quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Niks. Het westen vindt het waarschijnlijk wel goed zo. Zij zijn veel te bang voor Putin.
De VS is Irak en Afghanistan binnengevallen. Rusland 2x Grozny platgegooid en Georgie binnengevallen. Lijkt mij dat beide kanten dan het recht op morele superioriteit verloren hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is wel iets verandert sinds de Sovjet Unie he.
Dit komt voort uit het feit dat deze mensen geen argumenten hebben om de actie van Rusland ook maar een beetje goed te praten, derhalve blijft er nog over om met je vinger naar de andere kant te wijzen en hopen dat dit de aandacht van deze militaire bezetting afhoudt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.
Poetin zet troepen op grondgebied van een ander, net zoals de VS doet. Het is niet zo moeilijk om het beleid van Poetin en de VS te zien als het verdedigen van eigen belangen. Dus daarin verschilt men ook niet.
Als we het toch over etniciteiten hebben, dan zouden de tartaren geholpen moeten worden. Zo etnisch zijn die russen daar ook niet. In elke normale situatie was de actie van Poetin een oorlogsverklaring. Ik zie niet in waarom zijn beleid verdedigen gepaard moet gaan met anti eu of anti vs verwijzingen. Het gaat om Rusland en of dat ok is of niet. Ik vind van niet en dat staat los van mijn houding ten opzichte van de EU of de VS.
Iedereen pakt de VS en de EU er bij omdat het daar nou eenmaal om draait.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.
Poetin zet troepen op grondgebied van een ander, net zoals de VS doet. Het is niet zo moeilijk om het beleid van Poetin en de VS te zien als het verdedigen van eigen belangen. Dus daarin verschilt men ook niet.
Als we het toch over etniciteiten hebben, dan zouden de tartaren geholpen moeten worden. Zo etnisch zijn die russen daar ook niet. In elke normale situatie was de actie van Poetin een oorlogsverklaring. Ik zie niet in waarom zijn beleid verdedigen gepaard moet gaan met anti eu of anti vs verwijzingen. Het gaat om Rusland en of dat ok is of niet. Ik vind van niet en dat staat los van mijn houding ten opzichte van de EU of de VS.
het gaat ook niet om moreel. het gaat om politiek. en dat zijn belangen. en oorlog is Vom Kriege 'de voortzetting van politiek met andere middelen'.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De VS is Irak en Afghanistan binnengevallen. Rusland 2x Grozny platgegooid en Georgie binnengevallen. Lijkt mij dat beide kanten dan het recht op morele superioriteit verloren hebben.
dat is vaak het probleem als een land plotsklaps democratisch wordt. dan verdeelt het zich onder etnische en religieuze lijnen. in ons prutslandje voerden wij eerst paar honderd jaar oorlog. en toen bleek dat er gemeenschappelijke belangen waren. maar ook hier hadden we de verzuiling natuurlijk.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Imo kan het land op middenlange termijn alleen maar stabiel worden als men de tweedeling in het land tussen oost en west verkleint. Wie in Kiev ook aan de macht komt, corruptie zal blijven, het gaat lang duren om dat uit het systeem te krijgen.
Ook al wordt de krim russisch, het land blijft verdeeld. Welke regering in Kiev er ook komt, er zullen binnen een paar jaar weer protesten zijn. Ondanks dat vele inwoners gewoon rust en vrede willen.
Nu is het leuk om de situatie op de Krim op te lossen, maar als er een partij wat meer stabiliteit wil, dan moeten ze de tweedeling stoppen. Daar is Rusland op uit zodat het na de Krim nog meer land kan overnemen, of inzetten als buffer.
De EU en de VS proberen aan de andere kant ook meer invloed te krijgen op het land. Maar alleen zaken doen met het Pro-EU kamp gaat het land niet veel verder brengen, anders dan naar de volgende opstand. Leuk dat ze de regering in Kiev steun geven etc. Maar ik zou de industriesteden orders geven en daar in investeren. Goed voor het land en je betrekt het oosten erbij.
Om de vraag of de actie van Rusland legitiem is draait het juist niet om de VS en de EU. En in die discussie worden ze er juist vaak bijgehaald.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Iedereen pakt de VS en de EU er bij omdat het daar nou eenmaal om draait.
het draait om het strategische spel van die 3 machten met elkaar.. en eventueel in de komende jaren ook China.
Mee eens hoor. Het ging mij er meer om dat veel kritiek er op neerkomt dat de VS zijn mond moet houden om dat ze zelf niet legitiem landen binnenvallen. Tegen die redenatie heb ik watquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
het gaat ook niet om moreel. het gaat om politiek. en dat zijn belangen. en oorlog is Vom Kriege 'de voortzetting van politiek met andere middelen'.
ook de VS hebben veel bloed aan de handjes. maar over het algemeen gedragen ze zich net wat beter. ik denk dat de afgaanse bevolking meer heeft geleden onder de russische inval dan onder de amerikaanse. en die laatste was gesanctioneerd door de VN.
dus er is wel enig verschil. maar niet levensgroot. en toevallig lopen onze belangen vaker synchroon met de amerikaanse.
edit: maar dit zal voor velen hier wel te genuanceerd zijn.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 06-03-2014 om 16:44:21Stuk of 25 soldaten, machinegeweren en anti tank wapens, staan voor poort oekraiene legerbasis. Oekraiense soldaten kijken beetje benauwd. reageer retweet
Technisch gezien mag Rusland troepen op de krim hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Het ging mij er meer om dat veel kritiek er op neerkomt dat de VS zijn mond moet houden om dat ze zelf niet legitiem landen binnenvallen. Tegen die redenatie heb ik wat![]()
Tot nu toe houdt de VS zich wel aan het laatste verdrag met Oekraine, om ze te steunen als ze in de problemen komen en schendt Rusland die door troepen over de grens te sturen.
ja precies. oekraine wordt op ene vreselijke manier verraden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Het ging mij er meer om dat veel kritiek er op neerkomt dat de VS zijn mond moet houden om dat ze zelf niet legitiem landen binnenvallen. Tegen die redenatie heb ik wat![]()
Tot nu toe houdt de VS zich wel aan het laatste verdrag met Oekraine, om ze te steunen als ze in de problemen komen en schendt Rusland die door troepen over de grens te sturen.
Tja.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:52 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 06-03-2014 om 16:44:21Stuk of 25 soldaten, machinegeweren en anti tank wapens, staan voor poort oekraiene legerbasis. Oekraiense soldaten kijken beetje benauwd. reageer retweet
Daarom kan je in gesegmenteerde samenlevingen beter een consencusdemocratie hebben dan een meerderheidsdemocratie. Alleen is dat wat lastiger snel te realiseren aangezien de segmenten helemaal niet gewend zijn zich representatief op te stellen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dat is vaak het probleem als een land plotsklaps democratisch wordt. dan verdeelt het zich onder etnische en religieuze lijnen. in ons prutslandje voerden wij eerst paar honderd jaar oorlog. en toen bleek dat er gemeenschappelijke belangen waren. maar ook hier hadden we de verzuiling natuurlijk.
Ja, dat wordt nu spannend.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Tja.
''De Oekraïense strijdkrachten moeten kiezen: hun wapens neerleggen, hun posten verlaten, het Russische staatsburgerschap aanvaarden en zich aansluiten bij het Russische leger. Als ze daar niet mee instemmen, zijn wij bereid hun een vrijgeleide aan te bieden van het grondgebied van de Krim naar hun Oekraïense moederland'', aldus Temurgaliyev.
het is toch te schandalig voor woorden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Tja.
''De Oekraïense strijdkrachten moeten kiezen: hun wapens neerleggen, hun posten verlaten, het Russische staatsburgerschap aanvaarden en zich aansluiten bij het Russische leger. Als ze daar niet mee instemmen, zijn wij bereid hun een vrijgeleide aan te bieden van het grondgebied van de Krim naar hun Oekraïense moederland'', aldus Temurgaliyev.
Op hun basis ja. Geen waarschuwingsschoten geven en Oekrainse soldaten blokkeren.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:53 schreef malleable het volgende:
[..]
Technisch gezien mag Rusland troepen op de krim hebben.
En dat gebeurt officieel niet door Russen maar door 'gewapende mannen'.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op hun basis ja. Geen waarschuwingsschoten geven en Oekrainse soldaten blokkeren.
In dat geval heeft Oekraïne het recht om die illegale gewapende vreemdelingen te arresteren (eventueel met hulp van de VN, VS of de EU).quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:01 schreef malleable het volgende:
[..]
En dat gebeurt officieel niet door Russen maar door 'gewapende mannen'.
Ja... dat hebben ze... nu nog het lef om dat te doenquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
In dat geval heeft Oekraïne het recht om die illegale gewapende vreemdelingen te arresteren (eventueel met hulp van de VN, VS of de EU).
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 06-03-2014 om 17:03:57Gemaskerde mannen willen nu dat we hem nokken. Ok, geen probleem. NLse gozer bewapend met blackberry gaat geen discussie aan met 25soldaten. reageer retweet
Idd!!quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
In dat geval heeft Oekraïne het recht om die illegale gewapende vreemdelingen te arresteren (eventueel met hulp van de VN, VS of de EU).
Ja, en zo was de VOC een particuliere handelsorganisatie die toevallig wat mensen misbruikten ipv dat Nederland daar verantwoordelijk voor wasquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:01 schreef malleable het volgende:
[..]
En dat gebeurt officieel niet door Russen maar door 'gewapende mannen'.
En met hulp van Poetin. Zou hij dat niet willen dan verleend hij eigenlijk medewerking aan een militaire interventie wat weer tegen het verdrag ingaat.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
quote:17.06 uur - NAVO staat Oekraïne bij
De NAVO heeft Rusland opgeroepen om zijn troepen uit de Krim terug te trekken. De organisatie staat Oekraïne bij in wat het noemt 'de grootste bedreiging voor de Europese veiligheid sinds het einde van de Koude Oorlog'.
NAVO secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen:
'Oekraïne is een gewaardeerde en langdurige partner voor de NAVO. Op deze moeilijke momenten staat de NAVO achter Oekraïne. De NAVO waakt over Oekraïne's soevereiniteit, integriteit en de fundamentele principes uit het internationale recht.' .
http://www.volkskrant.nl/(...)an-bij-Rusland.dhtml
De VS is nu wel bezig met het opbouwen van een troepenmacht langs de grenzen van Rusland.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja... dat hebben ze... nu nog het lef om dat te doen
Tegen de stroom in gaan kan gevoel van speciaalheid en geborgenheid opwekken bij mensen die een tekort aan dit gevoel gehad hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Weer trek je het in het belachelijke.
maar dat is dan ook de hele essentie van aluhoedjes. De nuance eruit gooien en altijd de extreme polarisatie zoeken. Anders is er geen aandacht, maar belangrijker, nuance haalt gelijk het aluverhaal onderuit.
Ik dacht dat de VS straaljagers naar de baltische staten zouden sturen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:13 schreef RVer het volgende:
zerohedge @zerohedge 1m
POLAND CONFIRMS 12 U.S. F-16'S TO ARRIVE AT LASK BASE MARCH 10.
Maar komen steeds dichter bij Ruslands grenzen. En als de Krim Russisch blijft (wat ik verwacht) staan er straks NAVO troepen naast de Zwarte Zee vloot.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef doge het volgende:
NAVO krijgt middelvinger na middelvinger opgestoken van Rusland
Nu kan de NAVO niet meer terug als er een schot wordt gelost.quote:
Het kan vooral spannend worden als de NAVO met een vloot afkomt. Zocht even wat ze precies daar hebben rondvaren, maar google deed me op stormfront belanden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:17 schreef malleable het volgende:
[..]
Maar komen steeds dichter bij Ruslands grenzen. En als de Krim Russisch blijft (wat ik verwacht) staan er straks NAVO troepen naast de Zwarte Zee vloot.
Daar draait het om!quote:"White on white war makes me want to vomit"
"They won't be 95% white for long if they join the EU."
Manpower available for military service:quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:25 schreef RVer het volgende:
Bruno Waterfield@BrunoBrussels 35m
Source: new EU “red line” will be no Russian “intervention including self-defence groups” in Donetsk or Kharkov
En wat gaat Europa dan doen???![]()
Europa
quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef doge het volgende:
NAVO krijgt middelvinger na middelvinger opgestoken van Rusland
Die buitenlanders horen er ook niet!quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Automatisch het volgende:
'HUIZEN VAN TATAREN GEMARKEERD MET KRUIS'
De huizen van de Krim-Tataren, de oorspronkelijke bevolking van het schiereiland, worden momenteel 'systematisch' gemarkeerd met een kruis, zo melden bronnen tegenover Espreso TV, een Oekraïense zender die pro-oppositie is. (NRC)
Ik ben benieuwd naar Turkije.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Automatisch het volgende:
De huizen van de Krim-Tataren, de oorspronkelijke bevolking van het schiereiland, worden momenteel 'systematisch' gemarkeerd met een kruis, zo melden bronnen tegenover Espreso TV, een Oekraïense zender die pro-oppositie is. (NRC)
Lijkt wel een razzia uit WO2quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Automatisch het volgende:
In Litouwen zouden er nu inderdaad zes Amerikaanse gevechtsvliegtuigen staan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik dacht dat de VS straaljagers naar de baltische staten zouden sturen?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
kun je wel snel genoeg in en uitloggen?
Welke strekking is NRC? (Ben belg)quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Automatisch het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |