de reguliere nieuwsbronnen en het is hier verdomme net een kleutereschool.
Ik heb gezegd. *logt weer uit*
👍quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nu we het toch over universa hebben; in welk leef jij? Met andere woorden: hou eens op met deze reeks te verneuken. Ik - en daar ben ik vast niet de enige in - lurk al dagen in dit topic om op de hoogte te blijven. Jouw irritante, agressieve, domme, kortzichtige en eenzijdig belichte posts zijn spontaan oogkankerverwekkend. Je hebt het maar over onderzoek doen, maar dat houdt niets meer in dan allerlei duistere complotwebsites bezoeken en nakakelen. Als iemand dan tegen je ingaat ga je ze eerst beledigen en als je er niet overheen komt ben je even weg om een paar uur later terug te komen. Heel storend. Oh, en in godsnaam: doe iets aan je d's en t's.
Oh, en nu ik toch bezig ben: Sad Panda/Witte Muur/Nog meer onzalige alter ego's: laat je opnemen op een plek zonder internet svp. Oh, en doe in godsnaam iets aan je d's en t's.
Stelletje motherfuckers. Een topic helemaal om zeep helpen met je ego-gezeik. Nou moet ik gewoon inloggen om te gaan jammeren. Balen dat er niet wat harder gemod wordt. Grootste veiligheidsrisico sinds tijden. Mogelijkheid tot een verdomd interessant topic met meer en beter nieuws dan de reguliere nieuwsbronnen en het is hier verdomme net een kleutereschool.
Ik heb gezegd. *logt weer uit*
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Rusland iswij zijn echt gek geworden....
Ik ben het eerlijk gezegd wel met hem eens hoorquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Werk jezelf naar een hoger verstand, tot die tijd mag je je waffel houden. Blijf dus maar uitgelogd.
Je bent niet de enige. Echt tenenkrommend om BaajGuardians reacties te lezen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:12 schreef VitaminWater het volgende:
Ik ben het eerlijk gezegd wel met hem eens hoor![]()
Dit is nogal een lange reeks en als je wilt begrijpen waarom rusland met recht verdedigd dient te worden moet je de reeks eens terug-doorlezen, niet alleen ik maar vele anderen hebben nogal wat zaken bijgehaalt waar ongelovelijk veel meer duidelijk wordt over de situatie, en op vele gronden ook bewijst dat de versie van het westen aan alle kanten verdraaid is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:12 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Ik ben het eerlijk gezegd wel met hem eens hoor![]()
Het lijkt wel alsof jij de Russische staats tv op hebt staan de hele dag en dat hier zit te herhalen. Misschien ben je wel van Russische komaf, en dan snap ik je bedoelingen wel een beetje. Als ik in het buitenland zou zitten en Nederland raakt weer in oorlog met Duitsland oid, dan ga ik waarschijnlijk ook NL zitten verdedigen, omdat je daar toch banden mee hebt en wil dat het goed afloopt voor je land.
Maar hoe je serieus als westerling een regering als die van Rusland kunt steunen, terwijl je weet dat het land geen vrije pers kent, de president en zijn vriendjes veel rijkdom bezitten en er constant KGB-achtige praktijken plaatsvinden, vind ik persoonlijk erg raar en ondoordacht. Natuurlijk is Nederland niet perfect, maar je moet toch gewoon toegeven dat je hier zeker wel een kritische pers hebt, en dat de rechtspraak hier niet via Rutte verloopt? Dat je hier als burger wel rechtsbescherming geniet, hoeveel kritiek je ook hebt op de regering? Nogmaals, het is hie niet perfect, maar je woont hier toch veel veiliger dan in Rusland? Er is hier toch veel minder corruptie? Hoe kun je dan Poetin verdedigen die de zaken bewust op het spits drijft?
Ik vind dat erg raar, en dan doe je het ook nog eens op een trollerige manier, waardoor het topic erg kinderachtige vormen aanneemt soms, terwijl we ook gewoon over het nieuws kunnen hebben. Kritiek op de VS en de EU is uiteraard prima, maar dan wel een beetje realistisch en niet precies Russische propaganda napraten.
Het is al lang bekend dat putin zichzelf telkens heeft benoemd als president en er geen persvrijheid is in rusland. Dat zegt al genoeg over wat voor onzin rusland de wereld in strooit. Uitgelult.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit is nogal een lange reeks en als je wilt begrijpen waarom rusland met recht verdedigd dient te worden moet je de reeks eens terug-doorlezen, niet alleen ik maar vele anderen hebben nogal wat zaken bijgehaalt waar ongelovelijk veel meer duidelijk wordt over de situatie, en op vele gronden ook bewijst dat de versie van het westen aan alle kanten verdraaid is.
Het is heel erg simpel; er is geen sprake van een invasie als je al (jaren, maar ook gewoon in de hedendaagse tijd) ter plekke bent, er lopen mensen uit crimea zelf op straat om de boel te verdedigen, er is een constante stortvloed aan stokerij gaande vanuit bepaalde contreien (met name de maidan), zelfs hier op fok zijn er mensen bezig om nep twitterberichten te spammen met belachelijke onzin dat zou er ook maar ééntje waar van zijn de derde wereld oorlog werkelijk zou beginnen.
Er is allang bewezen dat het westen de fascistische svoboda heeft gesteund, het is bekend dat deze partij anti russische wetten doorvoerd in een land waar rusland dus al aanwezig was, niks geen invasie, niks geen provocatie van rusland. Maar juist een provocatie van de huidige macht in kiev.
Hoe mensen dat in godesnaam omkeren hier en mij een troll of erger durven bestempelen is mischien wel het meest belachelijke wat ik in mijn gehele tijd op fok heb meegemaakt.
This ukraine thing puts georgia in a position to ask for their land back see the Russians are playing a dangerous game saying Crimea should have the right to decide their independence. This puts several places in Russia not happy with moscow might want there own autonomy including the occupied areas of georgia. See me im much more interested in the global effects of this because in the long run Russia is opening up a can of worms. See people dont know this but Russians have been protesting alot in fact hes had to increase his police force by 10 fold and create a new organization of military police to stamp down the unrest. Sounds familiar doesnt it sounds like tactics of the Soviet Union.In fact on 24 February 2014 in protest at the imprisonment of seven opposition activists. The crowd chanted "Maidan! Maidan!" before riot police moved in, arresting scores of demonstrators.A spokesman for the Moscow police department said 420 people were detained during a rally in downtown Moscow, which it said had been attended by some 500 people in total. The event had not been approved by Moscow City Hall and thus violated the law on public gatherings. Those detained “were continuing their illegal actions despite police demands to stop,” a police spokesman saidquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit is nogal een lange reeks en als je wilt begrijpen waarom rusland met recht verdedigd dient te worden moet je de reeks eens terug-doorlezen, niet alleen ik maar vele anderen hebben nogal wat zaken bijgehaalt waar ongelovelijk veel meer duidelijk wordt over de situatie, en op vele gronden ook bewijst dat de versie van het westen aan alle kanten verdraaid is.
Het is heel erg simpel; er is geen sprake van een invasie als je al (jaren, maar ook gewoon in de hedendaagse tijd) ter plekke bent, er lopen mensen uit crimea zelf op straat om de boel te verdedigen, er is een constante stortvloed aan stokerij gaande vanuit bepaalde contreien (met name de maidan), zelfs hier op fok zijn er mensen bezig om nep twitterberichten te spammen met belachelijke onzin dat zou er ook maar ééntje waar van zijn de derde wereld oorlog werkelijk zou beginnen.
Er is allang bewezen dat het westen de fascistische svoboda heeft gesteund, het is bekend dat deze partij anti russische wetten doorvoerd in een land waar rusland dus al aanwezig was, niks geen invasie, niks geen provocatie van rusland. Maar juist een provocatie van de huidige macht in kiev.
Hoe mensen dat in godesnaam omkeren hier en mij een troll of erger durven bestempelen is mischien wel het meest belachelijke wat ik in mijn gehele tijd op fok heb meegemaakt.
Dan ga je hier klagen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Deze moderatie is werkelijk een grap.
Weet niet waarom je mij hierin quote maar het lijkt me dat het krim zelf tracht bij rusland te horen, rusland heeft altijd laten weten dat het niets wil annexeren, het lijkt mij erg erg erg sterk dat poetin hier positief op antwoord, het lijkt mij veel waarschijnlijker dat hij gewoon af wacht op de landsverkiezingen en daarna meer geneigd zal zijn te onderhandelen met kiev over het krim als vazalstaatje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
This ukraine thing puts georgia in a position to ask for their land back see the Russians are playing a dangerous game saying Crimea should have the right to decide their independence. This puts several places in Russia not happy with moscow might want there own autonomy including the occupied areas of georgia.
Nee die hebben ze aan Rusland gegeven in ruil voor een waarborging van hun territoriale integriteit.quote:
Lijkt me niet, of het moet wel ergens in een verdrag staan.quote:
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Nee die hebben ze aan Rusland gegeven in ruil voor een waarborging van hun territoriale integriteit.
Wat zou de VS moeten doen dan? Terug de Krim gaan veroveren? En wat zou de EU dan moeten doen? Ook net als de VS lekker gelijk oorlogstaal gaan uitkramen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De VS is goed bezig. De VS heeft al F15's naar de Baltisch landen gestuurd en nu 12 F16's naar Polen. Het laffe uitstelgedrag van de EU is beschamend.
En die hebben ze, heb jij al russische soldaten oekraine zien binnentrekken? Ik niet, en niemand anders net zo goed .quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Nee die hebben ze aan Rusland gegeven in ruil voor een waarborging van hun territoriale integriteit.
Ohja want die Soldaten in de Krim zijn pro Russische milities die hun uitrusting in de winkel hebben gekocht. Rot toch op man.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En die hebben ze, heb jij al russische soldaten oekraine zien binnentrekken? Ik niet, en niemand anders net zo goed .
Ik begrijp niet waarom het of/of moet zijn...wat ik heb meegekregen de afgelopen weken en maanden is dat iedereen die in de Ukraïne aan politiek doet in meer of mindere mate boter op zijn hoofd heeft. Poetin heeft zijn geopolitieke doelen en zal ver gaan om die veilig te stellen. Ik weet, denk ik, genoeg om me niet uit te spreken voor welke partij dan ook... Ik vind het vooral sneu voor de mensen, of ze nu op de Maidan stonden, of op de Krim of in Donetsk, die op welke manier dan ook een beter leven willen. Dit soort spelletjes wordt over hun rug gespeeld en zij zijn vaak de eerste slachtoffers...quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De vs zit in een berenklem, die hebben zichzelf verdacht gemaakt met hun steun aan svoboda.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Wat zou de VS moeten doen dan? Terug de Krim gaan veroveren? En wat zou de EU dan moeten doen? Ook net als de VS lekker gelijk oorlogstaal gaan uitkramen?
Stevige taal net zoals de VS zou Europa niet misstaan het is onze achtertuin. De VS moet weer het voortouw nemen. Rusland gedraagd zich als een bullebak.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Wat zou de VS moeten doen dan? Terug de Krim gaan veroveren? En wat zou de EU dan moeten doen? Ook net als de VS lekker gelijk oorlogstaal gaan uitkramen?
De hele wereld behalve jij me dunkt, jammer dat jij hier hele dagen het niveau omlaag zit te halen met je onzin.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En die hebben ze, heb jij al russische soldaten oekraine zien binnentrekken? Ik niet, en niemand anders net zo goed .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |